Huis van de kleine beer betekend datquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:20 schreef Koningin het volgende:
Wat betekent “Casa Pequena Elbera” eigenlijk?
Nee er zijn wel delen waar het "grijze"water wordt afgevoerd naar sloten en vaarten e.d, maar dat is nog niet overal zo. bij ons voor de deur van de casa ligt alleen riool nu. Dus plan is om die nu aan te sluiten op het riool, en dan als het ooit zo ver komt dat het grijze water circuit ook bij ons in de straat wordt geintroduceerd dan kan ik het alsnog erop aansluiten. Ik zorg gewoon dat zo dicht mogelijk bij de straat de koppeling komt, dat scheelt dan weer een hele tuin openhalen om e.e.a aan te sluiten.quote:Op zondag 10 september 2006 12:44 schreef Marsepein het volgende:
Deel 4![]()
Heel veel klusplezeier verder en leuk dat we nog steeds mee mogen lezen met jouw klusreportages![]()
In je OP heb je het over het aansluiten van regenwater op het riool. Is er op Texel geen apart regenwaterstelsel (Zgn grijs water)
Eh we houden nog lang niet op hoor!!! Mijn vrouw heeft vanavond nog tegen me gezegd nadat ik tegen haar zei dat ik morgen weer met vader Cybersijpo aan het klussen ga, dat het wel lekker is straks over een jaar of drie dat alles af is dan..........quote:Op maandag 11 september 2006 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
zeg! hou eens op johnou moet ik al weer TVPen
Thx aritha, blij om te zien dat jullie inmiddels ook weer uit de bus spachtelputz vandaan zijn gekropen......quote:Op maandag 11 september 2006 22:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Bij jullie stopt het ook niet he![]()
Ziet er super uit, en eerlijk gezegd vind ik de trap er veel beter op geworden. En dan issie nog niet een af.
Lange dagen hoor, Cijb... Zeker als kok. Het is vast al veel vaker gevraagd, maar enig idee wanneer jullie over gaan?
Ik las ook dat er mensen geinteresseerd waren in jullie oude huis. Is daar al meer nieuws over?
Als ik het zo op de foto's zie, heb je zowel links als rechts in de WC een waterleiding?quote:
Mogguhquote:Op dinsdag 12 september 2006 09:56 schreef Cybersijp het volgende:
Ook goedemorgen Gurb.....
Fonteintje en het toilet![]()
Oh die witte bedoel je?quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:25 schreef Gurb het volgende:
Wat Marsepein zegt idd, als ik het goed zie, heb je drie wateraansluitingen in de toilet.
één voor het reservoir, één voor een fonteintje (allebei op de wand tussen het toilet en de kelder), en dan nog eentje op de andere wand.
Wat een leuk verhaal, ik houd er wel van als er geschiedenis achter een huis/naam zit!quote:Op zondag 10 september 2006 01:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Huis van de kleine beer betekend datDas Spaans , net zoiets als Chorizo
Net ff alle gekheid op een stokkie nou. Mijn opa heeft vroeger een van de eerste snackbars gehad van Nederland, heette "Het Ijsbeertje", opa werd dus in de volksmond, "Sijp de beer" genoemd(opa heette ook Sijp, ben ik naar vernoemd nl.
) Mijn moeder heeft ooit eens op vakantie in Spanje een bord laten maken voor op haar huis, omdat ze de dochter was van "sijp de Beer", werd t dus huis van de kleine beer. Broer van mijn moeder wordt hier in de volksmond dan ook" Frits Beer" genoemd. Snappie nou ?
Eigenlijk werd Opa ook wel "sijp de fluiter" genoemd, maar das weer een ander verhaal. Maar dat kan je wel raden hoe en wat waar die naam vandaan komt.
Die latjes onder de tredes, tegen doorzakken en krakenquote:Op dinsdag 19 september 2006 08:05 schreef arithaterhorst het volgende:
Joh dat knapt weer erg op met het stucwerk enzo zeg!
Die laatste foto's met de trap... Wat hebben jullie nou gedaan daar?
Ik zie het niet![]()
Nee idd Gurg, goed gezienquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:27 schreef Gurb het volgende:
Heel mooi dat die contouren van die oude tegellambrisering zo zichtbaar is, trekt toch wel weg.
Je gaat de wand van de toilet niet tot bovenin tegelen zo te zien?
Opstaan met je luie kont!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:49 schreef Cybersijp het volgende:
minor update:
de tegelzetter komt vndaag al! Tegels zijn vanmorgen binnen gekomen (07:30) en ik werd gebeld of het schikte om............. 08:00!!! ja ik sliep nog
Maar wel :![]()
quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:33 schreef sanger het volgende:
Je hebt niet stil gezeten tijdens mijn vakantie Sijp! Leuk weer een deel erbij! Weer mooi volgen allemaal
Erg,,,, Witquote:
Thx Vonkiequote:Op dinsdag 26 september 2006 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Erg,,,, Wit![]()
Zou niet mijn keuze zijn geweest, maar het is en blijft jou casa
Maar kunnen we eigenlijk nog wel spreken van een renovatie ?![]()
thx schone zusquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:34 schreef peet38 het volgende:
Mooi geworden die trap!!!!!
Super dat de gang straks ook af is als jullie gaan wonen.
Die verlichting werkelijk waar schitterend !quote:Op zondag 1 oktober 2006 01:20 schreef Cybersijp het volgende:
Ideeën opdoen ergens anders is nooit erg toch?
Wat jij "wit"noemt is overigens echt geen wit in de realiteit hoor!!! Kijk hier maar :
[afbeelding]
Bij daglicht, het plafond van de woonkamer
[afbeelding]
s avonds met kunstlichtjes aan. Hoewel het voor wit door moet gaan zit er heel erg duidelijk een "tint"in. Kleur is kenia wit, alles uitgevoerd is wijzonol hoogglans interieur verf.
eensch...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef richie29 het volgende:
Oh en trouwens....wat is DIT nou?
[afbeelding]
Dat zijn we niet gewent van jou meeeen![]()
Kijk en leer zou ik zeggen, er komen genoeg verbouwingen langs hier op K&W waar je de volgorde zietquote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:28 schreef richie29 het volgende:
HE lijpe Cybersijp...ik blijf je verbouwing met bewondering volgen.
Ik ben niet lijp hôr ! sterker nog heel systematisch persoontje ook nogeens
Je topics zijn echt een inspiratiebron en een voorbeeld voor dit forum (al zeg ik het zelf). Het meest valt me op dat je de verbouwing zo sytematisch aanpakt.thx! is logischer om het per ruimte te doen overigens, hou je het overzicht zeg maar, maar moet bekennen dat de ruimtes boven diverse stadia van afwerking hebben hoor. Heeft wel een reden overigens. Straks als ik wat meer tijd heb(met een week of vier) dan zal ik ruimte voor ruimte zeg maar als woonkamerklaar gaan maken. Daarna met de Mrs erin om de details te regelen(stofering, gordijnen e tc etc)
Doe je dit soort verbouwingen al veel langer? Of is het zegmaar de ervaring die je tot nu toe opgedaan hebt?nee tis de eerste verbouwing, heb het echter wel met de paplepel ingegoten gekregen, omdat vader Cybersijp zijn eigen (vorige) woning ook zelf met hulp van wat aanneemklussen heeft verherbouwd
- Goede voorbereiding / nadenken voordat je aan de slag gaat
- Niet besparen op hulpmiddelen, gereedschappen en (bouw)materialen
- Altijd (of bijna altijd) opruimen na het klussen
- Mazzel met handige hulpjes in de familie en vriendenkring
ja komt het wel op neer ongeveer, en je niet op laten jagen, mensen om je heen willen toch resultaat zien. en ik maak liever iets goeds dan iets wat het net niet is. kwestie van instelling
Am I right?deadon
Nou krijg ik zelf 3 januari ook sleutels van een huisje (tussenwoning) en wil er ook wel wat dingen aan veranderen. Ik heb een hoop ambitieuze ideeen en mooie plannen...maar serieus..HOE plan je zoiets? Hoe kun je dat soort dingen als WC verbouwen, stopcontacten plaatsen, muren stucen door het hele huis, kozijn verwijderen, enz..nou inplannen en overzien?
How do you fix that manZal wel gewoon proberen en leren zijn
Klussen = relaxen voor mijquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef Juleh het volgende:
Ziet er allemaal mooi uit Sijp hoor. Wat een werk zeg... waar haal je de tijd en vooral de motivatie vandaan. Ik vind klussen leuk, maar lekker relaxen ook![]()
Zie je, in navolging van MMach heb jij ook al het licht laten branden.quote:
Wat ik er mee ga doen is het volgende:quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:42 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Zie je, in navolging van MMach heb jij ook al het licht laten branden.
Nee, het ziet er werkelijk waar heel mooi uit. Wat is dat mooi opgeknapt. Wel jammer is het dat de trapboom aan de muurkant zo diep in de muur ligt. Of ga je daar nog iets mee doen?
Heeft daar dus mee te amken Mars ( ff ter info)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef richie29 het volgende:
Oh en trouwens....wat is DIT nou?
[afbeelding]
Dat zijn we niet gewent van jou meeeen![]()
Je hoeft maar 1x te dreigen met geen filmpjes meer maken en dan is 't overquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:21 schreef MMach het volgende:
Ja, dat zeggen ze van mij ook, ik zet ook maar gewoon het licht even aan voor een filmpje of foto en dan zeggen ze dat ik nodeloos electriciteit verbruik
![]()
Hej grapjas, dat was geen serieuze kritiek hequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:52 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Heeft daar dus mee te amken Mars ( ff ter info)![]()
Tis vaders(meestal), vader, op pappa maar pappie noemen nee dat doen we nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:50 schreef richie29 het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar natuurlijk nog gefeliciflapstaart met pappie he
en mis ik verder geen foto's van het resultaat na het stofzuigen en opruimen?![]()
2:41...quote:Op maandag 16 oktober 2006 02:41 schreef Cybersijp het volgende:
Ja ja ja tis weer maandag.....................................................
Klussen
klussen
klussen![]()
![]()
![]()
maar eerst nog ff slapen, en dan pas aan de klus![]()
richie dingen kosten ¤28,- het stuk zijn van het merk: hager en op de site van hun kun je wat info bij elkar sprokkelenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:13 schreef richie29 het volgende:
Vet! Ik wist eigenlijk nog niet dat rookmelders er nu ook in toffe designs waren.
Zat me afgelopen weekend juist al af te vragen waar ik die lelijke dingen ging verbergen zonder dat ze hun functie verliezen.
mag ik hier vragen wat die dingen kosten eigenlijk? Ik kon ze zelf, de prijzen dan, zo niet vinden
nu nog biljart ballen die aan je plafond blijven hangen, kan je biljartenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:34 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
Verder nog komplimentje gehad van vaders, "het plafond ligt er zo strak als een biljartlaken in jongen...! "![]()
Gurb,quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:41 schreef Gurb het volgende:
ziet er weer netjes uit, kan het zijn dat ik je radiator mis die eerst wel in de hal stond?
Had ik er metalen plaat achter moeten doen, en dan ronde magneten kon ik echt biljarten op het plafondquote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu nog biljart ballen die aan je plafond blijven hangen, kan je biljarten
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:56 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
Kleine sidenote: de radiator is still alive
Wil ik toch even zeggen. Resiprozaag. Als je de kans krijgt om die te kopen. Doen. Das een genot zo'n ding.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Cybersijp het volgende:
Ja Gurb,
ik ben echt heel erg blij met de keuze die ik gemaakt heb toen. Het mooie is ook dat hij niet zo mega groot is, je zet hem zo in een hoekje, je neemt hem zo ff mee(heb er al laminaat mee afgekort bij een van me beste vrienden) Top ding dus, en ohja had ik gezegd dat hij van makita is ?
Waaat?!?!?!?!? Succes ermee, dan komt verhuizen toch in ene dicht bij!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
oh ja had ik al gemeld dat ik gewoon aan t werk ben?
Verder:
Over de verkoop van ons (huidige ) huis : T kon wel eens met een dag zover zijn...... (keep my fingers crossed modus)
Nou dag voorbij, en onze makelaar heeft het als het goed is een tegenbod gebracht naar de evt . aspirantkopers.Alleen ik ben nogal ad-rem van geest dus weet gauw of ik iets wil of niet en het zal hoogstwaarschijnlijk een paar dagen op zich laten wachten natuurlijk.....Niet iedereen weet meteen wat ze van iets vindenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:25 schreef Cybersijp het volgende:
oh ja had ik al gemeld dat ik gewoon aan t werk ben?
Verder:
Over de verkoop van ons (huidige ) huis : T kon wel eens met een dag zover zijn...... (keep my fingers crossed modus)
ik kijk net in me glazen bol(net terug van de reparateurquote:
me glazen bol is nog niet je van het, had ie moeten weten dat hoewel ik de camera mee had dat de batterijen leeg waren natuurlijk.....quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:45 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ik kijk net in me glazen bol(net terug van de reparateur) en ik zie dat ik morgen de camera mee ga nemen, moet dus goedkomen
verdachte spatiesquote:Op woensdag 1 november 2006 00:55 schreef MMach het volgende:
Ik zie geen foto's, ligt dat aan mij?
of is het gewoon een update zonder foto's maar met veel verdachte spaties?![]()
Dikke kwast( kost wel wat) Deur plat neerleggen in een stofloze ruimte(op schragen) Eventueel als het mogelijk is vloer nat/vochtig sproeien. ivm stofquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:34 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff wat:
Deuren voor ¤30,- bij de spuiterij op kleur laten spuiten gaat niet door. Kost nl. ¤65,- en dan moet ik ze zelf schuren, afplakken etc. ¤30,- was de prijs voor een serie deuren spuiten(gewoon opdekdeurtje geen kralen, bossingen , panelen etc ) Ik ga de deuren benden en boven dus lekker zelf met het rolleke doen
Jan hoogglans breng ik aan met de roller, maar strijk na met idd een dikke kwast, en ik schilder de deuren hangend in de kozijnenquote:Op woensdag 1 november 2006 20:25 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dikke kwast( kost wel wat) Deur plat neerleggen in een stofloze ruimte(op schragen) Eventueel als het mogelijk is vloer nat/vochtig sproeien. ivm stof
Beetje terpentine gebruiken bij het schilderen zodat ie mooi uitloopt en door de terpentine sneller vervliegd. Wasbenzine doen ze ook wel.
Wedden dat je het mooier krijgt dan met een roller.
Ziet er al netjes uit.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:32 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Jan hoogglans breng ik aan met de roller, maar strijk na met idd een dikke kwast, en ik schilder de deuren hangend in de kozijnen![]()
Eh .... neuh niet echt maatje 45 veiligheidsschoen S3 ook goed ?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:44 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ziet er al netjes uit.![]()
En schuren en schuren en schuren. Als je het echt mooit wil krijgen, maar is natuurlijk veel werk, meerdere lagen.
Maar dan heb je er wel jaren plezier van.
Vind je entree ook heel mooi.
En die trap daar lopen jullie toch hopelijk alleen maar met sokken op, toch?
Er staat nu nog een soort van garage op je landgoed ofzo??quote:Op donderdag 2 november 2006 18:53 schreef Cybersijp het volgende:
zo dag voorbij, en de containers staan weer veilig in de winterstalling. Verder de kraandrijver gesproken over mijn garage van de casa op het moment. blijkt 12 1/2 ton te wegen (okay formaat mini bunker dat wel)
Maar ik wil er eigenlijk wel vanaf, ga dus ff op de plaatselijke "aangeboden"site neerplempen in de hoop dat iemand hem wil hebben, ik betaal t transport wel dan( alleen op texel![]()
) bunker slopen en als gewapend beton stukjes aanbieden doe je ook niet zomaar natuurlijk.
Verder had de kraandrijver nog een idee voor een evt. bodemonderzoek mocht het nodig zijn dat ik dat moet laten doen bij de bouw van het schuurke. Scheelt iig flink in de kosten Thx Pietje![]()
Verder heeft hij zelf een schuur gebouwd, wel wat meer dan ik wil laten neerzetten, maar heeft tekeningen daarvan. Aanpassen is natuurlijk makkelijker dan helemaal opnieuw natuurlijk
Morgen weer aan de knutsel, nu ff koffie drinken en onze dochter wat opvrolijken ze is ziek en heeft koorts (arm kind)
quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:13 schreef Cybersijp het volgende:
Goed nieuws !!!!!
makelaar belde net op om te zeggen dat de verkoop rond is
Leveringsakte wordt ergens halverwege januari aanstaande, en op de normale ondervoorbehoud van financiering etc etc zijn we tuurlijk (heel) errug Blij![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo nu eerst :![]()
borje??? me no comprendequote:Op zaterdag 4 november 2006 19:47 schreef Solingjan het volgende:
Netjes
Mis alleen een borje voor de trap
DENK AAN UW maatje 45 veiligheidsschoen S3![]()
Slofjes aan![]()
Dag Arithaquote:Op zondag 5 november 2006 01:41 schreef arithaterhorst het volgende:
Sjiek de friemel zeg, die trap!!!
![]()
Al een mooie loper uitgezocht??? Zo'n zwarte als op het plaatje?
Pinjo, ik weet eerlijkgezegd niet hoe ze de garage hebben geplaatst, dat is in 1969 gebeurd en was ik nog niet op deze aardkloot. De uitvoerenden(opdrachtgevers) zijn ook niet meer in leven dus ik moet het doen met een verhaal van de telekraandrijver welke mij van de week vertelde dat ze het van de achterkant van een vrachtwagen af lieten zakken. Eenmaal op de grond kon hij niet meer verplaatst worden.quote:Op zondag 5 november 2006 12:05 schreef Marsepein het volgende:
Erg mooi die trap! Ook wij hebben zo'n prefab garage staan. Is dat het systeem dat de wielen van de truck in de garage komen en hij die bak als 1 geheel lift aan het dak?
Ik ben bang dat ik niemand kan vinden die dat ding wil hebben. En ik wil hem in de toekomst ook niet houden dus dat wordt nog leuk.
Maar je trap is erg mooi!
Hoi schoonzusjequote:
Eenschquote:Op maandag 6 november 2006 13:43 schreef AnneX het volgende:
En - no offence- de halve manen doen afbreuk aan de het totaalbeeld van hal etc.
dag schatten(aritha en annex) wat zitten toch weer lekker te keuvelen terwijl ik er niet wasquote:Op maandag 6 november 2006 13:08 schreef arithaterhorst het volgende:
Cijb, het is natuurlijk een kwestie van smaak...
Maar persoonlijk zou ik er best extra geld voor over hebben om het niet van trapboom naar trapboom te bekleden. Dan wordt het toch meer een 'normaal beklede trap'. (trapboom is toch het zijbord dat naar boven gaat?).
Ik zou voor omzomen gaan. (maar da's natuurlijk een kwestie van smaak). Een lekkere donkere stof met een dichte pool. Stel dat je 10 meter stof nodig hebt, kost je dat 22 euro (meter in de breedte) om het om te laten zomen. Je brandmelder was duurder
.
Als iemand me zou betrappen op het gebruik van "halve maantjes"schoot me, of rij me achter de dijk met een karretje ofzo...........quote:
Keuvelen?? We zijn voor jou aan het beslissenquote:Op maandag 6 november 2006 17:53 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
dag schatten(aritha en annex) wat zitten toch weer lekker te keuvelen terwijl ik er niet was
Ik had ongeveer dezelfde berekening als jij gemaakt, zo kwam ik op 22 euro (okee, metertje verschil). Alleen de prijs per meter: ik las 1 euro.. het zijn er dus elluf! Da's wel ff wat anders!quote:Eh aritha, ik geloof niet dat ik wakker zou liggen van ¤22,- hoor!! Het is echter een ander verhaal als dan wat je denkt waarschijnlijk. De stof zelf zal niet zo veel meters bedragen maar echter het vestoneren is wel heel wat mters. Denk mar eens aan een touwtje wat je alngs de treden omhoog gaat liggen(15 treden a 60 cm (30 trede, 30 sttotbord) maakt 9m, en de andere kant(rechts dus ) is langer omdat je daar dus de draai naar links hebt() denk aan een mter of 13 á 14 maakt : 23m á ¤11,- en dus al weer ¤250,- Okay er is minder stof nodig i agree. Dus dat zal elkaar opheffen hoop ik.
Oeh, alleen op texel dan kan het idd wel lastig worden. Met een rubber stripje bedoel je tapijt tussen de rubberen stripjes leggen?quote:Mijn optie is om het hier op het eiland te laten stofferen(loper idee) of anders helemaal niks, en dan met de frees twee gootjes infrezen zodat hier een rubberen stripje in kan. Hoogglans maakt het geheel natuurlijk wel gladder.
Oh, dan wassie alleen mooi (zo goed?)quote:En me brandmelder was heulemaal niet duur![]()
![]()
ja aritha, waren we weerquote:Op maandag 6 november 2006 19:28 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Keuvelen?? We zijn voor jou aan het beslissen![]()
[..]
Ik had ongeveer dezelfde berekening als jij gemaakt, zo kwam ik op 22 euro (okee, metertje verschil). Alleen de prijs per meter: ik las 1 euro.. het zijn er dus elluf! Da's wel ff wat anders!
Kun je niet doorzoeken naar iets betaalbaarders?
Kijk zoiets:
http://tuin.2dehands.be/m(...)en-van-tapijten.html
(okee, in belgie... maar dan moet er toch ook iets goedkopers in nederland te vinden zijn?)
[..]
Oeh, alleen op texel dan kan het idd wel lastig worden. Met een rubber stripje bedoel je tapijt tussen de rubberen stripjes leggen?
[..]
Oh, dan wassie alleen mooi (zo goed?)
daar zit ik ook nog hoorquote:Op maandag 6 november 2006 21:42 schreef AnneX het volgende:
die strips in frezen in de treden is ook een strak idee.
Ik zat nog steeds met het strakke plaatje voor ogen van de zwarte loper en de rvs
roedes.
In 2 treden hebben wij het al zitten.
Zo'n zwarte strip vind ik ook wel chique bij de bling bling. En het is héél praktisch tegen uitglijden.
Hou je vast: inclusief frezen door de timmerman + materiaal 12 treden was 450 = oid.
Alle open trap treden zijn al ingefreesd !! - en de rekening betaald- en km's strip liggen in de schuur te wachten tot de trap is geschilderd nadat er 40 dozen en de boekenkast naar boven zijn gesjouwd.
Affijn even off topic en het wordt ms. wel volgend jaar.
Rest van het plan houd dus standquote:Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Cybersijp het volgende:
morgen:(vandaag dus: )
Trapspijlen in de eerste laag hoogglans check
architraven toilet, en deuren van hal in nuancecamel verfen(een tint boven kenia wit)check
linker kant trapboom voorzien van tweede laag hoogglans check
trap leuning in de hoogglans ( eerste laag) check
balluster in de eerste laag hoogglanscheck
voorbereiden verfen deuren(afplakken, en afkitten) check op afplakken na, er moet nog wat vuller weggeschuurd worden nl.
extra gedaan: plafond hal en plafond serre afgekit zodat we morgen extra nette naadjes in het plafond hebben(immers morgen texen van plafonds, en vader cybersijp gaat deuren schilderen.(zet ik ff neer voor mezelf
![]()
Woensdag planning:
plafond serre wit
plafond hal wit
plafond toilet wit
wit = ral 9010 dus niet echt wit
tweede laag hoogglans op:
driehoek onder trap
balluster
trapleuning
trap spijlen
nuance camel op architraven, en kozijnen tweede laag
eerste laag hoogglans op een paar deuren.
Planning is om donderdag plus vrijdag morgen de trap in zijn gehele doen voor de derde en laatste keer in de hoogglans te zetten. dan kan het het weekeinde drogen(ik ben er dan niet vanwege bedrijfsuitje) en dan maandag de deuren verder af te maken, Dinsadg texen van wanden in de hal, lus de laatste laag op de deuren. Dan zijn er nog de meterkast en de bekleding van de standpijp welke gedaan moeten worden maar het meeste is dan klaar in de hal .
Genoeg planning nu , nu ff happen (mihoen met koriander en knoflook)
we zitten opschema : plafond van de hal zit in de latex, en moet bekennen is de juiste keuze geweest is nu duidelijk minder "wit"dan eerst.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:10 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Rest van het plan houd dus standen nu ff happen
![]()
hehe lol, nee hoor zitten nergens druipers hoor. We schilderen wel netjes he?quote:Op woensdag 8 november 2006 16:01 schreef Gurb het volgende:
je bent aardig aan het schilderen zo te zien, vergeet je niet af en toe foto's te maken (of zitten overal druipers aan, en wil je het eerst netjes hebben?)
Sla je spaarvarken alvast maar kapot......quote:Op woensdag 8 november 2006 19:10 schreef hoiti103 het volgende:
Mooi!!!! Gewoon alles. Die trap heeft mij wel geinspireerd, en vandaag verschillende offertes opgevraagd voor een mooie loper. Wel prijzig, maar zie het mede door jouw beeldend verslag helemaal voor me.
![]()
Succes!
Wat mat niks mat das toch aleen maar glinsterglinster (blingbling) aan de zijkanten.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
nou vooruit dan maar
Ik heb er welgeteld eentje gemaakt :
[afbeelding]
Bling bling all the way( alles lijkt matwit te zijn maar is in het "echie"de reflectie van de flits
maat 45 s3 veligheidsschoenquote:Op woensdag 8 november 2006 23:56 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Wat mat niks mat das toch aleen maar glinsterglinster (blingbling) aan de zijkanten.
Investeer in een mooie traploper. Daar heb je jaren plezier van. Wel niet met die maatje ss43 kistjes eroverheen lopen.
Ja dat begrijp ik wel. Maar toch als je het uitstrijkt over .., jaren En achteraf zeg je hadden we het maar gedaan.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:01 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
maat 45 s3 veligheidsschoen![]()
En als jij hem betaald dan haal ik de loper welJe kan je knaken maar ene keer uitgeven jan, en ik heb nog een hele hoop op stapel staan( plannen that is, geen punica's/dinero's euri whatever.... )
Daar waren we ook al geweest dus, hoewel ik geen prijs heb gehad wordt een trap met draai (15 trden) denk ik iets van 1300 euro. Het extra bedrag dan voor extra stof , arbeid, en meer kosten voor voorrijkosten. Das wel ff 3000 gulden!!quote:Op donderdag 9 november 2006 00:54 schreef hoiti103 het volgende:
Hi,
ik had vandaag dus ff gegoogeld. Deze site: www.traploperdesign.nl Gaf me binnen een uur een prijsopgave (plus/minus 1050, rechte trap, 15 treden) Wel inclusief alles, dus leggen, onderkleed, van de riggeltjes (kan ff niet op de naam komen) Ja nog steeds prijzig, maar goed... misschien kan je er iets mee.
Dan nog deze: www.hawacarpets.nl vlgs hun website: Verkoop en montage van traplopers Montage door heel Nederland !
Misschien heb je er iets aan. Zag trouwens op een belgische site een andere montage, dus zonder van die euh.. roedels :-). Zoek morgen wel even het linkje op, is nu wat laat en morgen weer vroeg op.
![]()
Mooi nieuws, wat voor een kleur gaat het worden?quote:Op donderdag 9 november 2006 19:26 schreef Cybersijp het volgende:
en daarnaast naar de stoffeerder geweest voor de loper. we hebben nu een stof die a) redelijk zacht aan de pootjes aanvoelt b) snijvast is c) te leggen is zonder festoneren, banderen etc tec d) mucho dineros goedkoper wordt dan een "echte"loperd. De preciese prijs komt nog maar dat het veel goedkoper wordt staat al vast.
Truttebosje wat een loper zo duur maakt o.a: de stof is een geweven stof(vaak met de hand) en bestaat voor een groot deel uit wol. verder zit er veel werk in het aan elkaar naaien van de verschillende delen. Bij je ouders is deze extra duur uitgevallen, omdat de zijdes dus gefestoneerd moeten worden(maar daar waren wel al geweest zelfquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:07 schreef truttebosje het volgende:
maar ja dit was nog duurder als de prijzen die ik hier voorbij heb zien komen.
Kleur wordt zwart met een bruin puntje erin, of zwart met een wit puntje erin. daar zijn we nog niet uit, maar qua prijs scheelt t niksquote:Op vrijdag 10 november 2006 09:57 schreef Gurb het volgende:
[..]
Mooi nieuws, wat voor een kleur gaat het worden?
Mij wel bekend...maar het blijft me te lichtquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:21 schreef Cybersijp het volgende:
Kroegtijger,
Dat van het "witte"is al eerder aangehaald door iemand, maar het is niet zo wit als je denkt hoor. Is een diepe creme kleur om het zo maar te omschrijven
En now im off, bootje 4 uur halen
![]()
en dan zit het straks onder een traploper ?! smilequote:Op zondag 12 november 2006 17:25 schreef Lambiek12 het volgende:
Ben toch wel benieuwd hoeveel liter verf je weg gesmeert hebt als alles klaar is![]()
Aan de andere kant: ik had al zo weinig nu (425m2quote:Op donderdag 16 november 2006 22:46 schreef Solingjan het volgende:
Gaat om stuks tuin van 15m breed en een meter of 12 diep (hatsjee weer 180m2 erbij
Heb je wel weer lekker meer vrijdheid.![]()
wat kost de grond op Texenquote:Op donderdag 16 november 2006 23:17 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Aan de andere kant: ik had al zo weinig nu (425m2) jeuh!
Als in: onhaalbaar ???quote:
O speelt dat nu al Sijp? Wat gaafquote:Op donderdag 16 november 2006 23:58 schreef Cybersijp het volgende:
enigen die de interesse hebben getoond zijn wij(als mijn buren en ikzelf) de woningbouw heeft er niks aan(staan al appartementen daar(starterswoningen, met 2.5meter tuin en das genoeg voor een paar kratjes buiten koel hebben staan) dus als mijn buren wild gaan doen en bedragen gaan roepen dan wel ja, maar anders? neeDegene die er iets mee kunnen zijn wij, je koopt natuurlijk niet een stukje tuin achter allerlei gebouwen, en je kan er geeneens bij natuurlijk(geen pad, geen toegangsweg)
Maar eerst ff horen dus:)
Kijk das "onze" dude die weer te minste wat er allemaal speelt bij haar k&w volkjequote:Op vrijdag 17 november 2006 00:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O speelt dat nu al Sijp? Wat gaaf![]()
Leek me een goed plan, wat je toen uitlegde. En je tuin is nu al niet klein![]()
Proberen kan altijd, tuurlijk zeg, vooral doen!quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:16 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Kijk das "onze" dude die weer te minste wat er allemaal speelt bij haar k&w volkjekan overigens wezen dat ze ons gewoon keihard uitlachen hoor, maar proberen kan ltijd toch? Ik heb zelf idd al zat grond, maar een strookje van 10m breed en dan 12.5 diep is ook al goed hoor, neemt me buur maar meer(kan ik ook heel goed mee leven overigens .....
Jaquote:Enneh LUIK was erg leuk(en vriendelijke prijzen voor de baco (bacardi reserva voor ¤2,-) Wat een giller weer hé dude ?
![]()
![]()
![]()
Ach t lag wel in België toch ?quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Proberen kan altijd, tuurlijk zeg, vooral doen!
[..]
Ja
Gekkerd![]()
Voor de niet-ingewijden: Sijp was in Luik en sms-te me waar MMach moest wonen of wat zijn nummer was of zo, want dan wilde Sijp wel even een pintje pakken met onze klusheld. Maar Mmach woont heul niet in LuikNou ja, dat was dus allemaal best komisch, op een Duderiaanse Sijpestein-manier
![]()
Ja pop, het lag wel in België, dat had je goedquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:37 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ach t lag wel in België toch ?![]()
en hoho ik heb je voicemail ook nog volgespamd
![]()
T was in ieder geval ergug gezellie daar, schade dat ik dacht dat Mmach in Luik woonde , en nu ga ik afzwaaien voor vandaag. Morgen weer een bos te doenquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja pop, het lag wel in België, dat had je goed![]()
![]()
Het voorlopig koopkontrakt is vorige week donderdagochtend getekend, en we staan op de rol bij de notaris voor 19/01/2007 . 16/12/06 moet de borgsom van 10% bij de notaris aanwezig zijn, maar ik verwacht geen problemen. Kopers zijn nu bezig met de definitieve financiering van het huis(o.a al langs geweest met een makelaar om de executiewaarde te schatten)(dat wil de bank graag weten ivm hypotheekverstrekking...)quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:03 schreef Gurb het volgende:
Leuk plan om extra grond te kopen, tuin heb je nooit genoeg (behalve als je het moet maaien)
Hoe staat het met de verkoop van het oude huis, helemaal rond?
ja ja jaquote:Op vrijdag 17 november 2006 17:19 schreef Cybersijp het volgende:
Zometeen eerst ff bakkie doen, en dan ff met de cam mee foto's maken. Jullie zullen wel zitten te springen om een (foto) update natuurlijk![]()
![]()
Ik leef "on the edge"quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:55 schreef Marsepein het volgende:
Je durft wel, die accuboormachine zo op de trap te zetten
En de deur is mooi geworden zeg!
Haha lol das een goeiequote:Op maandag 20 november 2006 11:08 schreef Solingjan het volgende:
Die Pa die Pa. Als je die toch niet had.![]()
Mijn Pa vertelde altijd op feestjes als ze hem vroegen of dat goed betaald werd.
" Ja, Zwart . Zo zwart dat ik er niets van zie".
Ik denk dat alleen al het idee dat hij jullie KAN helpen en ziet dat jullie het ook heerlijk vinden voor hem een grote voldoening geeft. Hij zal dadelijk ook telkens met trots naar "zijn" huisie komen. Hebben wij toch maar gedaanquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Haha lol das een goeie![]()
Ik geef me vader echter wel soms een kadotje extra hoor, vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag nog een 18volt accuboormachiene van me gehad(makita offcourse...) Was hij echt heel blij mee, dit jaar wou ik hem een werkbroek geven van snickers, met van die kniestukken weet je wel? wou hij niet want dan zou hij er "te werkerig"uit gaan zien
rare pa , die vader van mij. Zelf is hij erg bezig met radiografische modelbouw(al heel veel jaren) en denk erover om nog eens iets van proxxon aan hem te geven voor het helpen op de casa. Maar dat hoeft persé niet natuurlijk. het is meer het "grote goed"waar hij t voor doet.
Vandaag overigens de hal in de latex gezet, en de keuken opgeruimd van schilderijbenodigheden etc. dat staat nu allemaal boven waar we het straks dus ook nodig gaan hebben.
Heb btw al een "fan"van mijn fornuis, de buurvrouw leek het wel een mooi ding en wou hem ook wel. Heb dus maar ff voorgesteld m eens te kijken als we gesetteld zijn
Morgenochtend laag twee van de latex en de hal is qua verfwerk nagenoeg klaar. Effin dat was al duidelijk geworden natuurlijk.
Wordt er een valdorpel in/onder je deur gefreest, of schroef je er een tochtstrip onder?quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:40 schreef Cybersijp het volgende:
voordeur opgehaald bij de schilder, er komt voordat er straks tig lagen lak opzitten nog een "tochvaldorpel"in aan de onderkant. Leek me beter dan zo'n lelijk alu strpije beneden in
Gurb,quote:Op woensdag 22 november 2006 10:10 schreef Gurb het volgende:
[..]
Wordt er een valdorpel in/onder je deur gefreest, of schroef je er een tochtstrip onder?
Dat vermoede ik al als ik zo kijk naar het huidige afwerkingsniveau van de rest van het huisquote:Op woensdag 22 november 2006 11:01 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Gurb,
nee wordt erin gefreesd. Sterker nog timmerman belde net. deur is klaar om op te halen alDeur kan nu dus weer naar de schilder voor de resterende lagen lak.
zometeen weer op "klus"overigens, had net leerling met zijn wekelikse taken lijst(moet menutje koken voor ons op 6/12/06(wel weer de hele dag in the kitchen overigens .....
![]()
We staan op de rol bij de notaris op 19/01/07 de financiering van hun kant moet uiterlijk 16/12/06 rond zijn(plus aanbetaling van 10%) we hebben dus theoretisch tot 19/01 voor we "over"moeten zijn. Echter willen we net na de jaarwisseling over gaan, dan hebben we twee weken ongeveer om alles netjes te maken in ons "oude"huis nog. En dat moet lukken natuurlijkquote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef Gurb het volgende:
[..]
Dat vermoede ik al als ik zo kijk naar het huidige afwerkingsniveau van de rest van het huis![]()
Heb je nu je je andere woning verkocht hebt trouwens een deadline gekregen wanneer het af moet / je over moet, of heb je nog tijd genoeg?
Jij bent volgens mij meer van het andere soort tappen, aan de barquote:Op donderdag 23 november 2006 13:20 schreef Cybersijp het volgende:
lol zelf voor het eerst in me leven draad getapt
Dacht je dat?? denk dat ik een "goed"jaar misschien 10 biertjes drink.......quote:Op donderdag 23 november 2006 13:44 schreef Gurb het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij meer van het andere soort tappen, aan de bar![]()
Voor de rest gaat het wel een beetje Meneer Solinjan????quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Solingjan het volgende:
Weet pa dat nou nog niet? ( jij volgens mij ook niet)![]()
Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit
Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit
enz enz
is overschilderbaar Staat trouwens ook op de bus/tube![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ja voor de rest gaat het prima. Alleen en nou komt ie. IK ja IK heb dat ook een keer gehad bij de ramen. SILOCONEquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:26 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Voor de rest gaat het wel een beetje Meneer Solinjan????![]()
Tis voor een een badkamer.....![]()
en FTR er bestaat een goedje wat je dus bij je verf indoet en pakt de verf wel op siliconen ...![]()
Ehhh, iets minder mag wel hoorquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Solingjan het volgende:
enz enz
Nee ff geen foto's idd ben druk met klussenquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ehhh, iets minder mag wel hoor![]()
Cybersijp: Puik werk hoor, ik bewonder echt je inzet en doorzetting (Had ik dat niet al eens geschreven, nou en, gewoon nog een keer)
Ik zie even geen foto's, of staan die er niet bij, bij de laatste posts?
de todo list van vandaag ga ik niet helemaal redden... ik kom niet "opstoom"vandaag.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:38 schreef Solingjan het volgende:
Das een oud en zeer gerenomeerd merk. Goede keuze.
Maar hebben jullie inmiddels geen eelt op je vingers van het schilderen?
Weet je wat ik nou zou jammer vind als je het zelf doet.
Het resultaat, je ziet het niet. Vrienden en kennissen die komen die zeggen natuurlijk wauw.
Lijkt me heerlijk om dat ook eens te hebben in je eigen huis.
Maar nou komt ie. Let op. Als het je gaat vervelen of je wilt echt van iets nieuws genieten doe dan het volgende:quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:08 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Jammere is idd dat als je het zelf doet(zoals ik en mijn vader) dat je zelf zo bezig bent dat je idd niet echt geniet van hetgeen je al gedaan hebt. Rest om je heem idd van "wauw etc" maar zelf ben je al zo bekend met het geheel dat je het vaker niet dan wel ziet.
Als het strakies klaar is, en we wonen er dan maar eens met een bakkie in de rondte lopen en genieten. Denk dat ik maar ff op me rug ga liggen in de woonkamer. bakkie troost ernaast....![]()
Noem t maar BLA BlAquote:Op zondag 26 november 2006 22:37 schreef richie29 het volgende:
Veel bla bla, maar weinig foto's![]()
Kan het me wel voorstellen, eigenlijk is al met al het verven van de hele woning (want volgens mij krijgt echt ALLES een nieuwe lik verf) nog wel het beroerdste werk.
-Extreem stoffig en slecht voor je longen(schuren)
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-Opnieuw schuren
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-WEER schuren (uche uche)
-WEER laagje verf
-Wachten tot drogen
![]()
![]()
![]()
Schiet gewoon niet op eigenlijk, muurtjes bouwen is veel sneller resultaat.
Ben zelf met een badkamerkastje voor vriendinnetje bezig, van multiplex plankjes gemaakt. Maar na 2 keer schuren en 1 keer verven had het van mij allaaaang af mogen zijn...hehe![]()
Ik zal je hoogstens TOE lachen, uitlachen doen we niet aan. Niet iedereen is het zelfde geschapen voor het DHZ vak snap ie? Daarom floreert een forum als dit ook juist zo goed!quote:Op zondag 26 november 2006 23:23 schreef richie29 het volgende:
Dan maar ff niet in je nieuwe casa ademen na 2,2 kilo shoarma + knoflook.
(anders krult je nieuwe verfje er zo weer af)
Enne, weet wel dat je er veel tijd in steekt hoor, schilderwerk maakt nou juist veel af en strak schilderwerk doet een huisje veel goed.
Half/eind januari en verder mag je mij uitlachen, want dan ga ik zelf beginnen. Deal?
Probeer het maar eens. Met amoniak is het zo droog.quote:Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
En nat schuren, daar begin ik in ieder geval niet aan(okay bij metaal wel) anders moet je weer tig uren wachten eer het droog is(zo weinig tijd , so many things to do)
E. Je handen gaan er van vervellen en je longen zijn ook niet echt gebouwd op langdurig amoniak in-ademen? (bye bye slijmvliezenquote:Op zondag 26 november 2006 23:49 schreef Solingjan het volgende:
Na dat veel bla bla en boe boe boe wat niet echt motiverend werkt hier misschien een tip voor het schuren.
Nat schuren![]()
Met een scheutje amoniak in het water.
A dat reinigt
B het droogt sneller op doordat de amoniak vervliegt en het water ook.
C. Het stof niet zo. Ook al omdat je vaak na het schuren gelijk wil gaan schilderen. Er zweeft dan nog de nodige stof door de ruimte.
D. Je krijgt niet van die stoflongen( En je neus blijft schoon!!)
Wens vaders morgen succes bij het schuren.![]()
"Sowhat?" Maar wel tipsquote:Op maandag 27 november 2006 16:01 schreef B.A.Trix het volgende:
Het huis is "zowat" klaar en dan komen jullie met al die tips.. Denk dat die allemaal wel bekend zijn hoor.![]()
Ik vind het ook beetje laag voor Jo-anne of wordt dat nog anders?quote:Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef Marsepein het volgende:
He, leuk een foto die nog niet eerder vanuit die positie is langsgekomen! Is dat traphekje niet aan de lage kant?
Eet smakelijk en veel plezier!
Schone Zusterquote:Op woensdag 29 november 2006 22:07 schreef peet38 het volgende:
[..]
Ik vind het ook beetje laag voor Jo-anne of wordt dat nog anders?
he he ff op me vader letten hoor, beste man is wel 70 jaar oud hoor!!quote:Op woensdag 29 november 2006 22:24 schreef Solingjan het volgende:
Nou dan even reageren. Even een stoot onder de gordel Hart onder de riem.
Zet um op en je zet vaders wel goed aan het werk. Beul hem maar flink af![]()
Doe hem is een subtiel kado.
Bijv. een nieuw stuk schuurpapier of een kwastje voor te schilderen(of als surprise voor Sinterklaas)
Zal hij vast wel leuk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |