Er staat dat er 1.8 H per persoon beschikbaar is, wereldwijd. Dan gaat dat omhoog dus het helpt. Hoewel er feitelijk niks verandert, de cijfers van die site zullen dat wel doen. Gewoon boomneukers gezeik.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...![]()
quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 2
MOBILITY 9.7
SHELTER 7.5
GOODS/SERVICES 23
TOTAL FOOTPRINT 42.2
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 23.4 PLANETS
Valt me reuze mee.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.5
MOBILITY 0
SHELTER 0.7
GOODS/SERVICES 0.6
TOTAL FOOTPRINT 2.8
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.6 PLANETS.
(ff kijken hoe ik ''scoor'quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:53 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
In arme landen heb je ook een tweedeling in het klein, die nog veel sterker is dan tussen het westen en arme landen. En nee, die rijken daar zullen hun rijkdom ook niet gemakkelijk opgeven. Het is ook geen simpel op te lossen probleem
[..]
Onder luxe zou ik eerder verstaan:,
Geen ven boevengenoemde 1x auto en huis en zelden bakken in een resortquote:de 2e auto, het 2e huis, 3 keer per jaar bakken op het strand in een resort aan de andere kant van de wereld,
quote:een pc bij het oud vuil zetten omdat er spyware en virussen opzitten, een nog perfect mobieltje wegflikkeren omdat het "al" een half jaar oud is en uit de mode, ga maar door.
Klint bekend ..ben je familie van mij /?quote:Geldt ook voor mezelf hoor; ik ga regelmatig primitief op reis en dan neem ik genoegen met heel weinig luxe, geen probleem, maar als ik thuis ben waardeer ik die luxe toch wel enorm hoor.
quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.7
MOBILITY 1
SHELTER 2.5
GOODS/SERVICES 3.8
TOTAL FOOTPRINT 9
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5 PLANETS.
If nobody would live at alll, we would only need 1 planetquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef FloggingMolly het volgende:
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.9 PLANETS.
dat helpt wel want die hebben veel grond die wij veel optimaler kunnen gebruiken als zij dat kunnen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat is het eerste waar je aan denkt, maar het helpt niet dus, want die gebruiken vrijwel niets...![]()
Ik heb hem nog maar eens gedaan, nu is het 3.2. Ik had toch een paar dingen verkeerd ingevuld.quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:46 schreef longinus het volgende:
Ik zit op 4.8, maar daar geloof ik niks van want zaken zoals energieverbruik, waterverbruik, hoeveelheid verpakkingsmateriaal, hoeveelheid vlees dat je eet worden geschat.
Terwijl ik er zeker van ben dat ik ver onder het gemiddelde zit.
zou kunnenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:53 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik heb hem nog maar eens gedaan, nu is het 3.2. Ik had toch een paar dingen verkeerd ingevuld.
Ik ben benieuwd of het mogenlijk is om het op 1 planeet te houden in plaats van 1,8 planeten.
Maar gezien de eerste vragen denk ik dat je al een boete krijgt a.d.h. van de plaats waar je woont.
Het is de normale gang van zaken in bepaalde landen, en juist daarom kunnen wij meer verbruikenquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:43 schreef Limburger_noord het volgende:
[edit] blijkbaar krijg je een nog betere score als je met zoveel mogelijk mensen >7 op een zo klein mogelijke ruimte gaat zitten <30m2 ?...lekker realistisch![]()
Er is wel een verschil tussen wat ze gewend zijn en wat normaal isquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is de normale gang van zaken in bepaalde landen, en juist daarom kunnen wij meer verbruiken![]()
![]()
Dat krijg je er van als je 500+ kilometer per week rijdt :/quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.4
MOBILITY 3.9
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 4.8
TOTAL FOOTPRINT 10.7
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5.9 PLANETS.
Dit kun je niet menenquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
Er moet weer eens een stevige ziekte komen die minstens 1/3e van de mensheid wegvaagt.
[..]
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dit kun je niet menen.
Bv het hele midden oosten ,Voormalige Sovjet unie (minus Hongarije en de baltische staten) en Afrika dood ?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:51 schreef AgentSteel het volgende:
Hoe cru het ook klinkt, het is de enige manier om op deze planeet lang verder te kunnen leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |