Waar heb ik gezegd dat ze meer uit de Cube haalden?!?quote:Op zaterdag 9 september 2006 21:48 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
In dat artikel stond niks over dat ze meer uit de cube haalden, alleen dat ze hetzelfde konden met 1/4 van het stroom gebruik. Als je een auto hebt die 1 op 10 rijd en ze maken dezelfde auto nog eens maar dan zo dat hij 1 op 75 rijd wil dat nog niet zeggen dat hij opeens ook harder kan rijden. Je redenatie dat de Wii 3x zo krachtig is door minder stroom verbruik slaat dus nergens op. De hardware is gewoon krachtiger door de hogere kloksnelheden, meer rekenpower en dergelijke, niet omdat hij minder stroom gebruikt. Dat hij minder stroom gebruikt is natuurlijk wel mooi meegenomen, er zitten wel voordelen aan. Minder stroom verbruik houd in minder warmte, waardoor hij makkelijker te koelen is.
Nintendo wil dat de Wii 24 uur per dag online is en nooit echt uit staat. Dat lijkt me al een reden waarom ze hem zo effencient mogelijk met het stroomverbruik willen laten omgaan. En als ze dat concept(van 24 uur online, zelfs in standby mode) eerder hadden bedacht dan de Wii-mote verklaard dat ook meteen waarom ze eerst zijn bezig geweest met de hardware zo zuinig mogelijk te maken qau stroomverbruik.
quote:Op zondag 10 september 2006 00:41 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze meer uit de Cube haalden?!?![]()
Ik zei dat ze hetzelfde deden met 25% van de stroom, als je dat doorredeneert met de Wii die 80% van de stroom gebruikt van de Cube dan is het helemaal niet gek om zo te redeneren, 3 keer de Cube. Gewoon een snelle redenering, niet meer niet minder.
Als ze daar zo mee bezig zijn dan betekent dat dat het een belangrijke issue is voor ze en dat ons veel meer te wachten staat dan alleen maar online staan om dingetjes down te loaden. Dit verhaal zou heel goed weleens vrijgegeven zijn omdat ons over een week sowieso alle geheimen uit de doeken worden gedaan. We hebben het hier over 80% stroomgebruik van de Cube, maar om dingen te downloaden heb je helemaal geen energiebesparing nodig in die trend. De CPU wordt bijna niet benut tijdens het downloaden, maar toch ligt er flink de focus op de CPU die zuinig moet zijn. In andere woorden, ik verwacht dat de CPU op 'standby' actief bezig zal zijn en daar is zo'n besparing wel voor nodig.
Ik denk dat die functie net zo'n impact kan hebben als de contoller voor de Wii. Addon's die ik noemde en totaal vernieuwende online mogelijkheden waarbij de gebruiker niet actief bezig hoeft te zijn om als host te dienen voor andere spelers, mogelijkheden waarvan we nog niet eens kunnen indenken wat voor impact ze kunnen hebben, liggen in het verschiet. t Zal me niet verbazen als dat volgende week als laatste geheim uit de doeken zal worden gedaan.
We hebben het hier ook niet over een chipproducent maar een opdrachtgever die nadrukkelijk aan IBM vraagt een chip te ontwikkelen die ver onder het gemiddelde gaat van de volgende generatie consoles. Dat is een filosofie en achter een filosofie zit ook een beweegreden. We hebben het hier niet over de gebruikelijke efficiencycriteria die een chipproducent altijd tot doel stelt. Kan me goed voorstellen dat wanneer maximale performance een belangrijk issue is ze gewoon iets meer stroom door de Wii laten gebruiken, dit resulteert al gauw in enorme gains en kan ook best op die grootte.quote:Op zondag 10 september 2006 00:52 schreef kepler het volgende:
[..]
je gaat zo teleurgesteld zijn. Elke chip-fabrikant probeert de chip zuiniger te maken, want dat betekent minder warmte ontwikkeling en daardoor kan je de chip ook meer richting zijn maximale performance duwen.
en de CPU kan best actief zijn tijdens de stand-by stand hoor, ook als tie niet zo zuinig is. Dan verbruikt de Wii gewoon iets meer stroom
Alleen klopt die snelle redenering niet want het stroomgebruik staat los van wat de hardware kan. Al gebruikt de Wii maar 10% van de stroom die de cube gebruikt dan zegt dat nog niks over hoeveel krachtiger hij is. Het is wel zo dat wanneer je minder stroom verbruikt je CPU minder heet zal worden en je hem dus harder kunt laten werken. Maar hoeveel krachtiger de Wii is ten opzichten van de Cube kun je echt niet afleiden uit het stroom gebruik.quote:Op zondag 10 september 2006 00:41 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze meer uit de Cube haalden?!?![]()
Ik zei dat ze hetzelfde deden met 25% van de stroom, als je dat doorredeneert met de Wii die 80% van de stroom gebruikt van de Cube dan is het helemaal niet gek om zo te redeneren, 3 keer de Cube. Gewoon een snelle redenering, niet meer niet minder.
Het is toch alleen maar logisch dat ze de CPU zo zuinig mogelijk willen maken als het gaat om stroom verbruik, dat scheelt hitte. Daardoor kunnen ze hem op hogere snelheden laten draaien. Die CPU van de Wii is niks meer dan een vernieuwde versie van de Gekko CPU. Als ze hem dus effecienter met stroom kunnen laten omgaan houd dat alleen maar in dat ze dezelfde chip op een hogere snelheid kunnen laten draaien. Wat dus veel kosten bespaard t.o.v een hele nieuwe CPU te ontwikkelen. Veel meer dan dat zal de reden niet zijn geweest, grootse geheimen zullen er niet achter zitten. Nintendo heeft gewoon een manier gezocht om hun hardware te upgrade zonder al te veel te investeren zodat ze hun console zo goedkoop mogelijk op de markt kunnen brengen, waar niks mis mee is.quote:Als ze daar zo mee bezig zijn dan betekent dat dat het een belangrijke issue is voor ze en dat ons veel meer te wachten staat dan alleen maar online staan om dingetjes down te loaden. Dit verhaal zou heel goed weleens vrijgegeven zijn omdat ons over een week sowieso alle geheimen uit de doeken worden gedaan. We hebben het hier over 80% stroomgebruik van de Cube, maar om dingen te downloaden heb je helemaal geen energiebesparing nodig in die trend. De CPU wordt bijna niet benut tijdens het downloaden, maar toch ligt er flink de focus op de CPU die zuinig moet zijn. In andere woorden, ik verwacht dat de CPU op 'standby' actief bezig zal zijn en daar is zo'n besparing wel voor nodig.
Ik denk niet dat ze op online gebied echt iets nieuws gaan brengen, ze zullen weinig nieuws kunnen brengen wat nog niet eerder is gedaan op de pc. Het 24 uur per dag online zijn(stand by of niet) is leuk maar niet echt iets heel vernieuwends. Het zal niet veel meer worden dan online game, online oude games downloaden en updates/addon/enz die vanzelf worden gedownload. Ongeveer hetzelfde wat Sony en MS doen alleen dan in een iets ander jasje.quote:Ik denk dat die functie net zo'n impact kan hebben als de contoller voor de Wii. Addon's die ik noemde en totaal vernieuwende online mogelijkheden waarbij de gebruiker niet actief bezig hoeft te zijn om als host te dienen voor andere spelers, mogelijkheden waarvan we nog niet eens kunnen indenken wat voor impact ze kunnen hebben, liggen in het verschiet. t Zal me niet verbazen als dat volgende week als laatste geheim uit de doeken zal worden gedaan.
Klopt, ik zei ook dat het een simpele redenering was. Maar stel nu eens dat de Wii dezelfde chipset heeft als de Cube en de eerste op 80% draait en de laatste op 25%, dat betekent 55% meer stroom voor de Wii. Die is er niet voor niets.quote:Op zondag 10 september 2006 01:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Alleen klopt die snelle redenering niet want het stroomgebruik staat los van wat de hardware kan. Al gebruikt de Wii maar 10% van de stroom die de cube gebruikt dan zegt dat nog niks over hoeveel krachtiger hij is. Het is wel zo dat wanneer je minder stroom verbruikt je CPU minder heet zal worden en je hem dus harder kunt laten werken. Maar hoeveel krachtiger de Wii is ten opzichten van de Cube kun je echt niet afleiden uit het stroom gebruik.
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat ze al dat werk hebben gedaan om 'm tot 800Mhz te laten lopen? Je hebt al laptops die sneller lopen voor een lagere prijs.quote:Het is toch alleen maar logisch dat ze de CPU zo zuinig mogelijk willen maken als het gaat om stroom verbruik, dat scheelt hitte. Daardoor kunnen ze hem op hogere snelheden laten draaien. Die CPU van de Wii is niks meer dan een vernieuwde versie van de Gekko CPU. Als ze hem dus effecienter met stroom kunnen laten omgaan houd dat alleen maar in dat ze dezelfde chip op een hogere snelheid kunnen laten draaien. Wat dus veel kosten bespaard t.o.v een hele nieuwe CPU te ontwikkelen. Veel meer dan dat zal de reden niet zijn geweest, grootse geheimen zullen er niet achter zitten. Nintendo heeft gewoon een manier gezocht om hun hardware te upgrade zonder al te veel te investeren zodat ze hun console zo goedkoop mogelijk op de markt kunnen brengen, waar niks mis mee is.
[..]
Dat denk ik dus niet, 24connect wordt wat de 64DD net niet was. En online is 1 ding, Wii die constant 'aanstaat' is een andere. Ik heb nu een sterk vermoeden dat dit is waar Kaplan niet over wilde praten.quote:Ik denk niet dat ze op online gebied echt iets nieuws gaan brengen, ze zullen weinig nieuws kunnen brengen wat nog niet eerder is gedaan op de pc. Het 24 uur per dag online zijn(stand by of niet) is leuk maar niet echt iets heel vernieuwends. Het zal niet veel meer worden dan online game, online oude games downloaden en updates/addon/enz die vanzelf worden gedownload. Ongeveer hetzelfde wat Sony en MS doen alleen dan in een iets ander jasje.
?? 55%? In het artikel van IMB staat dat de CPU van Wii 80%(20% efficienter) van de stroom gebruikt die de Cube gebruikt. Dus je voorbeeld klopt al niet. Als ze dezelfde Chipset zouden hebben dan draait de een(cube) op 100% en de andere(Wii) op 80%. Dat is dus meer 20% verschil. En het betekend ook niet meer stroom voor de Wii, je houd geen stroom over ofzo. Het houd alleen in dat die CPU minder stroom gebruikt dan die van de Cube.quote:Op zondag 10 september 2006 02:36 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Klopt, ik zei ook dat het een simpele redenering was. Maar stel nu eens dat de Wii dezelfde chipset heeft als de Cube en de eerste op 80% draait en de laatste op 25%, dat betekent 55% meer stroom voor de Wii. Die is er niet voor niets.
Wie zegt dat het zoveel werk was? Staat nergens dat ze er jaren mee bezig zijn geweest. En het lijkt me heel logisch dat ze het daarvoor hebben gedaan. Ik weet niet of je ooit je pc hebt overgeklokt, maar als je een CPU meer dan 50% sneller laat draaien(wat dus het geval is met deze CPU t.o.v de Cube) word hij echt heel veel heter. En aangezien de CPU van de Wii niks meer is dan een wat vernieuwdere versie van de Cube moeten de CPU wel zo efficient met het stroomverbruik zijn wil hij op die snelheid kunnen draaien zonder oververhit te raken. Het is natuurlijk wel zo dat niet alleen de snelheid omhoog is, er zijn nog wel wat meer aanpassingen gemaakt zodat de CPU wat meer power heeft.quote:Je gaat me toch niet vertellen dat ze al dat werk hebben gedaan om 'm tot 800Mhz te laten lopen? Je hebt al laptops die sneller lopen voor een lagere prijs.
Er is niks bijzonders aan een Wii die constant "aanstaat".. Dat doen wel meer apparaten.quote:Dat denk ik dus niet, 24connect wordt wat de 64DD net niet was. En online is 1 ding, Wii die constant 'aanstaat' is een andere. Ik heb nu een sterk vermoeden dat dit is waar Kaplan niet over wilde praten.
nee, na onderzoek kwamen ze erachter dat ze de chip efficienter kunnen maken. Ik kan nergens vinden dat Nintendo hier specifiek opdracht voor heeft gegeven. Zo ja, dan zal het waarschijnlijk zijn omdat ze de Wii erg klein willen houden, en dat gaat alleen maar als er weinig warmte wordt geproduceerd.quote:Op zondag 10 september 2006 01:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
We hebben het hier ook niet over een chipproducent maar een opdrachtgever die nadrukkelijk aan IBM vraagt een chip te ontwikkelen die ver onder het gemiddelde gaat van de volgende generatie consoles. Dat is een filosofie en achter een filosofie zit ook een beweegreden. We hebben het hier niet over de gebruikelijke efficiencycriteria die een chipproducent altijd tot doel stelt. Kan me goed voorstellen dat wanneer maximale performance een belangrijk issue is ze gewoon iets meer stroom door de Wii laten gebruiken, dit resulteert al gauw in enorme gains en kan ook best op die grootte.
Tweede alinea: precies, daarom vraag ik ook 'waarom'? We hebben het hier niet over een portable die zo'n verreiste heeft. Ik kan me alleen voorstellen dat ze de intentie hebben de CPU gewoon intensief door te laten draaien en daar is zo'n besparing wel voor nodig, zie je t al voor je een X360 de hele dag aan te laten staan met dat kabaal en dat stroomverbruik?
Ik zal echt niet teleurgesteld zijn , het is alleen een constatering en ik stel vraagtekens bij de intentie. Stroombesparing is namelijk helemaal geen hot item voor de doelgroepen, tenzij het natuurlijk echt buiten de perken gaat. Ik vraag me dus alleen af waarom ze het dan zo'n issue hebben gemaakt.
Iddquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tomasso, de vorige keer was een geintje dwaasDamn ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar ik heb zelden zulke sjagrijnige users meegemaakt. Wat is er gebeurd?
Niks, gewoon voorzorgquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tomasso, de vorige keer was een geintje dwaasDamn ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar ik heb zelden zulke sjagrijnige users meegemaakt. Wat is er gebeurd?
Laatst was het bij IGN weekly, dat was een recente build, en het zag er nog net zo generiek en saai uit als op E3. (en het hielp niet dat de IGN dude 3 Mac-10 clips nodig had voor 1 vijand) Dus nee, ik denk niet dat het een gaaf spel wordtquote:Op zondag 10 september 2006 01:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Ben ik soms de enige die denkt dat Red Steel een heel gaaf spel wordt?
Mask of Majora,.... Na Oot de beste Zeldaquote:Op zondag 10 september 2006 09:46 schreef Retuobak het volgende:
[Gerucht]Wii Virtual Console launch list bekend?
[..]
quote:Launch titels:
Metal Slug Anthology
OMFG!quote:Op zondag 10 september 2006 09:46 schreef Retuobak het volgende:
[Gerucht]Wii Virtual Console launch list bekend?
Beste weet ik niet.. Het spel heeft iig extreem mooie, maar ook veel frustrerende momenten.quote:Op zondag 10 september 2006 10:22 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Majora's Mask,.... Na Oot de beste Zelda![]()
Vond dat spel zoooo goed. Ja framerates boeide me toen ook al niet hoor. Prima graphics en de sfeer was goed neergezet. En ja.... vind het de beste na OoTquote:Op zondag 10 september 2006 10:46 schreef BMH het volgende:
[..]
Beste weet ik niet.. Het spel heeft iig extreem mooie, maar ook veel frustrerende momenten.
Het was iig jammer dat de n64 al dat pracht en praal niet kon trekken. Hopelijk krijgt de versie voor de wii een stabielere framerate
De framerate ging soms naar de 10-15 fps... Ik vond het haast onspeelbar op die momenten.quote:Op zondag 10 september 2006 10:47 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Vond dat spel zoooo goed. Ja framerates boeide me toen ook al niet hoor. Prima graphics en de sfeer was goed neergezet. En ja.... vind het de beste na OoT![]()
Inderdaad. Soms heb ik wel het gevoel dat MM niet de aandacht en lovende woorden krijgt die het verdient.quote:Op zondag 10 september 2006 10:22 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Mask of Majora,.... Na Oot de beste Zelda![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:03 schreef depax het volgende:
nog even het productie process van the broadway chip
Waarschuwing Deze beelden kunnen schokkende gevolgen hebben voor een toekomstbeeld.
Overigens is de wmv ( wel eens waar betere qualiteit dan de youtube versie)
Ik kreeg hem niet lopende in firefox.
wmv:
http://www-03.ibm.com/pre(...)?fileId=ATTACH_FILE1
youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NkqhizZav6w
Wat een fabriekquote:Op zondag 10 september 2006 11:03 schreef depax het volgende:
nog even het productie process van the broadway chip
Waarschuwing Deze beelden kunnen schokkende gevolgen hebben voor een toekomstbeeld.
Overigens is de wmv ( wel eens waar betere qualiteit dan de youtube versie)
Ik kreeg hem niet lopende in firefox.
wmv:
http://www-03.ibm.com/pre(...)?fileId=ATTACH_FILE1
youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NkqhizZav6w
erg nuttige info ditquote:Op zondag 10 september 2006 11:03 schreef depax het volgende:
nog even het productie process van the broadway chip
Waarschuwing Deze beelden kunnen schokkende gevolgen hebben voor een toekomstbeeld.
Overigens is de wmv ( wel eens waar betere qualiteit dan de youtube versie)
Ik kreeg hem niet lopende in firefox.
wmv:
http://www-03.ibm.com/pre(...)?fileId=ATTACH_FILE1
youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=NkqhizZav6w
Als het meer dan 1 euro per spel is, is het te duur.quote:Op zondag 10 september 2006 10:29 schreef seto het volgende:
[..]
OMFG!
Hoeveel gaat dat nou kosten ongeveer per spel?![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:50 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Als het meer dan 1 euro per spel is, is het te duur.
En waarom zou je voor al die oude zooi betalen als er op de PC tig emulators zijn en de spellen zo gevonden zijn![]()
ik vond het althans mooi om te zien ja, nog nooit eerder gezien.quote:
Niet eens zo slecht ideequote:Op zondag 10 september 2006 11:53 schreef BMH het volgende:
[..]
![]()
Waarom spellen kopen als je ze ook in de winkel kunt uitproberen.
![]()
n63 games kosten bij de gameshops vaak meer dan 9 euro. En zowiezoe is 9 euro helemaal niet veel voor een volwaardige Nintendo game. Je krijgt echt wel waar voor je geld.quote:Op zondag 10 september 2006 11:57 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Niet eens zo slecht idee
Maar ik vind dat je voor spellen die meer dan 15 jaar oud zijn echt niet meer dan euro kan vragen. En voor N64 spellen niet meer dan 5 euro.
En trouwens als je die oude(snes,sega, nes, enz) spellen download van legale sites moet je er ook gewoon voor betalen, alleen betaal je dan zeker niet meer dan 1 euro per spel.
zeker mooi om te zien, maar dat is elk high-tech productie-procesquote:Op zondag 10 september 2006 11:54 schreef depax het volgende:
[..]
ik vond het althans mooi om te zien ja, nog nooit eerder gezien.
Wat te denken van een releaseknop om m in het stuur te klikken?quote:Op zondag 10 september 2006 12:34 schreef speknek het volgende:
Moet wel heel vreemd zijn als dat niet gewoon de aan/uit knop is.
ik denk dat het de pit-limiter isquote:Op zondag 10 september 2006 13:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat te denken van een releaseknop om m in het stuur te klikken?
Die zal niet standaard in de wiimote zitten. Maar hij zit ook gewoon precies op de plek van de aan/uit knop.quote:Op zondag 10 september 2006 13:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat te denken van een releaseknop om m in het stuur te klikken?
Ze herdesignen wel meer.quote:Op zondag 10 september 2006 13:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar de powerknop was toch verzonken? Een powerknop die zo hoog is lijkt me vervelend
Nou, als je de controller dwars houd (excite truck) en hij is zo hoog lijkt het me dat je de knop per ongeluk aanraakt. En dat wil je nietquote:Op zondag 10 september 2006 13:26 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat het gewoon een schematische tekening van Ubisoft is, de randen van de knopjes zijn te duidelijk om van een foto te komen, bijvoorbeeld. Maar waarom is zo'n aan/uit knop verevelend dan? Je raakt dat ding hooguit een keer per uur aan.
misschien dat je hem 2 sec lang ingedrukt moet houden om hem uit te zettenquote:Op zondag 10 september 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, als je de controller dwars houd (excite truck) en hij is zo hoog lijkt het me dat je de knop per ongeluk aanraakt. En dat wil je niet
je bent niet de enigequote:Op zondag 10 september 2006 13:31 schreef Cheiron het volgende:
Ik vraag mij toch een beetje af of het wel lekker racen is zonder vast middelpunt.
Das bij Monkey Ball ook, daar heb je (itt op de Cube) ook geen neutraal puntquote:Op zondag 10 september 2006 13:31 schreef Cheiron het volgende:
Ik vraag mij toch een beetje af of het wel lekker racen is zonder vast middelpunt.
Maar waarom is die groter dan de bij de E3 controller die erboven staat afgebeeld?quote:Op zondag 10 september 2006 14:26 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Die button is volgens mij gewoon de uitknop
omdat je anders een hele kleine vinger moet hebben om hem in te kunnen drukkenquote:Op zondag 10 september 2006 14:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Maar waarom is die groter dan de bij de E3 controller die erboven staat afgebeeld?
![]()
Dus er is weer een nieuwe versie van de wii-mote volgens jou.quote:Op zondag 10 september 2006 14:32 schreef MilaNL het volgende:
[..]
omdat je anders een hele kleine vinger moet hebben om hem in te kunnen drukken
Ik hoop dat de uiteindelijke versie ook een uitkomende uitknop krijgt
DAT zei ik niet, ik zei dat ik het hoopte.quote:Op zondag 10 september 2006 14:33 schreef BMH het volgende:
[..]
Dus er is weer een nieuwe versie van de wii-mote volgens jou.
We zien wel
Wat ze eerst gedaan hebben was een simulatie waar ze gingen kijken naar hoe zuinig de Cube kon zijn, 25% dus. Als je dan weet dat de Wii op 80% loopt dan is het verschil toch 55%? En ja, het is geen wetenschappelijke veronderstelling hence the word 'simpele redenatie'. Het is weldegelijk een interessante constatering.quote:Op zondag 10 september 2006 03:19 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
?? 55%? In het artikel van IMB staat dat de CPU van Wii 80%(20% efficienter) van de stroom gebruikt die de Cube gebruikt. Dus je voorbeeld klopt al niet. Als ze dezelfde Chipset zouden hebben dan draait de een(cube) op 100% en de andere(Wii) op 80%. Dat is dus meer 20% verschil. En het betekend ook niet meer stroom voor de Wii, je houd geen stroom over ofzo. Het houd alleen in dat die CPU minder stroom gebruikt dan die van de Cube.
[..]
Wat een heel belangrijke clue is naar de beweegredenen van de Wii is dat de efficiency het STARTPUNT was van de creatie van de Wii. Geen Wiimote dus, dat is een heel grote clue die ze nu weggeven. Ze hadden net de Cube klaar en dan gaan ze testen voor hun volgende console hoe zuinig die kan lopen, 5 jaar (!) voordat de Wii uitkomt kunnen ze never nooit weten hoe de technologie op dit moment is en is het zinloos je te richten op warmte-issues en clocksnelheden, tenzij ze er een filosofie achter hebben. De efficiency is naar het zich laat aanzien een speerpunt van de Wii:quote:Wie zegt dat het zoveel werk was? Staat nergens dat ze er jaren mee bezig zijn geweest...Het is natuurlijk wel zo dat niet alleen de snelheid omhoog is, er zijn nog wel wat meer aanpassingen gemaakt zodat de CPU wat meer power heeft.
[..]
minder stroom = minder warmtequote:Ultimately, they decided they wanted to take the GameCube level hardware and make it so efficient that it would only use 1/3rd to 1/4th the power, while still maintaining high performance.
Maar niet consoles, dat gezeur is hetzelfde als roepen dat het helemaal niet bijzonder is dat de DS touchscreen heeft omdat andere apparaten dat ook wel hebben. Been there done that.quote:Er is niks bijzonders aan een Wii die constant "aanstaat".. Dat doen wel meer apparaten.
Nee. hier een quote uit de officiele statement van IMB "IBM only says the chip is 20 percent more power-efficient than the first game chip it began making for Nintendo in 1999, which was called Gekko." Dus het is niet eerst 25% minder dan de cube en dan de Wii daar nog eens 80% van gebruikt. Hij is gewoon 20% efficienter dan de CPU van de Cube. Je constatering van 55% is dus gewoon fout!quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat ze eerst gedaan hebben was een simulatie waar ze gingen kijken naar hoe zuinig de Cube kon zijn, 25% dus. Als je dan weet dat de Wii op 80% loopt dan is het verschil toch 55%? En ja, het is geen wetenschappelijke veronderstelling hence the word 'simpele redenatie'. Het is weldegelijk een interessante constatering.
Nintendo kwam er gewoon achter, tijdens de begin fase van het ontwikkelen van nieuwe console, dat ze hun Cube hardware efficienter konden laten draaien en is daar toe op verder gegaan. Ze hebben dus gewoon een manier gezocht om zo goedkoop mogelijk nieuwe(geupdate) hardware te maken. Het is dus helemaal niet zinloos om daar naar te kijken want zo hebben ze het voor elkaar gekregen om de research&developement kosten laag(t.o.v geheel nieuwe hardware te ontwikkelen) te houden waardoor ze hem dus gewoon goedkoop op de markt kunnen brengen. Er zit echt geen geniale filosofie achter waarom ze dat hebben gedaan.quote:Wat een heel belangrijke clue is naar de beweegredenen van de Wii is dat de efficiency het STARTPUNT was van de creatie van de Wii. Geen Wiimote dus, dat is een heel grote clue die ze nu weggeven. Ze hadden net de Cube klaar en dan gaan ze testen voor hun volgende console hoe zuinig die kan lopen, 5 jaar (!) voordat de Wii uitkomt kunnen ze never nooit weten hoe de technologie op dit moment is en is het zinloos je te richten op warmte-issues en clocksnelheden, tenzij ze er een filosofie achter hebben. De efficiency is naar het zich laat aanzien een speerpunt van de Wii:
minder stroom = minder warmte
minder warmte = mindere cooling
mindere cooling = minder ventilatoren
mindere ventilatoren = minder geluid en minder kans op defecten (langere levensduur)
Mogelijkheden:
- mensen laten het makkelijker aanstaan de hele dag
- spel boot meteen op als je op de ONknop drukt (gemak)
- sleepstand zoals op de DS
- applicaties die constant kunnen draaien
DS touchscreen is ook niet bijzonder, touchscreens worden al heel lang gebruikt voor games. En dat 24connect bied wel mogelijkheden, maar het zal echt niet zo vernieuwend zijn dat je er van je stoel valt. En de PS2 gaat opzich ook niet uit, die blijft ook gewoon standby. Dus het principe van nooit uit is ook al niet zo nieuw.quote:Maar niet consoles, dat gezeur is hetzelfde als roepen dat het helemaal niet bijzonder is dat de DS touchscreen heeft omdat andere apparaten dat ook wel hebben. Been there done that.
Het systeem heeft de mogelijkheid om 24u op high performance te draaien. Daar kun je veel mee doen. My guess is dat communicatie op veel breder terrein zal plaatsvinden zoals het linken van hele werelden zoals bij Animal Crossing terwijl de gebruikers niet actief bezig zijn. Het biedt ook mogelijkheden om addon's te leveren die relatief goedkoop zijn omdat de Wii veel functionaliteiten overneemt die anders ingebouwd dienden te worden. 24connect is naar het zich laat uitzien minstens zo belangrijk als de Wiimote. Het is wel bijzonder, al was t maar puur omdat het n console is en voorheen t gebruikelijk was een console uit te doen. Het hele logistieke en creatieve proces verandert door dit simpele gegeven.
quote:Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Nee. hier een quote uit de officiele statement van IMB "IBM only says the chip is 20 percent more power-efficient than the first game chip it began making for Nintendo in 1999, which was called Gekko." Dus het is niet eerst 25% minder dan de cube en dan de Wii daar nog eens 80% van gebruikt. Hij is gewoon 20% efficienter dan de CPU van de Cube. Je constatering van 55% is dus gewoon fout!
[..]
Zou zo kunnen maar dat is totaal niet wat de bron schetst. In deel 3 komt zelfs naar voren dat dit de duurste console is die Nintendo ooit heeft gemaakt. Iwata wilde m zuiniger maken gelet op het gebruik en niet de kostenbesparingen. Het was goedkoper geweest de Wii wat groter te maken en luidruchtiger, dan had ie meer prestatie gehad en dezelfde kosten.quote:Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef Diablos79 het volgende:
Nintendo kwam er gewoon achter, tijdens de begin fase van het ontwikkelen van nieuwe console, dat ze hun Cube hardware efficienter konden laten draaien en is daar toe op verder gegaan. Ze hebben dus gewoon een manier gezocht om zo goedkoop mogelijk nieuwe(geupdate) hardware te maken. Het is dus helemaal niet zinloos om daar naar te kijken want zo hebben ze het voor elkaar gekregen om de research&developement kosten laag(t.o.v geheel nieuwe hardware te ontwikkelen) te houden waardoor ze hem dus gewoon goedkoop op de markt kunnen brengen. Er zit echt geen geniale filosofie achter waarom ze dat hebben gedaan.
Minder stroom = minder warmte
Minder warmte = Chip kan op hogere snelheid draaien
Chip kan op hogere snelheid draaien = Dezelfde chip kan meer prestatie leveren
Dezelfde chip kan meer prestatie leveren = Kostenbesparing t.o.v geheel nieuwe chip maken
[..]
Kijk, dat bedoel ik, je kan altijd wel een toepassing vinden die overeenkomt met deze productspeficatie. Maar je moet de markt segmenteren en kijken naar de unieke toepassingen die het biedt voor die markt, de portable gamemarkt dus. Met concurrenten op die markt die het potentieel over t hoofd hebben gezien.quote:DS touchscreen is ook niet bijzonder, touchscreens worden al heel lang gebruikt voor games.
Het hoeft niet vernieuwend te zijn zodat mensen uit hun stoel vallen van de perplexiequote:En dat 24connect bied wel mogelijkheden, maar het zal echt niet zo vernieuwend zijn dat je er van je stoel valt. En de PS2 gaat opzich ook niet uit, die blijft ook gewoon standby. Dus het principe van nooit uit is ook al niet zo nieuw.
Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het een bewijs is dat ie drie keer krachtiger is, ik stel alleen dat ie drie keer zoveel energie gebruikt met die besparingen en dat het SIMPEL gesteld een goede indicatie geeft over dat drie keer krachtiger.quote:Op zondag 10 september 2006 17:58 schreef Kill_em_all het volgende:
nee dat geeft het helemaal niet alex. Je redenatie klopt gewoonweg niet. Stroomverbruik is helemaal niet evenredig aan snelheid en zegt zelfs helemaal niks over de snelheid. Er word alleen gezegd dat ie 20% efficienter met stroom omgaat, maar er staat nergens op welke snelheid dat is dus je kan gewoon geen schatting maken van een eventueele snelheid.
Idd, je ziet het straks met de Cell en de 360 CPU ook, die kunnen ze straks ook efficienter maken met stroomverbruik maar de kracht van de CPU blijft gelijkquote:Op zondag 10 september 2006 18:15 schreef Tomasso het volgende:
Zeg, houdt eens op met deze onzinnige discussie
20% Efficienter zegt 0,0 over de snelheid. Punt.
Wii kan via 24connect diens OS updaten. A first voor een Nintendo console.quote:Takeda: Wii is the first machine that Nintendo can update its OS(Operating System). So, possiblity of Wii can be enlarged in the future. You can look forward to this feature, and I am very excited about it too.
Er klopt gewoon echt niks van je redenatie en aannamens. In het artikel staat duidelijk "the first game chip". Dus niks efficienter dan een zogenaamde efficienter cube chip. Gewoon 20% efficienter dan de originele Gekko CPU. Dus je 55% slaat nergens op.quote:Op zondag 10 september 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Eerst even over je eerste alinea, je begrijpt mn beweegreden niet en gaat niet mee in mn hypothetische stelling.
De besparingtechniek die ze ook gebruiken voor de Wii resulteerde in een besparing van 75% van de Cube. Vergeet de 100% van de Cube die in de winkels ligt. Dat houden we even in gedachten ok?
Dan denkt Iwata, 'zo'n besparing wil ik ook hebben voor de Wii'.
IBM is aan t knutselen en komt tot een besparing van 20% tov de Cube.
Efficientere Cube chip: 75% besparing tov Cube retail
Efficientere Wii chip: 20% besparing tov Cube retail
Verschil is 55%
Dit zegt niets nada over de output van de Wii, dat weet ik ook wel. Maar SIMPEL geredeneerd kom je dan tot 3keer zoveel stroom voor de efficiente Wii tov van de efficiente Cube. Wat een redelijke indicatie geeft voor een 3maal krachtiger console.Maar dan nemen we nog niet de nieuwe architecture in ogenschouw. Gewoon een aardig weetje dus die het artikeltje voortbrengt, geen bewijs maar de redenatie erachter is niet fout als je gewoon mijn hypothetische voorstel (gelijke hardware) die ik noemde in ogenschouw had genomen.
Wordt echt nog leuk met die wetgeving in Engeland over de 'standby'quote:Op zondag 10 september 2006 18:05 schreef alex4allofyou het volgende:
En wat betreft standby, dat is t dus he, de Wii staat niet standby, die blijft gewoon aan.
Dat zegt verder niks dat dit de duurste console is die ze hebben gemaakt, ik weet zeker dat de ontwikkelings kosten van de Wii nog niet eens in de buurt komen van die van de PS3 en Xbox360. En die koste die Nintendo heeft gemaak kunnen netzo goed komen door de Wii besturing. En de behuizing van de Wii is wel wat de minste kosten met zich mee brengt. Wat dacht je als Nintendo een compleet nieuwe processor en GPU had laten ontwikkelen, zoals Sony en MS, dan was de Wii ook gelijk een heel stuk duurder geweest. Ze kunnen zoveel mooie verhaaltjes ophangen(wat MS en Sony netzo goed doen) hoe en wat maar de hardware die ze uitbrengen laat zien dat het efficienter maken van de CPU grotendeels ook is gedaan voor kosten besparing zodat ze die Wii goedkoop kunnen houden.quote:Op zondag 10 september 2006 18:05 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zou zo kunnen maar dat is totaal niet wat de bron schetst. In deel 3 komt zelfs naar voren dat dit de duurste console is die Nintendo ooit heeft gemaakt. Iwata wilde m zuiniger maken gelet op het gebruik en niet de kostenbesparingen. Het was goedkoper geweest de Wii wat groter te maken en luidruchtiger, dan had ie meer prestatie gehad en dezelfde kosten.
Hoezo.quote:Op zondag 10 september 2006 18:31 schreef Oksel het volgende:
Hey euh, Ruzzie, heb jij een vriendin?
Je komt nogal... gefrusteerd over..quote:Op zondag 10 september 2006 18:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoezo.
Wil je me opzetten voor een date?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.quote:Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef alex4allofyou het volgende:
Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
Er wordt meer stroom gebruikt dan de Gekko nodig zou hebben, namelijk 80 in plaats van 25 procent. Simpel gezegd gebruikt de Wii-chip ongeveer drie keer (80/25) zoveel stroom dan dat de Gekko nodig heeft met maximale optimalisatie. Logisch gevolg is dat de Wii-chip meer prestaties bied.quote:Op zondag 10 september 2006 18:47 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
Wel dus maar laat maar zitten, als je niet mee kan gaan in een simpele gedachtengang dan LAAT MAAR.quote:Op zondag 10 september 2006 18:47 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
quote:I have been thinking after reading another thread about why Nintendo would want to refine a system and go for power efficiency instead of raw power like the other 2 consoles.
Lets face it, no one picks up a box and wants to read statistics about low power consumption. They want to read about how many polygons a machine can produce and what kind of lighting and effects it has.
So why would Nintendo stray from the norm to build an energy efficient machine? Because it will be on 24 hours a day. This is the only reason to build something that doesn't use alot of power, because it will be on all of the time.
I was wondering, what if the whole idea of Wii was built around Wii connect 24. It doesn't make a whole lot of sense to want a small cool and efficient machine because when it comes down to it no one really cares about that. They're worried about gameplay and graphics.This makes me beleive that the machine must have been built around the principal of Wii connect 24 above all else. i'm sure the thinking was something like "well if we want a console that is going to be on 24 hours a day, we can't have the console sucking so much power."
My point is, Nintendo is ignoring the cries of many gamers so this machine can be on all the time. So what can they do with Wii connect 24 that we're not thinking about? Maybe this machine will somehow be centered around online gaming? Maybe this is what they've been holding back? They basically haven't told us anything about connect 24 which i've always found odd because you would figure the plan would be similar to that of the other 2 companies. What may they be hiding?
Ik las lepraquote:Op zondag 10 september 2006 18:40 schreef Oksel het volgende:
En ík laat een lepel paella in mijn schoen vallen..
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedanktquote:
Hehehe.quote:Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef Chocobo het volgende:
[..]
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
Het is al gezegd door Iwata geloof ik dat je DS demo's via je Wii naar je DS kan sturenquote:Op zondag 10 september 2006 19:52 schreef DragonFire het volgende:
Heeft iemand er al aan gedacht dat de Wii misschien wel 24/7 aan moet blijven staan als een soort accesspoint voor de ds lite?
Best leuk hoor.quote:Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef Chocobo het volgende:
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
quote:Op zondag 10 september 2006 18:43 schreef Oksel het volgende:Lucky bastardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Ja dat wel maar ik wacht wel totdat de games, gameplay en screens weer gepost wordenquote:Op zondag 10 september 2006 20:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Best leuk hoor.
Uit psychosociologisch oogpunt.
Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.quote:Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het een bewijs is dat ie drie keer krachtiger is, ik stel alleen dat ie drie keer zoveel energie gebruikt met die besparingen en dat het SIMPEL gesteld een goede indicatie geeft over dat drie keer krachtiger.
Als ik mijn P4 overclock dan gaat de clocksnelheid omhoog als ik m op zn flikker geef, meer energie meer clocksnelheid.
Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
Jeetje, tis nog niet moeilijk. Ik vind het ook te kort door de bocht, maar het is simpel. Het gaat om de bewering dat als ze NU een gamecube zouden maken hij maar 25% van het energieverbruik zou hebben dan de echte gamecube. De wii gebruikt 80% van de echte gamecube, dus ruim 3 keer zoveel energieverbruik als de zogenaamde nintendoconsole die gemaakt zou kunnen worden met gamecubekracht. En als 3 keer zoveel energie hetzelfde is als 3 keer zo krachtig, is de wii dus ruim 3 keer zo krachtig.quote:Op zondag 10 september 2006 20:32 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.
Dan alsnog klopt er geen reet van omdat je niet persee 3x zoveel energie nodig hebt voor 3x zoveel rekenkracht. Het klopt gewoon niet, zelfs niet als simpele vergelijking of wat dan ook, het is gewoon totaal fout.quote:Op zondag 10 september 2006 22:36 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Jeetje, tis nog niet moeilijk. Ik vind het ook te kort door de bocht, maar het is simpel. Het gaat om de bewering dat als ze NU een gamecube zouden maken hij maar 25% van het energieverbruik zou hebben dan de echte gamecube. De wii gebruikt 80% van de echte gamecube, dus ruim 3 keer zoveel energieverbruik als de zogenaamde nintendoconsole die gemaakt zou kunnen worden met gamecubekracht. En als 3 keer zoveel energie hetzelfde is als 3 keer zo krachtig, is de wii dus ruim 3 keer zo krachtig.
Maar gaat er om hoe die games er uit zien! Dat wil ik weten. Voorlopig ben ik zeker niet onder indruk van de beelden.
Nee, DAT WEET IK OOK WEL! Daarom zeg ik toch steeds als je SIMPEL redeneert!quote:Op zondag 10 september 2006 23:25 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Dan alsnog klopt er geen reet van omdat je niet persee 3x zoveel energie nodig hebt voor 3x zoveel rekenkracht. Het klopt gewoon niet, zelfs niet als simpele vergelijking of wat dan ook, het is gewoon totaal fout.
quote:Op zondag 10 september 2006 23:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee, DAT WEET IK OOK WEL! Daarom zeg ik toch steeds als je SIMPEL redeneert!![]()
Dat zette ik er meteen al bij omdat ik wist dat er anders weer gasten zouden zijn die die stelling onderuit zouden halen en de discussie over dat onderwerp meteen gesmoord werd. Ik weet ook wel dat het geen direct bewijs is voor de kracht van de Wii maar het is weldegelijk een interessant weetje waarbij ik hoopte enige positieve discussiepunten los te krijgen.
![]()
kGa weer verder kijken naar de 9/11 docu's op NL3![]()
Zelfs als je simpel redeneert slaat het helemaal nergens op. Jouw redenatie klopt gewoon voor geen meter. Als je bv een auto 3x zoveel pk's geeft gaat ie toch ook niet 3x zo snel? Als je bv van 100kmph naar 300kmph gaat verdriedubbelt het verbruikt toch ook niet? (word namelijk veel meer). Het is helemaal geen direct of indirect bewijs, het is zelfs geen hint omdat je domweg de kracht niet kan aflezen aan het verbruik.quote:Op zondag 10 september 2006 23:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee, DAT WEET IK OOK WEL! Daarom zeg ik toch steeds als je SIMPEL redeneert!![]()
Dat zette ik er meteen al bij omdat ik wist dat er anders weer gasten zouden zijn die die stelling onderuit zouden halen en de discussie over dat onderwerp meteen gesmoord werd. Ik weet ook wel dat het geen direct bewijs is voor de kracht van de Wii maar het is weldegelijk een interessant weetje waarbij ik hoopte enige positieve discussiepunten los te krijgen.
![]()
kGa weer verder kijken naar de 9/11 docu's op NL3![]()
Zeg maar gerust 3 of 4 dagen.quote:
De eerste evenement gebeurt in New York op de 13de, maar Japan is altijd het belangrijkst dus ik concentreer me op de 14de. Het gaat er mij niet om Europese details, Japanse en Amerikaanse details is wat mij betreft ook wel goed. We zien wel hoe het gaat en watvoor info we krijgen op die drie dagen.quote:Op maandag 11 september 2006 09:28 schreef depax het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 3 of 4 dagen.
14 sep in japan is eerder ( 6 uur ofzo )
14 sep in us is later 8/12 uur ofzo
15 sep in eu uk is 1 uur eerder dan hier.
En reken maar dat eu pas bekend gemaakt wordt op eu event anders houden ze geen 3 events.
Dus het wordt 4 dagen
Hoelang blijf je hier nog over doorzagen?quote:Op maandag 11 september 2006 08:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Zelfs als je simpel redeneert slaat het helemaal nergens op. Jouw redenatie klopt gewoon voor geen meter. Als je bv een auto 3x zoveel pk's geeft gaat ie toch ook niet 3x zo snel? Als je bv van 100kmph naar 300kmph gaat verdriedubbelt het verbruikt toch ook niet? (word namelijk veel meer). Het is helemaal geen direct of indirect bewijs, het is zelfs geen hint omdat je domweg de kracht niet kan aflezen aan het verbruik.
Denk net zolang totdat Alex inziet dat zijn 'discussie' geen discussie isquote:Op maandag 11 september 2006 10:25 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Hoelang blijf je hier nog over doorzagen?![]()
Nee je hebt helemaal gelijk, hoe haal ik t in mn hoofd om het feit dat het drie keer zoveel gebruikt ook maar enigzins in verband te brengen met een uitspraak die een CEO maakte & het te vermelden op een messageboard. De volgende keer zal ik het woord uiterst speculatief erbij zetten ipv dat het maar een simpele uitleg is.quote:Op maandag 11 september 2006 08:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Zelfs als je simpel redeneert slaat het helemaal nergens op. Jouw redenatie klopt gewoon voor geen meter. Als je bv een auto 3x zoveel pk's geeft gaat ie toch ook niet 3x zo snel? Als je bv van 100kmph naar 300kmph gaat verdriedubbelt het verbruikt toch ook niet? (word namelijk veel meer). Het is helemaal geen direct of indirect bewijs, het is zelfs geen hint omdat je domweg de kracht niet kan aflezen aan het verbruik.
Niet mijn idee, hetgeen wat uit het artikeltje naar voren komt namelijk dat het hele Wiiconcept niet is ontstaan uit de Wiimote mogelijkheden maar de bezuinigingskwestie. Had je ook kunnen lezen:quote:Op maandag 11 september 2006 08:14 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar goed, jouw idee is dus dat de Wii om het 24-connect idee is heen gebouwd? Zeg dat dan gelijk
Duidelijker kan ik t niet maken hoorquote:- Waarom komt dit NU naar buiten?
- Waarom werd er zoveel emphasized op een zuiniger console (en stillere)?
- Waarom was de bezuinigingskwestie er eerder dan de Wiimote?
het begint steeds meer te lijken op een 9/11 topicquote:Op maandag 11 september 2006 10:28 schreef BMH het volgende:
Tis een complot!
Nee want de discussie is helemaal kapotgeslagen doordat er in blijft worden gegaan op een punt die helemaal niet het punt van discussie was, dit door hun 'kennis' te etaleren als een hoer op de wallen.quote:Op maandag 11 september 2006 10:26 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk net zolang totdat Alex inziet dat zijn 'discussie' geen discussie is
quote:Op maandag 11 september 2006 10:36 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee want de discussie is helemaal kapotgeslagen doordat er in blijft worden gegaan op een punt die helemaal niet het punt van discussie was, dit door hun 'kennis' te etaleren als een hoer op de wallen.
Of jullie kappen eens een keer met die neiging om ten alle tijden gelijk te willen krijgen.quote:Op maandag 11 september 2006 10:26 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk net zolang totdat Alex inziet dat zijn 'discussie' geen discussie is
maar ze hebben ook gelijkquote:Op maandag 11 september 2006 11:22 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Of jullie kappen eens een keer met die neiging om ten alle tijden gelijk te willen krijgen.![]()
in deze discussie werd er ander goed geargumenteerd hoorquote:Op maandag 11 september 2006 11:37 schreef Chanty87 het volgende:
Het gaat om de manier waarop. Altijd door blijven zagen, de ander heeft nooit gelijk, zijn standpunten/argumenten/redenering slaat nooit ergens op. Je kunt ook gewoon op een normale en volwassen manier beargumenteren waarom het nergens op zou slaan, in plaats van gelijk "HAHAHA JOUW REDENERING SLAAT NERGENS OP![]()
:D:DD
" te roepen, om maar even een overdreven voorbeeld te geven. Het is nogal zwak om je op zo'n manier beter of slimmer te laten voelen dan de ander. Kennelijk is het voor sommigen hier dan ook lastig om op een fatsoenlijke manier te kunnen discussiëren; ik zie het steeds vaker voorkomen in dit topic namelijk.
zoals altijdquote:Op maandag 11 september 2006 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is allemaal de schuld van Nintendo.
quote:Op maandag 11 september 2006 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is allemaal de schuld van Nintendo.
quote:
Nou zeg, goede beargumentering:quote:Op maandag 11 september 2006 11:43 schreef kepler het volgende:
[..]
in deze discussie werd er ander goed geargumenteerd hoorVerschillende mensen probeerden uit te leggen dat efficienter niet gelijk staat aan krachtiger, en die uitleg ging op een normale manier. Vervolgens probeert juist alex met alle geweld gelijk te krijgen, terwijl zo goed als iedereen hem verteld dat zijn stelling niet klopt.
Echter zijn idee/mening/artikel over de 24-connect is dan wel weer interessant, het werd alleen verkeerd gebracht door vanuit een verkeerde stelling te redeneren
Het is toch echt de 14de in new yorkquote:Op maandag 11 september 2006 10:01 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De eerste evenement gebeurt in New York op de 13de, maar Japan is altijd het belangrijkst dus ik concentreer me op de 14de. Het gaat er mij niet om Europese details, Japanse en Amerikaanse details is wat mij betreft ook wel goed. We zien wel hoe het gaat en watvoor info we krijgen op die drie dagen.
heb je ook de rest van die posts gelezen??? Want na die eerste zin wordt er gewoon uitgelegd waarom de redenering nergens op slaatquote:Op maandag 11 september 2006 11:54 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Nou zeg, goede beargumentering:
- Je redenering slaat nergens op.
- Er klopt geen reet van.
- Je hele redenering is fout.
-:D:D:D:DD:D:D:D
-![]()
:")
Makkelijk ook om te zeggen dat Alex degene was die "met alle geweld" gelijk probeerde te krijgen, als jij zelf ook tussen die koters zat die het nodig vonden om op zo'n kinderachtige manier te 'discussiëren'. Alleen Diablos kan tenminste op een volwassen manier discussiëren. Leer er maar van zou ik zeggen.
quote:Dan alsnog klopt er geen reet van omdat je niet persee 3x zoveel energie nodig hebt voor 3x zoveel rekenkracht. Het klopt gewoon niet, zelfs niet als simpele vergelijking of wat dan ook, het is gewoon totaal fout.
quote:Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.
quote:Zelfs als je simpel redeneert slaat het helemaal nergens op. Jouw redenatie klopt gewoon voor geen meter. Als je bv een auto 3x zoveel pk's geeft gaat ie toch ook niet 3x zo snel? Als je bv van 100kmph naar 300kmph gaat verdriedubbelt het verbruikt toch ook niet? (word namelijk veel meer). Het is helemaal geen direct of indirect bewijs, het is zelfs geen hint omdat je domweg de kracht niet kan aflezen aan het verbruik.
van 10 tot 6, dat is een lange presentatiequote:Op maandag 11 september 2006 11:56 schreef depax het volgende:
[..]
Het is toch echt de 14de in new york
Zie de invitation van Matt maar.
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 september 2006 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
De discussie stops here: --------------------------
Dus alleen omdat ik aangeef wat ontzettend kinderachtig is in een discussie, ben ik degene die niet volwassen is? Tuurlijk jongen. Zulk soort dingen zijn totaal irrelevant in de discussie en worden naar mijns inziens alleen gebruikt om jezelf beter te laten voelen.quote:Op maandag 11 september 2006 12:02 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je ook de rest van die posts gelezen??? Want na die eerste zin wordt er gewoon uitgelegd waarom de redenering nergens op slaat
Voorlopig ben jij dus nu diegene die niet volwassen aan het discussieren is, door onvolledige quotes te gebruiken
Nou vooruit.quote:Op maandag 11 september 2006 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
De discussie stops here: --------------------------
volgens mij ben je niet wakkerquote:Op maandag 11 september 2006 12:03 schreef kepler het volgende:
[..]
van 10 tot 6, dat is een lange presentatie![]()
waarschijnlijk dus ook veel speelbare games
quote:Op maandag 11 september 2006 13:11 schreef depax het volgende:
[..]
volgens mij ben je niet wakker
er staat van 10:00 tot 16:00 (10 am to 4 pm )
quote:“The Design That Nobody Hates”
Mr.Takamoto is in charge of the structure of Wii console and Wiimote. Wii’s smallness — “the size of three DVD cases” — is one of the great feature of Wii console. Actually, Mr.Iwata was stacking three DVD cases, and said “I want Wii to be small like this”. Mr.Takamoto got bewildered rather than amazed. At first, he couldn’t understand why he have to make Wii such a small machine, but he was getting it gradually. Wii should be “unobtrusive presence” in living room. There are a lot of audio-video equipments around the TV, and Wii have to set near the TV because of the pointing device of Wiimote. Spaces between TV and AV equipments are very limited, so he understood that Wii have to be small. “The size of 2 DVD cases” was impossible, but they achieved “the size of 3 DVD cases”.
Mr.Takamoto told that The hardest thing was disc drive, which have to be almost the same width of one DVD case. If disc drive became thinner, it became more breakable. There are a lot of earlier age users, so Nintendo have a very strict standard. After a lot of trials and errors, they finally got it by internal reinforcing pad.
He also told that they strained at using slot-in drive. If they decided to use GameCube-like disc drive (opening the top to change discs), the width of the drive could be thinner, the cost could be cheaper, and the decay durability be better. But, as he said before, the space near TV is very limited, so they thought that Wii-users feel more comfortable by using slot-in for changeing discs.
Mr.Ashida is in charge of the design of the Wii console, the Wiimote, the package and the logo. They don’t want to make it like a mad woman’s breakfast around the TV. Not only the matter of size but also shape. Nintendo64 had a lot of curves in its shape, so it was difficult to find the place to set it. On the other hand, the design of GameCube was “the design of toy”. From SNES, the designs of Nintendo’s console was like a toy, and this was intentional attempt. But the average of the ages of users has changed, he feels that the balance between the “toy-like” design and the “AV-equipment-like” design is very important. The keywords are, “the design that nobody hates”. Not a toy, not a AV equipment, they want Wii to be a kind of interior accessories. Mr.Ashida decided to form Wii-design team. The designs of Nintendo console used to pruduced by one designer, but this time, he consulted widely with young designers inside Nintendo.
The turing point was the idea of the stand. Young desiner produced the Wii’s stand, and it allows representing new shape by combine Wii with it. A few weeks before E3(2005), Mr.Ashida and his team finishd this design. At the first presentation to Mr. Iwata, they got the go-ahead. Then, the design was made in public at E3, and Mr.Ashida was very, very surprized because he
didn’t know that the design was to be displayed at E3 2005.
quote:Precisely, Because We Have a Clear Goal, We Can Creat Wii
Iwata : This interview makes me feel anew that setting a goal is very important. Even though when the goal is unexampled one.
Takeda: That’s right. Without firm concepts, Wii wouldn’t become like this.
Takamoto: From my point of view as a structure designer, Without the consepts of “the width of 2 or 3 DVD cases” and the early exposure of the Wii design at E3(2005), Wii couldn’t be small like this.
Ashida: When the members of our design team was discussing the blue pilot lamp, Takeda came and said aggressively “there should be a blue pilot lamp.” (laughs)
Takeda: It was received very well at E3…
Ashida: We managed to put the blue lamp into the slit inside the machine.(laughs)
Iwata: Precisely because we have a goal, Wii become like this. If there is a goal that we want to reach, it is better to head toward the goal rather than improve specs simply.
Takamoto: We couldn’t achive “as fanless as possible” without a goal, too. the heat value depends on IC chips, heat liberation depends on the design of the console… But there were a clear goal; fanless at night.
Iwata: I insisted on that, because I want Wii to be “the machine that never sleeps”. I think that when mother hear a noise of fan running, she would pull out the electric plug.(laughs)
Shioda: I am in charge of the semiconductor chips, and “fanless” was the hardest hurdle. On planning IC chips, some parts cannot be figured out if this is good plan or bad plan before manufacturing that chips actually, and there are a large time-gap between planning the archutecture and manufacturing them. We couldn’t do “trial and error” simply. Of course, we can simulate the chips by useing IC development tools, but the simuraltion result is not always the same as its actual result. After we manufacture them, we can finally figure out “this chip costs xx watt”. This kind of hardships is what I have never experienced before.
Iwata: When we produce a handheld machine, we always consider “little electricity” . This is the first time we consider “little electricity” of console machines, isn’t this?
Shioda: Yes. So, we managed it with the support of our handheld team and the IC chip company. There are also a lot of ideas which help achive “little electricity” sysytem as a whole. This was a very hard challenge, but Nintendo has know-how to find plobroms and solve them speedy. I think that’s why we could managed this challenge.
Iwata: There also a distinct challenge; costs. Takeda, I think you have experienced hardships about this challenge, didn’t you?
Takeda: Yes. But Wii was’t going to be a “gourgeous” machine from the beginning, so the plobrem of cost wasn’t so big. But we spend more money for console parts which old Nintendo did’t spend money for, such as Wii’s stand and slot-in disc drive. As Ashida said before (in interview part2), Wii is not a toy, but a machine for all people in the house, so I think Wii’s appearance is very important. The matter of cost and apearance is always conflicting, though.(laughs)
Ashida: For example, We used to use bumpy plastic, which is cheaper and can endure scratches. But this time we use coated, high quality plastic. Nintendo will continue seeking for good texture of the future products.
Iwata: The texture of the gaming console has become more important, to put it simply.
Ashida: That’s right. Of course, it doesn’t mean “high-class”. We are not aiming for cheapness, we are aiming for the quality that everybody can use. Functionaliry and durability as a toy are important, “not-cheap” appearance is also important.
Takamoto: …Well, while the design team were seeking for quality, we, the structure team, were seeking for cost-down. This is always the case.(laughs)
Ashida: (laughs)
Takeda: And, when Takamoto and Ashida have a conflict, they bring it to me.
All: (laugh)
Iwata: After years of discussion, we can produce a pruduct. Interview is ending. Last words for people wating for Wii.
Shioda: Wii is already reported as a totally new gaming console, but playing is believing. I want you to touch and feel Wii console, and experience its freshness.
Takamoto: I want Wii to set at the center of the living room, and to be played by all people in the household.
Ashida: From my point of view as Wii’s designer…Set it vertically! With the Wii’s stand, please!
All: (laugh)
Takeda: Wii is the first machine that Nintendo can update its OS(Operating System). So, possiblity of Wii can be enlarged in the future. You can look forward to this feature, and I am very excited about it too.
Iwata: Thank you. Through this interview, I feel that all processes that we did are necessary things, not wastes. It may sounds strange, but I myself am very excited now.
mannenquote:Op maandag 11 september 2006 11:22 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Of jullie kappen eens een keer met die neiging om ten alle tijden gelijk te willen krijgen.![]()
Geslacht: Manquote:
opnieuw?quote:Op maandag 11 september 2006 16:50 schreef EricG het volgende:
Gaat Ruzbeh opeens 93 topics volspammen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |