Nou, best netjes tochquote:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.2
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.9
GOODS/SERVICES 0.8
TOTAL FOOTPRINT 3
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.7 PLANETS.
of je maakt een grapje of je bent heel dom.quote:Op zondag 17 september 2006 09:56 schreef vipergts het volgende:
planeten zat in ons zonnestelsel waar het overschot heen kan ik hen drie planeten nodig om lekker te kunnen leven dus een paar van jullie moeten weg. En neem het een beetje ruim want ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan
Over 100 jaar zijn jullie allemaal doodquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.6
MOBILITY 2.4
SHELTER 1.1
GOODS/SERVICES 2.8
TOTAL FOOTPRINT 7.9
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 4.4 PLANETS.
IK niet ,ik wil 200 jaar oud worden ...als het me niet lukt mag je me achteraf een leugenaar noemenquote:Op zondag 17 september 2006 11:21 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Over 100 jaar zijn jullie allemaal dood
En wij ook, en ik ook...
Had beter gekund, maar toch nog best goed.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.8
GOODS/SERVICES 1
TOTAL FOOTPRINT 2.9
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.6 PLANETS.
Niet dat ik veel waarde hecht aan deze test, maar het is wel grappig om te zien dat ik de laatste tijd juist op het vlak van voedsel probeer om wat 'bewuster' te leven en minder afval probeer te produceren. En terecht, blijkbaar.quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.7
MOBILITY 0
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 0.5
TOTAL FOOTPRINT 2.8
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.6 PLANETS.
De supermarkten in Engeland zijn op dit moment aan het strijden om de klant. De ketens zijn daar niet zo zeer in een prijzenoorlog verzeild geraakt, maar meer in kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn-voor-het-milieu-strijd.quote:Op zondag 17 september 2006 15:19 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Niet dat ik veel waarde hecht aan deze test, maar het is wel grappig om te zien dat ik de laatste tijd juist op het vlak van voedsel probeer om wat 'bewuster' te leven en minder afval probeer te produceren. En terecht, blijkbaar.
nep:quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 2
MOBILITY 1.2
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 1.4
TOTAL FOOTPRINT 5.2
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.9 PLANETS.
Hoezo nep?quote:Op maandag 18 september 2006 13:34 schreef papierclipje het volgende:
[..]
nep:
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.0 PLANETS.
quote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.3
MOBILITY 0
SHELTER 0.5
GOODS/SERVICES 0.5
TOTAL FOOTPRINT 2.3
Muaahaahquote:CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.9
MOBILITY 0.1
SHELTER 0.6
GOODS/SERVICES 0.6
TOTAL FOOTPRINT 2.2
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.2 PLANETS.
Ik denk dat het feit dat je in NL leeft je al 1.5 planeet oplevert.quote:Op maandag 18 september 2006 20:28 schreef Frollo het volgende:
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 1.2
MOBILITY 0.2
SHELTER 1
GOODS/SERVICES 1.3
TOTAL FOOTPRINT 3.7
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 2.1 PLANETS.
Ik ben vegetariër en heb zelf geen auto, dan valt het me nog best tegen eigenlijk.
Hij gaat niet lager dan 1 planeet. Je kunt ook moeilijk op een halve planeet leven...quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
welnee
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.6
MOBILITY 0
SHELTER 0.3
GOODS/SERVICES 0.2
TOTAL FOOTPRINT 1.1
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.7 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
Idd (Zei al een tijd terug dat 1.0 mogelijk wasquote:Op maandag 18 september 2006 22:01 schreef DutchDemon het volgende:
[..]
Hij gaat niet lager dan 1 planeet. Je kunt ook moeilijk op een halve planeet leven...
CATEGORY GLOBAL HECTARES
FOOD 0.6
MOBILITY 0
SHELTER 0.1
GOODS/SERVICES 0.1
TOTAL FOOTPRINT 0.8
Maargoed, dan moet je ook veganist zijn, geen auto, openbaar vervoer of vliegtuigen gebruiken, met meer dan zeven in een Green design house van minder dan 30 m^2 wonen en geen elektriciteit gebruiken. Dan komt het vast goed met de wereld.
Het is trouwens niet helemaal waar, want hij pakt "shelter" ook als biologically productive hectares, terwijl je best op biologically unproductive land kunt wonen of rijden.
Haha, wat heb je daar nou weer aan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 07:52 schreef Hallulama het volgende:
Meer tv's dan mensen in huishouden VS
AMSTERDAM - Het gemiddelde Amerikaanse huishouden telt momenteel meer televisietoestellen dan mensen. Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau Nielsen Media Research.
Meer op: De Telegraaf
Met een fiets kom je verder als met een tvquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:10 schreef IHVK het volgende:
[..]
Haha, wat heb je daar nou weer aan?![]()
Maar goed, in Nederland hebben we meer fietsen dan mensen, dat is ook niet echt handig.
Het is een mooi praktijk voorbeeld van hoe de ecologische voetafdruk stijgt, door overmatig consumeren, en het hebben van meer televisies per huishouden dan mensen per huishouden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:10 schreef IHVK het volgende:
Haha, wat heb je daar nou weer aan?![]()
Maar goed, in Nederland hebben we meer fietsen dan mensen, dat is ook niet echt handig.
We're dOOOmed !quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:27 schreef HenkieVdV het volgende:
LOL
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 13.4 PLANETS.
Niet dat ik echt zo leef natuurlijkquote:
Yeah, like a pig, tied to a stick, in a cage, on antibiotics.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:19 schreef PvtRyan het volgende:
Niet dat ik echt zo leef natuurlijk
Dat zou betekenen dat ik alleen sla uit m'n eigen tuin eet, in een hok van 30 vierkante meter met 7 mensen woon, geen auto of motor heb, zelfs niet met het OV reis
En geen PC hebt om op deze topic te reageren en deze test te doenquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:19 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Niet dat ik echt zo leef natuurlijk
Dat zou betekenen dat ik alleen sla uit m'n eigen tuin eet, in een hok van 30 vierkante meter met 7 mensen woon, geen auto of motor heb, zelfs niet met het OV reis
Gelukkig helpt het ons beseffen dat de huidige manier van doen misschien niet echt houdbaar is? En dat wij enorm veel productieve grond gebruiken die een ander in het buitenland daarom dus niet tot zijn beschikking heeft, en dat vrede voortkomt uit rechtvaardigheid, en dat rechtvaardigheid voortkomt uit eerlijk delen, en dat zolang we niet eerderlijk delen er geen rechtvaardigheid is, en er dus ook geen vrede zal zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 16:43 schreef Alicey het volgende:
1,9 planets of 3,5 ha. Echt iets er aan hebben doe je neit, daar zijn te weinig passende antwoorden voor op de vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |