Toen je klein was?quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:25 schreef rameijer het volgende:
[..]
Ik heb er recht tegenover gewoond
Leukquote:
Allright, klinkt goed... 2 uur slaapquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:39 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Leuk
Goede muziek, tenminste mijn smaak zeg maar
Was wel pittig, veel gedronken, 6 uur thuis en om 8 uur weer weg naar werk
Maar echt kewl
Ik heb er ervaring mee, vannacht 8 uurtjes geslapen, vanavond weer en dan ben ik weer topfitquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Allright, klinkt goed... 2 uur slaap
Dan ben ik dus dood..
Waar in de Bos en Lommer? Ik heb daar vanaf mijn derde tot mijn 27e gewoont, in de Granidastraat. dat is een zijstraat aan de Bos en Lommerweg.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:14 schreef De_Ananas het volgende:
Woon sinds een paar maanden in Bos en Lommer
Ben wel import
Ik ben echt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:14 schreef Ezri het volgende:
Heel veel Amsterdammers zijn import volgens mij.Ik zelf ook, al woon ik er nu alweer 6 jaar ofzo.
![]()
De Rijpgracht!quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:32 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waar in de Bos en Lommer? Ik heb daar vanaf mijn derde tot mijn 27e gewoont, in de Granidastraat. dat is een zijstraat aan de Bos en Lommerweg.![]()
Grappig. Mijn broer heeft daar tot afgelopen zomer om de hoek gewoont. Hij woonde in de Gerard Callenburgstraat.quote:
Ik persoonlijk zou daar niet willen wonen. Ik vind de Baarsjes nogal bedompt en erg rommelig over komen.quote:Op maandag 6 november 2006 17:41 schreef miss_sly het volgende:
De Baarsjes: wat vinden we van dit stadsdeel?
Wij hebben er een leuk huis gezien. Ikzelf ben recentelijke import, dus echt een idee van welke delen van Amsterdam wel of neit prettig zijn om te wonen, weet ik nog niet echt.
Over de Baarsjes hebben we verschillende dingen gehoord van mensen in onze omgeving als reactie op het feit dat we daar naar een huis hebben gekeken:
- Baarsjes? Nee joh, daar wil je echt niet wonen!
- Baarsjes? Leuk wonen daar
- Baarsjes? Nog geen topbuurt, maar enorm in ontwikkeling. goede investering om daar nu heen te gaan.
Wat vinden de Fokkers die bekend zijn in Amsterdam van de Baarsjes?
Dat parkeren niet gemakkelijk is, is ons al duidelijk. Dat is meegenomen onder het kopje "nadelen, maar wel aan te wennen"quote:Op maandag 6 november 2006 17:51 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou daar niet willen wonen. Ik vind de Baarsjes nogal bedompt en erg rommelig over komen.
Als je een auto hebt is parkeren in de Baarsje ook niet altijd even makkelijk.
hiero: http://www.talpa.tv/vanspeijk.htmlquote:Op maandag 6 november 2006 18:02 schreef miss_sly het volgende:
waar ergens in de Baarsjes, jimjim?
Ow, de ruyterweg zegt me wel watquote:Op maandag 6 november 2006 18:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hiero: http://www.talpa.tv/vanspeijk.html
tis aan het begin van de adm.de ruyterweg.
Da's vlakbij waar wij iets gezien hebben...goed wonen dus? weinig overlast?quote:
alleen van zeurende bovenburenquote:Op maandag 6 november 2006 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Da's vlakbij waar wij iets gezien hebben...goed wonen dus? weinig overlast?
van riebeekstraatquote:Op maandag 6 november 2006 18:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
alleen van zeurende bovenburen![]()
voor de rest is het prima wonen, en de marokkaanse bakker op de hoek is ook op zondag open
waar staat dat huis van jullie dan?
Klopt, is ook een heel leuk, rustig straatje.quote:Op maandag 6 november 2006 19:03 schreef Grumpey het volgende:
die ligt wel mooi centraal, wel dichter bij de admiraal de ruyter dan bij de kinkerstraat hoor
Net als de m.b.t. de Bijlmer stammen slechte verhalen vooral van 10-15 jaar geleden. Die verhalen worden vooral veel gebezigd door mensen die er nauwelijks komen, laat staan wonen.quote:Op maandag 6 november 2006 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat parkeren niet gemakkelijk is, is ons al duidelijk. Dat is meegenomen onder het kopje "nadelen, maar wel aan te wennen"
Zijn er straten daar die beter te boek staan dan anderen, of juist slechter?
Feit is dat er momenteel heel veel ontwikkeld (vernieuwbouwd) wordt...maakt dit de kans niet groter dat de buurt aanzienlijk opknapt?
Valt wel mee... Dat ligt echt helemaal aan het soort huis.quote:Op maandag 6 november 2006 19:18 schreef miss_sly het volgende:
Oud-West is ook redelijk onbetaalbaar
Tenminste, wij willen niet op 50 m2 wonen, dat vinden we te klein. Dit dubbele boven is echt helemaal top, goede indeling, vernieuwbouw, mooie nieuwe keuken en badkamer, super dakterras en een behoorlijk aantal vierkante meters
Admiralengracht is idd een mooi stukje Baarsjes. Maar de straten er achter zoals bijvoorbeeld de Marco Polostraat is bagger.quote:Op maandag 6 november 2006 18:00 schreef Grumpey het volgende:
De baarsjes --> leuke buurt. Al zou ik wel graag in de buurt van Oud-west willen zetten als ik er zou wonen. Het is geen probleemwijk, absoluut niet. Wel een levendige wijk, niet echt rustig (rommelig, hoe je het wil noemen), maar dat kan ook een positief punt worden gevonden, hangt van je voorkeur af.
Dicht bij mercatorplein (toch het levendige centrum) is wel fijn, maar ik zou ook graag aan de admiralengracht ofzo willen zitten, toch de oud-west kant van de wijk in mijn ogen.
is dat niet die straat met al die kleine huisjes?quote:Op maandag 6 november 2006 19:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Admiralengracht is idd een mooi stukje Baarsjes. Maar de straten er achter zoals bijvoorbeeld de Marco Polostraat is bagger.
Pardon?quote:Op maandag 6 november 2006 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Net als de m.b.t. de Bijlmer stammen slechte verhalen vooral van 10-15 jaar geleden. Die verhalen worden vooral veel gebezigd door mensen die er nauwelijks komen, laat staan wonen.
Het is maar wat je zoekt. Sommige mensen hebben nu eenmaal erg veel eisen en scheppen er genoegen in bepaalde buurten af te schilderen als achterbuurt. Meestal hebben ze dan eens iets gelezen in een ouwe Panorama ofzo. Je kent het wel... lekker ongenuanceerd meelullen.
Akbarstraat is in de Bos en Lommer.quote:Alleen omgeving Akbarstraat (inderdaad een hele grote straat) enzo is wat minder.
Jij bedoelt denk ik dat straat je vlak bij de Clerqstraat? Als dat zo is, nee.quote:Op maandag 6 november 2006 19:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dat niet die straat met al die kleine huisjes?![]()
nee het is nog aan de andere kant van het water.quote:Op maandag 6 november 2006 20:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Jij bedoelt denk ik dat straat je vlak bij de Clerqstraat? Als dat zo is, nee.![]()
Ok, ik ben wel benieuwd welke je bedoelt.quote:Op maandag 6 november 2006 20:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee het is nog aan de andere kant van het water.
morgen maar ff kijken hoe die straat heet.
volgens routecraft is het de slatuinenweg of de baarsjesweg.quote:Op maandag 6 november 2006 20:17 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ok, ik ben wel benieuwd welke je bedoelt.
heb ik bijna 10 jaar gewoondquote:Op maandag 6 november 2006 19:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
Admiralengracht is idd een mooi stukje Baarsjes. Maar de straten er achter zoals bijvoorbeeld de Marco Polostraat is bagger.
Dan is het een normale buurt jaquote:Op maandag 6 november 2006 21:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb ik bijna 10 jaar gewoondhangt even af welk stuk van de Marco Polo je zit. Ik woonde op het stuk tussen Jan Eef en Balboastraat, op de T-splitsing met de B. Diazstraat. Best een aardig stuk. Wel is het koffiehuis aan de overkant een keer half opgeblazen met een handgranaat, maar toen was ik op vakantie
En die schattige kleine huisjes moet idd de Slatuinenweg zijn
Aan de kant van de Balboastraat. Ik heb daar vroeger op de horecavakschool de Blaue Erf gezeten, schitterende tijd overigens.quote:Op maandag 6 november 2006 21:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb ik bijna 10 jaar gewoondhangt even af welk stuk van de Marco Polo je zit. Ik woonde op het stuk tussen Jan Eef en Balboastraat, op de T-splitsing met de B. Diazstraat. Best een aardig stuk. Wel is het koffiehuis aan de overkant een keer half opgeblazen met een handgranaat, maar toen was ik op vakantie
En die schattige kleine huisjes moet idd de Slatuinenweg zijn
wat hier boven al gezegd werd: een drukke, misschien wat rommelige buurt. en daar hou ik wel vanquote:
Viel ook wel mee allemaal. Veel drugscriminaliteit, maar nauwelijks zichtbare drugsproblemen in de openbare ruimte.quote:Op maandag 6 november 2006 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
wat hier boven al gezegd werd: een drukke, misschien wat rommelige buurt. en daar hou ik wel vanEn dat koffiehuis: dat kan overal gebeuren hoor. Na die aanslag is de zaak ook dichtgetimmerd, daarna is er een kroeg gekomen.
Eind jaren 80/ begin 90 was het rondom het Mercatorplein echt een teringzooi met drugsoverlast. Maar De Baarsjes kan nu gewoon een soort De Pijp worden als het even meezit.
Akbarstraat is/was Baarsjes. Tussen mercatorplein en Postjesweg, en dat is beiden De Baarsjes.quote:Op maandag 6 november 2006 20:07 schreef cheqy het volgende:
[..]
Pardon?Ik ben jaren naar school geweest in de Baarsjes, ik heb er kennissen wonen en ik kom er vrij vaak voor mijn werk dus ik heb mijn eigen mening over de Baarsjes. Sorry dat mijn mening niet strookt met de jouwe maar ik vind het op bepaalde plekken na een nare buurt.
[..]
Akbarstraat is in de Bos en Lommer.![]()
Akbarstraatis toch echt in de Bos en Lommer hoor. Een zijstraat van de Bos en Lommerweg aan de kant buiten de ring. Ik heb 25 jaar op steenworp afstand van die straat gewoond dus ik weet echt wel waar het is.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Viel ook wel mee allemaal. Veel drugscriminaliteit, maar nauwelijks zichtbare drugsproblemen in de openbare ruimte.
[..]
Akbar straat is/was Baarsjes. Tussen mercatorplein en Postjesweg, en dat is beiden De Baarsjes.
Alsof de Baarsjes de buurt van Amsterdam is.quote:Natuurlijk heb je recht op je mening. Maar als je de Baarsjes een nare buurt vindt heb je in A'dam weinig te zoeken denk ik. Blijft weinig over...
Schieten in een café is ook normaal jaquote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef cheqy het volgende:
Alsof de Baarsjes de buurt van Amsterdam is.![]()
Ik heb genoeg te zoeken in Amsterdam, ik heb hier mijn leven, mijn geschiedenis, mijn werk, mijn familie en vrienden, dus........
dat soort dingen kunnen overal voorkomenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Schieten in een café is ook normaal ja
Misschien is het deels in Bos en Lommer en deels in De Baarsjes... Zoals wel meer straten.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef cheqy het volgende:
[..]
Akbarstraatis toch echt in de Bos en Lommer hoor. Een zijstraat van de Bos en Lommerweg aan de kant buiten de ring. Ik heb 25 jaar op steenworp afstand van die straat gewoond dus ik weet echt wel waar het is.
Anders doen we een weddenschapje en rijden we er met z'n tweeën er naar toe om te kijken in welk stadsdeel het ligt.Ik zelf denk dat je met een andere straat in de war bent.
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar buiten de Rivierenbuurt zijn de meeste buurten in A'dam die niet trendy of chique (volgens boerenkool begrippen althans) ongeveer van een vergelijkbaar niveau.quote:Alsof de Baarsjes de buurt van Amsterdam is.![]()
Ik heb genoeg te zoeken in Amsterdam, ik heb hier mijn leven, mijn geschiedenis, mijn werk, mijn familie en vrienden, dus........
ja toch? slechts 1 dode bij een schietpartij. of heb ik nog iets gemist?quote:
Ik snap niet echt waarom je de Rivierenbuurt een speciale rol geeft, het is voor net zo'n 13 in een dozijn wijk als de baarsjes....quote:Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Misschien is het deels in Bos en Lommer en deels in De Baarsjes... Zoals wel meer straten.
[..]
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar buiten de Rivierenbuurt zijn de meeste buurten in A'dam die niet trendy of chique (volgens boerenkool begrippen althans) ongeveer van een vergelijkbaar niveau.
Waar het uiteindelijk om ging is dat het een vrij normale buurt is.
geen dode bij het beschieten met een shotgun op de pers van de PCM uitgevers misschien nog vergeten? Was ook alweer 12 uur geleden, gaat snel inderdaad....quote:Op woensdag 8 november 2006 22:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja toch? slechts 1 dode bij een schietpartij. of heb ik nog iets gemist?
o ja, die vergat ik alweerquote:Op woensdag 8 november 2006 22:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
geen dode bij het beschieten met een shotgun op de pers van de PCM uitgevers misschien nog vergeten? Was ook alweer 12 uur geleden, gaat snel inderdaad....
Dat was toch een granaatwerper ofzo? (rpg)quote:Op woensdag 8 november 2006 22:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
geen dode bij het beschieten met een shotgun op de pers van de PCM uitgevers misschien nog vergeten? Was ook alweer 12 uur geleden, gaat snel inderdaad....
Ik woon echt duizend keer liever in de rivierenbuurt dan in de baarsjes moet ik zeggen. Verschil: wel parkeerplek (voor a'damse begrippen), wel grote appartementen, geen overlast van wie dan ook en wel een mooi straatbeeld.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik snap niet echt waarom je de Rivierenbuurt een speciale rol geeft, het is voor net zo'n 13 in een dozijn wijk als de baarsjes....
nou, ga dan maar vast sparenquote:Op donderdag 9 november 2006 12:47 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Ik woon echt duizend keer liever in de rivierenbuurt dan in de baarsjes moet ik zeggen. Verschil: wel parkeerplek (voor a'damse begrippen), wel grote appartementen, geen overlast van wie dan ook en wel een mooi straatbeeld.
De wijken waar ik in wil wonen: grachten, pijp, jordaan, prinseneiland, plantagebuurt, kadijken en de rivierenbuurt. De rest hoeft voor mij niet zo nodig...
quote:Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Misschien is het deels in Bos en Lommer en deels in De Baarsjes... Zoals wel meer straten.
ik zou daar voor mezelf jordaan en plantagebuurt vanaf halen, en oud-zuid erbij doen.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:47 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Ik woon echt duizend keer liever in de rivierenbuurt dan in de baarsjes moet ik zeggen. Verschil: wel parkeerplek (voor a'damse begrippen), wel grote appartementen, geen overlast van wie dan ook en wel een mooi straatbeeld.
De wijken waar ik in wil wonen: grachten, pijp, jordaan, prinseneiland, plantagebuurt, kadijken en de rivierenbuurt. De rest hoeft voor mij niet zo nodig...
Inderdaad, Oud-Zuid woont top.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:02 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik zou daar voor mezelf jordaan en plantagebuurt vanaf halen, en oud-zuid erbij doen.
Graag... begin wel heel benieuwd te worden welke straat ik dan bedoelquote:Op donderdag 9 november 2006 16:44 schreef cheqy het volgende:
[..]
![]()
Als ik straks tijd heb zet ik hier wel een plattegrondje neer zodat je kan zien dat de Akbarstraat ver van de Baarsjes af ligt. Slotermeer ligt er dichter in de buurt, en zo een grote straat is het ook weer niet, het is gewoon een zijstraatje van de Bos en Lommerweg.
]quote:Op donderdag 9 november 2006 19:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Graag... begin wel heel benieuwd te worden welke straat ik dan bedoel
Je kan een 3 gangen dinnee krijgen voor 30 euro volgens mij, maar je kan ook gewoon alleen hoofdgerecht nemen, dat staat niet op de kaart, moet je gewoon naar vragen. Volgens mij waren we met z'n tween 40 euro kwijt voor hoodfgerecht en wat drinken, maar nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk best wel veel. Misschien was het ook wel minder, kweet niet meer. Let nooit zo op de centjes eignelijk terwijl ik student benquote:Op woensdag 15 november 2006 20:45 schreef jimjim1983 het volgende:
wat kost dat ongeveer, daar eten? ben er alleen nog maar 's nachts geweest
erg vetquote:Op woensdag 15 november 2006 21:10 schreef The.PhantoM het volgende:
hoe is eigenlijk de club?
afgelopen vrijdag (tijdens Goosequote:Op woensdag 15 november 2006 22:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
erg vetze hebben een erg goede programmering
en die VJ die zat de laatste keer alleen maar met google earth te spelen
Wow dat moet weer geweldig geweest zijn!quote:Op donderdag 16 november 2006 18:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
afgelopen vrijdag (tijdens Goose) draaide ie stukken uit de film A Clockwork Orange
Dus pas opquote:Twee gevangenen ontsnapt in Amsterdam
AMSTERDAM - Twee gevangenen zijn woensdag in Amsterdam apart van elkaar ontsnapt. Dat heeft de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) bevestigd. Eén van de gevangenen zat vast in de Bijlmerbajes. Tijdens het bezoekuur nam hij de benen. Justitie wil hier verder geen nadere informatie over geven.
De tweede man ontsnapte rond 20.30 uur toen hij onderweg was naar het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam voor een behandeling. Volgens de DJI is duidelijk hoe de man heeft kunnen ontsnappen, maar ook hierover worden geen mededelingen gedaan.
Niet bekend is of de gedetineerden nog steeds op vrije voeten zijn.
Jaquote:Op zondag 26 november 2006 11:16 schreef cheqy het volgende:
[..]
Is dat niet bij Kattenburg in de buurt?
Daar heb ik ook jaren gewoond (nou ja iets verder in de Blankenstaat). Hele mooie buurt. Zou er graag terugkeren maar dan liever aan de andere kant (bij de Kadijken).quote:Op zondag 26 november 2006 15:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja
Bij het kattenburgerplein, de kattenburgerstraat, en de kattenburgergracht
ik niet, roeien is niet echt mij n dingquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:41 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand die bij Skoll zit?
Wedstrijdje Ajaxquote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Hier misschien iemand met een goede (gouden) tip
Heel binnenkort vieren mijn vriend en ik onze verjaardag met onze families (ouders, broers/zussen en 3 kleine neeftjes). Aangezien ons huisje iets te klein is, wilden we het ergens anders vieren. Omdat mijn familie uit Brabant komt, leek het ons ook wel leuk om iets Amsterdams te doen. we hadden van die kleinere, overdekte rondvaartbootjes gezien die je kunt huren met een klein gezelschap. Dit was echter een beetje te duur.
Heeft er iemand zomaar een goed idee waar dit te vieren, rekeninghoudend met het weer (picknicken in het Vondelpark wordt het even niet) en het feit dat er 3 kleine kinderen bij zijn, van ruim 2 jaar, 9 maanden en 3 maanden oud bij zijn.
Alvast bedankt
De Brabanders zijn uiteraard niet voor Ajaxquote:
Jij bedoelde zeker deze? http://www.smidtje.nl/quote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Heel binnenkort vieren mijn vriend en ik onze verjaardag met onze families (ouders, broers/zussen en 3 kleine neeftjes). Aangezien ons huisje iets te klein is, wilden we het ergens anders vieren. Omdat mijn familie uit Brabant komt, leek het ons ook wel leuk om iets Amsterdams te doen. we hadden van die kleinere, overdekte rondvaartbootjes gezien die je kunt huren met een klein gezelschap. Dit was echter een beetje te duur.
Heeft er iemand zomaar een goed idee waar dit te vieren, rekeninghoudend met het weer (picknicken in het Vondelpark wordt het even niet) en het feit dat er 3 kleine kinderen bij zijn, van ruim 2 jaar, 9 maanden en 3 maanden oud bij zijn.
Alvast bedankt
Ik kom uit Brabant en ik ben voor Ajaxquote:Op zondag 3 december 2006 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Brabanders zijn uiteraard niet voor Ajax![]()
www.canal.nlquote:Op zondag 3 december 2006 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Alvast bedankt
Roeien is fucking goed voor je... Niet dat ik voor de rest iets heb met Nereus en Skøll, maar dat maakt niet uit.quote:
Inderdaad 1 van de mooiere plekken. Geldt overigens voor die hele omgeving rond de Amstel. Woonde zelf met m'n ex op de nieuwe prinsengracht en we gingen er vaak gewoon een stukkie lopen... genoeg plekken te zien waar je niet snel komt maar die het aanzien wel waard zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |