abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42716122
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 02:41 schreef Cybersijp het volgende:
Ja ja ja tis weer maandag.....................................................

Klussen

klussen

klussen

maar eerst nog ff slapen, en dan pas aan de klus
2:41...
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:24:03 #102
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_42721088
Erg benieuwd is naar de vorderingen..
(tijd voor een sneak preview dacht ik zo )
pi_42725244
Sneak preview wordt een beetje moeilijk omdat ik geen digicam tot mijn beschikking had vandaag...

Wel een baaldag vandaag, laat koud-beitel uit mijn handen vallen, en valt met de punt op een van de net gelegde tegels.... gevolg: dikke put in de tegel dus Nou ja gevalletje klusschade dus )

Zit ff niet op te letten met het uitmeten van een gat voor de spotjes in de hal, boor het gat uit. doe spot erin past hij niet zit er een leiding in de weg ...

Dus ff een paar platen er weer uit, nieuwe plaat op maat maken, en hoppa weer verder

Gevolg is wel dat het plafond van de hal nu dus nog steeds niet klaar is, en ik had zo gehoopt van wel... Nou ja morgen ochtend de laatste twee panelen erin en dan is het rondom dicht. Kunnen we de hal gaan afwerken met o.a een stuk koof nog, plintjes, en plafondlijsten. Oh ja zou ik haast het (kleine) plafond van het toilet vergeten.

Verder gedaan:
Standleiding geisoleerd met een speciaal daarvoor gemaakt soort van lood isolatie. Dit dempt het geluid enorm. Het stuk wat straks onder het plafond weggewerkt zit is al gedaan, de rest kan ik nog bij (verticale deel standleiding) dus dat kan met een paar weken ook nog mocht het nodig blijken. Een plafond zelf dempt natuurlijk ook enorm.

Verder twee rookmelders gekocht, nieuw model van Hager was in de aanbieding bij de installateur scheelde toch ff 30% nu. En uiteindelijk moet ik ze toch aanschaffen natuurlijk. Zijn op 230 volt en met een backup batterij verder worden ze doorgelust naar elkaar nummer een gaat af, gevolg nummer twee gaat ook loeien.

In de zelfde serie komt er ook een koolmonoxide melder/rookmelder maar die is er nog niet die komt straks in de bijkeuken te hange, maar producent heeft ze wel al, maar nog niet in de design serie die ik nu juist weer wil

dit is de gewone rookmelder in de serie, maar wacht dus nog op eentje met koolmonoxide extra

Mogen plechtig beloof ik foto's te plaatsen. zal de camera in me schoenen proppen kan ik hem niet vergeten
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:13:50 #104
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_42732738
Vet! Ik wist eigenlijk nog niet dat rookmelders er nu ook in toffe designs waren.
Zat me afgelopen weekend juist al af te vragen waar ik die lelijke dingen ging verbergen zonder dat ze hun functie verliezen.
mag ik hier vragen wat die dingen kosten eigenlijk? Ik kon ze zelf, de prijzen dan, zo niet vinden
pi_42738131
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:13 schreef richie29 het volgende:
Vet! Ik wist eigenlijk nog niet dat rookmelders er nu ook in toffe designs waren.
Zat me afgelopen weekend juist al af te vragen waar ik die lelijke dingen ging verbergen zonder dat ze hun functie verliezen.
mag ik hier vragen wat die dingen kosten eigenlijk? Ik kon ze zelf, de prijzen dan, zo niet vinden
richie dingen kosten ¤28,- het stuk zijn van het merk: hager en op de site van hun kun je wat info bij elkar sprokkelen ja is wat anders dan ajax of first allert dingen ja

verder is het plafond in de hal nu officeel dicht Geluid van doortrekken etc van bad en toilet boven is haast niet et horen(heel in de verte hoor je wat.

ben nu bezig met een happie tussen de middag, en in de casa al begonnen met het bevestigen van de plafondlijstjes. Hoop het vanmiddag nog af te hebben, en een begin te maken met het plafond in het toilet.

ff sneakpeek?

Zal er ff eentje uppen(heb er ook maar eentje gemaakt btw )
pi_42738257

tijdelijk ergens anders geparkeerd t.net ligt er ff uit vanwege de "merge":)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:35:50 #107
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_42753251
Da's toch een heel verschil met ervoor ja! Netjes hoor.
Oh en goed van je dat je het licht nog onnodig laat branden

Vraagjes:
- Wat zit hier eigenlijk achter? Zelf een koof gemaakt of hoort dat bij het huis?Laaaaat maar, inlezen

- Ga je gebruik maken van domotica in je huis? (schakelen op afstand, met tijdvertragingen of scenario's)
- Wat komt er in de centraaldoos in de hal vlakbij het trapgat? Vast niet nog een lamp, die heb je genoeg

Misschien heb ik daar wel een leuk idee voor; Een bewegingsmelder? Er zijn best hele kleine en platte bewegingsmelders in de markt, en een hal is opzich niet een ruimte waar langdurig licht nodig is. Mocht dat wel zo zijn beweeg je er zeer waarschijnlijk nog wel, dus blijft je licht ook aan.
Je zou wel een melder nodig hebben met een forse detectiehoek EN mooi design uiteraard, maar die zijn er.
Kan alleen niet zo goed zien of je melder je volledige hal vanaf daar kan ...eehh..'bekijken'

[ Bericht 6% gewijzigd door richie29 op 17-10-2006 22:11:26 ]
pi_42754813
richie,

Domotica ben ik mee bekend hoor, erg mooi allemaal maar het kost een hele boel knaken en ik moet nog zoveel.... Een van me beste vrienden werkt zelf op een installatiebedrijf en daar weten ze echt wel van hoe en wat(wat er mogelijk is etc , maar meer nog wat t kost)

Onder die centraaldoos, komt dus die hager rookmelder dus dat plekje is al vergeven

maar goed ff ontopic blijven over de casa maar weer:

Vandaag dus eindelijk het plafond dicht kunnen maken, de afwerklijsten allemaal netjes opgehangen. Het plafond van het toilet opgehangen, inclusief spots, en ook daar de afwerklijsten al.

Al met al toch nog om 19:15 pas klaar met de klus van vandaag, maar hoop gedaan.Zo ff uppen en dan met de benen gestrekt morgen @ 09:00 weer aan de arbeit(zoals elke woe morgenr taken doornemen/uitvoeren met mijn leerling)
pi_42755369

plafond toilet

Als je met je rug op de grond gaat liggen, kan je het beter fotograveren

ja ik weet t het licht was aaaaaaaaaaaaaan ja !! maar eh foto nemen misschien goede reden ?

sfeerimpressie hal met licht aan dus deel1

sfeerimpressie met licht aan dus deel 2

T wordt al wat

Verder nog komplimentje gehad van vaders, "het plafond ligt er zo strak als een biljartlaken in jongen...! "
  woensdag 18 oktober 2006 @ 00:24:28 #110
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42758992
Ik vind het echt mooi geworden.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_42759893
thx trixie

ja wordt al aardig in de richting die ik wil, volgende week overigens geen klusmanifestatie op Ma en Di, want dan gaan we keukentje soppen (80M² ) en daarna de boel uit elkaar halen, de gok is dat ik over wtee weken weer tijd heb om een dagje te knutselen en dan staat op de planning:

Plinten maken in hal, en toilet

Architraven zowel binnen als buiten kant toilet

Architraaf kelderkast deur maken

standleiding bekleden met laatste restje loodbekleding over van gisteren

plafondlijstjes afkitten

Trapgat afwerken

weer genoeg te doen dus , en dan heb ik het nog geeneens over het verfen van de hele boel.

pluspuntje is wel dat paps volgende week de trap al in de grondverf gaat zetten(1e laag), daarn aplamuren en nog vier lagen te gaan
pi_42759924
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:34 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]

Verder nog komplimentje gehad van vaders, "het plafond ligt er zo strak als een biljartlaken in jongen...! "
nu nog biljart ballen die aan je plafond blijven hangen, kan je biljarten
pi_42763398
ziet er weer netjes uit, kan het zijn dat ik je radiator mis die eerst wel in de hal stond?
pi_42790191
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:41 schreef Gurb het volgende:
ziet er weer netjes uit, kan het zijn dat ik je radiator mis die eerst wel in de hal stond?
Gurb,

radiator zit er nog wel degelijk hoor, tis in ieder geval niet zo dat ik hem niet op de foto wil zetten ofzo, maar als je omhoog een foto maakt dan komt er van beneden niks op de plaat snappie?
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 01:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu nog biljart ballen die aan je plafond blijven hangen, kan je biljarten
Had ik er metalen plaat achter moeten doen, en dan ronde magneten kon ik echt biljarten op het plafond

Maar nog ff hier een mededeling:

Morgen extra vrij omdat het voorspoedig gaat met de totale leegverkoop @ the beach en we niet zoveel mensen meer nodig hebben in de kichen Dus extra klusdag

Plinten, en architraven here i Come
pi_42791278
plafond toilet

Kun je daar niet op de grond liggen wel dus
Nog een keer kijken Zit die pot dan niet in de weg??
pi_42791494
eh afmonteren voordat je geschilderd hebt, en je plafond erin? nee maar no thanks. toilet is al zo'n kleine ruimte ben je nog meer ruimte kwijt om je tussen allerlei zooi omheen en onderdoor te werken.

Pas als het toilet geschilderd is, en de deur hangt, wordt er geschilderd . Als dat klaar is dan pas komen radiator, fonteintje, kraan en pot plus bedieningspaneel.

En piesen kan ik nu gewoon boven, dus no need om haast te krijgen
pi_42820314
Zow weer een dag voorbij!

De dag vliegt om zeg, maar vandaag dus duidelijk zichtbaar werk gedaan in de hal, en toilet. Ik heb de architraven allemaal op maat gemaakt en met een paar spijkertjes op hun plaats bevestigd. Idd een paar spijkertjes omdat er straks onder de kant van de architraven waar ik geen spijkers kan gebruiken nog montage kit moet komen, anders hangt het geheel niet vast genoeg(naar mijn bescheiden mening dan he? )

De architraaf van de kelderkast hangt ook, en moet aan een kant nog opgevuld worden met wat hout omdat deze twee centimeter in het luchtledige hangt. Effin de foto's geven duidelijkheid daarin....

Morgen nog eens een extra dag vrij, dus joepie morgen mogen we weer !! morgenochtend eerst de brandmelders ophalen plus wat schakelmateriaal voor het toilet dan kan daar het licht ook aan als ik een plaatje wil schieten

Daarna verder met architraaf van de kelderkast, vastmaken en kitten van de anderen.Plus de trapopening ga ik morgen aanpakken. Verder denk ik dat ik morgen ook al wat hout bij de zagerij ga weghalen voor de plinten in de hal. Kan ik ze op maat maken en volgende week kan vaders ze een keer in de grond zetten alvast

Maar nu:

Pics

[ Bericht 1% gewijzigd door Cybersijp op 19-10-2006 22:58:27 (typos weggehaald :P) ]
pi_42820930
architraven architraaf avders achitraaf kelderkast voor mij is dit abracadabra
Volgens mij bedoel je chavrangs!!!
pi_42820934

Kleine sidenote: de radiator is still alive

Hier zie je de beide paren architraven bevestigd met steekspijkers, zoals ik al net heb uitgelegd worden ze nog los gehaald en dan met nog wat extra montage kit bevestigd. De architraaf welke het meeste dichtbij is op de foto(van de rechterkant van kelderkast) daar zit een naad onder van 2 cm. dat komt omdat het kozijn 2 centimter vooruit steekt ten opzichte van het paneel wat onder de trap zit. dit komt op zijn beurt weer omdat de deur in lijn met de deur van het toilet is gezet. De originele deur van het toilet zat iets meer naar achteren(nu dus meer ruimte in toilet, al is het maar centimeterwerk)

Zoals ik al aangaf is het deurkozijn in het toilet iets meer richting hal geplaatst om zo meer ruimte te creeëren in het toilet. Het gevolg is dan dat de stenen en het oude stucwerk van het vorige kozijn iets voorbij steekt ten opzichte van de muur. dat kan je opvullen met een latje, en daar je architraaf overheen doen, maar dat wordt weer zo'n dikke pukkel bij je deur dan. Dus anders opgelost:

28x 75 laten schaven(naar 23x65), en voorzien van een sponning van 16 strepen, zodoende past het pukkeltje oud stucwerk in je sponning en heb je niet het idee dat er wat onder zit.

Zo ziet dat er op zijn kop uit(met 90 ° hoek erin)(is stukje resthout btw):

Met als resultaat:

dat waren ze weer , morgen weer !
pi_42821430
Dat zijn geen archivarissen dat zijn gewoon chafrangs. Punt.
Maar eerlijk is eerlijk ik vind het heeeeel netjes. Moet je dat dadelijk eens zien als die geschilderd zijn.
Das un juweeltje. Daar kun je elke keer als je binnenkomt van genieten. Top
O ja en vergeet dan niet die trapleuning
pi_42821687
Eh Jan:

Hoewel ik het misschien het verkeerde naampje noem(althans de timmerman heeft het hier over gehad, dus ik ook . neem aan dat hij t wel weet) heb ik meer hits op "architraaf"in combo met google, als Chafrangs:

Uw zoekbewerking - chafrangs - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggestie:

* Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
* Probeer andere zoektermen.
* Maak de zoektermen algemener.

Maakt verders niet uit, maar geen enkele hit????

Hoe heten die dingen dan wel?? In ieder geval de noemt skantrae het in hun folder ook architraven .

En natuurlijk zal ik die trapleuning niet vergeten te schilderen hoor ! sterker nog, de timmerman komt de leuning volgende week maandag vastmaken, en verlijmen.
pi_42822021
Dat was even lachen toen ik dat las.
Idd er zijn heel veel namen voor. Hier noemen ze die dingen sjafrangs ??? Komt vanuit de Belgiek.
Wat die trapleuning betreft ,bedoelde ik dat als je dadelijk binnenkomt dan kun je daar met een trots gevoel naar kijken en van genieten.
Dat heb ik hier in huis ook. Al de dingen die we destijsds met mijn vader samen gemaakt hebben, hebben dan een emotionele ....... Prettig gevoel geeft dat^O^
pi_42827425
Mooi werk Cybersijp! Complimenten met je architraven
pi_42827777
dubbel
pi_42827812
Of gewoon koplatten
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:56 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]

Kleine sidenote: de radiator is still alive

maar ziet er weer netjes uit, ik denk dat je met het aftimmeren iedere keer weer geniet van je Makita afkortzaag?
pi_42829050
Ja Gurb,

ik ben echt heel erg blij met de keuze die ik gemaakt heb toen. Het mooie is ook dat hij niet zo mega groot is, je zet hem zo in een hoekje, je neemt hem zo ff mee(heb er al laminaat mee afgekort bij een van me beste vrienden) Top ding dus, en ohja had ik gezegd dat hij van makita is ?
pi_42844209
Zo weer een dag voorbij

Vandaag gedaan:

vanmorgen spullekes wezen halen bij de installateur , o.a voor het licht van het toilet, plus de bestelde rookmelders(straks ff foto ervan, zijn mooie dingen overigens !) en heb daar maar eens gekeken voor garnituren voor de badkamer boven en het toilet beneden. Nu hadden ze nog een setje liggen van diverse garnituren van sphinx serie 340 (hebben we allemaal boven qua sanitair) en die mag nu weg met 70% korting... Dus erg aanlokkelijk om te doen natuurlijk. Maar ergens weet ik het nog niet zeker omdat ik eigenlijk twee dezelfde sets wil kopen zodat je ook wat makkelijker de toiletborstels etc kan vervangen in de toekomst(hoef je niet steeds twee verschillende soorten op voorrraad te hebben )

Daar gaan we dus ff over prakkedenken, wel een mooie serie garnituren hoor dat sphinx spul!!

Verder de architraven losgehaald, en opnieuw vastgezet, maar nu met montage kit en wat dikkere spijkers zodat het geheel niet meerlos gaat komen. Verder de zijkant van de achitraaf van de kelderkast opgevuld.

Naar de zagerij geweest en meranti plinten laten voorzien van sponning zodat ik het over de tegel plint kan zetten. Thuis gekomen op maat gemaakt, voorzien van schuin kantje en alvast op de plek van bestemming neergezet(ja, nog niet vast eerst twee lagen grond, een laag hooglans, dan pas vastmaken)

Verder het trapgat al helemaal dicht gemaakt maar nog niet helemaal afgetimmerd, het is de bedoeling dat ik dat morgenochtend ga doen, dan kan ik daarna onder de douche , mijn knappe pak aan en naar het feest van 10 jaar zeester!!(morgen nl. 10 jaar terug dat mijn baas het paviljoen kocht en reden genoeg dus om met heel veel oud personeel en andere met het paviljoen bekend volk een gezellige dag ervan te maken

Zondag dan ook nog vrij, ga ik wat opruimen etc stofzuigen alles weer netjes aan kant etc etc. Dan als het wat mee zit anderhalve week niks te klussen( ja wel @ the beach natuurlijk) en dan kan het full time klussen weer anfangen ......

Weer genoeg gebeurd dus

Ff digi cam opsnorren en dan wat pics uppen

brb
pi_42844853

Architraaf kelderkast opgevuld, hoewel niet helemaal je van het( een foutje gemaakt met aftekenen(maar daar zie je straks niks meer van komt nog plamuur in)

plint zijde van de trap, plint is van meranti en 94x13, alleen hier zit er door de sponning niks onderin, ik zal dus morgen ff een nieuw stukje erin lijmen zodat het niet kapot gaat als je bijv. met de stofzuiger ertegenaan komt. De andere kant daar zit er een tegelplint achter dus daar hoef het dus weer niet. alleen ik had twee lengtes nodig en allebei met sponning erin, om nu voor een stykje van 52 cm en eentje van 138 een lengte van 3.75 á ¤3.75 p/m te halen, dan maar ff creabea

Hier zie je de plint bij de deur, omdat de neuten vrij fors zijn qua hoogte maar een hogere plint gedaan dan in de woonkamer, dat staat immers beter

"houston, we got toiletlights":P Is nog te veel licht overigens, had geen andere dan 35W Gu10 , maar wordt 2x 25 W Gu10 iemand nog een adresje waar je die een bitje gunstig kan kopen? De lokale bouwmarkt durft er gewoon ¤7.10 per stuk voor te vragen....

Betimmering trapgat, zodat je nu dus niet meer tussen het palfond kan kijken, is nog niet helemaal betimmerd maar dat gebeurd morgen ochtend

De rookmelder van Hager, strak ding , klein, en mocht er interesse zijn meteen maar ff de zijkant van de doos erop, voor het typenummer e.d

Dat waren ze wieder
pi_42848687
dat wordt nog een pittige verfklus na al het timmeren (en plakken)

Trouwens de roomkleur van het keukenkozijn zogezegd - vanuit de hal - , is ook een warme kleur.

En kan niet wachten tot de trap klaar is ( als het plaatse ooit gepost ?)
pi_42849957
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Cybersijp het volgende:
Ja Gurb,

ik ben echt heel erg blij met de keuze die ik gemaakt heb toen. Het mooie is ook dat hij niet zo mega groot is, je zet hem zo in een hoekje, je neemt hem zo ff mee(heb er al laminaat mee afgekort bij een van me beste vrienden) Top ding dus, en ohja had ik gezegd dat hij van makita is ?
Wil ik toch even zeggen. Resiprozaag. Als je de kans krijgt om die te kopen. Doen. Das een genot zo'n ding.
Ik heb er een van de Al.. Perfect. En drie jaar garantie. Daar heb ik al heel veel plezier van gehad.
pi_42959935
zow kleine update:

hoewel we niet veel te posten hebben qua foto's en daadwerkelijke klussen wel het volgende:

* we hebben een buitenlamp(hangend, circa 50 cm hoog, helaas geen messing )
* we zijn bezig met de verkoop van ons huidige huisje (ik hoop er serieus uit te komen met hun)
*grondverf voor de trap is in aantocht
* deur kelderkast is in de maak
* offerte stofferen van de trap(zodat het op een loper gaat lijken) is aangevraagd, en afspraak gemaakt
* advies van rolgordijnen of vitrage komt eraan, of combo van beiden, (of overgordijnen met vitrage etc etc)
*affijn genoeg reuring dus
pi_42968545
oh ja had ik al gemeld dat ik gewoon aan t werk ben?

Verder:

Over de verkoop van ons (huidige ) huis : T kon wel eens met een dag zover zijn...... (keep my fingers crossed modus )
pi_42973587
wow..... gewoon een uur lang alle topics doorgelezen en heb bewondering voor je werk!
Ben benieuwd naar je computernetwerk Hoe je dat gaat aanleggen.
En succes met de verkoop van je huis!
pi_42975865
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:25 schreef Cybersijp het volgende:

Verder:

Over de verkoop van ons (huidige ) huis : T kon wel eens met een dag zover zijn...... (keep my fingers crossed modus )
Waaat?!?!?!?!? Succes ermee, dan komt verhuizen toch in ene dicht bij!
pi_42999866
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:25 schreef Cybersijp het volgende:

Verder:

Nou dag voorbij, en onze makelaar heeft het als het goed is een tegenbod gebracht naar de evt . aspirantkopers.Alleen ik ben nogal ad-rem van geest dus weet gauw of ik iets wil of niet en het zal hoogstwaarschijnlijk een paar dagen op zich laten wachten natuurlijk.....Niet iedereen weet meteen wat ze van iets vinden

Maar goed nieuws ook nog,.... het weekeinde vrij morgen weer klussen in de casa dus.

Buitenlamp ophangen
wc voorzien van grondverf, en her en der alvast plamuren denk ik dat t gaat worden
pi_43013533
Okay de zaterdag is weer voorbij:

Gedaan vandaag:

buitenlamp opgehangen, de trap kompleet tot een lappendeken getransformeerd ( ) oftewel plamuur gesmeerd

Verder in het toilet de muur geplamuurd, en nog wat spijkergaatjes op de architraven.

Morgen gaan we schuren van de gesmeerde plamuur, dan kan ik Dinsdag als het zo loopt zoals ik denk beginnen met het gronden van de trap en het toilet .

Al met al vordert het dus weer lekker
pi_43018711
ja, ja CS jij blijft ook stug doordraaien !
Straks moet je er nog in vóor de Kerst !

Ben reuze benieuwd naar de trap straks irl : net als het plaatje : een plaatje !

Zou dat lukken ? Vast wel !
pi_43019398
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:21 schreef AnneX het volgende:

Zou dat lukken ? Vast wel !
ik kijk net in me glazen bol(net terug van de reparateur ) en ik zie dat ik morgen de camera mee ga nemen, moet dus goedkomen
pi_43044348
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:45 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ik kijk net in me glazen bol(net terug van de reparateur ) en ik zie dat ik morgen de camera mee ga nemen, moet dus goedkomen
me glazen bol is nog niet je van het, had ie moeten weten dat hoewel ik de camera mee had dat de batterijen leeg waren natuurlijk.....

maar goed, na een extra uur uitslapen vanwege de wintertijd. Naar de casa getogen om daar de trap te schuren. Vier uur later en een verschrikkelijke sneeuwman ervaring rijker de trap klaar qua schuurwerk

Daarna lekker te eten geweest bij vrienden en nu net weer thuis, zo ff de camera pakken uploaden en dan van de week weer een verslagje. Althans dat gok ik, omdat ik morgen en donderdag nog moet werken. rest van deweek vrij We kunnen meters maken
pi_43044664

Toilet met schaklemateriaal aanwezig, hier moet nu nog alleen geschilderd worden.

Deur en architraven van toilet hangen en zijn geschuurd, klaar voor de verf dus ! Nu hoorde ik dat er bij een autospuiterij hier voor een bedrag van ¤30,- per deur de deur in kleur gespoten kan worden. dta ga ik eens ff uitzoeken omdat dat natuurlijk erg interessant is(qua prijs en gemak )

Geplamuurde en geschuurde trap

De buitenlamp, mooi dingetje hé ?

Dat waren ze weer, laat de stats van de pics maar weer knallen
pi_43060838
Ziet er wéér een stukje mooier uit!
pi_43122806
zow dag (bijna) voorbij en weer ff een update neerplempen:

Gedaan vandaag:

grondverf op de trap en de trapspijlen, balluster

Grondverf toilet, plus deur toilet op de kopse kanten in de grond gezet., verder de architraven in de grond gezet. Behalve eentje(kelder) was ik niet tevreden over qua vullende geheel van de plamuur(wat krimp) dus ff opnieuw geplamuurd en morgen opnieuw schuren. van de week komt zeker nog de deur naar de kelderkast klaar bij de timmerman, hij was er vandaag nog ff om wat te meten en deze week moet het volgens eigen zeggen klaar zijn (deur dan)

Morgen:

Schuren architraaf dus, schuren nieuw houtwerk met eerste laag grond verf(vezels komen omhoog dan), afkitten met acrylkit van de trap.Nieuw houtwerk afstoffen en voorzien van eerste dan wel tweede laag grond.

Donderdag morgen(10:00/12:00) wat in de eerste laag grond zit dan, voorzien van laag twee. s middags werken (containers hijsen )

Vrijdag:

Hoogglans trap en toilet

Zaterdag :

Hoogglans laag 2 trap en toilet

Zondag:

rustdag , ff met mijn vrouwen op pad ofzo

Maandag:

Hoogglans laag 3 trap en toilet, meterkast eerste laag hoogglans, buur cees ff lief aankijken om glas in de deuren te zetten

Laat de installateur de bestelde spullekes( bij hen voor ons dus ) maar brengen, kan ik weer beneden te piesen

Dinsdag latex op plafond hal en toilet, plafond serre, schilderen van deuren beginnen in hoogglans(1e laag)

Woensdag:

latex op de muren van de hal, verder schilderen deuren laag 2

En we zijn weer een week verder.......

[ Bericht 19% gewijzigd door Cybersijp op 31-10-2006 23:30:38 ]
pi_43123227
Nog ff wat:

Deuren voor ¤30,- bij de spuiterij op kleur laten spuiten gaat niet door. Kost nl. ¤65,- en dan moet ik ze zelf schuren, afplakken etc. ¤30,- was de prijs voor een serie deuren spuiten(gewoon opdekdeurtje geen kralen, bossingen , panelen etc ) Ik ga de deuren benden en boven dus lekker zelf met het rolleke doen
  woensdag 1 november 2006 @ 00:55:07 #144
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43125643
Ik zie geen foto's, ligt dat aan mij?
of is het gewoon een update zonder foto's maar met veel verdachte spaties?
pi_43126153
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:55 schreef MMach het volgende:
Ik zie geen foto's, ligt dat aan mij?
of is het gewoon een update zonder foto's maar met veel verdachte spaties?
verdachte spaties

enneh Hoi Mmach
pi_43133981
ben aan het schuren in het toilet op het moment, vanmiddag de trap voorzien van kit randjes.

De ramen hangen in de deuren nu(thx cees, zie je wel dat lief aankijken soms helpt ) en vanmiddag komt de timmerman nog de deur naar de kelder erin hangen. al met al genoeg reuring om het boetje
pi_43149569
schuren toilet klaar
kitten trap klaar
deur kelderkast hangt
glas zit in de deuren

check!

Nou ff uppen
pi_43149876
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 23:34 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff wat:

Deuren voor ¤30,- bij de spuiterij op kleur laten spuiten gaat niet door. Kost nl. ¤65,- en dan moet ik ze zelf schuren, afplakken etc. ¤30,- was de prijs voor een serie deuren spuiten(gewoon opdekdeurtje geen kralen, bossingen , panelen etc ) Ik ga de deuren benden en boven dus lekker zelf met het rolleke doen
Dikke kwast( kost wel wat) Deur plat neerleggen in een stofloze ruimte(op schragen) Eventueel als het mogelijk is vloer nat/vochtig sproeien. ivm stof
Beetje terpentine gebruiken bij het schilderen zodat ie mooi uitloopt en door de terpentine sneller vervliegd. Wasbenzine doen ze ook wel.
Wedden dat je het mooier krijgt dan met een roller.
pi_43150122

Doorkijkje deur keuken naar hal met licht uit in de keuken

licht aan

kelderkastdeur, zelfde stijl als de andere deuren

deuren bij elkaar gezien in de hal

trap in grondverf, en afgekit aan de trden, morgen spijlen schuren en wat grondverf aanbrengen op niet geverfde delen

Sfeerlicht aan

Bis morgen ofzo
pi_43150203
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:25 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dikke kwast( kost wel wat) Deur plat neerleggen in een stofloze ruimte(op schragen) Eventueel als het mogelijk is vloer nat/vochtig sproeien. ivm stof
Beetje terpentine gebruiken bij het schilderen zodat ie mooi uitloopt en door de terpentine sneller vervliegd. Wasbenzine doen ze ook wel.
Wedden dat je het mooier krijgt dan met een roller.
Jan hoogglans breng ik aan met de roller, maar strijk na met idd een dikke kwast, en ik schilder de deuren hangend in de kozijnen
pi_43156006
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:32 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Jan hoogglans breng ik aan met de roller, maar strijk na met idd een dikke kwast, en ik schilder de deuren hangend in de kozijnen
Ziet er al netjes uit.
En schuren en schuren en schuren. Als je het echt mooit wil krijgen, maar is natuurlijk veel werk, meerdere lagen.
Maar dan heb je er wel jaren plezier van.
Vind je entree ook heel mooi.
En die trap daar lopen jullie toch hopelijk alleen maar met sokken op, toch?
pi_43157127
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:44 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Ziet er al netjes uit.
En schuren en schuren en schuren. Als je het echt mooit wil krijgen, maar is natuurlijk veel werk, meerdere lagen.
Maar dan heb je er wel jaren plezier van.
Vind je entree ook heel mooi.
En die trap daar lopen jullie toch hopelijk alleen maar met sokken op, toch?
Eh .... neuh niet echt maatje 45 veiligheidsschoen S3 ook goed ?

T is ook maar grondverf he? Als er straks 3 lagen hoogglans opzitten zal ik wel wat voorzichtiger zijn me dunkt
pi_43179532
zo dag voorbij, en de containers staan weer veilig in de winterstalling. Verder de kraandrijver gesproken over mijn garage van de casa op het moment. blijkt 12 1/2 ton te wegen (okay formaat mini bunker dat wel)

Maar ik wil er eigenlijk wel vanaf, ga dus ff op de plaatselijke "aangeboden"site neerplempen in de hoop dat iemand hem wil hebben, ik betaal t transport wel dan( alleen op texel ) bunker slopen en als gewapend beton stukjes aanbieden doe je ook niet zomaar natuurlijk.

Verder had de kraandrijver nog een idee voor een evt. bodemonderzoek mocht het nodig zijn dat ik dat moet laten doen bij de bouw van het schuurke. Scheelt iig flink in de kosten Thx Pietje

Verder heeft hij zelf een schuur gebouwd, wel wat meer dan ik wil laten neerzetten, maar heeft tekeningen daarvan. Aanpassen is natuurlijk makkelijker dan helemaal opnieuw natuurlijk

Morgen weer aan de knutsel, nu ff koffie drinken en onze dochter wat opvrolijken ze is ziek en heeft koorts (arm kind)
pi_43197075
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:53 schreef Cybersijp het volgende:
zo dag voorbij, en de containers staan weer veilig in de winterstalling. Verder de kraandrijver gesproken over mijn garage van de casa op het moment. blijkt 12 1/2 ton te wegen (okay formaat mini bunker dat wel)

Maar ik wil er eigenlijk wel vanaf, ga dus ff op de plaatselijke "aangeboden"site neerplempen in de hoop dat iemand hem wil hebben, ik betaal t transport wel dan( alleen op texel ) bunker slopen en als gewapend beton stukjes aanbieden doe je ook niet zomaar natuurlijk.

Verder had de kraandrijver nog een idee voor een evt. bodemonderzoek mocht het nodig zijn dat ik dat moet laten doen bij de bouw van het schuurke. Scheelt iig flink in de kosten Thx Pietje

Verder heeft hij zelf een schuur gebouwd, wel wat meer dan ik wil laten neerzetten, maar heeft tekeningen daarvan. Aanpassen is natuurlijk makkelijker dan helemaal opnieuw natuurlijk

Morgen weer aan de knutsel, nu ff koffie drinken en onze dochter wat opvrolijken ze is ziek en heeft koorts (arm kind)
Er staat nu nog een soort van garage op je landgoed ofzo??

En bodemonderzoek zal denk ik niet nodig zijn, je bent al eigenaar van de grond, en gaat gewoon een schuur erbij bouwen op je eigen particuliere terrein.
pi_43197134
Gurb, landgoed......

nee er staat nog een betonnen prefab garage op het erf dus, weegt dus 12.5 ton

verder is hier op texel vanaf 20m2 een bodemonderzoek verplicht gesteld , en ik wil iets van 13x3.25 ofzo
pi_43197302
Aha, ik had al even op wat foto's van het slopen van je zwembad gespiekt, maar zag zo snel niets staan op je "landgoed"

Wel een strenge eis hoor van dat bodemonderzoek, is dat omdat het een eiland is ofzo.
En wat voor een eisen stellen ze precies, een verkennend bodemonderzoek door een gespecialiseerd bedrijf, of grondwatermonsters, of een AP04 keuring (kijken ze welke stoffen voorkomen in de grond en binnen welke vervuilingscategorie het valt, heel uitgebreid en kostbaar)
pi_43202609

Hier zie je hem dus, hoewel t muurtje nu dus weg is staat de bunker er nog wel. Ik vindt hem alleen lelijk. Kan ook evt opmetselen met bakstenen en een mooie nette dakafdekking maken en daarachter dus een schuurtje bouwen natuurlijk. Schelt meters en evt. geen bodemonderzoek(¤600,-) ik weet niet zo 123 welk bodemonderzoek het is maar ga uit van de eenvoudigste overigens, als ik bij de gemeente bent eerdaags dan zal ik wel eens ff horen wat de eisen zijn hiervoor.

En nou gauw weer vort, heb vanmorgen trap geschuurd(1e laag grond verf) de spijlen gekit, zodat ze nu netter aansluiten bij de trapboom, en de leuning. Verder her en der nog wat plamuurwerk gedaan( was ik vergeten ) vanmiddag het muren gedeelte van het toilet voor de eerste keer in de hoogglans zetten. Dan kan morgen daar laag 2 op en morgen ook laag 1 van de trap(een laag blijkt genoeg te zijn, heb goede grondverf en dekt behoorlijk. Vooral het middelste stuk waar nooit verf heeft gezeten is al erg dekkend nu. )
pi_43212528
Goed nieuws !!!!!

makelaar belde net op om te zeggen dat de verkoop rond is

Leveringsakte wordt ergens halverwege januari aanstaande, en op de normale ondervoorbehoud van financiering etc etc zijn we tuurlijk (heel) errug Blij

Zo nu eerst :
pi_43215553
dás een opluchting.

Gefeliciteerd !
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:16:51 #160
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43230758
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:13 schreef Cybersijp het volgende:
Goed nieuws !!!!!

makelaar belde net op om te zeggen dat de verkoop rond is

Leveringsakte wordt ergens halverwege januari aanstaande, en op de normale ondervoorbehoud van financiering etc etc zijn we tuurlijk (heel) errug Blij

Zo nu eerst :
Yeah
Dat moet al een zeer fijn gevoel zijn, ja

* MMach wacht in spanning op de foto's van de trap in de eerste bling bling laag
pi_43238324
Zo update : (hoewel ik mmach vandaag al had gesproken , vandaar dat hij het over bling bling heeft )

vandaag:

Zijkant trap geschuurd, en voorzien van grondverf, voorkant deur van de kelder voorzien van grondverf. Vanmiddag de trap voor de eerste keer in de hoogglans gezet. Morgen licht schuren en laag twee erop.Plus trapleuning aan de trap zelf in de grond zetten.

maandag dan de linker kant van de trap met spijlen etc rondom voorzien van hoogglans verf, maar nu natuurlijk wat pics

Wandje toilet in tweede laag hoogglans

In de grondverf gezet

Trap in de hoogglans met sfeerlicht erop gericht(500watt bouwlamp(je) )

Met t gewone licht in de hal aan

"Me like!! , me like !! zei de ekster"

Bovenste helft van de trap

Deurtje past qua stijl zeker bij de deur naar het toilet(en de rest van de benedenverdieping)

dat waren ze weer voor nu, met een paar dagen wel weer pics ofzo
pi_43240895
Netjes

Mis alleen een borje voor de trap

DENK AAN UW maatje 45 veiligheidsschoen S3

Slofjes aan
pi_43245458
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:47 schreef Solingjan het volgende:
Netjes

Mis alleen een borje voor de trap

DENK AAN UW maatje 45 veiligheidsschoen S3

Slofjes aan
borje??? me no comprende maar een bordje als je dat bedoeld dat komt er niet hoor.

Iedereen die binnen komt roep ik toe: "schoenen uit "

Nee ff zere neus nu: Tuurlijk trek ik me werksloffen uit als ik morgen weer gaat verfen (zit ook lekkerder )
pi_43250443
het gaat de goeie kant op ... naar boven
Glij je niet uit op je sloffen en op de bling-bling
pi_43250638
Sjiek de friemel zeg, die trap!!!

Al een mooie loper uitgezocht??? Zo'n zwarte als op het plaatje?
pi_43255256
Erg mooi die trap! Ook wij hebben zo'n prefab garage staan. Is dat het systeem dat de wielen van de truck in de garage komen en hij die bak als 1 geheel lift aan het dak?

Ik ben bang dat ik niemand kan vinden die dat ding wil hebben. En ik wil hem in de toekomst ook niet houden dus dat wordt nog leuk.

Maar je trap is erg mooi!
pi_43257060
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:41 schreef arithaterhorst het volgende:
Sjiek de friemel zeg, die trap!!!

Al een mooie loper uitgezocht??? Zo'n zwarte als op het plaatje?
Dag Aritha

Nee loper hebben we nog niet , maar zoals hier al neergeschreven is straks wel waarschijnlijk iets wat erop moet gaan lijken . Lopers maken ze (haast) niet meer en hoewel de man van de stoferderij het vroeger wel degelijk nog heeft gedaan is hij het verleerd, en wil dus niet een hele nieuwe maken omdat hij bang is dat het dan net niet mooi wordt zeg maar. Wil dus trots zijn op zijn werk.

Optei waar we nu voor gaan is de trap beplakken met stukken tapijt, zodat het net een loper lijkt. Alleen de randjes moeten dan speciaal omgezoomd worden. Dat kost ¤11,- de meter en hoewel je niet veel stof nodig hebt heeft een trap natuurlijk wel heel veel randwerk.....

Andere optie is om van trapboom naar trap boom te stofferen. We hebben een offerte uitstaan en dan zal ons het prijsverschil duidelijk worden.
pi_43257171
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:05 schreef Marsepein het volgende:
Erg mooi die trap! Ook wij hebben zo'n prefab garage staan. Is dat het systeem dat de wielen van de truck in de garage komen en hij die bak als 1 geheel lift aan het dak?

Ik ben bang dat ik niemand kan vinden die dat ding wil hebben. En ik wil hem in de toekomst ook niet houden dus dat wordt nog leuk.

Maar je trap is erg mooi!
Pinjo, ik weet eerlijkgezegd niet hoe ze de garage hebben geplaatst, dat is in 1969 gebeurd en was ik nog niet op deze aardkloot. De uitvoerenden(opdrachtgevers) zijn ook niet meer in leven dus ik moet het doen met een verhaal van de telekraandrijver welke mij van de week vertelde dat ze het van de achterkant van een vrachtwagen af lieten zakken. Eenmaal op de grond kon hij niet meer verplaatst worden.

En de trap wordt nog mooier hoor

toedels
pi_43257250
al gekeken op www.traploperdesign.nl
pi_43257602
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:29 schreef peet38 het volgende:
wat een leuke link.
Kzou bijna een trap willen ( + huis) om dat toe te passen.
pi_43283821
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:29 schreef peet38 het volgende:
Hoi schoonzusje

ja al wel gekeken, maar nog niet gebeld(ja net maar kreeg voicemail)

Raar he? vandaag Maandag en normaal kom ik echt lastig op "stoom"dan maar nu ben ik al hoentjesfit zeg. Ik heb er zin an voor vandaag !!
pi_43286744
Wil je beslist een loper op je trap?
Wij hebben antislipstroken gekocht, lijkt wel wat op schuurpapier van een 5 centimeter breed.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
pi_43288831
Cijb, het is natuurlijk een kwestie van smaak...

Maar persoonlijk zou ik er best extra geld voor over hebben om het niet van trapboom naar trapboom te bekleden. Dan wordt het toch meer een 'normaal beklede trap'. (trapboom is toch het zijbord dat naar boven gaat?).

Ik zou voor omzomen gaan. (maar da's natuurlijk een kwestie van smaak ). Een lekkere donkere stof met een dichte pool. Stel dat je 10 meter stof nodig hebt, kost je dat 22 euro (meter in de breedte) om het om te laten zomen. Je brandmelder was duurder .
pi_43289722
het zou zund zijn van al het schilderwerk als je de héle traptree bekleed.
Het vreet namelijk óok veel meer bekleding dan je denkt.

Kan je er net zo goed een omzoomde loper opleggen en het bloed zweet en trannen schilderwerk laten glanzen.

En - no offence- de halve manen doen afbreuk aan de het totaalbeeld van hal etc.
pi_43296270
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:43 schreef AnneX het volgende:

En - no offence- de halve manen doen afbreuk aan de het totaalbeeld van hal etc.
Eensch
pi_43296980
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:08 schreef arithaterhorst het volgende:
Cijb, het is natuurlijk een kwestie van smaak...

Maar persoonlijk zou ik er best extra geld voor over hebben om het niet van trapboom naar trapboom te bekleden. Dan wordt het toch meer een 'normaal beklede trap'. (trapboom is toch het zijbord dat naar boven gaat?).

Ik zou voor omzomen gaan. (maar da's natuurlijk een kwestie van smaak ). Een lekkere donkere stof met een dichte pool. Stel dat je 10 meter stof nodig hebt, kost je dat 22 euro (meter in de breedte) om het om te laten zomen. Je brandmelder was duurder .
dag schatten(aritha en annex) wat zitten toch weer lekker te keuvelen terwijl ik er niet was

Eh aritha, ik geloof niet dat ik wakker zou liggen van ¤22,- hoor!! Het is echter een ander verhaal als dan wat je denkt waarschijnlijk. De stof zelf zal niet zo veel meters bedragen maar echter het vestoneren is wel heel wat mters. Denk mar eens aan een touwtje wat je alngs de treden omhoog gaat liggen(15 treden a 60 cm (30 trede, 30 sttotbord) maakt 9m, en de andere kant(rechts dus ) is langer omdat je daar dus de draai naar links hebt( ) denk aan een mter of 13 á 14 maakt : 23m á ¤11,- en dus al weer ¤250,- Okay er is minder stof nodig i agree. Dus dat zal elkaar opheffen hoop ik.

Mijn optie is om het hier op het eiland te laten stofferen(loper idee) of anders helemaal niks, en dan met de frees twee gootjes infrezen zodat hier een rubberen stripje in kan. Hoogglans maakt het geheel natuurlijk wel gladder.

En me brandmelder was heulemaal niet duur
pi_43297003
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:30 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Eensch
Als iemand me zou betrappen op het gebruik van "halve maantjes"schoot me, of rij me achter de dijk met een karretje ofzo...........
pi_43297509
Okay dan, dan maar eens neerzetten wat we vandaag alllemaal weer gedaan hebben...

* in willekeurige volgorde:

Trap lichtjes geschuurd
Trap in tweede laag hooglans gezet (mooier geworden nu, kleur komt veel meer "op" )
Toilet muren in de derde en laatste laag hoogglans gezet
Schuren van kozijnen en deuren in de hal
Deur kelderkast in de tweede en laatste laag grond gezet
Driehoek onderde trap,plus linker trapboom in de eerste laag hoogglans
Trapspil in de hoogglans gezet(eerste laag)
Koof gasleiding in de grond gezet
Voordeur kaalgehaald van beslag, en verwijderd. De schilder gaat vanaf morgen hier mee bezig(overigens ook al nieuw slot plus vier gelijke cilinders besteld)
Trap leuning in de eerste laag grond verf
Plaat hout(chipwood, is maar voor even) op maat gemaakt en in de deuropening van de voordeur gehangen.

morgen:

Trapspijlen in de eerste laag hoogglans
architraven toilet, en deuren van hal in nuancecamel verfen(een tint boven kenia wit)
linker kant trapboom voorzien van tweede laag hoogglans
trap leuning in de hoogglans ( eerste laag)
balluster in de eerste laag hoogglans
voorbereiden verfen deuren(afplakken, en afkitten)

Woensdag planning:

plafond serre wit
plafond hal wit
plafond toilet wit
wit = ral 9010 dus niet echt wit

tweede laag hoogglans op:

driehoek onder trap
balluster
trapleuning
trap spijlen

nuance camel op architraven, en kozijnen tweede laag

eerste laag hoogglans op een paar deuren.

Planning is om donderdag plus vrijdag morgen de trap in zijn gehele doen voor de derde en laatste keer in de hoogglans te zetten. dan kan het het weekeinde drogen(ik ben er dan niet vanwege bedrijfsuitje ) en dan maandag de deuren verder af te maken, Dinsadg texen van wanden in de hal, lus de laatste laag op de deuren. Dan zijn er nog de meterkast en de bekleding van de standpijp welke gedaan moeten worden maar het meeste is dan klaar in de hal .

Genoeg planning nu , nu ff happen (mihoen met koriander en knoflook )
pi_43300476
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:53 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

dag schatten(aritha en annex) wat zitten toch weer lekker te keuvelen terwijl ik er niet was
Keuvelen?? We zijn voor jou aan het beslissen
quote:
Eh aritha, ik geloof niet dat ik wakker zou liggen van ¤22,- hoor!! Het is echter een ander verhaal als dan wat je denkt waarschijnlijk. De stof zelf zal niet zo veel meters bedragen maar echter het vestoneren is wel heel wat mters. Denk mar eens aan een touwtje wat je alngs de treden omhoog gaat liggen(15 treden a 60 cm (30 trede, 30 sttotbord) maakt 9m, en de andere kant(rechts dus ) is langer omdat je daar dus de draai naar links hebt( ) denk aan een mter of 13 á 14 maakt : 23m á ¤11,- en dus al weer ¤250,- Okay er is minder stof nodig i agree. Dus dat zal elkaar opheffen hoop ik.
Ik had ongeveer dezelfde berekening als jij gemaakt, zo kwam ik op 22 euro (okee, metertje verschil). Alleen de prijs per meter: ik las 1 euro.. het zijn er dus elluf! Da's wel ff wat anders!

Kun je niet doorzoeken naar iets betaalbaarders?
Kijk zoiets:
http://tuin.2dehands.be/m(...)en-van-tapijten.html

(okee, in belgie... maar dan moet er toch ook iets goedkopers in nederland te vinden zijn?)
quote:
Mijn optie is om het hier op het eiland te laten stofferen(loper idee) of anders helemaal niks, en dan met de frees twee gootjes infrezen zodat hier een rubberen stripje in kan. Hoogglans maakt het geheel natuurlijk wel gladder.
Oeh, alleen op texel dan kan het idd wel lastig worden. Met een rubber stripje bedoel je tapijt tussen de rubberen stripjes leggen?
quote:
En me brandmelder was heulemaal niet duur
Oh, dan wassie alleen mooi (zo goed?)
pi_43302458
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:28 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Keuvelen?? We zijn voor jou aan het beslissen
[..]

Ik had ongeveer dezelfde berekening als jij gemaakt, zo kwam ik op 22 euro (okee, metertje verschil). Alleen de prijs per meter: ik las 1 euro.. het zijn er dus elluf! Da's wel ff wat anders!

Kun je niet doorzoeken naar iets betaalbaarders?
Kijk zoiets:
http://tuin.2dehands.be/m(...)en-van-tapijten.html

(okee, in belgie... maar dan moet er toch ook iets goedkopers in nederland te vinden zijn?)
[..]

Oeh, alleen op texel dan kan het idd wel lastig worden. Met een rubber stripje bedoel je tapijt tussen de rubberen stripjes leggen?
[..]

Oh, dan wassie alleen mooi (zo goed?)
ja aritha, waren we weer

Festoneren kan dus goedekoper (logisch okay)

met rubber stripje bedoel ik dus niet dat het tapijt tussen de rubber strips ligt maar meer helemaal geen tapijt op de trap maar enkelt de twee rubber strips ter voorkoming van uitglijen. soort van naturel hoogglans kenia wit trap ☺

en over me brandmelderd : zo ist ie goed hoor
pi_43306434
die strips in frezen in de treden is ook een strak idee.
Ik zat nog steeds met het strakke plaatje voor ogen van de zwarte loper en de rvs
roedes.

In 2 treden hebben wij het al zitten.
Zo'n zwarte strip vind ik ook wel chique bij de bling bling. En het is héél praktisch tegen uitglijden.
Hou je vast: inclusief frezen door de timmerman + materiaal 12 treden was 450 = oid.

Alle open trap treden zijn al ingefreesd !! - en de rekening betaald- en km's strip liggen in de schuur te wachten tot de trap is geschilderd nadat er 40 dozen en de boekenkast naar boven zijn gesjouwd.
Affijn even off topic en het wordt ms. wel volgend jaar.

pi_43310142
quote:
Op maandag 6 november 2006 21:42 schreef AnneX het volgende:
die strips in frezen in de treden is ook een strak idee.
Ik zat nog steeds met het strakke plaatje voor ogen van de zwarte loper en de rvs
roedes.

In 2 treden hebben wij het al zitten.
Zo'n zwarte strip vind ik ook wel chique bij de bling bling. En het is héél praktisch tegen uitglijden.
Hou je vast: inclusief frezen door de timmerman + materiaal 12 treden was 450 = oid.

Alle open trap treden zijn al ingefreesd !! - en de rekening betaald- en km's strip liggen in de schuur te wachten tot de trap is geschilderd nadat er 40 dozen en de boekenkast naar boven zijn gesjouwd.
Affijn even off topic en het wordt ms. wel volgend jaar.

daar zit ik ook nog hoor Alleen als bruin het niet kan/wil trekken dan kan ik evt. besluiten tot die strips. Lijkt me tot nu toe het meest beste (naturel) idee wat ik heb gehad. De kosten van een frees heb ik niet immers ik kan dat zelf best. Enkelt dan de strips(geen idee hoeveel dat moet kosten)

maar eh... dit idee blijft het nog ff dus

pi_43310486
Net ff wat research gedaan:

3M safety walk transparant rol 5cm breed x 18m lang kost advies exclusief ¤70,- is dus te doen en dan zie je niks omdat hij op de treden ligt( paar mm dik) mhhhhhh moeilijke beslissing
pi_43311073
Je kunt er toch ook een traploper voor sinterklaas vragen.
pi_43311419
ehm Ja

We moeten nog ff kijken of die wat is .....
pi_43312561
Sijp die trap met die loper ligt bij jou ook binnenkort. Wedden!
Heel chique Is the finishing touch
pi_43322085
Hij gaat lekker !

Vanmorgen:

uitzetraampje toilet gedaan in hooglans eerste laag
architraaf rondom plus kozijn van toilet in eerste laag hoogglans
verfwerk van vanmiddag geschuurd zodat het verfje weer lekker hechting heeft
pi_43331237
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Cybersijp het volgende:

morgen:(vandaag dus: )

Trapspijlen in de eerste laag hoogglans check
architraven toilet, en deuren van hal in nuancecamel verfen(een tint boven kenia wit)check
linker kant trapboom voorzien van tweede laag hoogglans check
trap leuning in de hoogglans ( eerste laag) check
balluster in de eerste laag hoogglanscheck
voorbereiden verfen deuren(afplakken, en afkitten) check op afplakken na, er moet nog wat vuller weggeschuurd worden nl.

extra gedaan: plafond hal en plafond serre afgekit zodat we morgen extra nette naadjes in het plafond hebben(immers morgen texen van plafonds, en vader cybersijp gaat deuren schilderen. (zet ik ff neer voor mezelf

Woensdag planning:

plafond serre wit
plafond hal wit
plafond toilet wit

driehoek onder trap
balluster
trapleuning
trap spijlen

Planning is om donderdag plus vrijdag morgen de trap in zijn gehele doen voor de derde en laatste keer in de hoogglans te zetten. dan kan het het weekeinde drogen(ik ben er dan niet vanwege bedrijfsuitje ) en dan maandag de deuren verder af te maken, Dinsadg texen van wanden in de hal, lus de laatste laag op de deuren. Dan zijn er nog de meterkast en de bekleding van de standpijp welke gedaan moeten worden maar het meeste is dan klaar in de hal .

Genoeg planning nu , nu ff happen (mihoen met koriander en knoflook )
Rest van het plan houd dus stand en nu ff happen
pi_43356001
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:10 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Rest van het plan houd dus stand en nu ff happen
we zitten opschema : plafond van de hal zit in de latex, en moet bekennen is de juiste keuze geweest is nu duidelijk minder "wit"dan eerst.

Zometeen afplaktape weghalen, toilet afplakken, lampen eruit en in de latex zetten(zo klaar zo groot is t toilet nl niet )

Daarna Afplakken serre plafond, en weer lampen weghalen. Dan texxen.

Vaders gaat vanmiddag de deuren in de hoogglans zetten. Ik moet daarna de trapleuning , spijlen en driehoek met spil in de tweede laag zetten.

Dan kan hij morgen op een paar punten nog hier en daar gevuld worden. vrijdag licht schuren en de trap in het geheel in de bling bling
pi_43361676
je bent aardig aan het schilderen zo te zien, vergeet je niet af en toe foto's te maken (of zitten overal druipers aan, en wil je het eerst netjes hebben? )
pi_43365999
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:01 schreef Gurb het volgende:
je bent aardig aan het schilderen zo te zien, vergeet je niet af en toe foto's te maken (of zitten overal druipers aan, en wil je het eerst netjes hebben? )
hehe lol, nee hoor zitten nergens druipers hoor. We schilderen wel netjes he?

Schilderen gaat voorspoedig qua planning moeten we vandaag:

Woensdag planning:

plafond serre wit check
plafond hal wit check
plafond toilet wit check

driehoek onder trapcheck
ballustercheck
trapleuningcheck
trap spijlencheck

un check, hebben we dus niet gered, vaders was echt retelang bezig met het afplakken van de ramen in de deuren. de deuren zijn nu wel schilderklaar overigens.

morgen dus maar in mijn eentje het volgende doen:

architraven nuancecamel schilderen(laatste laag)
paar deuren in de eerste laag aflak zetten
meterkast schuren, en voorzien van eerste laag hoogglans
wat kleine plekjes nog vullen met plamuur zodat we Vrijdagmorgen dat nog ff kunnen schuren en dan in een keer de trap in zijn geheel voor de laatste keer in de aflak kunnen zetten.

En over de foto's missen jullie ie dan???? Je bent de eerste die het meld
pi_43366394
oh jee zeg... ik ben retenieuwsgierig naar de laatste laag nuancecaramel op de architraven...
en wacht rustig af. smile
pi_43367671
Zal de camera vanavond wel ff meenemen , moet nl. nog terug vanavond om de vouwgordijnen op te meten
pi_43368251
Mooi!!!! Gewoon alles. Die trap heeft mij wel geinspireerd, en vandaag verschillende offertes opgevraagd voor een mooie loper. Wel prijzig, maar zie het mede door jouw beeldend verslag helemaal voor me.
Succes!
pi_43380585
nou vooruit dan maar

Ik heb er welgeteld eentje gemaakt :

Bling bling all the way( alles lijkt matwit te zijn maar is in het "echie"de reflectie van de flits
pi_43380893
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:10 schreef hoiti103 het volgende:
Mooi!!!! Gewoon alles. Die trap heeft mij wel geinspireerd, en vandaag verschillende offertes opgevraagd voor een mooie loper. Wel prijzig, maar zie het mede door jouw beeldend verslag helemaal voor me.
Succes!
Sla je spaarvarken alvast maar kapot...... man man man wat een geld voor zoiets als een loper. het idee om tapijt te laten festoneren gaat ook al niet door omdat het tapijt dan weer 6mm krimpt dan weer 9mm krimpt door de draden van het festoneren. Onze stoffeerder wil gewoon iets leveren wat netjes is en dat kan hij gewoonweg niet garanderen. Ik wil: Loperidee, lekker zacht aan me voetjes, the works dat gaat niet samen.

vanmiddag laat dus maar ff naar de winkel gehobbeld, en gekeken naar snijvaste stoffen. Er is er eentje waarvan ik zeg ökay"maar das zeg maar een stof voor een deurmat(wel redelijk zacht qua pool, al is het logischer wijs een zeer korte pool(immers matmateriaal). nadeel is ook dat het alleen maar in gedekte kleuren is te krijgen. voordeel is wel het is hier op Texel wel te krijgen, en belangrijker nog te leggen. Dat gaat het dus waarschijnlijk worden.

Over het meten van de vouwgordijnen, HEMA is hema ook niet meer toen ik de prijzen zag van de vouwgordijnen moest ik echt ff slikken hoor. Kan je godverdrie hoogpolig bonaparte tapijt van laten liggen en nog geld overhouden als je het uitrekend per vierkante meter

De gordijnen van de hema zijn daareentegen wel a) in de aanbieding b) nog te betalen

Het wordt dus:

Serre: vitrage (evt in combo met verduisterings plastic(zoals in auto's gebruikelijk, heb je in legio tinten)
woonkamer: vouwgordijnen(dat dan weer wel, ach t is de voorkant hé ? )
boven: gordijnen

En nou op stok, ben gaar van het latexen . en heen en weer rennen.

Morgen weer meer update

nou eerst:
pi_43381030
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
nou vooruit dan maar

Ik heb er welgeteld eentje gemaakt :

[afbeelding]

Bling bling all the way( alles lijkt matwit te zijn maar is in het "echie"de reflectie van de flits
Wat mat niks mat das toch aleen maar glinsterglinster (blingbling) aan de zijkanten.
Investeer in een mooie traploper. Daar heb je jaren plezier van. Wel niet met die maatje ss43 kistjes eroverheen lopen.
pi_43381184
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:56 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Wat mat niks mat das toch aleen maar glinsterglinster (blingbling) aan de zijkanten.
Investeer in een mooie traploper. Daar heb je jaren plezier van. Wel niet met die maatje ss43 kistjes eroverheen lopen.
maat 45 s3 veligheidsschoen

En als jij hem betaald dan haal ik de loper wel Je kan je knaken maar ene keer uitgeven jan, en ik heb nog een hele hoop op stapel staan( plannen that is, geen punica's/dinero's euri whatever.... )
pi_43382606
Hi,
ik had vandaag dus ff gegoogeld. Deze site: www.traploperdesign.nl Gaf me binnen een uur een prijsopgave (plus/minus 1050, rechte trap, 15 treden) Wel inclusief alles, dus leggen, onderkleed, van de riggeltjes (kan ff niet op de naam komen) Ja nog steeds prijzig, maar goed... misschien kan je er iets mee.
Dan nog deze: www.hawacarpets.nl vlgs hun website: Verkoop en montage van traplopers Montage door heel Nederland !
Misschien heb je er iets aan. Zag trouwens op een belgische site een andere montage, dus zonder van die euh.. roedels :-). Zoek morgen wel even het linkje op, is nu wat laat en morgen weer vroeg op.
pi_43383223
quote:
Op donderdag 9 november 2006 00:01 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

maat 45 s3 veligheidsschoen

En als jij hem betaald dan haal ik de loper wel Je kan je knaken maar ene keer uitgeven jan, en ik heb nog een hele hoop op stapel staan( plannen that is, geen punica's/dinero's euri whatever.... )
Ja dat begrijp ik wel. Maar toch als je het uitstrijkt over .., jaren En achteraf zeg je hadden we het maar gedaan.
Lees de voorgaande post . Voorstel.
Zoek nog eens in Holland/Nederland er zullen ongetwijfeld voordeeltje bij zijn.
Lui die graag hun vakmanschap bij je uit komen leggen Letterlijk en figuurlijk.
Ben trouwens jaloers op je dat JE OP ZOEEN MOOI EILAND WOONT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')