OMG!!! Dat is ZO GAAF!!!quote:
Dat lege vakje verdwijnt binnenkort als je met pensioen gaatquote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
op mijn werk ben ik de enige met een leeg vakje op de lijst van mobiele telefoonnummers
lolquote:Op maandag 18 september 2006 23:06 schreef Rorata het volgende:
[..]
Dat lege vakje verdwijnt binnenkort als je met pensioen gaat
de 1e is nu juist niet perse nodig, gezien de geschiedenis en de manier waarop echt sociaal contact plaatsvind.quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk omdat je in principe de hele dag gepeild kunt worden.
Ik heb zelf wel een mobiel.
Waarom?
- Bereikbaarheid.
- Noodgevallen.
- Niets te verbergen.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:59 schreef Taurus het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat iemand zonder mobieltje in deze tijd geen vriendenkring heeft (tenzij allemaal mobieltjesloos). Ja of je bent ouder dan laten we zeggen 40/50. Dat is nog 'n redelijk excuus om de dans te ontspringen.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijkOvertuig me maar.
Nouja ik kan me zo voorstellen dat als je 't uit principe niet gebruikt, je maar wat graag de kuddedieren wil uitleggen waarom jij deze geweldig doordachte keuze hebt gemaakt toch?quote:
ok. even dan. het is eigenlijk een heel gemakkelijke keuze, of liever nog bijna geen keuze. het past niet in mijn leven, waar jij je overigens geen zorgen om hoeft te maken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:03 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja ik kan me zo voorstellen dat als je 't uit principe niet gebruikt, je maar wat graag de kuddedieren wil uitleggen waarom jij deze geweldig doordachte keuze hebt gemaakt toch?![]()
Jij opent er 'n topic over?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. even dan. het is eigenlijk een heel gemakkelijke keuze, of liever nog bijna geen keuze. het past niet in mijn leven, waar jij je overigens geen zorgen om hoeft te maken.![]()
hoezo? ik leg je uit dat het eigenlijk geen keuze is. ik heb meer dan genoeg vrienden en mensen die bellen om een biertje te doen of ff bij te kletsen. ik heb een huistelefoon en overdag werk ik. wil je zoiets horen? of moet ik herhalen wat er in mijn op stond?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij opent er 'n topic over?Ben ik geinteresseerd, moet ik eigenlijk weer gewoon weg wezen..
![]()
Nouja eigenlijk ben ik wel tevreden met dit antwoord. Had gehoopt dat 't echt 'n principekwestie was, maar het is dus geen bewuste keuze. Saai topic dan, als ik dat nog even mag mee delenquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo? ik leg je uit dat het eigenlijk geen keuze is. ik heb meer dan genoeg vrienden en mensen die bellen om een biertje te doen of ff bij te kletsen. ik heb een huistelefoon en overdag werk ik. wil je zoiets horen? of moet ik herhalen wat er in mijn op stond?
hoe moet ik je weer gelukkig maken in dit topic?
En waarom zou je dat niet doen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef mcDavid het volgende:
Och. Ik heb niet echt een vaste telefoonaansluiting, en het is wel handig toch iets te hebben om mee te kunnen bellen soms.
En sinds ik een vriendin tegen kwam op utrecht CS, die daar had afgesproken met een vriendin, maar haar nergens kon vinden omdat ze allebei uit principe geen mobieltje hadden, heb ik besloten dat het toch wel praktisch is soms. Ik bel al iemand op als ik ff niet weet waar ik les heb!
Sjah idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
En waarom zou je dat niet doen?Ik zie 't "
" daar niet van in hoor.. Een mobiel is gewoon verdomd handig, wat is daar in vredesnaam slecht aan?
lol. nou nee, zo bedoelde ik het niet. het ging mij om de regel uit de op.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja eigenlijk ben ik wel tevreden met dit antwoord. Had gehoopt dat 't echt 'n principekwestie was, maar het is dus geen bewuste keuze. Saai topic dan, als ik dat nog even mag mee delen![]()
ik heb het in dit topic dan ook niet zozeer over wat slecht is aan een mobiel hebben. dat zal is niet mijn insteek. wat ik vooral probeer aan te geven is waarom ik het niet wil. en er zijn nog een paar te vinden die dat ook hebben. daarnaast hoop ik dat je geen probelemen ziet in het feit dat de mobiel wel heel erg irritant gebruikt wordt soms.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
" daar niet van in hoor.. Een mobiel is gewoon verdomd handig, wat is daar in vredesnaam slecht aan?
tenzij iedereen op dat tijdstip om jou heen precies zo is als jij.quote:Op maandag 18 september 2006 23:37 schreef Golradir het volgende:
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft.
weet je hoe snel het soms volstaat met agressieve knokgastjes die sms-en in noodgevallen? dat is pas fijn!quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:47 schreef BoukeF het volgende:
[..]
tenzij iedereen op dat tijdstip om jou heen precies zo is als jij.
dan gaat er iemand dood door de principes.
dat is fijn![]()
Nee, maar dat was ook geen reactie op jou.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het in dit topic dan ook niet zozeer over wat slecht is aan een mobiel hebben. dat zal is niet mijn insteek. wat ik vooral probeer aan te geven is waarom ik het niet wil. en er zijn nog een paar te vinden die dat ook hebben. daarnaast hoop ik dat je geen probelemen ziet in het feit dat de mobiel wel heel erg irritant gebruikt wordt soms.
Ik ben dan wel blij dat jij deze negatieve gedachten iig neit via het mobiele netwerk kan verspreiden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je hoe snel het soms volstaat met agressieve knokgastjes die sms-en in noodgevallen? dat is pas fijn!![]()
Oh fuck, nu weten ze dat ik iedere dag heen en weer fiets naar schoolquote:Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
leuk gegeven is ook dat je altijd getraced kan worden met je mobiel, mits je een prepaid mobiel hebt waarbij je niet dat bonnetje voor 10 euro gratis beltegoed in hebt gevuld (tien euro is voor veel mensen heel duur voor privacy.).
[offtopic]Ik snap niet dat mensen tegenwoordig zooo laks zijn wat betreft privacy.. voor 9-11 was de id-plicht er niet doorgekomen en helemaal niet een biometrisch paspoort maar nu weet de regering al heel wat meer. [/offtopic]
Dus ik met een mobiel en abonnement kan niet getraced worden? Lijkt me stug, sowieso geloof ik niet zo in dat tracen van mobiele telefoons. Weten van welke zendmast je belt daarentegen geloof ik wel.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
leuk gegeven is ook dat je altijd getraced kan worden met je mobiel, mits je een prepaid mobiel hebt waarbij je niet dat bonnetje voor 10 euro gratis beltegoed in hebt gevuld (tien euro is voor veel mensen heel duur voor privacy.).
Oh god, ze weten nu dat ik 23 uur per dag op mijn luie reet zit, en er alleen afkom om eten en bier te halen! Snel, mijn aluminiumhoedje!quote:Op woensdag 20 september 2006 01:52 schreef VrAnKiE het volgende:
[offtopic]Ik snap niet dat mensen tegenwoordig zooo laks zijn wat betreft privacy.. voor 9-11 was de id-plicht er niet doorgekomen en helemaal niet een biometrisch paspoort maar nu weet de regering al heel wat meer. [/offtopic]
Geen moment meer alleen kunnen zijn, jezelf vermaken, onbereikbaarheid brengt ook een soort exculsiviteit van de momenten dat je wel bereikbaar bent met zich mee. Iemand spreken is met de komst van de mobiele telefoon weer een stapje minder bijzonder geworden, en daardoor oppervlakkiger (puur omdat de drempel lager wordt). Het is zoals met tv/muziek/theater, zodra er veel mensen bereikt kunnen worden dan gaat alles op elkaar lijken. Niks mis mee, alleen wel wennen voor mensen die anders gewend waren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Da's het enige waarvoor ik de mijne nog wel eens aanzet, hoewel ik 'm nog nooit nodig gehad heb. Toch handig want ik kan me wel een paar keer herinneren van vroeger dat ik lang naar anderen gezocht heb op een station, dat 't de afgelopen twee jaar niet gebeurd is betekend niet dat 't nooit meer kan misgaan.quote:Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef milagro het volgende:
een gsm is gewoon handig als je hem hebt, simpel.
als je met iemand afgesproken hebt ergens en je loopt elkaar mis.
Dan moet het wel een heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijke afspraak zijn en/of heeeeeeeeeeeeeeeel lang gaan duren. Die mensen die in de trein al opbellen als 't vijf minuutjes langer gaat duren, vreselijk! Zo afhankelijk wil ik niet van iemand zijn, en ik moet er ook niet aan denken dat iemand mij zou bellen voor vijf minuutjes. Zo wel, dan is dat meteen de laatste keer dat ik met diegene heb afgesproken. Plakkerig/precies op de minuut, brrrrrr!quote:als je afgesproken hebt, maar je zit vast in het verkeer.
Da's eigenlijk de belangrijkste reden dat ik de mijne heb aangeschaft, ik ga graag gewoon in m'n eentje uit, en ga ook regelmatig alleen een stuk wandelen enzo... en hoewel ik gewoon gezond ben zit een ongeluk in een klein hoekje, kan toch altijd een keer een enkel verzwikken of weet ik veel wat.quote:als er een ongeluk is gebeurd en je moet NU bellen
Daarvoor zou ik dus NOOIT bellen of gebeld willen worden. Ik HAAT telefoons, zelfs thuis, en als ik buitenshuis ben wil ik ZEKER niet gebeld worden. Ik ben sowieso een einzelganger, maar dat soort aan elkaar geplak zou een enorme afknapper voor me zijn.quote:als je dol verliefd bent en je vriend belt je op dat hij zo bij je is.
als je in de trein zit voor een reis van tig uur en je verveelt je.
als je iemand iets vergeten te zeggen hebt en je het toch nog ff kwijt wil
M'n PC is wel heel handig, daar zoek ik allerlei informatie mee op enzo... en email gebruik ik juist heel veel, omdat dat juist NIET zoals de telefoon een bel laat rinkelen en meteen opgenomen moet worden, maar gewoon rustig in m'n mailbox komt en daar zit te wachten tot ik er aan toe kom. Email heeft voor een groot deel mijn (vaste) telefoon vervangen, en dat vind ik heerlijk! Geen gezeur aan m'n kop op ongelegen momenten! Btw, allerlei chat/MSN enzo, daar doe ik ook niet aan.quote:tig jaar geleden hadden we ook geen pc's, konden we thuisvprima zonder, dus doe maar weg dat ding.... of is het ms nu je het eenmaal hebt toch handig en leuk en zou je het ws gaan missen als je het niet meer had.
Ik begrijp 't zowieso wel, ik vind er alleen niet slechts aan, aan die veranderingen in mentaliteit. Ik ga volledig mee in die telefooncultuur, en dat is maar goed ook, want al mijn vrienden doen hetzelfde. Super irritant als er een zo'n knakworst tussen zit die uit principe z'n telefoon niet op neemtquote:Op woensdag 20 september 2006 13:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geen moment meer alleen kunnen zijn, jezelf vermaken, onbereikbaarheid brengt ook een soort exculsiviteit van de momenten dat je wel bereikbaar bent met zich mee. Iemand spreken is met de komst van de mobiele telefoon weer een stapje minder bijzonder geworden, en daardoor oppervlakkiger (puur omdat de drempel lager wordt). Het is zoals met tv/muziek/theater, zodra er veel mensen bereikt kunnen worden dan gaat alles op elkaar lijken. Niks mis mee, alleen wel wennen voor mensen die anders gewend waren.
Dus als jij belt voor waar je college is dat je ook allang gewoon zelf had kunnen uitzoeken, dan spreekt daar ook een ander soort mentaliteit uit dat door de komst van de mobiele telefoon opeens normaal is. Dat sommige daar wat moeite mee hebben is niet raar. Begrijp je het nu?
Overigens heb ik zelf wel een mobiele telefoon en neem ik gewoon niet zo vaak op als ik er geen zin in heb.
Dus jij gaat eerst bij de bank pinnen om 2 minuten later bij de supermakt contant af te rekenen ?quote:Op zondag 17 september 2006 01:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Naast geen mobiel, pin ik bijvoorbeeld ook alleen maar bij de bank om de hoek en verder nergens.![]()
En waarom zou je een probleem hebben met het feit dat de politie kan zien waar je loopt ?quote:Op maandag 18 september 2006 23:37 schreef Golradir het volgende:
Ik heb ook geen mobieltje. Ik zou niet weten waarom ik er eentje nodig zou hebben. Bij een noodgeval is er vast wel een omstander die er wel eentje heeft. Als mensen me willen bereiken, sturen ze me maar een brief of, als het niet belangrijk is, een e-post. Wisten jullie trouwens dat de politie al je bewegingen kan volgen als je met een mobieltje op zak loopt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |