quote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 2
MOBILITY 0.6
SHELTER 2
GOODS/SERVICES 2.8
TOTAL FOOTPRINT 7.4
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 4.1 PLANETS
quote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.7
MOBILITY 0.1
SHELTER 1
GOODS/SERVICES 1.2
TOTAL FOOTPRINT 4
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.2 PLANETS.
Niet echt eerlijk opzich, want ik mag nog geen auto rijdenquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.7
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.8
GOODS/SERVICES 0.7
TOTAL FOOTPRINT 3.3
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.8 PLANETS.
Ja, dat speelt wel mee inderdaad, hoe ouder we zijn, hoe meer we mogen, hoe meer verantwoordelijkheid we hebben, des te meer geld we verdienen, des te meer middelen we onszelf kunnen verschaffen, en hoe groter de ecologische voetafdruk uiteindelijk isquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:45 schreef Samsonneke het volgende:
Niet echt eerlijk opzich, want ik mag nog geen auto rijden.
Bravo !quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:47 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.4 PLANETS.
Ja ja, anderen moeten dood zodat wij lekker door kunnen gaan hequote:Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef PLAE@ het volgende:
Gaan Chinezen per persoon net zoveel verbruiken als Amerikanen dan hebben we nog 2 aardes nodig.
maw, Amerika moet plat, China moet plat of ze moeten beiden plat. Hebben we lekker de ruimte.
Dat valt best mee. gelukkig zijn er afrikanen om te compenserenquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.4
MOBILITY 0.9
SHELTER 1.1
GOODS/SERVICES 1.6
TOTAL FOOTPRINT 5
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.8 PLANETS.
Nee precies, daarom zullen sommige regio's ook nooit welvarend worden, het KAN niet, tenzij iedereen bereid is om in te leveren, en anders blijft het voorlopig nog wel knokken op planeet aarde.quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:03 schreef Jarno het volgende:
Zo te zien is het maar goed dat we Afrika hebben he. Die consumeren tenminste niet.
Dat is waar, plus er zijn genoeg critici wat betreft het hele ecologische voetafdruk gebeuren, het zou niet exact te bepalen zijn, er zijn veel onzekerheden, veel aannamen, maar okay, er zal ergens wel iets inzitten, en de boodschap van het verhaal is natuurlijk duidelijk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:05 schreef teamlead het volgende:
klopt natuurlijk ook niet helemaal die test. Als je veel vlees etc eet scoor je hoog. Maar er wordt echt niet iedere keer een koe voor mij alleen geslacht natuurlijk
Dat is misschien niet zo gek daar het gemiddelde wereldwijd toch ook hoger ligt dan dat de aarde kan opbrengen. Als de test zelf qua minimum nog steeds boven bijvoorbeeld een bepaalde armoedegrens blijft, dan scoort iedereen uiteindelijk nog steeds te hoogquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:15 schreef Adfundum het volgende:
7,6.
Als je alles zo gunstig mogelijk invult kom je nog op 1,3 planeet uit...
quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.9
MOBILITY 0.4
SHELTER 0.4
GOODS/SERVICES 0.6
TOTAL FOOTPRINT 2.3
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.3 PLANETS.
welneequote:Op zaterdag 16 september 2006 13:15 schreef Adfundum het volgende:
7,6.
Als je alles zo gunstig mogelijk invult kom je nog op 1,3 planeet uit...
Nee, economie is inderdaad wat de wereld laat draaien. Luxe, overconsumptie en verwennerij ten koste van anderen is het ultieme geluk. Nu is het mijn beurt omquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:33 schreef Limburger_noord het volgende:
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.7 PLANETS.
![]()
Dit zegt natuurlijk niets ...(weinig)
Als iedereen bv zou stoppen met vliegen en autorijden gaat dit getal wel omlaag maar is de economie ook naar de kl**e![]()
Dus ook geen openbaar vervoer![]()
En de slagers zullen blij zijn als niemand meer vlees eet![]()
Ook alleen maar omdat ik toevallig -maar wel zo prettig- naar mijn werk kan lopen en je in het centrum van Utrecht geen auto moet hebbenquote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.2
MOBILITY 0.1
SHELTER 1
GOODS/SERVICES 1.2
TOTAL FOOTPRINT 3.5
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.9 PLANETS.
En de werkeloosheid die vertienvoudigd dat is jammer ,maar helaas dan ?quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:38 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Nee, economie is inderdaad wat de wereld laat draaien. Luxe, overconsumptie en verwennerij ten koste van anderen is het ultieme geluk. Nu is het mijn beurt omte doen.
Niet netjes genoegquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:45 schreef fysiotje het volgende:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.6
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 0.8
TOTAL FOOTPRINT 3.1
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.7 PLANETS.
nou dat heb ik nog best netjes gedaan dan
quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:47 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En de werkeloosheid die vertienvoudigd dat is jammer ,maar helaas dan ?
Het klint aardig op papier maar we hebben het niet alleen over 'luxe 'goederen (Tenzij je het eten van vlees als een luxe ziet of per auto openbaar vervoer naar je werk ,Ja je kunt best de fiets pakken..leuk als je 80km van je werk woont) maar ook over al die miljoenen mensen die in die takken werken
Zo nu mag ik weer![]()
3,1 dusquote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.4
MOBILITY 0.1
SHELTER 1.9
GOODS/SERVICES 2.1
TOTAL FOOTPRINT 5.5
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.1 PLANETS.
Voor een persoon in Nederland is het nog wel goed, maar als je het met de wereld vergelijkt..quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.5
MOBILITY 0.1
SHELTER 1.2
GOODS/SERVICES 1.4
TOTAL FOOTPRINT 4.2
quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:02 schreef beestjuh het volgende:
[..]Nee hoor, ga maar door waar je mee bezig bent, die levensstijl gaat vast nog heel lang goed, zeker als we dat met een paar miljard man per se vol willen houden.
Ik weet ook niet wat jou mankeert ...quote:Als jij vlees eten en een auto rijden niet als luxe ziet, weet ik ook niet wat jou mankeert.
Doe niet zo kinderachtig met je 'bron ' ,kom jij anders maar met een 'bron ' om het te ontkrachtenquote:Vertienvoudigen? Bron?
bronquote:Werkgelegenheid komt er wel weer in andere sectoren,
'gewoon ' ...nooit gehoord van woningtekort in de randstad (waar het meeste werk is ) ?/??quote:en ga gewoon dichter bij je werk wonen.
quote:Minder werk en minder luxe is helemaal niet zo erg,
Dat gebeurd nu al ,of is de vergrijzing ook een fabeltje ?quote:misschien dat mensen dan eindelijk minder gaan voortplanten.
Amen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:15 schreef Schorpioen het volgende:
Wij hier denken dat onze rijkdom "de norm" is. Dat is de grootste onzin die er bestaat. Het grootste gedeelte van de wereldbevolking is straatarm vergeleken met ons, de "happy few". Als we gelijkere welvaart voor de hele wereld willen dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is dat wij een flink deel van onze luxe en overdaad inleveren. Het is een absolute utopie om te denken dat de hele wereld onze levensstandaard kan bereiken. Maar rijkdom inleveren willen we niet. Om de een of andere debiele reden lijken we te vinden dat de mensen die *toevallig* in het rijke westen zijn geboren meer recht hebben op rijkdom dan de massa's mensen die *toevallig* in ontwikkelingslanden geboren worden, die moeten bloeden voor onze welvaart. Het is niets meer of minder dan een verkapt wereldwijd kastensysteem, gebaseerd op geboorteplek, dat wij hier koste wat kost in stand houden omdat we toevallig bovenaan staan.
Hoewel ik het grotendeels wel met je eens ben is het natuurlijk wel gemakkelijker gezegt dan gedaanquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:15 schreef Schorpioen het volgende:
Wij hier denken dat onze rijkdom "de norm" is. Dat is de grootste onzin die er bestaat. Het grootste gedeelte van de wereldbevolking is straatarm vergeleken met ons, de "happy few". Als we gelijkere welvaart voor de hele wereld willen dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is dat wij een flink deel van onze luxe en overdaad inleveren. Het is een absolute utopie om te denken dat de hele wereld onze levensstandaard kan bereiken. Maar rijkdom inleveren willen we niet. Om de een of andere debiele reden lijken we te vinden dat de mensen die *toevallig* in het rijke westen zijn geboren meer recht hebben op rijkdom dan de massa's mensen die *toevallig* in ontwikkelingslanden geboren worden, die moeten bloeden voor onze welvaart. Het is niets meer of minder dan een verkapt wereldwijd kastensysteem, gebaseerd op geboorteplek, dat wij hier koste wat kost in stand houden omdat we toevallig bovenaan staan.
Hey, dat is nou precies het Amerikaanse denkmodelquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:50 schreef PLAE@ het volgende:
Gaan Chinezen per persoon net zoveel verbruiken als Amerikanen dan hebben we nog 2 aardes nodig.
maw, Amerika moet plat, China moet plat of ze moeten beiden plat. Hebben we lekker de ruimte.
In arme landen heb je ook een tweedeling in het klein, die nog veel sterker is dan tussen het westen en arme landen. En nee, die rijken daar zullen hun rijkdom ook niet gemakkelijk opgeven. Het is ook geen simpel op te lossen probleemquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:26 schreef Limburger_noord het volgende:
het klinkt nu of dit iets van het westen is maar dan lijkt het net of in de andere werelddelen geen rijk-arm verhoudingen zijn ,hoe wil je die zover krijgen ?
Veel macht ligt bij bv de machthebbers in bepaalde landen denk je nu echt dat ze dat zomaar opgeven ?
Onder luxe zou ik eerder verstaan: elke dag minstens 200 gram vlees op het bord, de 2e auto, het 2e huis, 3 keer per jaar bakken op het strand in een resort aan de andere kant van de wereld, en vooral de gemakzucht en gebrek aan bewustzijn waar veel mensen mee kunnen leven: naar de snackbar om de hoek en de auto pakken ipv lopen, liever veel te veel kopen en de helft wegflikkeren, om de 2 jaar een compleet nieuw interieur in het huis "want de oude bank wordt te saai", een pc bij het oud vuil zetten omdat er spyware en virussen opzitten, een nog perfect mobieltje wegflikkeren omdat het "al" een half jaar oud is en uit de mode, ga maar door.quote:Je hebt het over luxe...de vraag is wat versta je onder luxe ?
De tv ?
De computer ?
De koelkast ,wasmachine ?
Ga jij dat opgeven ? of doe je dat alleen als de rest het ook doet ?
Nou ja, zo ''bravo'' is het niet hoor. Ik leef alleen, en ik heb geen auto (ga er ook geen krijgen trouwens) dus ik fiets bijna alles, maak niet veel gebruik van openbaar vervoer, heb een kamer van 30 m2, eet geen vlees en heb in mn eentje niet veel afval. Dus geen wonder dat het zo laag isquote:
Gewoon alle negers die hongersnood hebben uitroeien, en de helft van alle Indiërs en Chinezen. Dan komt het wel goed.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.6
MOBILITY 0
SHELTER 1.3
GOODS/SERVICES 1
TOTAL FOOTPRINT 3.9
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.2 PLANETS
Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:04 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Gewoon alle negers die hongersnood hebben uitroeien, en de helft van alle Indiërs en Chinezen. Dan komt het wel goed.
Er staat dat er 1.8 H per persoon beschikbaar is, wereldwijd. Dan gaat dat omhoog dus het helpt. Hoewel er feitelijk niks verandert, de cijfers van die site zullen dat wel doen. Gewoon boomneukers gezeik.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...![]()
FOOD 2
MOBILITY 9.7
SHELTER 7.5
GOODS/SERVICES 23
TOTAL FOOTPRINT 42.2
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 23.4 PLANETS
Valt me reuze mee.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.5
MOBILITY 0
SHELTER 0.7
GOODS/SERVICES 0.6
TOTAL FOOTPRINT 2.8
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.6 PLANETS.
(ff kijken hoe ik ''scoor'quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:53 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
In arme landen heb je ook een tweedeling in het klein, die nog veel sterker is dan tussen het westen en arme landen. En nee, die rijken daar zullen hun rijkdom ook niet gemakkelijk opgeven. Het is ook geen simpel op te lossen probleem
[..]
Onder luxe zou ik eerder verstaan:,
Geen ven boevengenoemde 1x auto en huis en zelden bakken in een resortquote:de 2e auto, het 2e huis, 3 keer per jaar bakken op het strand in een resort aan de andere kant van de wereld,
quote:een pc bij het oud vuil zetten omdat er spyware en virussen opzitten, een nog perfect mobieltje wegflikkeren omdat het "al" een half jaar oud is en uit de mode, ga maar door.
Klint bekend ..ben je familie van mij /?quote:Geldt ook voor mezelf hoor; ik ga regelmatig primitief op reis en dan neem ik genoegen met heel weinig luxe, geen probleem, maar als ik thuis ben waardeer ik die luxe toch wel enorm hoor.
FOOD 1.7
MOBILITY 1
SHELTER 2.5
GOODS/SERVICES 3.8
TOTAL FOOTPRINT 9
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5 PLANETS.
If nobody would live at alll, we would only need 1 planetquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef FloggingMolly het volgende:
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.9 PLANETS.
dat helpt wel want die hebben veel grond die wij veel optimaler kunnen gebruiken als zij dat kunnen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...![]()
Ik heb hem nog maar eens gedaan, nu is het 3.2. Ik had toch een paar dingen verkeerd ingevuld.quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:46 schreef longinus het volgende:
Ik zit op 4.8, maar daar geloof ik niks van want zaken zoals energieverbruik, waterverbruik, hoeveelheid verpakkingsmateriaal, hoeveelheid vlees dat je eet worden geschat.
Terwijl ik er zeker van ben dat ik ver onder het gemiddelde zit.
zou kunnenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:53 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik heb hem nog maar eens gedaan, nu is het 3.2. Ik had toch een paar dingen verkeerd ingevuld.
Ik ben benieuwd of het mogenlijk is om het op 1 planeet te houden in plaats van 1,8 planeten.
Maar gezien de eerste vragen denk ik dat je al een boete krijgt a.d.h. van de plaats waar je woont.
Het is de normale gang van zaken in bepaalde landen, en juist daarom kunnen wij meer verbruikenquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:43 schreef Limburger_noord het volgende:
[edit] blijkbaar krijg je een nog betere score als je met zoveel mogelijk mensen >7 op een zo klein mogelijke ruimte gaat zitten <30m2 ?...lekker realistisch![]()
Er is wel een verschil tussen wat ze gewend zijn en wat normaal isquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is de normale gang van zaken in bepaalde landen, en juist daarom kunnen wij meer verbruiken![]()
![]()
Dat krijg je er van als je 500+ kilometer per week rijdt :/quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.4
MOBILITY 3.9
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 4.8
TOTAL FOOTPRINT 10.7
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5.9 PLANETS.
Dit kun je niet menenquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
Er moet weer eens een stevige ziekte komen die minstens 1/3e van de mensheid wegvaagt.
[..]
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dit kun je niet menen.
Bv het hele midden oosten ,Voormalige Sovjet unie (minus Hongarije en de baltische staten) en Afrika dood ?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:51 schreef AgentSteel het volgende:
Hoe cru het ook klinkt, het is de enige manier om op deze planeet lang verder te kunnen leven.
Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:51 schreef AgentSteel het volgende:
Hoe cru het ook klinkt, het is de enige manier om op deze planeet lang verder te kunnen leven.
En wat vind je dan van geboortebeperking, of kan dat niet omdat het onze vrijheid aantast?quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.
In de welvarende landen is dat al niet eens meer nodig. Daarbij hebben we kinderen nodig om welvarend te blijven. Welvaart houdt ook in dat er ruimte is om eisen te stellen aan de milieuvriendelijkheid van bedrijven, omdat de extra kosten opgevangen kunnen worden in verkoopprijzen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En wat vind je dan van geboortebeperking, of kan dat niet omdat het onze vrijheid aantast?
Volgens mij gaan we er steeds beter mee om.quote:Maar wat als we onze vrijheden niet altijd even goed weten te gebruiken?
Steeds meer toegepast ?...waar ?quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.
Dat is dus meer een indruk? Rechtvaardigt het de opvatting dat 1 op de 3 mensen dood mag vallen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:08 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Steeds meer toegepast ?...waar ?
Ik heb eerder de indruk dat de industrie overal groeit ,de consumptie stijgt ,het verbruik groeit![]()
En dat veel regeringen absoluut niet meewerken ...en als die al niet meewerken zal de rest van de wereld niet snel volgen ...
Nee ,hoezo ?quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dat is dus meer een indruk? Rechtvaardigt het de opvatting dat 1 op de 3 mensen dood mag vallen?
Ik reageerde alleen op het 2de deel van jouw stelling ,niet op het eerste deel ...quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:23 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Omdat ik op die stelling reageerde.
Dan zijn we het gedeeltelijk toch met elkaar eensquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:27 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen op het 2de deel van jouw stelling ,niet op het eerste deel ...
Zal het de volgende keer even onderstrepen ofzo ...
Sorry voor de verwarring![]()
FOOD 1.7
MOBILITY 0.1
SHELTER 1
GOODS/SERVICES 1.2
TOTAL FOOTPRINT 4
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.2 PLANETS.
Ja, dat is altijd leuk om over te dromen, totdat je je realiseert dat tussen die pakweg 1/3 van de bevolking ook een heleboel naasten en geliefden zullen zitten die zullen kreperen aan die ziekte, en misschien jij zelf wel, je kans is 1 op 3 tenslotte!! Wat heb je er dan aan?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:52 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Is 4mld mensen niet meer dan genoeg? Aangezien het menselijk ras zelf toch niet in staat is of wil zijn iets aan de problemen te veranderen, zou een lekkere enge epidemie de oplossing zijn, waar ik ook graag over mag mijmeren.
Als het westen zo'n ziekte 'ontdekt ' zorgen we er natuurlijk voor dat we allemaal immuum zijn en dat de ziekte niet in Europa uitbreektquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:45 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd leuk om over te dromen, totdat je je realiseert dat tussen die pakweg 1/3 van de bevolking ook een heleboel naasten en geliefden zullen zitten die zullen kreperen aan die ziekte, en misschien jij zelf wel, je kans is 1 op 3 tenslotte!! Wat heb je er dan aan?
ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:47 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als het westen zo'n ziekte 'ontdekt ' zorgen we er natuurlijk voor dat we allemaal immuum zijn en dat de ziekte niet in Europa uitbreekt![]()
Maar voor het meeste effect , ALLE mensen uitroeienquote:Op zaterdag 16 september 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.
Hier zie ik de Logica niet van in ...dus je roeit bv Afrika helemaal uit met een dodelijke ziekte en dan zeg jij...'die hebben ze er zo weer bij gefokt ' ?quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.
Ik wist niet dat we al op de hoogte waren van ander bewoonbare planeten in het heelal....quote:Op zondag 17 september 2006 09:56 schreef vipergts het volgende:
planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
Nou, best netjes tochquote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.2
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.9
GOODS/SERVICES 0.8
TOTAL FOOTPRINT 3
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.7 PLANETS.
of je maakt een grapje of je bent heel dom.quote:Op zondag 17 september 2006 09:56 schreef vipergts het volgende:
planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
Over 100 jaar zijn jullie allemaal doodquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.6
MOBILITY 2.4
SHELTER 1.1
GOODS/SERVICES 2.8
TOTAL FOOTPRINT 7.9
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 4.4 PLANETS.
IK niet ,ik wil 200 jaar oud worden ...als het me niet lukt mag je me achteraf een leugenaar noemenquote:Op zondag 17 september 2006 11:21 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Over 100 jaar zijn jullie allemaal dood
En wij ook, en ik ook...
Had beter gekund, maar toch nog best goed.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.8
GOODS/SERVICES 1
TOTAL FOOTPRINT 2.9
Niet dat ik veel waarde hecht aan deze test, maar het is wel grappig om te zien dat ik de laatste tijd juist op het vlak van voedsel probeer om wat 'bewuster' te leven en minder afval probeer te produceren. En terecht, blijkbaar.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.7
MOBILITY 0
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 0.5
TOTAL FOOTPRINT 2.8
De supermarkten in Engeland zijn op dit moment aan het strijden om de klant. De ketens zijn daar niet zo zeer in een prijzenoorlog verzeild geraakt, maar meer in kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn-voor-het-milieu-strijd.quote:Op zondag 17 september 2006 15:19 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Niet dat ik veel waarde hecht aan deze test, maar het is wel grappig om te zien dat ik de laatste tijd juist op het vlak van voedsel probeer om wat 'bewuster' te leven en minder afval probeer te produceren. En terecht, blijkbaar.
nep:quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 2
MOBILITY 1.2
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 1.4
TOTAL FOOTPRINT 5.2
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.9 PLANETS.
Hoezo nep?quote:Op maandag 18 september 2006 13:34 schreef papierclipje het volgende:
[..]
nep:
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.0 PLANETS.
FOOD 1.3
MOBILITY 0
SHELTER 0.5
GOODS/SERVICES 0.5
TOTAL FOOTPRINT 2.3
Muaahaahquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.9
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 0.6
TOTAL FOOTPRINT 2.2
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.2 PLANETS.
Ik denk dat het feit dat je in NL leeft je al 1.5 planeet oplevert.quote:Op maandag 18 september 2006 20:28 schreef Frollo het volgende:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.2
MOBILITY 0.2
SHELTER 1
GOODS/SERVICES 1.3
TOTAL FOOTPRINT 3.7
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.1 PLANETS.
Ik ben vegetariër en heb zelf geen auto, dan valt het me nog best tegen eigenlijk.
Hij gaat niet lager dan 1 planeet. Je kunt ook moeilijk op een halve planeet leven...quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
welnee
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.6
MOBILITY 0
SHELTER 0.3
GOODS/SERVICES 0.2
TOTAL FOOTPRINT 1.1
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.7 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
Idd (Zei al een tijd terug dat 1.0 mogelijk wasquote:Op maandag 18 september 2006 22:01 schreef DutchDemon het volgende:
[..]
Hij gaat niet lager dan 1 planeet. Je kunt ook moeilijk op een halve planeet leven...
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.6
MOBILITY 0
SHELTER 0.1
GOODS/SERVICES 0.1
TOTAL FOOTPRINT 0.8
Maargoed, dan moet je ook veganist zijn, geen auto, openbaar vervoer of vliegtuigen gebruiken, met meer dan zeven in een Green design house van minder dan 30 m^2 wonen en geen elektriciteit gebruiken. Dan komt het vast goed met de wereld.
Het is trouwens niet helemaal waar, want hij pakt "shelter" ook als biologically productive hectares, terwijl je best op biologically unproductive land kunt wonen of rijden.
Haha, wat heb je daar nou weer aan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 07:52 schreef Hallulama het volgende:
Meer tv's dan mensen in huishouden VS
AMSTERDAM - Het gemiddelde Amerikaanse huishouden telt momenteel meer televisietoestellen dan mensen. Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau Nielsen Media Research.
Meer op: De Telegraaf
Met een fiets kom je verder als met een tvquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Haha, wat heb je daar nou weer aan?![]()
Maar goed, in Nederland hebben we meer fietsen dan mensen, dat is ook niet echt handig.
Het is een mooi praktijk voorbeeld van hoe de ecologische voetafdruk stijgt, door overmatig consumeren, en het hebben van meer televisies per huishouden dan mensen per huishouden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:10 schreef IHVK het volgende:
Haha, wat heb je daar nou weer aan?![]()
Maar goed, in Nederland hebben we meer fietsen dan mensen, dat is ook niet echt handig.
We're dOOOmed !quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:27 schreef HenkieVdV het volgende:
LOL
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 13.4 PLANETS.
Niet dat ik echt zo leef natuurlijkquote:
Yeah, like a pig, tied to a stick, in a cage, on antibiotics.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:19 schreef PvtRyan het volgende:
Niet dat ik echt zo leef natuurlijk
Dat zou betekenen dat ik alleen sla uit m'n eigen tuin eet, in een hok van 30 vierkante meter met 7 mensen woon, geen auto of motor heb, zelfs niet met het OV reis
En geen PC hebt om op deze topic te reageren en deze test te doenquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:19 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Niet dat ik echt zo leef natuurlijk
Dat zou betekenen dat ik alleen sla uit m'n eigen tuin eet, in een hok van 30 vierkante meter met 7 mensen woon, geen auto of motor heb, zelfs niet met het OV reis
Gelukkig helpt het ons beseffen dat de huidige manier van doen misschien niet echt houdbaar is? En dat wij enorm veel productieve grond gebruiken die een ander in het buitenland daarom dus niet tot zijn beschikking heeft, en dat vrede voortkomt uit rechtvaardigheid, en dat rechtvaardigheid voortkomt uit eerlijk delen, en dat zolang we niet eerderlijk delen er geen rechtvaardigheid is, en er dus ook geen vrede zal zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
1,9 planets of 3,5 ha. Echt iets er aan hebben doe je neit, daar zijn te weinig passende antwoorden voor op de vragen.
Zo, als er nou even wat vette westerlingen doodgaan komt het weer goed. Derdewereld landen maakt niet uit, die eten toch niksquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 2
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 0.9
TOTAL FOOTPRINT 3.6
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2 PLANETS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |