Het is natuurlijk heel eenvoudig om de media overal de schuld van te geven dat weet ik ook welquote:Op maandag 25 september 2006 12:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die zogenaamde fouten zeggen helemaal niets over het beleid van Balkenende en zijn kabinet, het zijn allemaal kleine dingen die vervolgens door de media worden opgeblazen. Dat ministers aftreden wil nog niet zeggen dat ze fouten gemaakt hebben.
En inderdaad, D66 was een grote fout.
Meen je dit stuk hierboven serieusquote:Op maandag 25 september 2006 13:56 schreef Shreyas het volgende:
Mensen die nu PvdA gaan stemmen hebben wel een heel erg slecht geheugen. Is iedereen nu al vergeten hoe slecht de voorzieningen in ons land waren na Paars. Hoewel het onder Paars economisch zeer goed ging, zowel in Nederland als in de rest van de wereld, hebben ze de staatsschuld toch laten toenemen, kortzichtig en ondoordacht natuurlijk. En ook de zorg, het onderwijs en de veilligheid hebben ze laten verslonsen, terwijl het geld er WEL was.
Waar het aan opgegaan is, is me ergens nogsteeds een raadsel, maar het zal wel zijn gegaan naar de meer dan 1 miljoen mensen die in de WAO zaten te profiteren van het geld van de hardwerkende mensen (dat werd getolereerd door de toenmalige regering, blijkbaar) en natuurlijk naar de bureacratie.
En hoewel het onder Balkenende economisch, zeg maar gerust, zeer slecht ging, hebben ze toch voor een begrotingsoverschot kunnen zorgen, aan het einde van de rit.
Het belachelijk aantal mensen in de WAO is drastisch gereduceerd, de bureaucratie is verminderd en de veiligheid is verbeterd.
Nu het economisch weer goed gaat en we een begrotingsoverschot hebben (beide onder andere te danken aan het kabinet én echt niet alleen aan de wereldeconomie) vind ik ook dat dit kabinet dat geld mag besteden om zorg, onderwijs, werkgelegenheid e.d. te verbeteren, want nu is het geld er wel voor en afgelopen regeerperiode nauwelijks, dat weet iedereen.
Of willen we over 4 jaar wéér een begrotingstekort hebben en een staatsschuld die moet worden afbetaald als straks door de vergrijzing 75% van de Nederlanders in de AOW zit?
Mensen denk toch een vooruit! Ga nou eens niet over links!
Het grootste probleem is denk ik dat de PvdA niet geleerd heeft van de "puinhopen van Paars". Zij lopen de komende jaren gewoon weer hard van stapel en dan begint de rotzooi weer.quote:Op maandag 25 september 2006 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meen je dit stuk hierboven serieus?
En ben je even vergeten wie de coalitiepartners van de PvdA waren?
En dat dit kabinet de staatsschuld ook lekker extra laat oplopen. Zalm kan alleen, eenmalig, een overschot presenteren door tafelzilver te verkopen hoor.
En als ik jou was zou ik de volgende keer voor je een tirade neerzet even je cijfers nakijken.
Staatsschuld 1994: 74.7% BBPquote:Op maandag 25 september 2006 13:56 schreef Shreyas het volgende:
Mensen die nu PvdA gaan stemmen hebben wel een heel erg slecht geheugen. Is iedereen nu al vergeten hoe slecht de voorzieningen in ons land waren na Paars. Hoewel het onder Paars economisch zeer goed ging, zowel in Nederland als in de rest van de wereld, hebben ze de staatsschuld toch laten toenemen, kortzichtig en ondoordacht natuurlijk. En ook de zorg, het onderwijs en de veilligheid hebben ze laten verslonsen, terwijl het geld er WEL was.
Bureacratie verminderd onder Balkenende? Die indruk heb ik niet echt. Maar goed, een indruk is geen bewijs. Hoe meet je bureaucratie? Ik weet het niet. Maar veel mensen koppelen een hoge bureacratie aan veel ambtenaren, dus doe ik dat hier bij gebrek aan beter ook.quote:Waar het aan opgegaan is, is me ergens nogsteeds een raadsel, maar het zal wel zijn gegaan naar de meer dan 1 miljoen mensen die in de WAO zaten te profiteren van het geld van de hardwerkende mensen (dat werd getolereerd door de toenmalige regering, blijkbaar) en natuurlijk naar de bureacratie.
En hoewel het onder Balkenende economisch, zeg maar gerust, zeer slecht ging, hebben ze toch voor een begrotingsoverschot kunnen zorgen, aan het einde van de rit.
Het belachelijk aantal mensen in de WAO is drastisch gereduceerd, de bureaucratie is verminderd en de veiligheid is verbeterd.
Nee, dat wil niemand. Gelukkig voor ons willen de linkse partijen dit ook niet. Je moet toch wel heel gek zijn als je denkt dat een linkse partij dit wel wilquote:Nu het economisch weer goed gaat en we een begrotingsoverschot hebben (beide onder andere te danken aan het kabinet én echt niet alleen aan de wereldeconomie) vind ik ook dat dit kabinet dat geld mag besteden om zorg, onderwijs, werkgelegenheid e.d. te verbeteren, want nu is het geld er wel voor en afgelopen regeerperiode nauwelijks, dat weet iedereen.
Of willen we over 4 jaar wéér een begrotingstekort hebben en een staatsschuld die moet worden afbetaald als straks door de vergrijzing 75% van de Nederlanders in de AOW zit?
Non sequitur...quote:Mensen denk toch eens vooruit! Ga nou eens niet over links!
Tja...quote:Mensen die nu PvdA gaan stemmen hebben wel een heel erg slecht geheugen.
Waarop baseer je dat? En als je daar een goede onderbouwing voor hebt waarom zou dat niet voor CDA of VVD gelden?quote:Op maandag 25 september 2006 14:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het grootste probleem is denk ik dat de PvdA niet geleerd heeft van de "puinhopen van Paars". Zij lopen de komende jaren gewoon weer hard van stapel en dan begint de rotzooi weer.
Oh? De enige keer dat hij een overschot had was in 2001 onder paars dus. Dit jaar wordt ook een voerschot verwacht dat is dus 2 keer in 12 jaar. Noem je dat vasthouden?quote:Zalm heeft bewezen een overschot te kunnen vasthouden in tijden dat de economie goed draait.
En dit zou de PvdA niet kunnen? Vergeet niet dat Zalm behalve tijdens B1 vanaf 1994 constant minister van financiën is geweest en dat was niet echt succesvol als we naar de begrotingen kijkenquote:Je moet niet vergeten dat de afgelopen jaren nou eenmaal geen plaats boden aan een begrotingsoverschot. Nu het sociale stelsel opgeruimd is kunnen we eindelijk beginnen met het terugbrengen van de staatsschuld en een eerlijke en stabiele verzorgingsstaat opbouwen waarin alleen de echt kanslozen onderhouden worden door de staat. Op die manier kunnen ook slechtere economische tijden veel beter omgevangen worden en zijn ingrijpende bezuinigingen minder nodig.
En hoe dacht je dan dat Paars aan zijn geld kwam, weet je hoeveel overheidsinstelling zijn geprivatiseerd onder Paars en hoeveel geld dat op heeft geleverd...quote:Op maandag 25 september 2006 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meen je dit stuk hierboven serieus?
En ben je even vergeten wie de coalitiepartners van de PvdA waren?
En dat dit kabinet de staatsschuld ook lekker extra laat oplopen. Zalm kan alleen, eenmalig, een overschot presenteren door tafelzilver te verkopen hoor.
En als ik jou was zou ik de volgende keer voor je een tirade neerzet even je cijfers nakijken.
Dit jaar is KPN pas volledig geprivatiseerd, als je daar soms op doelt. De start daarvan ligt ergens in 1998 of 1989. (dat jaartal boeide mij verder weinig).quote:Op maandag 25 september 2006 17:37 schreef Shreyas het volgende:
![]()
[..]
En hoe dacht je dan dat Paars aan zijn geld kwam, weet je hoeveel overheidsinstelling zijn geprivatiseerd onder Paars en hoeveel geld dat op heeft geleverd...
En als jij de cijfers zo goed kent...komt er dan mee!
@Pie.er: Ik kan jouw stuk echt niet volgen. Dan quote je een stuk van mij, dan weer van jezelf of van een of andere bron, dan is een stuk van mij ineens niet meer gequote, ik snap er niets van....![]()
Klopt Paars kreeg geen langdurig overschot voor elkaar en ook Balkenende (1-4) lijken dat niet voor elkaar te krijgen. En zeker niet voor langere periode. Ofwel geen groot verschil daarom is je tirade tegen links zo vreemd.quote:Op maandag 25 september 2006 17:37 schreef Shreyas het volgende:
![]()
[..]
En hoe dacht je dan dat Paars aan zijn geld kwam, weet je hoeveel overheidsinstelling zijn geprivatiseerd onder Paars en hoeveel geld dat op heeft geleverd...
En als jij de cijfers zo goed kent...komt er dan mee!
http://www.svb.org/internet/nl/kennisbank/persberichten/050613_twee_en_een_half_miljoenste_aower.jspquote:Het aantal mensen met een AOW-pensioen is vanaf 1957 toegenomen en zal ook de komende decennia blijven stijgen. Bij de invoering van de AOW in 1957 kregen 738.693 mensen een AOW-pensioen.
In 1968 werd de mijlpaal van één miljoen AOW’ers bereikt. In 1989 werd de twee miljoenste AOW’er begroet. De SVB verwacht eind 2011 de drie miljoenste AOW-klant. Op basis van de bevolkingsprognoses wordt verwacht dat het aantal AOW’ers rond 2038 een top zal bereiken van zo’n 4,5 miljoen. Daarna zal het aantal AOW’ers dalen, als gevolg van het lagere geboortecijfer sinds de jaren ’70 van de vorige eeuw.
Sorry, mijn foutquote:Op maandag 25 september 2006 17:37 schreef Shreyas het volgende:
@Pie.er: Ik kan jouw stuk echt niet volgen. Dan quote je een stuk van mij, dan weer van jezelf of van een of andere bron, dan is een stuk van mij ineens niet meer gequote, ik snap er niets van....![]()
quote:Op woensdag 20 september 2006 21:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Gelukkig
Op naar weer 4 jaar VVD en CDA![]()
ik vind dat soort onbeduidende getallen niet zo interessant als iemand in de periode de verzorgingsstaat en de economie structureel heeft veranderd en versterkt.quote:Op maandag 25 september 2006 17:34 schreef Yildiz het volgende:
Onder Balkenende is zoals bij elk kabinet de staatsschuld toegenomen.
De meevallers zijn 9 van de 10 keer te danken aan wat ingenieurs op een gasbel ergeins in grunn.
'nuff said.
In 2007 bedraagt de staatsschuld voor het eerst sinds vele decennia weer minder dan 50% van ons nattionaal inkomen. Dat is niet de prestatie van Bos, Kok of Marijnissen. Nee, het is gewoon de prestatie van Balkenende met zijn CDA/VVD-kabinet.quote:Op maandag 25 september 2006 17:34 schreef Yildiz het volgende:
Onder Balkenende is zoals bij elk kabinet de staatsschuld toegenomen.
De meevallers zijn 9 van de 10 keer te danken aan wat ingenieurs op een gasbel ergeins in grunn.
'nuff said.
Ga nou eens weg met je absolute cijfers... Dat is toch absoluut niet vergelijkbaar met materiaal van eerderquote:Op dinsdag 26 september 2006 10:47 schreef du_ke het volgende:
Ja maar die staatsschuld is wel weer een miljard of 10 hoger dan het jaar ervoor.. Zodat Zalm z'n opvolger met een nog hogere rentelast achterlaat.
Sorry word er gewoon een beetje moe van dat er geregeld gedaan wordt alsof een rechtse regering wel met geld om zou kunnen gaan en een linkse niet. Terwijl ze beiden gewoon volop geld uitgeven.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ga nou eens weg met je absolute cijfers... Dat is toch absoluut niet vergelijkbaar met materiaal van eerder
ga eerst maar eens googlen wat het verschil tussen absolute en reeel is.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry word er gewoon een beetje moe van dat er geregeld gedaan wordt alsof een rechtse regering wel met geld om zou kunnen gaan en een linkse niet. Terwijl ze beiden gewoon volop geld uitgeven.
Goedemorgen Du_ke. Ik begrijp dat je het nog niet opgegeven hebt.......Hulde voor je moed....quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
Och het is toch het absolute bedrag dat aan rente en aflossing betaald moet worden en niet het relatieve.
Resultaten uit het verleden hebben nog nooit statistisch verantwoord laten zien dat een rechts beleid op de lange termijn financieel beter is dan een links beleid.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:52 schreef du_ke het volgende:
Sorry word er gewoon een beetje moe van dat er geregeld gedaan wordt alsof een rechtse regering wel met geld om zou kunnen gaan en een linkse niet. Terwijl ze beiden gewoon volop geld uitgeven.
Dan snap je er dus weinig van.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
Och het is toch het absolute bedrag dat aan rente en aflossing betaald moet worden en niet het relatieve.
Klopt, dit zeg ik ook maar het is ze lastig uit te leggenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:01 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Resultaten uit het verleden hebben nog nooit statistisch verantwoord laten zien dat een rechts beleid op de lange termijn financieel beter is dan een links beleid.
En met 'links beleid' bedoel ik niet communisme. Maar gewoon een vrije markt-economie met sociale bijsturing zoals linkse partijen tegenwoordig voorstaan.
En met 'rechts beleid' bedoel ik trouwens ook niet een 'extreem-rechts' beleid wat xenofobie als enige (onterechte) rechtvaardiging heeft voor het label 'rechts'.
Ik begrijp wel dat je een relatief lage schuld die absoluut wel hoog is makkelijker aflost dan een relatief hoge schuld die absoluut laag is. Maar in het eerste geval gaat het wel om erg grote bedragen die ook anders besteed hadden kunnen worden.quote:
Eindelijk iemand die de echte feiten kentquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Onder bewind van Balkenende is Nederland economisch gezien door een diep dal gegaan. Ondanks herstel in 2006 (Nederland presteert dit jaar gemiddeld in Europa), is de groei over de laatste drie jaar geringer dan in veel andere Europese landen.
Bovendien is de rekening neergelegd bij de mensen met de minste draagkracht. Rijken zijn ontzien, mensen met modaal of minder zijn de dupe van een uitgekleed zorgpakket tegen een hogere premie. De koopkracht is na 2002 voor het eerst sinds het laatste CDA-kabinet gedaald, het reëel besteedbaar inkomen van Nederlanders is al 4 jaar op rij gedaald. Allemaal dankij Balkenende.
Daar komt dan nog bij dat het een grove leugen is dat linkse partijen niet met geld zouden kunnen omgaan. Paars heeft een solide financieel beleid gevoerd, met begrotingsoverschotten. De enige wezenlijke fout die onder Paars is gemaakt is het oplopen van wachtlijsten in de zorg.
Onderstaand een lijst van alle Europese landen uit de zogeheten 'advanced economies' lijst van het IMF. Achtereenvolgens zie je de percentages waarmee het GDP groeide in 2004, 2005 en 2006. Ik heb even uitgerekend wat de reële groei is over een periode van 3 jaar. Nederland bungelt in de staart van de middenmoot.
Germany 1.2 0.9 2.0 = 4,15
France 2.0 1.2 2.4 = 4,46
Italy 1.1 — 1.5 = 2,61
Spain 3.1 3.4 3.4 = 10,23
Netherlands 2.0 1.5 2.9 = 6,53
Belgium 2.4 1.5 2.7 = 6,74
Austria 2.4 2.0 2.8 = 7,37
Finland 3.5 2.9 3.5 = 10,23
Greece 4.7 3.7 3.7 = 12,59
Portugal 1.2 0.4 1.2 = 2,82
Ireland 4.3 5.5 5.8 = 16,42
Luxembourg 4.2 4.0 4.0 = 12,70
United Kingdom 1 3.3 1.9 = 6,32
Sweden 3.7 2.7 4.0 = 10,76
Switzerland 2.1 1.9 3.0 = 7,16
Denmark 1.9 3.2 2.7 = 8,00
Norway 3.1 2.3 2.4 = 8,00
Cyprus 3.9 3.7 3.5 = 11,52
Iceland 8.2 5.5 4.0 = 18,72
Balkenende verdient wel credit voor het terugdringen van de werkloosheid, maar daarmee houdt het wel zo'n beetje op. Hij heeft verder geen enkel charisma, is niet een premier van alle Nederlanders en heeft de komende 4 jaar nog veel forse ingrepen in het verschiet, waarvan de minst draagkrachtigen weer het meest de dupe zullen zijn.
Precies. Sterker nog: uit statistieken blijkt keer op keer dat links beleid veel beter uitpakt. Rechts Fok wimpelt dat dan weer weg door te stellen dat links de economie mee had, maar als Nederland in 2006 economisch wat beter draait dan de voorgaande jaren, is dat ineens de verdienste van de regering Balkenendequote:Op dinsdag 26 september 2006 11:01 schreef Pie.er het volgende:
Resultaten uit het verleden hebben nog nooit statistisch verantwoord laten zien dat een rechts beleid op de lange termijn financieel beter is dan een links beleid.
En met 'links beleid' bedoel ik niet communisme. Maar gewoon een vrije markt-economie met sociale bijsturing zoals linkse partijen tegenwoordig voorstaan. En met 'rechts beleid' bedoel ik trouwens ook niet een 'extreem-rechts' beleid wat xenofobie als enige (onterechte) rechtvaardiging heeft voor het label 'rechts'.
Eensquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
Precies. Sterker nog: uit statistieken blijkt keer op keer dat links beleid veel beter uitpakt. Rechts Fok wimpelt dat dan weer weg door te stellen dat links de economie mee had, maar als Nederland in 2006 economisch wat beter draait dan de voorgaande jaren, is dat ineens de verdienste van de regering Balkenende
De harde cijfers (met bijbehorende rechtse smoesjes) zijn bijvoorbeeld hier te vinden:
"Rechts bigger spender dan links"
Kortom: voor een financieel gezond Nederland, laat op 22 november CDA en VVD links liggen.
Vanzelfsprekend is het ook een echt feit dat er uberhaupt geen bezuinigingen hoefden te zijn en we niet door een economisch dal hoefden te gaan als Paars niet de schatkist had uitgeput. Kijk, dat is nog eens een echt feit!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:06 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die de echte feiten kent![]()
Kijken wat de CDA stemmers in dit topic hier van vinden
![]()
Kan je dit met cijfers onderbouwenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:18 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend is het ook een echt feit dat er uberhaupt geen bezuinigingen hoefden te zijn en we niet door een economisch dal hoefden te gaan als Paars niet de schatkist had uitgeput. Kijk, dat is nog eens een echt feit!![]()
![]()
Onderbouw:quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:18 schreef pomtiedom het volgende:
Vanzelfsprekend is het ook een echt feit dat er uberhaupt geen bezuinigingen hoefden te zijn en we niet door een economisch dal hoefden te gaan als Paars niet de schatkist had uitgeput. Kijk, dat is nog eens een echt feit!![]()
![]()
Dat is toch allemaal volstrekte kolder wat je allemaal opschrijft. Door het slechte begrotingsbeleid van Paars II werden de kabinetten Balkenende opgezadeld met een economische recessie en gedwongen harde maatregelen te nemen. Dat de economie in een recessie niet groeit lijkt me vanzelfsprekend. Maar dat zegt niets over het beleid van Balkenende. Dat beleid was er nou juist op gericht om de economie weer aan te laten zwengelen. Dat is bijzonder goed gelukt. De komende jaren behoort de Nederlandse economie tot de sterksten in Europa. Je haalt uit die IMF-cijfertjes gewoon wat je het beste uitkomt. Het onderstaande bericht, ook van het IMF, post je niet. Daarin zegt het IMF dat het juiste de maatregelen van het hudige kabinet zijn die succesvol zijn geweest een een goed fundament hebben gelegd voor de toekomst van dit land.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Balkenende verdient wel credit voor het terugdringen van de werkloosheid, maar daarmee houdt het wel zo'n beetje op. Hij heeft verder geen enkel charisma, is niet een premier van alle Nederlanders en heeft de komende 4 jaar nog veel forse ingrepen in het verschiet, waarvan de minst draagkrachtigen weer het meest de dupe zullen zijn.
quote:IMF tevreden over Nederland
WASHINGTON (ANP) - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is tevreden over het beleid dat Nederland de afgelopen jaren heeft gevoerd. De regering is erin geslaagd het begrotingstekort aanzienlijk terug te brengen en droeg op die manier bij aan het economisch herstel in Nederland.
Het fonds vindt dat Nederland moet aansturen op een begrotingsoverschot van minstens 1 procent in 2011. Het IMF schrijft dit in zijn jaarlijkse beoordeling over Nederland, de zogeheten artikel 4-consulatie. Het fonds spreekt van een sterk beleid, waarbij de aandacht onder meer was gericht op de gezondheidszorg en arbeidsongeschiktheid.
Volgens het in Washington gevestigde fonds heeft ons land een moeilijke periode achter de rug. In de periode 2001-2003 bleef de gemiddelde economische groei steken op 0,5 procent. Vorig jaar trad een periode in van voorzichtig herstel. Volgens het IMF zal de groei van de Nederlandse economie dit jaar uitkomen op 2,6 procent. Volgend jaar zal dat cijfer iets hoger zijn.
Inflatie
Volgens het IMF is de inflatie dit jaar tot nu toe beperkt gebleven. In de periode januari tot en met mei bedroeg de gemiddelde prijsstijging op jaarbasis 1,7 procent. Volgens het IMF doet Nederland er goed aan de loonstijgingen beperkt te houden. Op die manier kan de concurrentiepositie van ons land verbeteren. Het fonds schrijft verder dat de consumentenuitgaven omhoog gaan en dat zowel consumenten als ondernemingen meer vertrouwen hebben gekregen in de economie.
In zijn aanbevelingen schrijft het fonds dat Nederland er goed aan doet een reeks hervormingen na te streven, mede met het ook op een vergrijzende bevolking. Zo zou de leeftijd waarop mensen met pensioen gaan omhoog kunnen. Het fonds vindt verder dat de werkloosheidsuitkeringen omlaag moeten en dat Nederland de vraag naar laaggeschoold werk moet stimuleren.
Ga je nu overal hetzelfde bericht neerzetten. Hier dan ook nog maar een keer:quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Ondanks herstel in 2006 (Nederland presteert dit jaar gemiddeld in Europa), is de groei over de laatste drie jaar geringer dan in veel andere Europese landen.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een verbetering over vier jaar kun je niet constateren door het gemiddelde van de afgelopen drie jaar te berekenen.
De verbetering: economische groei 2007 - economische groei 2003
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De gemiddelde groei van het ene land vergelijken met de gemiddelde groei van het andere land is geen maatstaf voor de groeiontwikkeling in de hele periode. Je vergelijkt landen met elkaar met hele andere groeicijfers in het eerste jaar van de periode waarin je vergelijkt.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de economie de afgelopen vier jaar goed is geweest. Ik zeg dat hij nu tot één van de beste van Europa behoort (qua economische groei en werkloosheid) nadat hij (zoals je eigen bron aangeeft) een paar jaar geleden nog tot de slechtste behoorde.
Als je bijvoorbeeld ziet hoe Duitsland de recessie heeft aangepakt met een jarenlange kwakkelende economie en een torenhoge werkloosheid is dat in Nederland gelukkig anders gegaan. Daar prijs ik inderdaad onder andere Balkenende voor.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De economische groei wordt gemeten t.o.v. de werkelijke economische situatie een periode eerder. Niet ten opzichte van de economische groei van het voorgaande jaar.
De economie staat er nu vele malen beter voor dan toen Balkenende begon (met de laagste werkloosheid van Europa en een groei van 3,25%). Sommige mensen vinden dat nu eenmaal geen reden om hem daarvoor af te zeiken.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ga je nu overal hetzelfde bericht neerzetten. Hier dan ook nog maar een keer:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het zijn echt elke keer dezelfde stuiptrekkingen. In dit bericht wordt gerept over het feit dat het begrotingsoverschot van Zalm in 2001 fors werd geholpen door een stijgende economie. Dat kan natuurlijk niet de verdienste van Paars zijn geweest, terwijl Balkenende nu WEL alle lof krijgt toegezwaaid voor het herstel van de economie.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:35 schreef pomtiedom het volgende:
http://www.nos.nl/archief(...)insjesdag/zalm.html#
Dit is een zijdelings stuk wat de rol van Zalm bespreekt tijdens prinsjesdag 2003. Het wijst op zijn nieuwe taak onder 'economisch zware tijden'. Die tijden zijn niet ontstaan doordat er plotseling een andere regering kwam (want zoiets gaat niet over 1 nacht, maar omdat de voorgaande regering flopte. Want laten we niet vergeten dat niet alleen het kabinet Balkenende is gevallen, maar ook Paars!
Als jij tientallen keren het lijstje met vermeende successen van Balkenende mag plaatsen, mag ik ook wel één keer een lijstje kopiëren vanuit een topic waar het eigenlijk niet in thuishoorde.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:51 schreef Tikorev het volgende:
Ga je nu overal hetzelfde bericht neerzetten. Hier dan ook nog maar een keer:
Ik heb dan ook niet een gemiddelde berekend, maar de absolute groei over een periode van 3 jaar, omdat ik alleen die cijfers kon vinden. Dus als 2003 het indexjaar is (2003 = 100), dan betekent 3% groei in 2004 dat je op 103 komt. Enzovoort. De cijfers zijn bikkelhard, niet door mij verzonnen. En 2007 neem ik niet mee, omdat dat toekomst is en dus nog niet is gerealiseerd. Je zult zien dat die cijfers in de loop van volgend jaar naar boven of beneden worden bijgesteld.quote:Een verbetering over vier jaar kun je niet constateren door het gemiddelde van de afgelopen drie jaar te berekenen. De verbetering: economische groei 2007 - economische groei 2003.
Dat is niet waar! Ik vergelijk a) geen gemiddelden en b) is de uitgangspositie voor de landen niet meegenomen in de berekening. Wat ik al zei: 2003 = index = 100. Ik heb Nederland alleen met andere advanced economies vergeleken, dus niet met opkomende landen zoals Polen etc. Het IMF plaatst Nederland in de categorie 'advanced economies', dat is niet mijn werk ofzo.quote:De gemiddelde groei van het ene land vergelijken met de gemiddelde groei van het andere land is geen maatstaf voor de groeiontwikkeling in de hele periode. Je vergelijkt landen met elkaar met hele andere groeicijfers in het eerste jaar van de periode waarin je vergelijkt.
Ik heb al aangeven dat de bestrijding van de werkloosheid een verdienste is van Balkenende. Verder kent Duitsland natuurlijk specifieke problemen die Nederland niet kent. Het probleem heet het arme voormalige Oost-Duitsland. Maar goed... - Duitsland staat dan ook onder Nederland op de lijst. In de meeste Europese landen is de economie forser gegroeid dan in Nederland.quote:Als je bijvoorbeeld ziet hoe Duitsland de recessie heeft aangepakt met een jarenlange kwakkelende economie en een torenhoge werkloosheid is dat in Nederland gelukkig anders gegaan. Daar prijs ik inderdaad onder andere Balkenende voor.
Dat heb ik dan ook NIET gedaan. Ik heb alleen de economische groei over een periode van 3 jaar uitgerekend!quote:De economische groei wordt gemeten t.o.v. de werkelijke economische situatie een periode eerder. Niet ten opzichte van de economische groei van het voorgaande jaar.
Ik vind alles best hoor, maar de groei voor 2006 is door het IMF geraamd op 2,9% en niet op 3,25%.quote:De economie staat er nu vele malen beter voor dan toen Balkenende begon (met de laagste werkloosheid van Europa en een groei van 3,25%). Sommige mensen vinden dat nu eenmaal geen reden om hem daarvoor af te zeiken.
Of het zijn natuurlijk valide argumenten die worden ontkent door mensen die voor Paarstegen het CDA zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:10 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het zijn echt elke keer dezelfde stuiptrekkingen. In dit bericht wordt gerept over het feit dat het begrotingsoverschot van Zalm in 2001 fors werd geholpen door een stijgende economie. Dat kan natuurlijk niet de verdienste van Paars zijn geweest, terwijl Balkenende nu WEL alle lof krijgt toegezwaaid voor het herstel van de economie.
Leg mij dan eens uit waarom de florende economie in 2001 (zoals genoemd in de link die je gaf) NIET de verdienste van Paars was, terwijl de huidige opmars van de economie WEL aan Balkenende wordt toegeschreven?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:24 schreef pomtiedom het volgende:
Of het zijn natuurlijk valide argumenten die worden ontkent door mensen die voor Paarstegen het CDA zijn.
Ik ging uit van het CPB:quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:24 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik vind alles best hoor, maar de groei voor 2006 is door het IMF geraamd op 2,9% en niet op 3,25%.
Ik had het over het begrotingstekort wat ontstond na de val van Paars door hun falende beleid en niet over de economische groei ten tijde van 2001.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:29 schreef dVTB het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom de florende economie in 2001 (zoals genoemd in de link die je gaf) NIET de verdienste van Paars was, terwijl de huidige opmars van de economie WEL aan Balkenende wordt toegeschreven?
Het is of het één, of het ander. OF de bloeiende economie van medio jaren 90 tot 2001 was de verdienste van Paars en de huidige bloei de verdienste van Balkenende. OF de ontwikkeling van de economie is iets waar regeringen weinig grip op hebben.
Ik ben trouwens eerder geneigd om het laatste te geloven.
Het laatste volledige jaar van Paars (2001 dus) werd gewoon netjes afgesloten met een overschot hoor.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:32 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ik had het over het begrotingstekort wat ontstond na de val van Paars door hun falende beleid en niet over de economische groei ten tijde van 2001.
Het IMF is een idealistische organisatie. Natuurlijk vertrouw ik die niet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Maar goed, als je het IMF meer vertrouwt mag ik je dan nog even wijzen op het volgende artikel:
De SP natuurlijk nietquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het IMF is een idealistische organisatie. Natuurlijk vertrouw ik die niet.
Natuurlijk is de SP een idealistische organisatie. Als ik de onderzoeksresultaten niet zelf kan controleren, zie je mij ook niet snel naar de SP linken, hoor.quote:
Er is geen enkel onderzoek dat jij kunt controleren...quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk is de SP een idealistische organisatie. Als ik de onderzoeksresultaten niet zelf kan controleren, zie je mij ook niet snel naar de SP linken, hoor.
Van dit rapport heb ik de methode bekeken en de originele formulieren ingezien. Dat kan gewoon, hoor.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Er is geen enkel onderzoek dat jij kunt controleren...
Ja, maar helaas had hun wanbeleid in de vitale sectoren ervoor gezorgt dat er alleen maar op korte termijn winst mogelijk was. Dit werd aangestipt door Pim Fortuyn destijds en werd een van zijn belangrijkere punten tijdens de verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het laatste volledige jaar van Paars (2001 dus) werd gewoon netjes afgesloten met een overschot hoor.
Mooi. Dan was de economische hoogtij van pakweg 1995-2001 het werk van Kok. Ik kan trouwens ook nog wel bedenken dat je economisch relatief forser groeit wanneer je een paar jaar achter elkaar minder hard bent gegroeid... - Wie zegt mij trouwens dat het IMF deze complimentjes niet aan zo'n beetje elk Europees land uitdeelt?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Maar goed, als je het IMF meer vertrouwt mag ik je dan nog even wijzen op het volgende artikel:
Nederland heeft de afgelopen jaren een ‘sterk beleid’ gevoerd, dat heeft bijgedragen aan het economisch herstel, zoals dat vorig jaar begon en dit jaar doorzette. Dat is het oordeel van het Internationale Monetaire Fonds (IMF) in de periodieke beoordeling van de Nederlandse economie.
Dus toch het werk van Balkenende...![]()
De VVD met nog steeds dezelfde Zalm op financiën bedoel je?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef pomtiedom het volgende:
[..]Nu is alles weer opgebouwd door Balkenende en weer zijn er van die ezels, nee nog dommere wezen die voor de tweede keer dezelfde fout willen maken.
Ik ook; Nederland moet het voor het grootste deel hebben van de mondiale economie. Gaat het slecht met de wereldeconomie, dan gaat het slecht met die van ons, en vice versa. Daar kan onze regering per definitie weinig invloed op uitoefenen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:29 schreef dVTB het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom de florende economie in 2001 (zoals genoemd in de link die je gaf) NIET de verdienste van Paars was, terwijl de huidige opmars van de economie WEL aan Balkenende wordt toegeschreven?
Het is of het één, of het ander. OF de bloeiende economie van medio jaren 90 tot 2001 was de verdienste van Paars en de huidige bloei de verdienste van Balkenende. OF de ontwikkeling van de economie is iets waar regeringen weinig grip op hebben.
Ik ben trouwens eerder geneigd om het laatste te geloven.
Verklaar u nader. Welke 'belangrijke zaken' waren weggekapt?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef pomtiedom het volgende:
Ja, maar helaas had hun wanbeleid in de vitale sectoren ervoor gezorgt dat er alleen maar op korte termijn winst mogelijk was. Dit werd aangestipt door Pim Fortuyn destijds en werd een van zijn belangrijkere punten tijdens de verkiezingen.
Want dat overschot kwam door het wegkappen van veel belangrijke zaken waardoor op langere termijn er onmogelijk een goede economie kon worden gehandhaafd. Het resultaat was dat mensen happy waren met een dode mus, alleen mensen die vooruit keken konden de economische ramp zien aankomen. Vandaar dat Balkenende ons dus uit een dal moest gaan redden.
Ook dit mag je nader uitleggen. Mijn mening is dat vier jaar Balkenende desastreuzer voor ons land en onze economie was dan acht jaar Paars. Hoe kun je de economie 'uitgeven' aan het volk en dan toch op een begrotingsoverschot uitkomen? Leg me dat eens uit...quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef pomtiedom het volgende:
Voor Paars I werd dezelfde domme fout gemaakt. "ow het gaat goed met de economie, nu hebben we dergelijke maatregels niet meer nodig en stemmen we anders."
Toen kwam Paars, gaf de opgebouwde economie uit aan het volk waardoor dit kortstondig opleefde door verhoogde uitgaven. Molde ze de economische structuur en ten tijde van 2003 gebeurde het onvermijdelijke waardoor het instorte. Nu is alles weer opgebouwd door Balkenende en weer zijn er van die ezels, nee nog dommere wezen die voor de tweede keer dezelfde fout willen maken.
Zegt het IMF dat? Liet Kok Nederland niet achter met een groeiende werkloosheid, een afnemende economische groei en een stijgend begrotingstekort?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef dVTB het volgende:
[..]
Mooi. Dan was de economische hoogtij van pakweg 1995-2001 het werk van Kok.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:10 schreef Pie.er het volgende:
Paars was trouwens wel een heeeeel slechte regering. Dankzij het Nederlandse beleid in 1994-2002 is de hele wereldeconomie in een dip geraakt rond 2003... Niet alleen Nederland zat in een dip, maar ook Belgie, Engeland, Frankrijk, VS, Spanje, Italie en Denemarken enzovoorts.
Gelukkig is daarna Balkenende gekomen. Dankzij zijn beleid is niet alleen Nederland uit de dip geraakt, maar ook alle landen om ons heen! Balkenende was zelfs zo altruistisch bezig dat andere landen sinds 2002 beter gepresteerd hebben dan Nederland. Goed bezig!
Jij hebt alleen oog voor het eindplaatje van een regering en niet voor een totale regeerperiode! Kortzichtigheid ten top. De werkloosheid was onder Kok erg laag, maar door een verslechterde economie eind 2001 (overigens wereldwijd!) nam die weer toe. In 2001 was er een begrotingsoverschot.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:56 schreef Tikorev het volgende:
Zegt het IMF dat? Liet Kok Nederland niet achter met een groeiende werkloosheid, een afnemende economische groei en een stijgend begrotingstekort?
quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:10 schreef Pie.er het volgende:
Paars was trouwens wel een heeeeel slechte regering. Dankzij het Nederlandse beleid in 1994-2002 is de hele wereldeconomie in een dip geraakt rond 2003... Niet alleen Nederland zat in een dip, maar ook Belgie, Engeland, Frankrijk, VS, Spanje, Italie en Denemarken enzovoorts.
Gelukkig is daarna Balkenende gekomen. Dankzij zijn beleid is niet alleen Nederland uit de dip geraakt, maar ook alle landen om ons heen! Balkenende was zelfs zo altruistisch bezig dat andere landen sinds 2002 beter gepresteerd hebben dan Nederland. Goed bezig!
Zeg, ga lekker in ONZ spelen ofzo... Dat je Balkenende 'daadkrachtig' vindt, is nog tot daaraan toe. Maar dat je een linkse oppositiepartij, een tv-presentator en een voetbalanalyticus nodig hebt om je argumenten kracht bij te zetten, is toch echt zielig.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef rosmalen het volgende:
Balkenende de meest daadkrachtige PM die Nederland ooit gehad heeft....ondanks de tegenwerking van heel dat links gepeupel..met vooorop Femke...Jack de koppensneller..en Jan Mulder de zich het meest verrijkende mannetje van Nederland......
Ik beoordeel Balkenende op de hele periode. Dus ook bijvoorbeeld op de gedaalde wachtlijsten in de zorg, de gedaalde criminaliteit, de daling van het aantal asielzoekers, enz. Dat zijn echt geen resultaten van het laatste jaar. Ook economisch gezien beoordeel ik Balkenende niet alleen op het eindplaatje. Hij laat Nederland economisch gezien veel beter achter dan toen hij begon. Twee jaar een beperkte koopkracht daling door het nemen van een aantal noodzakelijke maatregelen om de komende jaren weer flink te kunnen groeien vind ik een zeer efficiente aanpak van een recessie.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:17 schreef dVTB het volgende:
[..]
Jij hebt alleen oog voor het eindplaatje van een regering en niet voor een totale regeerperiode!
Zo daadkrachtig dat hij er erg veel moeite mee heeft om z'n kabinetten bij elkaar te houden?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef rosmalen het volgende:
Balkenende de meest daadkrachtige PM die Nederland ooit gehad heeft....ondanks de tegenwerking van heel dat links gepeupel..met vooorop Femke...Jack de koppensneller..en Jan Mulder de zich het meest verrijkende mannetje van Nederland......
INDERDAAD ..ZE WETEN HET WEL..MAAR GEWOON TOEGEVEN IS OOK EEN KUNST...quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik beoordeel Balkenende op de hele periode. Dus ook bijvoorbeeld op de gedaalde wachtlijsten in de zorg, de gedaalde criminaliteit, de daling van het aantal asielzoekers, enz. Dat zijn echt geen resultaten van het laatste jaar. Ook economisch gezien beoordeel ik Balkenende niet alleen op het eindplaatje. Hij laat Nederland economisch gezien veel beter achter dan toen hij begon. Twee jaar een beperkte koopkracht daling door het nemen van een aantal noodzakelijke maatregelen om de komende jaren weer flink te kunnen groeien vind ik een zeer efficiente aanpak van een recessie.
Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van de gedaalde wachtlijsten in de zorg. Ten eerste heb ik de indruk dat die grotendeels zijn bewerkstelligd door efficiënter werken in de zorg en ook ontkom ik niet aan de indruk dat bepaalde mensen geen beroep op zorg doen, terwijl ze die eigenlijk wel nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:25 schreef Tikorev het volgende:
Ik beoordeel Balkenende op de hele periode. Dus ook bijvoorbeeld op de gedaalde wachtlijsten in de zorg, de gedaalde criminaliteit, de daling van het aantal asielzoekers, enz. Dat zijn echt geen resultaten van het laatste jaar. Ook economisch gezien beoordeel ik Balkenende niet alleen op het eindplaatje. Hij laat Nederland economisch gezien veel beter achter dan toen hij begon. Twee jaar een beperkte koopkracht daling door het nemen van een aantal noodzakelijke maatregelen om de komende jaren weer flink te kunnen groeien vind ik een zeer efficiente aanpak van een recessie.
God nee, niet ook nog eens klonen die christelijk kamergeleerde!!!quote:
Neequote:Op dinsdag 26 september 2006 14:52 schreef rosmalen het volgende:
is er wat met christelijk ?
CDA is niet eens christelijk te noemen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:52 schreef rosmalen het volgende:
is er wat met christelijk ?
Jij bent een wonderlijke creatuur.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:15 schreef rosmalen het volgende:
ik ben er toch niet meer voor jou ...grinkkk...dus kan niet reageren?
Je verweet het IMF idealistisch te zijn... Ik zeg dat is de SP ook en daar ben jij tenslotte aanhanger van... Daarnaast zeg je het zelf al: "Voor zover je het zeker kunt weten lijkt het te kloppen" lijkt en voor zover zijn voor mij al duidelijke aanwijzingen dat je het niet volledig kunt controleren. Dit houdt dus in dat je het niet hebt kunnen narekenen. Dus moet je afgaan op de betrouwbaarheid van een organisatie. Hierin staat het IMF bij mij vrij hoog en iig een stuk hoger dan de SP.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Van dit rapport heb ik de methode bekeken en de originele formulieren ingezien. Dat kan gewoon, hoor.
Voor zover je ooit iets zeker kunt weten, lijkt het te kloppen. Naar dit rapport zal ik dan ook met een gerust hart linken.
Maar zie je me verder vaak naar de SP linken dan?
Nee toch?
Smoelen, dan.
Ik stem SP, maar ik slik niet alles voor zoete koek wat Jan de Grote Roerganger zegt. Ben je gek!quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je verweet het IMF idealistisch te zijn... Ik zeg dat is de SP ook en daar ben jij tenslotte aanhanger van...
Ik kan niet het hele onderzoek zelf over doen. Als jij iets in Nature leest dan ga je ook af op andermans onderzoek. Maar ik heb de originele formulieren gezien en het zag er betrouwbaar uit.quote:Daarnaast zeg je het zelf al: "Voor zover je het zeker kunt weten lijkt het te kloppen" lijkt en voor zover zijn voor mij al duidelijke aanwijzingen dat je het niet volledig kunt controleren.
Ik heb het dus wel nagerekend.quote:Dit houdt dus in dat je het niet hebt kunnen narekenen.
Bij mij staan ze beide onder het kopje "pas op, hebben een politiek-ideologische agenda".quote:Dus moet je afgaan op de betrouwbaarheid van een organisatie. Hierin staat het IMF bij mij vrij hoog en iig een stuk hoger dan de SP.
Ik slik niks van die mensen voor zoete koek!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:49 schreef Floripas het volgende:
Ik stem SP, maar ik slik niet alles voor zoete koek wat Jan de Grote Roerganger zegt. Ben je gek!
Bovenstaande 2 dingen zijn dus niet met elkaar verenigbaar... Eerst kun je het hele onderzoek niet overdoen en daarna heb je het nagerekendquote:Ik kan niet het hele onderzoek zelf over doen. Als jij iets in Nature leest dan ga je ook af op andermans onderzoek. Maar ik heb de originele formulieren gezien en het zag er betrouwbaar uit.
[/quote
[quote]
Ik heb het dus wel nagerekend.
Ik doe mijn eigen research wel...quote:Bij mij staan ze beide onder het kopje "pas op, hebben een politiek-ideologische agenda".
Het zou verstandig zijn als jij dat ook zou doen.
Je vertrouwde net het IMG nog blindelings.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik slik niks van die mensen voor zoete koek!!
[..]
Ik heb zelf die mensen niet ondervraagd, maar ik heb de enqueteformulieren gezien. Dat is al dichterbij dan de meeste onderzoeken die ik gebruik bij mijn studie.quote:Bovenstaande 2 dingen zijn dus niet met elkaar verenigbaar... Eerst kun je het hele onderzoek niet overdoen en daarna heb je het nagerekend
Dat is simpelweg onmogelijk.quote:Ik doe mijn eigen research wel...
Ik heb niet gezegd dat ik het IMF blindelings vertrouw, ik heb meer vertrouwen in ze. Een stel enquete formulieren zien houdt niet in dat je een compleet onderzoek controleert. Wie zegt dat het een goede steekproef van de Nederlandse bevolking is geweest and so on...quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je vertrouwde net het IMG nog blindelings.
[..]
Ik heb zelf die mensen niet ondervraagd, maar ik heb de enqueteformulieren gezien. Dat is al dichterbij dan de meeste onderzoeken die ik gebruik bij mijn studie.
[..]
Dat is simpelweg onmogelijk.
Mensen voelen zich ook steeds veiliger:quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:39 schreef dVTB het volgende:
[..]
Criminaliteit... tja, ook hier: is dat werkelijk gedaald, of alleen het aantal aangiften? Moeilijk te zeggen...
Dat rapport laat ook zien dat die trend al begonnen is tijdens paars. Balkenende 1 tot 3 hebben die trend enkel doorgezet. 't Zelfde geldt voor het dalen van de criminaliteit, die daling zette ook al ver voor Balkenende 1 in. De daling van de criminaliteit en het onveiligheidsgevoel kun je dus moeilijk een prestatie van de kabinetten Balkenende noemen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Mensen voelen zich ook steeds veiliger:
POLITIEMONITOR: 'MENSEN VOELEN ZICH STEEDS VEILIGER'
Politiemonitorquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Mensen voelen zich ook steeds veiliger:
POLITIEMONITOR: 'MENSEN VOELEN ZICH STEEDS VEILIGER'
quote:Kamer bezorgd over minder blauw op straat
De Tweede Kamer maakt zich zorgen over het afnemend aantal politieagenten op straat.
2000 agenten minder
De afspraak was dat er agenten zouden bijkomen, maar het aantal is de laatste twee jaar met 2000 afgenomen. CDA, PvdA, GroenLinks, D66 en SGP vroegen minister Remkes van Binnenlandse Zaken in een overleg om opheldering.
Instroom
De verwachting is dat de instroom van nieuwe agenten de komende tijd gelijk blijft aan de uitstroom. In 2010 moeten er 4000 extra agenten bij zijn. In totaal zijn er dan bijna 55.000 politiemensen op de been. Remkes is er zeker van dat dat aantal wordt gehaald.
RTL Nieuws
Mensen voelen zich veiliger en het is veiliger geworden en er zijn minder blauwe ambtenaren voor nodig geweest...ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Politiemonitor
Enfin...
Ja, gevoel, daar draait het om. Misschien omdat men zijn verschrikkelijke best doet om uit het nieuws te blijven?
[..]
't Blauw daalt omdat er niet genoeg animo is voor de openstaande vacatures. NIet omdat er minder mensen nodig zijn. In tegendeel.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mensen voelen zich veiliger en het is veiliger geworden en er zijn minder blauwe ambtenaren voor nodig geweest...ik zie het probleem niet![]()
Oh ja, dus als de criminaliteit een keer is gedaald is het een volstrekt logisch gevolg dat in de komende jaren de criminaliteit ook blijft dalen. Je hoeft daar helemaal geen inspanningen voor te leveren...quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De daling van de criminaliteit en het onveiligheidsgevoel kun je dus moeilijk een prestatie van de kabinetten Balkenende noemen.
Blijkbaar hoefde het roer dus niet om en waren we de goede weg al ingeslagenquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh ja, dus als de criminaliteit een keer is gedaald is het een volstrekt logisch gevolg dat in de komende jaren de criminaliteit ook blijft dalen. Je hoeft daar helemaal geen inspanningen voor te leveren...![]()
Er zijn tal van nieuwe maatregelen genomen zoals het uitbreiden van de mogelijkheid om prefentief te fouilleren, een betere aanpak van veelplegers, invoeren van meerdere gevangenen op één cel zodat meer mensen achter het tralies kunnen, enz. Het lijtk mij logischer dat deze maatregelen hebben bijgedragen aan een verbeterd veiligheidsgevoel dan een kabinet van meer dan vier jaar geleden...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Blijkbaar hoefde het roer dus niet om en waren we de goede weg al ingeslagen
Het meer mensen op 1 cel maakt het voor gevangenen alleen maar prettiger, ik weet niet of je dat door hebt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Er zijn tal van nieuwe maatregelen genomen zoals het uitbreiden van de mogelijkheid om prefentief te fouilleren, een betere aanpak van veelplegers, invoeren van meerdere gevangenen op één cel zodat meer mensen achter het tralies kunnen, enz. Het lijtk mij logischer dat deze maatregelen hebben bijgedragen aan een verbeterd veiligheidsgevoel dan een kabinet van meer dan vier jaar geleden...![]()
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Nederlanders denken dat met meerderen op 1 cel erger lijkt.
Ik geloof absoluut niet dat dergelijke dingen inspelen op een 'gevoel' van mensen. Sterker nog, Jan-met-de-pet is het 3 minuten na het lezen van het desbetreffende nieuwsbericht al weer vergeten. Nog sterker, volgens mij ga je jezelf alleen maar onveiliger voelen met preventief fouilleren en cameratoezicht enzo. Maar daar moeten we maar eens een gespecialiseerde psycholoog ofzo op los laten. Wie biedt zich aan?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Er zijn tal van nieuwe maatregelen genomen zoals het uitbreiden van de mogelijkheid om prefentief te fouilleren, een betere aanpak van veelplegers, invoeren van meerdere gevangenen op één cel zodat meer mensen achter het tralies kunnen, enz. Het lijtk mij logischer dat deze maatregelen hebben bijgedragen aan een verbeterd veiligheidsgevoel dan een kabinet van meer dan vier jaar geleden...![]()
Mwa, dat kan wel, maar ik heb niets met de VVD.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
De VVD met nog steeds dezelfde Zalm op financiën bedoel je?
ja, kijk en daar ga ik dus niet meer op in. Antwoorden zat te vinden in dit topic en op het forum. Zoals reeds gezegd, vraag niets als je voor jezelf het antwoord al hebt vastgepint en het niet wilt veranderen ongeacht bewijs of niet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:50 schreef dVTB het volgende:
[..]
Verklaar u nader. Welke 'belangrijke zaken' waren weggekapt?En wat heeft Balkenende daar precies aan gedaan?
[..]
Ook dit mag je nader uitleggen. Mijn mening is dat vier jaar Balkenende desastreuzer voor ons land en onze economie was dan acht jaar Paars. Hoe kun je de economie 'uitgeven' aan het volk en dan toch op een begrotingsoverschot uitkomen? Leg me dat eens uit...
Dus als de criminaliteit morgen zou stijgen is dat de schuld van Paars? Of is dan plotseling Balkenende weer verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die kabbelen gewoon rustig langzaam naar beneden zoals ze al jaren doen. Echt veel effect hebben de ingrepen van de kabinetten Balkenende blijkbaar niet gehad.
Balkenende goed bezig? Mag ik een teiltje a.u.b.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:38 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb het altijd al gezegd en het is gisteren voor de zoveelste maal bevestigd. Het kabinet Balkenende is goed bezig (geweest)! Hij heeft derhalve ook straks in november wederom mijn stem dubbel en dwars in zijn pocket!
inderdaad zo zijn er geen twee.....quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent een wonderlijke creatuur.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus als de criminaliteit morgen zou stijgen is dat de schuld van Paars? Of is dan plotseling Balkenende weer verantwoordelijk?
Het uitzetbeleid komt nog van Cohen. Kab. Balkenende is inderdaad wel strenger, en onzorgvuldiger, met de uitvoering. Maar het beleid is zeker geen maatregel van dit kabinet.quote:Het uitbreiden van prefentief fouilleren en een strenger uitzetbeleid zijn maatregelen van dit kabinet:
Het stukje "mogelijke verklaring" zegt al genoeg. Het is absoluut niet gezegd dat dit de redenen zijn dat voor de doorzettende daling. Zo veel resultaat hebben de fouileringen niet op het geheel van de misdaadcijfers*. Die dalen trouwens sowieso al jaren ongeveer gelijkmatig. Het is dus aanneembaar dat deze ook zonder deze maatregelen dezelfde daling zouden maken. Als deze maatregelen echt succesvpl waren dan had ik eerlijk gezegd een sterkere daling dan voorgaande jaren verwacht......quote:Criminaliteit: Weer minder moorden
Een mogelijke verklaring voor de dalende trend is de harde aanpak van illegaal wapenbezit. Op veel plaatsen wordt preventief gefouilleerd. Verder spelen het dalende aantal asielzoekers en het strengere uitzettingsbeleid een rol. Asielzoekers en illegalen zijn al jaren oververtegenwoordigd in de moordstatistieken. Ook de preventieve aanpak van huiselijk geweld spaart levens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |