abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41678944
TVP (laat ik dat er maar van maken )

[ Bericht 100% gewijzigd door alex4allofyou op 10-09-2006 16:59:25 ]
  zondag 10 september 2006 @ 16:56:36 #202
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41679219
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:47 schreef alex4allofyou het volgende:
Ruzbeh.
?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41679221
quote:
Op zondag 10 september 2006 03:19 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

?? 55%? In het artikel van IMB staat dat de CPU van Wii 80%(20% efficienter) van de stroom gebruikt die de Cube gebruikt. Dus je voorbeeld klopt al niet. Als ze dezelfde Chipset zouden hebben dan draait de een(cube) op 100% en de andere(Wii) op 80%. Dat is dus meer 20% verschil. En het betekend ook niet meer stroom voor de Wii, je houd geen stroom over ofzo. Het houd alleen in dat die CPU minder stroom gebruikt dan die van de Cube.
[..]
Wat ze eerst gedaan hebben was een simulatie waar ze gingen kijken naar hoe zuinig de Cube kon zijn, 25% dus. Als je dan weet dat de Wii op 80% loopt dan is het verschil toch 55%? En ja, het is geen wetenschappelijke veronderstelling hence the word 'simpele redenatie'. Het is weldegelijk een interessante constatering.
quote:
Wie zegt dat het zoveel werk was? Staat nergens dat ze er jaren mee bezig zijn geweest...Het is natuurlijk wel zo dat niet alleen de snelheid omhoog is, er zijn nog wel wat meer aanpassingen gemaakt zodat de CPU wat meer power heeft.
[..]
Wat een heel belangrijke clue is naar de beweegredenen van de Wii is dat de efficiency het STARTPUNT was van de creatie van de Wii. Geen Wiimote dus, dat is een heel grote clue die ze nu weggeven. Ze hadden net de Cube klaar en dan gaan ze testen voor hun volgende console hoe zuinig die kan lopen, 5 jaar (!) voordat de Wii uitkomt kunnen ze never nooit weten hoe de technologie op dit moment is en is het zinloos je te richten op warmte-issues en clocksnelheden, tenzij ze er een filosofie achter hebben. De efficiency is naar het zich laat aanzien een speerpunt van de Wii:
quote:
Ultimately, they decided they wanted to take the GameCube level hardware and make it so efficient that it would only use 1/3rd to 1/4th the power, while still maintaining high performance.
minder stroom = minder warmte
minder warmte = mindere cooling
mindere cooling = minder ventilatoren
mindere ventilatoren = minder geluid en minder kans op defecten (langere levensduur)

Mogelijkheden:
- mensen laten het makkelijker aanstaan de hele dag
- spel boot meteen op als je op de ONknop drukt (gemak)
- sleepstand zoals op de DS
- applicaties die constant kunnen draaien
quote:
Er is niks bijzonders aan een Wii die constant "aanstaat".. Dat doen wel meer apparaten.
Maar niet consoles, dat gezeur is hetzelfde als roepen dat het helemaal niet bijzonder is dat de DS touchscreen heeft omdat andere apparaten dat ook wel hebben. Been there done that.
Het systeem heeft de mogelijkheid om 24u op high performance te draaien. Daar kun je veel mee doen. My guess is dat communicatie op veel breder terrein zal plaatsvinden zoals het linken van hele werelden zoals bij Animal Crossing terwijl de gebruikers niet actief bezig zijn. Het biedt ook mogelijkheden om addon's te leveren die relatief goedkoop zijn omdat de Wii veel functionaliteiten overneemt die anders ingebouwd dienden te worden. 24connect is naar het zich laat uitzien minstens zo belangrijk als de Wiimote. Het is wel bijzonder, al was t maar puur omdat het n console is en voorheen t gebruikelijk was een console uit te doen. Het hele logistieke en creatieve proces verandert door dit simpele gegeven.
  zondag 10 september 2006 @ 17:22:16 #204
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41679981
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Wat ze eerst gedaan hebben was een simulatie waar ze gingen kijken naar hoe zuinig de Cube kon zijn, 25% dus. Als je dan weet dat de Wii op 80% loopt dan is het verschil toch 55%? En ja, het is geen wetenschappelijke veronderstelling hence the word 'simpele redenatie'. Het is weldegelijk een interessante constatering.
Nee. hier een quote uit de officiele statement van IMB "IBM only says the chip is 20 percent more power-efficient than the first game chip it began making for Nintendo in 1999, which was called Gekko." Dus het is niet eerst 25% minder dan de cube en dan de Wii daar nog eens 80% van gebruikt. Hij is gewoon 20% efficienter dan de CPU van de Cube. Je constatering van 55% is dus gewoon fout!
quote:
Wat een heel belangrijke clue is naar de beweegredenen van de Wii is dat de efficiency het STARTPUNT was van de creatie van de Wii. Geen Wiimote dus, dat is een heel grote clue die ze nu weggeven. Ze hadden net de Cube klaar en dan gaan ze testen voor hun volgende console hoe zuinig die kan lopen, 5 jaar (!) voordat de Wii uitkomt kunnen ze never nooit weten hoe de technologie op dit moment is en is het zinloos je te richten op warmte-issues en clocksnelheden, tenzij ze er een filosofie achter hebben. De efficiency is naar het zich laat aanzien een speerpunt van de Wii:

minder stroom = minder warmte
minder warmte = mindere cooling
mindere cooling = minder ventilatoren
mindere ventilatoren = minder geluid en minder kans op defecten (langere levensduur)

Mogelijkheden:
- mensen laten het makkelijker aanstaan de hele dag
- spel boot meteen op als je op de ONknop drukt (gemak)
- sleepstand zoals op de DS
- applicaties die constant kunnen draaien
Nintendo kwam er gewoon achter, tijdens de begin fase van het ontwikkelen van nieuwe console, dat ze hun Cube hardware efficienter konden laten draaien en is daar toe op verder gegaan. Ze hebben dus gewoon een manier gezocht om zo goedkoop mogelijk nieuwe(geupdate) hardware te maken. Het is dus helemaal niet zinloos om daar naar te kijken want zo hebben ze het voor elkaar gekregen om de research&developement kosten laag(t.o.v geheel nieuwe hardware te ontwikkelen) te houden waardoor ze hem dus gewoon goedkoop op de markt kunnen brengen. Er zit echt geen geniale filosofie achter waarom ze dat hebben gedaan.

Minder stroom = minder warmte
Minder warmte = Chip kan op hogere snelheid draaien
Chip kan op hogere snelheid draaien = Dezelfde chip kan meer prestatie leveren
Dezelfde chip kan meer prestatie leveren = Kostenbesparing t.o.v geheel nieuwe chip maken
quote:
Maar niet consoles, dat gezeur is hetzelfde als roepen dat het helemaal niet bijzonder is dat de DS touchscreen heeft omdat andere apparaten dat ook wel hebben. Been there done that.
Het systeem heeft de mogelijkheid om 24u op high performance te draaien. Daar kun je veel mee doen. My guess is dat communicatie op veel breder terrein zal plaatsvinden zoals het linken van hele werelden zoals bij Animal Crossing terwijl de gebruikers niet actief bezig zijn. Het biedt ook mogelijkheden om addon's te leveren die relatief goedkoop zijn omdat de Wii veel functionaliteiten overneemt die anders ingebouwd dienden te worden. 24connect is naar het zich laat uitzien minstens zo belangrijk als de Wiimote. Het is wel bijzonder, al was t maar puur omdat het n console is en voorheen t gebruikelijk was een console uit te doen. Het hele logistieke en creatieve proces verandert door dit simpele gegeven.
DS touchscreen is ook niet bijzonder, touchscreens worden al heel lang gebruikt voor games. En dat 24connect bied wel mogelijkheden, maar het zal echt niet zo vernieuwend zijn dat je er van je stoel valt. En de PS2 gaat opzich ook niet uit, die blijft ook gewoon standby. Dus het principe van nooit uit is ook al niet zo nieuw.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zondag 10 september 2006 @ 17:25:34 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_41680074
Het lijkt me niet dat het dezelfde chip is, maar dezelfde architectuur. Subtiel verschil.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41680830
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Nee. hier een quote uit de officiele statement van IMB "IBM only says the chip is 20 percent more power-efficient than the first game chip it began making for Nintendo in 1999, which was called Gekko." Dus het is niet eerst 25% minder dan de cube en dan de Wii daar nog eens 80% van gebruikt. Hij is gewoon 20% efficienter dan de CPU van de Cube. Je constatering van 55% is dus gewoon fout!
[..]
Eerst even over je eerste alinea, je begrijpt mn beweegreden niet en gaat niet mee in mn hypothetische stelling.

De besparingtechniek die ze ook gebruiken voor de Wii resulteerde in een besparing van 75% van de Cube. Vergeet de 100% van de Cube die in de winkels ligt. Dat houden we even in gedachten ok?
Dan denkt Iwata, 'zo'n besparing wil ik ook hebben voor de Wii'.
IBM is aan t knutselen en komt tot een besparing van 20% tov de Cube.

Efficientere Cube chip: 75% besparing tov Cube retail
Efficientere Wii chip: 20% besparing tov Cube retail
Verschil is 55%

Dit zegt niets nada over de output van de Wii, dat weet ik ook wel. Maar SIMPEL geredeneerd kom je dan tot 3keer zoveel stroom voor de efficiente Wii tov van de efficiente Cube. Wat een redelijke indicatie geeft voor een 3maal krachtiger console.Maar dan nemen we nog niet de nieuwe architecture in ogenschouw. Gewoon een aardig weetje dus die het artikeltje voortbrengt, geen bewijs maar de redenatie erachter is niet fout als je gewoon mijn hypothetische voorstel (gelijke hardware) die ik noemde in ogenschouw had genomen.
pi_41681079
nee dat geeft het helemaal niet alex. Je redenatie klopt gewoonweg niet. Stroomverbruik is helemaal niet evenredig aan snelheid en zegt zelfs helemaal niks over de snelheid. Er word alleen gezegd dat ie 20% efficienter met stroom omgaat, maar er staat nergens op welke snelheid dat is dus je kan gewoon geen schatting maken van een eventueele snelheid.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_41681312
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef Diablos79 het volgende:

Nintendo kwam er gewoon achter, tijdens de begin fase van het ontwikkelen van nieuwe console, dat ze hun Cube hardware efficienter konden laten draaien en is daar toe op verder gegaan. Ze hebben dus gewoon een manier gezocht om zo goedkoop mogelijk nieuwe(geupdate) hardware te maken. Het is dus helemaal niet zinloos om daar naar te kijken want zo hebben ze het voor elkaar gekregen om de research&developement kosten laag(t.o.v geheel nieuwe hardware te ontwikkelen) te houden waardoor ze hem dus gewoon goedkoop op de markt kunnen brengen. Er zit echt geen geniale filosofie achter waarom ze dat hebben gedaan.

Minder stroom = minder warmte
Minder warmte = Chip kan op hogere snelheid draaien
Chip kan op hogere snelheid draaien = Dezelfde chip kan meer prestatie leveren
Dezelfde chip kan meer prestatie leveren = Kostenbesparing t.o.v geheel nieuwe chip maken
[..]
Zou zo kunnen maar dat is totaal niet wat de bron schetst. In deel 3 komt zelfs naar voren dat dit de duurste console is die Nintendo ooit heeft gemaakt. Iwata wilde m zuiniger maken gelet op het gebruik en niet de kostenbesparingen. Het was goedkoper geweest de Wii wat groter te maken en luidruchtiger, dan had ie meer prestatie gehad en dezelfde kosten.
quote:
DS touchscreen is ook niet bijzonder, touchscreens worden al heel lang gebruikt voor games.
Kijk, dat bedoel ik, je kan altijd wel een toepassing vinden die overeenkomt met deze productspeficatie. Maar je moet de markt segmenteren en kijken naar de unieke toepassingen die het biedt voor die markt, de portable gamemarkt dus. Met concurrenten op die markt die het potentieel over t hoofd hebben gezien.
quote:
En dat 24connect bied wel mogelijkheden, maar het zal echt niet zo vernieuwend zijn dat je er van je stoel valt. En de PS2 gaat opzich ook niet uit, die blijft ook gewoon standby. Dus het principe van nooit uit is ook al niet zo nieuw.
Het hoeft niet vernieuwend te zijn zodat mensen uit hun stoel vallen van de perplexie , het moet iets doen wat de concurrenten niet kunnen en een unique selling point worden.

En wat betreft standby, dat is t dus he, de Wii staat niet standby, die blijft gewoon aan.
pi_41681552
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:58 schreef Kill_em_all het volgende:
nee dat geeft het helemaal niet alex. Je redenatie klopt gewoonweg niet. Stroomverbruik is helemaal niet evenredig aan snelheid en zegt zelfs helemaal niks over de snelheid. Er word alleen gezegd dat ie 20% efficienter met stroom omgaat, maar er staat nergens op welke snelheid dat is dus je kan gewoon geen schatting maken van een eventueele snelheid.
Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het een bewijs is dat ie drie keer krachtiger is, ik stel alleen dat ie drie keer zoveel energie gebruikt met die besparingen en dat het SIMPEL gesteld een goede indicatie geeft over dat drie keer krachtiger.
Als ik mijn P4 overclock dan gaat de clocksnelheid omhoog als ik m op zn flikker geef, meer energie meer clocksnelheid.

Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
  zondag 10 september 2006 @ 18:15:54 #210
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41681645
Zeg, houdt eens op met deze onzinnige discussie

20% Efficienter zegt 0,0 over de snelheid. Punt.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_41681740
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:15 schreef Tomasso het volgende:
Zeg, houdt eens op met deze onzinnige discussie

20% Efficienter zegt 0,0 over de snelheid. Punt.
Idd, je ziet het straks met de Cell en de 360 CPU ook, die kunnen ze straks ook efficienter maken met stroomverbruik maar de kracht van de CPU blijft gelijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41681746
quote:
Takeda: Wii is the first machine that Nintendo can update its OS(Operating System). So, possiblity of Wii can be enlarged in the future. You can look forward to this feature, and I am very excited about it too.
Wii kan via 24connect diens OS updaten. A first voor een Nintendo console.
  zondag 10 september 2006 @ 18:24:27 #213
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41681904
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Eerst even over je eerste alinea, je begrijpt mn beweegreden niet en gaat niet mee in mn hypothetische stelling.

De besparingtechniek die ze ook gebruiken voor de Wii resulteerde in een besparing van 75% van de Cube. Vergeet de 100% van de Cube die in de winkels ligt. Dat houden we even in gedachten ok?
Dan denkt Iwata, 'zo'n besparing wil ik ook hebben voor de Wii'.
IBM is aan t knutselen en komt tot een besparing van 20% tov de Cube.

Efficientere Cube chip: 75% besparing tov Cube retail
Efficientere Wii chip: 20% besparing tov Cube retail
Verschil is 55%

Dit zegt niets nada over de output van de Wii, dat weet ik ook wel. Maar SIMPEL geredeneerd kom je dan tot 3keer zoveel stroom voor de efficiente Wii tov van de efficiente Cube. Wat een redelijke indicatie geeft voor een 3maal krachtiger console.Maar dan nemen we nog niet de nieuwe architecture in ogenschouw. Gewoon een aardig weetje dus die het artikeltje voortbrengt, geen bewijs maar de redenatie erachter is niet fout als je gewoon mijn hypothetische voorstel (gelijke hardware) die ik noemde in ogenschouw had genomen.
Er klopt gewoon echt niks van je redenatie en aannamens. In het artikel staat duidelijk "the first game chip". Dus niks efficienter dan een zogenaamde efficienter cube chip. Gewoon 20% efficienter dan de originele Gekko CPU. Dus je 55% slaat nergens op.

En als je weet dat het niks zegt over de output. Hoe kun je dan zo'n SIMPELE redenatie maken? Je komt helemaal niet op 3x zoveel stroom. Je komt op 20% minder stroom gebruik, dus volgens jouw SIMPELE gedachtes betekend dat de Wii 4/5 van de kracht heeft die cube had. Volgens mij moet je echt eens gaan verdiepen in hoe hardware echt werkt want wat je nu allemaal beweerd en aanneemt klopt voor geen kant.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_41682079
Hey euh, Ruzzie, heb jij een vriendin?
pi_41682117
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:05 schreef alex4allofyou het volgende:
En wat betreft standby, dat is t dus he, de Wii staat niet standby, die blijft gewoon aan.
Wordt echt nog leuk met die wetgeving in Engeland over de 'standby'
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41682133
Enneh, Alex.. Je posts zijn altijd grappig. Zo ver gezocht, bewonderingswaardig. Ondoordringbare vage theorien, top. De film Conspircay Theorie is zeker 1 van je favoriten?

* Oksel neemt nog een glas Champagne.
  zondag 10 september 2006 @ 18:37:02 #217
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41682253
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:05 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Zou zo kunnen maar dat is totaal niet wat de bron schetst. In deel 3 komt zelfs naar voren dat dit de duurste console is die Nintendo ooit heeft gemaakt. Iwata wilde m zuiniger maken gelet op het gebruik en niet de kostenbesparingen. Het was goedkoper geweest de Wii wat groter te maken en luidruchtiger, dan had ie meer prestatie gehad en dezelfde kosten.
Dat zegt verder niks dat dit de duurste console is die ze hebben gemaakt, ik weet zeker dat de ontwikkelings kosten van de Wii nog niet eens in de buurt komen van die van de PS3 en Xbox360. En die koste die Nintendo heeft gemaak kunnen netzo goed komen door de Wii besturing. En de behuizing van de Wii is wel wat de minste kosten met zich mee brengt. Wat dacht je als Nintendo een compleet nieuwe processor en GPU had laten ontwikkelen, zoals Sony en MS, dan was de Wii ook gelijk een heel stuk duurder geweest. Ze kunnen zoveel mooie verhaaltjes ophangen(wat MS en Sony netzo goed doen) hoe en wat maar de hardware die ze uitbrengen laat zien dat het efficienter maken van de CPU grotendeels ook is gedaan voor kosten besparing zodat ze die Wii goedkoop kunnen houden.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zondag 10 september 2006 @ 18:37:58 #218
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41682286
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:31 schreef Oksel het volgende:
Hey euh, Ruzzie, heb jij een vriendin?
Hoezo.

Wil je me opzetten voor een date?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41682336
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:37 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hoezo.

Wil je me opzetten voor een date?
Je komt nogal... gefrusteerd over..
  zondag 10 september 2006 @ 18:40:09 #220
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41682350
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41682369
En ík laat een lepel paella in mijn schoen vallen..
pi_41682418
Is dat ^^ offtopic?

Misschien moet ik wat minder champange zuipen.
pi_41682451
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_41682470
Maargoed, nog een paar dagen wachten! En dan krijgen we nieuws!
pi_41682482
Ow, op die foto, rechts trouwens.
pi_41682518
woot een 5dubbelpost
  zondag 10 september 2006 @ 18:47:11 #227
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41682560
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef alex4allofyou het volgende:

Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_41682582
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:45 schreef MilaNL het volgende:
woot een 5dubbelpost
Ja, het koste wat moeite, maar dan heb je ook niks!
pi_41682774
15 okt. :D:D:D:D
Tri State. Tri State. !
  zondag 10 september 2006 @ 19:02:30 #230
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_41682980
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:47 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
Er wordt meer stroom gebruikt dan de Gekko nodig zou hebben, namelijk 80 in plaats van 25 procent. Simpel gezegd gebruikt de Wii-chip ongeveer drie keer (80/25) zoveel stroom dan dat de Gekko nodig heeft met maximale optimalisatie. Logisch gevolg is dat de Wii-chip meer prestaties bied.
Drie keer zoveel prestaties is echter een hele ruwe schatting voor alleen maar een toename van stroom. Als we echter aannemen dat de Wii-chip ook optimalisaties heeft zoals branch prediction (slechts een voorbeeld) dan is het niet gek om te zeggen dat de Wii drie keer krachtiger is dan de Gamecube.
pi_41683015
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:47 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
Wel dus maar laat maar zitten, als je niet mee kan gaan in een simpele gedachtengang dan LAAT MAAR.
  zondag 10 september 2006 @ 19:03:57 #232
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41683025
Stroomtopic :S
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 10 september 2006 @ 19:04:38 #233
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_41683045
Verkeerde knop, excuses
pi_41683248
Aangezien ik mijn intentie niet waar kan maken wat is een discussie over een reeks nieuwe informatie die het hele idee achter de Wii op de kop zet zou ik graag naar een post willen verwijzen op een USA messageboard waar kennelijk wel nagedacht wordt over de implicaties die ZOU KUNNEN hebben. Dus let op, voordat ik brainstorm nog ffe voor de duidelijkheid: het is geen feit, het zijn mijn VERWACHTINGEN.
quote:
I have been thinking after reading another thread about why Nintendo would want to refine a system and go for power efficiency instead of raw power like the other 2 consoles.

Lets face it, no one picks up a box and wants to read statistics about low power consumption. They want to read about how many polygons a machine can produce and what kind of lighting and effects it has.

So why would Nintendo stray from the norm to build an energy efficient machine? Because it will be on 24 hours a day. This is the only reason to build something that doesn't use alot of power, because it will be on all of the time.

I was wondering, what if the whole idea of Wii was built around Wii connect 24. It doesn't make a whole lot of sense to want a small cool and efficient machine because when it comes down to it no one really cares about that. They're worried about gameplay and graphics.This makes me beleive that the machine must have been built around the principal of Wii connect 24 above all else. i'm sure the thinking was something like "well if we want a console that is going to be on 24 hours a day, we can't have the console sucking so much power."

My point is, Nintendo is ignoring the cries of many gamers so this machine can be on all the time. So what can they do with Wii connect 24 that we're not thinking about? Maybe this machine will somehow be centered around online gaming? Maybe this is what they've been holding back? They basically haven't told us anything about connect 24 which i've always found odd because you would figure the plan would be similar to that of the other 2 companies. What may they be hiding?


[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 10-09-2006 19:17:48 ]
  zondag 10 september 2006 @ 19:16:10 #235
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_41683402
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:40 schreef Oksel het volgende:
En ík laat een lepel paella in mijn schoen vallen..
Ik las lepra
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_41683481
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:16 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik las lepra
Ik zou een bril kopen
  zondag 10 september 2006 @ 19:19:13 #237
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_41683522
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:18 schreef EricG het volgende:

[..]

Ik zou een bril kopen
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_41683684
pi_41683716
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef Chocobo het volgende:

[..]

En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
Hehehe.
  zondag 10 september 2006 @ 19:52:51 #240
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_41684582
Heeft iemand er al aan gedacht dat de Wii misschien wel 24/7 aan moet blijven staan als een soort accesspoint voor de ds lite?
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  zondag 10 september 2006 @ 19:59:38 #241
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_41684790
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:52 schreef DragonFire het volgende:
Heeft iemand er al aan gedacht dat de Wii misschien wel 24/7 aan moet blijven staan als een soort accesspoint voor de ds lite?
Het is al gezegd door Iwata geloof ik dat je DS demo's via je Wii naar je DS kan sturen
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zondag 10 september 2006 @ 20:01:06 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_41684838
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef Chocobo het volgende:
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
Best leuk hoor.

Uit psychosociologisch oogpunt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 10 september 2006 @ 20:09:32 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_41685161
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:43 schreef Oksel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lucky bastard
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 10 september 2006 @ 20:24:57 #244
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_41685821
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Best leuk hoor.

Uit psychosociologisch oogpunt.
Ja dat wel maar ik wacht wel totdat de games, gameplay en screens weer gepost worden
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_41686099
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het een bewijs is dat ie drie keer krachtiger is, ik stel alleen dat ie drie keer zoveel energie gebruikt met die besparingen en dat het SIMPEL gesteld een goede indicatie geeft over dat drie keer krachtiger.
Als ik mijn P4 overclock dan gaat de clocksnelheid omhoog als ik m op zn flikker geef, meer energie meer clocksnelheid.

Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_41689914
Jezus, is dit gezeik nog steeds bezig
  zondag 10 september 2006 @ 22:16:17 #247
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_41690132
Mijn Wii is al gepreorderd. Ik hoop op een snelle release. Ik wil Zelda!
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_41690931
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:32 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.
Jeetje, tis nog niet moeilijk. Ik vind het ook te kort door de bocht, maar het is simpel. Het gaat om de bewering dat als ze NU een gamecube zouden maken hij maar 25% van het energieverbruik zou hebben dan de echte gamecube. De wii gebruikt 80% van de echte gamecube, dus ruim 3 keer zoveel energieverbruik als de zogenaamde nintendoconsole die gemaakt zou kunnen worden met gamecubekracht. En als 3 keer zoveel energie hetzelfde is als 3 keer zo krachtig, is de wii dus ruim 3 keer zo krachtig.

Maar gaat er om hoe die games er uit zien! Dat wil ik weten. Voorlopig ben ik zeker niet onder indruk van de beelden.
pi_41692533
De nieuwe Zelda gaat groots worden, dat vind ik tof, en verder boeit het mij, net als 99% van de consumenten geen fuck wat voor energieverbruik de Wii heeft.
pi_41693086
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:36 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Jeetje, tis nog niet moeilijk. Ik vind het ook te kort door de bocht, maar het is simpel. Het gaat om de bewering dat als ze NU een gamecube zouden maken hij maar 25% van het energieverbruik zou hebben dan de echte gamecube. De wii gebruikt 80% van de echte gamecube, dus ruim 3 keer zoveel energieverbruik als de zogenaamde nintendoconsole die gemaakt zou kunnen worden met gamecubekracht. En als 3 keer zoveel energie hetzelfde is als 3 keer zo krachtig, is de wii dus ruim 3 keer zo krachtig.

Maar gaat er om hoe die games er uit zien! Dat wil ik weten. Voorlopig ben ik zeker niet onder indruk van de beelden.
Dan alsnog klopt er geen reet van omdat je niet persee 3x zoveel energie nodig hebt voor 3x zoveel rekenkracht. Het klopt gewoon niet, zelfs niet als simpele vergelijking of wat dan ook, het is gewoon totaal fout.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')