zie 3e regelquote:Op zondag 17 september 2006 00:17 schreef Chokeme het volgende:
En wat is dat principe dan wat je tegenhoudt ?
jij bent ook mobielloos?quote:
Ik denk omdat je in principe de hele dag gepeild kunt worden.quote:Op zondag 17 september 2006 00:17 schreef Chokeme het volgende:
En wat is dat principe dan wat je tegenhoudt ?
Vroeger maakten we gewoon goede afspraken. Dat is wel een nadeel van de mobiele maatschappij; je kunt met niemand meer goede afspraken maken. Men heeft immers altijd de mobiele telefoon als back-up.quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef Chokeme het volgende:
Bijvoorbeeld als je op je Zaterdagavond ergens strand, en je weet niet waar je vrienden zijn/wat ze doen etc. Vindt ik het toch wel erg handig om ff te bellen wat ze aan het doen zijn.
ik heb natuurlijk wel een huistelefoon, bel ik daarmee.quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef Chokeme het volgende:
OK I see. Opzich wel een relaxed idee dat je niet altijd opgebeld kunt worden inderdaad, ik heb mijne dan ook echt niet altijd bij me. Maar op sommige momenten ben ik hem toch echt wel nodig, of, nodig, dan is ie verdomd handig in elk geval. Bijvoorbeeld als je op je Zaterdagavond ergens strand, en je weet niet waar je vrienden zijn/wat ze doen etc. Vindt ik het toch wel erg handig om ff te bellen wat ze aan het doen zijn.
editquote:Op zondag 17 september 2006 00:24 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Nee
Maar zo reageer ik meestal bij nutteloze info die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Maar gefeliciteerd! Geniet er van!![]()
Je bent heel speciaal![]()
Of wilde je ook nog iets bereiken met het topic?
waarom niet dan? ik kan prima zonderquote:Op zondag 17 september 2006 00:26 schreef Arjann87 het volgende:
Ik zou ook niet zonder kunnen.
Waarom niet? Nou kijk, het is maar wat je gewend bent. Het heeft voordelen en de nadelen die jij noemt kan je makkelijk weg 'vagen'.quote:Op zondag 17 september 2006 00:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom niet dan? ik kan prima zonder
Iets wat niet bestaat kan je inderdaad niet krijgen nee.quote:Op zondag 17 september 2006 00:32 schreef Stijn_IJskonijn het volgende:
als het al bestaat, maar mobieletelefoonkanker zal je nooit krijgen dan.
meneer zuurtjequote:Op zondag 17 september 2006 00:34 schreef Modus het volgende:
Er is helemaal niemand die als ie onderweg is naar een afspraak bij een telefooncel stopt om te zeggen dat ie onderweg is en wat doen mongolen met een mobiel: 'ja met mij, ik ben onderweg hoor'. Ja duh stomme kut, dat heb je toch afgesproken.
ben je als je gsmloos ben ook al automatisch dommekut loos?quote:Op zondag 17 september 2006 00:36 schreef milagro het volgende:
[..]
meneer zuurtje
maar oh oh wat zou je graag zo een domme kut hebben die onderweg naar jou is en je dan toch nog even belt of sms-t
Of van die mensen die anderen gaan bellen omdat ze zich vervelen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:34 schreef Modus het volgende:
Er is helemaal niemand die als ie onderweg is naar een afspraak bij een telefooncel stopt om te zeggen dat ie onderweg is en wat doen mongolen met een mobiel: 'ja met mij, ik ben onderweg hoor'. Ja duh stomme kut, dat heb je toch afgesproken.
of van die mensen die ongegeneert relatieproblemen gaan bespreken op een toon die bij een dove bouwvakker niet zou misstaan.quote:Op zondag 17 september 2006 00:38 schreef Ricky_ het volgende:
[..]
Of van die mensen die anderen gaan bellen omdat ze zich vervelen.
quote:
Een horloge en ook sieraden vind ik irritant en een mobiel vergeet ik toch mee te nemen en denk ik eraan moet ik 't ding gaan bellen om 'm vinden.quote:Op zondag 17 september 2006 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
heb je toevallig ook een reden of gewoon zomaar?
Welnee, ik moet al die onzin niet hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 00:36 schreef milagro het volgende:
meneer zuurtje
maar oh oh wat zou je graag zo een domme kut hebben die onderweg naar jou is en je dan toch nog even belt of sms-t
"check eens hoe alternatief ik wel niet ben yo"quote:Op zondag 17 september 2006 00:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Welnee, ik moet al die onzin niet hebben.
Een nieuwe fobie.quote:Op zondag 17 september 2006 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik ken idd serieus mensen die niet meer zonder mobiel naar buiten gaan.
noem het gerust verslaving.quote:
Geef eens voorbeelden dat ie ècht onmisbaar is dan.quote:Op zondag 17 september 2006 00:47 schreef Samsonneke het volgende:
Ik zou niet meer zonder kunnen eerlijk gezegd. Toch vind ik het knap dat jij moeiteloos zonder kan. In tegenstelling tot jou, zijn er veel mensen van afhankelijk geworden.
hey ff off topic die avatar, die ken ik nog van heel lang geleden en heb nooit antwoord gekregen of het een hoax shot is of echt. weet jij het?quote:Op zondag 17 september 2006 00:58 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik neem gewoon mijn mobiel niet op als ik er geen zin in heb met iemand te praten. Of ik zet hem uit/laat hem thuis. Ik heb dus wel sympathie voor je principe.
Op mijn werk hebben ze gewoon een telefoonaansluiting, hoor. In noodgevallen ben ik dan ook bereikbaar. Maar hoe is de verhouding noodgevallen/onzin?quote:Op zondag 17 september 2006 00:59 schreef tonks het volgende:
Nou als je geen familie hebt vind ik het logisch dat iemand geen mobieltje heeft.. maar als je een baan of familie hebt dan heb je toch gewoon altijd een telefoon bij? Stel dat er iets met je familie gebeurt.. wil je daar dan pas een om 6 uur als je weer thuis bent achter komen?
ik heb familie en een goede baan. zelfs toen ik freelancede ging het prima.quote:Op zondag 17 september 2006 00:59 schreef tonks het volgende:
Nou als je geen familie hebt vind ik het logisch dat iemand geen mobieltje heeft.. maar als je een baan of familie hebt dan heb je toch gewoon altijd een telefoon bij? Stel dat er iets met je familie gebeurt.. wil je daar dan pas een om 6 uur als je weer thuis bent achter komen?
Nou als ik bijvoorbeeld een kind heb of een zwagere vrouw dan zou ik graag direct weten als er iets aan de hand is. En dat op het werk een telefoonaansluiting ligt ook weer aan waar je werkt enzoquote:Op zondag 17 september 2006 01:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op mijn werk hebben ze gewoon een telefoonaansluiting, hoor. In noodgevallen ben ik dan ook bereikbaar. Maar hoe is de verhouding noodgevallen/onzin?
IMDB zegt dit, dus ik ga uit van nep:quote:Op zondag 17 september 2006 01:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey ff off topic die avatar, die ken ik nog van heel lang geleden en heb nooit antwoord gekregen of het een hoax shot is of echt. weet jij het?
Het ziet iig behoorlijk ranzig uitquote:The exploding head scene was accomplished by filling a latex head with dog food and rabbit livers, and shooting it from behind with a 12-gauge shotgun]
Ja... ik begrijp zo ongeveer wat je met "noodgeval" bedoelt, tonks... En doorgaans is er een telefoonaansluiting aanwezig... Anders moet je al in de auto of in een plantsoen zijn, ofzo. (en als je voornamelijk aan het rijden bent zal je baas het sowieso wel op prijs stellen dat je een mobiele telefoon hebt)quote:Op zondag 17 september 2006 01:01 schreef tonks het volgende:
[..]
Nou als ik bijvoorbeeld een kind heb of een zwagere vrouw dan zou ik graag direct weten als er iets aan de hand is. En dat op het werk een telefoonaansluiting ligt ook weer aan waar je werkt enzo
doe jij eens alles weg dan wat niet echt onmisbaar is.quote:Op zondag 17 september 2006 00:56 schreef Modus het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden dat ie ècht onmisbaar is dan.
scheet. ik vind het gewoon een ding wat ik niet hoef, niks "uit hype meedoen" of niet-gedachte. ook niet vanuit een "kijk mij eens stoer zijn". gewoon ik vind het een onding op privacy.quote:Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef milagro het volgende:
[..]
doe jij eens alles weg dan wat niet echt onmisbaar is.
een gsm is gewoon handig als je hem hebt, simpel.
als je met iemand afgesproken hebt ergens en je loopt elkaar mis.
als je afgesproken hebt, maar je zit vast in het verkeer.
als er een ongeluk is gebeurd en je moet NU bellen
als je dol verliefd bent en je vriend belt je op dat hij zo bij je is.
als je in de trein zit voor een reis van tig uur en je verveelt je.
als je iemand iets vergeten te zeggen hebt en je het toch nog ff kwijt wil
oftewel, soms van (levens)belang, soms verdomd handig, en soms vooral verdomd leuk.
dat iemand die hem nooit gehad heeft hem niet mist, well fucking duh.
maar om iets nu compleet af te schrijven omdat het niet 24/7 diepe noodzaak is, is gewoon suf dwars doen "ik ben geen meeloper, ik heb er geen".
tig jaar geleden hadden we ook geen pc's, konden we thuisvprima zonder, dus doe maar weg dat ding.... of is het ms nu je het eenmaal hebt toch handig en leuk en zou je het ws gaan missen als je het niet meer had.
De goedkoopste prepaid voldoet dan wel. Niet registreren dat ding en zelf nooit bellen ermee.quote:Op zondag 17 september 2006 01:09 schreef Sidious het volgende:
*meldt zich*
Ik ga nog wel een keertje zo'n ding kopen, maar ik ben nog op zoek (niet bepaald actief) naar eentje zonder camera, internet en andere functies die ik toch nooit zal gebruiken.
kan zijn, maar dat maakt het ding niet overbodig en overdreven luxe of zo, die toon spreekt wel een beetje uit sommige posts hier.quote:Op zondag 17 september 2006 01:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
scheet. ik vind het gewoon een ding wat ik niet hoef, niks "uit hype meedoen" of niet-gedachte. ook niet vanuit een "kijk mij eens stoer zijn". gewoon ik vind het een onding op privacy.
ja idd. daarom vroeg ik in eerste instantie ook om medestanders die ook geen mobiel hebben, want ik lijk wel een uitstervend ras. gelukkig wat fokkers! ook zonder mobiel. om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 17 september 2006 01:14 schreef milagro het volgende:
[..]
kan zijn, maar dat maakt het ding niet overbodig en overdreven luxe of zo, die toon spreekt wel een beetje uit sommige posts hier.
dat jij er geen behoefte aan hebt, is toch net zo prima als dat een ander dat wel heeft?
ik heb geen rijbewijs, nooit behoefte gehad er 1 te halen, maar daarom is een auto nog wel verdomd handig en is het logisch dat als je een auto hebt, je aan dat ding 'gehecht' bent en je lastig nog zonder kunt (en natuurlijk kun je zonder als het echt moet, maar je begrijpt wel the figure of speech)
Waar ik me aan stoor is de mensen die 'claimen' niet zonder te kunnen want 'altijd bereikbaar moeten zijn' en die je dan alleen maar op 'waar zit je nuuuuuuu'-gesprekken kunt betrappen.quote:Op zondag 17 september 2006 01:14 schreef milagro het volgende:
kan zijn, maar dat maakt het ding niet overbodig en overdreven luxe of zo, die toon spreekt wel een beetje uit sommige posts hier.
dat jij er geen behoefte aan hebt, is toch net zo prima als dat een ander dat wel heeft?
ik heb geen rijbewijs, nooit behoefte gehad er 1 te halen, maar daarom is een auto nog wel verdomd handig en is het logisch dat als je een auto hebt, je aan dat ding 'gehecht' bent en je lastig nog zonder kunt (en natuurlijk kun je zonder als het echt moet, maar je begrijpt wel the figure of speech)
Naast geen mobiel, pin ik bijvoorbeeld ook alleen maar bij de bank om de hoek en verder nergens.quote:Op zondag 17 september 2006 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja idd. daarom vroeg ik in eerste instantie ook om medestanders die ook geen mobiel hebben, want ik lijk wel een uitstervend ras. gelukkig wat fokkers! ook zonder mobiel. om wat voor reden dan ook.
otquote:Op zondag 17 september 2006 01:20 schreef Modus het volgende:
[..]
Waar ik me aan stoor is de mensen die 'claimen' niet zonder te kunnen want 'altijd bereikbaar moeten zijn' en die je dan alleen maar op 'waar zit je nuuuuuuu'-gesprekken kunt betrappen.
En ik vind dat (veel) mensen zelf totaal niet meer nadenken, aangezien ze het toch 24/7 aan iemand anders kunnen vragen. En dingen gaan vragen (alleen omdat het kán) die volkomen voor de hand liggend zijn, maar die ze nu ineens zelf niet meer kunnen bedenken.
wat is de achterliggende gedachte?quote:Op zondag 17 september 2006 01:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Naast geen mobiel, pin ik bijvoorbeeld ook alleen maar bij de bank om de hoek en verder nergens.![]()
Dat ik geen trek heb in het feit dat de supermarkt weet hoeveel bier ik zuip.quote:Op zondag 17 september 2006 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is de achterliggende gedachte?
Ik vind het ook verschrikkelijke onzin wat sommige middelbare scholieren van tegenwoordig allemaal doen met mobieltjes en MSN. Ik bedoel, ze zien elkaar op school van half 9 tot half 4. Zodra ze thuis zijn zetten ze MSN aan om daar met elkaar te praten. Als ze niet op MSN zijn, worden ze wel gesmst door anderen die vragen waarom. Ondertussen sms'en ze elkaar ook nog over de meest onzinnige dingen en als ze 's avonds niet kunnen slapen zijn ze niet te beroerd om iemand anders nog even wakker te sms'en.quote:Op zondag 17 september 2006 01:13 schreef Stijn_IJskonijn het volgende:
je laat je tenminste niet aanlullen dat je hem nodig hebt, meeste teenyboppers hier verbellen meer dan iemand met een 06lijn verslaving. Je bespaart gewoon een hoop geld, en volgens mij is niets zo dringend dat het niet een dagje kan wachten. En als je dan 112 moet bellen is er altijd wel iemand die er wel eentje heeft.
lol dat deed ik ook toen ik nog een keer weed verbouwde.quote:Op zondag 17 september 2006 01:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat ik geen trek heb in het feit dat de supermarkt weet hoeveel bier ik zuip.En hoeveel Km je rijdt en waarheen zoal.
Maakt niet uit wat je uitvreet, het kan altijd tegen je gebruikt worden.quote:Op zondag 17 september 2006 01:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol dat deed ik ook toen ik nog een keer weed verbouwde.
waar zie jij dat?quote:Op zondag 17 september 2006 02:30 schreef Biogarde het volgende:
Mensen die een mobiel een hype vinden![]()
Veeg me op![]()
TV, radio, internet, auto's, allemaal normale dingen in een mensenleven. Nee, geen hype. Mobieltje wel![]()
Over het mobieltje, de hype?quote:
Maar je hebt lui, die dat wel denken. WAS misschien ook wel zo, tien jaar geleden.quote:Op zondag 17 september 2006 02:40 schreef Stijn_IJskonijn het volgende:
uit principe geen mobieltje hebben is wel zielig hoor. Tis goddomme een gebruiksvoorwerp hoor, geen statussymbool.
dat laatste slaat echt nergens op, schaf google dan ook maar afquote:Op zondag 17 september 2006 01:20 schreef Modus het volgende:
[..]
Waar ik me aan stoor is de mensen die 'claimen' niet zonder te kunnen want 'altijd bereikbaar moeten zijn' en die je dan alleen maar op 'waar zit je nuuuuuuu'-gesprekken kunt betrappen.
En ik vind dat (veel) mensen zelf totaal niet meer nadenken, aangezien ze het toch 24/7 aan iemand anders kunnen vragen. En dingen gaan vragen (alleen omdat het kán) die volkomen voor de hand liggend zijn, maar die ze nu ineens zelf niet meer kunnen bedenken.
ik zie het niet in de op staan, jij wel?quote:Op zondag 17 september 2006 02:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Over het mobieltje, de hype?
In dit topic.
Maar goed, ik respecteer de mobielloze mensen. Maar ga niet zeggen dat het een hype is. Want dan heb je niet goed opgelet, of moet je af en toe eens naar buiten.
JA ALS JE TUSSEN DE REGELS DOORLEEST!quote:Op zondag 17 september 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie het niet in de op staan, jij wel?
Dat was een ander topic. Iets met "Het is een hype en dan koop ik 't niet"quote:Op zondag 17 september 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
En een huis en een maitresse.quote:Op zondag 17 september 2006 02:45 schreef zhe-devilll het volgende:
knap hoor
Heb ik het over de OP?quote:Op zondag 17 september 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Verhip !quote:Op zondag 17 september 2006 02:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maar dan wel een wijf wat niet van de pot gerukt is.![]()
Mijn boodschappenlijst is vrij beperkt.quote:Op zondag 17 september 2006 06:47 schreef arise het volgende:
Dat grietje belde een vriendin , blah , blah , hoop onzin, ik sta nu in de supermarkt ,en heb dit in mijn mandje
Maar wat lief dat je je vrouw verteld wat ze mee moet nemen uit de winkel ....(ik ga altijd samen met mijn man boodschappen doen ...
)
Is dat ook de reden dat je geen mobiel hebt?quote:Op zondag 17 september 2006 01:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat je uitvreet, het kan altijd tegen je gebruikt worden.![]()
Het grote gevaar schuilt erin als al die databases aan elkaar geknoopt worden.
Dan heb je in 1 klap een redelijk beeld van iemand.
quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik dus!
ik heb nog nooit een mobiele telefoon gehad en wil dat graag zo houden.
meer mensen die kiezen voor een bestaan waar niet altijd geacht wordt dat je bereikbaar bent?
op mijn werk ben ik de enige met een leeg vakje op de lijst van mobiele telefoonnummers
Overigens heb ik wel een grondige hekel aan een deel van de ringtones. Op de één of andere manier werken die dingen gigantisch op mijn zenuwen. Ben ik daar de enige in of zijn er meer mensen die daar last van hebben?quote:Als ik er niet ben, ben ik er niet.
ik vind het ook tering irritant, veel van mijn vrienden hebben een mobiel en dan zitten ze terwijl je bij ze op bezoek bent of zelfs wanneer ze bij jou komen gewoon te smsen en iedere keer weer zon tututututu geluid door de kamer heen en dan pakken ze dat kutding weer en gaan ze weer lopen bliepen.quote:Op zondag 17 september 2006 11:24 schreef ElmarO het volgende:
Ik heb ook geen mobiele telefoon. Heb er compleet geen behoefte aan om zo'n ding te hebben. Maar het is nou niet echt uit principe. Verder hanteer ik dezelfde regel als cerreur.
[..]
Overigens heb ik wel een grondige hekel aan een deel van de ringtones. Op de één of andere manier werken die dingen gigantisch op mijn zenuwen. Ben ik daar de enige in of zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Verder heb ik ook geen horloge, maar dat komt omdat ik dat gewoon niet fijn vind zitten.
hah! kanibaal!quote:Op zondag 17 september 2006 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ot
keertje survivalen? pan, mes en hersens mee.
dat vind ik ook de meest irritatie opwekkende eigenschap van dat achterlijke apparaat, dat mensen altijd dat kutding opnemen wanneer je met een RL conversatie bezig bent, ik zeg dan ook vaak van, zet dat ding goddomme gewoon uit man.quote:Op zondag 17 september 2006 06:38 schreef arise het volgende:
ik heb geen mobieltje, uit mijn principe vind ik het de grootste onzin..
Of als je met iemand aan het praten bent, en het mobieltje gaat voor ..
Ben ik meteen weg ....
zo kan het dus ook.quote:Op zondag 17 september 2006 11:32 schreef Katinkat het volgende:
Wij willen ook niet alitjd bereikbaar zijn; ik heb een pre-paid die in principe uitstaat. Ik gebruik hem hooguit om de wegenwacht te bellen en in de vakanties hebben we hem mee voor noodgevallen. Hij staat dus alitjd uit, en in de vakantie checken we 1 keer per dag of er niet gebeld is door onze ouders (die zijn ook niet meer de jongsten); wij maken nl altijd trektochten met fiets of rugzak, en hebben geen verblijfsadres waarop we bereikbaar zijn.
Toen mijn vriend 5 jaar geleden een andere baan kreeg, waren ze verbaasd dat hij geen mobiel had, hij kreeg er uiteindelijk één van het werk, die ook alleen voor het werk gebruikt wordt.
Als we niet thuis zijn, bellen ze later nog maar eens....
Dat gebeurt bij mij gelukkig niet zo vaak. Hoor die dingen het meest in het OV. Ik hoop dan altijd dat ze dat ding zo snel mogelijk opnemen om van dat rotgeluid af te komen.quote:Op zondag 17 september 2006 11:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik vind het ook tering irritant, veel van mijn vrienden hebben een mobiel en dan zitten ze terwijl je bij ze op bezoek bent of zelfs wanneer ze bij jou komen gewoon te smsen en iedere keer weer zon tututututu geluid door de kamer heen en dan pakken ze dat kutding weer en gaan ze weer lopen bliepen.
dat mobieltjesbashen zou landelijk ingevoerd moeten worden.
ik vraag mensen altijd dat klote ding uit te zetten, maar dat zijn dus gevallen waarin ik bij mensen op bezoek ben of mensen bij mij op bezoek zijn, maar ze houden em altijd aan... tot grote irritatie wegens bliepbliep geluiden om de minuut. (sms bullshit enzo) waarna mijn gesprekspartner weer dat apparaat moet pakken en zelf mee gaat drukken op de knopjes ervanquote:Op zondag 17 september 2006 11:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij mij gelukkig niet zo vaak. Hoor die dingen het meest in het OV. Ik hoop dan altijd dat ze dat ding zo snel mogelijk opnemen om van dat rotgeluid af te komen.
geweldige postquote:Op zondag 17 september 2006 11:54 schreef Ringo het volgende:
Heel goed, TS. Ik snap helemaal wat je bedoelt. Wat heb ik een pesthekel aan dat apparaat. De terreur van de mobiele telefoon. Ze zijn best handig hoor, SOMS, maar het nut ervan wordt heel erg overschat, vorm van self-fulfilling prophecy.
Ik zie genoeg mensen om me heen die ALTIJD met dat ding bellen, ook gewoon in gezelschap, heel lomp is dat. En ik ken genoeg mensen die van je verwachten dat ding ALTIJD aan te hebben staan.
"Waarom nam je niet op??"
"Omdat-ie uit staat, hert."
"Maar waarom staat-ie uit dan??"
"Omdat ik het lef niet heb dat onding in de sloot te flikkeren."
Het is trouwens vooral iets van vrouwen om de mobiele telefoon te idealiseren. Dat zijn toch doorgaans wezens met een sociale dwangneurose, bemoeizuchtige netwerkers-pur-sang. Mannen begrijpen meestal beter waarom iemand ervoor kiest geen aansluiting te zoeken bij de buitenwereld.
Dat vind ik dus ook zo irritant.quote:Op zondag 17 september 2006 11:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat vind ik ook de meest irritatie opwekkende eigenschap van dat achterlijke apparaat, dat mensen altijd dat kutding opnemen wanneer je met een RL conversatie bezig bent, ik zeg dan ook vaak van, zet dat ding goddomme gewoon uit man.
respect.quote:Op zondag 17 september 2006 12:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook zo irritant.
Iemand die de moeite heeft genomen om fysiek naar je toe te komen moet altijd prioriteit hebben over iemand die die moeite niet neemt en je alleen maar opbelt. Mijn telefoon staat altijd in de trilstand (zonder ringtone) en als mijn gesprek met een RL persoon voorbij is dan bel ik evt zelf terug.
Of gewoon niet opnemen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:21 schreef Mike het volgende:
Je kunt je telefoon natuurlijk ook gewoon uitzetten op de momenten die je niet bereikbaar wil zijn.
Ik heb een aantal situaties meegemaakt waarbij een mobiele telefoon erg handig was en veel tijd en ellende bespaard heeft, dus ik vind het prima om er altijd een bij me te hebben.
ik zit bijna op het punt dat ik ook ga mobieltjes bashen, maar dan zonder het op te nemen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:21 schreef B4CO het volgende:
mensen die dingen doen of niet doen uit principe en die denken dat anderen het iets scheelt haha
vind je het dan niet gemakkelijk als je bijvoorbeeld onderweg bent? misschien dat je pech krijgt in een verlaten gebied in het buitenland, dan is een mobiele telefoon toch echt wel gemakkelijk.quote:Op zondag 17 september 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
het aantal mensen dat ook geen mobiel heeft, of er nauwelijks gebruik van maakt, valt me trouwens reuze mee!![]()
nee dat is saai, dan word je meteen opgehaald terwijl je anders mischien een avontuur zou beleven.quote:Op zondag 17 september 2006 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
vind je het dan niet gemakkelijk als je bijvoorbeeld onderweg bent? misschien dat je pech krijgt in een verlaten gebied in het buitenland, dan is een mobiele telefoon toch echt wel gemakkelijk.![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 13:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee dat is saai, dan word je meteen opgehaald terwijl je anders mischien een avontuur zou beleven.
quote:Op zondag 17 september 2006 13:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee dat is saai, dan word je meteen opgehaald terwijl je anders mischien een avontuur zou beleven.
M'n vader gebruikt er ook geen. Ging hij eens met de trein naar een vergadering in Amsterdam (we wonen vlakbij Rotterdam), en werden we gebeld dat het niet doorging vijf minuten nadat hij weg was en hij waarschijnlijk nog niet eens bij het station was. Maar ja, geen gsm he.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik dus!
meer mensen die kiezen voor een bestaan waar niet altijd geacht wordt dat je bereikbaar bent?
op mijn werk ben ik de enige met een leeg vakje op de lijst van mobiele telefoonnummers
quote:Op zondag 17 september 2006 11:56 schreef BaajGuardian het volgende:
geweldige post!!!
hulde aan dat laatste stukje trouwens hahah
edit: zie sig.
lekker ff weg van het gezinquote:Op zondag 17 september 2006 13:45 schreef Henno het volgende:
[..]
M'n vader gebruikt er ook geen. Ging hij eens met de trein naar een vergadering in Amsterdam (we wonen vlakbij Rotterdam), en werden we gebeld dat het niet doorging vijf minuten nadat hij weg was en hij waarschijnlijk nog niet eens bij het station was. Maar ja, geen gsm he.
ik zie mensen dat wel vaker zeggen, maar als ze dan gebeld worden nemen ze vaak wel op, of bellen niet veel later ff terug. ik denk dat dat komt omdat men, eenmaal in bezit van een mobiel, altijd verweten kan worden/wordt dat hij of zij niet bereikbaar is/was.quote:Op zondag 17 september 2006 14:02 schreef SuperRogier het volgende:
Ik heb altijd een mobiel bij me, maar ik ben niet voor iedereen bereikbaar
Simpelweg sommige oproepen weigeren, werkt perfect
Jij was toch postbode ?quote:Op zondag 17 september 2006 01:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op mijn werk hebben ze gewoon een telefoonaansluiting, hoor. In noodgevallen ben ik dan ook bereikbaar. Maar hoe is de verhouding noodgevallen/onzin?
Mischien is het voor andere mensen belangrijk dat ze mobiel bereikbaar zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 00:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Als hij gaat trilt hij; heb ik er geen behoefte aan kijk ik ook niet eens wie er belt en laat ik hem gewoon 20 sec trillenquote:Op zondag 17 september 2006 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie mensen dat wel vaker zeggen, maar als ze dan gebeld worden nemen ze vaak wel op, of bellen niet veel later ff terug. ik denk dat dat komt omdat men, eenmaal in bezit van een mobiel, altijd verweten kan worden/wordt dat hij of zij niet bereikbaar is/was.
Dan sta je als persoon erg zwak in je schoenen, als je vanuit groepsdruk (of wat dan ook) de ander moet terug bellen of sowieso moet opnemen, ook als het jou niet uitkomt.quote:Op zondag 17 september 2006 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie mensen dat wel vaker zeggen, maar als ze dan gebeld worden nemen ze vaak wel op, of bellen niet veel later ff terug. ik denk dat dat komt omdat men, eenmaal in bezit van een mobiel, altijd verweten kan worden/wordt dat hij of zij niet bereikbaar is/was.
Op zaterdag, ja... hoe lang denk je dat ik in de wijk ben? Da's niet langer dan zo'n twee uurtjes, hoor.quote:
Als je bij ons komt om te bellen, krijg je nog een kop koffie ook!quote:Op zondag 17 september 2006 14:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En als ik hulp nodig heb, bel ik gewoon ergens aan of ik daar even de telefoon mag gebruiken. Mag altijd.
Wat zal ik lachen als je op een boerenpad met pech komt te staan om 4 uur 's nachts, en het eerste dorp is 10km lopenquote:Op zondag 17 september 2006 00:26 schreef zoalshetis het volgende:
jij drinkt zeker vaak prik in de discoquote:Op zondag 17 september 2006 14:23 schreef jors het volgende:
mobiel zijn is belangerlijk
waarom?
waarom niet?
Dan ga je 10 km lopen. Net alsof dat onoverkomelijk is. En alsof dat wekelijks voorkomt.quote:Op zondag 17 september 2006 14:37 schreef Hari-Bo het volgende:
Wat zal ik lachen als je op een boerenpad met pech komt te staan om 4 uur 's nachts, en het eerste dorp is 10km lopen![]()
Mijn vader het het ongeveer 10 jaar geleden meegemaakt, eerst werken op een kermis daarna naar huis en dan opeens panne, ik weet zeker dat je dan heel graag een mobieltje op zak heb.quote:Op zondag 17 september 2006 14:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Dan ga je 10 km lopen. Net alsof dat onoverkomelijk is. En alsof dat wekelijks voorkomt.
Ik ook niet maar ik heb een mobiel waar de tijd op staatquote:Op zondag 17 september 2006 00:20 schreef zoalshetis het volgende:
ik draag ook geen horloge trouwens. maar dat is off topic.
10 km is iets langer dan een uur lopen. Kun je ondertussen mooi je vrienden bellen wat je nu weer overkomen isquote:Op zondag 17 september 2006 14:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Dan ga je 10 km lopen. Net alsof dat onoverkomelijk is. En alsof dat wekelijks voorkomt.
En hoe vaak heeft ie in de afgelopen 10 jaar weer pech gehad op een afgelegen plek?quote:Op zondag 17 september 2006 14:50 schreef Hari-Bo het volgende:
Mijn vader het het ongeveer 10 jaar geleden meegemaakt, eerst werken op een kermis daarna naar huis en dan opeens panne, ik weet zeker dat je dan heel graag een mobieltje op zak heb.
En de dag erna maar 1 aangeschafd, en het is niet makkelijk voor enkel autopech maar ook als er iets anders gebeurd.
Helemaal mee eens..quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef rekenwonder het volgende:
Vroeger maakten we gewoon goede afspraken. Dat is wel een nadeel van de mobiele maatschappij; je kunt met niemand meer goede afspraken maken. Men heeft immers altijd de mobiele telefoon als back-up.
Of mensen die de hele dag hebben gewerkt en daarna niet meer zin hebben om onnodig 10km te lopen PAUPERquote:Op zondag 17 september 2006 14:53 schreef BaajGuardian het volgende:
het is gezond om zo nu en dan 10km te lopen, mensen die dan een mobieltje aanschaffen heten sneue aanstellers.
ik behoor tot de groep mensen die de hele dag hard werkt. ik plan mijn afspraken zorgvuldig, ben altijd op tijd en heb eigenlijk nooit een situatie meegemaakt waarbij ik er een nodig had.quote:Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Of mensen die de hele dag hebben gewerkt en daarna niet meer zin hebben om onnodig 10km te lopen PAUPER![]()
preciesquote:Op zondag 17 september 2006 15:11 schreef Rosbief het volgende:
Zo sneu, mensen die zo'n mobiel hebben alleen voor de 'heb'.
En dan gaan ze er ook nog zo mee lopen patsen!![]()
Die is ook van Theo Maassen, ook uit "Functioneel Naakt"quote:Op zondag 17 september 2006 15:38 schreef Soul79 het volgende:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar er zit veel waars in de volgende uitspraak (weet niet van wie):
'Acht jaar geleden was je een uitslover als je een mobiel had, nu ben je een uitslover als je er geen hebt'.
vind je mij uitsloverig overkomen in dit topic?quote:Op zondag 17 september 2006 16:08 schreef RipCore het volgende:
Een wijze man, die Theo.
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij heeft of niet, en als jij een mobiel niet wil, nou dan neem je er toch geen?quote:Op zondag 17 september 2006 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je mij uitsloverig overkomen in dit topic?
lol. nee ik voldoe niet aan die beschrijving. dat was ook zeker niet de insteek van dit topic.quote:Op zondag 17 september 2006 16:30 schreef RipCore het volgende:
Voor sommige mensen is een mobiele telefoon een uitkomst. En dat sommige mensen die dingen misbruiken, is logisch. En dat er mensen zijn die ze niet nodig hebben, is logisch.
Dus, waarom discussie/een thread over iets wat al bekend is? Iedereen gebruikt dat ding anders (of gebruikt 'm niet). Dat is met ELK product zo. De meerwaarde van dit topic ontgaat mij enigszins.
Het kan overkomen als een verkapt 'check-mij-geen-mobiel-hebben-in-de-huidige-maatschappij-ik-ben-cool-topic. En dus uitsloverig. Om maar met FoK-termen te spreken.
Maar, ik kan het ook mis hebben!
dat het bezit van een mobiel, of je het nou wendt of keert, altijd meer van je privacy vraagt dan je eigenlijk wil. of at least wat ik wil.quote:Op zondag 17 september 2006 16:34 schreef RipCore het volgende:
Wat was dan de insteek van dit topic?
Nee, het hoeft helemaal niet meer privacy van je te vragen.quote:Op zondag 17 september 2006 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat het bezit van een mobiel, of je het nou wendt of keert, altijd meer van je privacy vraagt dan je eigenlijk wil. of at least wat ik wil.
de vraag was of er meer mensen zo dachten...![]()
dat heb je toch zelf in de hand?quote:Op zondag 17 september 2006 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat het bezit van een mobiel, of je het nou wendt of keert, altijd meer van je privacy vraagt dan je eigenlijk wil. of at least wat ik wil.
[...]
En waarom is dat zo?quote:Op zondag 17 september 2006 15:38 schreef Soul79 het volgende:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar er zit veel waars in de volgende uitspraak (weet niet van wie):
'Acht jaar geleden was je een uitslover als je een mobiel had, nu ben je een uitslover als je er geen hebt'.
De eerste mobiele telefoonbezitters waren dikdoeners, die zich zelf belangrijk maakten door te roepen dat ze 'altijd bereikbaar' moesten zijn en meer van dat soort yupperige interessantdoenerij.quote:
Je hebt ook het soort dat geen mobiele telefoon heeft en het daar verder niet over heeft. De behoefte om er een te hebben komt simpelweg niet in ze op en loopt daar verder niet mee te pochen. Ze gebruiken er niet geen om niet met de massa mee te gaan, maar omdat ze het niet nodig hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 17:08 schreef Soul79 het volgende:
En degenen die nu geen mobiele telefoon hebben beroepen zich op allerlei holle principes, zoals 'niet mee willen met de massa'. Ze voelen zich een soort verlichte denkers die als enigen hun autonomie bewaren in een op hol geslagen wereld. Zie TS.
vet gedrukt: zie mijn eerdere bedenkingen aangaande juist dat feit.quote:Op zondag 17 september 2006 16:57 schreef milagro het volgende:
[..]
dat heb je toch zelf in de hand?
net als hoe vaak je tv kijkt en hoe lang?
een vaste lijn is net zo goed inbreuk op je privacy (als je thuis bent dan),,maar ook dan bepaal jij en jij alleen of je opneemt en jij bepaalt hoe zeer je je eventuele verwijten van onbereikbaarzijn aantrekt.
niemand verplicht je dat ding 24/7 aan te hebben en/of op te nemen.
dat ding is er voor jouw gemak, als je dat wil, en niet voor je ongemak zodra je dat niet wil.
sommigen "eisen" argumenten waarom een gsm onmisbaar zou zijn, dat is het niet, duh, maar dat is het punt van er 1 hebben toch ook helemaal niet?
net zo goed als er niet 1 hebben ook geen rechtvaardiging vereist.
het lijkt net of sommigen bijna boos worden omdat je er 1 hebt en niet met voor hen valide argumenten kan komenwaarbij het voor hen enige valide argument is ws 24/7 levensbedreigende zaken voorkomen dankzij dat toestelletje
lol. wat een horror!quote:Op zondag 17 september 2006 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Sinds vorige week heb ik twee mobiele telefoons.
In het geheel niet.quote:
Die uitslovers waren of zijn de uitersten: de eersten die er een hadden en de laatsten die er geen hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 17:13 schreef Ricky_ het volgende:
[..]
Je hebt ook het soort dat geen mobiele telefoon heeft en het daar verder niet over heeft. De behoefte om er een te hebben komt simpelweg niet in ze op en loopt daar verder niet mee te pochen. Ze gebruiken er niet geen om niet met de massa mee te gaan, maar omdat ze het niet nodig hebben.
Maar het volk wat jij noemt heb je ook ja, dat zijn inderdaad uitslovers. Daar zijn er niet veel van.
ja dan zie ik het nog niet hoe je dat niet in de hand hebt, hoorquote:Op zondag 17 september 2006 17:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vet gedrukt: zie mijn eerdere bedenkingen aangaande juist dat feit.
die verwijten heb ik in het geheel nooit!quote:Op zondag 17 september 2006 17:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ja dan zie ik het nog niet hoe je dat niet in de hand hebt, hoor
er zijn geen nadelen, behalve de kosten eventueel, de rest is geheel door jou te bepalen, ook de eventuele verwijten van derden, dat je niet opneemt of whatever.
nee, ik ook niet, wel constateringen "je nam niet op" en dan zeg ik "klopt' of "kan wel" en dan klaar.quote:Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die verwijten heb ik in het geheel nooit!![]()
geen mobiel uit principequote:Op zondag 17 september 2006 15:38 schreef Soul79 het volgende:
Dat heb ik nou niet echt, eigenlijk. Ik ben sowieso al niet zo'n bellerig type. Gebruik bijvoorbeeld de huistelefoon ook niet echt veel. Dus ik zie voor mezelf de noodzaak niet om een mobiel aan te schaffen.quote:Op zondag 17 september 2006 17:08 schreef Soul79 het volgende:
En degenen die nu geen mobiele telefoon hebben beroepen zich op allerlei holle principes, zoals 'niet mee willen met de massa'. Ze voelen zich een soort verlichte denkers die als enigen hun autonomie bewaren in een op hol geslagen wereld. Zie TS.
Oefenden je vrienden druk op je uit om een mobiel te nemen? Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik eerlijk gezegd toch wel vrij kansloos. Die van mij hoor je er nooit over.quote:Op zondag 17 september 2006 17:58 schreef Black_Squirrel het volgende:
Toch heb ik moeten zwichten, de druk van medestudenten, werk en vrienden werd te groot. Je bent tegenwoordig gewoon verplicht om altijd bereikbaar te zijn. Als ik namelijk eens een keer me mobiel boven heb laten liggen, dan wordt ik alsnog op de huis telefoon gebeld.![]()
Nu heb ik sindskort (2 jaar) een mobiel en ik moet zeggen je komt er ook niet meer van af
Tot op heden vind ik WP5.1 het beste tekstverwerkingsprogramma dat er bestaat/bestond. Alles wat je als gewone gebruiker nodig hebt is aanwezig in WP. En het mist alle overbodige functies die zogenaamd 'handig' zouden moeten zijn die nu de tekstverwerkingsprogramma's overspoelen.quote:Op maandag 18 september 2006 10:41 schreef Soul79 het volgende:
5 jaar geleden had je nog mensen die internet maar onzin vonden en hun computer alleen gebruikten voor tekstverwerken. WordPerfect uiteraard![]()
Ik ben weliswaar geen 35+ (netquote:Volgens mij is het gewoon zo dat mensen in het algemeen de neiging hebben om alle techniek waar ze mee opgroeien te zien als normaal en alles wat daarna komt (vanaf 35+ ongeveer) als nieuwerwetse onzin waar ze niet aan toe willen geven en die als het een beetje tegenzit alleen maar tot maatschappelijke vervlakking leidt.
Ik ken serieus iemand die er moeite mee had dat het niet de bedoeling was om je mobiele telefoon mee de sauna in te nemen. Diezelfde persoon is ook zo iemand die de telefoon gewoon opneemt in de bioscoop.quote:Op zondag 17 september 2006 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik ken idd serieus mensen die niet meer zonder mobiel naar buiten gaan.
Bleepquote:Op zondag 17 september 2006 06:38 schreef arise het volgende:
Of als je met iemand aan het praten bent, en het mobieltje gaat voor ..
Ben ik meteen weg ....
Heb ik ook bijna 2 jaar gedaan,quote:Op zondag 17 september 2006 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Sinds vorige week heb ik twee mobiele telefoons.
Ik heb er een,maar word eigenlijk nooit gebeld, geef alleen mensen die het nodig hebben(om me te bereiken als er echt iets is) mijn nummer, de enige die me wel eens belt, is mijn vriend en af en toe mijn zusje of vader.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik dus!
Swahili is een taalquote:Op maandag 18 september 2006 12:08 schreef Camplo het volgende:
De swahili kiezen er ook voor!!!
Dat vind ik erg knap dat je geen mobiel wil hebben..quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik dus!
OMG!!! Dat is ZO GAAF!!!quote:
Dat lege vakje verdwijnt binnenkort als je met pensioen gaatquote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
lolquote:Op maandag 18 september 2006 23:06 schreef Rorata het volgende:
[..]
Dat lege vakje verdwijnt binnenkort als je met pensioen gaat
de 1e is nu juist niet perse nodig, gezien de geschiedenis en de manier waarop echt sociaal contact plaatsvind.quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk omdat je in principe de hele dag gepeild kunt worden.
Ik heb zelf wel een mobiel.
Waarom?
- Bereikbaarheid.
- Noodgevallen.
- Niets te verbergen.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:59 schreef Taurus het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat iemand zonder mobieltje in deze tijd geen vriendenkring heeft (tenzij allemaal mobieltjesloos). Ja of je bent ouder dan laten we zeggen 40/50. Dat is nog 'n redelijk excuus om de dans te ontspringen.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijkOvertuig me maar.
Nouja ik kan me zo voorstellen dat als je 't uit principe niet gebruikt, je maar wat graag de kuddedieren wil uitleggen waarom jij deze geweldig doordachte keuze hebt gemaakt toch?quote:
ok. even dan. het is eigenlijk een heel gemakkelijke keuze, of liever nog bijna geen keuze. het past niet in mijn leven, waar jij je overigens geen zorgen om hoeft te maken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja ik kan me zo voorstellen dat als je 't uit principe niet gebruikt, je maar wat graag de kuddedieren wil uitleggen waarom jij deze geweldig doordachte keuze hebt gemaakt toch?![]()
Jij opent er 'n topic over?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. even dan. het is eigenlijk een heel gemakkelijke keuze, of liever nog bijna geen keuze. het past niet in mijn leven, waar jij je overigens geen zorgen om hoeft te maken.![]()
hoezo? ik leg je uit dat het eigenlijk geen keuze is. ik heb meer dan genoeg vrienden en mensen die bellen om een biertje te doen of ff bij te kletsen. ik heb een huistelefoon en overdag werk ik. wil je zoiets horen? of moet ik herhalen wat er in mijn op stond?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij opent er 'n topic over?Ben ik geinteresseerd, moet ik eigenlijk weer gewoon weg wezen..
![]()
Nouja eigenlijk ben ik wel tevreden met dit antwoord. Had gehoopt dat 't echt 'n principekwestie was, maar het is dus geen bewuste keuze. Saai topic dan, als ik dat nog even mag mee delenquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo? ik leg je uit dat het eigenlijk geen keuze is. ik heb meer dan genoeg vrienden en mensen die bellen om een biertje te doen of ff bij te kletsen. ik heb een huistelefoon en overdag werk ik. wil je zoiets horen? of moet ik herhalen wat er in mijn op stond?
hoe moet ik je weer gelukkig maken in dit topic?
En waarom zou je dat niet doen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef mcDavid het volgende:
Och. Ik heb niet echt een vaste telefoonaansluiting, en het is wel handig toch iets te hebben om mee te kunnen bellen soms.
En sinds ik een vriendin tegen kwam op utrecht CS, die daar had afgesproken met een vriendin, maar haar nergens kon vinden omdat ze allebei uit principe geen mobieltje hadden, heb ik besloten dat het toch wel praktisch is soms. Ik bel al iemand op als ik ff niet weet waar ik les heb!
Sjah idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
En waarom zou je dat niet doen?Ik zie 't "
" daar niet van in hoor.. Een mobiel is gewoon verdomd handig, wat is daar in vredesnaam slecht aan?
lol. nou nee, zo bedoelde ik het niet. het ging mij om de regel uit de op.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja eigenlijk ben ik wel tevreden met dit antwoord. Had gehoopt dat 't echt 'n principekwestie was, maar het is dus geen bewuste keuze. Saai topic dan, als ik dat nog even mag mee delen![]()
ik heb het in dit topic dan ook niet zozeer over wat slecht is aan een mobiel hebben. dat zal is niet mijn insteek. wat ik vooral probeer aan te geven is waarom ik het niet wil. en er zijn nog een paar te vinden die dat ook hebben. daarnaast hoop ik dat je geen probelemen ziet in het feit dat de mobiel wel heel erg irritant gebruikt wordt soms.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
" daar niet van in hoor.. Een mobiel is gewoon verdomd handig, wat is daar in vredesnaam slecht aan?
tenzij iedereen op dat tijdstip om jou heen precies zo is als jij.quote:Op maandag 18 september 2006 23:37 schreef Golradir het volgende:
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft.
weet je hoe snel het soms volstaat met agressieve knokgastjes die sms-en in noodgevallen? dat is pas fijn!quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:47 schreef BoukeF het volgende:
[..]
tenzij iedereen op dat tijdstip om jou heen precies zo is als jij.
dan gaat er iemand dood door de principes.
dat is fijn![]()
Nee, maar dat was ook geen reactie op jou.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het in dit topic dan ook niet zozeer over wat slecht is aan een mobiel hebben. dat zal is niet mijn insteek. wat ik vooral probeer aan te geven is waarom ik het niet wil. en er zijn nog een paar te vinden die dat ook hebben. daarnaast hoop ik dat je geen probelemen ziet in het feit dat de mobiel wel heel erg irritant gebruikt wordt soms.
Ik ben dan wel blij dat jij deze negatieve gedachten iig neit via het mobiele netwerk kan verspreiden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je hoe snel het soms volstaat met agressieve knokgastjes die sms-en in noodgevallen? dat is pas fijn!![]()
Oh fuck, nu weten ze dat ik iedere dag heen en weer fiets naar schoolquote:Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
leuk gegeven is ook dat je altijd getraced kan worden met je mobiel, mits je een prepaid mobiel hebt waarbij je niet dat bonnetje voor 10 euro gratis beltegoed in hebt gevuld (tien euro is voor veel mensen heel duur voor privacy.).
[offtopic]Ik snap niet dat mensen tegenwoordig zooo laks zijn wat betreft privacy.. voor 9-11 was de id-plicht er niet doorgekomen en helemaal niet een biometrisch paspoort maar nu weet de regering al heel wat meer. [/offtopic]
Dus ik met een mobiel en abonnement kan niet getraced worden? Lijkt me stug, sowieso geloof ik niet zo in dat tracen van mobiele telefoons. Weten van welke zendmast je belt daarentegen geloof ik wel.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
leuk gegeven is ook dat je altijd getraced kan worden met je mobiel, mits je een prepaid mobiel hebt waarbij je niet dat bonnetje voor 10 euro gratis beltegoed in hebt gevuld (tien euro is voor veel mensen heel duur voor privacy.).
Oh god, ze weten nu dat ik 23 uur per dag op mijn luie reet zit, en er alleen afkom om eten en bier te halen! Snel, mijn aluminiumhoedje!quote:Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
[offtopic]Ik snap niet dat mensen tegenwoordig zooo laks zijn wat betreft privacy.. voor 9-11 was de id-plicht er niet doorgekomen en helemaal niet een biometrisch paspoort maar nu weet de regering al heel wat meer. [/offtopic]
Geen moment meer alleen kunnen zijn, jezelf vermaken, onbereikbaarheid brengt ook een soort exculsiviteit van de momenten dat je wel bereikbaar bent met zich mee. Iemand spreken is met de komst van de mobiele telefoon weer een stapje minder bijzonder geworden, en daardoor oppervlakkiger (puur omdat de drempel lager wordt). Het is zoals met tv/muziek/theater, zodra er veel mensen bereikt kunnen worden dan gaat alles op elkaar lijken. Niks mis mee, alleen wel wennen voor mensen die anders gewend waren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Da's het enige waarvoor ik de mijne nog wel eens aanzet, hoewel ik 'm nog nooit nodig gehad heb. Toch handig want ik kan me wel een paar keer herinneren van vroeger dat ik lang naar anderen gezocht heb op een station, dat 't de afgelopen twee jaar niet gebeurd is betekend niet dat 't nooit meer kan misgaan.quote:Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef milagro het volgende:
een gsm is gewoon handig als je hem hebt, simpel.
als je met iemand afgesproken hebt ergens en je loopt elkaar mis.
Dan moet het wel een heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijke afspraak zijn en/of heeeeeeeeeeeeeeeel lang gaan duren. Die mensen die in de trein al opbellen als 't vijf minuutjes langer gaat duren, vreselijk! Zo afhankelijk wil ik niet van iemand zijn, en ik moet er ook niet aan denken dat iemand mij zou bellen voor vijf minuutjes. Zo wel, dan is dat meteen de laatste keer dat ik met diegene heb afgesproken. Plakkerig/precies op de minuut, brrrrrr!quote:als je afgesproken hebt, maar je zit vast in het verkeer.
Da's eigenlijk de belangrijkste reden dat ik de mijne heb aangeschaft, ik ga graag gewoon in m'n eentje uit, en ga ook regelmatig alleen een stuk wandelen enzo... en hoewel ik gewoon gezond ben zit een ongeluk in een klein hoekje, kan toch altijd een keer een enkel verzwikken of weet ik veel wat.quote:als er een ongeluk is gebeurd en je moet NU bellen
Daarvoor zou ik dus NOOIT bellen of gebeld willen worden. Ik HAAT telefoons, zelfs thuis, en als ik buitenshuis ben wil ik ZEKER niet gebeld worden. Ik ben sowieso een einzelganger, maar dat soort aan elkaar geplak zou een enorme afknapper voor me zijn.quote:als je dol verliefd bent en je vriend belt je op dat hij zo bij je is.
als je in de trein zit voor een reis van tig uur en je verveelt je.
als je iemand iets vergeten te zeggen hebt en je het toch nog ff kwijt wil
M'n PC is wel heel handig, daar zoek ik allerlei informatie mee op enzo... en email gebruik ik juist heel veel, omdat dat juist NIET zoals de telefoon een bel laat rinkelen en meteen opgenomen moet worden, maar gewoon rustig in m'n mailbox komt en daar zit te wachten tot ik er aan toe kom. Email heeft voor een groot deel mijn (vaste) telefoon vervangen, en dat vind ik heerlijk! Geen gezeur aan m'n kop op ongelegen momenten! Btw, allerlei chat/MSN enzo, daar doe ik ook niet aan.quote:tig jaar geleden hadden we ook geen pc's, konden we thuisvprima zonder, dus doe maar weg dat ding.... of is het ms nu je het eenmaal hebt toch handig en leuk en zou je het ws gaan missen als je het niet meer had.
Ik begrijp 't zowieso wel, ik vind er alleen niet slechts aan, aan die veranderingen in mentaliteit. Ik ga volledig mee in die telefooncultuur, en dat is maar goed ook, want al mijn vrienden doen hetzelfde. Super irritant als er een zo'n knakworst tussen zit die uit principe z'n telefoon niet op neemtquote:Op woensdag 20 september 2006 13:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geen moment meer alleen kunnen zijn, jezelf vermaken, onbereikbaarheid brengt ook een soort exculsiviteit van de momenten dat je wel bereikbaar bent met zich mee. Iemand spreken is met de komst van de mobiele telefoon weer een stapje minder bijzonder geworden, en daardoor oppervlakkiger (puur omdat de drempel lager wordt). Het is zoals met tv/muziek/theater, zodra er veel mensen bereikt kunnen worden dan gaat alles op elkaar lijken. Niks mis mee, alleen wel wennen voor mensen die anders gewend waren.
Dus als jij belt voor waar je college is dat je ook allang gewoon zelf had kunnen uitzoeken, dan spreekt daar ook een ander soort mentaliteit uit dat door de komst van de mobiele telefoon opeens normaal is. Dat sommige daar wat moeite mee hebben is niet raar. Begrijp je het nu?
Overigens heb ik zelf wel een mobiele telefoon en neem ik gewoon niet zo vaak op als ik er geen zin in heb.
Dus jij gaat eerst bij de bank pinnen om 2 minuten later bij de supermakt contant af te rekenen ?quote:Op zondag 17 september 2006 01:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Naast geen mobiel, pin ik bijvoorbeeld ook alleen maar bij de bank om de hoek en verder nergens.![]()
En waarom zou je een probleem hebben met het feit dat de politie kan zien waar je loopt ?quote:Op maandag 18 september 2006 23:37 schreef Golradir het volgende:
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft. Als mensen me willen bereiken, sturen ze me maar een brief of, als het niet belangrijk is, een e-post. Wisten jullie trouwens dat de politie al je bewegingen kan volgen als je met een mobieltje op zak loopt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |