Want?quote:Op zondag 10 september 2006 15:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe zo met de SP en GL is ook nog een combinatie en dan is de ramp helemaal compleet![]()
Als de Bos de kans krijgt om z'n verhaal te doen tijdens die grote debatten gaat Balkenende inderdaad nog een flinke AOW-knauw krijgen. Het verhaal van het CDA is onverkoopbaar, althans, is alleen verkoopbaar als ze Bos wegzetten als de AOW-boeman.quote:Op zondag 10 september 2006 13:50 schreef dVTB het volgende:
Ik verwacht dat Bos straks in de tv-debatten de vloer wel aanveegt met Balkenende. Ook de kiezers zullen uiteindelijk wel doorhebben dat de CDA-plannen gewoon een verergering zijn van wat we de afgelopen jaren al hebben gehad. Nog verder korten op zorg, waardoor de minst draagkrachtigen het eerst in problemen komen. Weigeren om iets te doen aan de HRA, waarvan het geld grotendeels in de zakken van de allerrijksten verdwijnt.
Het is eigenlijk verdomde simpel, de keuze op 22 november. Bezuinigen doen CDA en PvdA allebei, maar het CDA over de rug van armen, de PvdA over de rug van rijken. Persoonlijk vind *ik* de keuze niet zo moeilijk.
Oh, ga je toegeven dat het CDA en VVD slecht voor ouderen is? Het zorgstelsel dat zo in het nadeel verandert is voor ouderen?quote:Op zondag 10 september 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
O, ja wat hebben de CDA en de VVD de afgelopen jaren gedaan met de herzieining van het zorgstelsel etc?
Waren dat dan polulaire maatregelen![]()
Omroep?quote:Op zondag 10 september 2006 16:11 schreef SCH het volgende:
Wie is er nou laf? De PvdA doet tenminste iets. Het CDA is de slechtste omroep voor ouderen.
quote:Op zondag 10 september 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
Maar goed Martijn_77, ik heb nog geen enkel argument van je gehoord dat het CDA beter voor ouderen zou zijn dan de PvdA, wat je met je OP toch wel pretendeert.
quote:Op zondag 10 september 2006 12:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Bos op deze aanval. Maar Balkenende heeft wel gelijk![]()
Het gaat over de ouderen - daar heeft Balkenende het over. En door te zeggen dat JPB gelijk heeft, heb je het wel degelijk over de ouderen.quote:Op zondag 10 september 2006 22:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me alleen af wat de reactie van Bos op deze aanval zou zijn en ik geef Balkende gelijk. Ik heb het nergens over de ouderen. Zie mijn OP post
[..]
Als je kijkt naat het AOW plan van Bos dan heb je al een belangrijk argument te pakken waarom de CDA beter is voor ouderen dan de PvdAquote:Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef SCH het volgende:
Het gaat over de ouderen - daar heeft Balkenende het over. En door te zeggen dat JPB gelijk heeft, heb je het wel degelijk over de ouderen.
Juist niet. Het CDA doet op termijn juist weinig voor ouderen.quote:Op zondag 10 september 2006 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je kijkt naat het AOW plan van Bos dan heb je al een belangrijk argument te pakken waarom de CDA beter is voor ouderen dan de PvdA
Bron?quote:Op zondag 10 september 2006 22:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist niet. Het CDA doet op termijn juist weinig voor ouderen.
Ik kan het niet vinden alleen ditquote:Op zondag 10 september 2006 23:07 schreef SCH het volgende:
Het verkiezingsprogram van het CDA!
Bronquote:2. Zekerheid voor mensen over hun AOW en hypotheekrenteaftrek
De AOW wordt niet gefiscaliseerd en de pensioengerechtigde leeftijd gaat niet omhoog. Er komt een AOW-fonds, waarin gespaard gaat worden voor de AOW.
Het CDA blijft van hypotheekrenteaftrek af.
Welke leugens?quote:Op zondag 10 september 2006 13:39 schreef Kozzmic het volgende:
En reageer eens even op de AOW-leugens van het CDA.
Bronquote:2. Zekerheid voor mensen over hun AOW en hypotheekrenteaftrek
De AOW wordt niet gefiscaliseerd en de pensioengerechtigde leeftijd gaat niet omhoog. Er komt een AOW-fonds, waarin gespaard gaat worden voor de AOW.
Het CDA blijft van hypotheekrenteaftrek af.
met dank aan het systeem. polder till you drop.quote:Op zondag 10 september 2006 23:13 schreef abominabel het volgende:
Hemelsbreed liggen de VVD, CDA en PvdA niet go gek ver uit elkaar.
inderdaad. maar dat is inherent aan een situatie waarin je continu met elkaar moet regeren, dan kun je gewoonweg niet te ver uit elkaar liggen, dan zou er nooit wat gebeuren.quote:Alleen staat dat zo raar in een debat dus worden een aantal zaken wat opgeblazen en wordt er wat met modder gesmeten. En bij sommige mensen gaat dat er kennelijk in als koek. Dan krijg je dit soort discussies.
Nou, dat zijn ze ook van plan. Het geldt alleen voor mensen die na het jaar 2012 65 jaar worden, krijgen er mee te maken en dit ook nog eens in stappen.quote:Op zondag 10 september 2006 23:14 schreef pmb_rug het volgende:
fiscaliseren is opzich geen heel slecht idee, maar waar ik (en met mij velen bij het CDA) met name problemen mee hebben is het feit dat dit onaangekondigd gebeurd. Het is diefstal om mensen NA de spaarbeslissing te confronteren met bijkomende kosten, dit maakt de spaarkeuze sub-optimaal. Door de burger optimaal te informeren kan de keuze ook optimaal worden bepaald en word nut geoptimaliseerd. Het probleem van het plan van Bos is dat ouderen de spaarbeslissing al hebben gemaakt en dus een 'sitting duck' zijn. Het is ronduit onfatsoenlijk om hen te grazen te nemen.
DUS, fiscaliseren zou best wel kunnen, maar dan nu aankondigen met datum en over 10 jaar invoeren ofzo. Zo is iedereen op de hoogte van de condities en word geld allocatie weer (pareto) optimaal.
Ditzelfde geld voor de HRA discussie.
Jammer alleen dat jij niet verder schijnt te kunnen denken en kijken dan dat een naam/ persoon lang is...quote:Op zondag 10 september 2006 12:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ben benieuwd naar de reactie van Bos op deze aanval. Maar Balkenende heeft wel gelijk![]()
2 punten.quote:Op zondag 10 september 2006 23:53 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Nou, dat zijn ze ook van plan. Het geldt alleen voor mensen die na het jaar 2012 65 jaar worden, krijgen er mee te maken en dit ook nog eens in stappen.
Er staats zelfs in dat iemand die 16.000 aanvullende pensioen ontvangt, slechts 6 euro per jaar moet bijbetalen. Omgerekend is dat 50 cent per maand. Over 10 jaar betalen ze ipv 6 euro, 24 euro en dat is weer omgerekend 2 euro per maand. O ja, wat worden ze toch hard getroffen.
Bron: http://www.ad.nl/binnenland/article588133.ece
Als je voor het gemak even vergeet dat de AOW momenteel al deels is gefiscaliseerd misschien wel, ja. Maar het is natuurlijk vooral verkiezingsretoriek met een hoog 'goh-dat-ligt-gelukkig-niet-voor-de-hand-ofzo'-gehalte.quote:
quote:Op zondag 10 september 2006 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je kijkt naat het AOW plan van Bos dan heb je al een belangrijk argument te pakken waarom de CDA beter is voor ouderen dan de PvdA
quote:De drie grote partijen waren vrijdagavond door het tv-programma NOVA uitgenodigd om met elkaar in debat te gaan. Het CDA wilde fractievoorzitter Verhagen sturen, omdat Balkenende officieel nog niet tot lijsttrekker is verkozen. Maar Bos wil alleen met de premier om de tafel. Daarom ging de PvdA-leider afgelopen vrijdag alleen met zijn VVD-collega Rutte in debat.
http://www.volkskrant.nl/(...)g_wil_naar_Hilversum
Gefiscaliseerd doet denken aan het zogenaamde feit dat de AOW nog helemaal niet gefiscaliseerd (0%) is. Maar dat is wel zo en dat is onder de kabinetten Balkenende alleen maar doorgedaan. Dat is in ieder geval 1 AOW-leugen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |