abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2006 @ 22:39:54 #201
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_41935536
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:16 schreef ondeugend het volgende:
Goed statement !

Ik heb er 2
OMG!!! Dat is ZO GAAF!!!

Jij kan jezelf bellen!!!!!
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_41936495
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
op mijn werk ben ik de enige met een leeg vakje op de lijst van mobiele telefoonnummers
Dat lege vakje verdwijnt binnenkort als je met pensioen gaat
  maandag 18 september 2006 @ 23:19:36 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41936940
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:06 schreef Rorata het volgende:

[..]

Dat lege vakje verdwijnt binnenkort als je met pensioen gaat
lol
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 18 september 2006 @ 23:28:08 #204
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41937327
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk omdat je in principe de hele dag gepeild kunt worden.

Ik heb zelf wel een mobiel.
Waarom?
- Bereikbaarheid.
- Noodgevallen.
- Niets te verbergen.
de 1e is nu juist niet perse nodig, gezien de geschiedenis en de manier waarop echt sociaal contact plaatsvind.
de 2e vind ik wel een sterk argument, en dat geeft ook aan waarom ik wel een mobiel heb
de 3e vind het grootste kul-argument ooit en daarom reageer ik ook even op je post. Wat een onzin dat je het associeerd met iets verbergen, dat je daarmee impliceer je dat anderen dat wel hebben en het ergste: dat het feit dat je niets te verbergen zou hebben een rede zou moeten zijn om zomaar al je privacy daarmee in de verkoop te zetten.

Orwell zou je als karakter gebruikt kunnen hebben.
pi_41937697
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft. Als mensen me willen bereiken, sturen ze me maar een brief of, als het niet belangrijk is, een e-post. Wisten jullie trouwens dat de politie al je bewegingen kan volgen als je met een mobieltje op zak loopt?
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:01:11 #206
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_41942529
Eigenlijk zo je er zoeen moeten hebben thuis.

En dan ook echt alleen thuis. En niet zo een die ook draadloos is en op je slaapkamer rondslingert.

Ik ben trouwens de enige hier in huis en mss wel in de familie die de moed kan opbrengen de telefoon gewoon over te laten gaan als je geen zin hebt om op te nemen, als je bv lekker warm in je bed ligt en er niet uit wil. Op zo een moment ben ik ook gewoon NIET bereikbaar. Heerlijk.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:03:26 #207
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_41942563
doe wat je niet laten kan

ik heb er wel 1 en in noodgevallen is het toch maar wat handig!

Verder vind ik het idd ook erg nutteloos om 10 min van tevoren naar huis te bellen dat je er over 10min bent en dit iedere dag te herhalen..
pi_41965348
Ik ben er van overtuigd dat iemand zonder mobieltje in deze tijd geen vriendenkring heeft (tenzij allemaal mobieltjesloos). Ja of je bent ouder dan laten we zeggen 40/50. Dat is nog 'n redelijk excuus om de dans te ontspringen.

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk Overtuig me maar.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:01:04 #209
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41965443
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:59 schreef Taurus het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat iemand zonder mobieltje in deze tijd geen vriendenkring heeft (tenzij allemaal mobieltjesloos). Ja of je bent ouder dan laten we zeggen 40/50. Dat is nog 'n redelijk excuus om de dans te ontspringen.

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk Overtuig me maar.

pi_41965556
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nouja ik kan me zo voorstellen dat als je 't uit principe niet gebruikt, je maar wat graag de kuddedieren wil uitleggen waarom jij deze geweldig doordachte keuze hebt gemaakt toch?
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:05:26 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41965685
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja ik kan me zo voorstellen dat als je 't uit principe niet gebruikt, je maar wat graag de kuddedieren wil uitleggen waarom jij deze geweldig doordachte keuze hebt gemaakt toch?
ok. even dan. het is eigenlijk een heel gemakkelijke keuze, of liever nog bijna geen keuze. het past niet in mijn leven, waar jij je overigens geen zorgen om hoeft te maken.
pi_41965790
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok. even dan. het is eigenlijk een heel gemakkelijke keuze, of liever nog bijna geen keuze. het past niet in mijn leven, waar jij je overigens geen zorgen om hoeft te maken.
Jij opent er 'n topic over? Ben ik geinteresseerd, moet ik eigenlijk weer gewoon weg wezen..
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:10:59 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41965940
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij opent er 'n topic over? Ben ik geinteresseerd, moet ik eigenlijk weer gewoon weg wezen..
hoezo? ik leg je uit dat het eigenlijk geen keuze is. ik heb meer dan genoeg vrienden en mensen die bellen om een biertje te doen of ff bij te kletsen. ik heb een huistelefoon en overdag werk ik. wil je zoiets horen? of moet ik herhalen wat er in mijn op stond?

hoe moet ik je weer gelukkig maken in dit topic?
pi_41966346
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo? ik leg je uit dat het eigenlijk geen keuze is. ik heb meer dan genoeg vrienden en mensen die bellen om een biertje te doen of ff bij te kletsen. ik heb een huistelefoon en overdag werk ik. wil je zoiets horen? of moet ik herhalen wat er in mijn op stond?

hoe moet ik je weer gelukkig maken in dit topic?
Nouja eigenlijk ben ik wel tevreden met dit antwoord. Had gehoopt dat 't echt 'n principekwestie was, maar het is dus geen bewuste keuze. Saai topic dan, als ik dat nog even mag mee delen
pi_41966659
Och. Ik heb niet echt een vaste telefoonaansluiting, en het is wel handig toch iets te hebben om mee te kunnen bellen soms.

En sinds ik een vriendin tegen kwam op utrecht CS, die daar had afgesproken met een vriendin, maar haar nergens kon vinden omdat ze allebei uit principe geen mobieltje hadden, heb ik besloten dat het toch wel praktisch is soms. Ik bel al iemand op als ik ff niet weet waar ik les heb!
pi_41966860
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef mcDavid het volgende:
Och. Ik heb niet echt een vaste telefoonaansluiting, en het is wel handig toch iets te hebben om mee te kunnen bellen soms.

En sinds ik een vriendin tegen kwam op utrecht CS, die daar had afgesproken met een vriendin, maar haar nergens kon vinden omdat ze allebei uit principe geen mobieltje hadden, heb ik besloten dat het toch wel praktisch is soms. Ik bel al iemand op als ik ff niet weet waar ik les heb!
En waarom zou je dat niet doen? Ik zie 't " " daar niet van in hoor.. Een mobiel is gewoon verdomd handig, wat is daar in vredesnaam slecht aan?
pi_41967072
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

En waarom zou je dat niet doen? Ik zie 't " " daar niet van in hoor.. Een mobiel is gewoon verdomd handig, wat is daar in vredesnaam slecht aan?
Sjah idd.
Maar ik heb soms wel een beetje het idee dat ik telefoonverslaafd ben... En dat terwijl ik eigenlijk best een hekel heb aan bellen... Het is meer de drang altijd bereikbaar te zijn.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:35:37 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41967152
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja eigenlijk ben ik wel tevreden met dit antwoord. Had gehoopt dat 't echt 'n principekwestie was, maar het is dus geen bewuste keuze. Saai topic dan, als ik dat nog even mag mee delen
lol. nou nee, zo bedoelde ik het niet. het ging mij om de regel uit de op.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:39:04 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41967327
quote:

[..]

ik heb het in dit topic dan ook niet zozeer over wat slecht is aan een mobiel hebben. dat zal is niet mijn insteek. wat ik vooral probeer aan te geven is waarom ik het niet wil. en er zijn nog een paar te vinden die dat ook hebben. daarnaast hoop ik dat je geen probelemen ziet in het feit dat de mobiel wel heel erg irritant gebruikt wordt soms.
pi_41967686
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:37 schreef Golradir het volgende:
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft.
tenzij iedereen op dat tijdstip om jou heen precies zo is als jij.
dan gaat er iemand dood door de principes.
dat is fijn
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:48:18 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41967738
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:47 schreef BoukeF het volgende:

[..]

tenzij iedereen op dat tijdstip om jou heen precies zo is als jij.
dan gaat er iemand dood door de principes.
dat is fijn
weet je hoe snel het soms volstaat met agressieve knokgastjes die sms-en in noodgevallen? dat is pas fijn!
pi_41967840
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het in dit topic dan ook niet zozeer over wat slecht is aan een mobiel hebben. dat zal is niet mijn insteek. wat ik vooral probeer aan te geven is waarom ik het niet wil. en er zijn nog een paar te vinden die dat ook hebben. daarnaast hoop ik dat je geen probelemen ziet in het feit dat de mobiel wel heel erg irritant gebruikt wordt soms.
Nee, maar dat was ook geen reactie op jou.

Maar aangezien de TT 'geen mobiel uit principe' is ging ik er van uit dat 't 'n principekwestie is, dús dat je wat tegen mobielgebruik hebt. Dán zou je 't namelijk 'uit principe' niet gebruiken. Maar bij jou past 't schijnbaar gewoon niet in je leven, en is 't niet echt 'n bewuste keuze, maar is 't gewoon niet nodig ofzo. Dat is geen principekwestie.

En ik stoor me niet echt aan irritant gebruik van mobieltjes. Ik vind de ringtones niet erg om te horen, ik vind 't niet erg om iemand te horen praten bijv. in de trein, das geen stilteruimte oid (daar wordt zowieso gepraat, het enige wat er dan vervelend kan zijn is dat je 't gesprek niet goed kan volgen gezien je maar 1 kant hoort ) en als je met iemand praat en die wordt gebeld, ja, dat vind ik gewoon horen bij 't gebruik van mobieltjes. Ik word zelf ook gebeld dus ik vind 't niet meer dan normaal als anderen ook worden gebeld in mijn aanwezigheid. Wat kan verder nog irritant gebruik zijn?
pi_41967902
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

weet je hoe snel het soms volstaat met agressieve knokgastjes die sms-en in noodgevallen? dat is pas fijn!
Ik ben dan wel blij dat jij deze negatieve gedachten iig neit via het mobiele netwerk kan verspreiden.
En nee, ik kom zelden tot nooit in een situatie waarbij ik 1 of meerdere agressieve knokgastjes bij mij in de burrt heb staan.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_41971987
Zoalshetis, heb je wel een vaste telefoon?
pi_41972522
leuk gegeven is ook dat je altijd getraced kan worden met je mobiel, mits je een prepaid mobiel hebt waarbij je niet dat bonnetje voor 10 euro gratis beltegoed in hebt gevuld (tien euro is voor veel mensen heel duur voor privacy.).

[offtopic]Ik snap niet dat mensen tegenwoordig zooo laks zijn wat betreft privacy.. voor 9-11 was de id-plicht er niet doorgekomen en helemaal niet een biometrisch paspoort maar nu weet de regering al heel wat meer. [/offtopic]
pi_41974217
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
leuk gegeven is ook dat je altijd getraced kan worden met je mobiel, mits je een prepaid mobiel hebt waarbij je niet dat bonnetje voor 10 euro gratis beltegoed in hebt gevuld (tien euro is voor veel mensen heel duur voor privacy.).

[offtopic]Ik snap niet dat mensen tegenwoordig zooo laks zijn wat betreft privacy.. voor 9-11 was de id-plicht er niet doorgekomen en helemaal niet een biometrisch paspoort maar nu weet de regering al heel wat meer. [/offtopic]
Oh fuck, nu weten ze dat ik iedere dag heen en weer fiets naar school

[insert: who-gives-a-fuck-truck]
  woensdag 20 september 2006 @ 09:59:11 #227
13250 Lod
Sapere aude!
pi_41975537
quote:
Dus ik met een mobiel en abonnement kan niet getraced worden? Lijkt me stug, sowieso geloof ik niet zo in dat tracen van mobiele telefoons. Weten van welke zendmast je belt daarentegen geloof ik wel.
GNU Terry Pratchett
pi_41976672
quote:

Oh god, ze weten nu dat ik 23 uur per dag op mijn luie reet zit, en er alleen afkom om eten en bier te halen! Snel, mijn aluminiumhoedje!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:56:20 #229
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41981989
quote:

[..]

Geen moment meer alleen kunnen zijn, jezelf vermaken, onbereikbaarheid brengt ook een soort exculsiviteit van de momenten dat je wel bereikbaar bent met zich mee. Iemand spreken is met de komst van de mobiele telefoon weer een stapje minder bijzonder geworden, en daardoor oppervlakkiger (puur omdat de drempel lager wordt). Het is zoals met tv/muziek/theater, zodra er veel mensen bereikt kunnen worden dan gaat alles op elkaar lijken. Niks mis mee, alleen wel wennen voor mensen die anders gewend waren.

Dus als jij belt voor waar je college is dat je ook allang gewoon zelf had kunnen uitzoeken, dan spreekt daar ook een ander soort mentaliteit uit dat door de komst van de mobiele telefoon opeens normaal is. Dat sommige daar wat moeite mee hebben is niet raar. Begrijp je het nu?

Overigens heb ik zelf wel een mobiele telefoon en neem ik gewoon niet zo vaak op als ik er geen zin in heb.
pi_42006309
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef milagro het volgende:
een gsm is gewoon handig als je hem hebt, simpel.
als je met iemand afgesproken hebt ergens en je loopt elkaar mis.
Da's het enige waarvoor ik de mijne nog wel eens aanzet, hoewel ik 'm nog nooit nodig gehad heb. Toch handig want ik kan me wel een paar keer herinneren van vroeger dat ik lang naar anderen gezocht heb op een station, dat 't de afgelopen twee jaar niet gebeurd is betekend niet dat 't nooit meer kan misgaan.
quote:
als je afgesproken hebt, maar je zit vast in het verkeer.
Dan moet het wel een heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijke afspraak zijn en/of heeeeeeeeeeeeeeeel lang gaan duren. Die mensen die in de trein al opbellen als 't vijf minuutjes langer gaat duren, vreselijk! Zo afhankelijk wil ik niet van iemand zijn, en ik moet er ook niet aan denken dat iemand mij zou bellen voor vijf minuutjes. Zo wel, dan is dat meteen de laatste keer dat ik met diegene heb afgesproken. Plakkerig/precies op de minuut, brrrrrr!

Vorig jaar een paar keer ze gebruikt toen m'n moeder ernstig ziek was, maar alleen toen de vertraging opliep tot een uur ofzo. Voor een paar minuten verwachtten wij geen van beiden te moeten bellen/gebeld te worden, zelfs niet in die omstandigheden.
quote:
als er een ongeluk is gebeurd en je moet NU bellen
Da's eigenlijk de belangrijkste reden dat ik de mijne heb aangeschaft, ik ga graag gewoon in m'n eentje uit, en ga ook regelmatig alleen een stuk wandelen enzo... en hoewel ik gewoon gezond ben zit een ongeluk in een klein hoekje, kan toch altijd een keer een enkel verzwikken of weet ik veel wat.
quote:
als je dol verliefd bent en je vriend belt je op dat hij zo bij je is.
als je in de trein zit voor een reis van tig uur en je verveelt je.
als je iemand iets vergeten te zeggen hebt en je het toch nog ff kwijt wil
Daarvoor zou ik dus NOOIT bellen of gebeld willen worden. Ik HAAT telefoons, zelfs thuis, en als ik buitenshuis ben wil ik ZEKER niet gebeld worden. Ik ben sowieso een einzelganger, maar dat soort aan elkaar geplak zou een enorme afknapper voor me zijn.

Waar ik 'm wel voor gebruikt heb is een enkele keer een bedrijf bellen wat alleen tijdens kantooruren bereikbaar is, want op m'n werk kan ik niet via een vaste telefoon uitbellen (ja, vreemd maar dat is zo... of 't kan wel maar moet via kantoor/centrale, in een vaak drukke rumoerige kantine enzovoort). Dat heb ik ook niet vaak nodig maar heb toch een keer of 2, 3 een afspraak gemaakt. En toen m'n moeder ziek was heb ik vlak na de operatie 'm aangezet om bereikbaar te zijn in geval van nood.
quote:
tig jaar geleden hadden we ook geen pc's, konden we thuisvprima zonder, dus doe maar weg dat ding.... of is het ms nu je het eenmaal hebt toch handig en leuk en zou je het ws gaan missen als je het niet meer had.
M'n PC is wel heel handig, daar zoek ik allerlei informatie mee op enzo... en email gebruik ik juist heel veel, omdat dat juist NIET zoals de telefoon een bel laat rinkelen en meteen opgenomen moet worden, maar gewoon rustig in m'n mailbox komt en daar zit te wachten tot ik er aan toe kom. Email heeft voor een groot deel mijn (vaste) telefoon vervangen, en dat vind ik heerlijk! Geen gezeur aan m'n kop op ongelegen momenten! Btw, allerlei chat/MSN enzo, daar doe ik ook niet aan.

Mijn mobiel heb ik nu al twee jaar ofzo voor die enkele keer dat ik 'm wel nodig heb, maar ik merk niet dat ik 'm toch ook voor andere dingen ga gebruiken als 'toch wel handig'. Ik ben heel blij dat ik 'm voor die paar gelegenheden heb/had, maar daar blijft 't ook bij.
pi_42010696
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:56 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Geen moment meer alleen kunnen zijn, jezelf vermaken, onbereikbaarheid brengt ook een soort exculsiviteit van de momenten dat je wel bereikbaar bent met zich mee. Iemand spreken is met de komst van de mobiele telefoon weer een stapje minder bijzonder geworden, en daardoor oppervlakkiger (puur omdat de drempel lager wordt). Het is zoals met tv/muziek/theater, zodra er veel mensen bereikt kunnen worden dan gaat alles op elkaar lijken. Niks mis mee, alleen wel wennen voor mensen die anders gewend waren.

Dus als jij belt voor waar je college is dat je ook allang gewoon zelf had kunnen uitzoeken, dan spreekt daar ook een ander soort mentaliteit uit dat door de komst van de mobiele telefoon opeens normaal is. Dat sommige daar wat moeite mee hebben is niet raar. Begrijp je het nu?

Overigens heb ik zelf wel een mobiele telefoon en neem ik gewoon niet zo vaak op als ik er geen zin in heb.
Ik begrijp 't zowieso wel, ik vind er alleen niet slechts aan, aan die veranderingen in mentaliteit. Ik ga volledig mee in die telefooncultuur, en dat is maar goed ook, want al mijn vrienden doen hetzelfde. Super irritant als er een zo'n knakworst tussen zit die uit principe z'n telefoon niet op neemt Echt vervelend is dat. Ik heb m'n mobiel nodig voor dingen afzeggen, voor dingen afspreken, voor contact met huisgenote over 't eten e.d., contact met thuis, gewoon écht belangrijk dus. Ik kan niet meer zonder. Ook omdat ik geen huistelefoon heb overigens En ik vind 't geen moment vervelend.

Ook 's nachts staat mijn mobiel gewoon aan, ik heb namelijk geen enkel vervelend mens in mijn kennissenkring die ik niet wil spreken om 4 uur 'snachts. Als diegene belt dan zal er wel iets zijn. Tijdens colleges dat soort dingen staat mijn mobiel op geluid uit, nooit uit. Zelfde bij bios of restaurants. En af en toe ff checken.

Het ligt ook volledig aan je sociale omgeving denk ik. Al mijn vrienden en familie verwachten dat ik bereikbaar ben, net als dat ik dat van hen verwacht.
pi_42010730
Check.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:55:14 #233
48755 Kriello
It's all Relative..
pi_42010961
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

Naast geen mobiel, pin ik bijvoorbeeld ook alleen maar bij de bank om de hoek en verder nergens.
Dus jij gaat eerst bij de bank pinnen om 2 minuten later bij de supermakt contant af te rekenen ?
In den beginne was er niets... en toen is dat ook nog ontploft....... ?
  donderdag 21 september 2006 @ 12:00:20 #234
48755 Kriello
It's all Relative..
pi_42011086
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:37 schreef Golradir het volgende:
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft. Als mensen me willen bereiken, sturen ze me maar een brief of, als het niet belangrijk is, een e-post. Wisten jullie trouwens dat de politie al je bewegingen kan volgen als je met een mobieltje op zak loopt?
En waarom zou je een probleem hebben met het feit dat de politie kan zien waar je loopt ?
(Tenzij je wat van plan bent wat het daglicht niet kan verdragen natuurlijk...)
In den beginne was er niets... en toen is dat ook nog ontploft....... ?
pi_42011497
Je moet die bitch ook gewoon uitzetten en alleen als je zelf wilt bellen zet je hem aan. Zo kun jij iedereen bereiken maar niemand jou!
pi_42011574
Een telefoon kopen om hem uit te zetten. Nee, fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')