abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 september 2006 @ 10:21:33 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41542453

Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
pi_41542537
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:09 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Belachelijke actie van je werkgever.

Maar, waarom je verstand laten spreken? ff heel cru gezegd. Tussen het moment dat je zwanger wilt worden en je zwanger bent kan een hele tijd zitten. Ik weet niet hoe oud je bent, dat speelt natuurlijk ook een rol.

Zelf zou ik ervoor kiezen nu wel met de pil te stoppen en kijken waar het schip strand. Een baan is niet heilig om maar zo te zeggen. Je kan altijd voor iets anders kijken, er zijn echt wel werkgevers die ook zwangere vrouwen en vrouwen met jonge kinderen aannemen. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar mijn werk, accountancy, staat bekend als een mannenbolwerk en zelfs daar zijn mogelijkheden.

Nou ja, ik schrijf dit meer om een spiegel voor te houden dan om je een mening op te dringen. Maar ik vind het belachelijk dat je als vrouw op zo'n manier gedwongen wordt je kinderwens uit te stellen, tot dat het te laat is. Ik denk, zelf als persoon, dat je een gezin voor moet laten gaan. De tijd dat je een gezin kan opzetten is heel beperkt, de tijd dat je moet/ kan werken is de rest van je leven.
Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze jolene... en misschien voelt het beter om eerst bv een andere baan te vinden. Maar ik vind dat er absoluut wel wat zit in het stukje wat mariposa schrijft.
Wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent... en werken kan altijd nog...

Waarmee ik niet wil zeggen dat je keuze verkeerd is ofzo, maar duw je gevoel niet zomaar een end weg...
Fake it till you make it...
  woensdag 6 september 2006 @ 10:25:30 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41542559
Zoals ik in de laatste post zei, ik rammel vrolijk verder.

Ik heb vorige week in Korea een uberlief popje/beertje gekocht.
Zo heel af en toe mag ik iets leuks kopen van mezelf, maar alleen als het echt heel-heel-heel erg leuk is.
pi_41542580
fotoooooo
pi_41542584
het moet ook zo af en toe wel kunnen BE..

Ik ben nog niet zover, maar als ik echt iets heel moois tegenkom, dan weet ik ook niet wat ik zou doen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 6 september 2006 @ 10:28:41 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41542628
Ik zal vanavond een foto'tje maken Nijna. Hij keek zo zieligjes dat hij echt met me mee moest. Maar ik heb er wel heel braaf een paar nachtjes over geslapen.
Ik word echt té verstandig.

Enige wat ik echt nog niet doe is kleertjes, als ik daar toch eenmaal aan zou beginnen is het hek echt van de dam.
pi_41542641
leuk OP-plaatje.
pi_41542653
Ow ik heb hier een hele doos met allemaal leuke spulletjes staan oa van mezelf van vroeger, maar ook dingen die ik niet kon laten liggen! Leuk toch?!

Als ik dan hoor dat mensen in onze familie voor een 2de kind willen gaan en nu al bezig zijn met een babykamer, dan vind ik mezelf zo raar nog niet
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 6 september 2006 @ 10:32:41 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41542736
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:29 schreef bixister het volgende:
leuk OP-plaatje.
Je hebt gelijk! Daar had ik nooit bij stil gestaan!
Maar ja eh... dat komt omdat wij niet kunnen pronken met mooie buik of babietjes foto's. We moeten toch iets?
  woensdag 6 september 2006 @ 10:35:05 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41542800
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:29 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ow ik heb hier een hele doos met allemaal leuke spulletjes staan oa van mezelf van vroeger, maar ook dingen die ik niet kon laten liggen! Leuk toch?!

Als ik dan hoor dat mensen in onze familie voor een 2de kind willen gaan en nu al bezig zijn met een babykamer, dan vind ik mezelf zo raar nog niet
Hihi, als het aan mij ligt zou ik ook nu al beginnen met die kamer. Ik heb hem al helemaal in mijn hoofd zitten en heb van de week de kleuren uit staan zoeken toen we toch bij de Praxis waren. Die had ik ook al in mijn hoofd maar ik moest even kijken of ik ze kon vinden en of het ook idd bij elkaar paste.

Maar goed, zo ver ga ik nog niet. Al is het maar omdat stinkie daar nog zit met zijn PC.
pi_41543412
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zal vanavond een foto'tje maken Nijna. Hij keek zo zieligjes dat hij echt met me mee moest.
Ik geloof dat ik dan toch ook overstag zou gaan, zielig kijkende popjes...

Als ik van die kleine kleertjes zie hangen moet ik altijd even kijken met een boel oh's en ah's... maar behalve spulletjes van mezelf uit mn babytijd heb ik nog niks hier, als we daaraan gaan beginnen dan vrees ik dat het hek net als BE van de dam is .
pi_41548787
Ik heb nog nooit de drang gehad spulletjes te kopen ofzo. Maar goed ik ben ook niet zo'n winkel-type. Soms krijg ik wel een soort van vlinders in mijn buik als ik een kinder/babyafdeling tegenkom, van de spulletjes die daar staan. Maar nu al kopen, nee, daar ben ik denk ik te nuchter voor.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_41549044
Ik heb dat echt heel erg, dat ik zoveel geweldige dingen zie die ik nu al kopen wil, maar ik beperk het wel heel erg hoor, het is niet zo dat ik maandelijks wat koop.
Eigenlijk als ik dan iets koop is het met de reden dat ik bang ben dat als ik zelf zwanger ben ze dat leuks allemaal niet meer hebben.. slaat natuurlijk eigenlijk nergens op.
Ik vind het leuk om af en toe weer eens in de opbergdoos te kijken naar de kleertjes, maar het is niet zo dat ik daardoor nog meer die drang krijg om zwanger te willen worden.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 6 september 2006 @ 14:23:51 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41549115
Ik heb het gevoel dat ik al 5 jaar met mijn handjes op mijn rug alleen maar mag kijken en daarom sta ik mezelf nu af en toe toe om toch iets te kopen. Maar dat is idd alleen als ik het echt heel-heel-heel leuk vind en omdat ik dan idd bang ben dat ze dat niet meer hebben tegen de tijd dat.

Daarom dus ook de 'sakkies' waar Belana mee kwam. Die moest en zou ik hebben, want stel je voor dat die er over een tijdje/jaar/paar jaar niet meer zijn.
pi_41549358
zou ik misschien ook wel hebben als ik hier zo intensief meelas in de tijd voor ik zelf kinderen kreeg, je krijgt zoveel leuks onder ogen. maar destijds hield ik me er helemaal niet mee bezig, althans niet met de materiële kant ervan. wel dacht ik na over namen, maar qua speeltjes en kleertjes enzo, die durfde ik nog niet eens te kopen tijdens de eerste maanden van m'n zwangerschappen. veel te bang de goden te verzoeken.
pi_41550241
Ik heb vandaag weer drie keer mogen vertellen dat ik eigenlijk nog geen kinderen wil tegen mijn leerlingen terwijl ik ze toch wel zo vlug mogelijk wil (maar dat moeten mijn leerlingen uiteraard niet weten )
Dan zeg ik er heel vlotjes bij dat ik toch nog een jaar of drie ga wachten terwijl mijn maag samentrekt terwijl ik het vertel

Al die nieuwsgierige tienermeisjes ook
pi_41551468
*inbreekt* (ik heb ik het eerste deel een paar posts geplaatst daarna eigenlijk niet meer)

Over het af en toe kopen gesproken, van de week was ik met mijn vriend bij de sportsworld hier in Rotterdam en daar hadden ze in de uitverkoop kleine nike air max schoentjes zo lief, maar we hebben ons er van kunnen weerhouden.
pi_41551529
Wat mij ook tegenhoudt is de angst dat ik niet zomaar zwanger zal worden..
Of dat het helemaal niet zou lukken..

Ik denk dat ik dan toch heel anders tegen die dingetjes aan zou kijken die ik nu zou hebben gekocht..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_41551598
En is die angst gegrond teigan? Ik bedoel, zijn er aanwijzingen dat het niet zomaar zou lukken? (of heb ik het verhaal helemaal gemist?)

Bij mij is die pco de reden waarom ik zo'n spullen niet zou kopen.
pi_41551745
Ik zie zoveel zwangere vrouwen lopen en dan denk ik... zucht.. ik wil ook weer.. Maar ik moet gewoon nog even een paar jaartjes wachten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:01:51 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41552069
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:44 schreef teigan het volgende:
Wat mij ook tegenhoudt is de angst dat ik niet zomaar zwanger zal worden..
Of dat het helemaal niet zou lukken..

Ik denk dat ik dan toch heel anders tegen die dingetjes aan zou kijken die ik nu zou hebben gekocht..
Ja maar dan nog... dan zouden dat voor mij denk ik een soort van 'troostjes' worden als herinneringetjes aan dat wat je zo heel graag wilde.
Ik heb op dit moment ook alleen nog maar 3 'slaapschaapjes', de sakkies en dit knuffeltje uit Korea. Meer durf ik ook niet hoor.

De angst dat het niet of niet snel gaat lukken is bij mij ook heel groot. Iedereen om mij heen wordt zwanger als je er naar kijkt, de statistieken zijn tegen zeg maar.
pi_41552093
leonieke, er zijn niet echt aanwijzingen, ik heb wel een hele rare onregelmatige cyclus, maar dat kan ook door mijn spiraaltje komen..
Ik ben een hele tijd niet ongesteld geweest, en nu ik flink wat afgevallen ben wordt ik zo heel af en toe weer ongesteld, maar er is niet echt een pijl op te trekken..
pi_41552395
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:51 schreef Vicky het volgende:
Ik zie zoveel zwangere vrouwen lopen en dan denk ik... zucht.. ik wil ook weer.. Maar ik moet gewoon nog even een paar jaartjes wachten...
Het is echt niet nogmaal meer, zoveel zwangere vrouwen er in de stad rondlopen..
Het maakt me zelfs een soort van boos ofzo...
zoiets van "zij krijgen binnenkort allemaal zo'n lief klein kindje en ik niet... "
pi_41552503
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:11 schreef Fiorenza het volgende:

[..]

Het is echt niet nogmaal meer, zoveel zwangere vrouwen er in de stad rondlopen..
Het maakt me zelfs een soort van boos ofzo...
zoiets van "zij krijgen binnenkort allemaal zo'n lief klein kindje en ik niet... "
Dat gevoel heb ik soms als ik gewoon nog maar op school rondloop. Enorm veel jonge collega's die allemaal druk bezig zijn met gezinsuitbreiding waar iedereen 'zomaar' zwanger lijkt te worden. Dat krijg je natuurlijk als je 60 vrouwelijke collega's hebt
pi_41557743

Ik rammel ook vrolijk door en mijn koop-aanvallen is een voordeel voor mijn zus en haar vier kinderen
wij zijn vorige week kamertjes wezen bekijken beetje snuffelen enzo!

Volgende week gaan we met mijn zwangere beste vriendin ( woont 200 km verderop ) kleertjes kopen en voor haar zelf ook kleding kopen

Jaaaaaa! ik rammel rustig verder ..... zwijmel .......
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')