abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41867406
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:51 schreef AgentSteel het volgende:
Hoe cru het ook klinkt, het is de enige manier om op deze planeet lang verder te kunnen leven.
Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.
pi_41867483
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.4
MOBILITY 0.1
SHELTER 1.1
GOODS/SERVICES 1.3
TOTAL FOOTPRINT 3.9

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.2 PLANETS.

Komt zeker omdat ik geen auto/rijbewijs heb, en ik fiets elke dag naar school toe.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:04:07 #78
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41867500
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

Ik vind 1 op de 3 mensen de dood inwensen nooit te rechtvaardigen. We kunnen bewuster consumeren, recyclen, natuurlijke energiebronnen gebruiken, thuiswerken, enz. Dat zijn allemaal dingen die steeds meer toegepast worden. De wereldbevolking zal eind deze eeuw weer krimpen, welvaart zorgt voor een lagere bevolkingsgroei. In oplossingen denken is veel productiever. Er valt nog zoveel te bereiken en te winnen.
En wat vind je dan van geboortebeperking, of kan dat niet omdat het onze vrijheid aantast?

Maar wat als we onze vrijheden niet altijd even goed weten te gebruiken?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_41867562
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

En wat vind je dan van geboortebeperking, of kan dat niet omdat het onze vrijheid aantast?
In de welvarende landen is dat al niet eens meer nodig. Daarbij hebben we kinderen nodig om welvarend te blijven. Welvaart houdt ook in dat er ruimte is om eisen te stellen aan de milieuvriendelijkheid van bedrijven, omdat de extra kosten opgevangen kunnen worden in verkoopprijzen.
quote:
Maar wat als we onze vrijheden niet altijd even goed weten te gebruiken?
Volgens mij gaan we er steeds beter mee om.
pi_41867580
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Steeds meer toegepast ?...waar ?
Ik heb eerder de indruk dat de industrie overal groeit ,de consumptie stijgt ,het verbruik groeit
En dat veel regeringen absoluut niet meewerken ...en als die al niet meewerken zal de rest van de wereld niet snel volgen ...
pi_41867778
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:08 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Steeds meer toegepast ?...waar ?
Ik heb eerder de indruk dat de industrie overal groeit ,de consumptie stijgt ,het verbruik groeit
En dat veel regeringen absoluut niet meewerken ...en als die al niet meewerken zal de rest van de wereld niet snel volgen ...
Dat is dus meer een indruk? Rechtvaardigt het de opvatting dat 1 op de 3 mensen dood mag vallen?
pi_41867831
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dat is dus meer een indruk? Rechtvaardigt het de opvatting dat 1 op de 3 mensen dood mag vallen?
Nee ,hoezo ?
pi_41868013
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Nee ,hoezo ?
Omdat ik op die stelling reageerde.
pi_41868097
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:23 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Omdat ik op die stelling reageerde.
Ik reageerde alleen op het 2de deel van jouw stelling ,niet op het eerste deel ...
Zal het de volgende keer even onderstrepen ofzo ...
Sorry voor de verwarring
pi_41868173
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:27 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik reageerde alleen op het 2de deel van jouw stelling ,niet op het eerste deel ...
Zal het de volgende keer even onderstrepen ofzo ...
Sorry voor de verwarring
Dan zijn we het gedeeltelijk toch met elkaar eens . Ik ben alleen iets positiever dan jij, maar ik ben het ook wel met je eens dat er meer moet gebeuren.
pi_41868455
quote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.7
MOBILITY 0.1
SHELTER 1
GOODS/SERVICES 1.2
TOTAL FOOTPRINT 4

IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.

Children of the night. What music they make.
pi_41868531
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:52 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Is 4mld mensen niet meer dan genoeg? Aangezien het menselijk ras zelf toch niet in staat is of wil zijn iets aan de problemen te veranderen, zou een lekkere enge epidemie de oplossing zijn, waar ik ook graag over mag mijmeren.
Ja, dat is altijd leuk om over te dromen, totdat je je realiseert dat tussen die pakweg 1/3 van de bevolking ook een heleboel naasten en geliefden zullen zitten die zullen kreperen aan die ziekte, en misschien jij zelf wel, je kans is 1 op 3 tenslotte!! Wat heb je er dan aan?
Unox, the worst operating system.
pi_41868606
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:45 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja, dat is altijd leuk om over te dromen, totdat je je realiseert dat tussen die pakweg 1/3 van de bevolking ook een heleboel naasten en geliefden zullen zitten die zullen kreperen aan die ziekte, en misschien jij zelf wel, je kans is 1 op 3 tenslotte!! Wat heb je er dan aan?
Als het westen zo'n ziekte 'ontdekt ' zorgen we er natuurlijk voor dat we allemaal immuum zijn en dat de ziekte niet in Europa uitbreekt
pi_41869313
CATEGORY GLOBAL HECTARES

FOOD 1.7

MOBILITY 0.8

SHELTER 0.3

GOODS/SERVICES 1.2

TOTAL FOOTPRINT 4

pi_41870121
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:47 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Als het westen zo'n ziekte 'ontdekt ' zorgen we er natuurlijk voor dat we allemaal immuum zijn en dat de ziekte niet in Europa uitbreekt
ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.
Unox, the worst operating system.
pi_41870160
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.6 PLANETS.

en ik heb nog wel schoenmaat 42, kunnen we daaruit concluderen dat ik zuinig leef?
pi_41870161
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

ja met als gevolg dat het nog geen ruk uithaalt.... die miljard doden ofzo in de 3e wereld hebben ze er, zonder voorbehoedsmiddelen en hun korte generaties enzo, zo weer bijgefokt! Terug bij af! Juist het westen moet flink uitgedund worden... dat sorteert ook het meeste effect.
Maar voor het meeste effect , ALLE mensen uitroeien
pi_41870209
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Hier zie ik de Logica niet van in ...dus je roeit bv Afrika helemaal uit met een dodelijke ziekte en dan zeg jij...'die hebben ze er zo weer bij gefokt ' ?
Ik heb een dode nog nooit een kind zien verwekken ...tenzij je plannen het daarheen te verhuizen
pi_41881390
planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_41881415
quote:
Op zondag 17 september 2006 09:56 schreef vipergts het volgende:
planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
Ik wist niet dat we al op de hoogte waren van ander bewoonbare planeten in het heelal....
Of kunnen we jou op verkenning sturen ?
  zondag 17 september 2006 @ 10:03:47 #96
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41881465
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.5
MOBILITY 0.2
SHELTER 1.9
GOODS/SERVICES 2.3
TOTAL FOOTPRINT 5.9

IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 3.3 PLANETS.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41881534
2,4

Best goed.
pi_41881600
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:10 schreef Toeps het volgende:
2,4

Best goed.
wel eerlijk ingevuld ?
pi_41881781
Laat die Tsunami's maar komen.

Ok, ongepast. Ik ga even de test doen.