hij is zeker mooi, maar wel architectonisch saaiquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:04 schreef cheqy het volgende:
Ik vind hem wel mooi.
Altijd lekker als je na een dag werken buiten de stad over de A1 naar huis rijdt en je ziet hem staan in de verte.
Een mooi baken dat aan geeft dat je bijna thuis bent.![]()
ja, die noordzuidlijn veroorzaakt een puinhoop. en af en toe vraag je je af of het ooit opgeleverd gaat wordenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Net naar tuschinski geweest. wat een mooie bioscoop zeg. zat in zaal 1. daarvoor nog relaxt bij de mac om de hoek wat gegeten.
maar wat is de binnenstad toch klote met verbouwingen voor die metro. centraal ziet er niet uit nu
Een of andere hoge pief zegt dat het nog zeker 2.5 miljard extra gaat kosten. En ipv 2012 wordt het zowiezo pas in 2016 opgeleverdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, die noordzuidlijn veroorzaakt een puinhoop. en af en toe vraag je je af of het ooit opgeleverd gaat worden
dat bedoel ikquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Een of andere hoge pief zegt dat het nog zeker 2.5 miljard extra gaat kosten. En ipv 2012 wordt het zowiezo pas in 2016 opgeleverd
Ik let eigenlijk nooit zo op moderne architectuur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hij is zeker mooi, maar wel architectonisch saai
mensen kennen vaak alleen de binnenstad. En dat is niet echt heel grootquote:Op zondag 8 oktober 2006 04:16 schreef Hanekrooi het volgende:
De mensen die Amsterdam een dorp noemen"ja, Amsterdam is net een dorp" hoor ik steeds vaker..... Met welk dorp willen ze Amsterdam dan vergelijken? Amsterdam is helemaal geen dorp, maar een stad, wel een mooie stad met een topputjuh en een Breezer ananas. Met mooie stad bedoel ik de oude binnenstad, want daarbuiten is het niet erg speciaal. Ik bedoel dus feitelijk, dat ik het Amsterdam tot 1800 een mooie stad vind.
![]()
ik vind buitenveldert en slotervaart behoorlijk eng ja, met al hun ongezellige brede asfaltwegen en torenflatsquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:09 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
mensen kennen vaak alleen de binnenstad. En dat is niet echt heel grootVandaar de term dorp denk ik.
De andere stadsdelen vindt men denk ik eng ofzo
Mwah, ik vind Slotervaart juist wel prettig. Ruim en overzichtelijk opgezet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik vind buitenveldert en slotervaart behoorlijk eng ja, met al hun ongezellige brede asfaltwegen en torenflats![]()
De term dorp slaat ook op het feit dat je verbaasd zou zijn over hoevel mensen elkaar kennen. Als jongere in A'dam die een beetje ergens komt en ook nog eens naar Ajax gaat... dan praat je over een heleboel (enkele honderden in ieder geval) mensen die toch in een hoop opzichten gebonden zijn aan A'dam en de regio A'dam en elkaar allemaal kennen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 04:16 schreef Hanekrooi het volgende:
De mensen die Amsterdam een dorp noemen"ja, Amsterdam is net een dorp" hoor ik steeds vaker..... Met welk dorp willen ze Amsterdam dan vergelijken? Amsterdam is helemaal geen dorp, maar een stad, wel een mooie stad met een topputjuh en een Breezer ananas. Met mooie stad bedoel ik de oude binnenstad, want daarbuiten is het niet erg speciaal. Ik bedoel dus feitelijk, dat ik het Amsterdam tot 1800 een mooie stad vind.
![]()
Ach, de Jordaan is tegenwoordig een gehypte buurt die met de vroegere Jordaan natuurlijk geen flikker meer te maken heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:24 schreef anti-virus het volgende:
De jordaan is dus wel een dorp
Ik had maarliefst 2 dagen een nieuwe relatie en de hele buurt wist t
En iedereen gedag zeggen die je bekend voor komt
Toch blijft t een leuke buurt
Neh... vind ik niks. Ver weg ook.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:49 schreef cheqy het volgende:
[..]
Mwah, ik vind Slotervaart juist wel prettig. Ruim en overzichtelijk opgezet.
Tis denk ik wat je gewend bent. Een maat van me woont in oost bij de kramatweg en hij vind het daar ideaal. Ik daarentegen zou er niet eens dood gevonden willen worden. Hij heeft het weer met de Aker.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Neh... vind ik niks. Ver weg ook.
Oost en De Pijp. Daar zit je goed.
Ver van wat? West is gewoon een stad op zichzelf eigenlijk. Plein 40/45 en osdorpplein zijn toch prima?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Neh... vind ik niks. Ver weg ook.
Oost en De Pijp. Daar zit je goed.
kan ik me soms echt zo aan ergeren in adam, die spuuglelijke gebouwen. Amsterdam moet het hebben van z'n oude gebouwen en panden. De meeste nieuwbouw lijkt gewoon nergens op...quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:27 schreef TimmyAsd het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
laten we vooral niet vergeten dat Amsterdam veel meer is dan die grachtjes en het centrum...
Ver van de stad. Plein 40/45 en Osdorpplein... Ken het alletwee, heb er niks mee. Suf, dood, lelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ver van wat? West is gewoon een stad op zichzelf eigenlijk. Plein 40/45 en osdorpplein zijn toch prima?
Heb er vroeger gewoont. En ben blij dat ik er weg ben.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ver van de stad. Plein 40/45 en Osdorpplein... Ken het alletwee, heb er niks mee. Suf, dood, lelijk.
Kramatweg is hier niet zo ver vandaan. Tenminste een beetje leven daar.
De Aker is ook te ver weg. Als het moet, dan moet het. Maar ik zou er niet voor m'n lol gaan wonen.
Osdorpplein was leuk tot mijn vrouw, die oorspronkelijk uit Den Haag komt het ontdekte.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:24 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ver van wat? West is gewoon een stad op zichzelf eigenlijk. Plein 40/45 en osdorpplein zijn toch prima?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |