abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:34:15 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_41755231

Handige linkjes:
ˇ Onweerlinks 'live'
ˇ Stormvue-sites
ˇ Cape en voorspellende kaarten
ˇ Wolkenkaarten en foto's
ˇ Diverse weersites
ˇ Achtergrond informatie
ˇ Golven en wind

Over de users:
Vanaf nu kan iedereen zien waar diegene woont, users kunnen zich hier melden zodat men van elkaar weet waar ze zo'n beetje zitten.
ˇ User kaart 'De atmosfeer staat op ontploffen'
Er is nu ook een fotoarchief website voor dit topic, hier worden de mooiste foto's in het archief opgeslagen.
. Het Foto Archief Website

Overige informatie:
ˇ Vorige delen 'De atmosfeer staat op ontploffen'
ˇ Openingpost 'De atmosfeer staat op ontploffen'
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:34:49 #2
34663 SpeedyGJ
pi_41755250
Goeieavond allemaal, gister avond zei ik dat ik morgen of donderdag de kaarten en de vernieuwde icons in gebruik zou nemen, na flink door werken heb ik dan eindelijk toch nog kunnen redden voor vandaag dan maar gelijk ook de verwachtingen er maar ingezet.

Momenteel zijn er 71 icons, binnenkort zal dit nog verder worden uitgebreid met o.a waarschuwind en index voor b.v UV, Storm, Windstoten, Zwaar weer, etc.

Ik heb als kado ook nog maar eens een nachtkaartje aangemaakt en die naast het dagkaart geplaast, op deze manier probeer het ik het zo overzichtelijk te houden.
Binnenkort zal misschien nog een aparte pagina worden aangemaakt voor de icons + betekenins, maar ik zit ook te denken om die gewoon in 1 pagina te houden. Anyway, kijk en geniet!

Voor de rest is nog steeds commetaar, tips, etc altijd welkom ook positive reactie's mag je geven

Klik hier voor de verwachtingen en weericons
pi_41757369
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeieavond allemaal, gister avond zei ik dat ik morgen of donderdag de kaarten en de vernieuwde icons in gebruik zou nemen, na flink door werken heb ik dan eindelijk toch nog kunnen redden voor vandaag dan maar gelijk ook de verwachtingen er maar ingezet.

Momenteel zijn er 71 icons, binnenkort zal dit nog verder worden uitgebreid met o.a waarschuwind en index voor b.v UV, Storm, Windstoten, Zwaar weer, etc.

Ik heb als kado ook nog maar eens een nachtkaartje aangemaakt en die naast het dagkaart geplaast, op deze manier probeer het ik het zo overzichtelijk te houden.
Binnenkort zal misschien nog een aparte pagina worden aangemaakt voor de icons + betekenins, maar ik zit ook te denken om die gewoon in 1 pagina te houden. Anyway, kijk en geniet!

Voor de rest is nog steeds commetaar, tips, etc altijd welkom ook positive reactie's mag je geven

Klik hier voor de verwachtingen en weericons
Misschien op de kaart de Noordoostpolder niet bij Overijsel laten horen, maar bij Flevoland . Verder ziet het er netjes uit.

Hier rond 20:00 toch nog wat mooie "ontploffende" wolken te zien . Groeten ik .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  woensdag 13 september 2006 @ 03:01:06 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_41759471
De flitsjes waren leuk gisteravond
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_41759586
ik vind zelf http://www.weathernews.nl/radar/ ook erg handig, die laten flits-symbooltjes zien bij onweerswolken..
dag
  woensdag 13 september 2006 @ 08:51:47 #6
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41760962
quote:
Op woensdag 13 september 2006 03:25 schreef petre86 het volgende:
ik vind zelf http://www.weathernews.nl/radar/ ook erg handig, die laten flits-symbooltjes zien bij onweerswolken..
buienradar.nl laat ook bliksem zien, die doen dat met plusjes. Vind ik persoonlijk wat minder druk dan die flitsjes.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_41761837
Ik heb gister toch nog gelijk gekregen met mijn onweer in Noord-/Midden-Limburg.
Tijdens de training werd het binnen een aantal minuten helemaal donker en elke 5 seconden waren er wel flitsen te zien (zonder ook maar een druppel regen).

Toen ben ik maar naar binnen gegaan, want het was niet verantwoord om door te trainen
Vandaag lijkt ook weer 'n erg warme dag te worden, vanmorgen was het rond 'n uur of 9 al 20 graden voor het kantoorgebouw waar ik nu stage loop.

Ik verwacht hier in Limburg lokaal zeker de 30 te behalen
pi_41771868
Koeler dan gister buiten, maar toch nog zalig!

Wel heel erg heiīg!
  woensdag 13 september 2006 @ 15:48:12 #10
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41772113
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Koeler dan gister buiten, maar toch nog zalig!

Wel heel erg heiīg!
ja, de wind zit ondertussen in het westen. Koelere, maar ook wat vochtiger lucht daarom in hetv westen.
pi_41773105
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Mooi weertje bij jullie zeg

Het is stront benauwd. Alleen in de schaduw is het lekker. Hoe is het weer bij jou

Volgens ESTOFEX kunnen we nog wat verwachten vanavond. Ik moet 't nog zien. Ben iig wel toe aan wat verkoeling.

quote:
Northern France, Benelux, southern North Sea

Latest models agree that low-level convergence will strenghten over western Europe today as weak upper short-wave trough travels northward over France and British Isles. While weak surface low pressure is expected that spreads northward into British Isles ... quite strong WAA could be expected at the north-eastern flank affecting western and northern France, Benelux, and eastern British Isles today. Strongest WAA should be over The Channel and eastern British Isles. Latest soundings show that steep low to mid-level lapse rates are present from northern France to north-western Germany ... and rather moist low-level air mass is also present over a broad area ... and daytime insolation is expected during the day yielding CAPE up to 1000 J/kg over Benelux region today. Further west ... moist and neutral to slightly unstable air mass is present in the range of the convergence. Expect that convective activity will have its maximum in the afternoon/evening hours ... when low-level convergence should be maximized and WAA should be strongest in the range of a LLJ forming at the eastern flank of the surface low ... greatest chance for severe thunderstorms should be near the convergence zone ... where steep low-level lapse rates and high CAPE present over Benelux/north-western Germany will overlap with strong vertical wind shear in the range of the frontal boundary over British Isles ... and given veering profiles ... a few mesocyclones may form at the eastern border of the convergence where isolated cells will be most likely. Large hail and severe wind gusts should be possible with every supercell that develops. Further east ... weak vertical wind shear will be present over Germany ... and chance for organized convection should be weaker. However ... an isolated event is not ruled out. From The Channel to eastern British Isles ... CAPE should be rather weak due to neutral lapse rates ... but thunderstorms may form in the WAA regime during the day. Given strong LLS at the northern flank of the surface low ... chance for tornadoes should be enhanced if significant low-level instability will develop. However ... this seems to be the limiting factor, though ... as low levels should be quite stable. Best potential seems to exist near the British coast ... where models indicate some instability east of the convergence line.

[ Bericht 0% gewijzigd door i2Them2 op 13-09-2006 16:46:22 ]
|[b]DASOO
| LastFM|
  woensdag 13 september 2006 @ 17:25:56 #12
34663 SpeedyGJ
pi_41775217
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:48 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Misschien op de kaart de Noordoostpolder niet bij Overijsel laten horen, maar bij Flevoland . Verder ziet het er netjes uit.

Hier rond 20:00 toch nog wat mooie "ontploffende" wolken te zien . Groeten ik .
Dank ik was zowiezo al van plan om de kaart aan te passen, na gister wat geklooi nu eindelijk online gezet

Klik voor versie 2.0

27.0 graden momenteel, en van onweer, neh denk niet dat er veel komt.

Edit:
Ben zojuist gevraagt via mail of www.buienradar.nl gebruik mocht maken van mijn weericonen
wat een eer zeg

[ Bericht 17% gewijzigd door SpeedyGJ op 13-09-2006 17:46:20 ]
pi_41780617
I am back . Week in Ieper, langs de Franse kust en in Normanidië gezeten. Weinig spannend weer gehad. Warm en zonnig. Alleen maandagmiddag even heerlijk onweer gehad aan een van de D-Day stranden. De grond trilde van de onweersdreunen . En nee, dat waren geen special effects van D-Day . Veel regen in een korte tijd. Gisteravond onderweg vanuit Normandië naar Maastricht nog wat onweer op afstand gezien. Veel flitsen, maar zelf geen last van gehad .

En nu hier in Nederland nog ff nazomeren .
pi_41785282
Yeah.. lekker weer 8)

Hopelijk snel weer eens een lekker stevig onweer.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:21 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Het is stront benauwd. Alleen in de schaduw is het lekker. Hoe is het weer bij jou

Volgens ESTOFEX kunnen we nog wat verwachten vanavond. Ik moet 't nog zien. Ben iig wel toe aan wat verkoeling.

[[url=http://estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?lightningmap=yes&fcstfile=2006091406_200609130715_1_stormforecast.xml]afbeelding][/url]
[..]
Hé een rood driehoekje op de estofex-kaart... Tornado
pi_41792202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef DemonRage het volgende:

Hé een rood driehoekje op de estofex-kaart... Tornado
Niet een waterhoos, want volgens mij zit daar geen land?!
pi_41796142
Het is hier gewoon bewolkt. Geen zon te zien .
pi_41796693
Hier ook geen zon hoor Roel!
  donderdag 14 september 2006 @ 12:58:48 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41798894
Redelijk zonnig in Amsterdam
pi_41799216
Hier nu ook .
pi_41802754
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:25 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dank ik was zowiezo al van plan om de kaart aan te passen, na gister wat geklooi nu eindelijk online gezet

Klik voor versie 2.0

27.0 graden momenteel, en van onweer, neh denk niet dat er veel komt.

Edit:
Ben zojuist gevraagt via mail of www.buienradar.nl gebruik mocht maken van mijn weericonen
wat een eer zeg
Ziet er netjes uit. En leuk dat buienradar geintereseerd is. Weet jij trouwens wie op weerwoord betrekkingen heeft met buienradar .

Estofex (gatzen) zat er voor de Benelux iig goed naast. En ik denk dat het vandaag ook weinig wordt.
Hier wordt het iig steeds bewolkter.
|[b]DASOO
| LastFM|
  donderdag 14 september 2006 @ 17:35:06 #21
34663 SpeedyGJ
pi_41806604
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:25 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit. En leuk dat buienradar geintereseerd is. Weet jij trouwens wie op weerwoord betrekkingen heeft met buienradar .

Estofex (gatzen) zat er voor de Benelux iig goed naast. En ik denk dat het vandaag ook weinig wordt.
Hier wordt het iig steeds bewolkter.
Dank en nee WeerWoord heeft geen betrekkingen met buienradar.nl hoezo?
  donderdag 14 september 2006 @ 17:41:36 #22
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41806780
Hm, er ontstaat een onweersbui voor de kust ergens ten hoogte van Zandvoort zo te zien, maar dat drijft van de kust af zo te zien.
pi_41806871
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dank en nee WeerWoord heeft geen betrekkingen met buienradar.nl hoezo?
Dat begrijp ik. Maar hoe zijn ze dan bij jou terrecht gekomen Zal toch wel zeker via weerwoord zijn gegaan.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Againzender het volgende:
Hm, er ontstaat een onweersbui voor de kust ergens ten hoogte van Zandvoort zo te zien, maar dat drijft van de kust af zo te zien.
Zag het ook ja. Pittige bui. Hier nu totaal bewolkt.
|[b]DASOO
| LastFM|
  donderdag 14 september 2006 @ 17:59:49 #24
34663 SpeedyGJ
pi_41807228
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:46 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar hoe zijn ze dan bij jou terrecht gekomen Zal toch wel zeker via weerwoord zijn gegaan.
[..]

Zag het ook ja. Pittige bui. Hier nu totaal bewolkt.
Zou best kunnen als ze dat forum bekijken hoor het is net als FOK! een openbare forum.

Hier voorledig helder
pi_41810039
* Evil-Cherry meldt regen
  donderdag 14 september 2006 @ 19:38:45 #26
34663 SpeedyGJ
pi_41810395
Hier komt wat bewolking opzetten.
pi_41819301
Beetje regen hier nu in Maastricht.
pi_41831212
Gisteren voor het eerst in weken weer eens een vrij koele dag, onder de 30 graden. Tevens in de ochtend, rond de klok van 10 een beetje motregen. Stelde niets voor en was ook maar lokaal.
pi_41831282
Waar de hell gaat dit topic over
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41831429
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef crossover het volgende:
Waar de hell gaat dit topic over
tja.. lees je in of zo
pi_41831493
Ben lui.
Het gaat over het weer? Of denken jullie dat de wereld vergaat binnenkort?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41833439
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:23 schreef crossover het volgende:
Ben lui.
Het gaat over het weer? Of denken jullie dat de wereld vergaat binnenkort?
Je bent niet te lui om posts te maken in dit topic, dan ben je dus ook niet te lui om de OP te lezen. Hup, ga lezen dat ding, dan weet je het.

Ja, wat valt er te melden? Zon, 29.4 graden (hmm, maak er maar 25 van), aangenaam windje, aan hele hoge schaapwolkjes.

Gewoon. Zoals het altijd zou moeten zijn

[edit]Ik zie net dat de OP wel errug karig is... Dat kreng was toch altijd veel langer?[/edit]
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:36:25 #34
34663 SpeedyGJ
pi_41835880
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:30 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Je bent niet te lui om posts te maken in dit topic, dan ben je dus ook niet te lui om de OP te lezen. Hup, ga lezen dat ding, dan weet je het.

Ja, wat valt er te melden? Zon, 29.4 graden (hmm, maak er maar 25 van), aangenaam windje, aan hele hoge schaapwolkjes.

Gewoon. Zoals het altijd zou moeten zijn

[edit]Ik zie net dat de OP wel errug karig is... Dat kreng was toch altijd veel langer?[/edit]
Zie het verschil

Klik

Hier voor de zoveelste dag mooi weer alleen nu wel een stevige wind!
pi_41837437
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Zie het verschil

Klik
En wat was er mis mee?
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:55:24 #36
34663 SpeedyGJ
pi_41838188
Geen id, ik heb verder niks veranderd...ik ga er dan ook niks meer aan doen, ik laat het lekker aan jullie over......
pi_41859339
Speedy, kun je je website niet beter laten keuren in de daarvoor bestemde topics? Dan bljift het hier ontopic, zoals je altijd zegt als het een beetje offtopic gaat.

Hier vandaag trouwens lekker warm en zonnig. Weer geen regen. Ik ben verbrand omdat ik vergeten was me in te smeren en ik er niet vanuit ging dat ik 3 uur op de motor zou zitten. Tja.. dat wordt een dagje kriebelen en smeren met aloe vera
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:45:03 #38
3185 Adelante
To let it go now
pi_41867036
Heerlijk weertje in Arnhem geweest, straks nog even terrasje pakken... Lang leve de nazomer en mijn voorspelling dat dit nog de hele maand september gaat aanhouden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_41869902
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:59 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Zou best kunnen als ze dat forum bekijken hoor het is net als FOK! een openbare forum.

Hier voorledig helder
I know. Post er ook regelmatig. Maar volgens mij zat er ook een figuur van buienradar.nl op weerwoord. Maar wat wil buienradar er dan mee? Gaan ze dan nog verder uitbreiden?

quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Zie het verschil

Klik

Hier voor de zoveelste dag mooi weer alleen nu wel een stevige wind!
Is er trouwens ooit een meeting geweest We hadden toch zo'n plaatje met een bus oid. Damn dat waren nog eens tijden .

Ik verveelde me laatst, dus had ff een grafiekje gemaakt met daarop de data waarop een DASOO-topic is geopend.

Ja, sorry. Ik verveelde me .

Hier vandaag iig lekker weertje gehad. Maar wel veel bewolking aan het begin van de middag.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_41874603
Tijd voor weer eens een dikke onweersbui eigelijk.
Krijgen we nog wat binnenkort?
Do what you love, love what you do!
  zondag 17 september 2006 @ 03:59:05 #41
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_41879913
Ziet er netjes uit SpeedyGJ

Hier al lang droog btw..... weekje meen ik
  zondag 17 september 2006 @ 09:01:18 #43
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41881061
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:39 schreef i2Them2 het volgende:

Ik verveelde me laatst, dus had ff een grafiekje gemaakt met daarop de data waarop een DASOO-topic is geopend.
[afbeelding]

Hier vandaag iig lekker weertje gehad. Maar wel veel bewolking aan het begin van de middag.

Ik heb een hele tijd terug eens bijgehouden wanneer topics waren geopend en gesloten enzo om de activiteit te bepalen, ik ben dus niet de enige gek zie ik nu
pi_41894978
quote:

[afbeelding]

Je ziet precies wanneer het zomer is.

Behalve de eerste "boost", die was in het voorjaar.
  zondag 17 september 2006 @ 20:17:47 #45
34663 SpeedyGJ
pi_41899285
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
Speedy, kun je je website niet beter laten keuren in de daarvoor bestemde topics? Dan bljift het hier ontopic, zoals je altijd zegt als het een beetje offtopic gaat.

Hier vandaag trouwens lekker warm en zonnig. Weer geen regen. Ik ben verbrand omdat ik vergeten was me in te smeren en ik er niet vanuit ging dat ik 3 uur op de motor zou zitten. Tja.. dat wordt een dagje kriebelen en smeren met aloe vera
Euhm welke website?
quote:

[..]

I know. Post er ook regelmatig. Maar volgens mij zat er ook een figuur van buienradar.nl op weerwoord. Maar wat wil buienradar er dan mee? Gaan ze dan nog verder uitbreiden?

[..]

Is er trouwens ooit een meeting geweest We hadden toch zo'n plaatje met een bus oid. Damn dat waren nog eens tijden .

[afbeelding]

Nope er is tot nu toe nooit een meeting geweest, ik weet niet hoeveel belangstelling hierbij is. Voor de rest weet ik nog niet wat buienradar met de iconen wil, ik denk dat een uitbreiding wel een grote kans maakt.

Leuk grafiekje
quote:
Op zondag 17 september 2006 03:59 schreef TommyGun het volgende:
Ziet er netjes uit SpeedyGJ

Hier al lang droog btw..... weekje meen ik
Dank

Hier was het de heleweek al zonnig, alleen vanavond kwam er meer bewolking op zetten, voor de rest temps van 25 tot 28 graden gehad deze week
pi_41900224
Ik kan niet wachten op de winter
  maandag 18 september 2006 @ 11:51:16 #47
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_41915674
Mag het dan wel een winter zijn ,met warme sneeuw. Dus zo'n 15 graden met minimaal 10cm sneeuw?
Drugs are good mkay?
pi_41919483
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:51 schreef Party_P het volgende:
Mag het dan wel een winter zijn ,met warme sneeuw. Dus zo'n 15 graden met minimaal 10cm sneeuw?
Haha, wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar......

24.3 graden buiten. Stukje warmer dan de max. 22 die gemeld werd. En nog bewolkt en heiīg ook!
pi_41919610
Het is nog steeds vrij warm, maar de zon schijnt helemaal niet. Normaal kan ik vanuit mijn kantoor "tot aan duitsland" kijken. Maar nu hangt er een of andere trieste mist die de dag geen vrolijk aanbeeld geeft.
pi_41927086
Dat de temperatuur zich niet alleen herstelt, maar vervolgens ook goed in het zadel blijft, heeft mede te maken met een tweetal cyclonen op de Atlantische oceaan, namelijk Gordon en Hélčne. Vooral Gordon – momenteel een “klasse I” orkaan met maximale gemiddelde windsneden van 70 knopen, oftewel 130 km/uur, gaat een opmerkelijke koers volgen. Woensdag raast hij over de Azoren met een dikke windkracht elf en vervolgens buigt hij sterk naar het noorden af. Donderdagmiddag zal de kleine depressie, die dan nog steeds tropische kenmerken heeft, de Spaanse noordwestkust schampen en daar wellicht korte tijd een zeer zware storm veroorzaken.

Bron: Wereld weer - September recordwarm?
  maandag 18 september 2006 @ 19:07:45 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_41927375
Het heeft vandaag voor de verandering eens geregend
pi_41929777
Het valt er hier (Eindhoven) even flink uit nu... aardige stortbui
  maandag 18 september 2006 @ 20:25:02 #53
34663 SpeedyGJ
pi_41929810
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:58 schreef aloa het volgende:
Dat de temperatuur zich niet alleen herstelt, maar vervolgens ook goed in het zadel blijft, heeft mede te maken met een tweetal cyclonen op de Atlantische oceaan, namelijk Gordon en Hélčne. Vooral Gordon – momenteel een “klasse I” orkaan met maximale gemiddelde windsneden van 70 knopen, oftewel 130 km/uur, gaat een opmerkelijke koers volgen. Woensdag raast hij over de Azoren met een dikke windkracht elf en vervolgens buigt hij sterk naar het noorden af. Donderdagmiddag zal de kleine depressie, die dan nog steeds tropische kenmerken heeft, de Spaanse noordwestkust schampen en daar wellicht korte tijd een zeer zware storm veroorzaken.

Bron: Wereld weer - September recordwarm?
HIER MET DIE STORM !!!!!!!!!!!
  maandag 18 september 2006 @ 20:57:53 #54
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_41931261
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:24 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Het valt er hier (Eindhoven) even flink uit nu... aardige stortbui
Ging ff erg hard idd
  maandag 18 september 2006 @ 22:09:07 #55
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_41934202
quote:

Leuk gedaan !!

Ben benieuwd wat die Gordon en Joling Helene gaan doen !!
Wat zijn we aan het doen ???
pi_41934281
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

HIER MET DIE STORM !!!!!!!!!!!
Die Gordon gaat waarschijnlijk alleen voor warmer weer zorgen . Al ziet Helene er nog wel netjes uit
Pittige tante:
|[b]DASOO
| LastFM|
  maandag 18 september 2006 @ 22:23:02 #57
12646 Oom_Agent
pi_41934799
De bovenste, Gordon, trekt inmiddels rap oostwaarts. Helene gaat eerst nog naar het noorden en dan dezelfde baan als Gordon ook naar het oosten.
  maandag 18 september 2006 @ 22:29:27 #58
12646 Oom_Agent
pi_41935088
Gordon neemt trouwens weer in kracht toe, de afgelopen dagen een uurgemiddelde van 120 km/u en inmiddels weer 145 km/u en windstoten van 180 km/u. Misschien houdt ie het ook nog lang uit riching Europa vanwege het warme zeewater.

Donderdag 21 september ligt ie dan, met 11 Bft, voor de Franse kust volgens ECMWF:

Golven van meer dan 12 meter hoogte bij Helene

[ Bericht 18% gewijzigd door Oom_Agent op 18-09-2006 22:50:02 ]
  maandag 18 september 2006 @ 23:14:30 #59
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41936765
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:29 schreef Oom_Agent het volgende:
Gordon neemt trouwens weer in kracht toe, de afgelopen dagen een uurgemiddelde van 120 km/u en inmiddels weer 145 km/u en windstoten van 180 km/u. Misschien houdt ie het ook nog lang uit riching Europa vanwege het warme zeewater.

Donderdag 21 september ligt ie dan, met 11 Bft, voor de Franse kust volgens ECMWF:

[afbeelding]

Golven van meer dan 12 meter hoogte bij Helene
[afbeelding]
Is een link ding die storm. Is voor de modellen altijd lastig om goed te voorspellen, maar het lijkt voorlopig inderdaad op een flinke bak wind uit te kunnen draaien.
En meestal ook veel regen bij oude tropische orkanen.

We houden hem in de gaten
  maandag 18 september 2006 @ 23:14:41 #60
12646 Oom_Agent
pi_41936770
Nog wat nieuws vanuit Engeland:
quote:
September storm

18 September 2006

Met Office forecasters are warning that, over the coming days, western Europe, including the British Isles, could feel the effects of an ex-tropical storm, with the potential for prolonged heavy rain, unseasonably high temperatures and strong winds.

Hurricane Gordon is currently in the mid-Atlantic, but is moving east towards the Azores. Through this week it is expected to lose its strength, but the effects of the storm will be felt closer to home as the remnants influence the weather across the UK during the second half of the week.

This weekend sees the Autumnal equinox. It is not uncommon at this time of year for the remains of ex-tropical cyclones (such as tropical storms and hurricanes) to move into northern latitudes and affect the weather across Europe. The impacts of such events are extremely variable. On this occasion we expect to see:

heavy, prolonged rain, especially in northern and western areas;
unseasonably high temperatures, possibly up to 28 °C, especially across south eastern areas;
the potential for very strong winds, especially affecting northern and western areas;
large sea swells coming onto south-west and west-facing beaches.
There is still doubt about how the weather pattern will develop over coming days and the detail of the forecast will be important. If the likelihood of severe weather across the UK increases, the Met Office will issue severe weather warnings as part of its remit as the UK's national weather service. It is advisable that people check the latest weather forecast to see how things are developing.

maandag 18 september 2006 @ 23:16:56 #61
12646 Oom_Agent
pi_41936845
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:14 schreef Againzender het volgende:

[..]

Is een link ding die storm. Is voor de modellen altijd lastig om goed te voorspellen, maar het lijkt voorlopig inderdaad op een flinke bak wind uit te kunnen draaien.
En meestal ook veel regen bij oude tropische orkanen.

We houden hem in de gaten
Ja, misschien wordt het wel een soort kanaalrat, zo'n beestje wat net tussen de poortjes doorglipt.
  maandag 18 september 2006 @ 23:20:08 #62
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41936968
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:16 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Ja, misschien wordt het wel een soort kanaalrat, zo'n beestje wat net tussen de poortjes doorglipt.
zat net aan zo'n kreng te denken

Hoewel dat in mijn beleving meestal sterk activerende randstoringen zijn. Maar zo;'n tropisch systeem kan dat natuurlijk ook triggeren
  maandag 18 september 2006 @ 23:35:21 #63
34663 SpeedyGJ
pi_41937616
Ach kom op nou, een dikke tropical storm bij ons voor 1 keer
pi_41942290
Nah, noodweer is leuk, maar ik vind het niet écht nodig om de stormvloedkering te testen.... Mij te eng..
pi_41943286
Er is een buienlijntje ontstaan! Komt nu al echt vreselijk veel regen uit.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:09:56 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_41943342
duurt nog wel even eer die Arnhem heeft bereikt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:32:32 #68
12646 Oom_Agent
pi_41944726
Gordon zou wel eens geschiedenis kunnen schrijven. Hij is toegenomen tot een cat. 2 hurricane en raast snel oostwaarts richting de Azoren en later Portugal en Spanje. Hij zal wel wat verzwakken maar verzwakt minder dan de meeste orkanen in deze regionen doen.
quote:
000
WTNT32 KNHC 190549
TCPAT2
BULLETIN
HURRICANE GORDON INTERMEDIATE ADVISORY NUMBER 33A
NWS TPC/NATIONAL HURRICANE CENTER MIAMI FL AL072006
200 AM AST TUE SEP 19 2006

...GORDON MOVING RAPIDLY EASTWARD AS IT TAKES AIM ON THE AZORES...

A HURRICANE WARNING IS IN EFFECT FOR ALL OF THE AZORES ISLANDS. A
HURRICANE WARNING MEANS THAT HURRICANE CONDITIONS ARE EXPECTED
WITHIN THE WARNING AREA WITHIN THE NEXT 24 HOURS. PREPARATIONS TO
PROTECT LIFE AND PROPERTY SHOULD BE RUSHED TO COMPLETION.

FOR STORM INFORMATION SPECIFIC TO YOUR AREA...INCLUDING POSSIBLE
INLAND WATCHES AND WARNINGS...PLEASE MONITOR PRODUCTS ISSUED
BY YOUR LOCAL WEATHER OFFICE.

AT 200 AM AST...0600Z...THE CENTER OF THE WELL-DEFINED EYE OF
HURRICANE GORDON WAS LOCATED NEAR LATITUDE 38.1 NORTH...LONGITUDE
40.2 WEST OR ABOUT 710 MILES... 1140 KM...WEST OF TERCEIRA IN THE
AZORES ISLANDS.

GORDON IS MOVING TOWARD THE EAST NEAR 28 MPH...44 KM/HR...AND THIS
GENERAL MOTION IS EXPECTED TO CONTINUE FOR THE NEXT 24 HOURS. ON
THE FORECAST TRACK...GORDON WILL PASS NEAR OR MOVE ACROSS THE AZORES
LATE THIS AFTERNOON OR EVENING.

MAXIMUM SUSTAINED WINDS ARE NEAR 100 MPH...160 KM/HR...WITH HIGHER
GUSTS. GORDON IS A CATEGORY TWO HURRICANE ON THE SAFFIR-SIMPSON
SCALE. ALTHOUGH SOME SLOW WEAKENING IS POSSIBLE DURING THE NEXT 24
HOURS...GORDON IS STILL EXPECTED TO BE A HURRICANE AS IT PASSES
NEAR OR ACROSS THE AZORES ISLANDS. IN ADDITION...STRONGER WINDS
WILL BE LIKELY OVER THE HIGHER TERRAIN OF THE AZORES.

HURRICANE FORCE WINDS EXTEND OUTWARD UP TO 40 MILES...65 KM...FROM
THE CENTER...AND TROPICAL STORM FORCE WINDS EXTEND OUTWARD UP TO 115
MILES...185 KM.

THE ESTIMATED MINIMUM CENTRAL PRESSURE IS 972 MB...28.70 INCHES.

LARGE AND DANGEROUS BATTERING WAVES ALONG WITH STORM SURGES OF 1 TO
3 FT ARE POSSIBLE IN AREAS OF ONSHORE WINDS IN THE AZORES.

GORDON IS EXPECTED TO PRODUCE TOTAL RAINFALL ACCUMULATIONS OF 2 TO 4
INCHES OVER THE AZORES... WITH ISOLATED MAXIMUM AMOUNTS OF 6 INCHES
OVER THE HIGHER TERRAIN.

REPEATING THE 200 AM AST POSITION...38.1 N...40.2 W. MOVEMENT
TOWARD...EAST NEAR 28 MPH. MAXIMUM SUSTAINED WINDS...100 MPH.
MINIMUM CENTRAL PRESSURE...972 MB.

THE NEXT ADVISORY WILL BE ISSUED BY THE NATIONAL HURRICANE CENTER
AT 500 AM AST.

$$
FORECASTER STEWART
pi_41944796
Gordon:
quote:
Om 03h00 UTC, 19 september bevindt orkaan Gordon zich nabij 38,0° Noorderbreedte, 41,6° Westerlengte, oftewel 1265 km ten westen Terceira op de Azoren, en trekt met 44 km oostwaarts. Gordon gaat gepaard met doorstaande windsnelheden (1 minuut) van 157 km/uur en met windstoten tot 194 km/uur en een minimale druk van 972 mbar. De voorgaande voorspellingen ten spijt heeft Gordon aan kracht kunnen winnen en is opnieuw een tweede-categorieorkaan geworden. Het wordt steeds waarschijnlijker, dat Gordon de Azoren als tropische cycloon zal bereiken. Als dit gebeurt, zal dit een zeldzaam, maar geen uniek fenomeen zijn; sinds 1851 is dit ongeveer negen keer voorgekomen voor het laatst in 1992 met orkaan Charley.
Helene:
quote:
Om 03h00 UTC, 19 september bevindt orkaan Helene zich nabij 24,2° Noorderbreedte, 51,4° Westerlengte, oftewel 1590 km ten oost-zuidoosten van Bermuda, en trekt met 13 km/uur west-noordwestwaarts. Helene gaat gepaard met doorstaande windsnelheden (1 minuut) van 185 km/uur en met windstoten tot 222 km/uur en een minimale druk van 960 mbar. Waarschijnlijk zal Helene de komende 48 uur nog langzaam verder aan kracht kunnen winnen. De kans, dat Helene binnen die termijn de vierde categorie bereikt, is 35%. Ook wordt verwacht, dat Helene zich de komende drie dagen als majeure orkaan zou kunnen handhaven.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantisch_orkaanseizoen_2006
Kan nog leuk worden .

Hier nu flink bewolkt; gaat zo regenen.

PS
Oom_agent, welke bron gebruik jij?
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:45:10 #70
12646 Oom_Agent
pi_41944982
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:36 schreef i2Them2 het volgende:

Oom_agent, welke bron gebruik jij?
De site van de NHC ( National Hurricane Center) uit Miami.

http://www.nhc.noaa.gov/index.shtml

Bij Advisory zie je de laatste ontwikkelingen staan.
pi_41944986
Het wordt lekker weer de komende tijd. Het lijkt soms wat wisselvallig te worden, maar de temperatuur blijft boven gemiddeld .
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:36:04 #72
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41947848
Wat een hoerenweer in Utrecht
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:44:09 #73
3185 Adelante
To let it go now
pi_41948079
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:36 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een hoerenweer in Utrecht
Was dan in Arnhem gebleven
pi_41950016
Ik heb eigenlijk wel zin in flink noodweer met een fikse storm.
Dan wil ik natuurlijk wel veilig binnen zitten om het te bekijken
pi_41953742
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:45 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

De site van de NHC ( National Hurricane Center) uit Miami.

http://www.nhc.noaa.gov/index.shtml

Bij Advisory zie je de laatste ontwikkelingen staan.
Bedankt. Staan ook wel wat leuke kaartjes

Hier nu lekker zonnig .
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_41957557
Hoe bedoel je te warm voor de tijd van het jaar :

[ Bericht 16% gewijzigd door i2Them2 op 20-09-2006 10:09:17 ]
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:29:27 #77
34663 SpeedyGJ
pi_41957813
En nu kan ik het helemaal vergeten naar mijn eindjaars neerslag som! Ik wordt er niet goed van. Weerstation met draad bekabelt, inmiddels weer over gegaan naar draadloos, maar dit mag toch niet voor komen?? Ook die 8 sec update kreeg ik niet eens, hier was ik dezelfde avond nog achter gekomen, ik begin het nu wel echt zat te worden.

Live:

Geupload mocht de live versie weer veranderd zijn.

Het zou uitzonderlijk zijn als ik nu al 5250mm in 1 jaar had, en dan die 198.9mm in 24 uur, orkaan is hier net begonnen lijkt het wel bah ik baal als een gek, oplossing is er niet, ik denk dat ik met dit weerstation stop, op deze manier wil ik niet door gaan met deze hobby.
pi_41957960
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:21 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Ja, het zal wel
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:36:03 #79
34663 SpeedyGJ
pi_41958008
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:21 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Beetje heel erg warm
pi_41966726
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:34 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ja, het zal wel
Als je erop klikt wordt het al duidelijker .

Leg het ook wel simpel uit:

De horizontale 0 lijn is het gemiddelde. Als de staafjes, zoals nu, 100% daar boven zitten betekent dat het zeker warmer wordt als het gemiddelde. Wanneer deze op -50, en dus ook op 50 staat, is de kans op kouder en of warmer weer gelijk. Alleen je hebt ook nog de kleuren. De licht blauwe kleur geeft aan dat het een klein beetje kouder wordt, de blauwe dat nog wat kouder wordt en de donker blauwe geeft aan dat het veel kouder wordt. Hetzelfde geldt voor rood, alleen geldt dat voor de warmte.
Dus als je naar het bovenstaande kaartje kijkt zie je dat de de eerste 4 een kans van 100% geven voor veel warmer weer dan gemiddeld. Als je het laatste staafje bekijkt zie je dat daar ongeveer 43% kans is op veel warmer weer, 30% kans op warmer weer en 10% kan op wat warmer weer. Ook zie je dat er een kans van 1% is op een beetje kouder weer en je ziet dat er een kans is van 1% dat het nog wat kouder wordt. Dus er is een kans van zo'n 98% dat het warmer als gemiddeld wordt en een kans van 2% dat het kouder als gemiddeld wordt.
Deze kaartjes zijn te vinden op www.weerwoord.be aan de rechterzijde. Hopelijk is het nu wat duidelijker .

[ Bericht 1% gewijzigd door i2Them2 op 20-09-2006 10:09:00 ]
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_41973961
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:26 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Als je erop klikt wordt het al duidelijker .
Duh

Thanks voor de uitleg, maar nu zijn de plaatjes weer dood.

13.8 buiten, blauwe lucht, zon...
pi_41975799
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:05 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Duh

Thanks voor de uitleg, maar nu zijn de plaatjes weer dood.

13.8 buiten, blauwe lucht, zon...
Plaatjes zijn weer tot leven gekomen.

Hier lekker zonnig. Alleen wat sluierbewolking .
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_41976281
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
En nu kan ik het helemaal vergeten naar mijn eindjaars neerslag som! Ik wordt er niet goed van. Weerstation met draad bekabelt, inmiddels weer over gegaan naar draadloos, maar dit mag toch niet voor komen?? Ook die 8 sec update kreeg ik niet eens, hier was ik dezelfde avond nog achter gekomen, ik begin het nu wel echt zat te worden.

Live:

[afbeelding]

Geupload mocht de live versie weer veranderd zijn.

[afbeelding]

Het zou uitzonderlijk zijn als ik nu al 5250mm in 1 jaar had, en dan die 198.9mm in 24 uur, orkaan is hier net begonnen lijkt het wel bah ik baal als een gek, oplossing is er niet, ik denk dat ik met dit weerstation stop, op deze manier wil ik niet door gaan met deze hobby.
Niet zo zeuren speedy Ik heb maar 2346 mm gehad. Oké ben wel pas eind juli begonnen .
Heb ik ook. Weerstation viel uit en toen ik hem weer aanzette stonden er echt onzinnige getallen. Vooral bij de neerslag. Maar ja, wat kan je er aan doen. Kan je trouwens de minima en maxima op heavyweather (en je weerstation) deleten? Dan is het iig weer wat betrouwbaarder.
Maar ik begrijp je wel. Is echt enorm irritant . Veel succes ermee..
|[b]DASOO
| LastFM|
  woensdag 20 september 2006 @ 11:27:51 #84
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41977930

Wij gaan dus helemaal niks van Gerard mee krijgen....
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_41978350
Gerard?
  woensdag 20 september 2006 @ 11:43:22 #86
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41978364
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Gerard?
Joling....
LastFM
pi_41981337
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Alleen maar warme lucht

|[b]DASOO
| LastFM|
pi_41982029
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:43 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Joling....
Ooooh.. Doh

In dat geval krijgen we geen warme lucht, maar gebakken lucht
  woensdag 20 september 2006 @ 14:57:47 #89
3185 Adelante
To let it go now
pi_41983783
Hij heeft er de kracht niet meer voor
pi_41983953
  woensdag 20 september 2006 @ 16:58:25 #91
34663 SpeedyGJ
pi_41987367
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:30 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Niet zo zeuren speedy Ik heb maar 2346 mm gehad. Oké ben wel pas eind juli begonnen .
Heb ik ook. Weerstation viel uit en toen ik hem weer aanzette stonden er echt onzinnige getallen. Vooral bij de neerslag. Maar ja, wat kan je er aan doen. Kan je trouwens de minima en maxima op heavyweather (en je weerstation) deleten? Dan is het iig weer wat betrouwbaarder.
Maar ik begrijp je wel. Is echt enorm irritant . Veel succes ermee..
Dat moet wel kunnen, je moet de temps op je basisstation wissen
pi_41988828
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Misschien wel van Helene
quote:
Gordon verdwijnt vervolgens noordwaarts weg en dan is het even rustiger. Maar er doolt nog een orkaan rond in de westelijke delen van Atlantische Oceaan. Dat is Helene. Het vierde plaatje wordt bij aanklikken een loop die de verwachte koers van de restanten van Helene voorbij laat komen. Volgens deze visie trekt ex-Helene via het Kanaal richting ons land met een forse hoeveelheid wind. Maar het is nog ver weg. Wie weet blijft Helene wat meer ten westen van ons en wordt er middels een straffe zuidenwind aan de voorzijde wederom warme Spaanse lucht op transport gezet naar ons.
weer.nl - Ex-Orkaan Gordon nadert
  woensdag 20 september 2006 @ 18:05:55 #93
34663 SpeedyGJ
pi_41989110
Ik hoop het wel dan krijgen we eindelijk weer eens lekker weer
pi_41989961
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop het wel dan krijgen we eindelijk weer eens lekker weer
Het ís lekker weer, zeikstraal!
  woensdag 20 september 2006 @ 18:53:13 #95
34663 SpeedyGJ
pi_41990336
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:40 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Het ís lekker weer, zeikstraal!
Sjaggie of zo

Leven in het weer mag ook wel eens
pi_41990497
Grapje, je kent me inmiddels toch wel een béétje?

Maar verder vind ik het lekker weer, we hebben net drie weken regen gehad, dat was levendig genoeg!
  woensdag 20 september 2006 @ 19:20:17 #97
34663 SpeedyGJ
pi_41991176
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
Grapje, je kent me inmiddels toch wel een béétje?

Maar verder vind ik het lekker weer, we hebben net drie weken regen gehad, dat was levendig genoeg!
Ken je al langer dan vandaag

Heerlijk weer idd, maar regen was niet genoeg hoor ik wil een serieuse storm hebben dat maakt het jaar dan toch wel goed. Het moet dan wel alleen in het weekend of in de nacht zijn, al is het in de nacht niet zo leuk, je ziet er niks van
pi_41992170
Hmmja, maar wanneer gaat het nou écht los? De laatste keer dat het boeiend was wat 17 juli en de koninginnedag erna. Maar verder? Ga daar ook niet meer op hopen...
  woensdag 20 september 2006 @ 19:58:10 #99
34663 SpeedyGJ
pi_41992477
Volgende week knalt het los nieuw rec windstoot: 231 km/h
pi_41992667
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is gewoon afwachten, sommige zeggen dat het los gaat, anderen zeggen dat er niks gaat gebeuren.

Gewoon afwachten, en genieten van het weer dat we krijgen, aan klagen over 't weer heb je toch niks, je kunt het toch niet veranderen.

pi_41994087
Hier Kun je zien hoe helene volgende week door het kanaal richting Nederland gaat. Dan gaat het stormen.
Blijft afwachten of het ook daadwerkelijk zo gaat.
pi_41994519
Doe mij maar een forse herfststorm Ik kan me geen fikse storm afgelopen jaar herinneren...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  woensdag 20 september 2006 @ 20:49:13 #103
34663 SpeedyGJ
pi_41994578
Zo'n kans als deze krijg je niet vaak hoor, dan is een herfststorm er echt niks bij
pi_41999051

Sneeuw in Lapland. Zie hier (click op kaartje links).
  woensdag 20 september 2006 @ 23:14:11 #105
34663 SpeedyGJ
pi_42001492
Idd behoorlijk wat sneeuw gevallen daar

Momenteel 13.4 graden
Even 1 mededeling:
Heb even een website gemaakt voor de weericonen, op deze manier hoef ik hier verder geen mededelingen meer te plaatsen
Weericonen website
Zo dat was het
  woensdag 20 september 2006 @ 23:18:10 #106
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42001640
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:36 schreef aloa het volgende:
Hier Kun je zien hoe helene volgende week door het kanaal richting Nederland gaat. Dan gaat het stormen.
Blijft afwachten of het ook daadwerkelijk zo gaat.
Helene als Kanaalrat, tering dat kan een puinzooi worden

Maar goed, het is nog ver weg....
  woensdag 20 september 2006 @ 23:20:17 #107
34663 SpeedyGJ
pi_42001715
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:18 schreef Againzender het volgende:

[..]

Helene als Kanaalrat, tering dat kan een puinzooi worden

Maar goed, het is nog ver weg....
En toch hoop ik dat die komt, flinke actie in het weer mag ook wel weer eens, ik bedoel, kracht 9 begint te gewoon te worden, 1X in de 10 jaar mag er wel een 10/11 komen, liefst een 12 natuurlijk
pi_42001823
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]

Sneeuw in Lapland. Zie hier (click op kaartje links).
Ja interessant.

/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42001919
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:23 schreef highway101 het volgende:

[..]

Ja interessant.

[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06383/lapland.jpg]afbeelding][/url]
Mooi he .
Ach, blijft best grappig om te zien .

Zie hier meer roadcams in heel Europa .
  woensdag 20 september 2006 @ 23:28:56 #110
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42001981
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

En toch hoop ik dat die komt, flinke actie in het weer mag ook wel weer eens, ik bedoel, kracht 9 begint te gewoon te worden, 1X in de 10 jaar mag er wel een 10/11 komen, liefst een 12 natuurlijk
Mij n vader heeft een kas, dus ik zit altijd een beetje in dubio met zware stormen.....
Weet nog wel dat met de storm van 25 januari 1990 hij net de week daarvoor alle beschadigde ramen had laten vervangen. Die glaszetter klaagde nog dat het weer eens tijd werd voor een flinke storm omdat het zo rustig was
  woensdag 20 september 2006 @ 23:41:03 #111
34663 SpeedyGJ
pi_42002393
geweldig , ik heb die storm ook mee gemaakt het enige wat ik kon herinneren was, dat ik met mijn moeder / stief vader / zus aan het sjoelen waren en ineens de schutting hoorde krakken toen we de buitenverlichting aandeden (bouwlamp) zagen we paar sec later de schutting weg waaien door een enorme rukwind
  woensdag 20 september 2006 @ 23:49:51 #112
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42002673
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
geweldig , ik heb die storm ook mee gemaakt het enige wat ik kon herinneren was, dat ik met mijn moeder / stief vader / zus aan het sjoelen waren en ineens de schutting hoorde krakken toen we de buitenverlichting aandeden (bouwlamp) zagen we paar sec later de schutting weg waaien door een enorme rukwind
Als je die storm hebt meegemaakt weet je dat inderdaad nog wel

Ik zat met vrienden te kaarten in de kantine van onze school na de lessen (we waren vroeg klaar die dag), maar eigenlijk mocht je niet om geld kaarten. Op de een of andere manier mochten wij dat wel (ging ook om symbolische bedragen), maar die middag kwam opeens onze concierge naar ons toe:
"Jongens, jullie moeten ophouden met kaarten."
""Maar meneer Smit, het gaat hier maar om stuivers, wij hebben geen les, wat is nu opeens het probleem?"
"Nou, het KNMI waarschuwt dat er een orkaan in aantocht is!"
" ja,. natuurlijk"
"kijk eens naar buiten jongelui.. "
<jongelui kijken naar buiten en zien enkele populieren zo ongeveer dubbel slaan >
"wij gaan zsm naar huis meneer Smit, dank u wel voor de waarschuwing!"

Toen ik thuis kwam hoorde ik nog net de waarschuwingen voor de scheepvaart op de radio: alle districten, zuidwest 12
pi_42004355
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

4 jaar geleden nog . Oktober 2002 . De schutting, vele bomen ed. omver geblazen. Was toen lekker fietsen. Heen kwam je amper vooruit, maar terug ging het echt super. Windkracht 10 hier en windstoten van dik boven de 120 km/h. In het zuidwesten een windkracht 11 met windstoten van 148km/h.
HIer meer: http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=6337
|[b]DASOO
| LastFM|
  donderdag 21 september 2006 @ 00:59:08 #114
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42004444
Mooi zo, kan die dure antioverstromingsding in Rotterdam ook eens zijn nut bewijzen
LastFM
pi_42006332
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wil noodweer, niet dood....
pi_42007229
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:55 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

4 jaar geleden nog . Oktober 2002 . De schutting, vele bomen ed. omver geblazen. Was toen lekker fietsen. Heen kwam je amper vooruit, maar terug ging het echt super. Windkracht 10 hier en windstoten van dik boven de 120 km/h. In het zuidwesten een windkracht 11 met windstoten van 148km/h.
HIer meer: http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=6337
Die kan ik me ook nog herinneren
Waren we onderweg naar huis , hing er een half-afgeknapte boom boven de weg te bungelen
Toen heb ik ook nog met mijn vader takken ( heel veel takken) van de weg gehaald.
pi_42007367
Flink noodweer op zijn tijd is niet verkeerd.
Hoe warm ga ik het vandaag krijgen da's mijn grote vraag. In't begin van de week had ik op 30 graden gegokt, maar kweet niet of dat helemaal uitkomt
pi_42022436
De koers van helene is nog niet geheel duidelijk
quote:
Een behoorlijke adder onder het gras is het gedrag van de orkaan Helene, die nu nog ver weg op de oceaan ligt. Gisteren lieten we in een loopje zien dat het ECMWF toen een koers berekende die de kern van het lagedrukgebied, dat uit de restanten van Helene ontstaat, uiteindelijk - en actief - in de buurt van Nederland zou brengen. Inmiddels heeft het Europese model een route in gedachten die Helene, net als haar voorganger Gordon, eerst over de Azoren en vervolgens bij de noordwestpunt van Spanje brengt. De meteorologen van het Hurricane Centre in Miami, die Helene op dit moment volgen, hebben deze optie vooralsnog van de hand gewezen. Vooral omdat zij de indruk hadden dat de Europese modellen de koers van Gordon ook niet goed in de smiezen had. Dit is overigens een indruk die in Europa niet door iedereen wordt gedeeld. Maar zo zal het ongetwijfeld vaker gaan…
weer.nl - restanten gordon
  donderdag 21 september 2006 @ 19:05:05 #120
34663 SpeedyGJ
pi_42023014
Kortom, we kunnen het wel vergeten met die storm

Vandaag super mooi weer 21.9 graden momenteel, max vandaag 23.0 graden
  donderdag 21 september 2006 @ 20:46:11 #121
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42026470
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]

Jezus, dat is me ook een koersverandering zeg
LastFM
pi_42028007
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]

Kom op zeg. Bijna alle modellen gaven dit de laatste dagen al aan. Heb eigenlijk nog nergens een kaartje gezien die aangaf dat Helene over Nederland zou trekken (oké om 21:40 toen ik ff terug keek in het topic). Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit . Het kan nog .

Bron: http://www.nhc.noaa.gov/index.shtml

Vandaag een maximale temperatuur van 27,5 in ons landje. Is toch behoorlijk. Het hoort zo'n 18 graden te zijn .

[ Bericht 7% gewijzigd door i2Them2 op 21-09-2006 21:40:36 ]
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_42029252
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:27 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Kom op zeg. Bijna alle modellen gaven dit de laatste dagen al aan. Heb eigenlijk nog nergens een kaartje gezien die aangaf dat Helene over Nederland zou trekken (oké om 21:40 toen ik ff terug keek in het topic). Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit . Het kan nog .
[afbeelding]
Bron: http://www.nhc.noaa.gov/index.shtml

Vandaag een maximale temperatuur van 27,5 in ons landje. Is toch behoorlijk. Het hoort zo'n 18 graden te zijn .
Deze site geeft dezelfde koers aan.

Het kan inderdaad wel.
pi_42032065
Zie dat mijn eerder gegeven plaatje vernieuwd is. Trekt nu wat verder richting het oosten. Gaat iig de goede kant op.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_42047805
Hmm, het is inmiddels bewolkt buiten. Geen buien te zien op de radar.
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:06:02 #126
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42048242
Amsterdam betrekt ook. Veel wind ook!
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:27:50 #127
34663 SpeedyGJ
pi_42048811
Hier zon zon zon. 26.0 graden.
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:19:26 #129
34663 SpeedyGJ
pi_42050141
Zeer warm! 26.2 momenteel, max was 26.3. Wel redelijk veel wind. Alles is hier pot dicht om de warmte toch een beetje tegen te houden.
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:45:25 #130
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42050705
Raar weer, dreigende lucht, veel wind, maar wel goed warm.
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:49:55 #131
34663 SpeedyGJ
pi_42050803
Hier alleen wat hoge sluierbewolking te bekennen maar daar komt de zon met gemak doorheen
pi_42050804
Het is verdomd warm, maar de lucht staat er niet helemaal na
pi_42051804
Hier is het alweer een graad of 4 koeler sinds het begin van de bewolking.
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:53:50 #134
34663 SpeedyGJ
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:55:58 #135
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42052126
Niet echt warm idd. Althans, de wind maakt t koud
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:01:36 #136
34663 SpeedyGJ
pi_42052271
Hier bijna geen wind meer, wel zijn er hele vreemde wolken te zien echt beetje 3d achtig
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:16:51 #137
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_42052689
Hier in Almere wordt het ook wat grijs
pi_42052693
Dat zie ik hier ook al een tijdje Speed Het is dat ik aangevallen werd door een horde fruitvliegjes, anders zat ik nog te kijken!
  vrijdag 22 september 2006 @ 18:37:46 #139
34663 SpeedyGJ
pi_42053253
Ben net even naar buiten geweest voor paar foto's al moet ik zeggen dat er meer van verwacht had. En idd die horde fruitvliegjes zijn behoorlijk actief!
pi_42055016
Bij de verwachtingen voor de komende week is een belangrijke rol weggelegd voor de orkaan Helene, die de Europese meteorologen vanaf nu de nodige hoofdbrekens zal gaan bezorgen. Helene ligt nu nog ver weg op de oceaan en is een categorie-1 orkaan met gemiddelde windsnelheden van 135 kilometer per uur rond de kern. Volgens het Hurricane Centre in Miami volgt het systeem de komende dagen een noordoostelijke koers richting het zeegebied ten westen van Ierland. Uit de restanten van de orkaan vormt zich daarbij een nieuw lagedrukgebied dat, als gevolg van de interactie met andere systemen boven de oceaan, mogelijk zeer actief kan worden. Een van de bij het Hurricane Centre in gebruik zijnde modellen komt daarbij met een lagedrukgebied waar omheen de wind met een gemiddelde snelheid van ruim 180 kilometer gaat waaien. Dat zou ongeëvenaard zijn. De meteorologen hebben het dan ook over een ‘formidabel laag ‘ als deze (extreme) optie uit zou komen.

weer.nl - Laatste kunstjes Gordon

Een formidabel laag
Het is natuurlijk maar 1 model, die dit voorspeld.
pi_42055220
Wat een zonsondergang was dat net.......
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:47:29 #142
34663 SpeedyGJ
pi_42055271
Ja ik hoor daar heel veel berichten over, ben benieuwd naar de foto's die er momenteel gemaakt worden.
pi_42057719
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:39 schreef aloa het volgende:
Bij de verwachtingen voor de komende week is een belangrijke rol weggelegd voor de orkaan Helene, die de Europese meteorologen vanaf nu de nodige hoofdbrekens zal gaan bezorgen. Helene ligt nu nog ver weg op de oceaan en is een categorie-1 orkaan met gemiddelde windsnelheden van 135 kilometer per uur rond de kern. Volgens het Hurricane Centre in Miami volgt het systeem de komende dagen een noordoostelijke koers richting het zeegebied ten westen van Ierland. Uit de restanten van de orkaan vormt zich daarbij een nieuw lagedrukgebied dat, als gevolg van de interactie met andere systemen boven de oceaan, mogelijk zeer actief kan worden. Een van de bij het Hurricane Centre in gebruik zijnde modellen komt daarbij met een lagedrukgebied waar omheen de wind met een gemiddelde snelheid van ruim 180 kilometer gaat waaien. Dat zou ongeëvenaard zijn. De meteorologen hebben het dan ook over een ‘formidabel laag ‘ als deze (extreme) optie uit zou komen.

weer.nl - Laatste kunstjes Gordon

Een formidabel laag
Het is natuurlijk maar 1 model, die dit voorspeld.
Kijk, dat klinkt nou goed.

Hier wel een mooie zonsondergang, maar het is wel eens beter geweest.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_42058764

mooie zonsondergang / lucht vond ik dit wel.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_42061437
Bij ons was er ook zo'n prachtige zonsondergang
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:02:13 #146
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42072552
Bij mij was de lucht een tijdje paars
LastFM
pi_42072629
En bij mij was NIKS te zien.
pi_42072761
Zeg, ik ben twee weken op vakantie geweest en ik dacht: laat ik eens lekker in het weerforum gaan posten. Maar ik kan het niet vinden in de index!

Ze zouden het toch mee naar achteren nemen? Is er nog geen besluit?
pi_42076541
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Hurricane Helena is inmiddels geen hurrucane meer.
Het wordt wel weer een orkaan

zaterdag 23 september 2006 @ 15:56:21 #151
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_42077831
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:11 schreef Nolius het volgende:
Zeg, ik ben twee weken op vakantie geweest en ik dacht: laat ik eens lekker in het weerforum gaan posten. Maar ik kan het niet vinden in de index!

Ze zouden het toch mee naar achteren nemen? Is er nog geen besluit?
Ik dacht echt net hetzelfde. Er zou toch een weerforum komen? Er is zelfs geen uitsluitsel gegeven, behalve dus een - kennelijk loze - belofte van yvonne.
pi_42082402
Helene gaat steeds oostelijker Spannend hoor
pi_42082787
Beter nog, bijna op ramkoers met NL
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42082809
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42084052
Wat gaat er gebeuren? Komt er een orkaan naar ons toe
pi_42085659
Ik hoor onweer?
Ich bin der Führer.
  zondag 24 september 2006 @ 02:38:25 #157
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42085699
Bij die image denk ik toch.... oeps?
pi_42087379
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 19:26 schreef unstoppablemark het volgende:
Wat gaat er gebeuren? Komt er een orkaan naar ons toe
Ik weet niet of dat kan. In '53 spraken ze ook over een orkaan, maar ik dacht dat orkanen voeding haalden uit het water...

Hoe dan ook, dat wordt een pittig windje, orkaan of niet.
pi_42087397
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:27 schreef i2Them2 het volgende:
Deze update telkens, die ander is gehost op site van de poster.

Scary.
pi_42087452
Orkaan kracht komt hier zelden voor. Blijkbaar in 1944, heeft er windkracht 12 gestaan.

Zware stormen in Nederland sinds 1910
  zondag 24 september 2006 @ 09:36:47 #161
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42087764
quote:
Op zondag 24 september 2006 08:59 schreef aloa het volgende:
Orkaan kracht komt hier zelden voor. Blijkbaar in 1944, heeft er windkracht 12 gestaan.

Zware stormen in Nederland sinds 1910
wat mij van die storm altijd opvalt is dat hij zo vroeg in september was. Zou de kracht van die storm te maken hebben gehad met het warme zeewater?
pi_42089407
Ik denk dat die orkaan boven de UK of Ierland afzwakt en het bij ons slechts een stormpje is . Als hij uberhaupt over NL gaat.
Ich bin der Führer.
pi_42089572
Gisteren een prachtige dag . Ben benieuwd wat het vandaag wordt.

In de VS trouwens veel schade door noodweer . Negen doden en in sommige gebieden 15 centimeter regen in een dag...
  zondag 24 september 2006 @ 12:10:24 #164
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_42089623
Het zeewater is wel een stuk warmer dan normaal, dus zo'n storm zal ook minder snel kracht verliezen. Bovendien als de kern ten noorden/noordwesten van het land langs gaat trekken, dan zitten we in het sterkste windveld (windrichting gelijk aan trekrichting). Dat zal dan een stevige ZW wind opleveren.
  zondag 24 september 2006 @ 13:42:30 #165
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_42090769
Alweer matige regen, waar blijft de beloofde 26 graden?
pi_42090862
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:56 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik dacht echt net hetzelfde. Er zou toch een weerforum komen? Er is zelfs geen uitsluitsel gegeven, behalve dus een - kennelijk loze - belofte van yvonne.
Ik zit net de uitzending van FOK!radio terug te luisteren van 11 september en daarin zegt Nikky dat er achter de schermen nogal wat tegenstanders zijn

Maar als tijdelijk forum ziet ze het wel zitten. Opzich lijkt me dat wel kunnen, want dan kun je laten zien wat het waard is.
  zondag 24 september 2006 @ 13:53:01 #167
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42090965
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:47 schreef Nolius het volgende:

[..]

Ik zit net de uitzending van FOK!radio terug te luisteren van 11 september en daarin zegt Nikky dat er achter de schermen nogal wat tegenstanders zijn

Maar als tijdelijk forum ziet ze het wel zitten. Opzich lijkt me dat wel kunnen, want dan kun je laten zien wat het waard is.
maar zijn er meer forums die ze niet zien zitten ook niet tijdelijk om te proberen

maar gelukkig komt die storm niet, laat dat maar in november ofzo gaan doen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 24 september 2006 @ 15:05:01 #169
3185 Adelante
To let it go now
pi_42092226
wie? wat?

Helene? Weerforum?

beide niet

het is vandaag vies klam warm in Arnhem.
pi_42092305
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:53 schreef WEST het volgende:

[..]

maar gelukkig komt die storm niet, laat dat maar in november ofzo gaan doen.
Een orkaan krijgen we niet, maar het is nog steeds mogelijk dat het een pittig stormpje gaat worden.
  zondag 24 september 2006 @ 15:51:16 #171
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_42093290
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:47 schreef Nolius het volgende:

[..]

SHO stuitte in het begin ook op veel weerstand, ik vind niet dat ze het daarom moeten laten. Bovendien had yvonne het toch wel soort van beloofd... toch?
Ik vind het vooral jammer dat we er niks meer van horen. .
  zondag 24 september 2006 @ 18:49:43 #172
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_42096473
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:09 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Een orkaan krijgen we niet, maar het is nog steeds mogelijk dat het een pittig stormpje gaat worden.
Voor wanneer is de storm verwacht?
OJAAJOH?
pi_42097679
Nou ja, woensdag ligt hij pas bij Normandië (of hoe heet het daaro in dat puntje van Frankrijk?). Kan daarna nog wel een dag of 3 duren.

Het KNMI rept er nog niet over, verstandig.
  zondag 24 september 2006 @ 20:14:29 #174
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42097800
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou ja, woensdag ligt hij pas bij Normandië (of hoe heet het daaro in dat puntje van Frankrijk?). Kan daarna nog wel een dag of 3 duren.

Het KNMI rept er nog niet over, verstandig.
Ja maar dan is het dus zaterdag. Dan kan ik niet gratis naar de zee toe
LastFM
pi_42098039
Kan iemand mij nu uitleggen wat dat Helene geval gaat doen? Word het een orkaan en ramt het Ierland of gaat ff door het kanaal een bezoekje brengen aan Nederland of gaat hij een kopje thee drinken in Frankrijk? Of blijft het een storm en is de UK een schild voor ons en is er niks meer van over als het ons bereikt?

[ Bericht 80% gewijzigd door Xenwolfie op 24-09-2006 20:46:19 ]
Ich bin der Führer.
  zondag 24 september 2006 @ 21:34:05 #176
34663 SpeedyGJ
pi_42099281
Ik denk dat die gewoon als storm ierland pakt, daar ten zuiden overheen gaat en dan ons weg pakt met een kleine 8 of zo.
pi_42099761
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat die gewoon als storm ierland pakt, daar ten zuiden overheen gaat en dan ons weg pakt met een kleine 8 of zo.
8 maar?
Ich bin der Führer.
pi_42100145
voor een beetje herfstweer kan die Helene zorgen hier.
Ierland en Schotland krijgen wat meer regen en wind.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 24 september 2006 @ 22:28:32 #179
34663 SpeedyGJ
pi_42100274
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:57 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

8 maar?
Ja 8 maar, aangezien dat kleine stukje noordzee nooit voldoende voeding zal geven om aan te sterken. Boven land is die al gauw afgezwakt.
  zondag 24 september 2006 @ 22:47:08 #180
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42100507
Heerlijk weer vandaag. Zaten hier tussen de 23 / 27 graden. Ook geen regen gezien, en niet klam
pi_42100830
quote:
Op zondag 24 september 2006 22:28 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ja 8 maar, aangezien dat kleine stukje noordzee nooit voldoende voeding zal geven om aan te sterken. Boven land is die al gauw afgezwakt.
Zet eens een enorme oven in de Noordzee!
Ich bin der Führer.
pi_42101928
8 lijkt me al erg veel. Ik ga voor een max van een 5. Maar ik denk dat dat zelfs nog niet gehaald gaat worden. Waarschijnlijk blijft het rustig en wordt er weer warme lucht aangevoerd.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_42106277
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:05 schreef Adelante het volgende:
wie? wat?

Helene? Weerforum?

beide niet
Weerforum? Nog niets over gelezen
pi_42106288
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:51 schreef Christine het volgende:
Ik vind het vooral jammer dat we er niks meer van horen. .
FOK!radio is vanavond
  maandag 25 september 2006 @ 08:29:10 #185
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_42106325
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:24 schreef Nolius het volgende:

[..]

FOK!radio is vanavond
Ik ben weg, maar lees het morgen wel .
pi_42106349
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:29 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik ben weg, maar lees het morgen wel .
idem hier
  maandag 25 september 2006 @ 10:44:26 #187
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_42107981
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

idem hier
He, kom jij nog een keer terug of hoe zit dat?
OJAAJOH?
pi_42109043
Inda woont in Indonesië.. Die zien we nooit meer te-rug!
  maandag 25 september 2006 @ 20:07:02 #189
34663 SpeedyGJ
  maandag 25 september 2006 @ 21:50:21 #190
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42123596
Forum komt er dus aan
LastFM
  maandag 25 september 2006 @ 21:59:13 #191
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_42124046
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:50 schreef -skippybal- het volgende:
Forum komt er dus aan
jeej, nu nog heftig weer
Drugs are good mkay?
  maandag 25 september 2006 @ 22:36:44 #192
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_42125788
quote:
Forum komt er dus aan

FEESTJE BOUWÛH!!!!!

Wel kewl zo'n forum... er zijn verschillende facetten van het weer enzo die te bespreken zijn. Daarnaast kan er een centraal fototopic lopen in het forum.
  maandag 25 september 2006 @ 22:56:19 #193
34663 SpeedyGJ
pi_42126618
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:36 schreef DemonRage het volgende:

[..]

FEESTJE BOUWÛH!!!!!

Wel kewl zo'n forum... er zijn verschillende facetten van het weer enzo die te bespreken zijn. Daarnaast kan er een centraal fototopic lopen in het forum.
En dan kan de website wel weer verwijderd worden
pi_42133643
quote:
Forum komt er dus aan
pi_42133654

Ik heb iets gemist afgelopen vrijdag geloof ik!
pi_42135602
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:44 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

He, kom jij nog een keer terug of hoe zit dat?
Neuh... in januari eventjes op vakantie.. weekje of drie..
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:21:45 #197
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_42137823
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:48 schreef Nolius het volgende:
[afbeelding]

Ik heb iets gemist afgelopen vrijdag geloof ik!
Zoiets heb ik hier in Breda ook gezien... erg mooi!
pi_42144088
laat maar
I think I'm a banana tree
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:57:33 #199
34663 SpeedyGJ
pi_42144879
1.5mm gevallen, viel nogal mee 16.9 graden momenteel.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:33:48 #200
34663 SpeedyGJ
pi_42145564
ORKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

dinsdag 26 september 2006 @ 17:40:31 #201
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_42145743
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:33 schreef SpeedyGJ het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
haha ik zag het ook al op de beelden.. volgens mij iets niet in orde daaro
OJAAJOH?
pi_42147210
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gevalletje "oeps"
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:38:28 #203
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42152792
Of Utrecht is vanmiddag genuked... Is er iemand die kan bevestigen dat Utrecht nog bestaat?
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:20:45 #205
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42154628
Die "storm" gaat niks meer worden hé?
LastFM
pi_42156007
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

woensdag 27 september 2006 @ 19:40:46 #208
34663 SpeedyGJ
pi_42177358
Nee die komt niet meer, geen storm enzo

Lekker veel neerslag
pi_42190659
Speed, horen je inches niet mm te zijn?! 206,7 mm klinkt toch beter somehow.
pi_42192077
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
Aangezien het op beide sites hetzelfde is, denk ik dat er toch iets mis was met de radar
  donderdag 28 september 2006 @ 15:45:27 #211
3185 Adelante
To let it go now
pi_42200860
niks storm, gewoon heerlijk nazomer weer nog

Arnhem meldt 22 graden en een lekker zonnetje met wat lichte bewolking. heerlijk om met m'n laptop op het dakterras te zitten en een bokbiertje te drinken
  donderdag 28 september 2006 @ 16:45:58 #212
34663 SpeedyGJ
pi_42202867
quote:
Op donderdag 28 september 2006 07:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Speed, horen je inches niet mm te zijn?! 206,7 mm klinkt toch beter somehow.
Lol check die cijfers eens achter "Dit jaar"

5252.5mm..........206.70"
Heb er heus wel aan gedacht hoor
  donderdag 28 september 2006 @ 17:10:01 #213
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42203505
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:45 schreef Adelante het volgende:
niks storm, gewoon heerlijk nazomer weer nog

Arnhem meldt 22 graden en een lekker zonnetje met wat lichte bewolking. heerlijk om met m'n laptop op het dakterras te zitten en een bokbiertje te drinken
het is toch wat vreemd om met dit weer bokbier te drinken eigenlijk.

maar ik pak er ook maar eens eentje
pi_42206710
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:45 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Lol check die cijfers eens achter "Dit jaar"

5252.5mm..........206.70"
Heb er heus wel aan gedacht hoor
Ja, en waarom kan dat ding dan niet denken dat wat hij meet inches zijn en geen millimeters? Als het programma zo niet is ingericht, ok. Zo vreemd is het niet dat ik het denk en ik probeer alleen maar te helpen, hoor.
  donderdag 28 september 2006 @ 19:24:49 #215
34663 SpeedyGJ
pi_42207975
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:46 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ja, en waarom kan dat ding dan niet denken dat wat hij meet inches zijn en geen millimeters? Als het programma zo niet is ingericht, ok. Zo vreemd is het niet dat ik het denk en ik probeer alleen maar te helpen, hoor.
Hmmz of ik begrijp jou niet, of jij begrijpt mij niet

Die inches heb ik er met opzet bij geplaast alles wat in die afbeelding wordt weergeven heb ik allemaal geplaast dit doet het programma niet automatisch
pi_42222251
paar foto's vanuit het vliegtuig afgelopen middag....... Zowat heel europa zat onder een wisselvallig wolken dek (kreta-schiphol)

Vlak voor de landing tussen het wolkendek in
pi_42239197
Netjes.

Ben benieuwd of de komende weken de temperatuur of flink naar beneden gaat
  vrijdag 29 september 2006 @ 19:45:08 #218
34663 SpeedyGJ
pi_42244635
Ik hoor onweer (katwijk ZH)
pi_42244844
zakenman wil berg van 1200m in Noord Holland

Dit maakt het weerbericht natuurlijk een stuk interessanter.

"Vandaag een uitermate regenachtige dag, vooral in het westen. Boven de 600 meter valt sneeuw. Boven de 1000 meter kan lokaal 35 centimeter sneeuw bijvallen, dus de ski's kunnen weer uit de kast".
De vooruitzichten voor de temperaturen zijn dalend tot rond het vriespunt in het laagland, boven de 1000m zakt de temperatuur tot -12 graden overdag, 's nachts tot -30."

/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 22:54:16 #221
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_42245387
Ik denk dat een enkele berg aan de kust niet veel profiteert van het hoogte-effect (0.6 C /100m toch?). Teveel zeeinvloed, al kan een kraakheldere nacht met windstilte wel een kouderecord opleveren. Dan vind ik wel meteen dat hij naar 2000 meter gaat, en we er een schaats-/fietsbaan aanleggen voor hoogtestage. Met wat creativiteit krijg je daar nog subsidie voor

Anyway, ik zocht dit topic op om te melden dat het in Leiden flink dondert met wat neerslag
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:54:59 #222
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42245401
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:33 schreef highway101 het volgende:
zakenman wil berg van 1200m in Noord Holland

Dit maakt het weerbericht natuurlijk een stuk interessanter.

"Vandaag een uitermate regenachtige dag, vooral in het westen. Boven de 600 meter valt sneeuw. Boven de 1000 meter kan lokaal 35 centimeter sneeuw bijvallen, dus de ski's kunnen weer uit de kast".
De vooruitzichten voor de temperaturen zijn dalend tot rond het vriespunt in het laagland, boven de 1000m zakt de temperatuur tot -12 graden overdag, 's nachts tot -30."

Wat een mafkees zeg
LastFM
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:55:19 #223
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42245411
Hm, dat buiengebied met onweer lijkt straks net het westen van Amsterdam te kunnen gaan raken
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:58:39 #224
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42245470
Doet de Euroradar bij andere ook een beetje apart? Comlete buienlijnen die in een half uur magisch verdwijnen
LastFM
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:01:26 #225
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42245521
En ik hoor het eerste gerommel hier
pi_42245918
Keihard geflitst en gerommel > Amsterdam-W

Edit: Keihard regen , alarmen die afgaan
pi_42245925
Weerlicht in Leeuwarden op dit moment
Út Ljouwert
pi_42246422
Amsterdam ging lekker los net...
Snoeiharde regen !

Me arme wietjes in de tuin
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:35:10 #229
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42246482
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:16 schreef Drifter__ het volgende:
Keihard geflitst en gerommel > Amsterdam-W

Edit: Keihard regen , alarmen die afgaan
ja, het ging even lekker tekeer inderdaad

Rust is weer wedergekeerd in Slotervaart
pi_42246630
Jup...en weer stil
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:41:41 #231
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_42246731
In Vriezenveen nog steeds vrij warm.

En geen onweer en geen regen te bekennen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:42:01 #232
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42246745
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:39 schreef Drifter__ het volgende:
Jup...en weer stil
zomers buitje inderdaad hopelijk volgt er nog meer vannacht!
pi_42247681
Zwijndrecht, in de verte mooie flitsen te zien
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:10:33 #234
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42247735
Zo te zien krijgen we hier in Eindhoven alleen wat regentjes vannacht
pi_42254253
Ik meen gisteren ook wat flitsen gezien te hebben, maar nu is het weer stralend weer
pi_42256665
In het Duitse middelgebergte lijkt de herfst, of beter, misschien de winter, al begonnen te zijn

/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42257220
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42258055
Hier lekker weertje met uitzicht op de bui boven Friesland.

|[b]DASOO
| LastFM|
pi_42259063
Wat een heerlijk weer vandaag . Erg prettige temperatuur, strak blauwe lucht met een paar wolkjes .
pi_42259216
Ik heb vandaag voor het eerst met eigen ogen 'pyrocumulus' gezien, bewolking veroorzaakt door (grote) branden. Een stuk naar het noordwesten staat een stuk bos in de fik op een berghelling. De stijgende warme lucht komt zo hoog, dat deze condenseerd en wolkjes vormt, die even later weer verdwijnen. Ik moet de foto's nog bekijken, zit vast wel een aardige bij.

Verder dacht ik even dat het regenseizoen zou beginnen, maar nog niet. 1000 km naar het oosten (eiland Flores) had gisteren de eerste moessonregens, aldus een kennis die een vriendin aan de lijn had..
pi_42263317

Katwijk gisteravond
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:48:56 #242
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42266844
Morgen ook wel kans op onweer, guidance:
quote:
De kans op onweer blijft ook groot, kanskaartjes geven voor zondagmiddag in het noordwesten van het land bijna 50% kans op zwaar onweer.
  zaterdag 30 september 2006 @ 22:13:45 #243
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_42267425
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:48 schreef Againzender het volgende:
Morgen ook wel kans op onweer, guidance:
[..]

Ik ben benieuwd
  zaterdag 30 september 2006 @ 22:45:31 #244
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42268210
Er trekt nu vanuit Frankrijk een behoorlijk actief onweersbuitje centraal Belgie binnen. Had ik niet echt verwacht, je zou nu toch de meeste activiteit direct aan de kust verwachten
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:26:21 #245
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_42270668
Regen, geflits en gedonder in Maastricht . Het meest actieve gedeelte gaat echter ten westen van Maastricht langs ...
pi_42274358
in Zoetermeer nu kondigt de onweer zich wel heel snel aan: een felle flits en meteen daarna gedonder hier, net daarvoor was er hevige regenval en van (geluid van) onweer niks te merken
  zondag 1 oktober 2006 @ 04:49:10 #247
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_42274400
Regen en gedonder in Vianen (ut)!
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zondag 1 oktober 2006 @ 05:20:02 #248
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42274495
Onweer steeds beetjes .. en net een hoosbui
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42274905
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 04:32 schreef zakjapannertje het volgende:
in Zoetermeer nu kondigt de onweer zich wel heel snel aan: een felle flits en meteen daarna gedonder hier, net daarvoor was er hevige regenval en van (geluid van) onweer niks te merken
Die heb ik ook nog mee gemaakt, maar dan om 4 uur. Flinke stortregens, ging echt heel erg hard.
  zondag 1 oktober 2006 @ 09:20:41 #250
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_42275233
Ja, en hier in Vriezenveen heeft het niet geregend en ook niet geonweert.
pi_42275934

-

-
quote:
De kans op onweer blijft groot, kanskaartjes geven voor vandaag kansen tussen 80 en 100%. Absolute kans op zwaar onweer voor de NW-helft tussen 15 en 21 UTC zelfs rond 40%. Ook maandag vooral voor de noordelijke helft van het land nog grote kansen op onweer.
Kom maar met dat onweer. Hier vannacht droog geweest.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:15:28 #252
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_42279544
Tornado langs de Engelse zuidkust vanmorgen:

Tornado sweeps along Sussex coast
pi_42280729
Hier in Rotterdam, prachtige grote donkergrijze wolken in de lucht, en er klinkt onweer in het zuid-oosten.
pi_42281469
* Meldt wat gerommel in De Bilt!
pi_42281591
* Meldt nu blikseminslag ergens 4 km verderop
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:46:35 #257
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42281754
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:32 schreef MikelenniuM het volgende:
* Meldt wat gerommel in De Bilt!
onweersbui boven eht midden v.h. land lijkt flink te activeren
pi_42281908
Wat is dat licht blauwe puntje op Estofex? Op het punt Duitsland/Frankrijk/Zwitserland?
pi_42282016
Hagel.
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:56:28 #260
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_42282043
Regen en onweer/gerommel hier in Gouda over de laatste 20 minuten.
pi_42283437
Echt een enorme bui hier. Trekt jammer genoeg aan beide zijde van mij langs, maar aan de donder komt geen eind. Weinig bliksem, weinig regen.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 1 oktober 2006 @ 16:51:52 #262
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_42283576
Hier alleen wat regen gehad. Waaide wel erg hard vanmorgen
pi_42283578
Er trekken flinke buien over het land!
pi_42283831
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:45 schreef i2Them2 het volgende:
Echt een enorme bui hier. Trekt jammer genoeg aan beide zijde van mij langs, maar aan de donder komt geen eind. Weinig bliksem, weinig regen.
In Zwolle exact hetzelfde.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42284307
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 16:45 schreef i2Them2 het volgende:
Die trekt nu vlak langs ons over het IJsselmeer
Ik dacht dat er een vliegtuig over kwam, maar het was een enorm harde donder
pi_42284377
Er komt een prachtige bui richting Rotterdam.
pi_42284427
Net in de kuip tijdens Feyenoord- NAC gedonder en geflits en ff een stevige bui

[ Bericht 5% gewijzigd door renz0r op 01-10-2006 17:34:36 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:29:26 #268
3185 Adelante
To let it go now
pi_42284517
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:26 schreef renz0r het volgende:
Net in de kuip tijdens Feyenoord- Utrecht gedonder en geflits en ff een stevige bui
Misschien had je beter het voetbal kunnen volgen, want het was niet Utrecht maar NAC waar Feyenoord tegen speelde
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:29:44 #269
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42284530
Hmm ben benieuwd of ik wat ga krijgen.. heb de indruk dat het steeds bij Rotterdam instort.. om vervolgens bij het ijsselmeer weer te groeien

Oftewel.. ik zit er precies tussen en dan komt er niets
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42284544
Ik hoop dat er nog wat in leven blijft tot Groningen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42284717
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:29 schreef Adelante het volgende:

[..]

Misschien had je beter het voetbal kunnen volgen, want het was niet Utrecht maar NAC waar Feyenoord tegen speelde
ZONDAG brakheid
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:49:55 #272
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_42285164
hier echt al de hele dag het zelfde weer.. gewoon wat wolken en af en toe zon
OJAAJOH?
pi_42285411

pi_42285627
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:57 schreef IedeK. het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie plaatjes. Zal er zo ook wel wat op zetten.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:12:31 #276
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42285858
Wow, er trekt even wat binnen in het zuidwesten zeg! Flinke oinweersbuien zo te zien!
pi_42286367
Net een beetje regen gehad, van die dikke druppels. Maar intussen alweer een paar uur zonnig... Die bui die nu bij Den Haag ligt, die rommelt enorm, want ook nu is hier (met zon en een blauwe hemel ) onweer te horen.

Zo te zien gaat álles nét aan mij voorbij. Bitches
pi_42286420
onweer in Groningen!!!!!!

* teigan begint te stuiteren!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:33:02 #279
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42286432
Ik heb gewoon nog he-le-maal niks gehad
Alles trok hier gewoon langs. Prachtig donkere wolken aan zien komen die dan weer de richting kozen van pauperdorpjes
LastFM
  Moderator zondag 1 oktober 2006 @ 18:37:26 #280
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42286551
Onweer in Groningen west reedsch 4 klappen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42286781
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:33 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb gewoon nog he-le-maal niks gehad
Alles trok hier gewoon langs. Prachtig donkere wolken aan zien komen die dan weer de richting kozen van pauperdorpjes
Ik deel je leed
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:47:46 #282
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42286865
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:44 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ik deel je leed

En weer een prachtig onweersgebied ten zuiden van mij
LastFM
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:49:46 #283
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_42286929
Alles trekt langs, de lucht is hier blauw
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_42286938
West, zuid, oost, allemaal onweer. Alleen het noorden van hier heeft geen onweer.

Volgens de radar moet ik nu midden in het geweld zitten.... Hmmja... Niet dus.
pi_42287136
Hier alleen een regenbui. Verder is het nu helder. Ik hoop dat het wel even gaat onweren, vind ik altijd wel mooi, beetje klappen.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:01:11 #286
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_42287274
hele dag zon en wolken gehad, nu komt er echt een mega dikke bui deze kant op!

veeeeeeeeeeel bliksem te zien
OJAAJOH?
pi_42287535
Nu komt er ook een bui mijn kant op die mij MOET raken..

Alle vliegtuigen vliegen trouwens heel erg laag, om onder de buien door te komen?!
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:16:22 #288
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:19:49 #289
89730 Drugshond
pi_42287823
het begint hier in Groningen weer meer te weerlichten, ten noorden van de stad gok ik, daar lijkt het vandaan te komen..
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:21:05 #291
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_42287853
Gigantisch dreigende lucht in Arnhem
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:21:51 #292
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42287874
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:19 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Tering zeg, Brabant heeft al echt veel onweer gehad dit jaar...
LastFM
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:22:24 #293
89730 Drugshond
pi_42287896
de bui zit ten noorden van Groningen stad, vanuit mijn raam een mooi uitzicht op de bliksem, die tot hoog in de wolken lijkt te zitten...
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:22:51 #295
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42287901
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:21 schreef PallominnoXIII het volgende:
Gigantisch dreigende lucht in Arnhem
En daar zal het ook bij blijven... Mischien over een uur nog wat onweer maar ik vrees van niet
LastFM
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:23:39 #296
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_42287923
zow niet te zuinig net in nistelrode hagelstenen van 2.5 cm en gigantische onweer en hier in nijmegen nu dezelfde hagel + onweer.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:24:46 #297
89730 Drugshond
pi_42287979
hier ook toenemend gerommel (078)
pi_42287997
Zwijndrecht, in de verte donkere wolken en onweer!
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:27:37 #300
89730 Drugshond
pi_42288375
Boven Krimpen aan den Ijssel ontploft het nu. Vanmiddag ook al toen ik over een kinderboerderij liep in Cappelle a/d Ijssel (Aan de andere kant van de rivier, maar ook Krimpen was nat). Waar komt dit weer opeens vandaan?
Ich bin der Führer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')