abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:34:15 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_41755231

Handige linkjes:
· Onweerlinks 'live'
· Stormvue-sites
· Cape en voorspellende kaarten
· Wolkenkaarten en foto's
· Diverse weersites
· Achtergrond informatie
· Golven en wind

Over de users:
Vanaf nu kan iedereen zien waar diegene woont, users kunnen zich hier melden zodat men van elkaar weet waar ze zo'n beetje zitten.
· User kaart 'De atmosfeer staat op ontploffen'
Er is nu ook een fotoarchief website voor dit topic, hier worden de mooiste foto's in het archief opgeslagen.
. Het Foto Archief Website

Overige informatie:
· Vorige delen 'De atmosfeer staat op ontploffen'
· Openingpost 'De atmosfeer staat op ontploffen'
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:34:49 #2
34663 SpeedyGJ
pi_41755250
Goeieavond allemaal, gister avond zei ik dat ik morgen of donderdag de kaarten en de vernieuwde icons in gebruik zou nemen, na flink door werken heb ik dan eindelijk toch nog kunnen redden voor vandaag dan maar gelijk ook de verwachtingen er maar ingezet.

Momenteel zijn er 71 icons, binnenkort zal dit nog verder worden uitgebreid met o.a waarschuwind en index voor b.v UV, Storm, Windstoten, Zwaar weer, etc.

Ik heb als kado ook nog maar eens een nachtkaartje aangemaakt en die naast het dagkaart geplaast, op deze manier probeer het ik het zo overzichtelijk te houden.
Binnenkort zal misschien nog een aparte pagina worden aangemaakt voor de icons + betekenins, maar ik zit ook te denken om die gewoon in 1 pagina te houden. Anyway, kijk en geniet!

Voor de rest is nog steeds commetaar, tips, etc altijd welkom ook positive reactie's mag je geven

Klik hier voor de verwachtingen en weericons
pi_41757369
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeieavond allemaal, gister avond zei ik dat ik morgen of donderdag de kaarten en de vernieuwde icons in gebruik zou nemen, na flink door werken heb ik dan eindelijk toch nog kunnen redden voor vandaag dan maar gelijk ook de verwachtingen er maar ingezet.

Momenteel zijn er 71 icons, binnenkort zal dit nog verder worden uitgebreid met o.a waarschuwind en index voor b.v UV, Storm, Windstoten, Zwaar weer, etc.

Ik heb als kado ook nog maar eens een nachtkaartje aangemaakt en die naast het dagkaart geplaast, op deze manier probeer het ik het zo overzichtelijk te houden.
Binnenkort zal misschien nog een aparte pagina worden aangemaakt voor de icons + betekenins, maar ik zit ook te denken om die gewoon in 1 pagina te houden. Anyway, kijk en geniet!

Voor de rest is nog steeds commetaar, tips, etc altijd welkom ook positive reactie's mag je geven

Klik hier voor de verwachtingen en weericons
Misschien op de kaart de Noordoostpolder niet bij Overijsel laten horen, maar bij Flevoland . Verder ziet het er netjes uit.

Hier rond 20:00 toch nog wat mooie "ontploffende" wolken te zien . Groeten ik .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  woensdag 13 september 2006 @ 03:01:06 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_41759471
De flitsjes waren leuk gisteravond
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_41759586
ik vind zelf http://www.weathernews.nl/radar/ ook erg handig, die laten flits-symbooltjes zien bij onweerswolken..
dag
  woensdag 13 september 2006 @ 08:51:47 #6
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41760962
quote:
Op woensdag 13 september 2006 03:25 schreef petre86 het volgende:
ik vind zelf http://www.weathernews.nl/radar/ ook erg handig, die laten flits-symbooltjes zien bij onweerswolken..
buienradar.nl laat ook bliksem zien, die doen dat met plusjes. Vind ik persoonlijk wat minder druk dan die flitsjes.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_41761837
Ik heb gister toch nog gelijk gekregen met mijn onweer in Noord-/Midden-Limburg.
Tijdens de training werd het binnen een aantal minuten helemaal donker en elke 5 seconden waren er wel flitsen te zien (zonder ook maar een druppel regen).

Toen ben ik maar naar binnen gegaan, want het was niet verantwoord om door te trainen
Vandaag lijkt ook weer 'n erg warme dag te worden, vanmorgen was het rond 'n uur of 9 al 20 graden voor het kantoorgebouw waar ik nu stage loop.

Ik verwacht hier in Limburg lokaal zeker de 30 te behalen
pi_41771868
Koeler dan gister buiten, maar toch nog zalig!

Wel heel erg heiïg!
  woensdag 13 september 2006 @ 15:48:12 #10
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41772113
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Koeler dan gister buiten, maar toch nog zalig!

Wel heel erg heiïg!
ja, de wind zit ondertussen in het westen. Koelere, maar ook wat vochtiger lucht daarom in hetv westen.
pi_41773105
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Mooi weertje bij jullie zeg

Het is stront benauwd. Alleen in de schaduw is het lekker. Hoe is het weer bij jou

Volgens ESTOFEX kunnen we nog wat verwachten vanavond. Ik moet 't nog zien. Ben iig wel toe aan wat verkoeling.

quote:
Northern France, Benelux, southern North Sea

Latest models agree that low-level convergence will strenghten over western Europe today as weak upper short-wave trough travels northward over France and British Isles. While weak surface low pressure is expected that spreads northward into British Isles ... quite strong WAA could be expected at the north-eastern flank affecting western and northern France, Benelux, and eastern British Isles today. Strongest WAA should be over The Channel and eastern British Isles. Latest soundings show that steep low to mid-level lapse rates are present from northern France to north-western Germany ... and rather moist low-level air mass is also present over a broad area ... and daytime insolation is expected during the day yielding CAPE up to 1000 J/kg over Benelux region today. Further west ... moist and neutral to slightly unstable air mass is present in the range of the convergence. Expect that convective activity will have its maximum in the afternoon/evening hours ... when low-level convergence should be maximized and WAA should be strongest in the range of a LLJ forming at the eastern flank of the surface low ... greatest chance for severe thunderstorms should be near the convergence zone ... where steep low-level lapse rates and high CAPE present over Benelux/north-western Germany will overlap with strong vertical wind shear in the range of the frontal boundary over British Isles ... and given veering profiles ... a few mesocyclones may form at the eastern border of the convergence where isolated cells will be most likely. Large hail and severe wind gusts should be possible with every supercell that develops. Further east ... weak vertical wind shear will be present over Germany ... and chance for organized convection should be weaker. However ... an isolated event is not ruled out. From The Channel to eastern British Isles ... CAPE should be rather weak due to neutral lapse rates ... but thunderstorms may form in the WAA regime during the day. Given strong LLS at the northern flank of the surface low ... chance for tornadoes should be enhanced if significant low-level instability will develop. However ... this seems to be the limiting factor, though ... as low levels should be quite stable. Best potential seems to exist near the British coast ... where models indicate some instability east of the convergence line.

[ Bericht 0% gewijzigd door i2Them2 op 13-09-2006 16:46:22 ]
|[b]DASOO
| LastFM|
  woensdag 13 september 2006 @ 17:25:56 #12
34663 SpeedyGJ
pi_41775217
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:48 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Misschien op de kaart de Noordoostpolder niet bij Overijsel laten horen, maar bij Flevoland . Verder ziet het er netjes uit.

Hier rond 20:00 toch nog wat mooie "ontploffende" wolken te zien . Groeten ik .
Dank ik was zowiezo al van plan om de kaart aan te passen, na gister wat geklooi nu eindelijk online gezet

Klik voor versie 2.0

27.0 graden momenteel, en van onweer, neh denk niet dat er veel komt.

Edit:
Ben zojuist gevraagt via mail of www.buienradar.nl gebruik mocht maken van mijn weericonen
wat een eer zeg

[ Bericht 17% gewijzigd door SpeedyGJ op 13-09-2006 17:46:20 ]
pi_41780617
I am back . Week in Ieper, langs de Franse kust en in Normanidië gezeten. Weinig spannend weer gehad. Warm en zonnig. Alleen maandagmiddag even heerlijk onweer gehad aan een van de D-Day stranden. De grond trilde van de onweersdreunen . En nee, dat waren geen special effects van D-Day . Veel regen in een korte tijd. Gisteravond onderweg vanuit Normandië naar Maastricht nog wat onweer op afstand gezien. Veel flitsen, maar zelf geen last van gehad .

En nu hier in Nederland nog ff nazomeren .
pi_41785282
Yeah.. lekker weer 8)

Hopelijk snel weer eens een lekker stevig onweer.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:21 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Het is stront benauwd. Alleen in de schaduw is het lekker. Hoe is het weer bij jou

Volgens ESTOFEX kunnen we nog wat verwachten vanavond. Ik moet 't nog zien. Ben iig wel toe aan wat verkoeling.

[[url=http://estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?lightningmap=yes&fcstfile=2006091406_200609130715_1_stormforecast.xml]afbeelding][/url]
[..]
Hé een rood driehoekje op de estofex-kaart... Tornado
pi_41792202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef DemonRage het volgende:

Hé een rood driehoekje op de estofex-kaart... Tornado
Niet een waterhoos, want volgens mij zit daar geen land?!
pi_41796142
Het is hier gewoon bewolkt. Geen zon te zien .
pi_41796693
Hier ook geen zon hoor Roel!
  donderdag 14 september 2006 @ 12:58:48 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41798894
Redelijk zonnig in Amsterdam
pi_41799216
Hier nu ook .
pi_41802754
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:25 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dank ik was zowiezo al van plan om de kaart aan te passen, na gister wat geklooi nu eindelijk online gezet

Klik voor versie 2.0

27.0 graden momenteel, en van onweer, neh denk niet dat er veel komt.

Edit:
Ben zojuist gevraagt via mail of www.buienradar.nl gebruik mocht maken van mijn weericonen
wat een eer zeg
Ziet er netjes uit. En leuk dat buienradar geintereseerd is. Weet jij trouwens wie op weerwoord betrekkingen heeft met buienradar .

Estofex (gatzen) zat er voor de Benelux iig goed naast. En ik denk dat het vandaag ook weinig wordt.
Hier wordt het iig steeds bewolkter.
|[b]DASOO
| LastFM|
  donderdag 14 september 2006 @ 17:35:06 #21
34663 SpeedyGJ
pi_41806604
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:25 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit. En leuk dat buienradar geintereseerd is. Weet jij trouwens wie op weerwoord betrekkingen heeft met buienradar .

Estofex (gatzen) zat er voor de Benelux iig goed naast. En ik denk dat het vandaag ook weinig wordt.
Hier wordt het iig steeds bewolkter.
Dank en nee WeerWoord heeft geen betrekkingen met buienradar.nl hoezo?
  donderdag 14 september 2006 @ 17:41:36 #22
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41806780
Hm, er ontstaat een onweersbui voor de kust ergens ten hoogte van Zandvoort zo te zien, maar dat drijft van de kust af zo te zien.
pi_41806871
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dank en nee WeerWoord heeft geen betrekkingen met buienradar.nl hoezo?
Dat begrijp ik. Maar hoe zijn ze dan bij jou terrecht gekomen Zal toch wel zeker via weerwoord zijn gegaan.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:41 schreef Againzender het volgende:
Hm, er ontstaat een onweersbui voor de kust ergens ten hoogte van Zandvoort zo te zien, maar dat drijft van de kust af zo te zien.
Zag het ook ja. Pittige bui. Hier nu totaal bewolkt.
|[b]DASOO
| LastFM|
  donderdag 14 september 2006 @ 17:59:49 #24
34663 SpeedyGJ
pi_41807228
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:46 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar hoe zijn ze dan bij jou terrecht gekomen Zal toch wel zeker via weerwoord zijn gegaan.
[..]

Zag het ook ja. Pittige bui. Hier nu totaal bewolkt.
Zou best kunnen als ze dat forum bekijken hoor het is net als FOK! een openbare forum.

Hier voorledig helder
pi_41810039
* Evil-Cherry meldt regen
  donderdag 14 september 2006 @ 19:38:45 #26
34663 SpeedyGJ
pi_41810395
Hier komt wat bewolking opzetten.
pi_41819301
Beetje regen hier nu in Maastricht.
pi_41831212
Gisteren voor het eerst in weken weer eens een vrij koele dag, onder de 30 graden. Tevens in de ochtend, rond de klok van 10 een beetje motregen. Stelde niets voor en was ook maar lokaal.
pi_41831282
Waar de hell gaat dit topic over
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41831429
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:17 schreef crossover het volgende:
Waar de hell gaat dit topic over
tja.. lees je in of zo
pi_41831493
Ben lui.
Het gaat over het weer? Of denken jullie dat de wereld vergaat binnenkort?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_41833439
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:23 schreef crossover het volgende:
Ben lui.
Het gaat over het weer? Of denken jullie dat de wereld vergaat binnenkort?
Je bent niet te lui om posts te maken in dit topic, dan ben je dus ook niet te lui om de OP te lezen. Hup, ga lezen dat ding, dan weet je het.

Ja, wat valt er te melden? Zon, 29.4 graden (hmm, maak er maar 25 van), aangenaam windje, aan hele hoge schaapwolkjes.

Gewoon. Zoals het altijd zou moeten zijn

[edit]Ik zie net dat de OP wel errug karig is... Dat kreng was toch altijd veel langer?[/edit]
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:36:25 #34
34663 SpeedyGJ
pi_41835880
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:30 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Je bent niet te lui om posts te maken in dit topic, dan ben je dus ook niet te lui om de OP te lezen. Hup, ga lezen dat ding, dan weet je het.

Ja, wat valt er te melden? Zon, 29.4 graden (hmm, maak er maar 25 van), aangenaam windje, aan hele hoge schaapwolkjes.

Gewoon. Zoals het altijd zou moeten zijn

[edit]Ik zie net dat de OP wel errug karig is... Dat kreng was toch altijd veel langer?[/edit]
Zie het verschil

Klik

Hier voor de zoveelste dag mooi weer alleen nu wel een stevige wind!
pi_41837437
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Zie het verschil

Klik
En wat was er mis mee?
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:55:24 #36
34663 SpeedyGJ
pi_41838188
Geen id, ik heb verder niks veranderd...ik ga er dan ook niks meer aan doen, ik laat het lekker aan jullie over......
pi_41859339
Speedy, kun je je website niet beter laten keuren in de daarvoor bestemde topics? Dan bljift het hier ontopic, zoals je altijd zegt als het een beetje offtopic gaat.

Hier vandaag trouwens lekker warm en zonnig. Weer geen regen. Ik ben verbrand omdat ik vergeten was me in te smeren en ik er niet vanuit ging dat ik 3 uur op de motor zou zitten. Tja.. dat wordt een dagje kriebelen en smeren met aloe vera
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:45:03 #38
3185 Adelante
To let it go now
pi_41867036
Heerlijk weertje in Arnhem geweest, straks nog even terrasje pakken... Lang leve de nazomer en mijn voorspelling dat dit nog de hele maand september gaat aanhouden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_41869902
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:59 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Zou best kunnen als ze dat forum bekijken hoor het is net als FOK! een openbare forum.

Hier voorledig helder
I know. Post er ook regelmatig. Maar volgens mij zat er ook een figuur van buienradar.nl op weerwoord. Maar wat wil buienradar er dan mee? Gaan ze dan nog verder uitbreiden?

quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Zie het verschil

Klik

Hier voor de zoveelste dag mooi weer alleen nu wel een stevige wind!
Is er trouwens ooit een meeting geweest We hadden toch zo'n plaatje met een bus oid. Damn dat waren nog eens tijden .

Ik verveelde me laatst, dus had ff een grafiekje gemaakt met daarop de data waarop een DASOO-topic is geopend.

Ja, sorry. Ik verveelde me .

Hier vandaag iig lekker weertje gehad. Maar wel veel bewolking aan het begin van de middag.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_41874603
Tijd voor weer eens een dikke onweersbui eigelijk.
Krijgen we nog wat binnenkort?
Do what you love, love what you do!
  zondag 17 september 2006 @ 03:59:05 #41
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_41879913
Ziet er netjes uit SpeedyGJ

Hier al lang droog btw..... weekje meen ik
  zondag 17 september 2006 @ 09:01:18 #43
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_41881061
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:39 schreef i2Them2 het volgende:

Ik verveelde me laatst, dus had ff een grafiekje gemaakt met daarop de data waarop een DASOO-topic is geopend.
[afbeelding]

Hier vandaag iig lekker weertje gehad. Maar wel veel bewolking aan het begin van de middag.

Ik heb een hele tijd terug eens bijgehouden wanneer topics waren geopend en gesloten enzo om de activiteit te bepalen, ik ben dus niet de enige gek zie ik nu
pi_41894978
quote:

[afbeelding]

Je ziet precies wanneer het zomer is.

Behalve de eerste "boost", die was in het voorjaar.
  zondag 17 september 2006 @ 20:17:47 #45
34663 SpeedyGJ
pi_41899285
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
Speedy, kun je je website niet beter laten keuren in de daarvoor bestemde topics? Dan bljift het hier ontopic, zoals je altijd zegt als het een beetje offtopic gaat.

Hier vandaag trouwens lekker warm en zonnig. Weer geen regen. Ik ben verbrand omdat ik vergeten was me in te smeren en ik er niet vanuit ging dat ik 3 uur op de motor zou zitten. Tja.. dat wordt een dagje kriebelen en smeren met aloe vera
Euhm welke website?
quote:

[..]

I know. Post er ook regelmatig. Maar volgens mij zat er ook een figuur van buienradar.nl op weerwoord. Maar wat wil buienradar er dan mee? Gaan ze dan nog verder uitbreiden?

[..]

Is er trouwens ooit een meeting geweest We hadden toch zo'n plaatje met een bus oid. Damn dat waren nog eens tijden .

[afbeelding]

Nope er is tot nu toe nooit een meeting geweest, ik weet niet hoeveel belangstelling hierbij is. Voor de rest weet ik nog niet wat buienradar met de iconen wil, ik denk dat een uitbreiding wel een grote kans maakt.

Leuk grafiekje
quote:
Op zondag 17 september 2006 03:59 schreef TommyGun het volgende:
Ziet er netjes uit SpeedyGJ

Hier al lang droog btw..... weekje meen ik
Dank

Hier was het de heleweek al zonnig, alleen vanavond kwam er meer bewolking op zetten, voor de rest temps van 25 tot 28 graden gehad deze week
pi_41900224
Ik kan niet wachten op de winter
  maandag 18 september 2006 @ 11:51:16 #47
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_41915674
Mag het dan wel een winter zijn ,met warme sneeuw. Dus zo'n 15 graden met minimaal 10cm sneeuw?
Drugs are good mkay?
pi_41919483
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:51 schreef Party_P het volgende:
Mag het dan wel een winter zijn ,met warme sneeuw. Dus zo'n 15 graden met minimaal 10cm sneeuw?
Haha, wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar......

24.3 graden buiten. Stukje warmer dan de max. 22 die gemeld werd. En nog bewolkt en heiïg ook!
pi_41919610
Het is nog steeds vrij warm, maar de zon schijnt helemaal niet. Normaal kan ik vanuit mijn kantoor "tot aan duitsland" kijken. Maar nu hangt er een of andere trieste mist die de dag geen vrolijk aanbeeld geeft.
pi_41927086
Dat de temperatuur zich niet alleen herstelt, maar vervolgens ook goed in het zadel blijft, heeft mede te maken met een tweetal cyclonen op de Atlantische oceaan, namelijk Gordon en Hélène. Vooral Gordon – momenteel een “klasse I” orkaan met maximale gemiddelde windsneden van 70 knopen, oftewel 130 km/uur, gaat een opmerkelijke koers volgen. Woensdag raast hij over de Azoren met een dikke windkracht elf en vervolgens buigt hij sterk naar het noorden af. Donderdagmiddag zal de kleine depressie, die dan nog steeds tropische kenmerken heeft, de Spaanse noordwestkust schampen en daar wellicht korte tijd een zeer zware storm veroorzaken.

Bron: Wereld weer - September recordwarm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')