Huis van de kleine beer betekend datquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:20 schreef Koningin het volgende:
Wat betekent “Casa Pequena Elbera” eigenlijk?
Nee er zijn wel delen waar het "grijze"water wordt afgevoerd naar sloten en vaarten e.d, maar dat is nog niet overal zo. bij ons voor de deur van de casa ligt alleen riool nu. Dus plan is om die nu aan te sluiten op het riool, en dan als het ooit zo ver komt dat het grijze water circuit ook bij ons in de straat wordt geintroduceerd dan kan ik het alsnog erop aansluiten. Ik zorg gewoon dat zo dicht mogelijk bij de straat de koppeling komt, dat scheelt dan weer een hele tuin openhalen om e.e.a aan te sluiten.quote:Op zondag 10 september 2006 12:44 schreef Marsepein het volgende:
Deel 4![]()
Heel veel klusplezeier verder en leuk dat we nog steeds mee mogen lezen met jouw klusreportages![]()
In je OP heb je het over het aansluiten van regenwater op het riool. Is er op Texel geen apart regenwaterstelsel (Zgn grijs water)
Eh we houden nog lang niet op hoor!!! Mijn vrouw heeft vanavond nog tegen me gezegd nadat ik tegen haar zei dat ik morgen weer met vader Cybersijpo aan het klussen ga, dat het wel lekker is straks over een jaar of drie dat alles af is dan..........quote:Op maandag 11 september 2006 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
zeg! hou eens op johnou moet ik al weer TVPen
Thx aritha, blij om te zien dat jullie inmiddels ook weer uit de bus spachtelputz vandaan zijn gekropen......quote:Op maandag 11 september 2006 22:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Bij jullie stopt het ook niet he![]()
Ziet er super uit, en eerlijk gezegd vind ik de trap er veel beter op geworden. En dan issie nog niet een af.
Lange dagen hoor, Cijb... Zeker als kok. Het is vast al veel vaker gevraagd, maar enig idee wanneer jullie over gaan?
Ik las ook dat er mensen geinteresseerd waren in jullie oude huis. Is daar al meer nieuws over?
Als ik het zo op de foto's zie, heb je zowel links als rechts in de WC een waterleiding?quote:
Mogguhquote:Op dinsdag 12 september 2006 09:56 schreef Cybersijp het volgende:
Ook goedemorgen Gurb.....
Fonteintje en het toilet![]()
Oh die witte bedoel je?quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:25 schreef Gurb het volgende:
Wat Marsepein zegt idd, als ik het goed zie, heb je drie wateraansluitingen in de toilet.
één voor het reservoir, één voor een fonteintje (allebei op de wand tussen het toilet en de kelder), en dan nog eentje op de andere wand.
Wat een leuk verhaal, ik houd er wel van als er geschiedenis achter een huis/naam zit!quote:Op zondag 10 september 2006 01:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Huis van de kleine beer betekend datDas Spaans , net zoiets als Chorizo
Net ff alle gekheid op een stokkie nou. Mijn opa heeft vroeger een van de eerste snackbars gehad van Nederland, heette "Het Ijsbeertje", opa werd dus in de volksmond, "Sijp de beer" genoemd(opa heette ook Sijp, ben ik naar vernoemd nl.
) Mijn moeder heeft ooit eens op vakantie in Spanje een bord laten maken voor op haar huis, omdat ze de dochter was van "sijp de Beer", werd t dus huis van de kleine beer. Broer van mijn moeder wordt hier in de volksmond dan ook" Frits Beer" genoemd. Snappie nou ?
Eigenlijk werd Opa ook wel "sijp de fluiter" genoemd, maar das weer een ander verhaal. Maar dat kan je wel raden hoe en wat waar die naam vandaan komt.
Die latjes onder de tredes, tegen doorzakken en krakenquote:Op dinsdag 19 september 2006 08:05 schreef arithaterhorst het volgende:
Joh dat knapt weer erg op met het stucwerk enzo zeg!
Die laatste foto's met de trap... Wat hebben jullie nou gedaan daar?
Ik zie het niet![]()
Nee idd Gurg, goed gezienquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:27 schreef Gurb het volgende:
Heel mooi dat die contouren van die oude tegellambrisering zo zichtbaar is, trekt toch wel weg.
Je gaat de wand van de toilet niet tot bovenin tegelen zo te zien?
Opstaan met je luie kont!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:49 schreef Cybersijp het volgende:
minor update:
de tegelzetter komt vndaag al! Tegels zijn vanmorgen binnen gekomen (07:30) en ik werd gebeld of het schikte om............. 08:00!!! ja ik sliep nog
Maar wel :![]()
quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:33 schreef sanger het volgende:
Je hebt niet stil gezeten tijdens mijn vakantie Sijp! Leuk weer een deel erbij! Weer mooi volgen allemaal
Erg,,,, Witquote:
Thx Vonkiequote:Op dinsdag 26 september 2006 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Erg,,,, Wit![]()
Zou niet mijn keuze zijn geweest, maar het is en blijft jou casa
Maar kunnen we eigenlijk nog wel spreken van een renovatie ?![]()
thx schone zusquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:34 schreef peet38 het volgende:
Mooi geworden die trap!!!!!
Super dat de gang straks ook af is als jullie gaan wonen.
Die verlichting werkelijk waar schitterend !quote:Op zondag 1 oktober 2006 01:20 schreef Cybersijp het volgende:
Ideeën opdoen ergens anders is nooit erg toch?
Wat jij "wit"noemt is overigens echt geen wit in de realiteit hoor!!! Kijk hier maar :
[afbeelding]
Bij daglicht, het plafond van de woonkamer
[afbeelding]
s avonds met kunstlichtjes aan. Hoewel het voor wit door moet gaan zit er heel erg duidelijk een "tint"in. Kleur is kenia wit, alles uitgevoerd is wijzonol hoogglans interieur verf.
eensch...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef richie29 het volgende:
Oh en trouwens....wat is DIT nou?
[afbeelding]
Dat zijn we niet gewent van jou meeeen![]()
Kijk en leer zou ik zeggen, er komen genoeg verbouwingen langs hier op K&W waar je de volgorde zietquote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:28 schreef richie29 het volgende:
HE lijpe Cybersijp...ik blijf je verbouwing met bewondering volgen.
Ik ben niet lijp hôr ! sterker nog heel systematisch persoontje ook nogeens
Je topics zijn echt een inspiratiebron en een voorbeeld voor dit forum (al zeg ik het zelf). Het meest valt me op dat je de verbouwing zo sytematisch aanpakt.thx! is logischer om het per ruimte te doen overigens, hou je het overzicht zeg maar, maar moet bekennen dat de ruimtes boven diverse stadia van afwerking hebben hoor. Heeft wel een reden overigens. Straks als ik wat meer tijd heb(met een week of vier) dan zal ik ruimte voor ruimte zeg maar als woonkamerklaar gaan maken. Daarna met de Mrs erin om de details te regelen(stofering, gordijnen e tc etc)
Doe je dit soort verbouwingen al veel langer? Of is het zegmaar de ervaring die je tot nu toe opgedaan hebt?nee tis de eerste verbouwing, heb het echter wel met de paplepel ingegoten gekregen, omdat vader Cybersijp zijn eigen (vorige) woning ook zelf met hulp van wat aanneemklussen heeft verherbouwd
- Goede voorbereiding / nadenken voordat je aan de slag gaat
- Niet besparen op hulpmiddelen, gereedschappen en (bouw)materialen
- Altijd (of bijna altijd) opruimen na het klussen
- Mazzel met handige hulpjes in de familie en vriendenkring
ja komt het wel op neer ongeveer, en je niet op laten jagen, mensen om je heen willen toch resultaat zien. en ik maak liever iets goeds dan iets wat het net niet is. kwestie van instelling
Am I right?deadon
Nou krijg ik zelf 3 januari ook sleutels van een huisje (tussenwoning) en wil er ook wel wat dingen aan veranderen. Ik heb een hoop ambitieuze ideeen en mooie plannen...maar serieus..HOE plan je zoiets? Hoe kun je dat soort dingen als WC verbouwen, stopcontacten plaatsen, muren stucen door het hele huis, kozijn verwijderen, enz..nou inplannen en overzien?
How do you fix that manZal wel gewoon proberen en leren zijn
Klussen = relaxen voor mijquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef Juleh het volgende:
Ziet er allemaal mooi uit Sijp hoor. Wat een werk zeg... waar haal je de tijd en vooral de motivatie vandaan. Ik vind klussen leuk, maar lekker relaxen ook![]()
Zie je, in navolging van MMach heb jij ook al het licht laten branden.quote:
Wat ik er mee ga doen is het volgende:quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:42 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Zie je, in navolging van MMach heb jij ook al het licht laten branden.
Nee, het ziet er werkelijk waar heel mooi uit. Wat is dat mooi opgeknapt. Wel jammer is het dat de trapboom aan de muurkant zo diep in de muur ligt. Of ga je daar nog iets mee doen?
Heeft daar dus mee te amken Mars ( ff ter info)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef richie29 het volgende:
Oh en trouwens....wat is DIT nou?
[afbeelding]
Dat zijn we niet gewent van jou meeeen![]()
Je hoeft maar 1x te dreigen met geen filmpjes meer maken en dan is 't overquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:21 schreef MMach het volgende:
Ja, dat zeggen ze van mij ook, ik zet ook maar gewoon het licht even aan voor een filmpje of foto en dan zeggen ze dat ik nodeloos electriciteit verbruik
![]()
Hej grapjas, dat was geen serieuze kritiek hequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:52 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Heeft daar dus mee te amken Mars ( ff ter info)![]()
Tis vaders(meestal), vader, op pappa maar pappie noemen nee dat doen we nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:50 schreef richie29 het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, maar natuurlijk nog gefeliciflapstaart met pappie he
en mis ik verder geen foto's van het resultaat na het stofzuigen en opruimen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |