abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2006 @ 15:27:13 #151
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_41890201
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:53 schreef BaajGuardian het volgende:
het is gezond om zo nu en dan 10km te lopen, mensen die dan een mobieltje aanschaffen heten sneue aanstellers.
Of mensen die de hele dag hebben gewerkt en daarna niet meer zin hebben om onnodig 10km te lopen PAUPER
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zondag 17 september 2006 @ 15:29:20 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41890259
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:27 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Of mensen die de hele dag hebben gewerkt en daarna niet meer zin hebben om onnodig 10km te lopen PAUPER
ik behoor tot de groep mensen die de hele dag hard werkt. ik plan mijn afspraken zorgvuldig, ben altijd op tijd en heb eigenlijk nooit een situatie meegemaakt waarbij ik er een nodig had.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 september 2006 @ 15:31:56 #153
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_41890333
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:11 schreef Rosbief het volgende:
Zo sneu, mensen die zo'n mobiel hebben alleen voor de 'heb'.
En dan gaan ze er ook nog zo mee lopen patsen!
precies

Echt erg als zo iemand weer begint "moet je kijken wat ie allemaal kan"
- foto's maken (meestal crappy resolutie, korrelig en/of slechte kleurfilters)
- games (slappe aftreksels van Splinter Cell, Rainbox Six, Prince Of Persia etc.)
- ringtones (irritante en/of onleuke geluidjes)
- mp3 speler (natuurlijk vol met nummers van Tiësto of andere ongeinspireerde bagger)
- bluetooth (om al die bagger uit te wisselen )

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_41890512
Ik weet niet of het al is gezegd, maar er zit veel waars in de volgende uitspraak (weet niet van wie):

'Acht jaar geleden was je een uitslover als je een mobiel had, nu ben je een uitslover als je er geen hebt'.
pi_41890764
Ik heb er wel een, maar ik heb hem nooit bij me, tenzij ik uit ga. Ik vind het een onhandig kut ding dat alleen maar stress oplevert.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zondag 17 september 2006 @ 16:04:54 #156
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_41891287
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:38 schreef Soul79 het volgende:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar er zit veel waars in de volgende uitspraak (weet niet van wie):

'Acht jaar geleden was je een uitslover als je een mobiel had, nu ben je een uitslover als je er geen hebt'.
Die is ook van Theo Maassen, ook uit "Functioneel Naakt"
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 17 september 2006 @ 16:08:18 #157
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_41891387
Een wijze man, die Theo.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zondag 17 september 2006 @ 16:21:13 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41891784
Ontvoerd meisje gered dankzij sms'je

Uitgegeven: 17 september 2006 15:16

LUGOFF - Een veertienjarig meisje uit de Amerikaanse staat South Carolina heeft met een sms'je aan haar moeder een eind kunnen maken aan haar ontvoering. De politie vond haar zaterdag, tien dagen na haar ontvoering, in een ondergronds hol dat met explosieven beveiligd was.

Het sms'je van Elizabeth Shoaf droeg ook bij aan de aanhouding van de 37-jarige man die haar ontvoerd had. Hij werd zondag opgepakt, meldden Amerikaanse media op hun websites.

Elizabeth was door haar ontvoerder opgesloten in een soort bunker van 4,5 meter diep, op ongeveer een kilometer van haar huis. Die was voorzien van een kuil die als WC moest dienen en een kampeerkooktoestel. De ingang was afgesloten met platen hout.

SMS-zendmasten

Op een of andere manier slaagde Elizabeth erin de mobiele telefoon van haar ontvoerder te pakken te krijgen en haar moeder een berichtje te sturen. De politie maakte gebruik van de gegevens van sms-zendmasten om de plaats te vinden waar het sms'je was verzonden.

De verdachte is volgens de politie een werkloze bouwvakker, die al maanden gezocht werd wegens een seksueel misdrijf waarvan een twaalfjarig meisje het slachtoffer was geworden.

Elizabeth leek bij haar vrijlating niets te mankeren, maar zij is desondanks voor onderzoek in een ziekenhuis opgenomen. Pas daarna zal de politie haar ondervragen over het gebeurde, deelde een woordvoerder mee.

nu.nl

dit is dan ook de reden dat ik een mobiel aan mijn eigen kinderen zou geven. die ze alleen in nood kunnen gebruiken. of ik zou ze chippen.
pi_41891805
Ik kan heel goed zonder mijn mobiele telefoon, maar in bepaalde situaties is hij gewoon superhandig. Als mijn trein erg vertraging heeft en ik op mijn werk meteen om 9 uur een afspraak met iemand had, dan is het toch wel erg makkelijk om even te kunnen bellen en door te geven waar ik blijf.

En een mobiele telefoon is ook heel handig als je met mensen ergens middenin een stad hebt afgesproken. 'Ik kon pas later van m'n werk weg, het duurt nog minstens een half uur voordat ik er ben, gaan jullie maar vast naar het restaurant, dan zie ik jullie daar wel.' Ofzo. Dan ben je toch blij dat je niet een half uur op iemand buiten staat te wachten, terwijl je geen idee hebt waar die persoon blijft en of hij überhaupt nog komt.
  zondag 17 september 2006 @ 16:22:10 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41891815
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:08 schreef RipCore het volgende:
Een wijze man, die Theo.
vind je mij uitsloverig overkomen in dit topic?
  zondag 17 september 2006 @ 16:28:40 #161
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_41892043
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind je mij uitsloverig overkomen in dit topic?
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij heeft of niet, en als jij een mobiel niet wil, nou dan neem je er toch geen?
En ach principe principe... alsof het mij of anderen iets kan schelen dat jij geen mobiel hebt.
Trotse papa van Eden
  zondag 17 september 2006 @ 16:30:54 #162
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_41892131
Voor sommige mensen is een mobiele telefoon een uitkomst. En dat sommige mensen die dingen misbruiken, is logisch. En dat er mensen zijn die ze niet nodig hebben, is logisch.

Dus, waarom discussie/een thread over iets wat al bekend is? Iedereen gebruikt dat ding anders (of gebruikt 'm niet). Dat is met ELK product zo. De meerwaarde van dit topic ontgaat mij enigszins.

Het kan overkomen als een verkapt 'check-mij-geen-mobiel-hebben-in-de-huidige-maatschappij-ik-ben-cool-topic. En dus uitsloverig. Om maar met FoK-termen te spreken.

Maar, ik kan het ook mis hebben!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_41892139
Ik gebruik de mijne ook alleen om met vrienden dingen af te spreken voor in het weekend (wat nou eenmaal lastig gaat als ze allemaal op verschillende plaatsen in Nederland studeren) of om te laten weten als ik m'n trein mis of iets dergelijks.
  zondag 17 september 2006 @ 16:33:31 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41892209
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:30 schreef RipCore het volgende:
Voor sommige mensen is een mobiele telefoon een uitkomst. En dat sommige mensen die dingen misbruiken, is logisch. En dat er mensen zijn die ze niet nodig hebben, is logisch.

Dus, waarom discussie/een thread over iets wat al bekend is? Iedereen gebruikt dat ding anders (of gebruikt 'm niet). Dat is met ELK product zo. De meerwaarde van dit topic ontgaat mij enigszins.

Het kan overkomen als een verkapt 'check-mij-geen-mobiel-hebben-in-de-huidige-maatschappij-ik-ben-cool-topic. En dus uitsloverig. Om maar met FoK-termen te spreken.

Maar, ik kan het ook mis hebben!
lol. nee ik voldoe niet aan die beschrijving. dat was ook zeker niet de insteek van dit topic.
  zondag 17 september 2006 @ 16:34:37 #165
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_41892237
Wat was dan de insteek van dit topic?
  zondag 17 september 2006 @ 16:41:33 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41892452
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:34 schreef RipCore het volgende:
Wat was dan de insteek van dit topic?
dat het bezit van een mobiel, of je het nou wendt of keert, altijd meer van je privacy vraagt dan je eigenlijk wil. of at least wat ik wil.

de vraag was of er meer mensen zo dachten...
  zondag 17 september 2006 @ 16:48:56 #167
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_41892712
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat het bezit van een mobiel, of je het nou wendt of keert, altijd meer van je privacy vraagt dan je eigenlijk wil. of at least wat ik wil.

de vraag was of er meer mensen zo dachten...
Nee, het hoeft helemaal niet meer privacy van je te vragen.

En ja, er zullen vast wel mensen ook zo denken, en ook mensen die er niet zo over denken (hoi!).

Klaar, slotje!!!
pi_41892981
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

[...]
dat heb je toch zelf in de hand?
net als hoe vaak je tv kijkt en hoe lang?
een vaste lijn is net zo goed inbreuk op je privacy (als je thuis bent dan ),,maar ook dan bepaal jij en jij alleen of je opneemt en jij bepaalt hoe zeer je je eventuele verwijten van onbereikbaarzijn aantrekt.

niemand verplicht je dat ding 24/7 aan te hebben en/of op te nemen.
dat ding is er voor jouw gemak, als je dat wil, en niet voor je ongemak zodra je dat niet wil.

sommigen "eisen" argumenten waarom een gsm onmisbaar zou zijn, dat is het niet, duh, maar dat is het punt van er 1 hebben toch ook helemaal niet?
net zo goed als er niet 1 hebben ook geen rechtvaardiging vereist.

het lijkt net of sommigen bijna boos worden omdat je er 1 hebt en niet met voor hen valide argumenten kan komen waarbij het voor hen enige valide argument is ws 24/7 levensbedreigende zaken voorkomen dankzij dat toestelletje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_41892996
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:38 schreef Soul79 het volgende:

En waarom is dat zo?
pi_41893323
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:58 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

En waarom is dat zo?
De eerste mobiele telefoonbezitters waren dikdoeners, die zich zelf belangrijk maakten door te roepen dat ze 'altijd bereikbaar' moesten zijn en meer van dat soort yupperige interessantdoenerij.

En degenen die nu geen mobiele telefoon hebben beroepen zich op allerlei holle principes, zoals 'niet mee willen met de massa'. Ze voelen zich een soort verlichte denkers die als enigen hun autonomie bewaren in een op hol geslagen wereld. Zie TS.

Allebei uitslovers dus

Wist niet dat ie van Theo Maassen was. Goeie kerel, die Theo
pi_41893483
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:08 schreef Soul79 het volgende:
En degenen die nu geen mobiele telefoon hebben beroepen zich op allerlei holle principes, zoals 'niet mee willen met de massa'. Ze voelen zich een soort verlichte denkers die als enigen hun autonomie bewaren in een op hol geslagen wereld. Zie TS.
Je hebt ook het soort dat geen mobiele telefoon heeft en het daar verder niet over heeft. De behoefte om er een te hebben komt simpelweg niet in ze op en loopt daar verder niet mee te pochen. Ze gebruiken er niet geen om niet met de massa mee te gaan, maar omdat ze het niet nodig hebben.

Maar het volk wat jij noemt heb je ook ja, dat zijn inderdaad uitslovers. Daar zijn er niet veel van.
  zondag 17 september 2006 @ 17:19:44 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41893654
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:57 schreef milagro het volgende:

[..]

dat heb je toch zelf in de hand?
net als hoe vaak je tv kijkt en hoe lang?
een vaste lijn is net zo goed inbreuk op je privacy (als je thuis bent dan ),,maar ook dan bepaal jij en jij alleen of je opneemt en jij bepaalt hoe zeer je je eventuele verwijten van onbereikbaarzijn aantrekt.

niemand verplicht je dat ding 24/7 aan te hebben en/of op te nemen.
dat ding is er voor jouw gemak, als je dat wil, en niet voor je ongemak zodra je dat niet wil.

sommigen "eisen" argumenten waarom een gsm onmisbaar zou zijn, dat is het niet, duh, maar dat is het punt van er 1 hebben toch ook helemaal niet?
net zo goed als er niet 1 hebben ook geen rechtvaardiging vereist.

het lijkt net of sommigen bijna boos worden omdat je er 1 hebt en niet met voor hen valide argumenten kan komen waarbij het voor hen enige valide argument is ws 24/7 levensbedreigende zaken voorkomen dankzij dat toestelletje
vet gedrukt: zie mijn eerdere bedenkingen aangaande juist dat feit.
pi_41893678
Sinds vorige week heb ik twee mobiele telefoons.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 17 september 2006 @ 17:20:39 #174
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41893696
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Sinds vorige week heb ik twee mobiele telefoons.
lol. wat een horror!
pi_41893762
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. wat een horror!
In het geheel niet.

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41893781
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:13 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Je hebt ook het soort dat geen mobiele telefoon heeft en het daar verder niet over heeft. De behoefte om er een te hebben komt simpelweg niet in ze op en loopt daar verder niet mee te pochen. Ze gebruiken er niet geen om niet met de massa mee te gaan, maar omdat ze het niet nodig hebben.

Maar het volk wat jij noemt heb je ook ja, dat zijn inderdaad uitslovers. Daar zijn er niet veel van.
Die uitslovers waren of zijn de uitersten: de eersten die er een hadden en de laatsten die er geen hebben.
pi_41894146
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vet gedrukt: zie mijn eerdere bedenkingen aangaande juist dat feit.
ja dan zie ik het nog niet hoe je dat niet in de hand hebt, hoor

er zijn geen nadelen, behalve de kosten eventueel, de rest is geheel door jou te bepalen, ook de eventuele verwijten van derden, dat je niet opneemt of whatever.
  zondag 17 september 2006 @ 17:38:25 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41894229
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:35 schreef milagro het volgende:

[..]

ja dan zie ik het nog niet hoe je dat niet in de hand hebt, hoor

er zijn geen nadelen, behalve de kosten eventueel, de rest is geheel door jou te bepalen, ook de eventuele verwijten van derden, dat je niet opneemt of whatever.
die verwijten heb ik in het geheel nooit!
pi_41894506
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die verwijten heb ik in het geheel nooit!
nee, ik ook niet, wel constateringen "je nam niet op" en dan zeg ik "klopt' of "kan wel" en dan klaar.

niet anders dus dan wanneer iemand me op mijn vaste lijn belt, en me na 3 pogingen te pakken krijgt en zo'n constatering doet, dus ik zie het verschil niet zo.
pi_41894865
Ik ben dus ook zoals TS geweest, maar het was toch niet vol te houden.
Niet zozeer het niet bereikbaar zijn. Ik vond het heerlijk om gewoon lekker mijn ding te kunnen doen zonder continue te worden lastiggevallen met onbelangrijke vragen.
Toch heb ik moeten zwichten, de druk van medestudenten, werk en vrienden werd te groot. Je bent tegenwoordig gewoon verplicht om altijd bereikbaar te zijn. Als ik namelijk eens een keer me mobiel boven heb laten liggen, dan wordt ik alsnog op de huis telefoon gebeld.
Nu heb ik sindskort (2 jaar) een mobiel en ik moet zeggen je komt er ook niet meer van af

Maar TS ik vind het supertof dat jij gewoon je poot stijf houd, vooral blijven doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')