Misschien op de kaart de Noordoostpolder niet bij Overijsel laten horen, maar bij Flevolandquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeieavond allemaal, gister avond zei ik dat ik morgen of donderdag de kaarten en de vernieuwde icons in gebruik zou nemen, na flink door werken heb ik dan eindelijk toch nog kunnen redden voor vandaagdan maar gelijk ook de verwachtingen er maar ingezet.
Momenteel zijn er 71 icons, binnenkort zal dit nog verder worden uitgebreid met o.a waarschuwind en index voor b.v UV, Storm, Windstoten, Zwaar weer, etc.
Ik heb als kado ook nog maar eens een nachtkaartje aangemaakt en die naast het dagkaart geplaast, op deze manier probeer het ik het zo overzichtelijk te houden.
Binnenkort zal misschien nog een aparte pagina worden aangemaakt voor de icons + betekenins, maar ik zit ook te denken om die gewoon in 1 pagina te houden. Anyway, kijk en geniet!
Voor de rest is nog steeds commetaar, tips, etc altijd welkomook positive reactie's mag je geven
Klik hier voor de verwachtingen en weericons
buienradar.nl laat ook bliksem zien, die doen dat met plusjes. Vind ik persoonlijk wat minder druk dan die flitsjes.quote:Op woensdag 13 september 2006 03:25 schreef petre86 het volgende:
ik vind zelf http://www.weathernews.nl/radar/ ook erg handig, die laten flits-symbooltjes zien bij onweerswolken..
ja, de wind zit ondertussen in het westen. Koelere, maar ook wat vochtiger lucht daarom in hetv westen.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Koeler dan gister buiten, maar toch nog zalig!
Wel heel erg heiīg!
Het is stront benauwd. Alleen in de schaduw is het lekker. Hoe is het weer bij jouquote:
quote:Northern France, Benelux, southern North Sea
Latest models agree that low-level convergence will strenghten over western Europe today as weak upper short-wave trough travels northward over France and British Isles. While weak surface low pressure is expected that spreads northward into British Isles ... quite strong WAA could be expected at the north-eastern flank affecting western and northern France, Benelux, and eastern British Isles today. Strongest WAA should be over The Channel and eastern British Isles. Latest soundings show that steep low to mid-level lapse rates are present from northern France to north-western Germany ... and rather moist low-level air mass is also present over a broad area ... and daytime insolation is expected during the day yielding CAPE up to 1000 J/kg over Benelux region today. Further west ... moist and neutral to slightly unstable air mass is present in the range of the convergence. Expect that convective activity will have its maximum in the afternoon/evening hours ... when low-level convergence should be maximized and WAA should be strongest in the range of a LLJ forming at the eastern flank of the surface low ... greatest chance for severe thunderstorms should be near the convergence zone ... where steep low-level lapse rates and high CAPE present over Benelux/north-western Germany will overlap with strong vertical wind shear in the range of the frontal boundary over British Isles ... and given veering profiles ... a few mesocyclones may form at the eastern border of the convergence where isolated cells will be most likely. Large hail and severe wind gusts should be possible with every supercell that develops. Further east ... weak vertical wind shear will be present over Germany ... and chance for organized convection should be weaker. However ... an isolated event is not ruled out. From The Channel to eastern British Isles ... CAPE should be rather weak due to neutral lapse rates ... but thunderstorms may form in the WAA regime during the day. Given strong LLS at the northern flank of the surface low ... chance for tornadoes should be enhanced if significant low-level instability will develop. However ... this seems to be the limiting factor, though ... as low levels should be quite stable. Best potential seems to exist near the British coast ... where models indicate some instability east of the convergence line.
Dankquote:Op woensdag 13 september 2006 00:48 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Misschien op de kaart de Noordoostpolder niet bij Overijsel laten horen, maar bij Flevoland. Verder ziet het er netjes uit.
Hier rond 20:00 toch nog wat mooie "ontploffende" wolken te zien. Groeten ik
.
Hé een rood driehoekje op de estofex-kaart... Tornadoquote:Op woensdag 13 september 2006 16:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Het is stront benauwd. Alleen in de schaduw is het lekker. Hoe is het weer bij jou![]()
Volgens ESTOFEX kunnen we nog wat verwachten vanavond. Ik moet 't nog zien. Ben iig wel toe aan wat verkoeling.
[[url=http://estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?lightningmap=yes&fcstfile=2006091406_200609130715_1_stormforecast.xml]afbeelding][/url]
[..]
Niet een waterhoos, want volgens mij zit daar geen land?!quote:Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef DemonRage het volgende:
Hé een rood driehoekje op de estofex-kaart... Tornado
Ziet er netjes uit. En leuk dat buienradar geintereseerd is. Weet jij trouwens wie op weerwoord betrekkingen heeft met buienradarquote:Op woensdag 13 september 2006 17:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dankik was zowiezo al van plan om de kaart aan te passen, na gister wat geklooi nu eindelijk online gezet
Klik voor versie 2.0
27.0 graden momenteel, en van onweer, neh denk niet dat er veel komt.
Edit:
Ben zojuist gevraagt via mail of www.buienradar.nl gebruik mocht maken van mijn weericonen![]()
wat een eer zeg
Dankquote:Op donderdag 14 september 2006 15:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit. En leuk dat buienradar geintereseerd is. Weet jij trouwens wie op weerwoord betrekkingen heeft met buienradar.
Estofex (gatzen) zat er voor de Benelux iig goed naast. En ik denk dat het vandaag ook weinig wordt.
Hier wordt het iig steeds bewolkter.
Dat begrijp ik. Maar hoe zijn ze dan bij jou terrecht gekomenquote:Op donderdag 14 september 2006 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Danken nee WeerWoord heeft geen betrekkingen met buienradar.nl hoezo?
Zag het ook ja. Pittige bui. Hier nu totaal bewolkt.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Againzender het volgende:
Hm, er ontstaat een onweersbui voor de kust ergens ten hoogte van Zandvoort zo te zien, maar dat drijft van de kust af zo te zien.
Zou best kunnen als ze dat forum bekijken hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 17:46 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar hoe zijn ze dan bij jou terrecht gekomenZal toch wel zeker via weerwoord zijn gegaan.
[..]
Zag het ook ja. Pittige bui. Hier nu totaal bewolkt.
Je bent niet te lui om posts te maken in dit topic, dan ben je dus ook niet te lui om de OP te lezen. Hup, ga lezen dat ding, dan weet je het.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:23 schreef crossover het volgende:
Ben lui.
Het gaat over het weer? Of denken jullie dat de wereld vergaat binnenkort?
Zie het verschilquote:Op vrijdag 15 september 2006 13:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Je bent niet te lui om posts te maken in dit topic, dan ben je dus ook niet te lui om de OP te lezen. Hup, ga lezen dat ding, dan weet je het.
Ja, wat valt er te melden? Zon, 29.4 graden (hmm, maak er maar 25 van), aangenaam windje, aan hele hoge schaapwolkjes.
Gewoon. Zoals het altijd zou moeten zijn![]()
[edit]Ik zie net dat de OP wel errug karig is... Dat kreng was toch altijd veel langer?[/edit]
I know. Post er ook regelmatig. Maar volgens mij zat er ook een figuur van buienradar.nl op weerwoord. Maar wat wil buienradar er dan mee? Gaan ze dan nog verder uitbreiden?quote:Op donderdag 14 september 2006 17:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zou best kunnen als ze dat forum bekijken hoorhet is net als FOK! een openbare forum.
Hier voorledig helder
Is er trouwens ooit een meeting geweestquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zie het verschil
Klik
Hier voor de zoveelste dag mooi weeralleen nu wel een stevige wind!
quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:39 schreef i2Them2 het volgende:
Ik verveelde me laatst, dus had ff een grafiekje gemaakt met daarop de data waarop een DASOO-topic is geopend.
[afbeelding]
Ja, sorry. Ik verveelde me.
Hier vandaag iig lekker weertje gehad. Maar wel veel bewolking aan het begin van de middag.
Je ziet precies wanneer het zomer is.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:39 schreef i2Them2 het volgende:
Ik verveelde me laatst, dus had ff een grafiekje gemaakt met daarop de data waarop een DASOO-topic is geopend.
[afbeelding]
Hier vandaag iig lekker weertje gehad. Maar wel veel bewolking aan het begin van de middag.
Euhm welke website?quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
Speedy, kun je je website niet beter laten keuren in de daarvoor bestemde topics? Dan bljift het hier ontopic, zoals je altijd zegt als het een beetje offtopic gaat.
Hier vandaag trouwens lekker warm en zonnig. Weer geen regen. Ik ben verbrand omdat ik vergeten was me in te smeren en ik er niet vanuit ging dat ik 3 uur op de motor zou zitten. Tja.. dat wordt een dagje kriebelen en smeren met aloe vera
Nope er is tot nu toe nooit een meeting geweest, ik weet niet hoeveel belangstelling hierbij is. Voor de rest weet ik nog niet wat buienradar met de iconen wil, ik denk dat een uitbreiding wel een grote kans maakt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:39 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
I know. Post er ook regelmatig. Maar volgens mij zat er ook een figuur van buienradar.nl op weerwoord. Maar wat wil buienradar er dan mee? Gaan ze dan nog verder uitbreiden?
[..]
Is er trouwens ooit een meeting geweestWe hadden toch zo'n plaatje met een bus oid. Damn dat waren nog eens tijden
.
[afbeelding]
Dankquote:Op zondag 17 september 2006 03:59 schreef TommyGun het volgende:
Ziet er netjes uit SpeedyGJ
Hier al lang droog btw..... weekje meen ik
Haha, wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar......quote:Op maandag 18 september 2006 11:51 schreef Party_P het volgende:
Mag het dan wel een winter zijn ,met warme sneeuw. Dus zo'n 15 graden met minimaal 10cm sneeuw?
HIER MET DIE STORMquote:Op maandag 18 september 2006 18:58 schreef aloa het volgende:
Dat de temperatuur zich niet alleen herstelt, maar vervolgens ook goed in het zadel blijft, heeft mede te maken met een tweetal cyclonen op de Atlantische oceaan, namelijk Gordon en Hélčne. Vooral Gordon – momenteel een “klasse I” orkaan met maximale gemiddelde windsneden van 70 knopen, oftewel 130 km/uur, gaat een opmerkelijke koers volgen. Woensdag raast hij over de Azoren met een dikke windkracht elf en vervolgens buigt hij sterk naar het noorden af. Donderdagmiddag zal de kleine depressie, die dan nog steeds tropische kenmerken heeft, de Spaanse noordwestkust schampen en daar wellicht korte tijd een zeer zware storm veroorzaken.
Bron: Wereld weer - September recordwarm?
Ging ff erg hard iddquote:Op maandag 18 september 2006 20:24 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Het valt er hier (Eindhoven) even flink uit nu... aardige stortbui
quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:39 schreef i2Them2 het volgende:
Die Gordon gaat waarschijnlijk alleen voor warmer weer zorgenquote:
Is een link ding die storm. Is voor de modellen altijd lastig om goed te voorspellen, maar het lijkt voorlopig inderdaad op een flinke bak wind uit te kunnen draaien.quote:Op maandag 18 september 2006 22:29 schreef Oom_Agent het volgende:
Gordon neemt trouwens weer in kracht toe, de afgelopen dagen een uurgemiddelde van 120 km/u en inmiddels weer 145 km/u en windstoten van 180 km/u. Misschien houdt ie het ook nog lang uit riching Europa vanwege het warme zeewater.
Donderdag 21 september ligt ie dan, met 11 Bft, voor de Franse kust volgens ECMWF:
[afbeelding]
Golven van meer dan 12 meter hoogte bij Helene
[afbeelding]
quote:September storm
18 September 2006
Met Office forecasters are warning that, over the coming days, western Europe, including the British Isles, could feel the effects of an ex-tropical storm, with the potential for prolonged heavy rain, unseasonably high temperatures and strong winds.
Hurricane Gordon is currently in the mid-Atlantic, but is moving east towards the Azores. Through this week it is expected to lose its strength, but the effects of the storm will be felt closer to home as the remnants influence the weather across the UK during the second half of the week.
This weekend sees the Autumnal equinox. It is not uncommon at this time of year for the remains of ex-tropical cyclones (such as tropical storms and hurricanes) to move into northern latitudes and affect the weather across Europe. The impacts of such events are extremely variable. On this occasion we expect to see:
heavy, prolonged rain, especially in northern and western areas;
unseasonably high temperatures, possibly up to 28 °C, especially across south eastern areas;
the potential for very strong winds, especially affecting northern and western areas;
large sea swells coming onto south-west and west-facing beaches.
There is still doubt about how the weather pattern will develop over coming days and the detail of the forecast will be important. If the likelihood of severe weather across the UK increases, the Met Office will issue severe weather warnings as part of its remit as the UK's national weather service. It is advisable that people check the latest weather forecast to see how things are developing.
Ja, misschien wordt het wel een soort kanaalrat, zo'n beestje wat net tussen de poortjes doorglipt.quote:Op maandag 18 september 2006 23:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
Is een link ding die storm. Is voor de modellen altijd lastig om goed te voorspellen, maar het lijkt voorlopig inderdaad op een flinke bak wind uit te kunnen draaien.
En meestal ook veel regen bij oude tropische orkanen.
We houden hem in de gaten
zat net aan zo'n kreng te denkenquote:Op maandag 18 september 2006 23:16 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja, misschien wordt het wel een soort kanaalrat, zo'n beestje wat net tussen de poortjes doorglipt.![]()
quote:000
WTNT32 KNHC 190549
TCPAT2
BULLETIN
HURRICANE GORDON INTERMEDIATE ADVISORY NUMBER 33A
NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL AL072006
200 AM AST TUE SEP 19 2006
...GORDON MOVING RAPIDLY EASTWARD AS IT TAKES AIM ON THE AZORES...
A HURRICANE WARNING IS IN EFFECT FOR ALL OF THE AZORES ISLANDS. A
HURRICANE WARNING MEANS THAT HURRICANE CONDITIONS ARE EXPECTED
WITHIN THE WARNING AREA WITHIN THE NEXT 24 HOURS. PREPARATIONS TO
PROTECT LIFE AND PROPERTY SHOULD BE RUSHED TO COMPLETION.
FOR STORM INFORMATION SPECIFIC TO YOUR AREA...INCLUDING POSSIBLE
INLAND WATCHES AND WARNINGS...PLEASE MONITOR PRODUCTS ISSUED
BY YOUR LOCAL WEATHER OFFICE.
AT 200 AM AST...0600Z...THE CENTER OF THE WELL-DEFINED EYE OF
HURRICANE GORDON WAS LOCATED NEAR LATITUDE 38.1 NORTH...LONGITUDE
40.2 WEST OR ABOUT 710 MILES... 1140 KM...WEST OF TERCEIRA IN THE
AZORES ISLANDS.
GORDON IS MOVING TOWARD THE EAST NEAR 28 MPH...44 KM/HR...AND THIS
GENERAL MOTION IS EXPECTED TO CONTINUE FOR THE NEXT 24 HOURS. ON
THE FORECAST TRACK...GORDON WILL PASS NEAR OR MOVE ACROSS THE AZORES
LATE THIS AFTERNOON OR EVENING.
MAXIMUM SUSTAINED WINDS ARE NEAR 100 MPH...160 KM/HR...WITH HIGHER
GUSTS. GORDON IS A CATEGORY TWO HURRICANE ON THE SAFFIR-SIMPSON
SCALE. ALTHOUGH SOME SLOW WEAKENING IS POSSIBLE DURING THE NEXT 24
HOURS...GORDON IS STILL EXPECTED TO BE A HURRICANE AS IT PASSES
NEAR OR ACROSS THE AZORES ISLANDS. IN ADDITION...STRONGER WINDS
WILL BE LIKELY OVER THE HIGHER TERRAIN OF THE AZORES.
HURRICANE FORCE WINDS EXTEND OUTWARD UP TO 40 MILES...65 KM...FROM
THE CENTER...AND TROPICAL STORM FORCE WINDS EXTEND OUTWARD UP TO 115
MILES...185 KM.
THE ESTIMATED MINIMUM CENTRAL PRESSURE IS 972 MB...28.70 INCHES.
LARGE AND DANGEROUS BATTERING WAVES ALONG WITH STORM SURGES OF 1 TO
3 FT ARE POSSIBLE IN AREAS OF ONSHORE WINDS IN THE AZORES.
GORDON IS EXPECTED TO PRODUCE TOTAL RAINFALL ACCUMULATIONS OF 2 TO 4
INCHES OVER THE AZORES... WITH ISOLATED MAXIMUM AMOUNTS OF 6 INCHES
OVER THE HIGHER TERRAIN.
REPEATING THE 200 AM AST POSITION...38.1 N...40.2 W. MOVEMENT
TOWARD...EAST NEAR 28 MPH. MAXIMUM SUSTAINED WINDS...100 MPH.
MINIMUM CENTRAL PRESSURE...972 MB.
THE NEXT ADVISORY WILL BE ISSUED BY THE NATIONAL HURRICANE CENTER
AT 500 AM AST.
$$
FORECASTER STEWART
Helene:quote:Om 03h00 UTC, 19 september bevindt orkaan Gordon zich nabij 38,0° Noorderbreedte, 41,6° Westerlengte, oftewel 1265 km ten westen Terceira op de Azoren, en trekt met 44 km oostwaarts. Gordon gaat gepaard met doorstaande windsnelheden (1 minuut) van 157 km/uur en met windstoten tot 194 km/uur en een minimale druk van 972 mbar. De voorgaande voorspellingen ten spijt heeft Gordon aan kracht kunnen winnen en is opnieuw een tweede-categorieorkaan geworden. Het wordt steeds waarschijnlijker, dat Gordon de Azoren als tropische cycloon zal bereiken. Als dit gebeurt, zal dit een zeldzaam, maar geen uniek fenomeen zijn; sinds 1851 is dit ongeveer negen keer voorgekomen voor het laatst in 1992 met orkaan Charley.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantisch_orkaanseizoen_2006quote:Om 03h00 UTC, 19 september bevindt orkaan Helene zich nabij 24,2° Noorderbreedte, 51,4° Westerlengte, oftewel 1590 km ten oost-zuidoosten van Bermuda, en trekt met 13 km/uur west-noordwestwaarts. Helene gaat gepaard met doorstaande windsnelheden (1 minuut) van 185 km/uur en met windstoten tot 222 km/uur en een minimale druk van 960 mbar. Waarschijnlijk zal Helene de komende 48 uur nog langzaam verder aan kracht kunnen winnen. De kans, dat Helene binnen die termijn de vierde categorie bereikt, is 35%. Ook wordt verwacht, dat Helene zich de komende drie dagen als majeure orkaan zou kunnen handhaven.
De site van de NHC ( National Hurricane Center) uit Miami.quote:
Was dan in Arnhem geblevenquote:
Bedankt. Staan ook wel wat leuke kaartjesquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:45 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
De site van de NHC ( National Hurricane Center) uit Miami.
http://www.nhc.noaa.gov/index.shtml
Bij Advisory zie je de laatste ontwikkelingen staan.
Ja, het zal welquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:21 schreef i2Them2 het volgende:
Hoe bedoel je te warm voor de tijd van het jaar:
[afbeelding]
Beetje heel erg warmquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:21 schreef i2Them2 het volgende:
Hoe bedoel je te warm voor de tijd van het jaar:
[afbeelding]
Als je erop klikt wordt het al duidelijkerquote:
Duhquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Als je erop klikt wordt het al duidelijker.
Plaatjes zijn weer tot leven gekomen.quote:Op woensdag 20 september 2006 08:05 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Duh![]()
Thanks voor de uitleg, maar nu zijn de plaatjes weer dood.
13.8 buiten, blauwe lucht, zon...
Niet zo zeuren speedyquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
En nu kan ik het helemaal vergeten naar mijn eindjaars neerslag som! Ik wordt er niet goed van. Weerstation met draad bekabelt, inmiddels weer over gegaan naar draadloos, maar dit mag toch niet voor komen?? Ook die 8 sec update kreeg ik niet eens, hier was ik dezelfde avond nog achter gekomen, ik begin het nu wel echt zat te worden.
Live:
[afbeelding]
Geupload mocht de live versie weer veranderd zijn.
[afbeelding]
Het zou uitzonderlijk zijn als ik nu al 5250mm in 1 jaar had, en dan die 198.9mm in 24 uur, orkaan is hier net begonnen lijkt het welbah ik baal als een gek, oplossing is er niet, ik denk dat ik met dit weerstation stop, op deze manier wil ik niet door gaan met deze hobby.
Joling....quote:Op woensdag 20 september 2006 11:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Gerard?
Alleen maar warme luchtquote:Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Wij gaan dus helemaal niks van Gerard mee krijgen....
Dat moet wel kunnen, je moet de temps op je basisstation wissenquote:Op woensdag 20 september 2006 10:30 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Niet zo zeuren speedyIk heb maar 2346 mm gehad. Oké ben wel pas eind juli begonnen
.
Heb ik ook. Weerstation viel uit en toen ik hem weer aanzette stonden er echt onzinnige getallen. Vooral bij de neerslag. Maar ja, wat kan je er aan doen. Kan je trouwens de minima en maxima op heavyweather (en je weerstation) deleten? Dan is het iig weer wat betrouwbaarder.
Maar ik begrijp je wel. Is echt enorm irritant. Veel succes ermee..
Misschien wel van Helenequote:Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Wij gaan dus helemaal niks van Gerard mee krijgen....
weer.nl - Ex-Orkaan Gordon nadertquote:Gordon verdwijnt vervolgens noordwaarts weg en dan is het even rustiger. Maar er doolt nog een orkaan rond in de westelijke delen van Atlantische Oceaan. Dat is Helene. Het vierde plaatje wordt bij aanklikken een loop die de verwachte koers van de restanten van Helene voorbij laat komen. Volgens deze visie trekt ex-Helene via het Kanaal richting ons land met een forse hoeveelheid wind. Maar het is nog ver weg. Wie weet blijft Helene wat meer ten westen van ons en wordt er middels een straffe zuidenwind aan de voorzijde wederom warme Spaanse lucht op transport gezet naar ons.
Het ís lekker weer, zeikstraal!quote:Op woensdag 20 september 2006 18:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop het weldan krijgen we eindelijk weer eens lekker weer
Sjaggie of zoquote:Op woensdag 20 september 2006 18:40 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Het ís lekker weer, zeikstraal!
Ken je al langer dan vandaagquote:Op woensdag 20 september 2006 18:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
Grapje, je kent me inmiddels toch wel een béétje?
Maar verder vind ik het lekker weer, we hebben net drie weken regen gehad, dat was levendig genoeg!
Het is gewoon afwachten, sommige zeggen dat het los gaat, anderen zeggen dat er niks gaat gebeuren.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Volgende week knalt het losnieuw rec windstoot: 231 km/h
Helene als Kanaalrat, tering dat kan een puinzooi wordenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:36 schreef aloa het volgende:
Hier Kun je zien hoe helene volgende week door het kanaal richting Nederland gaat. Dan gaat het stormen.![]()
Blijft afwachten of het ook daadwerkelijk zo gaat.
En toch hoop ik dat die komt, flinke actie in het weer mag ook wel weer eens, ik bedoel, kracht 9 begint te gewoon te worden, 1X in de 10 jaar mag er wel een 10/11 komen, liefst een 12 natuurlijkquote:Op woensdag 20 september 2006 23:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
Helene als Kanaalrat, tering dat kan een puinzooi worden
Maar goed, het is nog ver weg....
Ja interessant.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Sneeuw in Lapland. Zie hier (click op kaartje links).
Mooi hequote:Op woensdag 20 september 2006 23:23 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ja interessant.
[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06383/lapland.jpg]afbeelding][/url]
Mij n vader heeft een kas, dus ik zit altijd een beetje in dubio met zware stormen.....quote:Op woensdag 20 september 2006 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch hoop ik dat die komt, flinke actie in het weer mag ook wel weer eens, ik bedoel, kracht 9 begint te gewoon te worden, 1X in de 10 jaar mag er wel een 10/11 komen, liefst een 12 natuurlijk
Als je die storm hebt meegemaakt weet je dat inderdaad nog welquote:Op woensdag 20 september 2006 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:![]()
geweldig
, ik heb die storm ook mee gemaakt
het enige wat ik kon herinneren was, dat ik met mijn moeder / stief vader / zus aan het sjoelen waren en ineens de schutting hoorde krakken
toen we de buitenverlichting aandeden (bouwlamp) zagen we paar sec later de schutting weg waaien door een enorme rukwind
4 jaar geleden nogquote:Op woensdag 20 september 2006 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch hoop ik dat die komt, flinke actie in het weer mag ook wel weer eens, ik bedoel, kracht 9 begint te gewoon te worden, 1X in de 10 jaar mag er wel een 10/11 komen, liefst een 12 natuurlijk
Ik wil noodweer, niet dood....quote:Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Volgende week knalt het losnieuw rec windstoot: 231 km/h
Die kan ik me ook nog herinnerenquote:Op donderdag 21 september 2006 00:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
4 jaar geleden nog. Oktober 2002 . De schutting, vele bomen ed. omver geblazen. Was toen lekker fietsen. Heen kwam je amper vooruit, maar terug ging het echt super. Windkracht 10 hier en windstoten van dik boven de 120 km/h. In het zuidwesten een windkracht 11 met windstoten van 148km/h.
HIer meer: http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=6337
weer.nl - restanten gordonquote:Een behoorlijke adder onder het gras is het gedrag van de orkaan Helene, die nu nog ver weg op de oceaan ligt. Gisteren lieten we in een loopje zien dat het ECMWF toen een koers berekende die de kern van het lagedrukgebied, dat uit de restanten van Helene ontstaat, uiteindelijk - en actief - in de buurt van Nederland zou brengen. Inmiddels heeft het Europese model een route in gedachten die Helene, net als haar voorganger Gordon, eerst over de Azoren en vervolgens bij de noordwestpunt van Spanje brengt. De meteorologen van het Hurricane Centre in Miami, die Helene op dit moment volgen, hebben deze optie vooralsnog van de hand gewezen. Vooral omdat zij de indruk hadden dat de Europese modellen de koers van Gordon ook niet goed in de smiezen had. Dit is overigens een indruk die in Europa niet door iedereen wordt gedeeld. Maar zo zal het ongetwijfeld vaker gaan…
Jezus, dat is me ook een koersverandering zegquote:Op donderdag 21 september 2006 18:45 schreef aloa het volgende:
De koers van helene is nog niet geheel duidelijk
[..]
weer.nl - restanten gordon
Kom op zeg. Bijna alle modellen gaven dit de laatste dagen al aan. Heb eigenlijk nog nergens een kaartje gezien die aangaf dat Helene over Nederland zou trekken (oké om 21:40 toen ik ff terug keek in het topic). Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op donderdag 21 september 2006 18:45 schreef aloa het volgende:
De koers van helene is nog niet geheel duidelijk
[..]
weer.nl - restanten gordon
Deze site geeft dezelfde koers aan.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:27 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Kom op zeg. Bijna alle modellen gaven dit de laatste dagen al aan. Heb eigenlijk nog nergens een kaartje gezien die aangaf dat Helene over Nederland zou trekken (oké om 21:40 toen ik ff terug keek in het topic). Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het kan nog
.
[afbeelding]
Bron: http://www.nhc.noaa.gov/index.shtml
Vandaag een maximale temperatuur van 27,5 in ons landje. Is toch behoorlijk. Het hoort zo'n 18 graden te zijn.
Kijk, dat klinkt nou goed.quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:39 schreef aloa het volgende:
Bij de verwachtingen voor de komende week is een belangrijke rol weggelegd voor de orkaan Helene, die de Europese meteorologen vanaf nu de nodige hoofdbrekens zal gaan bezorgen. Helene ligt nu nog ver weg op de oceaan en is een categorie-1 orkaan met gemiddelde windsnelheden van 135 kilometer per uur rond de kern. Volgens het Hurricane Centre in Miami volgt het systeem de komende dagen een noordoostelijke koers richting het zeegebied ten westen van Ierland. Uit de restanten van de orkaan vormt zich daarbij een nieuw lagedrukgebied dat, als gevolg van de interactie met andere systemen boven de oceaan, mogelijk zeer actief kan worden. Een van de bij het Hurricane Centre in gebruik zijnde modellen komt daarbij met een lagedrukgebied waar omheen de wind met een gemiddelde snelheid van ruim 180 kilometer gaat waaien. Dat zou ongeëvenaard zijn. De meteorologen hebben het dan ook over een ‘formidabel laag ‘ als deze (extreme) optie uit zou komen.
weer.nl - Laatste kunstjes Gordon
Een formidabel laag![]()
Het is natuurlijk maar 1 model, die dit voorspeld.![]()
Het wordt wel weer een orkaanquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Hurricane Helena is inmiddels geen hurrucane meer.
Ik dacht echt net hetzelfde. Er zou toch een weerforum komen? Er is zelfs geen uitsluitsel gegeven, behalve dus een - kennelijk loze - belofte van yvonne.quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:11 schreef Nolius het volgende:
Zeg, ik ben twee weken op vakantie geweest en ik dacht: laat ik eens lekker in het weerforum gaan posten. Maar ik kan het niet vinden in de index!
Ze zouden het toch mee naar achteren nemen? Is er nog geen besluit?
Ik weet niet of dat kan. In '53 spraken ze ook over een orkaan, maar ik dacht dat orkanen voeding haalden uit het water...quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:26 schreef unstoppablemark het volgende:
Wat gaat er gebeuren? Komt er een orkaan naar ons toe![]()
wat mij van die storm altijd opvalt is dat hij zo vroeg in september was. Zou de kracht van die storm te maken hebben gehad met het warme zeewater?quote:Op zondag 24 september 2006 08:59 schreef aloa het volgende:
Orkaan kracht komt hier zelden voor. Blijkbaar in 1944, heeft er windkracht 12 gestaan.
Zware stormen in Nederland sinds 1910
Ik zit net de uitzending van FOK!radio terug te luisteren van 11 september en daarin zegt Nikky dat er achter de schermen nogal wat tegenstanders zijnquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:56 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik dacht echt net hetzelfde. Er zou toch een weerforum komen? Er is zelfs geen uitsluitsel gegeven, behalve dus een - kennelijk loze - belofte van yvonne.
maar zijn er meer forums die ze niet zien zitten ook niet tijdelijk om te proberenquote:Op zondag 24 september 2006 13:47 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ik zit net de uitzending van FOK!radio terug te luisteren van 11 september en daarin zegt Nikky dat er achter de schermen nogal wat tegenstanders zijn![]()
Maar als tijdelijk forum ziet ze het wel zitten. Opzich lijkt me dat wel kunnen, want dan kun je laten zien wat het waard is.
Een orkaan krijgen we niet, maar het is nog steeds mogelijk dat het een pittig stormpje gaat worden.quote:Op zondag 24 september 2006 13:53 schreef WEST het volgende:
[..]
maar gelukkig komt die storm niet, laat dat maar in november ofzo gaan doen.![]()
SHO stuitte in het begin ook op veel weerstand, ik vind niet dat ze het daarom moeten laten. Bovendien had yvonne het toch wel soort van beloofd... toch?quote:Op zondag 24 september 2006 13:47 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ik zit net de uitzending van FOK!radio terug te luisteren van 11 september en daarin zegt Nikky dat er achter de schermen nogal wat tegenstanders zijn![]()
Maar als tijdelijk forum ziet ze het wel zitten. Opzich lijkt me dat wel kunnen, want dan kun je laten zien wat het waard is.
Voor wanneer is de storm verwacht?quote:Op zondag 24 september 2006 15:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Een orkaan krijgen we niet, maar het is nog steeds mogelijk dat het een pittig stormpje gaat worden.
Ja maar dan is het dus zaterdag. Dan kan ik niet gratis naar de zee toequote:Op zondag 24 september 2006 20:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou ja, woensdag ligt hij pas bij Normandië (of hoe heet het daaro in dat puntje van Frankrijk?). Kan daarna nog wel een dag of 3 duren.
Het KNMI rept er nog niet over, verstandig.
8 maar?quote:Op zondag 24 september 2006 21:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat die gewoon als storm ierland pakt, daar ten zuiden overheen gaat en dan ons weg pakt met een kleine 8 of zo.
Ja 8 maar, aangezien dat kleine stukje noordzee nooit voldoende voeding zal geven om aan te sterken. Boven land is die al gauw afgezwakt.quote:
Zet eens een enorme oven in de Noordzee!quote:Op zondag 24 september 2006 22:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja 8 maar, aangezien dat kleine stukje noordzee nooit voldoende voeding zal geven om aan te sterken. Boven land is die al gauw afgezwakt.
Weerforum? Nog niets over gelezenquote:Op zondag 24 september 2006 15:05 schreef Adelante het volgende:
wie? wat?
Helene? Weerforum?
beide niet
FOK!radio is vanavondquote:Op zondag 24 september 2006 15:51 schreef Christine het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat we er niks meer van horen..
idem hierquote:Op maandag 25 september 2006 08:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik ben weg, maar lees het morgen wel.
quote:
En dan kan de website wel weer verwijderd wordenquote:Op maandag 25 september 2006 22:36 schreef DemonRage het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FEESTJE BOUWÛH!!!!!
Wel kewl zo'n forum... er zijn verschillende facetten van het weer enzo die te bespreken zijn. Daarnaast kan er een centraal fototopic lopen in het forum.
Neuh... in januari eventjes op vakantie.. weekje of drie..quote:Op maandag 25 september 2006 10:44 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
He, kom jij nog een keer terug of hoe zit dat?
Zoiets heb ik hier in Breda ook gezien... erg mooi!quote:Op dinsdag 26 september 2006 08:48 schreef Nolius het volgende:
[afbeelding]
Ik heb iets gemist afgelopen vrijdag geloof ik!
haha ik zag het ook al op de beelden.. volgens mij iets niet in orde daaroquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
ORKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aangezien het op beide sites hetzelfde is, denk ik dat er toch iets mis was met de radarquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lol check die cijfers eens achter "Dit jaar"quote:Op donderdag 28 september 2006 07:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Speed, horen je inches niet mm te zijn?! 206,7 mm klinkt toch beter somehow.
het is toch wat vreemd om met dit weer bokbier te drinken eigenlijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:45 schreef Adelante het volgende:
niks storm, gewoon heerlijk nazomer weer nog
Arnhem meldt 22 graden en een lekker zonnetje met wat lichte bewolking. heerlijk om met m'n laptop op het dakterras te zitten en een bokbiertje te drinken
Ja, en waarom kan dat ding dan niet denken dat wat hij meet inches zijn en geen millimeters? Als het programma zo niet is ingericht, ok. Zo vreemd is het niet dat ik het denk en ik probeer alleen maar te helpen, hoor.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lol check die cijfers eens achter "Dit jaar"
5252.5mm..........206.70"
Heb er heus wel aan gedacht hoor
Hmmz of ik begrijp jou niet, of jij begrijpt mij nietquote:Op donderdag 28 september 2006 18:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ja, en waarom kan dat ding dan niet denken dat wat hij meet inches zijn en geen millimeters? Als het programma zo niet is ingericht, ok. Zo vreemd is het niet dat ik het denk en ik probeer alleen maar te helpen, hoor.
Wat een mafkees zegquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:33 schreef highway101 het volgende:
zakenman wil berg van 1200m in Noord Holland
Dit maakt het weerbericht natuurlijk een stuk interessanter.
"Vandaag een uitermate regenachtige dag, vooral in het westen. Boven de 600 meter valt sneeuw. Boven de 1000 meter kan lokaal 35 centimeter sneeuw bijvallen, dus de ski's kunnen weer uit de kast".
De vooruitzichten voor de temperaturen zijn dalend tot rond het vriespunt in het laagland, boven de 1000m zakt de temperatuur tot -12 graden overdag, 's nachts tot -30."
![]()
ja, het ging even lekker tekeer inderdaadquote:Op vrijdag 29 september 2006 23:16 schreef Drifter__ het volgende:
Keihard geflitst en gerommel > Amsterdam-W
Edit: Keihard regen, alarmen die afgaan
zomers buitje inderdaadquote:
quote:De kans op onweer blijft ook groot, kanskaartjes geven voor zondagmiddag in het noordwesten van het land bijna 50% kans op zwaar onweer.
Ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:48 schreef Againzender het volgende:
Morgen ook wel kans op onweer, guidance:
[..]
Die heb ik ook nog mee gemaakt, maar dan om 4 uur. Flinke stortregens, ging echt heel erg hard.quote:Op zondag 1 oktober 2006 04:32 schreef zakjapannertje het volgende:
in Zoetermeer nu kondigt de onweer zich wel heel snel aan: een felle flits en meteen daarna gedonder hier, net daarvoor was er hevige regenval en van (geluid van) onweer niks te merken
Kom maar met dat onweer. Hier vannacht droog geweest.quote:De kans op onweer blijft groot, kanskaartjes geven voor vandaag kansen tussen 80 en 100%. Absolute kans op zwaar onweer voor de NW-helft tussen 15 en 21 UTC zelfs rond 40%. Ook maandag vooral voor de noordelijke helft van het land nog grote kansen op onweer.
onweersbui boven eht midden v.h. land lijkt flink te activerenquote:Op zondag 1 oktober 2006 15:32 schreef MikelenniuM het volgende:
* Meldt wat gerommel in De Bilt!
In Zwolle exact hetzelfde.quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:45 schreef i2Them2 het volgende:
Echt een enorme bui hier. Trekt jammer genoeg aan beide zijde van mij langs, maar aan de donder komt geen eind. Weinig bliksem, weinig regen.
Die trekt nu vlak langs ons over het IJsselmeerquote:Op zondag 1 oktober 2006 16:45 schreef i2Them2 het volgende:
Echt een enorme bui hier. Trekt jammer genoeg aan beide zijde van mij langs, maar aan de donder komt geen eind. Weinig bliksem, weinig regen.
Misschien had je beter het voetbal kunnen volgen, want het was niet Utrecht maar NAC waar Feyenoord tegen speeldequote:Op zondag 1 oktober 2006 17:26 schreef renz0r het volgende:
Net in de kuip tijdens Feyenoord- Utrecht gedonder en geflits en ff een stevige bui
ZONDAG brakheidquote:Op zondag 1 oktober 2006 17:29 schreef Adelante het volgende:
[..]
Misschien had je beter het voetbal kunnen volgen, want het was niet Utrecht maar NAC waar Feyenoord tegen speelde
Ik deel je leedquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:33 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb gewoon nog he-le-maal niks gehad![]()
Alles trok hier gewoon langs. Prachtig donkere wolken aan zien komen die dan weer de richting kozen van pauperdorpjes![]()
quote:
Tering zeg, Brabant heeft al echt veel onweer gehad dit jaar...quote:
En daar zal het ook bij blijven... Mischien over een uur nog wat onweer maar ik vrees van nietquote:Op zondag 1 oktober 2006 19:21 schreef PallominnoXIII het volgende:
Gigantisch dreigende lucht in Arnhem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |