Haha lol das een goeiequote:Op maandag 20 november 2006 11:08 schreef Solingjan het volgende:
Die Pa die Pa. Als je die toch niet had.![]()
Mijn Pa vertelde altijd op feestjes als ze hem vroegen of dat goed betaald werd.
" Ja, Zwart . Zo zwart dat ik er niets van zie".
Ik denk dat alleen al het idee dat hij jullie KAN helpen en ziet dat jullie het ook heerlijk vinden voor hem een grote voldoening geeft. Hij zal dadelijk ook telkens met trots naar "zijn" huisie komen. Hebben wij toch maar gedaanquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Haha lol das een goeie![]()
Ik geef me vader echter wel soms een kadotje extra hoor, vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag nog een 18volt accuboormachiene van me gehad(makita offcourse...) Was hij echt heel blij mee, dit jaar wou ik hem een werkbroek geven van snickers, met van die kniestukken weet je wel? wou hij niet want dan zou hij er "te werkerig"uit gaan zien
rare pa , die vader van mij. Zelf is hij erg bezig met radiografische modelbouw(al heel veel jaren) en denk erover om nog eens iets van proxxon aan hem te geven voor het helpen op de casa. Maar dat hoeft persé niet natuurlijk. het is meer het "grote goed"waar hij t voor doet.
Vandaag overigens de hal in de latex gezet, en de keuken opgeruimd van schilderijbenodigheden etc. dat staat nu allemaal boven waar we het straks dus ook nodig gaan hebben.
Heb btw al een "fan"van mijn fornuis, de buurvrouw leek het wel een mooi ding en wou hem ook wel. Heb dus maar ff voorgesteld m eens te kijken als we gesetteld zijn
Morgenochtend laag twee van de latex en de hal is qua verfwerk nagenoeg klaar. Effin dat was al duidelijk geworden natuurlijk.
Wordt er een valdorpel in/onder je deur gefreest, of schroef je er een tochtstrip onder?quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:40 schreef Cybersijp het volgende:
voordeur opgehaald bij de schilder, er komt voordat er straks tig lagen lak opzitten nog een "tochvaldorpel"in aan de onderkant. Leek me beter dan zo'n lelijk alu strpije beneden in
Gurb,quote:Op woensdag 22 november 2006 10:10 schreef Gurb het volgende:
[..]
Wordt er een valdorpel in/onder je deur gefreest, of schroef je er een tochtstrip onder?
Dat vermoede ik al als ik zo kijk naar het huidige afwerkingsniveau van de rest van het huisquote:Op woensdag 22 november 2006 11:01 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Gurb,
nee wordt erin gefreesd. Sterker nog timmerman belde net. deur is klaar om op te halen alDeur kan nu dus weer naar de schilder voor de resterende lagen lak.
zometeen weer op "klus"overigens, had net leerling met zijn wekelikse taken lijst(moet menutje koken voor ons op 6/12/06(wel weer de hele dag in the kitchen overigens .....
![]()
We staan op de rol bij de notaris op 19/01/07 de financiering van hun kant moet uiterlijk 16/12/06 rond zijn(plus aanbetaling van 10%) we hebben dus theoretisch tot 19/01 voor we "over"moeten zijn. Echter willen we net na de jaarwisseling over gaan, dan hebben we twee weken ongeveer om alles netjes te maken in ons "oude"huis nog. En dat moet lukken natuurlijkquote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef Gurb het volgende:
[..]
Dat vermoede ik al als ik zo kijk naar het huidige afwerkingsniveau van de rest van het huis![]()
Heb je nu je je andere woning verkocht hebt trouwens een deadline gekregen wanneer het af moet / je over moet, of heb je nog tijd genoeg?
Jij bent volgens mij meer van het andere soort tappen, aan de barquote:Op donderdag 23 november 2006 13:20 schreef Cybersijp het volgende:
lol zelf voor het eerst in me leven draad getapt
Dacht je dat?? denk dat ik een "goed"jaar misschien 10 biertjes drink.......quote:Op donderdag 23 november 2006 13:44 schreef Gurb het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij meer van het andere soort tappen, aan de bar![]()
Voor de rest gaat het wel een beetje Meneer Solinjan????quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Solingjan het volgende:
Weet pa dat nou nog niet? ( jij volgens mij ook niet)![]()
Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit
Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit Acrylaatkit
enz enz
is overschilderbaar Staat trouwens ook op de bus/tube![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ja voor de rest gaat het prima. Alleen en nou komt ie. IK ja IK heb dat ook een keer gehad bij de ramen. SILOCONEquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:26 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Voor de rest gaat het wel een beetje Meneer Solinjan????![]()
Tis voor een een badkamer.....![]()
en FTR er bestaat een goedje wat je dus bij je verf indoet en pakt de verf wel op siliconen ...![]()
Ehhh, iets minder mag wel hoorquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:27 schreef Solingjan het volgende:
enz enz
Nee ff geen foto's idd ben druk met klussenquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ehhh, iets minder mag wel hoor![]()
Cybersijp: Puik werk hoor, ik bewonder echt je inzet en doorzetting (Had ik dat niet al eens geschreven, nou en, gewoon nog een keer)
Ik zie even geen foto's, of staan die er niet bij, bij de laatste posts?
de todo list van vandaag ga ik niet helemaal redden... ik kom niet "opstoom"vandaag.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:38 schreef Solingjan het volgende:
Das een oud en zeer gerenomeerd merk. Goede keuze.
Maar hebben jullie inmiddels geen eelt op je vingers van het schilderen?
Weet je wat ik nou zou jammer vind als je het zelf doet.
Het resultaat, je ziet het niet. Vrienden en kennissen die komen die zeggen natuurlijk wauw.
Lijkt me heerlijk om dat ook eens te hebben in je eigen huis.
Maar nou komt ie. Let op. Als het je gaat vervelen of je wilt echt van iets nieuws genieten doe dan het volgende:quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:08 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Jammere is idd dat als je het zelf doet(zoals ik en mijn vader) dat je zelf zo bezig bent dat je idd niet echt geniet van hetgeen je al gedaan hebt. Rest om je heem idd van "wauw etc" maar zelf ben je al zo bekend met het geheel dat je het vaker niet dan wel ziet.
Als het strakies klaar is, en we wonen er dan maar eens met een bakkie in de rondte lopen en genieten. Denk dat ik maar ff op me rug ga liggen in de woonkamer. bakkie troost ernaast....![]()
Noem t maar BLA BlAquote:Op zondag 26 november 2006 22:37 schreef richie29 het volgende:
Veel bla bla, maar weinig foto's![]()
Kan het me wel voorstellen, eigenlijk is al met al het verven van de hele woning (want volgens mij krijgt echt ALLES een nieuwe lik verf) nog wel het beroerdste werk.
-Extreem stoffig en slecht voor je longen(schuren)
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-Opnieuw schuren
-Laagje verf
-Wachten tot drogen
-WEER schuren (uche uche)
-WEER laagje verf
-Wachten tot drogen
![]()
![]()
![]()
Schiet gewoon niet op eigenlijk, muurtjes bouwen is veel sneller resultaat.
Ben zelf met een badkamerkastje voor vriendinnetje bezig, van multiplex plankjes gemaakt. Maar na 2 keer schuren en 1 keer verven had het van mij allaaaang af mogen zijn...hehe![]()
Ik zal je hoogstens TOE lachen, uitlachen doen we niet aan. Niet iedereen is het zelfde geschapen voor het DHZ vak snap ie? Daarom floreert een forum als dit ook juist zo goed!quote:Op zondag 26 november 2006 23:23 schreef richie29 het volgende:
Dan maar ff niet in je nieuwe casa ademen na 2,2 kilo shoarma + knoflook.
(anders krult je nieuwe verfje er zo weer af)
Enne, weet wel dat je er veel tijd in steekt hoor, schilderwerk maakt nou juist veel af en strak schilderwerk doet een huisje veel goed.
Half/eind januari en verder mag je mij uitlachen, want dan ga ik zelf beginnen. Deal?
Probeer het maar eens. Met amoniak is het zo droog.quote:Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
En nat schuren, daar begin ik in ieder geval niet aan(okay bij metaal wel) anders moet je weer tig uren wachten eer het droog is(zo weinig tijd , so many things to do)
E. Je handen gaan er van vervellen en je longen zijn ook niet echt gebouwd op langdurig amoniak in-ademen? (bye bye slijmvliezenquote:Op zondag 26 november 2006 23:49 schreef Solingjan het volgende:
Na dat veel bla bla en boe boe boe wat niet echt motiverend werkt hier misschien een tip voor het schuren.
Nat schuren![]()
Met een scheutje amoniak in het water.
A dat reinigt
B het droogt sneller op doordat de amoniak vervliegt en het water ook.
C. Het stof niet zo. Ook al omdat je vaak na het schuren gelijk wil gaan schilderen. Er zweeft dan nog de nodige stof door de ruimte.
D. Je krijgt niet van die stoflongen( En je neus blijft schoon!!)
Wens vaders morgen succes bij het schuren.![]()
"Sowhat?" Maar wel tipsquote:Op maandag 27 november 2006 16:01 schreef B.A.Trix het volgende:
Het huis is "zowat" klaar en dan komen jullie met al die tips.. Denk dat die allemaal wel bekend zijn hoor.![]()
Ik vind het ook beetje laag voor Jo-anne of wordt dat nog anders?quote:Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef Marsepein het volgende:
He, leuk een foto die nog niet eerder vanuit die positie is langsgekomen! Is dat traphekje niet aan de lage kant?
Eet smakelijk en veel plezier!
Schone Zusterquote:Op woensdag 29 november 2006 22:07 schreef peet38 het volgende:
[..]
Ik vind het ook beetje laag voor Jo-anne of wordt dat nog anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |