abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:10:50 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41644071
quote:
PvdA wil moslims aan samenleving binden

AMSTERDAM - De PvdA vindt dat moslims meer binding met de Nederlandse samenleving moeten krijgen. Dat gebeurt nu nog veel te weinig, concludeert de partij in een eigen plan om radicalisering en terrorisme tegen te gaan. Het plan is zaterdag in Amsterdam gepresenteerd.

"Een belangrijke rol bij het bevorderen van wederzijds begrip en integratie ligt bij de overheid. Helaas is het beleid van de afgelopen kabinetten op dit punt tekortgeschoten", concludeert de PvdA.

De partij stelt diverse maatregelen voor, waaronder het financieren van gematigde imamopleidingen. Ook zou de wijkagent weer terug op straat moeten en moet op scholen personeel zijn dat weet wat het moet doen als blijkt dat leerlingen radicaliseren.

Discriminatie

Verder moet discriminatie hard aangepakt worden, vooral op de arbeidsmarkt, en de inlichtingendiensten moeten worden versterkt.

Alle voorgestelde maatregelen samen moeter ervoor zorgen dat moslims geen behoefte (meer) hebben aan radicalisering en het plegen van terroristische acties. "Daar hebben de vorige kabinetten nauwelijks zinvol beleid gevoerd of zelfs een toon aangeslagen die averechts werkte. We moeten zorgen voor binding aan onze samenleving. Dan pas kan worden voorkomen dat personen of zelfs groepen zich tegen de samenleving gaan keren", concluderen de opstellers van het plan.

Strenger

Behalve voorkómen moet de regering strenger optreden tegen radicalisme en terroristische activiteiten. De overheid moet niet afstappen van de harde aanpak die geldt voor "personen die het pad van terrorisme hebben ingeslagen".

De scheiding van kerk en staat betekent volgens de sociaal-democraten niet dat de overheid geen steun kan geven aan de opzet van imamopleidingen. Ook kan ze het vertalen en verspreiden van gematigde islamitische literatuur stimuleren en trainingen voor moskeebestuurders financieren, aldus de PvdA in het manifest.

Verdonk

De huidige regering en vooral minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) krijgen kritiek over het terrorisme- en integratiebeleid. "Het ontbrak aan inzet en visie van minister Verdonk op dit punt. Op het onderdeel integratie heeft zij onvoldoende daadkracht getoond. Erger nog, in plaats van integratie te bevorderen zijn bevolkingsgroepen uit elkaar gedreven en is de polarisatie weer toegenomen. Die ontwikkeling moet worden gekeerd."
Bron

Goed plan op zich maar waarom alleen voor de moslims?

Er zijn toch meer bevolkings groepen die last hebben van een of meerder punten die in het bovenstaande bericht worden genoemd?

Ik vind dat ze dan zo sociaal moeten zijn een het breder op moeten zetten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41644248
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Er zijn toch meer bevolkings groepen die last hebben van een of meerder punten die in het bovenstaande bericht worden genoemd?

Je begrijpt het verkeerd. De PvdA is tegen discriminatie, zeggen ze.

Ik vind "positieve" discriminatie nog veel verwerpelijker. Maar dat schijnen ze nog steeds niet te snappen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_41644290
Is radicalisering niet meer een buitenlandse aangelegenheid (door de politiek die Amerika en Israėl voert)?
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:22:01 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41644322
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik vind "positieve" discriminatie nog veel verwerpelijker. Maar dat schijnen ze nog steeds niet te snappen.
Ja, ik ook want zoals ik ook al schreef
quote:

Daar mee bedoelde ik dat ze het niet op een groep moeten richten maar het dan breder moeten trekken. Een gevolg hiervan is dan ook dat ze gelijk niet aan positieve discriminatie doen
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:20 schreef pberends het volgende:
Is radicalisering niet meer een buitenlandse aangelegenheid (door de politiek die Amerika en Israėl voert)?
Volgens de PvdA niet denk ik want anders zouden ze zo'n plan niet lanceren.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41644415
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:22 schreef Martijn_77 het volgende:

Daar mee bedoelde ik dat ze het niet op een groep moeten richten maar het dan breder moeten trekken. Een gevolg hiervan is dan ook dat ze gelijk niet aan positieve discriminatie doen
Dat kunnen ze niet, want dan geven ze indirect toe aan bijvoorbeeld bedrijven die moeten kiezen tussen Jan en Ali. Jan heeft een diploma en ervaring, Ali heeft niets. Normaliter zou een bedrijf Jan aannemen, maar wegens de "positieve" discriminatie die de PvdA voorstaat, moeten ze Ali aannemen, want die is zielig.

En als de PvdA dat laat vallen, zijn ze "niet sociaal" meer en verliezen ze nog meer gezicht (en kiezers). Niet dat ik dat erg zou vinden, overigens....
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:28:47 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41644469
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat kunnen ze niet, want dan geven ze indirect toe aan bijvoorbeeld bedrijven die moeten kiezen tussen Jan en Ali. Jan heeft een diploma en ervaring, Ali heeft niets. Normaliter zou een bedrijf Jan aannemen, maar wegens de "positieve" discriminatie die de PvdA voorstaat, moeten ze Ali aannemen, want die is zielig.
Ze zouden er beter voor kunnen zorgen dat Ali dan ook een diploma en ervaring krijg dan op deze manier bedrijven dwingen te "kiezen"
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41644488
quote:

[..]

Huh? Waar staat dat?
pi_41644533
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ze zouden er beter voor kunnen zorgen dat Ali dan ook een diploma en ervaring krijg dan op deze manier bedrijven dwingen te "kiezen"
Ja, dat vind ik ook. Maar - om het even heel bot te zeggen - Ali is kansarm, Ali heeft een succesvolle carričre als hangjongere achter de rug. Ali heeft wel onderwijs aangeboden gekregen, maar Ali voelde zich te goed voor het verderfelijke Westerse onderwijs. Ali kan alles zelf. Zoalng de PvdA het hem maar achter z'n luie kont aandraagt.
pi_41644558
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:29 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Huh? Waar staat dat?
In de OP, in de quote, onder het dikgedrukte subkopje "Discriminatie".
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:35:36 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_41644615
PvdA is juist de partij die het hele probleem heeft laten ontstaan...
censuur :O
pi_41644622
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:33 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

In de OP, in de quote, onder het dikgedrukte subkopje "Discriminatie".
Daar staat dat werkgevers allochtonen moeten aannemen?
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:36:06 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41644625
quote:

[..]

En als de PvdA dat laat vallen, zijn ze "niet sociaal" meer en verliezen ze nog meer gezicht (en kiezers). Niet dat ik dat erg zou vinden, overigens....
Wat een onzin. Als Ali en Jan dezelfde papiertjes hebben mag je ali gewoon niet eigeren omdat het een moslim is. Dat is alles. Vind ik nog niet eens zo slecht. Helaas is het zo moeilijk te handhaven. Want Ali kan ook gewoon een eikel zijn en misschien Jan niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:36:55 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41644652
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Uhu. Waar is maartena als je hem nodig hebt.
Vrijheid
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:39:54 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41644722
TUURLIJK BEN IK HET EENS MET DIT SOORT STANDPUNTEN. MAAR HET GAAT AL IN DE EERSTE ALINEA MANK ALS GESPROKEN WORDT OVER "DAT IS EEN TAAK VAN DE OVERHEID". IMMERS DE STEDEN ZIJN MIJNS INZIENS VELE MALEN EFFECTIEVER DAN DE OVERHEID IN DEZE. LAAT ZE EERST NOU EENS IN DE STEDEN STRENGER EN DAADKRACHTIGER WORDEN OM ZO HET KAF VAN HET KOREN TE SCHEIDEN.

BLIJFT VANZELF EEN GROEP MOSLIMS OVER WAAR PRIMA MEE TE LEVEN VALT.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41644736
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:

Ja, de PvdA had Nederland zo in haar macht, dat zelfs de VVD met tientallen jaren kabinetsdeelname daar helemaal niks tegen kon doen.

Probeer nu eens mee te discussieren over oplossingen, ipv alleen maar naar de schuldvraag te kijken. Dat vergt wat meer intellectueel vermogen, maar het maakt een discussie zoveel interessanter.
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:40:52 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41644741
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:36 schreef jogy het volgende:
Wat een onzin. Als Ali en Jan dezelfde papiertjes hebben mag je ali gewoon niet eigeren omdat het een moslim is. Dat is alles. Vind ik nog niet eens zo slecht.
Ik ook niet vind het niet meer dan normaal zelfs heeft gewoon met respect en fatsoen te maken.
quote:
Helaas is het zo moeilijk te handhaven. Want Ali kan ook gewoon een eikel zijn en misschien Jan niet.
Daar zit idd het gevaar want wat als je niet voor Ali kiest omdat hij bijvoorbeeld qua persoonlijkheid niet in het team past. Maak je je dan gelijk schuldig aan discriminatie? Dat idee krijg ik bij de PvdA wel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41644825
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Daar staat dat werkgevers allochtonen moeten aannemen?
Als je op de PvdA-manier denkt, wel.

Discriminatie (in deze zin) wil twee kanten op. De ene kant is dat degenen die steeds het hardst roepen dat ze worden gediscrimineerd willen dat dat ophoudt, maar anderzijds willen ze wel de voordelen van de "positieve" discriminatie. En de PvdA denkt precies zo.

Dat je vaak de afkorting PvdA verbasterd ziet worden naar Partij van de Allochtonen is niet zomaar hoor...

En, nogmaals, "discriminatie" is een heel natuurlijk iets. Iedereen discrimineert. En da's maar goed ook. Als ik jou en een andere kerel zou zien en jouw hoofd staat me niet aan, dan discrimineer ik jou. Als een kind een Dobermann en een teckel ziet, zal het eerder geneigd zijn om de teckel te aaien omdat het de Dobermann eng vind. Dat is ook discriminatie. Gewoon selectie. Is heel menselijk en niets om je voor te schamen.

Discriminatie is niet gelijk aan racisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daffodil31LE op 09-09-2006 12:53:46 (typo) ]
pi_41644871
Weer het oude liedje.
De overheid en de nederlanders moeten weer van alles doen en van de moslims zelf wordt niets verwacht. En waarom alleen moslims? En de surinamers, hindoes etc dan?
Laten die luie donders eens gewoon normaal doen, diploma's halen en zich als nederlanders gedragen.
Maar nee, er moet weer eenzijdig begrip voor ze worden opgebracht.
Het is natuurlijk de schuld van de maatschappij dat de meeste moslims zo achterlijk en fundamentalisties zijn.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_41644936
quote:

[..]

Wat een onzin. Als Ali en Jan dezelfde papiertjes hebben mag je ali gewoon niet eigeren omdat het een moslim is. Dat is alles. Vind ik nog niet eens zo slecht. Helaas is het zo moeilijk te handhaven. Want Ali kan ook gewoon een eikel zijn en misschien Jan niet.
Klopt. Helemaal mee eens. Alleen het ermee eens zijn dat Ali voorgetrokken wordt (bij gelijke geschiktheid aan Jan) vind ik dan weer niet kunnen. Alleen maar omdat-ie toevallig een kleurtje heeft? Nee, sorry, dat is voor mij een brug te ver.

Wat nu als Jan en Piet komen solliciteren; beiden met dezelfde papieren en ervaring? Dan wordt er geloot. Of wordt de eerste serieuze kandidaat genomen. Maar met "positieve" discriminatie moet de vreemdeling voorrang hebben. Dat vind ik fout.
pi_41645040
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:46 schreef lionsguy18 het volgende:
Weer het oude liedje.
De overheid en de nederlanders moeten weer van alles doen en van de moslims zelf wordt niets verwacht. En waarom alleen moslims? En de surinamers, hindoes etc dan?
Laten die luie donders eens gewoon normaal doen, diploma's halen en zich als nederlanders gedragen.
Maar nee, er moet weer eenzijdig begrip voor ze worden opgebracht.
Het is natuurlijk de schuld van de maatschappij dat de meeste moslims zo achterlijk en fundamentalisties zijn.
Als allochtonen een diploma halen en zich aanpassen worden ze het land uitgezet want dan worden ze bedreigend. Kijk naar Taida Pasic.

Je kunt als allochtoon het beste je nek niet uitsteken, dan loop je de minste risico's.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41645132
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:54 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Als allochtonen een diploma halen en zich aanpassen worden ze het land uitgezet want dan worden ze bedreigend. Kijk naar Taida Pasic.

Je kunt als allochtoon het beste je nek niet uitsteken, dan loop je de minste risico's.
Nee, als illegalen een diploma halen en zich niet aanpassen (zorgen dat ze legaal kunnen verblijven dus) worden ze het land uitgezet. En terecht. Ook voor die Joegoslavische aandachtshoer.
pi_41645139
Met Klaas de Vries als Minister van Integratie komt het vast allemaal wel goed...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41645185
quote:

[..]
Omdat dat sowieso leidt tot eindeloos gezever zonder resultaat. Dit PvdA plan heet nou een pragmatische aanpak, helaas zeldzaam bij politici en nog nooit tot uitvoering gebracht na de verkiezingen.
Jaja...
  zaterdag 9 september 2006 @ 13:05:36 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41645291
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:01 schreef Tybris het volgende:
Omdat dat sowieso leidt tot eindeloos gezever zonder resultaat. Dit PvdA plan heet nou een pragmatische aanpak, helaas zeldzaam bij politici en nog nooit tot uitvoering gebracht na de verkiezingen.
En daarom moet er maar een bevolkingsgroep worden voorgetrokken?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41645708
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Er wordt met de PvdA plannen helemaal niemand voorgetrokken, dat staat er ook helemaal niet.

Er staat dat discirminatie moet worden aangepakt, prima punt, discriminatie is verboden, klaar. Over positieve discriminatie wordt in dat hele artikel niet gerept, dat is weer iets wat men er in dit topic bij verzint, maar waar men dus niet voor pleit.

Verder wil men graag bijspringen bij opleidingskosten voor imams. Wat is daar mis mee? We tellen ook geld neer voor Christelijke godsdienstlessen. Juist met het investeren hierin, kunnen we het lesmateriaal zo beļnvloeden dat radicalisering niet wordt gepreekt.

Verder pleit de PvdA voor een harde aanpak van terroristen, lijkt me een prima idee.

En over Verdonk heeft de PvdA ook helemaal gelijk. De integratie is onder Verdonk compleet mislukt. Ze kan nog zoveel leuke regeltjes verzinnen, enig nut hebben ze voorlopig niet gehad, het tegenovergestelde is juist bereikt. Allochtonen en autochtonen staan elkaar meer naar het leven dan ooit tevoren.

Hier een beetje van alles en nog wat erbij verzinnen slaat nergens op, net zoals dit ongefundeerd PvdA bashen nergens op slaat
pi_41646584
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:39 schreef zoalshetis het volgende:
TUURLIJK BEN IK HET EENS MET DIT SOORT STANDPUNTEN. MAAR HET GAAT AL IN DE EERSTE ALINEA MANK ALS GESPROKEN WORDT OVER "DAT IS EEN TAAK VAN DE OVERHEID". IMMERS DE STEDEN ZIJN MIJNS INZIENS VELE MALEN EFFECTIEVER DAN DE OVERHEID IN DEZE. LAAT ZE EERST NOU EENS IN DE STEDEN STRENGER EN DAADKRACHTIGER WORDEN OM ZO HET KAF VAN HET KOREN TE SCHEIDEN.

BLIJFT VANZELF EEN GROEP MOSLIMS OVER WAAR PRIMA MEE TE LEVEN VALT.
Euh, stedelijke gemeenten zijn ook overheid hoor. Dat het kaf van het koren gescheiden moet worden ben ik helemaal met je eens, maar misschien is het ook wel handig als we percentage kaf dat ontstaat gaan verminderen, hoeven we daarna ook minder te scheiden.

Trouwens er staat nergens dat er wetten moeten komen die alleen voor moslims zouden moeten gelden. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen om schooluitvallers aan te pakken, dat men een project opzet dat zowel voor een opleiding zorgt als voor een baan met een fatsoenlijk inkomen en dan voor alle geloven/ethni. Want laten we wel wezen met 2 euro per uur in een fabriekshal kut werk doen wordt de verleiding van de criminaliteit wel heel erg groot.
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:08:08 #27
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41646647
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:58 schreef Tikorev het volgende:
Met Klaas de Vries als Minister van Integratie komt het vast allemaal wel goed...
Wel met de moslims.
pi_41646712
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:58 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, als illegalen een diploma halen en zich niet aanpassen (zorgen dat ze legaal kunnen verblijven dus) worden ze het land uitgezet. En terecht. Ook voor die Joegoslavische aandachtshoer.
De kwalificatie hoer zegt vooral iets over je eigen niveau.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41646972
quote:

[..]

Verdonk beschouwt allochtonen met wat meer opleiding als een gevaar voor de samenleving. Als juffrouw Pasic zich van de dommen had gehouden was de kans redelijk groot geweest dat ze wel geruisloos een verblijfsvergunning had gekregen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:24:59 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41647034
Aan de andere kant is het natuurlijk van de zotte dat het überhaupt nodig is, en dat is het.
Vrijheid
pi_41647223
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:05 schreef Martijn_77 het volgende:

Mischien eens leren lezen want dat staat dus nergens. Er staat dat er een achterstandspositie is (lijkt mij een duidelijke zaak) die aangepakt dient te worden omdat deze leidt tot radicalisatie, tegelijk wil de PvdA degene die geradicaliseerd zijn beter onder controle krijgen. Ik zie nergens het woord positieve discriminatie noch zie ik 'knuffelen' (want dat gaat komen uit de dom rechts hoek, natuurlijk), ik zie een pragmatische aanpak van oorzaken en problemen.

Goh, wat een slecht plan, he?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2006 14:34:14 ]
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:47:18 #32
93744 Finder_elf_towns
pi_41647533
Wat de PvdA wil is natuurlijk duidelijk. Het gefantaseer van een betere integratie is slechts een rookscherm voor de werkelijke boodschap en die is "moslims, stem op ons!".
pi_41647752
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat de PvdA wil is natuurlijk duidelijk. Het gefantaseer van een betere integratie is slechts een rookscherm voor de werkelijke boodschap en die is "moslims, stem op ons!".
Mjah, jij prefereert uiteraard dat ze op het CDA stemmen zodat Nederland wat meer kan verzuilen en confessioneler kan worden.

Overigens, DOH, natuurlijk wil de PvdA dat moslims op hun stemmen, sterker nog, de PvdA wil dat alle Nederlanders op de PvdA stemmen, ik weet het, het is ongehoord voor een politieke partij om kiezers voor hun te willen winnen. Moest niet mogen.
pi_41648234
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Tja, kritiek hebben op de PvdA is makkelijk. Mw Verdonk heeft vier jaar lang met goedkeuring van VVD, CDA en het ultra-rechtse grut geen fluit aan integratie gedaan, dus voorlopig is ieder plan al een stap voorwaarts.
pi_41648477
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:09 schreef akkefietje het volgende:

Tja, kritiek hebben op de PvdA is makkelijk. Mw Verdonk heeft vier jaar lang met goedkeuring van VVD, CDA en het ultra-rechtse grut geen fluit aan integratie gedaan, dus voorlopig is ieder plan al een stap voorwaarts.
Nou, ze heeft wel al 3 jaar aan haar inburgeringswet gewerkt hoor, da's ook een prestatie van formaat

Niet dat die wet nu eindelijk klaar is, natuurlijk, moeten ook weer niet te veel verwachten van Rita, die heeft het veel te druk met zaken via de media uitvechten met liegende asielzoekers en minderjarige asielzoeksters het land uit zetten
pi_41648770
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:19 schreef Tijger_m het volgende:

Niet dat die wet nu eindelijk klaar is, natuurlijk, moeten ook weer niet te veel verwachten van Rita, die heeft het veel te druk met zaken via de media uitvechten met liegende asielzoekers en minderjarige asielzoeksters het land uit zetten
Van die wet is weinig overgebleven, omdat hij vrijwel alleen nog betrekking heeft op nieuwkomers. En dan is het nog maar de vraag hoeverre het allemaal uitvoerbaar is, gezien het verzet er tegen vanuit het bedrijfsleven.

Verdere rellen rond (ex-)asielzoekers zullen wel uitblijven. Nederland heeft zichzelf de laatste maanden met de affaires Pasic en Hirsi Ali internationaal flink voor schut gezet, dus voorlopig moet er rust in de tent komen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:12:29 #37
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41649539
Tsja, de analyse van de PvdA is best kloppend, maar vrijwel iedereen ziet wel in dat het de samenleving ten goede komt als moslims zich meer gebonden voelen aan de maatschappij. Het gaat dan vooral om hoe je het probleem mbt de geringe binding wil aanpakken, en dan komt de PvdA (overigens doen vrijwel alle partijen dit) met het aloude blik van allerlei maatregelen, die bovendien vrijwel allemaal al bestaan of uitgeprobeerd zijn. Het zou beter zijn om eerst te kijken of maatregelen wel nodig zijn, in hoeverre maatregelen werkelijk effect sorteren en of ze elkaar niet tegenwerken. Dit lijkt meer op een lukraak samengestelde verzameling maatregelen, waarvan schijnbaar een positieve werking uitgaat, maar waarvan onduidelijk is in hoeverre ze ook echt werken. Neem nou de imam-opleiding die wordt voorgesteld; sinds wanneer laten gelovigen zich door de overheid een voorganger opleggen? Uiteindelijk volgen mensen toch wel de leer die ze zelf voorstaan.

Persoonlijk zou ik liever een meer doelgerichte aanpak zien, waarbij op lokaal niveau een concrete analyse van de problematiek wordt gemaakt - incluis 'maatwerk' om de problematiek terug te dringen, en waar (deel)gemeenten de belangrijkste kracht zijn achter situatiespecifieke maatregelen, in plaats van geneureuze maatregelen die vanuit Den Haag worden opgedrongen.
pi_41650033
Ik pleit er voor om helemaal niets te doen.
Het is een kwestie van natuurlijke selectie.
En iemand die niet wil integreren kan oprotten naar de sahara.
Als iemand gek is kan je niets doen om gekte te bestrijden.
Integratie van moslims, laat me niet lachen.
Die integreren nooit en zorgen alleen maar voor problemen.
Dat is in tal van landen met een moslim mindergeid al het geval.
pi_41651005
quote:

Als illegalen een diploma halen en zich niet aanpassen (zorgen dat ze legaal kunnen verblijven dus) worden ze het land uitgezet. En terecht. Ook voor die Joegoslavische aandachtshoer.
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:11 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

De kwalificatie hoer zegt vooral iets over je eigen niveau.
Is het niet in je opgekomen dat je naar het hele woord moet kijken en je niet moet blindstaren op "hoer" alleen? Ik vind Taida geen hoer. Ik hoef er niet overheen; sterker nog: ik zou er m'n hond nog van afschoppen. Maar Taida is wel een aandachtshoer. Ze wil gewoon aandacht, want ze is toch zooooo zielig...
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:22 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Verdonk beschouwt allochtonen met wat meer opleiding als een gevaar voor de samenleving. Als juffrouw Pasic zich van de dommen had gehouden was de kans redelijk groot geweest dat ze wel geruisloos een verblijfsvergunning had gekregen.
Kijk, jij snapt 'm.
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:31:40 #40
93744 Finder_elf_towns
pi_41652971
Het ware probleem is hier natuurlijk niet de islam. Het ware probleem is hoe de PvdA de definitie van Hans Dijkstal "iedere moslim is een keurige meneer in een pak" gebruikt als uitgangspunt voor het door hun gewenste beleid. Maar zolang ze uit het kabinet blijven mogen ze alles fout hebben wat ze zelf wensen natuurlijk.
pi_41653096
De PVDA heeft heel wat moslimkiezers verloren na hun grap over de hypotheekrente-aftrek. Steeds meer en meer moslims die ik spreek stemmen steeds liever op de VVD, helemaal nadat Rutte nu de leiding heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41654794
De PvdA kan heel lang wachten voordat ik begrip toon voor een moslima die mannen weigert een hand te geven. Moslims dienen zich aan onze samenleving aan te passen, niet andersom.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:32:14 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41654854
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
De PVDA heeft heel wat moslimkiezers verloren na hun grap over de hypotheekrente-aftrek. Steeds meer en meer moslims die ik spreek stemmen steeds liever op de VVD, helemaal nadat Rutte nu de leiding heeft.
Dat is goed nieuws
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:04:14 #44
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_41655917
En wat gaat die khutpartij van Wouter de Burkabouter doen tegen de discriminatie van moslims tegenover autochtone niet-moslims? Snappen die Haagse socialisten nu niet dat mede dank zij dat knuffelbeleid steed meer mensen een hekel krijgen aan moslims?
pi_41656160
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Ippon het volgende:
En wat gaat die khutpartij van Wouter de Burkabouter doen tegen de discriminatie van moslims tegenover autochtone niet-moslims? Snappen die Haagse socialisten nu niet dat mede dank zij dat knuffelbeleid steed meer mensen een hekel krijgen aan moslims?
Dat veel mensen zich aan moslims ergeren is natuurlijk in de eerste plaats hun eigen probleem. De overheid kan geen maatregelen gaan nemen als meneer A zich over meneer B ergert zo lang meneer B zich maar gewoon aan de wet houdt.
pi_41656609
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:11 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Dat veel mensen zich aan moslims ergeren is natuurlijk in de eerste plaats hun eigen probleem. De overheid kan geen maatregelen gaan nemen als meneer A zich over meneer B ergert zo lang meneer B zich maar gewoon aan de wet houdt.
Nee. Maar de andere kant op werkt het schijnbaar wel. Neem heel eenvoudig even het hoofddoekjesgebeuren.

Meneer A wil graag met z'n baseballpetje op de foto, maar dat mag niet. Mevrouw B wil graag met een stuk doek om haar hoofd op de foto en dat mag wel. Wetten worden gewoon omgebogen hoe het de immigranten past. En dat is de oorzaak van de ergernis. En de partij die dit soort ombuigingen voorstaat is voornamelijk de PvdA.
pi_41656611
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:11 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Inderdaad, de wet is de enige norm waar mensen zich aan dienen te houden. En alle verdere verhalen over wat mensen allemaal wel en niet moeten/mogen is leuk voor de borreltafel maar verder niet relevant.
pi_41656730
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

Meneer A wil graag met z'n baseballpetje op de foto, maar dat mag niet. Mevrouw B wil graag met een stuk doek om haar hoofd op de foto en dat mag wel. Wetten worden gewoon omgebogen hoe het de immigranten past. En dat is de oorzaak van de ergernis. En de partij die dit soort ombuigingen voorstaat is voornamelijk de PvdA.
Alle wetten zijn keuzes, die door de meerderheid democratisch worden besloten. Overigens is je voorbeeld ongelukkig, omdat het in dit geval om internationale eisen gaat die zijn gedicteerd door de VS.
pi_41656942
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee. Maar de andere kant op werkt het schijnbaar wel. Neem heel eenvoudig even het hoofddoekjesgebeuren.

Het probleem wat ik wilde aankaarten is dat ultra-rechts langzamerhand de hele bevolking een vervelend nationalistisch cultuurpatroon probeert op te dringen waar ook een groot deel van autochtonen niet van gediend is.
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:42:45 #50
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41657000
Ik denk dat we nader tot elkaar moeten komen, dat betekent dat zij zich aan ons moeten binden, maar wij ons ook aan hun.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_41661681
Wat een goedkope en doorzichtige manier om allochtone kiezers te trekken. Oh sorry, we mogen het woord allochtoon niet meer gebruiken van Wouter he... uhm gastarbeiders dan?
pi_41668531
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:30 schreef dVTB het volgende:
Moslims dienen zich aan onze samenleving aan te passen, niet andersom.
Waarom?

Ik vind dit sinds lange tijd echt weer eens een heel goed plan van de PvdA.
pi_41668551
Moslims en hun geloof
pi_41668623
Met andere woorden, mocht de PvdA in de regering komen zullen ze ten koste van alles plat op de buik gaan om de moslims te plezieren. Imamopleidingen gaan betaald worden door de belastingbetaler, de oorzaak van terrorisme wordt in het vervolg gezocht bij de overheid en islamitische propaganda kan gaan rekenen op staatssteun...

Het is zo langzamerhand echt onbegrijpelijk aan het worden dat er nog zichzelf respecterende autochtonen zijn die op deze partij stemmen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41668700
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:45 schreef Tikorev het volgende:
Met andere woorden, mocht de PvdA in de regering komen zullen ze ten koste van alles plat op de buik gaan om de moslims te plezieren. Imamopleidingen gaan betaald worden door de belastingbetaler, de oorzaak van terrorisme wordt in het vervolg gezocht bij de overheid en islamitische propaganda kan gaan rekenen op staatssteun...

Het is zo langzamerhand echt onbegrijpelijk aan het worden dat er nog zichzelf respecterende autochtonen zijn die op deze partij stemmen...
Dat is echt het doom scenario...
  zondag 10 september 2006 @ 11:24:42 #56
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_41669429
Dit plan zal alweer averechts werken.

Nog meer allochtonen aan de subsidiekraan; dat bevordert de integratie absoluut niet. Je moet er juist voor zorgen dat je nederlands als nederlands benaderd, of ze nou blank, moslim of van alles wat zijn.

Geen discriminatie betekent ook dat je in je beleid geen diversiteit toelaat. Een gelijke behandeling begint bij het gelijk behandelen van iedereen. Dit pvda-plan wil moslims juist discrimineren in de letterlijke betekenis door ze 'anders' te behandelen. Het is dus een onverstandig plan.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zondag 10 september 2006 @ 12:22:16 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41670944
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind dit sinds lange tijd echt weer eens een heel goed plan van de PvdA.
een goed plan van de PvdA Dat heb ik al heel lang niet gezien
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:49 schreef Dementor het volgende:
Dat is echt het doom scenario...
Maar in afgezwakte vorm wel realisitisch scenario. Want ze willen een bevolkingsgroep echt gaan voortrekken
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:24 schreef hace_x het volgende:
Nog meer allochtonen aan de subsidiekraan; dat bevordert de integratie absoluut niet.
Volgens mij is de PvdA juist een partij die de subsidie en uitkeringenkraan juist zo ver mogelijk wil open knallen en alle mensen lekker in de sociale hangmat wil laten
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 september 2006 @ 12:25:00 #58
572 Sniper
Gull Catcher
pi_41671028
Meer Knuffelen dus!

ALs ondanks al dat geknuffel toch radicalisering volgt heeft men als dreigement de beste burgemeester van het universum achter de hand. Pas op hoor, anders komt Job thee bij je drinken. Sponsored by Pickwick.
pi_41671401
Dit is de grootste leugen ooit van de PvdA. De PvdA is gebaat bij (en de oorzaak van) een wij-zij-cultuur, want zonder het wij-zij fenomeen gaat de PvdA ongekend veel stemmen verliezen.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 10 september 2006 @ 12:48:19 #60
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41671660
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:24 schreef hace_x het volgende:
Geen discriminatie betekent ook dat je in je beleid geen diversiteit toelaat. Een gelijke behandeling begint bij het gelijk behandelen van iedereen. Dit pvda-plan wil moslims juist discrimineren in de letterlijke betekenis door ze 'anders' te behandelen. Het is dus een onverstandig plan.
Met als gevolg dat je beleid de kans loopt bij slechts een deel van de bevolking effect te sorteren, aangezien het beleid blind is voor culturele factoren. Je kunt imo maar beter onderkennen dat verschillende mensen componenten zijn van verschillende culturen, en daar in je beleid rekening mee houden.
  zondag 10 september 2006 @ 13:13:07 #61
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_41672354
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:45 schreef Tikorev het volgende:

Yep, zo langzamerhand afficheert de PvdA zich als een partij van landverraders die de gramschap van de onbarmhartige Allah op het Nederlandse volk wil laten nederdalen.
pi_41673310
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:39 schreef SCH het volgende:
Waarom? Ik vind dit sinds lange tijd echt weer eens een heel goed plan van de PvdA.
Omdat we hier in Nederland wonen en niet in Iran. Als ik me in Iran wil vestigen, *als* ik überhaupt dat land al inkom, zal ik me ook moeten aanpassen. Als mensen ervoor kiezen om in de westerse samenleving te wonen, dan hoort daarbij dat ze zich aanpassen.

Ik ben en blijf trouwens van mening dat we remigratie actief moeten stimuleren. Dat lijkt me veel beter.
  zondag 10 september 2006 @ 15:35:19 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41676399
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:30 schreef dVTB het volgende:
De PvdA kan heel lang wachten voordat ik begrip toon voor een moslima die mannen weigert een hand te geven.
Waarom zouden ze daarop wachten?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 10 september 2006 @ 15:43:36 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41676667
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:46 schreef dVTB het volgende:

Als ik me in Iran wil vestigen, *als* ik überhaupt dat land al inkom, zal ik me ook moeten aanpassen.
Is dat niet het argument tegen het hele regels zijn regels dogma? Het is zo hol en biedt ruimte voor fascisme, dictatuur en dergelijke.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41677200
Belachelijk idee. De huidige situatie is juist het gevolg van de overheid en dan wil de PvdA dat in feite voortzetten.

Als je mensen gaat dwingen krijg je tegenovergestelde reacties. Moslims en allochtonen in het algemeen zouden zelf moeten in zien dat ze in Nederland wonen en voor dit land kiezen. Die keuze houdt in dat je jezelf niet kunt blijven richten op je land van herkomst maar je juist moet richten op dit land en een toekomst in dit land.

Kortom het is veel meer een sociaal individuele kwestie en daar moet de overheid ver vandaan blijven.
pi_41677247
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:46 schreef dVTB het volgende:

[..]

Omdat we hier in Nederland wonen en niet in Iran. Als ik me in Iran wil vestigen, *als* ik überhaupt dat land al inkom, zal ik me ook moeten aanpassen. Als mensen ervoor kiezen om in de westerse samenleving te wonen, dan hoort daarbij dat ze zich aanpassen.
Waaraan dan? Aan wie? Er zijn zoveel autochtonen die gewoonten hebben die de mijne niet zijn. Als moslims ervoor kiezen iemand geen hand te geven, zal me dat echt worst wezen, net als dat iemand een fluoriscerend trainingspak meent aan te moeten trekken of meent te moeten roken op straat. Leven en laten leven, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat 'zij' zich aan ons moeten aanpassen. Je kopt exact het PvdA-punt in . Dit is nou lang genoeg geroepen, de aandacht is lang genoeg gevestigd op al die incidenten: nu weer over tot wat ons bindt.
quote:
Ik ben en blijf trouwens van mening dat we remigratie actief moeten stimuleren. Dat lijkt me veel beter.
Ja tuurlijk, ze zijn echt doodeng, die mensen met een andere kleur en ander geloof.
pi_41677460
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:59 schreef SCH het volgende:
Waaraan dan? Aan wie? Er zijn zoveel autochtonen die gewoonten hebben die de mijne niet zijn. Als moslims ervoor kiezen iemand geen hand te geven, zal me dat echt worst wezen, net als dat iemand een fluoriscerend trainingspak meent aan te moeten trekken of meent te moeten roken op straat. Leven en laten leven, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat 'zij' zich aan ons moeten aanpassen. Je kopt exact het PvdA-punt in . Dit is nou lang genoeg geroepen, de aandacht is lang genoeg gevestigd op al die incidenten: nu weer over tot wat ons bindt.
Wat een onzin. Hoe kan je vanuit de overheid mensen gaan binden als er geen binding is. Je gooit hier je eigen glazen in.
pi_41677524
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoe kan je vanuit de overheid mensen gaan binden als er geen binding is. Je gooit hier je eigen glazen in.
Sommige mensen, waaronder jij, zullen niet open staan voor die binding. Die vallen er dan uiteindelijk buiten maar het gaat om de grote groep natuurlijk. De intoleranten zullen hierdoor buiten de boot vallen.
pi_41677767
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:07 schreef SCH het volgende:
Sommige mensen, waaronder jij, zullen niet open staan voor die binding. Die vallen er dan uiteindelijk buiten maar het gaat om de grote groep natuurlijk. De intoleranten zullen hierdoor buiten de boot vallen.
Welke binding moet ik dan hebben die volgens jou nu ontbreekt en jij blijkbaar wel hebt?
Jij hebt binding met alles en iedereen in dit land. Dat zou vreemd zijn omdat je het net ontkent.

Daarnaast een kunstmatige binding vanuit de overheid leidt tot niets anders dan ellende. In ieder geval een hele eeuw als bewijs.
pi_41678317
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Welke binding moet ik dan hebben die volgens jou nu ontbreekt en jij blijkbaar wel hebt?
Jij hebt binding met alles en iedereen in dit land. Dat zou vreemd zijn omdat je het net ontkent.
Je zult moeten accepteren dat er voor alle Nederlanders hier een plek is. Het is voor veel mensen blijkbaar moeilijk te accepteren dat er hier moslims zijn die nooit meer weg zullen gaan.
quote:
Daarnaast een kunstmatige binding vanuit de overheid leidt tot niets anders dan ellende. In ieder geval een hele eeuw als bewijs.
De samenleving is iets anders dan de overheid. Dit topic gaat over de samenleving.
pi_41679501
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zult moeten accepteren dat er voor alle Nederlanders hier een plek is. Het is voor veel mensen blijkbaar moeilijk te accepteren dat er hier moslims zijn die nooit meer weg zullen gaan.
Ik denk dat iedereen dat kan accepteren. Waar mensen alleen moeite mee hebben zijn voorkeurs- of speciale behandelingen puur op basis van religie. In plaats van Moslims naar Nederland te trekken, schuiven we Nederland naar de Moslims toe. Als dat de PvdA gedachte is van binding prefereer ik een scheiding.
  zondag 10 september 2006 @ 17:54:24 #72
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_41680946
quote:

[..]

Er is ook plek voor de autochtonen die zich niet meer thuis voelen in dit land door landverradende politici die de gruwelijke Islam door hun strot willen duwen.
pi_41681295
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:54 schreef Ippon het volgende:

[..]

Er is ook plek voor de autochtonen die zich niet meer thuis voelen in dit land door landverradende politici die de gruwelijke Islam door hun strot willen duwen.
Ja, bij voorkeur omgeven door een hoog hek op Rottumeroog.
pi_41681882
quote:

[..]

Nederlandse staatsburgers bedoel je. Moslims die zich overtuigt Nederlander voelen accepteer ik als gelijke. Moslims die zich bijvoorbeeld na drie generaties nog steeds 100% Marokkaan voelen en Nederlanders tot op hun bot haten zal ik nooit accepteren. Evenmin zal ze als een blijvend iets accepteren...:{
pi_41682497
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat kan accepteren. Waar mensen alleen moeite mee hebben zijn voorkeurs- of speciale behandelingen puur op basis van religie. In plaats van Moslims naar Nederland te trekken, schuiven we Nederland naar de Moslims toe. Als dat de PvdA gedachte is van binding prefereer ik een scheiding.
Oh jee wat een drama. Het is weer tijd voor emo-internet. Maar ff serieus zo een vaart liep het niet, loopt het niet en zal het nooit lopen. Typisch trouwens ook dat mensen die klagen over voorkeursbehandelingen voor allochtonen zelf vaak het hardst roepen dat eigen volk eerst moet en dat de anderen zich eerst moeten aanpassen. Blijkbaar mag een voorkeursbehandeling voor de wasp wel.
pi_41682554
Het college in Rotterdam (VVD, CDA, PvdA en Groenlinks) heeft het plan voorgesteld om voor overheidsfuncties een diversiviteitsbeleid in te voeren. Dat wil zeggen dat de samenstelling van de ambtenaren een afspiegeling moet zijn van de samenleving.

Op zich een nobel streven, maar zal dit worden bereikt met het invoeren van het diversiviteitsbeleid? Of is het middel erger dan de kwaal?

Wat zijn de effecten van het invoeren van het diversiviteitsbeleid m.b.t. het ambtenarenbestand?
pi_41683625
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:45 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Oh jee wat een drama. Het is weer tijd voor emo-internet. Maar ff serieus zo een vaart liep het niet, loopt het niet en zal het nooit lopen.
De snelheid maakt helemaal niets uit. Het probleem is de richting.
quote:
Typisch trouwens ook dat mensen die klagen over voorkeursbehandelingen voor allochtonen zelf vaak het hardst roepen dat eigen volk eerst moet en dat de anderen zich eerst moeten aanpassen. Blijkbaar mag een voorkeursbehandeling voor de wasp wel.
Welke voorkeursbehandeling overheidswege bedoel je?
pi_41683681
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:46 schreef Aquila2005 het volgende:
Het college in Rotterdam (VVD, CDA, PvdA en Groenlinks) heeft het plan voorgesteld om voor overheidsfuncties een diversiviteitsbeleid in te voeren. Dat wil zeggen dat de samenstelling van de ambtenaren een afspiegeling moet zijn van de samenleving.

Op zich een nobel streven, maar zal dit worden bereikt met het invoeren van het diversiviteitsbeleid? Of is het middel erger dan de kwaal?

Wat zijn de effecten van het invoeren van het diversiviteitsbeleid m.b.t. het ambtenarenbestand?
Wat de effecten zijn? Dat van elke allochtoon in dienst van de Rotterdamse gemeente gedacht wordt dat ze de baan enkel en alleen om hun afkomst te danken hebben.
pi_41684119
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:22 schreef nikk het volgende:

Welke voorkeursbehandeling overheidswege bedoel je?
Nou bijvoorbeeld de ideeen voor een verbod op hoofddoekjes en burqa's, criminiele acllochtonen terugsturen naar het land van herkomst, allemaal integratiebarrieres opwerpen, het verplichten in het spreken van nederlands ipv van de eigen taal, bij criminaliteitsbestrijding de nadruk op de allochtonen leggen (zij zouden immers de grootste groep zijn), het willen beperken van religieuze uitingen, het halt toe roepen van het bouwen van moskeen, een imamstop etc. etc. etc.

Als je vóór bovenstaande bent dan moet je ook consequent zijn en vóór voorkeursbehandelingen op sommige vlakken van allochtonen zijn. Je wilt of oplossingen vinden door de nadruk te leggen op een doelgroep waar het het meeste effect heeft en dan zowel negatieve als positieve elementen willen doorvoeren óf je zegt niemand wordt voorgetrokken of achtergesteld en alle bovenstaande maatregelen wijs je dan ook af.
pi_41684430
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:38 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld de ideeen voor een verbod op hoofddoekjes en burqa's, criminiele acllochtonen terugsturen naar het land van herkomst, allemaal integratiebarrieres opwerpen, het verplichten in het spreken van nederlands ipv van de eigen taal, bij criminaliteitsbestrijding de nadruk op de allochtonen leggen (zij zouden immers de grootste groep zijn), het willen beperken van religieuze uitingen, het halt toe roepen van het bouwen van moskeen, een imamstop etc. etc. etc.

Als je vóór bovenstaande bent dan moet je ook consequent zijn en vóór voorkeursbehandelingen op sommige vlakken van allochtonen zijn. Je wilt of oplossingen vinden door de nadruk te leggen op een doelgroep waar het het meeste effect heeft en dan zowel negatieve als positieve elementen willen doorvoeren óf je zegt niemand wordt voorgetrokken of achtergesteld en alle bovenstaande maatregelen wijs je dan ook af.
Ik denk dat je te ver doorschiet in het gelijkheidsdenken. Alsof het spreken van de Nederlandse taal in Nederland een voorkeursbehandeling zou inhouden. Hou toch op
pi_41684623
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat je te ver doorschiet in het gelijkheidsdenken. Alsof het spreken van de Nederlandse taal in Nederland een voorkeursbehandeling zou inhouden. Hou toch op
De poging om het spreken van de eigen taal te verbieden was toch wel degelijk een negatieve beperking die men wilde opleggen aan een ethische groep.

Mag ik je vragen waarom je wél wilt dat er beperkingen aan een groep allochtonen wordt opgelegd, maar waarom je niet wilt dat ze dan ook voordeeltjes krijgen?
pi_41684716
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:38 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Als je vóór bovenstaande bent dan moet je ook consequent zijn
Dan doen we dat toch:

- Verbod op hoofddoekjes en burqa ook voor autochtonen. Prima. Doen.
- Criminele autochtonen deporteren. Als er een land is wat ze wil hebben, okee. Doen. Anders kunnen we ze nog wel in Almere kwijt, daar wil toch geen mens wonen. Wel een groot hek erom alsjeblieft.
- Integratiebarričres? Waar zijn die? Die hebben ze door eigen onwil opgeworpen. Maar goed, ook autochtonen moeten zich kunnen integreren.
- Het spreken van Nederlands voor autochtonen. GRAAG! Lezen en schrijven ook. Alsjeblieft. Invoeren. NU!
- Bij criminaliteitsbestrijding de nadruk op het daadwerkelijk oplossen van misdrijven leggen en niet op scoren voor je commissaris en minister Zalm.
- Beperken van religieuze uitingen. Ook voor autochtonen. Prima plan. Bidden doe je maar lekker thuis of in een gedoogde kerk, moskee of ander gebedshuisje. Geen subsidies meer toekennen; als religie zo belangrijk is voor het volk, zullen zij zelf wel instaan voor de kosten. Invoeren.
- Bouw van nieuwe kerken een halt toeroepen. Prima plan. Er staan er al genoeg en het overgrote deel staat leeg. Wil men toch een nieuwe kerk? Eerst zorgen dat de oude volzit, daarna zelf fondsen bijeensprokkelen. Geen subsidies. Zie vorig punt, overigens.

Ik bedoel maar: De allochtonen worden niet tegengewerkt; men laat hen alles gewoon maar toe. Wil je de taal niet leren? Hier heb je een uitkering. Wil je in die jurk blijven rondlopen? Hier heb je een uitkering. Vind je Nederland eigenlijk een land waaraan je schijt hebt? Hier heb je een uitkering. Ben je imam en zijn de drie punten - hiervoor genoemd - op jou van toepassing en wil je je landgenoten ophitsen om hetzelfde als jij te doen? Hier heb je een uitkering, een erkenning en een subsidie.

Bah.
pi_41684914
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:57 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dan doen we dat toch:

- Verbod op hoofddoekjes en burqa ook voor autochtonen. Prima. Doen.
- Criminele autochtonen deporteren. Als er een land is wat ze wil hebben, okee. Doen. Anders kunnen we ze nog wel in Almere kwijt, daar wil toch geen mens wonen. Wel een groot hek erom alsjeblieft.
- Integratiebarričres? Waar zijn die? Die hebben ze door eigen onwil opgeworpen. Maar goed, ook autochtonen moeten zich kunnen integreren.
- Het spreken van Nederlands voor autochtonen. GRAAG! Lezen en schrijven ook. Alsjeblieft. Invoeren. NU!
- Bij criminaliteitsbestrijding de nadruk op het daadwerkelijk oplossen van misdrijven leggen en niet op scoren voor je commissaris en minister Zalm.
- Beperken van religieuze uitingen. Ook voor autochtonen. Prima plan. Bidden doe je maar lekker thuis of in een gedoogde kerk, moskee of ander gebedshuisje. Geen subsidies meer toekennen; als religie zo belangrijk is voor het volk, zullen zij zelf wel instaan voor de kosten. Invoeren.
- Bouw van nieuwe kerken een halt toeroepen. Prima plan. Er staan er al genoeg en het overgrote deel staat leeg. Wil men toch een nieuwe kerk? Eerst zorgen dat de oude volzit, daarna zelf fondsen bijeensprokkelen. Geen subsidies. Zie vorig punt, overigens.

Ik bedoel maar: De allochtonen worden niet tegengewerkt; men laat hen alles gewoon maar toe. Wil je de taal niet leren? Hier heb je een uitkering. Wil je in die jurk blijven rondlopen? Hier heb je een uitkering. Vind je Nederland eigenlijk een land waaraan je schijt hebt? Hier heb je een uitkering. Ben je imam en zijn de drie punten - hiervoor genoemd - op jou van toepassing en wil je je landgenoten ophitsen om hetzelfde als jij te doen? Hier heb je een uitkering, een erkenning en een subsidie.

Bah.
hehe en het emo-internet continues.

Trouwens volgens mij zou je heel gelukkig zijn in een dictatuur
pi_41684978
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:54 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

De poging om het spreken van de eigen taal te verbieden was toch wel degelijk een negatieve beperking die men wilde opleggen aan een ethische groep.
Voorzover ik weet is het spreken van een andere taal dan Nederlands niet verboden in Nederland. Er zijn alleen bepaalde scholen waarbij het spreken van andere talen in de publieke gebruiksruimte niet mag. Dat is een een bepaalde fatsoensnorm die je als school kunt opleggen. Net zoals geen petjes binnen het gebouw bijvoorbeeld.
quote:
Mag ik je vragen waarom je wél wilt dat er beperkingen aan een groep allochtonen wordt opgelegd, maar waarom je niet wilt dat ze dan ook voordeeltjes krijgen?
Omdat die beperkingen ervoor zijn om aan bepaalde normen te voldoen of bepaalde negatieve zaken zoveel mogelijk indammen.
pi_41688310
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Voorzover ik weet is het spreken van een andere taal dan Nederlands niet verboden in Nederland. Er zijn alleen bepaalde scholen waarbij het spreken van andere talen in de publieke gebruiksruimte niet mag. Dat is een een bepaalde fatsoensnorm die je als school kunt opleggen. Net zoals geen petjes binnen het gebouw bijvoorbeeld.

Omdat die beperkingen ervoor zijn om aan bepaalde normen te voldoen of bepaalde negatieve zaken zoveel mogelijk indammen.
Maar als positieve discriminatie er dan voor zorgt dat bepaalde negatieve zaken zoveel mogelijk ingedamd worden? Mag dat dan niet? Bijvoorbeeld, de antiliaanse jongeren die op jonge leeftijd naar nederland komen om de middelbare school te doen, maar hier tussen wal en schip vallen omdat ze geen fatsoenlijke opvang bij familie of vadertje staat hebben. Mogen we dan wél postieve discriminatie toepassen en speciaal voor deze groep een open internaat of iets dergelijks opzetten?
pi_41689583
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:30 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar als positieve discriminatie er dan voor zorgt dat bepaalde negatieve zaken zoveel mogelijk ingedamd worden? Mag dat dan niet? Bijvoorbeeld, de antiliaanse jongeren die op jonge leeftijd naar nederland komen om de middelbare school te doen, maar hier tussen wal en schip vallen omdat ze geen fatsoenlijke opvang bij familie of vadertje staat hebben. Mogen we dan wél postieve discriminatie toepassen en speciaal voor deze groep een open internaat of iets dergelijks opzetten?
Nee, je moet ook andere jongeren die die deze problemen hebben op dezelfde manier proberen te helpen. Waarom help je de een wel en de ander niet.
pi_41689699
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan interpreteer je de plannen verkeerd. Wie heeft het over voorkeurs behandeling? De PvdA stelt terecht dat die mensen hier zijn en niet meer weg zullen gaan. Dus we kunnen doorgaan met ze bestempelen als een stel idioten en zo radicalisering en verwijdering en tweedeling in de hand werken of eindelijk eens erkennen dat die mensen er bijhoren.
pi_41689749
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nederlandse staatsburgers bedoel je. Moslims die zich overtuigt Nederlander voelen accepteer ik als gelijke. Moslims die zich bijvoorbeeld na drie generaties nog steeds 100% Marokkaan voelen en Nederlanders tot op hun bot haten zal ik nooit accepteren. Evenmin zal ze als een blijvend iets accepteren...:{
Dat is fijn voor je. Maar dat is dan wel echt jouw probleem. Dan hoor je er uiteindelijk zelf niet meer bij. Het is kiezen of delen, dat moet je je realiseren.
pi_41689899
Je moet als overheid alleen kijken naar gedrag. Een bepaald gedrag kan veel voorkomen bij een bepaalde cultuur, maar is bijna nooit exclusief. Je mag wel zeggen dat je problemen bij een bepaalde doelgroep wil oplossen, maar de maatregel moet vervolgen gericht zijn op het ongewenste gedrag.
pi_41689930
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is fijn voor je. Maar dat is dan wel echt jouw probleem. Dan hoor je er uiteindelijk zelf niet meer bij. Het is kiezen of delen, dat moet je je realiseren.
Want de rest trekt zijn schouders erover op en gaat een eindje om? Stel dat Tikorev had gezegd: ''Moslims zal ik nooit accepteren'' en jij dit antwoord had gegeven, dan zou ik het volledig met je eens zijn geweest. Maar dat heeft hij niet gezegd en daarom vind ik deze repliek tamelijk vreemd. Waar hoort hij dan niet meer bij?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41690092
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Want de rest trekt zijn schouders erover op en gaat een eindje om?
Misschien. Is daar zoveel mis mee dan?
pi_41690193
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien. Is daar zoveel mis mee dan?
Ik heb het inmiddels wat uitgebreid. Maar inderdaad, daarmee is heel wat mis. Het toont ontstellend defaitisme.
pi_41690211
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zelfde geldt natuurlijk voor immigranten. Willen ze erbij horen dan zul je op bepaalde punten moeten aanpassen. Zoals de taal spreken bijvoorbeeld. Mensen die zich niet aanpassen hebben nu eenmaal minder kans op de arbeidsmarkt. Dat mag, maar dan moet je niet gaan lopen zeuren dat je geen werk kunt krijgen.
pi_41690281
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik heb het inmiddels wat uitgebreid. Maar inderdaad, daarmee is heel wat mis. Het toont ontstellend defaitisme.
Waarom? Ik reed net weer door een buurt met enorme tokkies die allemaal op de stoep zaten te schreeuwen en ik hoorde schelden enz. Moet ik dan zorgen dat die mensen net zo worden als ik, moet ik met ze praten? Accepteer gewoon dat er veel verschillende groepen mensen zijn en dat die allemaal bij deze samenleving horen. Met groepen uitsluiten bereik je niks.
pi_41690303
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:18 schreef Aquila2005 het volgende:

[..]

Dat zelfde geldt natuurlijk voor immigranten. Willen ze erbij horen dan zul je op bepaalde punten moeten aanpassen. Zoals de taal spreken bijvoorbeeld. Mensen die zich niet aanpassen hebben nu eenmaal minder kans op de arbeidsmarkt. Dat mag, maar dan moet je niet gaan lopen zeuren dat je geen werk kunt krijgen.
Dat spreekt toch vanzelf. Daar gaat het hier dan ook helemaal niet over.
pi_41690396
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Ik reed net weer door een buurt met enorme tokkies die allemaal op de stoep zaten te schreeuwen en ik hoorde schelden enz. Moet ik dan zorgen dat die mensen net zo worden als ik, moet ik met ze praten? Accepteer gewoon dat er veel verschillende groepen mensen zijn en dat die allemaal bij deze samenleving horen. Met groepen uitsluiten bereik je niks.
En mensen die zichzelf buitensluiten, wat moet je daarmee?
pi_41690420
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat spreekt toch vanzelf. Daar gaat het hier dan ook helemaal niet over.
Inderdaad en positieve discriminatie werkt daarbij averechts
pi_41690460
quote:
Er is plek voor mensen die zichzelf niet buiten de maatschappij plaatsen.
Daarnaast wie zegt dat ze nooit meer weg gaan?
Zeg nooit nooit. Enorme dooddoener natuurlijk om dat te beweren.
quote:
De samenleving is iets anders dan de overheid. Dit topic gaat over de samenleving.
Het gaat hier toch om het idee van de PvdA. Daar komt de overheid in voor lijkt me logisch dat het hier ook over de overheid gaat.
pi_41690509
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:23 schreef Aquila2005 het volgende:

[..]

Inderdaad en positieve discriminatie werkt daarbij averechts
Wie heeft het nou weer over positieve discriminatie?
pi_41690625
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er is plek voor mensen die zichzelf niet buiten de maatschappij plaatsen.
Daarnaast wie zegt dat ze nooit meer weg gaan?
Zeg nooit nooit. Enorme dooddoener natuurlijk om dat te beweren.
Oh ja, lekker realistisch. Denk jij dat echt dan? En dat alle polders weer onder water komen te staan en we internet niet meer gebruiken, gewoon lekker knus als in de jaren 50.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat serieus denkt en als dat wel zo is dan is dat echt een probleem want het is echt een enorme dooddoener om te doen alsof Nederland de moslims
quote:
Het gaat hier toch om het idee van de PvdA. Daar komt de overheid in voor lijkt me logisch dat het hier ook over de overheid gaat.
Het gaat om mensen onder elkaar, om de samenleving. De PvdA is niet je buurman of je wijkagent.
pi_41690812
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie heeft het nou weer over positieve discriminatie?
Daar gaat het hele topic over, knul.
pi_41690876
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:33 schreef Aquila2005 het volgende:

[..]

Daar gaat het hele topic over, knul.
Dan kan zijn, kerel.

Het plan van de PvdA gaat daar echter niet over!
  zondag 10 september 2006 @ 22:44:29 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41691236
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan kan zijn, kerel.

dat lijkt er toch wel heel erg op want ze gaan vanalles financieren aan iman opleidingen enzo. dat doen ze voor de katholieke of protestante kerk niet hoor
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41691306
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

dat lijkt er toch wel heel erg op want ze gaan vanalles financieren aan iman opleidingen enzo. dat doen ze voor de katholieke of protestante kerk niet hoor
Gaat er geen overheidsgeld naar de universiteiten dan?
pi_41691368
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan kan zijn, kerel.

Het plan gaat niet over positieve discriminatie, maar het is positieve discriminatie. Beleid dat speciaal gericht is op een doelgroep (moslims) en niet op gedrag (alle mensen die geneigd zijn te radicaliseren).
pi_41691452
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef Aquila2005 het volgende:

[..]

Het plan gaat niet over positieve discriminatie, maar het is positieve discriminatie. Beleid dat speciaal gericht is op een doelgroep (moslims) en niet op gedrag (alle mensen die geneigd zijn te radicaliseren).
Er is zoveel beleid dat op een speciale groep gericht is: ouderen, homoseksuelen, vrouwen, scholieren enz. Niks mis mee hoor.
  zondag 10 september 2006 @ 22:56:11 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41691755
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is zoveel beleid dat op een speciale groep gericht is: ouderen, homoseksuelen, vrouwen, scholieren enz. Niks mis mee hoor.
Ja, maar dat beleid is niet gericht op het positief discrimineren van mensen wat in deze plannen wel gebeurd en dat is gewoon erg fout
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41691966
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dat beleid is niet gericht op het positief discrimineren van mensen wat in deze plannen wel gebeurd en dat is gewoon erg fout
Waarin zijn deze plannen dan anders? Louter omdat het moslims zijn zeker. We zitten nou eenmaal in een periode waarin het bij veel mensen meteen op tilt gaat als het over moslims gaat, dan vervalt alle heldere denken. Dit soort beleid is niks anders dan homobeleid, vrouwenemancipatie of gehandicaptenbeleid. De PvdA neemt maatregelen waarin een oplossing zit. Veel andere partijen gaan louter uit van repressie en van moslims als 'de tegenstander'. Dat kan hoor, maar dat keert zich uiteindleijk tegen je zelf natuurlij. De PvdA heeft dat tenminste begrepen.
pi_41692260
quote:

[..]

toch wel hoor..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41692371
quote:

[..]

Zit me met terugwerkende kracht te verbazen over zo'n post. Weet je er echt zo weinig van en ben je zo getriggerd op alles wat met de islam te maken heeft??? De overheid financiert al eeuwen predikanten opleidingen.
  zondag 10 september 2006 @ 23:08:41 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41692380
Nee, niet omdat het louter moslims zijn maar omdat zo veel andere groepen buitenlanders uitsluit. Ze trekken dus een groep voor en dat is discriminatie.

Want wat doet Bos voor de Hindoes bijvoorbeeld?
Niets, want alle aandacht gaat naar de moslims.

Bos had zijn beleid dan breder moeten trekken en zo iets voor alle buitlanders opzetten maar dat doet ie niet en waarom?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41692407
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, niet omdat het louter moslims zijn maar omdat zo veel andere groepen buitenlanders uitsluit. Ze trekken dus een groep voor en dat is discriminatie.

Want wat doet Bos voor de Hindoes bijvoorbeeld?
Niets, want alle aandacht gaat naar de moslims.

Bos had zijn beleid dan breder moeten trekken en zo iets voor alle buitlanders opzetten maar dat doet ie niet en waarom?
Ach, we zijn ineens zo begaan met de hindoes
pi_41692490
Als iemand een gecertificieerde priesteropleiding voor Hindoes op wil zetten en daar een goed plan voor heeft zal dat ook lukken.

Daarnaast is er momenteel de meeste aandacht voor problemen met moslims daarom is het ook logisch dat er veel aandacht is voor het zoeken naar oplossingen.

overigens heeft de overheid iets dergelijks ook opgezet voor Joden in de 19e eeuw om die meer bij de samenleving te betrekken en dat werkte heel aardig.
  zondag 10 september 2006 @ 23:14:58 #114
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41692665
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:11 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is er momenteel de meeste aandacht voor problemen met moslims daarom is het ook logisch dat er veel aandacht is voor het zoeken naar oplossingen.
En daarom moet je zo'n groep positief gaan discrimineren?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41692714
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En daarom moet je zo'n groep positief gaan discrimineren?
Meer aandacht geven in je beleid kan geen kwaad. maar dat jij je plotseling drukt maakt om discriminatie, wel schattig .
pi_41693404
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:28 schreef SCH het volgende:
Oh ja, lekker realistisch. Denk jij dat echt dan? En dat alle polders weer onder water komen te staan en we internet niet meer gebruiken, gewoon lekker knus als in de jaren 50.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat serieus denkt en als dat wel zo is dan is dat echt een probleem want het is echt een enorme dooddoener om te doen alsof Nederland de moslims
Ik heb hier geen glazen bol staan waarmee ik in de toekomst kan kijken. Het bovenstaande snijdt net zoveel hout als wat je zojuist beweerde. Het is koffiedik kijken en vrij zinloos.
quote:
Het gaat om mensen onder elkaar, om de samenleving. De PvdA is niet je buurman of je wijkagent.
Maar wel de pressie vanuit de overheid. Ik zit niet op een overheid te wachten die mij vertelt wat ik wel of niet moet doen.
pi_41695950
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:43 schreef Sidekick het volgende:
Is dat niet het argument tegen het hele regels zijn regels dogma? Het is zo hol en biedt ruimte voor fascisme, dictatuur en dergelijke.
Onzin. Nederland is een ruimdenkend, democratisch land. Maar wij hebben net zo goed een cultuur. Een cultuur waarin het niet past dat mensen in burka over straat gaan, een cultuur waarin het niet past dat vrouwen hun hele leven binnen worden opgesloten, een cultuur waarin ongewenste besnijdenis van kinderen niet past, een cultuur waarin het zaaien van haat, het oproepen tot het doden van anders- of ongelovigen niet past. Enzovoort, enzovoort.
quote:
Als moslims ervoor kiezen iemand geen hand te geven, zal me dat echt worst wezen, net als dat iemand een fluoriscerend trainingspak meent aan te moeten trekken of meent te moeten roken op straat.
Mij ook, want ik weiger toch al met zulke mensen om te gaan. Deze week nog een Turkse mevrouw gesproken. Keurig. Sprak vrij goed Nederlands, geen hoofddoekjes-onzin, prima geļntegreerd. Zul je mij nooit of te nimmer over horen. Maar er zijn ook nog eens zaken die ronduit onbeschoft of ongepast zijn in dit land.
quote:
Leven en laten leven, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat 'zij' zich aan ons moeten aanpassen. Je kopt exact het PvdA-punt in . Dit is nou lang genoeg geroepen, de aandacht is lang genoeg gevestigd op al die incidenten: nu weer over tot wat ons bindt.
Hoezo wat ons bindt? - Wat mij bindt met een conservatieve, burka-dragende moslima die het westen haat? Precies nul, noppes, niks. Die binding zal er moeten komen doordat mensen zich aanpassen. Doen ze dat, dan komt die binding er vanzelf. Dat bewijzen Nederlanders al eeuwenlang. Zie bovenstaand voorbeeld van de Turkse mevrouw. Met zo'n iemand valt binding op te bouwen. Niet met haar buurvrouw die geen Nederlands spreekt, met een hoofddoekje op loopt en vrijwel de deur niet uitkomt.

En dat geneuzel over wat ons bindt.... - Kom op zeg, de moslim (of wie dan ook) die zich hier aanpast, redt het in Nederland echt wel. Mensen die zich normaal gedragen, zijn niet het probleem. Het is JUIST van belang om de aandacht te vestigen op incidenten. Of het nu extremistische moslimjongeren zijn, of extreem-rechtse lonsdale-figuren, of andere groeperingen. Om een samenleving leefbaar te houden, is het zaak om op te treden tegen probleemgroepen. Als de Hell's Angels schade aanrichten, ga je geen kopje thee drinken bij de motorclub om de hoek. Waarom gebeurt dat bij moslims dan wel?
quote:
Ja tuurlijk, ze zijn echt doodeng, die mensen met een andere kleur en ander geloof.
Nee, ze vormen hier gewoon een ongewenste sub-samenleving, afgezonderd van de Nederlandse samenleving. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Wij niet, zij niet. Ik laat me hier door jou niet in de mond leggen dat mensen van een andere kleur of geloof ons land uit moeten. Ik stel alleen dat we mensen die zich weigeren aan te passen, die hier hun eigen mini-staatje oprichten, ertoe mogen worden aangezet om hun activiteiten elders voort te zetten. Leg mij anders eens uit wat dergelijke mensen in de Nederlandse samenleving hebben te zoeken?
pi_41699294
quote:
Op maandag 11 september 2006 01:20 schreef dVTB het volgende:
Mij ook, want ik weiger toch al met zulke mensen om te gaan. Deze week nog een Turkse mevrouw gesproken. Keurig. Sprak vrij goed Nederlands, geen hoofddoekjes-onzin, prima geļntegreerd. Zul je mij nooit of te nimmer over horen. Maar er zijn ook nog eens zaken die ronduit onbeschoft of ongepast zijn in dit land.
Kom op, er zijn zoveel mensen die anders zijn dan jij en ik. Daar hoef je geen moslim voor te zijn. Accepteer dat gewoon of ageer tegen iedereen maar alleen de moslims nu eruit pikken is pas fout.
quote:
Hoezo wat ons bindt? - Wat mij bindt met een conservatieve, burka-dragende moslima die het westen haat? Precies nul, noppes, niks. Die binding zal er moeten komen doordat mensen zich aanpassen. Doen ze dat, dan komt die binding er vanzelf. Dat bewijzen Nederlanders al eeuwenlang. Zie bovenstaand voorbeeld van de Turkse mevrouw. Met zo'n iemand valt binding op te bouwen. Niet met haar buurvrouw die geen Nederlands spreekt, met een hoofddoekje op loopt en vrijwel de deur niet uitkomt.
Weer die focus op moslims. Wat bindt mij met een Tokkie in een achterstandswijk die teveel bier zupt? Juist, dat ie ook in Nederland woont.
quote:
En dat geneuzel over wat ons bindt.... - Kom op zeg, de moslim (of wie dan ook) die zich hier aanpast, redt het in Nederland echt wel. Mensen die zich normaal gedragen, zijn niet het probleem. Het is JUIST van belang om de aandacht te vestigen op incidenten. Of het nu extremistische moslimjongeren zijn, of extreem-rechtse lonsdale-figuren, of andere groeperingen. Om een samenleving leefbaar te houden, is het zaak om op te treden tegen probleemgroepen. Als de Hell's Angels schade aanrichten, ga je geen kopje thee drinken bij de motorclub om de hoek. Waarom gebeurt dat bij moslims dan wel?
[..]

Nee, ze vormen hier gewoon een ongewenste sub-samenleving, afgezonderd van de Nederlandse samenleving. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Wij niet, zij niet. Ik laat me hier door jou niet in de mond leggen dat mensen van een andere kleur of geloof ons land uit moeten. Ik stel alleen dat we mensen die zich weigeren aan te passen, die hier hun eigen mini-staatje oprichten, ertoe mogen worden aangezet om hun activiteiten elders voort te zetten. Leg mij anders eens uit wat dergelijke mensen in de Nederlandse samenleving hebben te zoeken?
Je focus op de islam is bijkans hysterisch.
pi_41702890
Merkwaardig dat een homo als SCH verdedigt dat we de scheiding van kerk en staat moeten opheffen.
Ik noem dat een godswonder.
pi_41703447
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:31 schreef lionsguy18 het volgende:
Merkwaardig dat een homo als SCH verdedigt dat we de scheiding van kerk en staat moeten opheffen.
Ik noem dat een godswonder.
Waar zeg ik dat? Wat heeft mijn geaardheid er nu weer mee te maken
pi_41703858
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:07 schreef SCH het volgende:
Kom op, er zijn zoveel mensen die anders zijn dan jij en ik. Daar hoef je geen moslim voor te zijn. Accepteer dat gewoon of ageer tegen iedereen maar alleen de moslims nu eruit pikken is pas fout.
Als je leest, kun je zien dat ik ook andere voorbeelden noem dan alleen moslims. Ik stel ook nadrukkelijk dat niet alle moslims een probleem vormen. Maar zij die dat wel doen, moet je aanpakken.
quote:
Weer die focus op moslims. Wat bindt mij met een Tokkie in een achterstandswijk die teveel bier zupt? Juist, dat ie ook in Nederland woont.
Voor mij idem. Tja, en de PvdA roept op tot meer binding. Waarom zou jij dat moeten willen? Laat die te veel bier zuipende tokkie maar wat beter z'n best doen, is mijn mening.
quote:
Je focus op de islam is bijkans hysterisch.
Niet zo hysterisch als jouw irreėle struisvogel-houding. Jij wimpelt problemen gewoon weg en doet alsof ze niet bestaan. Het is je goed recht om alleen het goede van de mens te willen zien, maar het is eerlijk gezegd een tikje naief. Onderzoek wijst uit dat grote groepen Marokkaanse jongeren (40%) de westerse samenleving afwijst. Dat is nogal wat. Je praat niet over 4-5 procent, maar over bijna de HELFT. Hoe word ik geacht om mij met zulke mensen te binden? Leg me dat eens uit? - Ik zal het je beter vertellen: ik WIL het niet eens, net zoals ik me ook niet wil binden met aso tokkies of extreemrechtse neo-nazi's, noem maar op.
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
Waar zeg ik dat? Wat heeft mijn geaardheid er nu weer mee te maken
Meer dan jij denkt: Homo tolerantie niet afgenomen volgens SCP
Kijk maar even naar het verschil in waarden tussen allochtonen en autochtonen.
pi_41704845
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:11 schreef dVTB het volgende:

Niet zo hysterisch als jouw irreėle struisvogel-houding. Jij wimpelt problemen gewoon weg en doet alsof ze niet bestaan. Het is je goed recht om alleen het goede van de mens te willen zien, maar het is eerlijk gezegd een tikje naief. Onderzoek wijst uit dat grote groepen Marokkaanse jongeren (40%) de westerse samenleving afwijst. Dat is nogal wat. Je praat niet over 4-5 procent, maar over bijna de HELFT. Hoe word ik geacht om mij met zulke mensen te binden? Leg me dat eens uit? - Ik zal het je beter vertellen: ik WIL het niet eens, net zoals ik me ook niet wil binden met aso tokkies of extreemrechtse neo-nazi's, noem maar op.
Het gaat echter niet om jou. Het gaat om er voor te zorgen dat mensen niet radicaliseren. Jij draait het om. Die jongeren radicaliseren niet voor niks. Dat kunnenwe juist voorkomen door ze er meer bij te betrekken en ze het gevoel te geven dat ze wel degelijk Nederlander zijn. Vind je het gek dat veel van die Marokkaanse jongeren denken: Nederland moet mij niet, ikl hoor er niet bij. Ik vind het volstrekt logisch en begrijpelijk en als we zo doorgaan wordt dat percenteage alleen maar groter. Jij wilt dat aantal blijkbaar laten groeien, de PvdA wil het terugdringen en daar heb ik meer mee.

Dat gelul over mijn geaardheid houd ik hier graag buiten. Het is zo doorzichtig om moslims en allochtonen daarvoor op deze manier te gebruiken, daar doe ik niet aan mee.
pi_41705308
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:48 schreef SCH het volgende:
Het gaat echter niet om jou. Het gaat om er voor te zorgen dat mensen niet radicaliseren. Jij draait het om. Die jongeren radicaliseren niet voor niks. Dat kunnenwe juist voorkomen door ze er meer bij te betrekken en ze het gevoel te geven dat ze wel degelijk Nederlander zijn. Vind je het gek dat veel van die Marokkaanse jongeren denken: Nederland moet mij niet, ikl hoor er niet bij. Ik vind het volstrekt logisch en begrijpelijk en als we zo doorgaan wordt dat percenteage alleen maar groter. Jij wilt dat aantal blijkbaar laten groeien, de PvdA wil het terugdringen en daar heb ik meer mee.
Ja, dat vind ik gek ja. De gestelde vraag was niet: voel je je Nederlander, of voel je je betrokken. Feit is dat vier op de tien Marokkaanse jongeren de westerse samenleving afwijzen. Hoezo 'als we zo doorgaan'? Krijgen die jongeren soms niet de kans om in dit land naar school te gaan? Worden ze vervolgd of met de dood bedreigd vanwege hun geloof? Dacht het niet...

Ik wil, net als de PvdA, het aantal radicaliserende jongeren in Nederland terugbrengen. Ik denk alleen anders over de route. Ik denk aan duidelijke grenzen tussen goed en fout gedrag. Ik denk dus niet aan pappen en nathouden (lees: theedrinken), maar ik denk aan stimuleren en straffen.
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:48 schreef SCH het volgende:
Dat gelul over mijn geaardheid houd ik hier graag buiten. Het is zo doorzichtig om moslims en allochtonen daarvoor op deze manier te gebruiken, daar doe ik niet aan mee.
Het is dan bij deze dus gewoon een feit dat je je ogen sluit voor de werkelijkheid. Je wimpelt het weg, omdat het je niet goed van pas komt. Het jammere voor jou is echter dat ze omgekeerd er niet voor terugdeinzen om homoseksualiteit aan te wijzen als één van de redenen waarom ze de westerse samenleving afwijzen. Droom lekker verder.
pi_41705674
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:06 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik gek ja. De gestelde vraag was niet: voel je je Nederlander, of voel je je betrokken. Feit is dat vier op de tien Marokkaanse jongeren de westerse samenleving afwijzen. Hoezo 'als we zo doorgaan'? Krijgen die jongeren soms niet de kans om in dit land naar school te gaan? Worden ze vervolgd of met de dood bedreigd vanwege hun geloof? Dacht het niet...
Doe nou niet alsof de sfeer tegenover moslims zo gunstig is. Je draagt zelf bij aan dat negatieve en vervelende beeld. Verplaats je eens in een doorsnee moslimjongere.
quote:
Ik wil, net als de PvdA, het aantal radicaliserende jongeren in Nederland terugbrengen. Ik denk alleen anders over de route. Ik denk aan duidelijke grenzen tussen goed en fout gedrag. Ik denk dus niet aan pappen en nathouden (lees: theedrinken), maar ik denk aan stimuleren en straffen.
Gratuit man, dat gelul over theedrinknen.
De PvdA wil ook stimuleren en straffen dus je denkt hetzelfde maar je noemt het anders.
quote:
Het is dan bij deze dus gewoon een feit dat je je ogen sluit voor de werkelijkheid. Je wimpelt het weg, omdat het je niet goed van pas komt. Het jammere voor jou is echter dat ze omgekeerd er niet voor terugdeinzen om homoseksualiteit aan te wijzen als één van de redenen waarom ze de westerse samenleving afwijzen. Droom lekker verder.
Nee hoor, ik ben iedere dag homo - kom iedere dag in contact met veel andere mensen waaronder moslims en allochtonen en heb die boekenwijsheid van jou niet nodig.
pi_41705685
Typische SCH. Altijd van allerlei verwijten maken richtingen autochtonen en allochtonen omarmen alsof ze SCH en zijn manier van leven waarderen. Een groot deel doet dat dus niet en dat dan bagatelliseren alsof het niets voorstelt.

Ik begrijp dat soort zelfhaat en bijna grenzeloos naļviteit niet.
pi_41705926
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
Typische SCH. Altijd van allerlei verwijten maken richtingen autochtonen en allochtonen omarmen alsof ze SCH en zijn manier van leven waarderen. Een groot deel doet dat dus niet en dat dan bagatelliseren alsof het niets voorstelt.

Ik begrijp dat soort zelfhaat en bijna grenzeloos naļviteit niet.
Zelfhaat Man, waarom zouden mensen mijn manier van leven moeten waarderen? Dondert mij dat nou. Zolang ze niet in mijn prive-sfeer ingrijpen. Tot nu toe heb ik meer last gehad van gereformeerde predikanten die mijn ouders ervan probeerden te overtuigen dat ik erg slecht was dan van welke moslim dan ook. Dus in die verhouding stelt het inderdaad niks voor.

Jij en dvtb hebben een obsessie met de islam en benoemen alles uit die hoek als drie keer erger. Is mij best hoor, maar ik ga daar niet in mee.

En ik zou allochtonen omarmen??? WTF???
pi_41706155
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
Zelfhaat Man, waarom zouden mensen mijn manier van leven moeten waarderen? Dondert mij dat nou.
Wat vreemd. Hoe zit het dan met de binding tussen mensen. Met zo'n instelling bind je natuurlijk nooit mensen.
quote:
Zolang ze niet in mijn prive-sfeer ingrijpen. Tot nu toe heb ik meer last gehad van gereformeerde predikanten die mijn ouders ervan probeerden te overtuigen dat ik erg slecht was dan van welke moslim dan ook. Dus in die verhouding stelt het inderdaad niks voor.
Dus dat onderzoek klopt niet van het SCP?
quote:
Jij en dvtb hebben een obsessie met de islam en benoemen alles uit die hoek als drie keer erger. Is mij best hoor, maar ik ga daar niet in mee.
Jij hebt een overmatige obsessie als het aankomt op het verdedigen van de islam en allochtonen. Dat heft elkaar dan mooi op.
quote:
En ik zou allochtonen omarmen??? WTF???
Figuurlijk gesproken.
pi_41706639
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:18 schreef SCH het volgende:
Doe nou niet alsof de sfeer tegenover moslims zo gunstig is. Je draagt zelf bij aan dat negatieve en vervelende beeld. Verplaats je eens in een doorsnee moslimjongere.
Waar o waar heb je gelezen dat ik een moslimjongere die zich normaal gedraagt en die onze samenleving respecteert ook maar strobreed in de weg wil leggen? Ik draag niet bij aan een negatief en vervelend beeld, want ik ben niet degene die NEE antwoordt op de vraag of ik de westerse samenleving accepteer. Het cijfermateriaal is objectief en toont gewoon aan dat veel moslims weinig tolerant zijn en weinig op hebben met onze samenleving. Het gaat hier niet om percentages van een paar procenten, maar om 40 tot meer dan 50 procent. Dus een zeer wezenlijk deel van de populatie. Die mensen, zo'n beetje de HELFT, zorgen zelf voor dat negatieve beeld.
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:27 schreef SCH het volgende:
Zelfhaat Man, waarom zouden mensen mijn manier van leven moeten waarderen? Dondert mij dat nou. Zolang ze niet in mijn prive-sfeer ingrijpen. Tot nu toe heb ik meer last gehad van gereformeerde predikanten die mijn ouders ervan probeerden te overtuigen dat ik erg slecht was dan van welke moslim dan ook. Dus in die verhouding stelt het inderdaad niks voor. Jij en dvtb hebben een obsessie met de islam en benoemen alles uit die hoek als drie keer erger. Is mij best hoor, maar ik ga daar niet in mee. En ik zou allochtonen omarmen??? WTF???
Ik heb geen obsessie met de islam, maar ik sluit mijn ogen niet voor de werkelijkheid. Jouw credo is: ik heb er geen last van, dus komt het niet voor. Ik heb persoonlijk ook nog nooit 'last' gehad van een moslim, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet als lastig ervaar dat de helft onze samenleving afwijst. Net als die grevo's die jouw ouders wilden overtuigen, worden ook intolerante moslims door hun geloof gedreven. Het is jammer dat je die overeenkomst niet wilt inzien.
pi_41707654
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:47 schreef dVTB het volgende:

[..]

Waar o waar heb je gelezen dat ik een moslimjongere die zich normaal gedraagt en die onze samenleving respecteert ook maar strobreed in de weg wil leggen? Ik draag niet bij aan een negatief en vervelend beeld, want ik ben niet degene die NEE antwoordt op de vraag of ik de westerse samenleving accepteer. Het cijfermateriaal is objectief en toont gewoon aan dat veel moslims weinig tolerant zijn en weinig op hebben met onze samenleving. Het gaat hier niet om percentages van een paar procenten, maar om 40 tot meer dan 50 procent. Dus een zeer wezenlijk deel van de populatie. Die mensen, zo'n beetje de HELFT, zorgen zelf voor dat negatieve beeld.
Jij weigert in te gaan op de redenen en oorzaken. De PvdA gelukkg niet.
quote:
Ik heb geen obsessie met de islam, maar ik sluit mijn ogen niet voor de werkelijkheid. Jouw credo is: ik heb er geen last van, dus komt het niet voor. Ik heb persoonlijk ook nog nooit 'last' gehad van een moslim, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet als lastig ervaar dat de helft onze samenleving afwijst. Net als die grevo's die jouw ouders wilden overtuigen, worden ook intolerante moslims door hun geloof gedreven. Het is jammer dat je die overeenkomst niet wilt inzien.
Je hebt wel degelijk een obsessie met de islam. Kijk je posthistorie maar na. Niet zo flauw doen
  maandag 11 september 2006 @ 19:09:30 #130
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41715012
quote:
Marokkanen vaak werkloos door te lage scholing

AMSTERDAM - Een te laag opleidingsniveau is de belangrijkste reden dat veel Marokkaanse jongeren er niet in slagen een baan te vinden. Afgewezen allochtone sollicitanten wijten dat vaak aan discriminatie, maar dat verklaart volgens staatssecretaris Henk van Hoof van Sociale Zaken en Werkgelegenheid slechts een klein deel van de hoge werkloosheid onder allochtone jongeren.

Van Hoof zei dat maandag in Amsterdam bij het begin van de campagne 'Trendy Maroc Star in NL', die moet bijdragen aan een betere beeldvorming over Marokkaanse jongeren en meer zelfvertrouwen bij de jongeren zelf. De staatssecretaris pleitte ervoor Marokkaanse jongeren veel actiever te stimuleren om op een hoger onderwijsniveau te starten. Hij riep de Marokkaanse gemeenschap op hierin een actieve rol te spelen. "Duw de jongelui de goede kant op en duw ze vooral niet in een slachtofferrol."

Werkloosheid

In vergelijking met andere groepen allochtonen is de werkloosheid onder Marokkanen het hoogste: een op de vijf is zonder werk. Van de Turkse en Marokkaanse jongeren zit eenderde op het laagste VMBO-niveau. Allochtone jongeren blijken voor een deel op een lager opleidingsniveau in te stromen dan zij aan zouden kunnen, blijkt uit onderzoek van het ministerie.

"Kijk je naar jongeren in deze groep, dan zie je dat met een goede vooropleiding drie op de vier aan het werk komt", aldus Van Hoof. "Echter, zonder die startkwalificatie vindt slechts één op de drie een baan. Dat geeft meteen al aan waar het 'm voor een groot deel aan schort: de vooropleiding, of liever gezegd het gebrek daaraan."
bron

Ben benieuwd hoe de PvdA dit in hun postive discriminatie programma gaan passen

Zie ook Marokkanen vaak werkloos door te lage scholing
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41715170
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:

Ben benieuwd hoe de PvdA dit in hun postive discriminatie programma gaan passen

Zie ook Marokkanen vaak werkloos door te lage scholing
Ach, hoe ze het ook doen, jij zal er wel een negatieve draai aan weten te geven.

Overigens, big DUH dat lage scholing de oorzaak is van een hoge werkloosheid, Nederland heeft nu eenmaal maar een beperkt aantal fastfood ketens met ongeschoold werk.
  maandag 11 september 2006 @ 19:17:48 #132
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41715288
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, big DUH dat lage scholing de oorzaak is van een hoge werkloosheid, Nederland heeft nu eenmaal maar een beperkt aantal fastfood ketens met ongeschoold werk.
Ja, maar het plan van de PvdA hield o.a. dat er meer moslims aan het werk geholpen zouden worden. Dus hoe zouden ze dat gaan doen?

Daarnaast schermt de PvdA met het feit dat discriminatie de oorzaak is maar uit het bericht hierboven blijkt dat het komt door het opleidingsniveau
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41716112
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar het plan van de PvdA hield o.a. dat er meer moslims aan het werk geholpen zouden worden. Dus hoe zouden ze dat gaan doen?
Zorgen voor minder vroegtijdige schooluitval.
  maandag 11 september 2006 @ 22:10:25 #134
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_41721598
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:48 schreef Reya het volgende:

[ Gelijke behandeling ]

Met als gevolg dat je beleid de kans loopt bij slechts een deel van de bevolking effect te sorteren, aangezien het beleid blind is voor culturele factoren.
Met gelijke behandeling bedoel ik dat als je een imamopleiding wilt subsidieren, dat je dat dan ook voor alle andere religieuze opleidingen zou moeten doen om te voorkomen dat deze maatregelen discriminerend werkt. Daarnaast zou men deze opleiding in bestaande instituten (universiteiten met een faculteit godsdienst) moeten onderbrengen.
quote:
Je kunt imo maar beter onderkennen dat verschillende mensen componenten zijn van verschillende culturen, en daar in je beleid rekening mee houden.
Onderkennen dat er verschillende 'groepen' zijn moet je inderdaad doen, dat ben ik met je eens. Maar dat neemt niet weg dat je nog steeds algemene maatregelen kunt bedenken die op alle groepen even nadelig en voordelig kunnen uitpakken. Het toespitsen van subsidies naar bepaalde bevolkingsgroepen werkt echter discriminerend. Juist omdat beleid dat op groepen afgestemd wordt stigmatiserend werkt.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_41722567
quote:

Scholing mischien?
quote:
Daarnaast schermt de PvdA met het feit dat discriminatie de oorzaak is maar uit het bericht hierboven blijkt dat het komt door het opleidingsniveau
De PvdA schermt nergens mee, er is onderzoek beschikbaar wat aantoont dat discriminatie een rol speelt, er wordt nergens beweerd dat het de hoofdzaak is. Jij trekt conclusies zonder dat daarvoor een basis is.
pi_41722733
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Scholing mischien?
Grapjas. Melkertbanen en positieve discriminatie bij de overheid natuurlijk.
pi_41727921
quote:
Dat is een ander deel van de oorzaken inderdaad.

Maar jullie willen dus niet dat moslims meedoen in Nederland? Ik verbaas me dan weer over de reacties op dit plan. Die komen van mensen die vaak veel kritiek hebben op de houding van moslims. Dan is er een plan om daar iets mee te doen en wordt het meteen weer afgefakkeld. Het is niet goed of het deugt niet. Wat wil je dan wel?
pi_41732571
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 07:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar jullie willen dus niet dat moslims meedoen in Nederland?
Waar zie je iemand dat zeggen?
pi_41733276
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:19 schreef SCH het volgende:
Jij weigert in te gaan op de redenen en oorzaken. De PvdA gelukkig niet.
Je hebt wel degelijk een obsessie met de islam. Kijk je posthistorie maar na. Niet zo flauw doen
Twee zinnen die allebei onjuist zijn. Als je je zo verdiept in mijn posthistorie, zul je ook berichten van mijn hand kunnen vinden waarin ik aangeef dat discriminatie moet worden aangepakt. Ik heb trouwens, bij mijn weten, nog nooit een topic over moslims geopend, dus zo'n obsessie is het echt niet. We hebben in Nederland gewoon een probleem met de niet-integratie van moslims. Dat is gewoon één van de belangrijkste politieke thema's in dit land, de afgelopen jaren. En tja, daarover wordt hier in POL veel gediscussieerd. Jij bent zelf misschien nog wel vaker van de partij dan ik.

Ik herhaal even een paar opmerkingen van mezelf... en vraag je om daarna het volgende topic te bekijken: Moslimvoorman tegen knuffelen en theedrinken
quote:
De PvdA kan heel lang wachten voordat ik begrip toon voor een moslima die mannen weigert een hand te geven. Moslims dienen zich aan onze samenleving aan te passen, niet andersom.
quote:
Maar wij hebben net zo goed een cultuur. Een cultuur waarin het niet past dat mensen in burka over straat gaan, een cultuur waarin het niet past dat vrouwen hun hele leven binnen worden opgesloten, een cultuur waarin ongewenste besnijdenis van kinderen niet past, een cultuur waarin het zaaien van haat, het oproepen tot het doden van anders- of ongelovigen niet past. Enzovoort, enzovoort.
quote:
Nee, ze vormen hier gewoon een ongewenste sub-samenleving, afgezonderd van de Nederlandse samenleving. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Wij niet, zij niet.
quote:
Jij wimpelt problemen gewoon weg en doet alsof ze niet bestaan. (...) Onderzoek wijst uit dat grote groepen Marokkaanse jongeren (40%) de westerse samenleving afwijst. Dat is nogal wat.
Als je vindt dat ik onzin uitkraam, kijk dan eens naar wat deze moslimleider zegt.
pi_41733877
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Waar zie je iemand dat zeggen?
Hier in dit topic. Plannen voor een grotere verbondenheid worden direct overboord gezet.
pi_41733907
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:30 schreef dVTB het volgende:

[..]

Twee zinnen die allebei onjuist zijn. Als je je zo verdiept in mijn posthistorie, zul je ook berichten van mijn hand kunnen vinden waarin ik aangeef dat discriminatie moet worden aangepakt. Ik heb trouwens, bij mijn weten, nog nooit een topic over moslims geopend, dus zo'n obsessie is het echt niet. We hebben in Nederland gewoon een probleem met de niet-integratie van moslims. Dat is gewoon één van de belangrijkste politieke thema's in dit land, de afgelopen jaren. En tja, daarover wordt hier in POL veel gediscussieerd. Jij bent zelf misschien nog wel vaker van de partij dan ik.
Die discussie is in Den Haag al nauwelijks meer een echt issue hoor. En in de samenleving ook niet, zie het onderzoek van vorige week.
pi_41734761
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier in dit topic. Plannen voor een grotere verbondenheid worden direct overboord gezet.
Dus als je deze plannen niet steunt ben je tegen participatie van Moslims in onze samenleving?
pi_41734815
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus als je deze plannen niet steunt ben je tegen participatie van Moslims in onze samenleving?
De meeste reacties zijn in de trant van: "er valt niks te binden met die hoofddoek-achtigen". En deze plannen zijn een aanzetje, als die meteen verketterd worden, kun je wel de conclusie trekken die jij hierboven stelt idd. Vergeet dan even dat ze van de PvdA zijn.
pi_41734890
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:33 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste reacties zijn in de trant van: "er valt niks te binden met die hoofddoek-achtigen". En deze plannen zijn een aanzetje, als die meteen verketterd worden, kun je wel de conclusie trekken die jij hierboven stelt idd. Vergeet dan even dat ze van de PvdA zijn.
Het is gewoon de compleet verkeerde weg die de PvdA aan het bewandelen. Zoals ik al zei, het is niet Nederland dat naar de Moslims moet groeien maar andersom. En zolang de PvdA vooral die omgekeerde weg predikt prefereer ik inderdaad liever een scheiding. Dit zijn gewoon van die achterlijke theorien/plannen die integratie alleen maar in de weg staan. Met als eindresultaat een groter wordende wantrouwen en spanning tussen bevolkingsgroepen.
pi_41734979
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is gewoon de compleet verkeerde weg die de PvdA aan het bewandelen. Zoals ik al zei, het is niet Nederland dat naar de Moslims moet groeien maar andersom. En zolang de PvdA vooral die omgekeerde weg predikt prefereer ik inderdaad liever een scheiding.
Ik zie helemaal niet dat de omgekeerde weg wordt gepredit. Het moet van beide kanten komen, en daar kun je toch weinig op tegen hebben.
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:42:38 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41735085
ik denk dat het grootste probleem de hernieuwde poging tot een multiculturele samenleving is. dat in een tijd waar mensen het wel een beetje gehad hebben met de multiculti.

ik niet heur. ik kan bij elke poging wel opportunistisch genoeg zijn.
pi_41735160
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het grootste probleem de hernieuwde poging tot een multiculturele samenleving is. dat in een tijd waar mensen het wel een beetje gehad hebben met de multiculti.
Valt wel mee denk ik. De multi culti samenleving is gewoon een feit.
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:50:05 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41735249
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. De multi culti samenleving is gewoon een feit.
ik weet dat het een feit is. wat volgens mij ook een feit is is dat er heel erg veel burgers te vaak door een bepaald soort partijen te horen heeft gekregen dat de multiculturelesamenleving niet werkt en volledig mislukt is.

denk daarom dat dit plan van de pvda niet meer objectief bekeken kan worden. kan er naast zitten, maar niet ver.
pi_41735301
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet dat het een feit is. wat volgens mij ook een feit is is dat er heel erg veel burgers te vaak door een bepaald soort partijen te horen heeft gekregen dat de multiculturelesamenleving niet werkt en volledig mislukt is.

denk daarom dat dit plan van de pvda niet meer objectief bekeken kan worden. kan er naast zitten, maar niet ver.
Je hebt alweer gelijk
pi_41735465
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:42 schreef Hallulama het volgende:
Ik denk dat we nader tot elkaar moeten komen, dat betekent dat zij zich aan ons moeten binden, maar wij ons ook aan hun.
Beetje loze woorden als je het mij vraagt en ook hokjesdenken. Ik kies mijn eigen vrienden wel en het zal me een rotzorg zijn of het atheisten, joden, moslims, christenen of hindoes zijn. Ik word echt doodmoe van dat groepsdenken, 'de moslims', wanneer dat er niets mee te maken heeft. Nu ook met die hypotheekrente aftrek. 'Ja maar wij betalen geen rente'. Nou jammer dan, je kunt niet alles hebben, die regels zijn er voor alle burgers, welke achtergrond dan ook. Ik zie alleen mensen en de rest interesseert me geen fuck.
pi_41738818
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie helemaal niet dat de omgekeerde weg wordt gepredit. Het moet van beide kanten komen, en daar kun je toch weinig op tegen hebben.
Daar heb ik wel wat op tegen. Althans, op de manier waarop jij dat bedoelt.
pi_41738890
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Daar heb ik wel wat op tegen. Althans, op de manier waarop jij dat bedoelt.
Hoe bedoel ik het dan?
pi_41739036
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe bedoel ik het dan?
Dat Nederland zich moet bewegen naar de Islam toe, zodat we elkaar ergens op die weg kunnen ontmoeten.
pi_41739324
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat Nederland zich moet bewegen naar de Islam toe, zodat we elkaar ergens op die weg kunnen ontmoeten.
Nederland kan helemaal niet bewegen. Mensen zullen dat moeten doen en dan zal het idd van meerdere kanten moeten komen.
pi_41739467
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland kan helemaal niet bewegen. Mensen zullen dat moeten doen en dan zal het idd van meerdere kanten moeten komen.
Ik zal een burka kopen voor mijn vriendin
pi_41740474
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

De plannen die de PvdA voorstelt gaan over Nederland. Maar wat probeer je te zeggen? Dat de Nederlanders nog een stukje naar de Islam moeten opschuiven?
pi_41741449
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef nikk het volgende:

[..]

De plannen die de PvdA voorstelt gaan over Nederland. Maar wat probeer je te zeggen? Dat de Nederlanders nog een stukje naar de Islam moeten opschuiven?
Nog een stukje? Alsof er uberhaupt opgeschoven is. Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het gaat om binden. NIet om schuiven. Het gaat er veel meer om open te staan en minder aan verwijdering en negatieve beeldvorming te doen.

Ik kan me op dit moment nog steeds veel te goed voorstellen dat jonge moslims denken: tief maar op, jullie moeten me toch niet. In plaats van die Wilderiaanse toon zal het wat neutraler moeten.
pi_41741605
Wat een onzin weer. Er zijn genoeg NLders die gewoon goede contacten hebben met moslims. Dat de media en de overheid geen idee hebben waar ze mee bezig zijn moeten ze niet op de burgers afschuiven. Daarnaast maken bepaalde groepen moslims het ook niet makkelijk om te binden en zijn er groepen die dat niet willen. Nou, laat dat dan mooi ipv de boel te gaan forceren.
pi_41741616
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog een stukje? Alsof er uberhaupt opgeschoven is. Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het gaat om binden. NIet om schuiven. Het gaat er veel meer om open te staan en minder aan verwijdering en negatieve beeldvorming te doen.
Vanuit de Nederlandse kant moet acceptatie komen voor de Moslims. Niet voor de Islam an sich. Hoe moeten Nederlanders zich uberhaupt binden aan de Islam? Door de plannen van de PvdA, door speciale regelingen te maken op basis van religie?
quote:
Ik kan me op dit moment nog steeds veel te goed voorstellen dat jonge moslims denken: tief maar op, jullie moeten me toch niet. In plaats van die Wilderiaanse toon zal het wat neutraler moeten.
Tja, en zulke Moslims kan ik missen als kiespijn. Gedraag je je normaal dan kunnen we vrienden worden, verwacht alleen niet dat ik me ga aanpassen aan een religie waar ik helemaal niets mee heb.
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:35:41 #160
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_41745659
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:26 schreef SCH het volgende:

Tuurlijk kun jij je dat voorstellen. Maar is het proefballonnetje een imam-opleiding apart te subsidieren daarvoor de juiste oplossing?

De verschillen tussen bevolkingsgroepen worden met dat plan juist benadrukt; dat is onverstandig.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_41746429
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef hace_x het volgende:

[..]

Tuurlijk kun jij je dat voorstellen. Maar is het proefballonnetje een imam-opleiding apart te subsidieren daarvoor de juiste oplossing?

De verschillen tussen bevolkingsgroepen worden met dat plan juist benadrukt; dat is onverstandig.
Theologie opleidingen worden ook apart gesubsidieerd, het wordt zo gelijk getrokken.
pi_41746555
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Vanuit de Nederlandse kant moet acceptatie komen voor de Moslims. Niet voor de Islam an sich. Hoe moeten Nederlanders zich uberhaupt binden aan de Islam? Door de plannen van de PvdA, door speciale regelingen te maken op basis van religie?
Volgens mij wil de PvdA precies, wat jij in je 2 eerste regels zegt. Ik wel in ieder geval.
quote:
Tja, en zulke Moslims kan ik missen als kiespijn. Gedraag je je normaal dan kunnen we vrienden worden, verwacht alleen niet dat ik me ga aanpassen aan een religie waar ik helemaal niets mee heb.
Maar je hoeft je toch ook niet aan te passen of vrienden te worden. Gewoon normaal met elkaar omgaan. Is met de kahtolieken en de gereformeerden ook gelukt. Na Abraham Kuyper heeft het ook een poos geduurd, en na de kromstaf ook, dat heeft zo even zijn tijd nodig. Ik heb ook niks met de islam of het katholicisme maar zelden problemen met die mensen. Zelfs als ze mijn geaardheid niet accepteren, ook dat staat ze vrij.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:14:43 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41747189
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Theologie opleidingen worden ook apart gesubsidieerd, het wordt zo gelijk getrokken.
Maar moeten die opleidingen dan ook gaan voldoen aan de eisen die er geleden voor een Theologie opleiding?

Ik denk het niet de PvdA kennende.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41747939
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar moeten die opleidingen dan ook gaan voldoen aan de eisen die er geleden voor een Theologie opleiding?

Ik denk het niet de PvdA kennende.
Die theologie opleidingen zijn er al lang.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:40:11 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41748165
even voor de duidelijkheid. ik ben absoluut geen bosfan, wat misschien wel eens uit mijn vorige posts is doorgeschemerd.

maar ik zie in dit plan eigenlijk meer een subtiele oproep voor moslims om zich meer aan onze samenleving te gaan binden. lees het nog eens goed. zonder wouterbos bril, wat best wel een opgave is.
pi_41748240
zoals het is dus!!!
  zondag 17 september 2006 @ 13:29:37 #167
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_41886377
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel: Je zult die imam-opleiding -binnen- die bestaande theologieopleidingen moeten laten plaatsvinden. Daar heb je dan geen extra subsidies voor nodig.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zondag 17 september 2006 @ 13:36:23 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_41886638
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef hace_x het volgende:

[..]

Naast hetgeen SCH al zei, het lijkt me wenselijker om mensen hier deugdelijk op te leiden dan de hele tijd maar van die aartsconservatieve plattelands-saudi's binnen te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')