abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43662197
tada waren we wieder:P

Gedaan:

verfen nis van postvak, plus deel bekleding deurkozijn bij de voordeur. Afplakken van al waar geen latex op moet komen, de bus latex opengetrokken en dacht al te zien dat t best wel een donkere kleur verf was..... hadden ze ipv kenia wit half recept maar gewoon heel recept gedaan dus...

Ik dus maar ff de cshilder gebeld, en die besteld ma morgen ff een bus hagelwit zodat we van de bus latex die ik heb staan dus twee emmers latex half recept kan maken. Bus die over blijft smeerd hij wel weer ergens weg ( )

Verder de rechter trapleuning voorzien van tweede laag grondverf dus.

maandag:

Opruimen van de beneden verdieping, keuken en hal zodat er van de week al flink opgeruimd kan worden beneden(ligt heul wat stof ) en gaan we verder met de bovenverdieping dus.

Eerst de badkamer afschilderen, en nog wat kitwerk, plus deur passend maken aldaar.

Daarna overloop de laatste werkjes geven

Daarna Voorste slaapkamer afmaken (verfen, wat aftimmerwerk)

daarna master bedroom(verfen, afwerken)

Als laatste het kleine slaapkamertje aanpakken(o.a dozen infrezen, opnieuw wand en plafond bekleding aanbrengen, stroomvoorziening, cai en utp, aftimmeren en verfen dus.

daarna laminaat leggen op boven verdieping, maar zo ver is het nog niet zal zekers deel 5 worden
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_43702353
Goed change of plan...

Morgen geen vader cybersijp aanwezig om ondergetekende mentaal en fysiek bij te staan. Vaders moet morgen nl. op een begravenis in Lelystad(vaders is nl. ook nog actief met een museum hier op het eiland, en een van de mensen die achter de schermen veel materiaal voor het museum heeft aangeleverd is overleden nl. Vanuit het bestuur gaan mijn vader en zijn vriendin dus op de begravenis aldaar)

Zelf ga ik:

Opruimen voor zover als het gaat sommige dingen kan ik nu nog niet naar boven brengen omdat je dan beschadigingen kan krijgen her en der in de hal(zonde van het werk zak maar zeggen) , maar al een heel gedeelte kan natuurlijk gewoon opgeruimd worden.

In de middag(16:00) komt de nieuwe witte latex, kunnen we mengen en dan kan ik morgenavond nog de hal in de eerste laag tex zetten. Dinsdag kan dan laag twee plus laatste laag op de plintjes. Afspraak voor Woensdagmiddag om af te komen kitten van de kitter staat nl.(en blijft natuurlijk staan )

Het zal dus wel dinsdag middag of woensdag worden eer we daadwerkelijk naar boven raken. maar goed van de week komt de hal op zeker klaar. Morgen kan bijv. gewoon de derde laag grond op de rechtertrapboom gezet worden, dinsdag schuren en laag een van de hoogglans erop.Etc etc maar dan steeds een dag ertussen natuurlijk leert ons dat deze week moet lukken.

De voordeur zal met een goede week ook wel klaar zijn denk ik, dus dan is alles weer klaar.

Deurbeslag (op slot na) is ook al aanwezig, plus het ontbrekende cijfer "5" is nu eindelijk ook binnen gekomen(na 5(!) keer teruggestuurd te zijn (steeds iets niet goed, niet netjes, beschadigd etc etc)

Deurbel drukker kan van de week erook op gemaakt worden, dus de hal dat zit wel snor voor zo ver als ik kan zien.

T is alleen zo f****** moeilijk om elke dag weer gemotiveerd daar te staan(heb nl. nog echt haast geen dag vrij gehad dit jaar nl. (naast t werk natuurlijk, en dat pleegt normaal al eens beste aanslag op je) Maar met hulp van vader cybersijp komen we eer toch steeds wieder bovenop. Pap mocht je dit eens lezen ....
  zondag 19 november 2006 @ 23:04:54 #253
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43702591
Hulde voor pa Sijp en wat schiet het mooi op zeg!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_43703480
Doe dan een bosje bloemen ofzo

neuh me vader geeft daar niks om, t is geen gereedschap, geen boek over zijn hobby(cessna vliegmachines) dan wel iets waar hij wat mee heeft. Hulde is goed genoeg dus
pi_43711407
Die Pa die Pa. Als je die toch niet had.
Mijn Pa vertelde altijd op feestjes als ze hem vroegen of dat goed betaald werd.
" Ja, Zwart . Zo zwart dat ik er niets van zie".
pi_43735496
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:08 schreef Solingjan het volgende:
Die Pa die Pa. Als je die toch niet had.
Mijn Pa vertelde altijd op feestjes als ze hem vroegen of dat goed betaald werd.
" Ja, Zwart . Zo zwart dat ik er niets van zie".
Haha lol das een goeie

Ik geef me vader echter wel soms een kadotje extra hoor, vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag nog een 18volt accuboormachiene van me gehad(makita offcourse... ) Was hij echt heel blij mee, dit jaar wou ik hem een werkbroek geven van snickers, met van die kniestukken weet je wel? wou hij niet want dan zou hij er "te werkerig"uit gaan zien rare pa , die vader van mij. Zelf is hij erg bezig met radiografische modelbouw(al heel veel jaren) en denk erover om nog eens iets van proxxon aan hem te geven voor het helpen op de casa. Maar dat hoeft persé niet natuurlijk. het is meer het "grote goed"waar hij t voor doet.

Vandaag overigens de hal in de latex gezet, en de keuken opgeruimd van schilderijbenodigheden etc. dat staat nu allemaal boven waar we het straks dus ook nodig gaan hebben.

Heb btw al een "fan"van mijn fornuis, de buurvrouw leek het wel een mooi ding en wou hem ook wel. Heb dus maar ff voorgesteld m eens te kijken als we gesetteld zijn

Morgenochtend laag twee van de latex en de hal is qua verfwerk nagenoeg klaar. Effin dat was al duidelijk geworden natuurlijk.
pi_43761293
zow dag voorbij (again )

gedaan:

voordeur opgehaald bij de schilder, er komt voordat er straks tig lagen lak opzitten nog een "tochvaldorpel"in aan de onderkant. Leek me beter dan zo'n lelijk alu strpije beneden in

Hal voor de tweede keer in de latex gezet

keuken is gesopt door de Mrs Cypersijpo

verfwerk van badkamer is geschuurd

trapleuning rechts heeft de eerste laag hoogglans te apkken, morgen weer monteren en dan elke dag een laagje erop

Afplaktape verwijderd van het texxen

vloer hal ff beetje gekuisd zodat er morgen langs de randen gekit kan gan worden, plus in het toilet

Dat was hem weeer , hasta la vista
pi_43767299
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Haha lol das een goeie

Ik geef me vader echter wel soms een kadotje extra hoor, vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag nog een 18volt accuboormachiene van me gehad(makita offcourse... ) Was hij echt heel blij mee, dit jaar wou ik hem een werkbroek geven van snickers, met van die kniestukken weet je wel? wou hij niet want dan zou hij er "te werkerig"uit gaan zien rare pa , die vader van mij. Zelf is hij erg bezig met radiografische modelbouw(al heel veel jaren) en denk erover om nog eens iets van proxxon aan hem te geven voor het helpen op de casa. Maar dat hoeft persé niet natuurlijk. het is meer het "grote goed"waar hij t voor doet.

Vandaag overigens de hal in de latex gezet, en de keuken opgeruimd van schilderijbenodigheden etc. dat staat nu allemaal boven waar we het straks dus ook nodig gaan hebben.

Heb btw al een "fan"van mijn fornuis, de buurvrouw leek het wel een mooi ding en wou hem ook wel. Heb dus maar ff voorgesteld m eens te kijken als we gesetteld zijn

Morgenochtend laag twee van de latex en de hal is qua verfwerk nagenoeg klaar. Effin dat was al duidelijk geworden natuurlijk.
Ik denk dat alleen al het idee dat hij jullie KAN helpen en ziet dat jullie het ook heerlijk vinden voor hem een grote voldoening geeft. Hij zal dadelijk ook telkens met trots naar "zijn" huisie komen. Hebben wij toch maar gedaan
pi_43767732
lol vandaag had vaders zijn dag niet(zei hij zelf al overigens ) liep hij toch te "mekkeren" zeg..... Ach dan moet ik wel lachen hoor," de appel valt niet ver van de boom " comes to mind ! We kunnen er dan samen lekker en hartelijk om lachen hoor overigens
pi_43768939
Jij blijft ook stug doorgaan met klussen he. Super hoor, hoe het eruit komt te zien. En ook de kwaliteit waarmee (het aantal lagen grondverf en aflak bijvoorbeeld). Helemaal goed
pi_43774290
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:40 schreef Cybersijp het volgende:

voordeur opgehaald bij de schilder, er komt voordat er straks tig lagen lak opzitten nog een "tochvaldorpel"in aan de onderkant. Leek me beter dan zo'n lelijk alu strpije beneden in
Wordt er een valdorpel in/onder je deur gefreest, of schroef je er een tochtstrip onder?
pi_43775475
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:10 schreef Gurb het volgende:

[..]

Wordt er een valdorpel in/onder je deur gefreest, of schroef je er een tochtstrip onder?
Gurb,

nee wordt erin gefreesd. Sterker nog timmerman belde net. deur is klaar om op te halen al Deur kan nu dus weer naar de schilder voor de resterende lagen lak.

zometeen weer op "klus"overigens, had net leerling met zijn wekelikse taken lijst(moet menutje koken voor ons op 6/12/06 (wel weer de hele dag in the kitchen overigens .....
pi_43780531
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:01 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Gurb,

nee wordt erin gefreesd. Sterker nog timmerman belde net. deur is klaar om op te halen al Deur kan nu dus weer naar de schilder voor de resterende lagen lak.

zometeen weer op "klus"overigens, had net leerling met zijn wekelikse taken lijst(moet menutje koken voor ons op 6/12/06 (wel weer de hele dag in the kitchen overigens .....
Dat vermoede ik al als ik zo kijk naar het huidige afwerkingsniveau van de rest van het huis

Heb je nu je je andere woning verkocht hebt trouwens een deadline gekregen wanneer het af moet / je over moet, of heb je nog tijd genoeg?
pi_43803100
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef Gurb het volgende:

[..]

Dat vermoede ik al als ik zo kijk naar het huidige afwerkingsniveau van de rest van het huis

Heb je nu je je andere woning verkocht hebt trouwens een deadline gekregen wanneer het af moet / je over moet, of heb je nog tijd genoeg?
We staan op de rol bij de notaris op 19/01/07 de financiering van hun kant moet uiterlijk 16/12/06 rond zijn(plus aanbetaling van 10%) we hebben dus theoretisch tot 19/01 voor we "over"moeten zijn. Echter willen we net na de jaarwisseling over gaan, dan hebben we twee weken ongeveer om alles netjes te maken in ons "oude"huis nog. En dat moet lukken natuurlijk

Verder vandaag gedaan:

Eindelijk de "5" van ons huisnummer binnen gekregen vorige week, en omdat ik vanmiddag moest wachten op de kitter(man man man wat een held met kit echt.... ) kon ik niet al te veel troep maken natuurlijk...(is echt goed, doet gewoon heel landal greenparks met zijn vrouw qua kitwerk/afdichtingswerk aan zwembaden, kleedhokjes etc. In Nederland dan hé!!! )

Heb dus het huisnummer opgehangen, plus de beldrukker opgehangen naast de voordeur(okay waar de voordeur komt ) en bedraad naar de meterkast, plus vastgezet. Deur van de badkamer ontdaan van beslag en slot zodat ik morgen ochtend als de kit droog is dus met de schaaf er twee mm vanaf kan halen aan de zijkant. Verder morgen nog twee deuren schaven( de beide slaapkamerdeuren kunnen aan de onderkant wel wat schaafwerk gebruiken )

Verder onderzoek gedaan naar onze kachel, nl. of de pomp van de vloerverwarming gevoed kan worden en geschakeld direct met de naloop tijd van de cv installatie. Hierdoor heb je dus niet 24/7 een pomp van 60 w draaien. En raad eens? dat kon tot een amperé stroom(dus circa 220W) Pomp is 60W dus kan makkelijk. Ik blij dus ! Scheelt weer stroomverbruik de komende jaren .

Morgenochtend even een trapleuning houder oplaten boren van M8 naar M10 omdat er twee kijlbouten in de muur op de overloop zitten( en bijbehorende gaten al) en een ander merk als de leuninghouders als wat ik wil heeft ze wel maar deze die ik nu heb natuurlijk weer niet. Ga daarvoor even naar een kennis dus dat moet geen probleem zijn dunkt mij heb nl. zelf geen draadtappers(mijn vader ook niet overigens, ja wel maar dan tot M8. Gebruikt noit naar eigen zeggen zulk sterk spul )

Morgenochtend ook het begin van de witte tornado in de woonkamer, dus steeds minder plaats om te knutselen in de Casa echter wel meer "balzaal"

Affijn hij gaat lekker

[ Bericht 4% gewijzigd door Cybersijp op 22-11-2006 23:04:51 ]
  donderdag 23 november 2006 @ 00:34:07 #265
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_43807626
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:59 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Affijn hij gaat lekker
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_43817785
lol zelf voor het eerst in me leven draad getapt, breekt er natuurlijk een tap af Maar goed die kreeg ik er nog wel uit(zag mezelf al een nieuwe leuninghouder halen ) Eind goed al goed, nog ff nagedraaid met ander m10 tapje en bevestigen maar ! rest van de leuning hangt nu ook .

Verder bezig met de tweede deur qua schaafwerk, eerste hangt alweer, alleen is een een scaharnierpen krom(ff nieuwe halen dus , anders als je ooit nog die deur eruit moet halen weer stress )

ramen aan de binnekant van de woonkamer worden vandaag gesopt, en de vloer zal ook afgenomen worden.

Hij gaat dus nog steeds lekker
pi_43818616
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:20 schreef Cybersijp het volgende:
lol zelf voor het eerst in me leven draad getapt
Jij bent volgens mij meer van het andere soort tappen, aan de bar
pi_43826612
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:44 schreef Gurb het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij meer van het andere soort tappen, aan de bar
Dacht je dat?? denk dat ik een "goed"jaar misschien 10 biertjes drink.......

Ik tap meer koffie uit de koffiemachine op het werk dan na het werk voor mijn collega's aan de bar hoor

Ik drink eigenlijk alleen alcohol als ik echt in de stemming ben, en dat gebeurd niet veel, moet nl. altijd nog de "tent"afsluiten en met de auto de spullen naar de baas brengen. In mijn geval dus absoluut GEEN alcohol tijdens het rijden.

Maar das ff off topic.....

Vanmiddag gedaan:

Woonkamer, hal en keukenvloer zijn nu ook weer stofvrij en gesopt(de mrs ) Zelf bezig geweest met de deuren op de overloop vandaag.

Passend gemaakt van deur badkamer(liep aan) en nieuw slot gehaald, plus slotplaatje weer bijgevijld zodat het nieuwe slot ook past.

Passend maken van de deur naar de masterbedroom, plus slot verwijderd alhier. Slot was kompleet dichtgeverfd ( heb ik zo'n hekel aan hé? ) plus liep niet lekker meer, sleutel was al langer zoek dus kon ook niet meer op slot. Dus ook hier een nieuw slot voor gehaald. Alleen een slot van 80 jaar oud wordt niet meer gelijk gemaakt nu. Dus ander model.Verder nieuwe schanieren erop gezet (rvs, en die ga ik niet verfen) En dus alvast vorm bijgebeiteld in de deur zelf en slotplaatje verwijderd. dat laatste ging niet zo makkelijk omdat een of andere arie het slotplaatje met spijkers had vastgemaakt (en nee niet van die kleintjes ook ) Dus hoop schade aan deurkozijn later plaatje los. Ff nieuwe net gehaald morgen bevestigen. En dan maar weer uitvullen.

Deur naar de voorste slaapkamer is ook weer opnieuw afgehangen, en aan de onderkant ff de elektrische schaaf erover heen. Liep wat aan op de drempel daar.

De laatste deur (die van computerhok/tweede kinderkamer straks wie zal t zeggen... ) loopt lekker en heeft geen aandacht nodig.

Morgen dus vullen, schuren, plamuren van deuren en panelen op de overloop. De mdf panelen daar hebben de tijd gehad om te gaan werken(is normaal overigens) en worden straks voor de laatste keer in de verf gezet. De naadjes van het mdf vullen met een heel klein beetje kit(hier en daar maar hoor).

Trapgat verder afwerken, schuren plamuren denk ik en dan zal de dag al weer om zijn denk ik.

maar goed hij gaat........ lekker
pi_43858114
zijn we weer:

vandaag zijn we de overloop op gegaan, en vaders is met de badkamer bezig geweest...

Dacht wel ff siliconenkit over te kunnen schilderen ... ( en daar heb je dan je klus enthousiasme van )

dat ging dus niet, vaders alles weer afvegen rommeltje alom natuurlijk Ik nog: "ik had het je vanmorgen nog gezegd vaders.... " hij dol natuurlijk heerlijk vaders opstoken

Maargoed de overloop dus, het trapgat is nu helemaal dicht. Afgetimmerd en klaar voord e laatste lagen verf. Vanmiddag in de rondte geweest met vuller en de kitspuit. Dus morgen kan er naast wat lichtschuurwerk weer geschilderd worden

Verder nog wtee nieuwe scharnieren gehaald voor de deur naar de badkamer. gisteren nieuwe pen gehaald maar hij "loopt"niet lekker naar mijn idee. Dus dan maar ff anders, nu met kogellagers gehaald. zoeft erover!

Verder nog een gelukkie gehad met de deuren, skantrae gestaat 25 jaar en dus nu op de deuren die je koopt van hun 25% korting op glas en op beslag. laat ik nou net de hele mikmak bij hun vandaan hebben!! Leverd dus ff 240,- euri op (ja ik weet het handel is erg duur maar wel mooi )

Morgen weer verder in me up(remi noem het maar wat) vaders heeft oude lullen dag(atv dag ) die is er maandag weer dus.

Affijn hij gaat nog steeds lekker(der)
pi_43861635
Weet pa dat nou nog niet? ( jij volgens mij ook niet)
Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit
Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit
enz enz
is overschilderbaar Staat trouwens ook op de bus/tube
pi_43863511
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Solingjan het volgende:
Weet pa dat nou nog niet? ( jij volgens mij ook niet)
enz enz
is overschilderbaar Staat trouwens ook op de bus/tube
Voor de rest gaat het wel een beetje Meneer Solinjan????

Tis voor een een badkamer.....

en FTR er bestaat een goedje wat je dus bij je verf indoet en pakt de verf wel op siliconen ...
pi_43864866
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:26 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Voor de rest gaat het wel een beetje Meneer Solinjan????

Tis voor een een badkamer.....

en FTR er bestaat een goedje wat je dus bij je verf indoet en pakt de verf wel op siliconen ...
Ja ja voor de rest gaat het prima. Alleen en nou komt ie. IK ja IK heb dat ook een keer gehad bij de ramen. SILOCONE
Stom stom stom. Inmiddels gebruik ik alleen maar acrylaat. Tenminste als ik ook maar een klein vermoede heb dat het geschilderd gaat worden.
Maar ook in de badkamer gebruik ik acrylaat, behalve dan daar wat nat kan worden.

Welke verf gebruik je dan???

ps Wat zal die pa van jou in zijn vuistje gelachen hebben. Had je maar .....op een briefje moeten schrijven
pi_43866168
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Solingjan het volgende:
enz enz
Ehhh, iets minder mag wel hoor

Cybersijp: Puik werk hoor, ik bewonder echt je inzet en doorzetting (Had ik dat niet al eens geschreven, nou en, gewoon nog een keer )

Ik zie even geen foto's, of staan die er niet bij, bij de laatste posts?
pi_43868461
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ehhh, iets minder mag wel hoor

Cybersijp: Puik werk hoor, ik bewonder echt je inzet en doorzetting (Had ik dat niet al eens geschreven, nou en, gewoon nog een keer )

Ik zie even geen foto's, of staan die er niet bij, bij de laatste posts?
Nee ff geen foto's idd ben druk met klussen

Wil morgen en Zondag(ja ja ) de overloop op deuren na klaar geschilderd hebben.

Morgen dus:

verfen en schuren architraven(eerst schuren uiteraard)
grondverf nieuwe betimmering van vandaag(trapgat e.d)
schuren van plamuurplekjes her en der
plafond in de latex zetten(een laag is genoeg met die agnes platen )

Zondag:
schuren van deuren, kitten ervan
trapgat in de laatset laag bling(ik hoop dat een laag genoeg is hier)
wanden laatste laag hoogglans

En nog ff voor Jan de man:

Ik gebruik Wijzonol hoogglans interieur verf(overal, in divesre tinten uiteraard)
pi_43874195
Das een oud en zeer gerenomeerd merk. Goede keuze.
Maar hebben jullie inmiddels geen eelt op je vingers van het schilderen?
Weet je wat ik nou zou jammer vind als je het zelf doet.
Het resultaat, je ziet het niet. Vrienden en kennissen die komen die zeggen natuurlijk wauw.
Lijkt me heerlijk om dat ook eens te hebben in je eigen huis.
pi_43876731
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 10:38 schreef Solingjan het volgende:
Das een oud en zeer gerenomeerd merk. Goede keuze.
Maar hebben jullie inmiddels geen eelt op je vingers van het schilderen?
Weet je wat ik nou zou jammer vind als je het zelf doet.
Het resultaat, je ziet het niet. Vrienden en kennissen die komen die zeggen natuurlijk wauw.
Lijkt me heerlijk om dat ook eens te hebben in je eigen huis.
de todo list van vandaag ga ik niet helemaal redden... ik kom niet "opstoom"vandaag.

En over het schilderen, ja tis is nogal een klus ja alleen schilderen komt altijd aan het einde hé? dus het eind is/komt in zicht.

Jammere is idd dat als je het zelf doet(zoals ik en mijn vader) dat je zelf zo bezig bent dat je idd niet echt geniet van hetgeen je al gedaan hebt. Rest om je heem idd van "wauw etc" maar zelf ben je al zo bekend met het geheel dat je het vaker niet dan wel ziet.

Als het strakies klaar is, en we wonen er dan maar eens met een bakkie in de rondte lopen en genieten. Denk dat ik maar ff op me rug ga liggen in de woonkamer. bakkie troost ernaast....

Maar goed genoeg geouweneeld nu ff naar de casa toe, anders kan ik me hele dag wel afschrijven
pi_43879455
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:08 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Jammere is idd dat als je het zelf doet(zoals ik en mijn vader) dat je zelf zo bezig bent dat je idd niet echt geniet van hetgeen je al gedaan hebt. Rest om je heem idd van "wauw etc" maar zelf ben je al zo bekend met het geheel dat je het vaker niet dan wel ziet.

Als het strakies klaar is, en we wonen er dan maar eens met een bakkie in de rondte lopen en genieten. Denk dat ik maar ff op me rug ga liggen in de woonkamer. bakkie troost ernaast....
Maar nou komt ie. Let op. Als het je gaat vervelen of je wilt echt van iets nieuws genieten doe dan het volgende:

Ga bijv bij de voordeur in de hal staan met je gezicht naar de voordeur. Buk je en kijk door je benen.

WAUW wat een hal. Probeer het maar.

In de kamer mag natuurlijk ook.
pi_43883364
Ik hou het nog ff op mijn rug te gaan liggen als alles klaar is in de woonkamer

Verder vanmiddag nog gedaan:

deur badkamer in de grond gezet( hij ligt dus alleen de kanten plus een zijde)

Nieuw hout van de betimmering van het trapgat in de grond gezet.

luik van de trap naar de vliering in de grond gezet

naadje van de plafondbetimmering in de grond gezet( dan waarschijnlijk minde kans op scheuren van de latex als het in de latex gezet is.)

Schuren van de wanden, architraven, schuren van plamuurplekjes

Traphekje in de grond gezet

heb ook nog twee foto's gemaakt(met de gsm weliswaar) maar komen eraan

Morgen weer lekker verder, (nog een laag grond in de rondte) plus waarschijnlijk latexen van plafond .Maandag dan hoogglansen

brb
pi_43884685
Duurde ff maar moest nog ff eten tussendoor....

Stand van zaken laat in de middag vandaag:

pi_43907241
vanmiddag met de spurt erin gedaan:

overloop plafond in de latex gezet

Voorste slaapkamer plafond ervan in de latex gezet(wordt kinderkamer dus zal er denk ik wel eens het palfond afgenomen moeten gaan worden Vandaar dus twee laagjes aldaar(straks als de randafwerking erop zit laag twee )

Nieuwe hout van de betimmering van het trapagt voor de tweede keer in de grond gezet

Deur van de badkamer aan de buitenkant, plus de randjes van de deur in de grond gezet.

Als morgenochtend vaders weer naar de casa komt kunnen we na wat lichtschurwerk meters maken

En u ff badderen en dan straks bij vrienden een hapje eten (gezellie )
pi_43909283
He, leuk een foto die nog niet eerder vanuit die positie is langsgekomen! Is dat traphekje niet aan de lage kant?

Eet smakelijk en veel plezier!
  zondag 26 november 2006 @ 22:37:08 #282
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_43916486
Veel bla bla, maar weinig foto's

Kan het me wel voorstellen, eigenlijk is al met al het verven van de hele woning (want volgens mij krijgt echt ALLES een nieuwe lik verf) nog wel het beroerdste werk.
-Extreem stoffig en slecht voor je longen (schuren)
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-Opnieuw schuren
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-WEER schuren (uche uche)
-WEER laagje verf
-Wachten tot drogen

Schiet gewoon niet op eigenlijk, muurtjes bouwen is veel sneller resultaat.
Ben zelf met een badkamerkastje voor vriendinnetje bezig, van multiplex plankjes gemaakt. Maar na 2 keer schuren en 1 keer verven had het van mij allaaaang af mogen zijn...hehe
pi_43916919
quote:
Op zondag 26 november 2006 22:37 schreef richie29 het volgende:
Veel bla bla, maar weinig foto's

Kan het me wel voorstellen, eigenlijk is al met al het verven van de hele woning (want volgens mij krijgt echt ALLES een nieuwe lik verf) nog wel het beroerdste werk.
-Extreem stoffig en slecht voor je longen (schuren)
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-Opnieuw schuren
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-WEER schuren (uche uche)
-WEER laagje verf
-Wachten tot drogen

Schiet gewoon niet op eigenlijk, muurtjes bouwen is veel sneller resultaat.
Ben zelf met een badkamerkastje voor vriendinnetje bezig, van multiplex plankjes gemaakt. Maar na 2 keer schuren en 1 keer verven had het van mij allaaaang af mogen zijn...hehe
Noem t maar BLA BlA (doe dan boe boe ba ba t is de domo vla!!!!.... ) Maar t geeft wel aan dat we a) bezig zijn b) er progressie inzit c) dat ie lekker gaat nog

En idd verfen van de hele handel kost tijd, inspanning, en is soms echt niet het leukste. Maar maakt wel het verschil tussen "af"en "niet af" .

Van de week overigens is de overloop ook "af"en gaan we monter verder met de voorste slaapkamer (voor onze dochter)

quote]Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef Marsepein het volgende:
He, leuk een foto die nog niet eerder vanuit die positie is langsgekomen! Is dat traphekje niet aan de lage kant?

[/quote]

Pinjo, T tarphekje is exact weer zo hoog als het was. Als je nl. hem hoger zou maken dan nu het gevalis dan kan je hem niet meer "vastpakken"op je weg naar beneden. Mocht je ooit eens op Txel de Casa aanschouwen dan snapt gij waarom.....

Verder was het eten lekkel ! 2.2 kilo shoarma, salade, en heul veel broodjes, knoflooksaus en rode saus later was iedereen voldaan(4 personen, 2 (kleine)kinderen). toetje paste in ieder geval niet meer
  zondag 26 november 2006 @ 23:23:36 #284
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_43917182
Dan maar ff niet in je nieuwe casa ademen na 2,2 kilo shoarma + knoflook.
(anders krult je nieuwe verfje er zo weer af )
Enne, weet wel dat je er veel tijd in steekt hoor , schilderwerk maakt nou juist veel af en strak schilderwerk doet een huisje veel goed.
Half/eind januari en verder mag je mij uitlachen, want dan ga ik zelf beginnen. Deal?
pi_43917811
Na dat veel bla bla en boe boe boe wat niet echt motiverend werkt hier misschien een tip voor het schuren.
Nat schuren
Met een scheutje amoniak in het water.
A dat reinigt
B het droogt sneller op doordat de amoniak vervliegt en het water ook.
C. Het stof niet zo. Ook al omdat je vaak na het schuren gelijk wil gaan schilderen. Er zweeft dan nog de nodige stof door de ruimte.
D. Je krijgt niet van die stoflongen( En je neus blijft schoon!!)

Wens vaders morgen succes bij het schuren.
pi_43917981
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:23 schreef richie29 het volgende:
Dan maar ff niet in je nieuwe casa ademen na 2,2 kilo shoarma + knoflook.
(anders krult je nieuwe verfje er zo weer af )
Enne, weet wel dat je er veel tijd in steekt hoor , schilderwerk maakt nou juist veel af en strak schilderwerk doet een huisje veel goed.
Half/eind januari en verder mag je mij uitlachen, want dan ga ik zelf beginnen. Deal?
Ik zal je hoogstens TOE lachen, uitlachen doen we niet aan. Niet iedereen is het zelfde geschapen voor het DHZ vak snap ie? Daarom floreert een forum als dit ook juist zo goed!

En me verf krult niet heb hem er net lekker dik inzitten , zal ik me verf ff "vergassen"!!! Tjeez het idee al, dat de verf erafkomt zetten maakt me al sip, al dat werk, al dat stof(he jan? ) nee dat niet

En nat schuren, daar begin ik in ieder geval niet aan(okay bij metaal wel) anders moet je weer tig uren wachten eer het droog is(zo weinig tijd , so many things to do )

En nou pitten, morgen weer vroeg rise and shine, dochtertjelief naar Oma en hoppa aan de klus
pi_43918208
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

En nat schuren, daar begin ik in ieder geval niet aan(okay bij metaal wel) anders moet je weer tig uren wachten eer het droog is(zo weinig tijd , so many things to do )
Probeer het maar eens. Met amoniak is het zo droog.
  maandag 27 november 2006 @ 08:35:49 #288
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_43920857
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:49 schreef Solingjan het volgende:
Na dat veel bla bla en boe boe boe wat niet echt motiverend werkt hier misschien een tip voor het schuren.
Nat schuren
Met een scheutje amoniak in het water.
A dat reinigt
B het droogt sneller op doordat de amoniak vervliegt en het water ook.
C. Het stof niet zo. Ook al omdat je vaak na het schuren gelijk wil gaan schilderen. Er zweeft dan nog de nodige stof door de ruimte.
D. Je krijgt niet van die stoflongen( En je neus blijft schoon!!)

Wens vaders morgen succes bij het schuren.
E. Je handen gaan er van vervellen en je longen zijn ook niet echt gebouwd op langdurig amoniak in-ademen? (bye bye slijmvliezen )

Vind het eigenlijk wel een hele goeie tip, maar die 2 punten dan?
pi_43924132
Luchten / ventileren

Eventueel huishoudhandschoenen aan.

En ach zo vaak doe je dit toch niet.

Pro schilders doen dit (binnen) ook ivm genoemde voordelen.
  maandag 27 november 2006 @ 16:01:30 #290
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_43931411
Het huis is "zowat" klaar en dan komen jullie met al die tips.. Denk dat die allemaal wel bekend zijn hoor.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_43933069
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:01 schreef B.A.Trix het volgende:
Het huis is "zowat" klaar en dan komen jullie met al die tips.. Denk dat die allemaal wel bekend zijn hoor.
"Sowhat?" Maar wel tips
pi_43935373
Okay waren we wieder:

Vandaag gedaan:

Verlichting van het plafond overloop er weer in gehangen

Architraven van deurkozijnen overloop geschilderd , en bovenkant traphekje

Badkamer , en kozijnen aldaar zijn de tweede keer geschilderd nu.

Trapgat is geschilderd, morgen laatste laag

Badkamerdeur voorzien van nieuwe scharnieren, en opnieuw afgehangen.

Wand op de voorste slaapkamer voorzien van PAARSE muurverf (eens wat anders dan al die pastel tintjes in ons huis )

Nou ff eten koken, vanavond ff met de baas aan de gang voor t werk

sayonara
pi_43967762
Tada

Guess what??

waren we wieder

Gedaan vandaag:

alle muren van overloop in de laatste laag verf

traphekje geverfd

afkitten van her en der wat gaatjes nog

voorste slaapkamer afgetimmerd, daar het nieuwe hout(wat dus nog naturel was. Rest had al een soppie met grond gehad) in de grond verf gezet.

Twee muren in de voorste slaapkamer voor de tweede keer in de grond gezet.

Beslag besteld voor op de overloop en slaapkamers .

T vordert nu dus lekker (maar dat wisten jullie natuurlijk al )

Morgen:

deuren overloop schilderklaar maken(plamuren, kitten, schuren)

architraaf, plus ligger traphekje laatste keer in de verf zetten.

Voorste slaapkamer verder gronden, gaten dichtplamuren, kitten van rand plafond, en diverse plekjes.

verfen van vlieringluik

Zometeen ff eten, en NIET voor de baas aan de gang(Pff tis was weer erg vroeg vanmorgen.... 04:00! doet wonderen dan..... ( en kutcomputers roepen..... )

[ Bericht 8% gewijzigd door Cybersijp op 28-11-2006 18:08:28 (plaatjes erbij ;)) ]
pi_44003563
Zoef.....

gedaan vandaag:

voorste slaapkamer klaar qua grondering, gaatjes in de plamuur gezet. masterbedroom ben ik nu aan het afwerken(plafond, en achterwand) verf besteld voorste slaapkamer(extra kleurtje) plus glas voor het raampje boven de deur naar de bijkeuken vanuit de keuken zelf)Verder nieuw raam besteld voor een velux raampje boven in de kleine slaapkamer(glas is lek, overigens geen garantie meer )

vaders: laatste keer trapleuningen, balluster, overloopzijde deur badkamer.

Verder morgen met:

schuren van deuren overloop tot schilderklaar, verwijderen oude sloten van de deuren(plus nieuwe halen) gaten vullen, sommige deuren al kitten(die klaar van het schuren zijn.)

Voorste slaapkamer schuren, en afkitten van plafond, en nieuwe houtwerk van de afttimering. Dan is deze ruimte Vrijdag a.s schilderklaar Kan opa "assie"zich naar harte op uitleven dan )

Morgen als het goed is ook het toilet beneden wat afgemonteerd gaat worden( was ff w8en of er een mannetje tijd had )

En hoewel t aantal replys niet storm loopt gaat de progressie van de "casa" dat wel
pi_44004416
Reageren doe ik niet vaak, maar lezen wel altijd

Echt super leerzaam jouw topic, ga vooral zo door
pi_44004981
Lezen altijd... Maar 't aantal foto's loopt af... en... tjsja... ik ben visueeel ingesteld enzo .

Leest er goed uit hoor!!
pi_44006970
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef Marsepein het volgende:

Ik vind het ook beetje laag voor Jo-anne of wordt dat nog anders?
pi_44007167
Tis n.l. nogal een ondernemend klein boeffie.
Ra ra van wie zou ze dat hebben...
pi_44007704
Nou dan even reageren. Even een stoot onder de gordel Hart onder de riem.
Zet um op en je zet vaders wel goed aan het werk. Beul hem maar flink af
Doe hem is een subtiel kado.
Bijv. een nieuw stuk schuurpapier of een kwastje voor te schilderen (of als surprise voor Sinterklaas)
Zal hij vast wel leuk vinden.
pi_44010333
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:07 schreef peet38 het volgende:

[..]

Ik vind het ook beetje laag voor Jo-anne of wordt dat nog anders?
Schone Zuster we got it covered komt een heul mooi hekwerk van minstens 2m 80 cm hoog te staan...

En ondernemend is ze wel ja......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')