Voorgaande topics:quote:Als al die boeren met hun dorpjes topics gaan openen dan kan deze enige échte stad natuurlijk niet ontbreken
succes danquote:Op donderdag 21 september 2006 17:33 schreef Sonja27 het volgende:
tvp (nog niet woonachtig in Amsterdam, maar wel druk op zoek!)
dat lijkt mij wel nodig jaquote:
dat zijn nou net de populaire buurten volgens mijquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:40 schreef Sonja27 het volgende:
Ik reageer via woningnet. Je merkt heel duidelijk waar de populaire buurten zijn. Woon zelf al mijn hele leven in Amstelveen () dus kom vaak in Amsterdam dat scheelt wel al met zoeken je weet een beetje waar wat is enzo. Maar ik had bijvoorbeeld gereageerd op een leuke woonst op de hoek van de Amstel en de Prinsengracht.... Tegen de 800 reacties..... En ik zat ergens op plek 270 ha ha ha. Maar ik had ook gereageerd in watergraafsmeer en daar sta ik op plek 15. Maar denk toch dat oost niet zo mijn ding is. Ik vind de Binnenstad leuk, Oud-Zuid, Rivierenbuurt, Westerpark.... Ik denk dat ik me maar op die delen ga richten, maar ga er dan ook vanuit dat het nog minimaal 2 jaar duurt!
(sta nu bijna 7 jaar ingeschreven)
en ik zit prima in Slotervaartquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik ga gewoon voor good old osdorp
Woon tegen het centrum aan in de buurt van het Amstel hotel. Heerlijk alles op fiets en loop afstand.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:22 schreef Grumpey het volgende:
Oud-zuid met de pijp erbij, centrum met jordaan erbij en oud-west zijn denk ik de populairsterivierenbuurt en westerpark, de baarsjes en oost zijn subtoppers.
Er zijn zo te zien URL tags gebruikt i.p.v. IMG.quote:Op zondag 24 september 2006 16:16 schreef jimjim1983 het volgende:
ligt het trouwens aan mij of staan die avatars in de OP niet goed?
bij de sarphatistraat? Mooie buurt hoor, loop zelf altijd hard langs de weesperzijde. Ik woon zelf bij frederiksplein/reguliersgracht, hemelsbreed maar 100 meter verderopquote:Op woensdag 27 september 2006 05:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Woon tegen het centrum aan in de buurt van het Amstel hotel. Heerlijk alles op fiets en loop afstand.
als je van stroomstoringen houdt wel jaquote:Op woensdag 27 september 2006 17:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Zeeburg is ook erg enerverend![]()
Meer in de buurt van het Weesperplein. Gelukkig niet aan de Wibautstraat zelf.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
bij de sarphatistraat? Mooie buurt hoor, loop zelf altijd hard langs de weesperzijde. Ik woon zelf bij frederiksplein/reguliersgracht, hemelsbreed maar 100 meter verderop
Tot nu toe geen last van gehad.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
als je van stroomstoringen houdt wel ja
ik vind het allemaal zo lelijk als de pestquote:Op zondag 1 oktober 2006 10:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
laten we vooral niet vergeten dat Amsterdam veel meer is dan die grachtjes en het centrum...
Steeds maar dat ophemelen van het centrm. Valt eigenlijk zwaar tegen. Zo vies al de tering en de kanalen heb ik wel gezienquote:Op zondag 1 oktober 2006 13:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vind het allemaal zo lelijk als de pest
die een na laatste is het Postgebouw toch? vannacht nog geweest![]()
klinkt als een reclame-uitspraak. Het probleem is niet dat de buiten wijken niet interessant zijn, maar daarvan hebben we ongeveer 178 andere soortgelijke wijken in nederland met zelfde architectonische hoogstandjes.quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:17 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Steeds maar dat ophemelen van het centrm. Valt eigenlijk zwaar tegen. Zo vies al de tering en de kanalen heb ik wel gezien
Amsterdam heeft zoveel meer te bieden in de andere stadsdelen
Het gaat me niet alleen daarom maar ook om de sfeer. Die grachtjes gaan vervelen..quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:25 schreef Grumpey het volgende:
[..]
klinkt als een reclame-uitspraak. Het probleem is niet dat de buiten wijken niet interessant zijn, maar daarvan hebben we ongeveer 178 andere soortgelijke wijken in nederland met zelfde architectonische hoogstandjes.
Neej, op oud-zuid na, en wat nieuwe flats rond zuid-wtc na zie ik niet echt veel opvallende architectonische hoogstandjes in buitenwijken tov de rest van nederland.
daar staan ook gewoon de allermooiste panden natuurlijk.quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:17 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Steeds maar dat ophemelen van het centrm. Valt eigenlijk zwaar tegen. Zo vies al de tering en de kanalen heb ik wel gezien![]()
klopft wie ein buss, maar plaats dan foto's van mooie gebouwenquote:Amsterdam heeft zoveel meer te bieden in de andere stadsdelen
meest relaxte shop overdag is de 2e kamer bij t Spui, passen maar iets van 8 mensen inquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:07 schreef Chokeme het volgende:
Ik ga morgen een dagje heen maar ik ben er totaal niet bekend, wat is nou echt de shit om gezien te hebben in A'dam ? En wat vinden jullie de meest relaxte shop ??
Pardon? Zo'n beetje alles dat voor de tweede wereldoorlog is gebouwd is architectonisch zeer interessant. En de stadsuitbreidingen direct na de oorlog zijn ook volgens een plan gebouwd.quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:25 schreef Grumpey het volgende:
[..]
klinkt als een reclame-uitspraak. Het probleem is niet dat de buiten wijken niet interessant zijn, maar daarvan hebben we ongeveer 178 andere soortgelijke wijken in nederland met zelfde architectonische hoogstandjes.
Neej, op oud-zuid na, en wat nieuwe flats rond zuid-wtc na zie ik niet echt veel opvallende architectonische hoogstandjes in buitenwijken tov de rest van nederland.
Ok tyquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:23 schreef jimjim1983 het volgende:
qua aanbod is het een van de beste shops vind ikje kan ook naar de dampkring gaan die hebben hetzelfde maar is iets groter (en een scene van ocean's 12 is er opgenomen
)
the greenhouse is ook vet.
beide hebben geen pooltafels als ik me niet vergis en ik ken zelfs geen enkele shop met meerdere verdiepingen.
zeker mee eens, het Algemeen Uitbreidings Plan was al voor de oorlog doorgedacht en na de oorlog kom men gewoon oude plannen er bij pakken zodat amsterdam als een van de weinige steden na de 2e WO ook mooie uitbreidingen gekend heeft.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
Pardon? Zo'n beetje alles dat voor de tweede wereldoorlog is gebouwd is architectonisch zeer interessant. En de stadsuitbreidingen direct na de oorlog zijn ook volgens een plan gebouwd.
Dat de boel op sommige plaatsen verloederd is wil nog niet zeggen dat de architectuur slecht is.
De Noord/Zuidlijnquote:Op zondag 1 oktober 2006 23:22 schreef Tique3 het volgende:
Je moet ook niet de civieltechnische hoogstandjes vergeten zoals bijvoorbeeld de Noord/Zuidlijn en het doorspoelen van de grachten!
Deze is ook mooi.quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
laten we vooral niet vergeten dat Amsterdam veel meer is dan die grachtjes en het centrum...
hij is zeker mooi, maar wel architectonisch saaiquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:04 schreef cheqy het volgende:
Ik vind hem wel mooi.
Altijd lekker als je na een dag werken buiten de stad over de A1 naar huis rijdt en je ziet hem staan in de verte.
Een mooi baken dat aan geeft dat je bijna thuis bent.![]()
ja, die noordzuidlijn veroorzaakt een puinhoop. en af en toe vraag je je af of het ooit opgeleverd gaat wordenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Net naar tuschinski geweest. wat een mooie bioscoop zeg. zat in zaal 1. daarvoor nog relaxt bij de mac om de hoek wat gegeten.
maar wat is de binnenstad toch klote met verbouwingen voor die metro. centraal ziet er niet uit nu
Een of andere hoge pief zegt dat het nog zeker 2.5 miljard extra gaat kosten. En ipv 2012 wordt het zowiezo pas in 2016 opgeleverdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, die noordzuidlijn veroorzaakt een puinhoop. en af en toe vraag je je af of het ooit opgeleverd gaat worden
dat bedoel ikquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Een of andere hoge pief zegt dat het nog zeker 2.5 miljard extra gaat kosten. En ipv 2012 wordt het zowiezo pas in 2016 opgeleverd
Ik let eigenlijk nooit zo op moderne architectuur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hij is zeker mooi, maar wel architectonisch saai
mensen kennen vaak alleen de binnenstad. En dat is niet echt heel grootquote:Op zondag 8 oktober 2006 04:16 schreef Hanekrooi het volgende:
De mensen die Amsterdam een dorp noemen"ja, Amsterdam is net een dorp" hoor ik steeds vaker..... Met welk dorp willen ze Amsterdam dan vergelijken? Amsterdam is helemaal geen dorp, maar een stad, wel een mooie stad met een topputjuh en een Breezer ananas. Met mooie stad bedoel ik de oude binnenstad, want daarbuiten is het niet erg speciaal. Ik bedoel dus feitelijk, dat ik het Amsterdam tot 1800 een mooie stad vind.
![]()
ik vind buitenveldert en slotervaart behoorlijk eng ja, met al hun ongezellige brede asfaltwegen en torenflatsquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:09 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
mensen kennen vaak alleen de binnenstad. En dat is niet echt heel grootVandaar de term dorp denk ik.
De andere stadsdelen vindt men denk ik eng ofzo
Mwah, ik vind Slotervaart juist wel prettig. Ruim en overzichtelijk opgezet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik vind buitenveldert en slotervaart behoorlijk eng ja, met al hun ongezellige brede asfaltwegen en torenflats![]()
De term dorp slaat ook op het feit dat je verbaasd zou zijn over hoevel mensen elkaar kennen. Als jongere in A'dam die een beetje ergens komt en ook nog eens naar Ajax gaat... dan praat je over een heleboel (enkele honderden in ieder geval) mensen die toch in een hoop opzichten gebonden zijn aan A'dam en de regio A'dam en elkaar allemaal kennen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 04:16 schreef Hanekrooi het volgende:
De mensen die Amsterdam een dorp noemen"ja, Amsterdam is net een dorp" hoor ik steeds vaker..... Met welk dorp willen ze Amsterdam dan vergelijken? Amsterdam is helemaal geen dorp, maar een stad, wel een mooie stad met een topputjuh en een Breezer ananas. Met mooie stad bedoel ik de oude binnenstad, want daarbuiten is het niet erg speciaal. Ik bedoel dus feitelijk, dat ik het Amsterdam tot 1800 een mooie stad vind.
![]()
Ach, de Jordaan is tegenwoordig een gehypte buurt die met de vroegere Jordaan natuurlijk geen flikker meer te maken heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:24 schreef anti-virus het volgende:
De jordaan is dus wel een dorp
Ik had maarliefst 2 dagen een nieuwe relatie en de hele buurt wist t
En iedereen gedag zeggen die je bekend voor komt
Toch blijft t een leuke buurt
Neh... vind ik niks. Ver weg ook.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:49 schreef cheqy het volgende:
[..]
Mwah, ik vind Slotervaart juist wel prettig. Ruim en overzichtelijk opgezet.
Tis denk ik wat je gewend bent. Een maat van me woont in oost bij de kramatweg en hij vind het daar ideaal. Ik daarentegen zou er niet eens dood gevonden willen worden. Hij heeft het weer met de Aker.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Neh... vind ik niks. Ver weg ook.
Oost en De Pijp. Daar zit je goed.
Ver van wat? West is gewoon een stad op zichzelf eigenlijk. Plein 40/45 en osdorpplein zijn toch prima?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Neh... vind ik niks. Ver weg ook.
Oost en De Pijp. Daar zit je goed.
kan ik me soms echt zo aan ergeren in adam, die spuuglelijke gebouwen. Amsterdam moet het hebben van z'n oude gebouwen en panden. De meeste nieuwbouw lijkt gewoon nergens op...quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ver van de stad. Plein 40/45 en Osdorpplein... Ken het alletwee, heb er niks mee. Suf, dood, lelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ver van wat? West is gewoon een stad op zichzelf eigenlijk. Plein 40/45 en osdorpplein zijn toch prima?
Heb er vroeger gewoont. En ben blij dat ik er weg ben.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ver van de stad. Plein 40/45 en Osdorpplein... Ken het alletwee, heb er niks mee. Suf, dood, lelijk.
Kramatweg is hier niet zo ver vandaan. Tenminste een beetje leven daar.
De Aker is ook te ver weg. Als het moet, dan moet het. Maar ik zou er niet voor m'n lol gaan wonen.
Osdorpplein was leuk tot mijn vrouw, die oorspronkelijk uit Den Haag komt het ontdekte.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ver van wat? West is gewoon een stad op zichzelf eigenlijk. Plein 40/45 en osdorpplein zijn toch prima?
Ik woon er heerlijk, ieder zijn meug natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
De Aker is ook te ver weg. Als het moet, dan moet het. Maar ik zou er niet voor m'n lol gaan wonen.
Klopt, meerdere mensen die ik ken uit Bos en Lommer hebben daar een huis gekocht nog voor er een steen gelegd wasquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:32 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik woon er heerlijk, ieder zijn meug natuurlijk.![]()
Het was in het begin wennen omdat ik de grootste deel van mijn leven in de Bos enLommer heb doorgebracht. Het valt me trouwens op dat ik hier in de Aker veel mensen zie lopen die ik voorheen altijd in de Bos en Lommer tegenkwam.
Dood?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ver van de stad. Plein 40/45 en Osdorpplein... Ken het alletwee, heb er niks mee. Suf, dood, lelijk.
Kramatweg is hier niet zo ver vandaan. Tenminste een beetje leven daar.
'West' is ook erg groot en daarom eigenlijk ook niet als een geheel te beschouwen. Bos&Lommer en de Aker zijn bv. niet echt wijken die erg op elkaar lijkenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:57 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dood?man, West is een stad op zichzelf. Je kan er alles vinden, een groot deel vd bevolking woont er etc..
Het centrum is echt niet alles hoorDat je de gebouwen niet mooi vind dat kan ik me wel indenken (hoogbouw vind ikzelf wel weer mooi), maar dood kan je west echt niet noemen..
Smaken verschillen. Ik heb niks met slotermeer, osdorp en dat soort buurten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:57 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dood?man, West is een stad op zichzelf. Je kan er alles vinden, een groot deel vd bevolking woont er etc..
Het centrum is echt niet alles hoorDat je de gebouwen niet mooi vind dat kan ik me wel indenken (hoogbouw vind ikzelf wel weer mooi), maar dood kan je west echt niet noemen..
lopen vanaf bijlmer is dichtbij geloof ikquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
en dan?
Jij woont ook in west neem ik aan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:57 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
hm, in wat voor criminele straat woon jij?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:48 schreef jimjim1983 het volgende:
er zijn net een paar mensen afgevoerd hier in de straat
mensen met blauwe barretten en politie met honden
Ik represent De Baarsjesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm, in wat voor criminele straat woon jij?
de boel gaat daar hard achteruit sinds ik er weg benquote:
kan ook door mij afwezigheid komen hoor, toen ik een keer op vakantie was vloog er bij het koffiehuis aan de overkant gelijk een handgranaat naar binnenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:46 schreef jimjim1983 het volgende:
ik trek criminaliteit aan denk ik
toen ik hier 2 weken woonde waren er al 3 mensen neergestoken en geschoten
absoluut! als ik er iets groters had kunnen krijgen dat betaalbaar was dan had ik er nog gezetenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:50 schreef jimjim1983 het volgende:
maar voor de rest is het een leuke buurt hoor
Naar de mediamarkt ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:22 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
lopen vanaf bijlmer is dichtbij geloof ik
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
wel opletten he, hij woont in osdorp meen ik me te herinneren
Zou je dan aub binnen de ring willen blijven wonen dan.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:46 schreef jimjim1983 het volgende:
ik trek criminaliteit aan denk ik
toen ik hier 2 weken woonde waren er al 3 mensen neergestoken en geschoten
Vaak de traumaheli, op donderdagavond standaard de politieheli. Ik kijk wel altijd even wat er vliegt (als het licht is natuurlijk) maar wordt er niet erg onrustig van. Behalve dan als 'ie rondjes bij mijn huis blijft vliegen....quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:20 schreef Aventura het volgende:
Ik hoor zo vaak helikopters, op dit moment ook weer. Iemand van jullie ook opgevallen? Het maakt me altijd een beetje onrustig.
Ja dat is echt iets van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:20 schreef Aventura het volgende:
Ik hoor zo vaak helikopters, op dit moment ook weer. Iemand van jullie ook opgevallen? Het maakt me altijd een beetje onrustig.
dat is natuurlijk binnen nu en een maand geen gemeentearchief meer he, dat verhuist nu naar de bazelquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:40 schreef Ezri het volgende:
Heeeey leuk, een Amsterdamtopic! Ik woon op de rand van de Pijp, aan de Amstel bij het gemeentearchief.Heel relaxed wonen, erg leuke wijk. Alleen de diamantbuurt om de hoek is wat minder fijn om met je hond te lopen.
![]()
hangt ervan af hoe groot je hond isquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:40 schreef Ezri het volgende:
Heeeey leuk, een Amsterdamtopic! Ik woon op de rand van de Pijp, aan de Amstel bij het gemeentearchief.Heel relaxed wonen, erg leuke wijk. Alleen de diamantbuurt om de hoek is wat minder fijn om met je hond te lopen.
![]()
studentenwoningen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:41 schreef Ezri het volgende:
haha, ja als ie nou erg groot was...
Het gemeentearchief gaat idd weg ja, ik ben benieuwd waar het gebouw daarna voor gebruikt gaat worden.
Of het kantoor voor stadsdeel centrumquote:
dat zou dan werkelijk het enige nuttige zijn dat dat hele stadsdeel heeft opgeleverd als dat gebeurtquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:57 schreef Grumpey het volgende:
nee, daar gaan ze het paleis voor volksvlijt voor terugbouwen, heb je dat nog niet gehoord?
(was het trouwens maar zo)
omg, dat dat nog bestaatquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:27 schreef Againzender het volgende:
Ach, heerlijk hoor stadsdeelpolitiek. Hier in mijn stadsdeel, Slotervaart, is er al een tijd een hoop gedoe over een weg door het Rembrandtpark die noodzakelijk zou zijn voor de nieuwbouw op het terrein van het voormalige Andreas ziekenhuis.
Het vorige bestuur heeft er niet echt een besluit over genomen, het plan leek van de baan. Maar nu drukt het bestuur die weg er alsnog doodleuk doorheen. En dat op basis van een rapport waaruit bleek dat de weg overbodig was. Maar die conclusie stond het vorige bestuur niet aan, dus die hebben de conclusie gewoon herschreven: weg is wel nodig.
En niemand houdt het bestuur nu tegen, want de PvdA heeft tegenwoordig een absolute meerderheid, GL moet het maar gewoon slikken.
Zo staat het tenminste in het Amsterdams Stadsblad, en die hebben niet echt veel bronnen daar de verantwoordelijk wethouder 'geen zin' had om de zaak toe te lichten.
Arrogant bestuurhopelijk wordt het hele bestemmingsplan vernietigd door de Raad van State of het Europees hof. (iets met fijnstof enzo)
Heyquote:Op maandag 23 oktober 2006 10:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Lienelien; ik zat er ook aan te denk om naar lily te gaan, maar ik vind haar muziek misschien iets te kinderlijk, wat jij?
Ik kan je melden dat het zonnetje schijnt, mooi voetbalweer dusquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:09 schreef the_hunter het volgende:
Zo meteen weer naar het mooie Mokum
Anders gooien we gewoon het dak dichtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik kan je melden dat het zonnetje schijnt, mooi voetbalweer dus
geloof dat de ontwikkelingen in Noord zijn stopgezet omdat men via de provincie heeft geklaagd over de aantasting van het blikveld of weet ik veel wat voor geitewollen sokken uitzicht.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:15 schreef Freak187 het volgende:
Waar ik me vooral voor interesseer is de huidige nieuwbouw. Er zijn echt een aantal ontiegelijk grote projecten aan de gang die Amsterdam echt "grootstedelijk" maakt. Je hebt natuurlijk de Noord-Zuidlijn, de Zuid-as maar wat dacht je van Amsterdam Noord? Op het oude Shell-terrein komen een stel hoge kantoorgebouwen, eindelijk kijkt men weer naar de Ij-oever. Daar kun je nog zoveel geweldige dingen mee doen. Helaas staat Amsterdam CS in de weg, maar anders had je mooi de Ij-oevers en het NDSM terrein bij het centrum kunnen betrekken. Helemaal met de aankomende metro-verbinding.
Voor een overzichtelijk totaalplaatje van de NoordZuidlijn vind ik dit een heel mooi document: http://www.noordzuidlijn.(...)taalverslag-06_2.pdf
je kan het ook anders zeggen. Vanaf de dam zal je voortaan niet tegen het CS aankijken maar tegen leuke puisthopen die erbovenuit steken. Daarnaast is Amsterdam beroemd in de wereld om zijn laagbouw als hoofdstad zijnde, waarom dan zo krampachtig toch perse hoogbouw moeten neerzetten in de buurt van het centrum?!! Er is geen enkele belangrijke stad in de wereld waarvandaan je over de hele binnenstad kan kijken als je op 5 hoog woont, dat is uniek! Toeristen hoor je er zoveel over, de sfeer die juist dat geeft aan de stad! Waarom moeten we lijken op alle andere 13 in dozijn steden, zoals Rotterdam er ook 1 is? Zet die nieuwe flats maar mooi bij de zuidas, weg van de binnenstad, maar niet 100 meter van centraal.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
geloof dat de ontwikkelingen in Noord zijn stopgezet omdat men via de provincie heeft geklaagd over de aantasting van het blikveld of weet ik veel wat voor geitewollen sokken uitzicht.
ze zijn bang dat als we iets nieuws neerzetten niemand meer gelooft dat al die ouwe huisjes echt zijn en dan gaan al onze monumenten van de werelderfgoed lijst af enzo en dan zijn we gedoemd weg te rotten in de oneindige vergetelheid.
ja echt
Je kan het ook overdrijven hoor...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:29 schreef Grumpey het volgende:
Nog een 'De Nederlandsche Bank'-blunder of "die toren naast centraal"-blunder zou een ramp zijn.
mhoaw, denk dat er weinig mensen voor behoud van deze twee gebouwen zouden stemmen bij een gemeentelijk referendum.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 09:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven hoor...
Nou, joepiequote:Op maandag 30 oktober 2006 15:00 schreef Againzender het volgende:
Ja, we mogen weer met het potlood stemmen
ik ben er zeer blij mee!quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:00 schreef Againzender het volgende:
Ja, we mogen weer met het potlood stemmen
Mhoaw, zolang zo'n gebouw niet in de binnenstad staat is het niet erg. Z-wtc is ook mooi gebied, net als sloterdijk, dus zeg maar ring A10...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:11 schreef Diazepammetje het volgende:
De Rembrandtoren is een doorn in het oog van Amsterdam, lelijker kan bijna niet, ik zou zeggen Hakbars? Vlieg 'm er in ;-)
Laten ze dit soort foeilelijke contrapsies niet omhoog maar omlaag bouwen en daar bovenop weer bv het paleis van volksvlijt, wat dan het paleis van onvrede zou moeten heten... '-) geheel in de stijl van de hedendaagse mentalitiet, het kankeren zit in het bloed, want wie niet kankerd is geen echte Amsterdammer... want Amsterdam, je bent nog net as toen.
ROFL
Toegegeven, tis wel een fijne landmark cheqy.
35 voor de nostalgie, 60 voor de stadsdeelraadquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:27 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat is het nut van dat paleis dan? Want voor nostalgie alleen is 95 miljoen euro erg veel..
1 miljoen euro is al te veel voor nostalgie. Dat kan veel beter besteed worden..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
35 voor de nostalgie, 60 voor de stadsdeelraad
kloptquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:31 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
1 miljoen euro is al te veel voor nostalgie. Dat kan veel beter besteed worden..
een paar posts geleden haalde ik die toren ook al door het sleik..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:28 schreef tokyo het volgende:
ik erger me vooral aan die kankerlelijke torennaast cs & Ibis. Ik was er overigens laatst nog getuige van hoe iemand daar vanaf sprong
Wil je nu een taartjequote:Op woensdag 1 november 2006 00:04 schreef Grumpey het volgende:
[..]
een paar posts geleden haalde ik die toren ook al door het sleik..
Niet door mij, ik zou daar ook wat graag willen wonen.quote:Op woensdag 1 november 2006 02:20 schreef tokyo het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat de Plantagebuurt vet onderschat is, daar zou ik echt wel willen wonen.
De binnenstad blijft zoveel onaangestast. De gebieden die nu ontwikkelt worden waren voorheen ook geen plaatjes hoor. Shell terrein, NDSM-werf... brrr Wat ze er nu van maken is vele malen mooier. En het heeft iets grootstedelijks, wat dat betreft is er geen mooiere stad dan Amsterdam. Oud centrum en veel kantoortorens verspreid over de gehele stad (Arena gebeid, Zuid-As en nu in Noord.)quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
je kan het ook anders zeggen. Vanaf de dam zal je voortaan niet tegen het CS aankijken maar tegen leuke puisthopen die erbovenuit steken. Daarnaast is Amsterdam beroemd in de wereld om zijn laagbouw als hoofdstad zijnde, waarom dan zo krampachtig toch perse hoogbouw moeten neerzetten in de buurt van het centrum?!! Er is geen enkele belangrijke stad in de wereld waarvandaan je over de hele binnenstad kan kijken als je op 5 hoog woont, dat is uniek! Toeristen hoor je er zoveel over, de sfeer die juist dat geeft aan de stad! Waarom moeten we lijken op alle andere 13 in dozijn steden, zoals Rotterdam er ook 1 is? Zet die nieuwe flats maar mooi bij de zuidas, weg van de binnenstad, maar niet 100 meter van centraal.
Nog een 'De Nederlandsche Bank'-blunder of "die toren naast centraal"-blunder zou een ramp zijn.
Buurtgenootquote:Op woensdag 1 november 2006 02:54 schreef Panza het volgende:
[..]
Niet door mij, ik zou daar ook wat graag willen wonen.
Top 3 van droombuurten in Amsterdam:
1. Prinseneiland
2. Oostelijke eilanden / Kadijken (ik hou van die haven-sfeer)
3. Stukje Westerpark dicht bij het IJ.
4. Plantagebuurt
Waar woon ik? Slotervaart![]()
waar is dat?quote:Op woensdag 1 november 2006 03:06 schreef tokyo het volgende:
Helaas woon ik nu in de Vogelbuurt. Ben overigens nog nooit inelkaar geramd, overvallen of van mn fiets geschopt. Ik hoop wel snel te kunnen verhuizen.
ik kan nog wel een extra berging gebruikenquote:
Je stelt wel eisen he?.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik heb al ooit op een kamertje van 6m2 in Zuid-Oost gewoond.![]()
![]()
Ietsie groter mag wel.![]()
Bijlmer Bajes?quote:Op woensdag 1 november 2006 21:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik heb al ooit op een kamertje van 6m2 in Zuid-Oost gewoond.![]()
quote:Op donderdag 2 november 2006 01:15 schreef tokyo het volgende:
ik hoop SOON richting haarlemmerweg te kunnen verhuizen. maar noord vind ik nog altijd relaxter dan 20 min in de tram zitten en dan pas op CS te zijn.
Ik heb op de Haarlemmerweg de eerste paar jaar van mijn leven door gebracht. We woonden toen schuin tegen over de Westergasfabriek.quote:Op donderdag 2 november 2006 01:15 schreef tokyo het volgende:
ik hoop SOON richting haarlemmerweg te kunnen verhuizen. maar noord vind ik nog altijd relaxter dan 20 min in de tram zitten en dan pas op CS te zijn.
Dat is best een leuke buurt!quote:Op donderdag 2 november 2006 19:30 schreef lienelien het volgende:
Ik ga verhuizen vanuit Noord naar een iets fatsoenlijkere locatie: Kattenburgerstraat, achter het scheepvaartsmuseum![]()
hoop het jaquote:Op donderdag 2 november 2006 20:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is best een leuke buurt!
ga er eens een beetje rondfietsen/lopen in de buurt, ik vind het er echt heel verrassend leukquote:
je kan nu toch overal stemmen?quote:Op donderdag 2 november 2006 20:52 schreef Grumpey het volgende:
welk stembureau moet iedereen heen om te stemmen?
Ik moet zelf naar de Duif, de kerk
Wat is er in Odeon te doen dan? Dat is normaal toch een brasserie/restaurent/club?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
A.S. Zaterdagnacht: Museumnacht.
Ik ben gastvrouw bij Odeon, wie komt er nog meer?
In Odeon is de afterparty, weet het ook niet precies, ik kijk even op de website voor je. Ik heb vandaag de taak gekregen, omdat ik maar bleef doorzeurenquote:Op donderdag 2 november 2006 21:39 schreef lienelien het volgende:
[..]
Wat is er in Odeon te doen dan? Dat is normaal toch een brasserie/restaurent/club?
Waar onlangs de basis lag voor mijn allereerste kater
Ik wil graag naar de museumnacht, maar ik kan niet![]()
Ga je trouwens nog naar Lily Allen s16?
Odeon is wel mooi, tot hoever ik het me kan herinneren...quote:Op donderdag 2 november 2006 21:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
In Odeon is de afterparty, weet het ook niet precies, ik kijk even op de website voor je. Ik heb vandaag de taak gekregen, omdat ik maar bleef doorzeuren
Ik ben nog nooit echt in Odeon geweest, alhoewel ik het wel ken.
Jammer dat je niet kunt komen naar de n8.
Nee, ik ga niet meer, ik was toch al niet van plan om te gaan, of om wel te gaan en megadronken te worden, maar het was al uitverkocht!!! Let me know hoe het was, ben toch wel benieuwd
1 kaartje?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:50 schreef lienelien het volgende:
[..]
Odeon is wel mooi, tot hoever ik het me kan herinneren...
Megadronken worden bij een concert?![]()
Ik kan eigenlijk niet, maar ga denk ik toch maar wel, tenzij jij/iemand mijn kaartje tegen gereduceert terief over wil nemen?![]()
![]()
Degene met wie ik zou gaan, had ook nog geen kaartje.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
hmm, ja, daar heb je natuurlijk niets aan.. Of gaan er soms meer mensen die jij kent?![]()
Nee, snap ik. Dan riskeer ik het vrijdag wel dat ik niet zo leuk zal worden aangekeken als ik na het concert pas een uur of 4 later op 'm afspraak aankomquote:Op donderdag 2 november 2006 21:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Degene met wie ik zou gaan, had ook nog geen kaartje.
En verder ken ik niemand die er naartoe gaat, i am sorry, ik ga niet alleen![]()
Allrighty then!quote:Op donderdag 2 november 2006 21:58 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Dan riskeer ik het vrijdag wel dat ik niet zo leuk zal worden aangekeken als ik na het concert pas een uur of 4 later op 'm afspraak aankom
Wat zijn trouwens de eisen om bij Lush te kunnen komen werken? Ik zag namelijk een vacature op de site![]()
Ik ben maar even zo aardig geweest om het voor je op te zoeken;quote:Op donderdag 2 november 2006 21:58 schreef TimmyAsd het volgende:
Vanavond naar Paradiso, geen flauw idee wat er te doen is maar ik werd gevraagd
open avond? Niets van gehoord...quote:Op donderdag 2 november 2006 22:03 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Allrighty then!
A.S. dinsdag is de open avond! Als je komt en je doet lekker enthousiast dan wordt je zeker uitgenodigd voor een gesprek. Een sprankelende dame is altijd fijn
Noodlanding is leukquote:Op donderdag 2 november 2006 22:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik ben maar even zo aardig geweest om het voor je op te zoeken;
Yellow Pearl en Noodlanding!
Wel okay, lijkt mij!
hmm...tussen 18u30 en 19u00 gaat heel misschien wel lukkenquote:Op donderdag 2 november 2006 22:06 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
18.30 - 20.30 uur. Je kunt jezelf natuurlijk altijd voorstellen, zo laat je zien dat je werkelijk geinteresseerd bent.
Dit hoeft niet perse op de open avond!
Yellow Pearl is een leuk Nederlands bandje vind ikquote:
leuk om te wonen daar?quote:Op donderdag 2 november 2006 19:29 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik heb op de Haarlemmerweg de eerste paar jaar van mijn leven door gebracht. We woonden toen schuin tegen over de Westergasfabriek.![]()
Hoe was het?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:58 schreef TimmyAsd het volgende:
Vanavond naar Paradiso, geen flauw idee wat er te doen is maar ik werd gevraagd
Ik heb er recht tegenover gewoondquote:Op donderdag 2 november 2006 19:29 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik heb op de Haarlemmerweg de eerste paar jaar van mijn leven door gebracht. We woonden toen schuin tegen over de Westergasfabriek.
Erg tof!quote:
weet jij toevallig wat er dit weekend in de BG (begane grond postgebouw) te doen is?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
A.S. Zaterdagnacht: Museumnacht.
Ik ben gastvrouw bij Odeon, wie komt er nog meer?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
weet jij toevallig wat er dit weekend in de BG (begane grond postgebouw) te doen is?
Leuk hè, zo'n website over de museumnacht?quote:Mediamatic is een plek voor digitale cultuur en nieuwe mediakunst.
Tentoonstellingen
De Romantische Wintertuin Buiten is het winter maar Mediamatic is veranderd in een sub-tropisch paradijs, vormgegeven en ingericht door kunstenaars die niet bang zijn de haat-liefderelatie tussen natuur en techniek op de spits te drijven. Met een speciaal cadeautje en een chambre separée voor verliefde paartjes.
Evenementen
De kunst 19:00 - 02:00 Interactieve installaties van Christa Sommerer & Laurent Mignonneau, Mateusz Herczka, Felix Hess en Ralph Schreiber.
voeg toe
De actie 19:00 - 02:00 Schommelen.
voeg toe
Jungle Boogie & Alpen Rock 19:00 - 02:00
voeg toe
De snacks 19:00 - 02:00 Tuinhapjes van culiblogger en superfoody Debra Solomon die speciaal voor de Museumnacht haar sabbatical onderbreekt.
voeg toe
De cocktails 19:00 - 02:00 Iets met winter-aardbeien door Jans & Friends.
voeg toe
Robot-cavia-racen 19:00 - 02:00 cavia-racen met Medy van der Laan, Joop van den Ende en Rudy Fuchs.
Het enige wat ik nog weet was dat ik toen op een houten speelgoed kistje moest staan om naar buiten te kunnen kijken, en toen zag ik net aan de gracht aan de overkant van de weg.quote:Op vrijdag 3 november 2006 03:37 schreef tokyo het volgende:
oja ''eerste paar jaar van je leven'' haha, dat weet je dus vast niet meer.
Toen je klein was?quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:25 schreef rameijer het volgende:
[..]
Ik heb er recht tegenover gewoond
Leukquote:
Allright, klinkt goed... 2 uur slaapquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:39 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Leuk
Goede muziek, tenminste mijn smaak zeg maar
Was wel pittig, veel gedronken, 6 uur thuis en om 8 uur weer weg naar werk
Maar echt kewl
Ik heb er ervaring mee, vannacht 8 uurtjes geslapen, vanavond weer en dan ben ik weer topfitquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Allright, klinkt goed... 2 uur slaap
Dan ben ik dus dood..
Waar in de Bos en Lommer? Ik heb daar vanaf mijn derde tot mijn 27e gewoont, in de Granidastraat. dat is een zijstraat aan de Bos en Lommerweg.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:14 schreef De_Ananas het volgende:
Woon sinds een paar maanden in Bos en Lommer
Ben wel import
Ik ben echt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:14 schreef Ezri het volgende:
Heel veel Amsterdammers zijn import volgens mij.Ik zelf ook, al woon ik er nu alweer 6 jaar ofzo.
![]()
De Rijpgracht!quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:32 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar in de Bos en Lommer? Ik heb daar vanaf mijn derde tot mijn 27e gewoont, in de Granidastraat. dat is een zijstraat aan de Bos en Lommerweg.![]()
Grappig. Mijn broer heeft daar tot afgelopen zomer om de hoek gewoont. Hij woonde in de Gerard Callenburgstraat.quote:
Ik persoonlijk zou daar niet willen wonen. Ik vind de Baarsjes nogal bedompt en erg rommelig over komen.quote:Op maandag 6 november 2006 17:41 schreef miss_sly het volgende:
De Baarsjes: wat vinden we van dit stadsdeel?
Wij hebben er een leuk huis gezien. Ikzelf ben recentelijke import, dus echt een idee van welke delen van Amsterdam wel of neit prettig zijn om te wonen, weet ik nog niet echt.
Over de Baarsjes hebben we verschillende dingen gehoord van mensen in onze omgeving als reactie op het feit dat we daar naar een huis hebben gekeken:
- Baarsjes? Nee joh, daar wil je echt niet wonen!
- Baarsjes? Leuk wonen daar
- Baarsjes? Nog geen topbuurt, maar enorm in ontwikkeling. goede investering om daar nu heen te gaan.
Wat vinden de Fokkers die bekend zijn in Amsterdam van de Baarsjes?
Dat parkeren niet gemakkelijk is, is ons al duidelijk. Dat is meegenomen onder het kopje "nadelen, maar wel aan te wennen"quote:Op maandag 6 november 2006 17:51 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou daar niet willen wonen. Ik vind de Baarsjes nogal bedompt en erg rommelig over komen.
Als je een auto hebt is parkeren in de Baarsje ook niet altijd even makkelijk.
hiero: http://www.talpa.tv/vanspeijk.htmlquote:Op maandag 6 november 2006 18:02 schreef miss_sly het volgende:
waar ergens in de Baarsjes, jimjim?
Ow, de ruyterweg zegt me wel watquote:Op maandag 6 november 2006 18:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hiero: http://www.talpa.tv/vanspeijk.html
tis aan het begin van de adm.de ruyterweg.
Da's vlakbij waar wij iets gezien hebben...goed wonen dus? weinig overlast?quote:
alleen van zeurende bovenburenquote:Op maandag 6 november 2006 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Da's vlakbij waar wij iets gezien hebben...goed wonen dus? weinig overlast?
van riebeekstraatquote:Op maandag 6 november 2006 18:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
alleen van zeurende bovenburen![]()
voor de rest is het prima wonen, en de marokkaanse bakker op de hoek is ook op zondag open
waar staat dat huis van jullie dan?
Klopt, is ook een heel leuk, rustig straatje.quote:Op maandag 6 november 2006 19:03 schreef Grumpey het volgende:
die ligt wel mooi centraal, wel dichter bij de admiraal de ruyter dan bij de kinkerstraat hoor
Net als de m.b.t. de Bijlmer stammen slechte verhalen vooral van 10-15 jaar geleden. Die verhalen worden vooral veel gebezigd door mensen die er nauwelijks komen, laat staan wonen.quote:Op maandag 6 november 2006 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat parkeren niet gemakkelijk is, is ons al duidelijk. Dat is meegenomen onder het kopje "nadelen, maar wel aan te wennen"
Zijn er straten daar die beter te boek staan dan anderen, of juist slechter?
Feit is dat er momenteel heel veel ontwikkeld (vernieuwbouwd) wordt...maakt dit de kans niet groter dat de buurt aanzienlijk opknapt?
Valt wel mee... Dat ligt echt helemaal aan het soort huis.quote:Op maandag 6 november 2006 19:18 schreef miss_sly het volgende:
Oud-West is ook redelijk onbetaalbaar
Tenminste, wij willen niet op 50 m2 wonen, dat vinden we te klein. Dit dubbele boven is echt helemaal top, goede indeling, vernieuwbouw, mooie nieuwe keuken en badkamer, super dakterras en een behoorlijk aantal vierkante meters
Admiralengracht is idd een mooi stukje Baarsjes. Maar de straten er achter zoals bijvoorbeeld de Marco Polostraat is bagger.quote:Op maandag 6 november 2006 18:00 schreef Grumpey het volgende:
De baarsjes --> leuke buurt. Al zou ik wel graag in de buurt van Oud-west willen zetten als ik er zou wonen. Het is geen probleemwijk, absoluut niet. Wel een levendige wijk, niet echt rustig (rommelig, hoe je het wil noemen), maar dat kan ook een positief punt worden gevonden, hangt van je voorkeur af.
Dicht bij mercatorplein (toch het levendige centrum) is wel fijn, maar ik zou ook graag aan de admiralengracht ofzo willen zitten, toch de oud-west kant van de wijk in mijn ogen.
is dat niet die straat met al die kleine huisjes?quote:Op maandag 6 november 2006 19:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Admiralengracht is idd een mooi stukje Baarsjes. Maar de straten er achter zoals bijvoorbeeld de Marco Polostraat is bagger.
Pardon?quote:Op maandag 6 november 2006 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Net als de m.b.t. de Bijlmer stammen slechte verhalen vooral van 10-15 jaar geleden. Die verhalen worden vooral veel gebezigd door mensen die er nauwelijks komen, laat staan wonen.
Het is maar wat je zoekt. Sommige mensen hebben nu eenmaal erg veel eisen en scheppen er genoegen in bepaalde buurten af te schilderen als achterbuurt. Meestal hebben ze dan eens iets gelezen in een ouwe Panorama ofzo. Je kent het wel... lekker ongenuanceerd meelullen.
Akbarstraat is in de Bos en Lommer.quote:Alleen omgeving Akbarstraat (inderdaad een hele grote straat) enzo is wat minder.
Jij bedoelt denk ik dat straat je vlak bij de Clerqstraat? Als dat zo is, nee.quote:Op maandag 6 november 2006 19:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dat niet die straat met al die kleine huisjes?![]()
nee het is nog aan de andere kant van het water.quote:Op maandag 6 november 2006 20:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Jij bedoelt denk ik dat straat je vlak bij de Clerqstraat? Als dat zo is, nee.![]()
Ok, ik ben wel benieuwd welke je bedoelt.quote:Op maandag 6 november 2006 20:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee het is nog aan de andere kant van het water.
morgen maar ff kijken hoe die straat heet.
volgens routecraft is het de slatuinenweg of de baarsjesweg.quote:Op maandag 6 november 2006 20:17 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ok, ik ben wel benieuwd welke je bedoelt.
heb ik bijna 10 jaar gewoondquote:Op maandag 6 november 2006 19:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Admiralengracht is idd een mooi stukje Baarsjes. Maar de straten er achter zoals bijvoorbeeld de Marco Polostraat is bagger.
Dan is het een normale buurt jaquote:Op maandag 6 november 2006 21:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb ik bijna 10 jaar gewoondhangt even af welk stuk van de Marco Polo je zit. Ik woonde op het stuk tussen Jan Eef en Balboastraat, op de T-splitsing met de B. Diazstraat. Best een aardig stuk. Wel is het koffiehuis aan de overkant een keer half opgeblazen met een handgranaat, maar toen was ik op vakantie
En die schattige kleine huisjes moet idd de Slatuinenweg zijn
Aan de kant van de Balboastraat. Ik heb daar vroeger op de horecavakschool de Blaue Erf gezeten, schitterende tijd overigens.quote:Op maandag 6 november 2006 21:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb ik bijna 10 jaar gewoondhangt even af welk stuk van de Marco Polo je zit. Ik woonde op het stuk tussen Jan Eef en Balboastraat, op de T-splitsing met de B. Diazstraat. Best een aardig stuk. Wel is het koffiehuis aan de overkant een keer half opgeblazen met een handgranaat, maar toen was ik op vakantie
En die schattige kleine huisjes moet idd de Slatuinenweg zijn
wat hier boven al gezegd werd: een drukke, misschien wat rommelige buurt. en daar hou ik wel vanquote:
Viel ook wel mee allemaal. Veel drugscriminaliteit, maar nauwelijks zichtbare drugsproblemen in de openbare ruimte.quote:Op maandag 6 november 2006 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
wat hier boven al gezegd werd: een drukke, misschien wat rommelige buurt. en daar hou ik wel vanEn dat koffiehuis: dat kan overal gebeuren hoor. Na die aanslag is de zaak ook dichtgetimmerd, daarna is er een kroeg gekomen.
Eind jaren 80/ begin 90 was het rondom het Mercatorplein echt een teringzooi met drugsoverlast. Maar De Baarsjes kan nu gewoon een soort De Pijp worden als het even meezit.
Akbarstraat is/was Baarsjes. Tussen mercatorplein en Postjesweg, en dat is beiden De Baarsjes.quote:Op maandag 6 november 2006 20:07 schreef cheqy het volgende:
[..]
Pardon?Ik ben jaren naar school geweest in de Baarsjes, ik heb er kennissen wonen en ik kom er vrij vaak voor mijn werk dus ik heb mijn eigen mening over de Baarsjes. Sorry dat mijn mening niet strookt met de jouwe maar ik vind het op bepaalde plekken na een nare buurt.
[..]
Akbarstraat is in de Bos en Lommer.![]()
Akbarstraatis toch echt in de Bos en Lommer hoor. Een zijstraat van de Bos en Lommerweg aan de kant buiten de ring. Ik heb 25 jaar op steenworp afstand van die straat gewoond dus ik weet echt wel waar het is.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Viel ook wel mee allemaal. Veel drugscriminaliteit, maar nauwelijks zichtbare drugsproblemen in de openbare ruimte.
[..]
Akbar straat is/was Baarsjes. Tussen mercatorplein en Postjesweg, en dat is beiden De Baarsjes.
Alsof de Baarsjes de buurt van Amsterdam is.quote:Natuurlijk heb je recht op je mening. Maar als je de Baarsjes een nare buurt vindt heb je in A'dam weinig te zoeken denk ik. Blijft weinig over...
Schieten in een café is ook normaal jaquote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef cheqy het volgende:
Alsof de Baarsjes de buurt van Amsterdam is.![]()
Ik heb genoeg te zoeken in Amsterdam, ik heb hier mijn leven, mijn geschiedenis, mijn werk, mijn familie en vrienden, dus........
dat soort dingen kunnen overal voorkomenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Schieten in een café is ook normaal ja
Misschien is het deels in Bos en Lommer en deels in De Baarsjes... Zoals wel meer straten.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef cheqy het volgende:
[..]
Akbarstraatis toch echt in de Bos en Lommer hoor. Een zijstraat van de Bos en Lommerweg aan de kant buiten de ring. Ik heb 25 jaar op steenworp afstand van die straat gewoond dus ik weet echt wel waar het is.
Anders doen we een weddenschapje en rijden we er met z'n tweeën er naar toe om te kijken in welk stadsdeel het ligt.Ik zelf denk dat je met een andere straat in de war bent.
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar buiten de Rivierenbuurt zijn de meeste buurten in A'dam die niet trendy of chique (volgens boerenkool begrippen althans) ongeveer van een vergelijkbaar niveau.quote:Alsof de Baarsjes de buurt van Amsterdam is.![]()
Ik heb genoeg te zoeken in Amsterdam, ik heb hier mijn leven, mijn geschiedenis, mijn werk, mijn familie en vrienden, dus........
ja toch? slechts 1 dode bij een schietpartij. of heb ik nog iets gemist?quote:
Ik snap niet echt waarom je de Rivierenbuurt een speciale rol geeft, het is voor net zo'n 13 in een dozijn wijk als de baarsjes....quote:Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Misschien is het deels in Bos en Lommer en deels in De Baarsjes... Zoals wel meer straten.
[..]
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar buiten de Rivierenbuurt zijn de meeste buurten in A'dam die niet trendy of chique (volgens boerenkool begrippen althans) ongeveer van een vergelijkbaar niveau.
Waar het uiteindelijk om ging is dat het een vrij normale buurt is.
geen dode bij het beschieten met een shotgun op de pers van de PCM uitgevers misschien nog vergeten? Was ook alweer 12 uur geleden, gaat snel inderdaad....quote:Op woensdag 8 november 2006 22:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja toch? slechts 1 dode bij een schietpartij. of heb ik nog iets gemist?
o ja, die vergat ik alweerquote:Op woensdag 8 november 2006 22:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
geen dode bij het beschieten met een shotgun op de pers van de PCM uitgevers misschien nog vergeten? Was ook alweer 12 uur geleden, gaat snel inderdaad....
Dat was toch een granaatwerper ofzo? (rpg)quote:Op woensdag 8 november 2006 22:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
geen dode bij het beschieten met een shotgun op de pers van de PCM uitgevers misschien nog vergeten? Was ook alweer 12 uur geleden, gaat snel inderdaad....
Ik woon echt duizend keer liever in de rivierenbuurt dan in de baarsjes moet ik zeggen. Verschil: wel parkeerplek (voor a'damse begrippen), wel grote appartementen, geen overlast van wie dan ook en wel een mooi straatbeeld.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik snap niet echt waarom je de Rivierenbuurt een speciale rol geeft, het is voor net zo'n 13 in een dozijn wijk als de baarsjes....
nou, ga dan maar vast sparenquote:Op donderdag 9 november 2006 12:47 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Ik woon echt duizend keer liever in de rivierenbuurt dan in de baarsjes moet ik zeggen. Verschil: wel parkeerplek (voor a'damse begrippen), wel grote appartementen, geen overlast van wie dan ook en wel een mooi straatbeeld.
De wijken waar ik in wil wonen: grachten, pijp, jordaan, prinseneiland, plantagebuurt, kadijken en de rivierenbuurt. De rest hoeft voor mij niet zo nodig...
quote:Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Misschien is het deels in Bos en Lommer en deels in De Baarsjes... Zoals wel meer straten.
ik zou daar voor mezelf jordaan en plantagebuurt vanaf halen, en oud-zuid erbij doen.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:47 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Ik woon echt duizend keer liever in de rivierenbuurt dan in de baarsjes moet ik zeggen. Verschil: wel parkeerplek (voor a'damse begrippen), wel grote appartementen, geen overlast van wie dan ook en wel een mooi straatbeeld.
De wijken waar ik in wil wonen: grachten, pijp, jordaan, prinseneiland, plantagebuurt, kadijken en de rivierenbuurt. De rest hoeft voor mij niet zo nodig...
Inderdaad, Oud-Zuid woont top.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:02 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik zou daar voor mezelf jordaan en plantagebuurt vanaf halen, en oud-zuid erbij doen.
Graag... begin wel heel benieuwd te worden welke straat ik dan bedoelquote:Op donderdag 9 november 2006 16:44 schreef cheqy het volgende:
[..]
![]()
Als ik straks tijd heb zet ik hier wel een plattegrondje neer zodat je kan zien dat de Akbarstraat ver van de Baarsjes af ligt. Slotermeer ligt er dichter in de buurt, en zo een grote straat is het ook weer niet, het is gewoon een zijstraatje van de Bos en Lommerweg.
]quote:Op donderdag 9 november 2006 19:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Graag... begin wel heel benieuwd te worden welke straat ik dan bedoel
Je kan een 3 gangen dinnee krijgen voor 30 euro volgens mij, maar je kan ook gewoon alleen hoofdgerecht nemen, dat staat niet op de kaart, moet je gewoon naar vragen. Volgens mij waren we met z'n tween 40 euro kwijt voor hoodfgerecht en wat drinken, maar nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk best wel veel. Misschien was het ook wel minder, kweet niet meer. Let nooit zo op de centjes eignelijk terwijl ik student benquote:Op woensdag 15 november 2006 20:45 schreef jimjim1983 het volgende:
wat kost dat ongeveer, daar eten? ben er alleen nog maar 's nachts geweest
erg vetquote:Op woensdag 15 november 2006 21:10 schreef The.PhantoM het volgende:
hoe is eigenlijk de club?
afgelopen vrijdag (tijdens Goosequote:Op woensdag 15 november 2006 22:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
erg vetze hebben een erg goede programmering
en die VJ die zat de laatste keer alleen maar met google earth te spelen
Wow dat moet weer geweldig geweest zijn!quote:Op donderdag 16 november 2006 18:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
afgelopen vrijdag (tijdens Goose) draaide ie stukken uit de film A Clockwork Orange
Dus pas opquote:Twee gevangenen ontsnapt in Amsterdam
AMSTERDAM - Twee gevangenen zijn woensdag in Amsterdam apart van elkaar ontsnapt. Dat heeft de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) bevestigd. Eén van de gevangenen zat vast in de Bijlmerbajes. Tijdens het bezoekuur nam hij de benen. Justitie wil hier verder geen nadere informatie over geven.
De tweede man ontsnapte rond 20.30 uur toen hij onderweg was naar het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam voor een behandeling. Volgens de DJI is duidelijk hoe de man heeft kunnen ontsnappen, maar ook hierover worden geen mededelingen gedaan.
Niet bekend is of de gedetineerden nog steeds op vrije voeten zijn.
Jaquote:Op zondag 26 november 2006 11:16 schreef cheqy het volgende:
[..]
Is dat niet bij Kattenburg in de buurt?
Daar heb ik ook jaren gewoond (nou ja iets verder in de Blankenstaat). Hele mooie buurt. Zou er graag terugkeren maar dan liever aan de andere kant (bij de Kadijken).quote:Op zondag 26 november 2006 15:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja
Bij het kattenburgerplein, de kattenburgerstraat, en de kattenburgergracht
ik niet, roeien is niet echt mij n dingquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:41 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand die bij Skoll zit?
Wedstrijdje Ajaxquote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Hier misschien iemand met een goede (gouden) tip
Heel binnenkort vieren mijn vriend en ik onze verjaardag met onze families (ouders, broers/zussen en 3 kleine neeftjes). Aangezien ons huisje iets te klein is, wilden we het ergens anders vieren. Omdat mijn familie uit Brabant komt, leek het ons ook wel leuk om iets Amsterdams te doen. we hadden van die kleinere, overdekte rondvaartbootjes gezien die je kunt huren met een klein gezelschap. Dit was echter een beetje te duur.
Heeft er iemand zomaar een goed idee waar dit te vieren, rekeninghoudend met het weer (picknicken in het Vondelpark wordt het even niet) en het feit dat er 3 kleine kinderen bij zijn, van ruim 2 jaar, 9 maanden en 3 maanden oud bij zijn.
Alvast bedankt
De Brabanders zijn uiteraard niet voor Ajaxquote:
Jij bedoelde zeker deze? http://www.smidtje.nl/quote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Heel binnenkort vieren mijn vriend en ik onze verjaardag met onze families (ouders, broers/zussen en 3 kleine neeftjes). Aangezien ons huisje iets te klein is, wilden we het ergens anders vieren. Omdat mijn familie uit Brabant komt, leek het ons ook wel leuk om iets Amsterdams te doen. we hadden van die kleinere, overdekte rondvaartbootjes gezien die je kunt huren met een klein gezelschap. Dit was echter een beetje te duur.
Heeft er iemand zomaar een goed idee waar dit te vieren, rekeninghoudend met het weer (picknicken in het Vondelpark wordt het even niet) en het feit dat er 3 kleine kinderen bij zijn, van ruim 2 jaar, 9 maanden en 3 maanden oud bij zijn.
Alvast bedankt
Ik kom uit Brabant en ik ben voor Ajaxquote:Op zondag 3 december 2006 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Brabanders zijn uiteraard niet voor Ajax![]()
www.canal.nlquote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Alvast bedankt
Roeien is fucking goed voor je... Niet dat ik voor de rest iets heb met Nereus en Skøll, maar dat maakt niet uit.quote:
Inderdaad 1 van de mooiere plekken. Geldt overigens voor die hele omgeving rond de Amstel. Woonde zelf met m'n ex op de nieuwe prinsengracht en we gingen er vaak gewoon een stukkie lopen... genoeg plekken te zien waar je niet snel komt maar die het aanzien wel waard zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |