abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:30:00 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41859008
Dames, heren,

Ik kwam een interessante website tegen welke je ecologische voetafdruk poogt te berekenen aan de hand van een 14-tal vragen. Je kunt de test hier doen: http://www.ecofoot.org/ (Selecteer Europa, vervolgens kies je Nederland, en klik je uiteindelijk English aan)

Wat is een ecologische voetafdruk?

Een ecologische voetafdruk is de oppervlakte aarde welke nodig is om te voorzien in de levensstijl van een persoon. Dit omvat o.a. een hoeveelheid productieve grond benodigd voor het verbouwen van voedsel (inclusief het voedsel dat we nodig hebben om de dieren die we eten vet te mesten), een hoeveelheid productieve grond welke kan voorzien in de benodigde grondstoffen voor de diverse gebruiksvoorwerpen zoals televisies, koelkasten, computers en de energie die deze gebruiksvoorwerpen nodig hebben, maar tevens een hoeveelheid grond benodigd voor het opslaan of het verwerken van afval.

Blijkbaar is de hoeveelheid productieve grond welke de gemiddelde Nederlander gebruikt zo'n 4,8 HA, volgens de test gebruik ik op dit moment 8,5 HA (shame on me!), en dat terwijl Nederland maar 0,8 HA (biocapaciteit) te bieden heeft per persoon. We moeten dus een hoop van onze benodigdheden uit het buitenland halen om in onze huidige levensstijl te kunnen voorzien. Als iedereen dezelfde levensstijl als ik zou hebben dan zouden we bijna 5 x planeet aarde nodig hebben om daarin te kunnen voorzien.

Wat de aarde op dit moment te bieden heeft per persoon is, schrik niet: 1,8 HA, terwijl dat wat we gemiddeld nodig hebben per persoon is: 2,2 HA. Ergens zit er dus iets goed scheef. Is het daarom gek dat er zoveel herrie is in de wereld? Iemand zei ooit dat vrede alleen kan voortkomen uit rechtvaardigheid, en rechtvaardigheid betekent eerlijk delen, maar willen wij dat als dat betekent dat we onze huidige levensstijl niet meer kunnen hanteren? Ik ben benieuwd.

Een algemeen rapport met ecologische voetafdruk- en biocapaciteit-cijfers van alle landen vind je hier:

• LIVING PLANET REPORT 2004

Hoe verder?

Is het wellicht tijd voor een politieke tak van de stichting De Club van Tien Miljoen? Tevens moeten we natuurlijk minder gaan consumeren en duurzamer gaan produceren, maar dat weet iedereen al stiekem.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar jouw ecologische voetafdruk!
  • O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:38:03 #2
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_41859185
    quote:

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 2
    MOBILITY 0.6
    SHELTER 2
    GOODS/SERVICES 2.8
    TOTAL FOOTPRINT 7.4

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 4.1 PLANETS
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_41859230
    Er moet weer eens een stevige ziekte komen die minstens 1/3e van de mensheid wegvaagt.
    quote:

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.2
    TOTAL FOOTPRINT 4

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.2 PLANETS.
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_41859245
    pi_41859323
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.6
    MOBILITY 0.6
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.7
    TOTAL FOOTPRINT 4.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.7 PLANETS.
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:45:47 #6
    126522 Samsonneke
    Moaaah Gertjuh!!! :')
    pi_41859381
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.8
    GOODS/SERVICES 0.7
    TOTAL FOOTPRINT 3.3

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.8 PLANETS.
    Niet echt eerlijk opzich, want ik mag nog geen auto rijden .
    De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
    pi_41859411
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.2

MOBILITY 0.1

SHELTER 0.7

GOODS/SERVICES 0.6

TOTAL FOOTPRINT 2.6

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.4 PLANETS.

There is nothing left to prove
    No use deny this simple truth
    Can’t find the reason to keep holding on
    Now that the love is gone
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:49:42 #8
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41859464
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:45 schreef Samsonneke het volgende:

Niet echt eerlijk opzich, want ik mag nog geen auto rijden .
    Ja, dat speelt wel mee inderdaad, hoe ouder we zijn, hoe meer we mogen, hoe meer verantwoordelijkheid we hebben, des te meer geld we verdienen, des te meer middelen we onszelf kunnen verschaffen, en hoe groter de ecologische voetafdruk uiteindelijk is
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:50:06 #9
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_41859474
    Gaan Chinezen per persoon net zoveel verbruiken als Amerikanen dan hebben we nog 2 aardes nodig.

maw, Amerika moet plat, China moet plat of ze moeten beiden plat. Hebben we lekker de ruimte.
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:50:14 #10
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41859475
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:47 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.4 PLANETS.
    Bravo !
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:50:42 #11
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41859487
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef PLAE@ het volgende:

Gaan Chinezen per persoon net zoveel verbruiken als Amerikanen dan hebben we nog 2 aardes nodig.

maw, Amerika moet plat, China moet plat of ze moeten beiden plat. Hebben we lekker de ruimte.
    Ja ja, anderen moeten dood zodat wij lekker door kunnen gaan he
    pi_41859594
    ik had 4.4
    Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
    pi_41859605
    Ik leef op grote voet.

FOOD 2

MOBILITY 0.2

SHELTER 3.6

GOODS/SERVICES 4.1

TOTAL FOOTPRINT 9.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5.5 PLANETS.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      zaterdag 16 september 2006 @ 12:57:36 #14
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_41859656
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 1.1
    SHELTER 1.1
    GOODS/SERVICES 2.4
    TOTAL FOOTPRINT 6.3

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.5 PLANETS.

valt me nog mee
    pi_41859716
    IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.6 PLANETS.
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:02:33 #16
    156695 Tism
    Sinds 24, Aug, 2006
    pi_41859776
    Ik heb 't ook ff gedaan! Voor de lol!

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.5
    MOBILITY 1.5
    SHELTER 2
    GOODS/SERVICES 3.8

TOTAL FOOTPRINT 8.8

WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 4.9 PLANETS

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
    pi_41859805
    Zo te zien is het maar goed dat we Afrika hebben he. Die consumeren tenminste niet.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:05:56 #18
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_41859866
    klopt natuurlijk ook niet helemaal die test. Als je veel vlees etc eet scoor je hoog. Maar er wordt echt niet iedere keer een koe voor mij alleen geslacht natuurlijk
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:06:22 #19
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_41859883
    FOOD 1.1

MOBILITY 0.5

SHELTER 0.5

GOODS/SERVICES 1.1

TOTAL FOOTPRINT 3.2
    Vampire Romance O+
    pi_41859885
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.4

MOBILITY 0.9

SHELTER 1.1

GOODS/SERVICES 1.6

TOTAL FOOTPRINT 5

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.8 PLANETS.
    Dat valt best mee. gelukkig zijn er afrikanen om te compenseren
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:07:42 #21
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41859915
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:03 schreef Jarno het volgende:
    Zo te zien is het maar goed dat we Afrika hebben he. Die consumeren tenminste niet.
    Nee precies, daarom zullen sommige regio's ook nooit welvarend worden, het KAN niet, tenzij iedereen bereid is om in te leveren, en anders blijft het voorlopig nog wel knokken op planeet aarde.

Het is eigenlijk dus een bewuste keuze van ons allen, we hoeven alleen maar in de spiegel te kijken en we zien de oorzaken van onze eigen globale ellende, achter de schermen dan

Of eeh, iemand moet met een apparaat komen welke ongelimiteerd energie weet te verschaffen, out of thin air
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:11:35 #22
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41860012
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:05 schreef teamlead het volgende:
    klopt natuurlijk ook niet helemaal die test. Als je veel vlees etc eet scoor je hoog. Maar er wordt echt niet iedere keer een koe voor mij alleen geslacht natuurlijk
    Dat is waar, plus er zijn genoeg critici wat betreft het hele ecologische voetafdruk gebeuren, het zou niet exact te bepalen zijn, er zijn veel onzekerheden, veel aannamen, maar okay, er zal ergens wel iets inzitten, en de boodschap van het verhaal is natuurlijk duidelijk.

Zie eventueel de Wikipedia entry: http://en.wikipedia.org/wiki/Ecological_footprint
    pi_41860136
    7,6.

Als je alles zo gunstig mogelijk invult kom je nog op 1,3 planeet uit...
    Some weasel took the cork out of my lunch...
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:18:09 #24
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41860206
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:15 schreef Adfundum het volgende:
    7,6.

Dat is misschien niet zo gek daar het gemiddelde wereldwijd toch ook hoger ligt dan dat de aarde kan opbrengen. Als de test zelf qua minimum nog steeds boven bijvoorbeeld een bepaalde armoedegrens blijft, dan scoort iedereen uiteindelijk nog steeds te hoog
    pi_41860360
    Ik vind het gat tussen "often" (1 of 2 keer vlees per week) en "very often" (elke dag vlees) wat groot...
    En eigenlijk heb ik nooit mijn hoeveelheid vuilnis vergeleken met de buren. Een aantal andere vragen heb ik maar met wat natte vingerwerk ingevuld.

FOOD 1.5
    MOBILITY 1
    SHELTER 1.1
    GOODS/SERVICES 2.3
    TOTAL FOOTPRINT 5.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.3 PLANETS.
    Unox, the worst operating system.
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:24:32 #26
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_41860373
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 0.9

MOBILITY 0.4

SHELTER 0.4

GOODS/SERVICES 0.6

TOTAL FOOTPRINT 2.3

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.3 PLANETS.

*trots is*

Moeder Aarde

't Is nog steeds veel te veel though.
    power to the people
    pi_41860642

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1

MOBILITY 0.6

SHELTER 1.5

GOODS/SERVICES 1.7

TOTAL FOOTPRINT 4.8

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.7 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

Dit zegt natuurlijk niets ...(weinig)
    Als iedereen bv zou stoppen met vliegen en autorijden gaat dit getal wel omlaag maar is de economie ook naar de kl**e
    Dus ook geen openbaar vervoer

En de slagers zullen blij zijn als niemand meer vlees eet
    pi_41860694
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:15 schreef Adfundum het volgende:
    7,6.

welnee

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 0.6

MOBILITY 0

SHELTER 0.3

GOODS/SERVICES 0.2

TOTAL FOOTPRINT 1.1

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.7 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.0 PLANETS.

zaterdag 16 september 2006 @ 13:38:54 #29
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_41860818
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:33 schreef Limburger_noord het volgende:

Dit zegt natuurlijk niets ...(weinig)
    Als iedereen bv zou stoppen met vliegen en autorijden gaat dit getal wel omlaag maar is de economie ook naar de kl**e
    Dus ook geen openbaar vervoer

En de slagers zullen blij zijn als niemand meer vlees eet
    Nee, economie is inderdaad wat de wereld laat draaien. Luxe, overconsumptie en verwennerij ten koste van anderen is het ultieme geluk. Nu is het mijn beurt om te doen.
    power to the people
      zaterdag 16 september 2006 @ 13:39:01 #30
    24878 kwib
    Respondentenleverancier
    pi_41860822
    quote:

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.2
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.2
    TOTAL FOOTPRINT 3.5

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.9 PLANETS.
    Ook alleen maar omdat ik toevallig -maar wel zo prettig- naar mijn werk kan lopen en je in het centrum van Utrecht geen auto moet hebben
    Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
    Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
    pi_41860874

Maar goed, ik ben ook belangrijker dan 90% van de wereldbevolking, dus dan mag het

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_41861019
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.6

MOBILITY 0.1

SHELTER 0.6

GOODS/SERVICES 0.8

TOTAL FOOTPRINT 3.1

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.7 PLANETS.

nou dat heb ik nog best netjes gedaan dan
    pi_41861044
    Ja godver, wat zijn dat voor kutvragen als je een auto hebt die 1 op 2 doet scoor je meteen een planeet extra; fuck that shit! !
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_41861089
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:38 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Nee, economie is inderdaad wat de wereld laat draaien. Luxe, overconsumptie en verwennerij ten koste van anderen is het ultieme geluk. Nu is het mijn beurt om te doen.
    En de werkeloosheid die vertienvoudigd dat is jammer ,maar helaas dan ?
    Het klint aardig op papier maar we hebben het niet alleen over 'luxe 'goederen (Tenzij je het eten van vlees als een luxe ziet of per auto openbaar vervoer naar je werk ,Ja je kunt best de fiets pakken..leuk als je 80km van je werk woont ) maar ook over al die miljoenen mensen die in die takken werken

Zo nu mag ik weer
    pi_41861476
    2, 4 maar
    underground forever baby
    pi_41861517
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:45 schreef fysiotje het volgende:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.6

MOBILITY 0.1

SHELTER 0.6

GOODS/SERVICES 0.8

TOTAL FOOTPRINT 3.1

nou dat heb ik nog best netjes gedaan dan
    Niet netjes genoeg
    Als je een beetje liegt kun je op 1.0 komen..(misschien lager)
      zaterdag 16 september 2006 @ 14:02:23 #37
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_41861523
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:47 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

En de werkeloosheid die vertienvoudigd dat is jammer ,maar helaas dan ?
    Het klint aardig op papier maar we hebben het niet alleen over 'luxe 'goederen (Tenzij je het eten van vlees als een luxe ziet of per auto openbaar vervoer naar je werk ,Ja je kunt best de fiets pakken..leuk als je 80km van je werk woont ) maar ook over al die miljoenen mensen die in die takken werken

Zo nu mag ik weer
    Nee hoor, ga maar door waar je mee bezig bent, die levensstijl gaat vast nog heel lang goed, zeker als we dat met een paar miljard man per se vol willen houden.

Als jij vlees eten en een auto rijden niet als luxe ziet, weet ik ook niet wat jou mankeert.

Vertienvoudigen? Bron? Werkgelegenheid komt er wel weer in andere sectoren, en ga gewoon dichter bij je werk wonen. Minder werk en minder luxe is helemaal niet zo erg, misschien dat mensen dan eindelijk minder gaan voortplanten.
    power to the people
    pi_41861641
    quote:

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.4

MOBILITY 0.1

SHELTER 1.9

GOODS/SERVICES 2.1

TOTAL FOOTPRINT 5.5

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.1 PLANETS.
    3,1 dus
    pi_41861729
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.5
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 1.2
    GOODS/SERVICES 1.4
    TOTAL FOOTPRINT 4.2

Voor een persoon in Nederland is het nog wel goed, maar als je het met de wereld vergelijkt..
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
    pi_41861822
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 14:02 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Nee hoor, ga maar door waar je mee bezig bent, die levensstijl gaat vast nog heel lang goed, zeker als we dat met een paar miljard man per se vol willen houden.

Misschien moet je eerst van je roze wolkje afkomen

Ik zeg toch nergens dat het niet moet veranderen ?
    Ik zeg je alleen dat het niet zo simpel is als jij beweerd ...ff alles afschaffen en hupsa ,opgelost
    quote:
    Als jij vlees eten en een auto rijden niet als luxe ziet, weet ik ook niet wat jou mankeert.
    Ik weet ook niet wat jou mankeert ...
    Ik zeg OOK niet dat auto rijden geen luxe is ,maar wel de huidige economie voor een groot deel op transport draait (vrachtwagenshoren ook bij transport )
    Maar kom eens met een alternatief om goederen van a naar b te krijgen ?
    Paard en wagen en terug naar de middeleeuwen ?
    quote:
    Vertienvoudigen? Bron?
    Doe niet zo kinderachtig met je 'bron ' ,kom jij anders maar met een 'bron ' om het te ontkrachten
    Het is een eenvoudige rekensom ...hoeveel mensen werken in sectoren die jij als 'luxe 'beschrijft?
    Dus bv Auto industrie ,luchtvaart , fabrieken , vleesindustrie ect ...allemaal werkeloos (ok ,een klein deel kan terecht in de 'bio indusrtie ' )
    Maar jij kunt me vast wel uitleggen waar die mensen moeten gaan werken ...en we hebben het niet over duizenden maar wel even wat meer
    quote:
    Werkgelegenheid komt er wel weer in andere sectoren,
    bron (flauw he ..)
    1 OP 1 ?...Dat geloof je toch niet echt he ?..waar bv ?
    quote:
    en ga gewoon dichter bij je werk wonen.
    'gewoon ' ...nooit gehoord van woningtekort in de randstad (waar het meeste werk is ) ?/??
    En als je dan werkeloos word gewoon weer verhuizen ?...enz..?
    quote:
    Minder werk en minder luxe is helemaal niet zo erg,

Allen is het zo lullig dat Of de uitkeringen de pan uit rijzen of je geen huur en eten meer kunt kopen...mooie oplossing
    Of wil je weer terug naar de 'ruilhandel ' ?
    quote:
    misschien dat mensen dan eindelijk minder gaan voortplanten.
    Dat gebeurd nu al ,of is de vergrijzing ook een fabeltje ?
    pi_41861848
    Wij hier denken dat onze rijkdom "de norm" is. Dat is de grootste onzin die er bestaat. Het grootste gedeelte van de wereldbevolking is straatarm vergeleken met ons, de "happy few". Als we gelijkere welvaart voor de hele wereld willen dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is dat wij een flink deel van onze luxe en overdaad inleveren. Het is een absolute utopie om te denken dat de hele wereld onze levensstandaard kan bereiken. Maar rijkdom inleveren willen we niet. Om de een of andere debiele reden lijken we te vinden dat de mensen die *toevallig* in het rijke westen zijn geboren meer recht hebben op rijkdom dan de massa's mensen die *toevallig* in ontwikkelingslanden geboren worden, die moeten bloeden voor onze welvaart. Het is niets meer of minder dan een verkapt wereldwijd kastensysteem, gebaseerd op geboorteplek, dat wij hier koste wat kost in stand houden omdat we toevallig bovenaan staan.
      zaterdag 16 september 2006 @ 14:19:24 #42
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_41861972
    Veel te veel, 2,7 planeet.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_41862066
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 14:15 schreef Schorpioen het volgende:
    Wij hier denken dat onze rijkdom "de norm" is. Dat is de grootste onzin die er bestaat. Het grootste gedeelte van de wereldbevolking is straatarm vergeleken met ons, de "happy few". Als we gelijkere welvaart voor de hele wereld willen dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is dat wij een flink deel van onze luxe en overdaad inleveren. Het is een absolute utopie om te denken dat de hele wereld onze levensstandaard kan bereiken. Maar rijkdom inleveren willen we niet. Om de een of andere debiele reden lijken we te vinden dat de mensen die *toevallig* in het rijke westen zijn geboren meer recht hebben op rijkdom dan de massa's mensen die *toevallig* in ontwikkelingslanden geboren worden, die moeten bloeden voor onze welvaart. Het is niets meer of minder dan een verkapt wereldwijd kastensysteem, gebaseerd op geboorteplek, dat wij hier koste wat kost in stand houden omdat we toevallig bovenaan staan.
    Amen.

* intoxicated gooit 't autootje nog eens vol met Nigeriaanse Shell-olie
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_41862121
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 14:15 schreef Schorpioen het volgende:
    Hoewel ik het grotendeels wel met je eens ben is het natuurlijk wel gemakkelijker gezegt dan gedaan

Dus er zijn imo toch wat vragen
    Hoe krijg je de westerse wereld zover?

het klinkt nu of dit iets van het westen is maar dan lijkt het net of in de andere werelddelen geen rijk-arm verhoudingen zijn ,hoe wil je die zover krijgen ?

Veel macht ligt bij bv de machthebbers in bepaalde landen denk je nu echt dat ze dat zomaar opgeven ?

Je hebt het over luxe...de vraag is wat versta je onder luxe ?
    De tv ?
    De computer ?
    De koelkast ,wasmachine ?
    Ga jij dat opgeven ? of doe je dat alleen als de rest het ook doet ?
      zaterdag 16 september 2006 @ 14:33:03 #45
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_41862247
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef PLAE@ het volgende:

Hey, dat is nou precies het Amerikaanse denkmodel

Ik heb mijn ecologische footprint wel eens bepaald op die site trouwens. Ik had er een extreem interessant vak over: Duurzame ontwikkeling. Aan de ene kant zijn er veel kansen en mogelijkheden. Aan de andere kant is het bewustzijn van het belang van duurzaamheid schrikbarend laag bij de burger en in de politiek, wat niet hoopvol stemt...
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zaterdag 16 september 2006 @ 14:37:59 #46
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_41862342
    Ik zit op 3,8 hectare, dus 2,1 planeet. Nog veel, maar het kon erger.

Bij mij op school hebben we het bij aardrijkskunde nog over de ecologische voetafdruk gehad. Kwam er overigens op neer dat wij het maar goed hadden.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_41862641
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef Limburger_noord het volgende:

het klinkt nu of dit iets van het westen is maar dan lijkt het net of in de andere werelddelen geen rijk-arm verhoudingen zijn ,hoe wil je die zover krijgen ?

Veel macht ligt bij bv de machthebbers in bepaalde landen denk je nu echt dat ze dat zomaar opgeven ?
    In arme landen heb je ook een tweedeling in het klein, die nog veel sterker is dan tussen het westen en arme landen. En nee, die rijken daar zullen hun rijkdom ook niet gemakkelijk opgeven. Het is ook geen simpel op te lossen probleem
    quote:
    Je hebt het over luxe...de vraag is wat versta je onder luxe ?
    De tv ?
    De computer ?
    De koelkast ,wasmachine ?
    Ga jij dat opgeven ? of doe je dat alleen als de rest het ook doet ?
    Onder luxe zou ik eerder verstaan: elke dag minstens 200 gram vlees op het bord, de 2e auto, het 2e huis, 3 keer per jaar bakken op het strand in een resort aan de andere kant van de wereld, en vooral de gemakzucht en gebrek aan bewustzijn waar veel mensen mee kunnen leven: naar de snackbar om de hoek en de auto pakken ipv lopen, liever veel te veel kopen en de helft wegflikkeren, om de 2 jaar een compleet nieuw interieur in het huis "want de oude bank wordt te saai", een pc bij het oud vuil zetten omdat er spyware en virussen opzitten, een nog perfect mobieltje wegflikkeren omdat het "al" een half jaar oud is en uit de mode, ga maar door.

Ik kan mezelf niet vrijpleiten. Ik heb weliswaar geen auto en geen tv, ik heb slechts een klein appartementje en ik probeer als het even kan wel duurzaam te leven. Maar ook lang niet altijd. Ik koop ook voorverpakte luxegoederen uit verre landen die bergen aan brandstof kosten, ik gooi ook eten weg, ik heb ook 2 flinke pc's die vrijwel non-stop stroom slurpen, ik ga ook ver weg op vakantie met het vliegtuig. Het zal niet makkelijk zijn om veel luxe te moeten missen maar ik weet dat het wel kan, als we willen, maar hoe lullig het ook is, de noodzaak is er nog niet genoeg, het zal pas lukken als we echt moeten. Geldt ook voor mezelf hoor; ik ga regelmatig primitief op reis en dan neem ik genoegen met heel weinig luxe, geen probleem, maar als ik thuis ben waardeer ik die luxe toch wel enorm hoor.
    pi_41862676
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Bravo !
    Nou ja, zo ''bravo'' is het niet hoor. Ik leef alleen, en ik heb geen auto (ga er ook geen krijgen trouwens) dus ik fiets bijna alles, maak niet veel gebruik van openbaar vervoer, heb een kamer van 30 m2, eet geen vlees en heb in mn eentje niet veel afval. Dus geen wonder dat het zo laag is
    There is nothing left to prove
    No use deny this simple truth
    Can’t find the reason to keep holding on
    Now that the love is gone
    pi_41862841
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.6

MOBILITY 0

SHELTER 1.3

GOODS/SERVICES 1

TOTAL FOOTPRINT 3.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.2 PLANETS
    Gewoon alle negers die hongersnood hebben uitroeien, en de helft van alle Indiërs en Chinezen. Dan komt het wel goed.
    Burning bridges gives you so much more
      zaterdag 16 september 2006 @ 15:08:40 #50
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_41862920
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Gewoon alle negers die hongersnood hebben uitroeien, en de helft van alle Indiërs en Chinezen. Dan komt het wel goed.
    Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_41863025
    pi_41863034
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...
    Er staat dat er 1.8 H per persoon beschikbaar is, wereldwijd. Dan gaat dat omhoog dus het helpt. Hoewel er feitelijk niks verandert, de cijfers van die site zullen dat wel doen. Gewoon boomneukers gezeik.
    pi_41863086
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 2

MOBILITY 9.7

SHELTER 7.5

GOODS/SERVICES 23

TOTAL FOOTPRINT 42.2

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 23.4 PLANETS
    pi_41863184
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.5
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.7
    GOODS/SERVICES 0.6
    TOTAL FOOTPRINT 2.8

Valt me reuze mee.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_41863484
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 14:53 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

In arme landen heb je ook een tweedeling in het klein, die nog veel sterker is dan tussen het westen en arme landen. En nee, die rijken daar zullen hun rijkdom ook niet gemakkelijk opgeven. Het is ook geen simpel op te lossen probleem
    [..]

Onder luxe zou ik eerder verstaan:,
    (ff kijken hoe ik ''scoor' )
    elke dag minstens 200 gram vlees op het bord ->Soms wel ( 1X Per maand maar door de week toch een stukkie minder )
    quote:
    de 2e auto, het 2e huis, 3 keer per jaar bakken op het strand in een resort aan de andere kant van de wereld,
    Geen ven boevengenoemde 1x auto en huis en zelden bakken in een resort

en vooral de gemakzucht en gebrek aan bewustzijn waar veel mensen mee kunnen leven: naar de snackbar om de hoek en de auto pakken ipv lopen, liever veel te veel kopen en de helft wegflikkeren, om de 2 jaar een compleet nieuw interieur in het huis "want de oude bank wordt te saai",

Alleen aan het eten weggooien maak ik me soms 'schuldig ''
    quote:
    een pc bij het oud vuil zetten omdat er spyware en virussen opzitten, een nog perfect mobieltje wegflikkeren omdat het "al" een half jaar oud is en uit de mode, ga maar door.
    quote:
    Geldt ook voor mezelf hoor; ik ga regelmatig primitief op reis en dan neem ik genoegen met heel weinig luxe, geen probleem, maar als ik thuis ben waardeer ik die luxe toch wel enorm hoor.
    Klint bekend ..ben je familie van mij /?
    pi_41863721
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 1
    SHELTER 2.5
    GOODS/SERVICES 3.8
    TOTAL FOOTPRINT 9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5 PLANETS.
    pi_41863928
    pi_41864205
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef FloggingMolly het volgende:
    If nobody would live at alll, we would only need 1 planet
    pi_41864493
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 0.8
    SHELTER 1.1
    GOODS/SERVICES 2
    TOTAL FOOTPRINT 5.6

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.1 PLANETS.

best netjes...
    pi_41864645
    Ik zit op 4.8, maar daar geloof ik niks van want zaken zoals energieverbruik, waterverbruik, hoeveelheid verpakkingsmateriaal, hoeveelheid vlees dat je eet worden geschat.
    Terwijl ik er zeker van ben dat ik ver onder het gemiddelde zit.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      zaterdag 16 september 2006 @ 16:47:44 #61
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_41864662
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef soylent het volgende:

[..]

dat helpt wel want die hebben veel grond die wij veel optimaler kunnen gebruiken als zij dat kunnen.
    Remlof is een Spellings Nsb'er
      zaterdag 16 september 2006 @ 16:51:16 #62
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_41864724

Goed bezig!
    pi_41864758
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 16:46 schreef longinus het volgende:
    Ik zit op 4.8, maar daar geloof ik niks van want zaken zoals energieverbruik, waterverbruik, hoeveelheid verpakkingsmateriaal, hoeveelheid vlees dat je eet worden geschat.
    Terwijl ik er zeker van ben dat ik ver onder het gemiddelde zit.
    Ik heb hem nog maar eens gedaan, nu is het 3.2. Ik had toch een paar dingen verkeerd ingevuld.
    Ik ben benieuwd of het mogenlijk is om het op 1 planeet te houden in plaats van 1,8 planeten.
    Maar gezien de eerste vragen denk ik dat je al een boete krijgt a.d.h. van de plaats waar je woont.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_41865698
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 16:53 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik heb hem nog maar eens gedaan, nu is het 3.2. Ik had toch een paar dingen verkeerd ingevuld.
    Ik ben benieuwd of het mogenlijk is om het op 1 planeet te houden in plaats van 1,8 planeten.
    Maar gezien de eerste vragen denk ik dat je al een boete krijgt a.d.h. van de plaats waar je woont.
    zou kunnen

Hiermee kom ik op 1 planeet
    (niet alles is waar ,probeerde gewoon een zo laag m ogelijke score te halen )

How old are you? ---->> lijkt geen invloed te hebben (heb 30+ gekozen )

How big is the city, town, or place where you live? Heeft ZEKER invloed (kleiner is beter ? ) :<1000

Choose one: ---->>' Male Female '--> lijkt ook geen invloed te hebben (Male)

Please enter your zip code. (Optional) ->geen invloed
    Email Address. (Optional) -> geen invloed

Food Footprint

1. How often do you eat animal based products? (beef, pork, chicken, fish, eggs, dairy products)
    Never (vegan)

2. How much of the food that you eat is processed, packaged and imported?

Very little. Most of the food I eat is unprocessed, unpackaged and locally grown.

3. Compared to people in your neighborhood, how much waste do you generate?
    Much less

4. How many people live in your household?
    1 person

5. What is the size of your home?
    30 square metres or smaller

6. Which housing type best describes your home?
    Green-design residence

7. Do you have electricity in your home?
    No

Mobility Footprint

8. On average, how far do you travel on public transportation each week (bus, train, subway or ferry) ?
    0 km

9. On average, how far do you go by motorbike each week (as a driver or passenger)?
    0 km

10. On average, how far do you go by car each week (as a driver or passenger)?
    0 km

11. Do you bicycle, walk, or use animal power to get around?
    Seldom

12. Approximately how many hours do you spend flying each year?
    Never fly

resultaat :
    FOOD 0.6
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.3
    GOODS/SERVICES 0.2
    TOTAL FOOTPRINT 1.1

Kan dus nog wat beter blijkbaar
    Jammer dat ik wat heb moeten liegen voor deze score

Btw dit is op NL gebaseerd

[edit] blijkbaar krijg je een nog betere score als je met zoveel mogelijk mensen >7 op een zo klein mogelijke ruimte gaat zitten <30m2 ?...lekker realistisch
    pi_41865816
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.8
    GOODS/SERVICES 1
    TOTAL FOOTPRINT 3.6

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 6.7 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2 PLANETS.
    pi_41865891
    FOOD 1.5
    MOBILITY 0.3
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.4
    TOTAL FOOTPRINT 4.2
      zaterdag 16 september 2006 @ 18:07:03 #67
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41866160
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 17:43 schreef Limburger_noord het volgende:

[edit] blijkbaar krijg je een nog betere score als je met zoveel mogelijk mensen >7 op een zo klein mogelijke ruimte gaat zitten <30m2 ?...lekker realistisch
    Het is de normale gang van zaken in bepaalde landen, en juist daarom kunnen wij meer verbruiken

pi_41866334
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 18:07 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het is de normale gang van zaken in bepaalde landen, en juist daarom kunnen wij meer verbruiken

Er is wel een verschil tussen wat ze gewend zijn en wat normaal is

Ik vind 7 personen op 30 m2 niet normaal ook al besef ik terdege dat er genoeg landen zijn waar mensen zo leven

5x6 meter
    30m2 = 4,.... m2 per persoon das net genoeg voor je bed en de ruimte om erin te komen
      zaterdag 16 september 2006 @ 18:20:22 #69
    152583 Schlumberger
    Voeten niet op de bank a.u.b.
    pi_41866466
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.4
    MOBILITY 3.9
    SHELTER 0.6
    GOODS/SERVICES 4.8
    TOTAL FOOTPRINT 10.7

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5.9 PLANETS.
    Dat krijg je er van als je 500+ kilometer per week rijdt :/
      zaterdag 16 september 2006 @ 18:23:26 #70
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_41866525
    TOTAL FOOTPRINT 4.2
    IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.3 PLANETS TO LIVE ON

Tsja. Als iedereen ineens zuinig gaat leven hebben die mensen waar ik het vlees van importeer (hoe durf ik) ook niets te eten Maargoed, ik ga Nasa wel even vragen nog anderhalve aarde te ontdekken.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_41866981
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
    Er moet weer eens een stevige ziekte komen die minstens 1/3e van de mensheid wegvaagt.
    [..]
    Dit kun je niet menen .
    pi_41867186
    Hoe cru het ook klinkt, het is de enige manier om op deze planeet lang verder te kunnen leven.
      zaterdag 16 september 2006 @ 18:52:14 #73
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_41867215
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 18:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dit kun je niet menen .
    Hoezo niet?

Is 4mld mensen niet meer dan genoeg? Aangezien het menselijk ras zelf toch niet in staat is of wil zijn iets aan de problemen te veranderen, zou een lekkere enge epidemie de oplossing zijn, waar ik ook graag over mag mijmeren.
    power to the people
    pi_41867319
    2,2
    pi_41867389
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 18:51 schreef AgentSteel het volgende:
    Hoe cru het ook klinkt, het is de enige manier om op deze planeet lang verder te kunnen leven.
    Bv het hele midden oosten ,Voormalige Sovjet unie (minus Hongarije en de baltische staten) en Afrika dood ?
    Ja dat zou schelen
    pi_41867406
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 18:51 schreef AgentSteel het volgende:
    Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.
    pi_41867483
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.4
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 1.1
    GOODS/SERVICES 1.3
    TOTAL FOOTPRINT 3.9

Komt zeker omdat ik geen auto/rijbewijs heb, en ik fiets elke dag naar school toe.
    Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
      zaterdag 16 september 2006 @ 19:04:07 #78
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41867500
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.
    En wat vind je dan van geboortebeperking, of kan dat niet omdat het onze vrijheid aantast?

Maar wat als we onze vrijheden niet altijd even goed weten te gebruiken?
    pi_41867562
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

En wat vind je dan van geboortebeperking, of kan dat niet omdat het onze vrijheid aantast?
    In de welvarende landen is dat al niet eens meer nodig. Daarbij hebben we kinderen nodig om welvarend te blijven. Welvaart houdt ook in dat er ruimte is om eisen te stellen aan de milieuvriendelijkheid van bedrijven, omdat de extra kosten opgevangen kunnen worden in verkoopprijzen.
    quote:
    Maar wat als we onze vrijheden niet altijd even goed weten te gebruiken?
    Volgens mij gaan we er steeds beter mee om.
    pi_41867580
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Steeds meer toegepast ?...waar ?
    Ik heb eerder de indruk dat de industrie overal groeit ,de consumptie stijgt ,het verbruik groeit
    En dat veel regeringen absoluut niet meewerken ...en als die al niet meewerken zal de rest van de wereld niet snel volgen ...
    pi_41867778
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:08 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Steeds meer toegepast ?...waar ?
    Ik heb eerder de indruk dat de industrie overal groeit ,de consumptie stijgt ,het verbruik groeit
    En dat veel regeringen absoluut niet meewerken ...en als die al niet meewerken zal de rest van de wereld niet snel volgen ...
    Dat is dus meer een indruk? Rechtvaardigt het de opvatting dat 1 op de 3 mensen dood mag vallen?
    pi_41867831
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dat is dus meer een indruk? Rechtvaardigt het de opvatting dat 1 op de 3 mensen dood mag vallen?
    Nee ,hoezo ?
    pi_41868013
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Nee ,hoezo ?
    Omdat ik op die stelling reageerde.
    pi_41868097
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:23 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Omdat ik op die stelling reageerde.
    Ik reageerde alleen op het 2de deel van jouw stelling ,niet op het eerste deel ...
    Zal het de volgende keer even onderstrepen ofzo ...
    Sorry voor de verwarring
    pi_41868173
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:27 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik reageerde alleen op het 2de deel van jouw stelling ,niet op het eerste deel ...
    Zal het de volgende keer even onderstrepen ofzo ...
    Sorry voor de verwarring
    Dan zijn we het gedeeltelijk toch met elkaar eens . Ik ben alleen iets positiever dan jij, maar ik ben het ook wel met je eens dat er meer moet gebeuren.
    pi_41868455
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.2
    TOTAL FOOTPRINT 4

Children of the night. What music they make.
    pi_41868531
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 18:52 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Is 4mld mensen niet meer dan genoeg? Aangezien het menselijk ras zelf toch niet in staat is of wil zijn iets aan de problemen te veranderen, zou een lekkere enge epidemie de oplossing zijn, waar ik ook graag over mag mijmeren.
    Ja, dat is altijd leuk om over te dromen, totdat je je realiseert dat tussen die pakweg 1/3 van de bevolking ook een heleboel naasten en geliefden zullen zitten die zullen kreperen aan die ziekte, en misschien jij zelf wel, je kans is 1 op 3 tenslotte!! Wat heb je er dan aan?
    pi_41868606
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:45 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja, dat is altijd leuk om over te dromen, totdat je je realiseert dat tussen die pakweg 1/3 van de bevolking ook een heleboel naasten en geliefden zullen zitten die zullen kreperen aan die ziekte, en misschien jij zelf wel, je kans is 1 op 3 tenslotte!! Wat heb je er dan aan?
    Als het westen zo'n ziekte 'ontdekt ' zorgen we er natuurlijk voor dat we allemaal immuum zijn en dat de ziekte niet in Europa uitbreekt
    pi_41869313
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.7

MOBILITY 0.8

SHELTER 0.3

GOODS/SERVICES 1.2

TOTAL FOOTPRINT 4

pi_41870121
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 19:47 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Als het westen zo'n ziekte 'ontdekt ' zorgen we er natuurlijk voor dat we allemaal immuum zijn en dat de ziekte niet in Europa uitbreekt
    ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.
    pi_41870160

en ik heb nog wel schoenmaat 42, kunnen we daaruit concluderen dat ik zuinig leef?
    pi_41870161
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.
    Maar voor het meeste effect , ALLE mensen uitroeien
    pi_41870209
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Hier zie ik de Logica niet van in ...dus je roeit bv Afrika helemaal uit met een dodelijke ziekte en dan zeg jij...'die hebben ze er zo weer bij gefokt ' ?
    Ik heb een dode nog nooit een kind zien verwekken ...tenzij je plannen het daarheen te verhuizen
    pi_41881390
    planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
    Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
    pi_41881415
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 09:56 schreef vipergts het volgende:
    planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
    Ik wist niet dat we al op de hoogte waren van ander bewoonbare planeten in het heelal....
    Of kunnen we jou op verkenning sturen ?
      zondag 17 september 2006 @ 10:03:47 #96
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_41881465
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.5
    MOBILITY 0.2
    SHELTER 1.9
    GOODS/SERVICES 2.3
    TOTAL FOOTPRINT 5.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.3 PLANETS.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_41881534
    2,4

Best goed.
    pi_41881600
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 10:10 schreef Toeps het volgende:
    2,4

Best goed.
    wel eerlijk ingevuld ?
    pi_41881781
    Laat die Tsunami's maar komen.

Ok, ongepast. Ik ga even de test doen.
    © ©
    pi_41881805
    0023
    pi_41881881
    quote:

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.2

MOBILITY 0.1

SHELTER 0.9

GOODS/SERVICES 0.8

TOTAL FOOTPRINT 3

Nou, best netjes toch Laat die Tsunami's voor mij maar zitten
    © ©
    pi_41881921
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 10:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

wel eerlijk ingevuld ?
    Ja. Ik eet geen vlees en heb geen auto.
    pi_41882389
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 09:56 schreef vipergts het volgende:
    of je maakt een grapje of je bent heel dom.

ik vermoed dat laatste
      zondag 17 september 2006 @ 11:21:56 #104
    93643 DumDaDum
    We Have Unfinished Business
    pi_41882596
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.6

MOBILITY 2.4

SHELTER 1.1

GOODS/SERVICES 2.8

TOTAL FOOTPRINT 7.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 4.4 PLANETS.

Over 100 jaar zijn jullie allemaal dood
    En wij ook, en ik ook...
    “I'm not touched but I'm aching to be”
    — Heather Nova
    | myHiFi | myMusic | Chuck Norris
    pi_41882930
    quote:
    IK niet ,ik wil 200 jaar oud worden ...als het me niet lukt mag je me achteraf een leugenaar noemen
      zondag 17 september 2006 @ 13:37:09 #106
    152583 Schlumberger
    Voeten niet op de bank a.u.b.
    pi_41886670
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 10:32 schreef ikJur het volgende:
    [afbeelding]
    Haha, jij scheurt de hele dag rond in je Hummer terijl je je gezicht volstopt met BigMacs?
    pi_41887969
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.8
    GOODS/SERVICES 1
    TOTAL FOOTPRINT 2.9

Had beter gekund, maar toch nog best goed.
    pi_41889632
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 0.9
    MOBILITY 0.2
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.3
    TOTAL FOOTPRINT 3.4 IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.9 PLANETS.

Niet echt slecht maar nog niet genoeg dus
    Ik support gevallen topclubs!
    pi_41889843
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.4
    MOBILITY 0.3
    SHELTER 0.6
    GOODS/SERVICES 1
    TOTAL FOOTPRINT 3.3
    Amsterdam, stad van hash en coke,
    Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
    En de mannen ook..
    pi_41890086
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.7
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.6
    GOODS/SERVICES 0.5

TOTAL FOOTPRINT 2.8

Niet dat ik veel waarde hecht aan deze test, maar het is wel grappig om te zien dat ik de laatste tijd juist op het vlak van voedsel probeer om wat 'bewuster' te leven en minder afval probeer te produceren. En terecht, blijkbaar.
      zondag 17 september 2006 @ 16:20:42 #111
    18601 Partygirl
    damoontje power!
    pi_41891760
    footprint 4.3

2.4 planeten nodig...
    hello world, this is me :)
      zondag 17 september 2006 @ 16:33:15 #112
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_41892202
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 15:19 schreef ZomerDagDromer het volgende:

Niet dat ik veel waarde hecht aan deze test, maar het is wel grappig om te zien dat ik de laatste tijd juist op het vlak van voedsel probeer om wat 'bewuster' te leven en minder afval probeer te produceren. En terecht, blijkbaar.
    De supermarkten in Engeland zijn op dit moment aan het strijden om de klant. De ketens zijn daar niet zo zeer in een prijzenoorlog verzeild geraakt, maar meer in kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn-voor-het-milieu-strijd.

Er wordt door de diverse supermarkten voor een groeiend aantal eigen producten (huismerken) gebruik gemaakt van organisch verpakkingsmateriaal, vervaardigd door o.a. geperst mais als ik het goed heb, en dit verpakkingsmateriaal ziet er hetzelfde uit als de standaard verpakkingen van doorschijnend plastic maar kan gewoon op de composthoop.

Ik vraag me af of overheden in deze met regels en wetgeving zouden moeten komen om dergelijke manieren van handelen te verplichten, of dat dit dus weer middels marktwerking zal moeten geschieden.
    pi_41903274
    2.1 planeten nodig.
    pi_41917857
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.6
    MOBILITY 0.5
    SHELTER 0.6
    GOODS/SERVICES 1.2
    TOTAL FOOTPRINT 3.9

Valt me niet tegen, had een hogere score ingeschat.
      maandag 18 september 2006 @ 13:34:53 #115
    130271 papierclipje
    The Powerfull holder of PAPER
    pi_41918272
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 2
    MOBILITY 1.2
    SHELTER 0.6
    GOODS/SERVICES 1.4
    TOTAL FOOTPRINT 5.2

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.9 PLANETS.
    nep:

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 14.5 PLANETS.

by the power of my zilions brothers we hold the PAPER! whats that... its... its... STAPLEMAN!
      maandag 18 september 2006 @ 13:49:18 #116
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_41918666
    1,3 planeten. Wat goed van mezelf!
    pi_41919131
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 13:34 schreef papierclipje het volgende:

[..]

nep:

Hoezo nep?
    Bedoel je dat je die uitslag niet KUNT halen of dat je die uitslag niet kunt halen met eerlijke antwoorden ?
      maandag 18 september 2006 @ 14:41:53 #118
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_41920283
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.7

MOBILITY 0.7

SHELTER 0.9

GOODS/SERVICES 1.7

TOTAL FOOTPRINT 5

en dan ben ik nog bescheiden
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
    pi_41923590
    Ben ik toch maar gewoon een gemiddelde Nederlander

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.5

MOBILITY 0.5

SHELTER 1.1

GOODS/SERVICES 1.7

TOTAL FOOTPRINT 4.8

pi_41924608
    Toch best een redelijke score.
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.3

MOBILITY 0

SHELTER 0.5

GOODS/SERVICES 0.5

TOTAL FOOTPRINT 2.3
      maandag 18 september 2006 @ 18:00:21 #121
    84430 kanovinnie
    Wie dit leest is gek!
    pi_41925654
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.4

MOBILITY 0.2

SHELTER 1.6

GOODS/SERVICES 1.9

TOTAL FOOTPRINT 5.1

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
    de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
    pi_41929275
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 0.9
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.6
    GOODS/SERVICES 0.6
    TOTAL FOOTPRINT 2.2

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.2 PLANETS.
    Muaahaah
    Syllables govern the world
      maandag 18 september 2006 @ 20:17:40 #123
    140069 PrinceLu
    Geen Albert maar Lu.
    pi_41929543
    Precies 2.
    Nee jij bent lekker. =X
      maandag 18 september 2006 @ 20:28:00 #124
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_41929936
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.2
    MOBILITY 0.2
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.3
    TOTAL FOOTPRINT 3.7

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.1 PLANETS.

Ik ben vegetariër en heb zelf geen auto, dan valt het me nog best tegen eigenlijk.
    pi_41930486
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 20:28 schreef Frollo het volgende:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.2
    MOBILITY 0.2
    SHELTER 1
    GOODS/SERVICES 1.3
    TOTAL FOOTPRINT 3.7

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.1 PLANETS.

Ik ben vegetariër en heb zelf geen auto, dan valt het me nog best tegen eigenlijk.
    Ik denk dat het feit dat je in NL leeft je al 1.5 planeet oplevert.
    pi_41933978
    quote:
    Op zaterdag 16 september 2006 13:35 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

welnee

CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 0.6

MOBILITY 0

SHELTER 0.3

GOODS/SERVICES 0.2

TOTAL FOOTPRINT 1.1

Hij gaat niet lager dan 1 planeet. Je kunt ook moeilijk op een halve planeet leven...

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 0.6
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.1
    GOODS/SERVICES 0.1
    TOTAL FOOTPRINT 0.8

Maargoed, dan moet je ook veganist zijn, geen auto, openbaar vervoer of vliegtuigen gebruiken, met meer dan zeven in een Green design house van minder dan 30 m^2 wonen en geen elektriciteit gebruiken. Dan komt het vast goed met de wereld.

Het is trouwens niet helemaal waar, want hij pakt "shelter" ook als biologically productive hectares, terwijl je best op biologically unproductive land kunt wonen of rijden.
    pi_41935340
    quote:
    Op maandag 18 september 2006 22:01 schreef DutchDemon het volgende:

[..]

Hij gaat niet lager dan 1 planeet. Je kunt ook moeilijk op een halve planeet leven...

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 0.6
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.1
    GOODS/SERVICES 0.1
    TOTAL FOOTPRINT 0.8

Maargoed, dan moet je ook veganist zijn, geen auto, openbaar vervoer of vliegtuigen gebruiken, met meer dan zeven in een Green design house van minder dan 30 m^2 wonen en geen elektriciteit gebruiken. Dan komt het vast goed met de wereld.

Het is trouwens niet helemaal waar, want hij pakt "shelter" ook als biologically productive hectares, terwijl je best op biologically unproductive land kunt wonen of rijden.
    Idd (Zei al een tijd terug dat 1.0 mogelijk was )
    Maar misschien is een Tatal footprint van minder als 0.8 wel mogelijk ?
      vrijdag 22 september 2006 @ 07:52:06 #128
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42038508
    Meer tv's dan mensen in huishouden VS

AMSTERDAM - Het gemiddelde Amerikaanse huishouden telt momenteel meer televisietoestellen dan mensen. Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau Nielsen Media Research.

Meer op: De Telegraaf
    pi_42049920
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 07:52 schreef Hallulama het volgende:
    Meer tv's dan mensen in huishouden VS

AMSTERDAM - Het gemiddelde Amerikaanse huishouden telt momenteel meer televisietoestellen dan mensen. Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau Nielsen Media Research.

Meer op: De Telegraaf
    Haha, wat heb je daar nou weer aan?

Maar goed, in Nederland hebben we meer fietsen dan mensen, dat is ook niet echt handig.
    pi_42050157
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 16:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar goed, in Nederland hebben we meer fietsen dan mensen, dat is ook niet echt handig.
    Met een fiets kom je verder als met een tv
      vrijdag 22 september 2006 @ 16:22:48 #131
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42050225
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 16:10 schreef IHVK het volgende:

Het is een mooi praktijk voorbeeld van hoe de ecologische voetafdruk stijgt, door overmatig consumeren, en het hebben van meer televisies per huishouden dan mensen per huishouden.
    pi_42050342
    LOL
    IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 13.4 PLANETS.

vrijdag 22 september 2006 @ 16:28:03 #133
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42050356
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 16:27 schreef HenkieVdV het volgende:
    LOL
    IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 13.4 PLANETS.

We're dOOOmed !
    pi_42050849
    I need 11.5 Planets
      vrijdag 22 september 2006 @ 16:59:48 #135
    137085 bolletje_25
    Nuance is voor mietjes
    pi_42050969
    IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.9 PLANETS.
    "Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
    pi_42051666
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.7
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.7
    GOODS/SERVICES 0.9
    TOTAL FOOTPRINT 3.4

Dat is nog netjes
    Follow your heart and your dreams won't be far behind
    Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
      vrijdag 22 september 2006 @ 22:27:30 #137
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42060915
    Deze hoort er ook bij:

If the world's population were reduced to 100, it would look something like this...

The Miniature Earth

(klik Play links onderaan)

pi_42065968

Komt dat even mooi uit, volgens mij hebben we precies 1.0 Aarde.
      zaterdag 23 september 2006 @ 09:43:35 #139
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42070359
    Well done PvtRyan !
    pi_42074212
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 09:43 schreef Hallulama het volgende:
    Well done PvtRyan !
    Niet dat ik echt zo leef natuurlijk

Dat zou betekenen dat ik alleen sla uit m'n eigen tuin eet, in een hok van 30 vierkante meter met 7 mensen woon, geen auto of motor heb, zelfs niet met het OV reis
      zaterdag 23 september 2006 @ 13:25:03 #141
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42074325
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 13:19 schreef PvtRyan het volgende:

Dat zou betekenen dat ik alleen sla uit m'n eigen tuin eet, in een hok van 30 vierkante meter met 7 mensen woon, geen auto of motor heb, zelfs niet met het OV reis
    Yeah, like a pig, tied to a stick, in a cage, on antibiotics.
      zaterdag 23 september 2006 @ 14:19:51 #142
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_42075612
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.2
    MOBILITY 0.4
    SHELTER 1.2
    GOODS/SERVICES 1.7
    TOTAL FOOTPRINT 4.5

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.5 PLANETS.
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_42101314

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 2
    MOBILITY 9.7
    SHELTER 7.5
    GOODS/SERVICES 23
    TOTAL FOOTPRINT 42.2

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 23.4 PLANETS.

ehehe
    pi_42102519
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 13:19 schreef PvtRyan het volgende:

[..]

En geen PC hebt om op deze topic te reageren en deze test te doen
      maandag 25 september 2006 @ 00:42:15 #145
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_42103238
    FOOD 1.5
    MOBILITY 1
    SHELTER 1.1
    GOODS/SERVICES 2.3
    TOTAL FOOTPRINT 5.9
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
    pi_42114316
    FOOD 1.3
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.4
    GOODS/SERVICES 0.4
    TOTAL FOOTPRINT 2.1
    [knip!]
    IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.2 PLANETS.

En als ik dus geen verpakt of bewerkt eten meer koop en vlees sterk verminder (er wordt helaas niets gezegd over vis eten) dan kom ik op 1 planeet uit.

Chips zeg...nou voel ik me schuldig over mijn verkwistende leefstijl!
    ---Grtz---------Spacehamster--&gt;
    Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
    pi_42114618
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.9
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.7
    GOODS/SERVICES 0.6
    TOTAL FOOTPRINT 3.3

pi_42114628
    FOOD 1.3
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 0.9
    GOODS/SERVICES 1.1
    TOTAL FOOTPRINT 3.4

Niet echt eerlijk, want ik rijd geen auto. Maar goed.
    Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
    And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
    We'd all be like: "I know this one!"
      maandag 25 september 2006 @ 16:43:26 #149
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_42115638
    1,9 planets of 3,5 ha. Echt iets er aan hebben doe je neit, daar zijn te weinig passende antwoorden voor op de vragen.
      maandag 25 september 2006 @ 19:21:46 #150
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_42119704
    quote:
    Op maandag 25 september 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
    1,9 planets of 3,5 ha. Echt iets er aan hebben doe je neit, daar zijn te weinig passende antwoorden voor op de vragen.
    Gelukkig helpt het ons beseffen dat de huidige manier van doen misschien niet echt houdbaar is? En dat wij enorm veel productieve grond gebruiken die een ander in het buitenland daarom dus niet tot zijn beschikking heeft, en dat vrede voortkomt uit rechtvaardigheid, en dat rechtvaardigheid voortkomt uit eerlijk delen, en dat zolang we niet eerderlijk delen er geen rechtvaardigheid is, en er dus ook geen vrede zal zijn.

Voorlopig zullen we steeds harder moeten knokken voor ons egoïsme dus.

Waarom de wereld is zoals ze is? Kijk in de spiegel, en dat geldt zeker ook voor mij, want mijn levensstijl benodigd potverdorie bijna 5 planeten

Als onschuldigen wegkwijnen o.a. dankzij mijn manier van leven, ben ik dan ook niet gewoon een terrorist?
    pi_42120744
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 1.5
    MOBILITY 0.1
    SHELTER 1.4
    GOODS/SERVICES 1.6
    TOTAL FOOTPRINT 4.6

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.6 PLANETS.
    Al Pacino: "nothing is what it seems"
    pi_42226463
    CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD -50
    MOBILITY e^(i*pi)
    SHELTER 666
    GOODS/SERVICES googolplex
    TOTAL FOOTPRINT x

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED PLANETS. In general.
    pi_42227188
    ga dit thuis ook ff doen.
      vrijdag 29 september 2006 @ 11:15:18 #154
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_42227683
    quote:
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 2

MOBILITY 0.1

SHELTER 0.6

GOODS/SERVICES 0.9

TOTAL FOOTPRINT 3.6

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2 PLANETS.
    Zo, als er nou even wat vette westerlingen doodgaan komt het weer goed. Derdewereld landen maakt niet uit, die eten toch niks en chinezen moeten mijn spullen maken
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_42228285
    CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.9

MOBILITY 2.8

SHELTER 1.7

GOODS/SERVICES 4.8

TOTAL FOOTPRINT 11.2

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 6.2 PLANETS.

Wellicht dat die meer dan 500km per week in me uppie rijden,
    geen gebruik van OV en elke dag dierlijk voedsel naar binnen slokken deze uitkomst genereerd
    Have no Fear, Burning Feetman is here
    wii nr: 7098 4291 3092 6058
    mario strikers friend code: 305044 570494
      zaterdag 30 september 2006 @ 00:57:54 #156
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_42249121

CATEGORY GLOBAL HECTARES
    FOOD 0.7
    MOBILITY 0
    SHELTER 0.7
    GOODS/SERVICES 0.6
    TOTAL FOOTPRINT 2

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.1 PLANETS.
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')