Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze jolene... en misschien voelt het beter om eerst bv een andere baan te vinden. Maar ik vind dat er absoluut wel wat zit in het stukje wat mariposa schrijft.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:09 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Belachelijke actie van je werkgever.
Maar, waarom je verstand laten spreken? ff heel cru gezegd. Tussen het moment dat je zwanger wilt worden en je zwanger bent kan een hele tijd zitten. Ik weet niet hoe oud je bent, dat speelt natuurlijk ook een rol.
Zelf zou ik ervoor kiezen nu wel met de pil te stoppen en kijken waar het schip strand. Een baan is niet heilig om maar zo te zeggen. Je kan altijd voor iets anders kijken, er zijn echt wel werkgevers die ook zwangere vrouwen en vrouwen met jonge kinderen aannemen. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar mijn werk, accountancy, staat bekend als een mannenbolwerk en zelfs daar zijn mogelijkheden.
Nou ja, ik schrijf dit meer om een spiegel voor te houden dan om je een mening op te dringen. Maar ik vind het belachelijk dat je als vrouw op zo'n manier gedwongen wordt je kinderwens uit te stellen, tot dat het te laat is. Ik denk, zelf als persoon, dat je een gezin voor moet laten gaan. De tijd dat je een gezin kan opzetten is heel beperkt, de tijd dat je moet/ kan werken is de rest van je leven.
quote:
Hihi, als het aan mij ligt zou ik ook nu al beginnen met die kamer. Ik heb hem al helemaal in mijn hoofd zitten en heb van de week de kleuren uit staan zoeken toen we toch bij de Praxis waren. Die had ik ook al in mijn hoofd maar ik moest even kijken of ik ze kon vinden en of het ook idd bij elkaar paste.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:29 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ow ik heb hier een hele doos met allemaal leuke spulletjes staan oa van mezelf van vroeger, maar ook dingen die ik niet kon laten liggen! Leuk toch?!
Als ik dan hoor dat mensen in onze familie voor een 2de kind willen gaan en nu al bezig zijn met een babykamer, dan vind ik mezelf zo raar nog niet![]()
Ik geloof dat ik dan toch ook overstag zou gaan, zielig kijkende popjes...quote:Op woensdag 6 september 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zal vanavond een foto'tje maken Nijna. Hij keek zo zieligjes dat hij echt met me mee moest.
Ja maar dan nog... dan zouden dat voor mij denk ik een soort van 'troostjes' worden als herinneringetjes aan dat wat je zo heel graag wilde.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:44 schreef teigan het volgende:
Wat mij ook tegenhoudt is de angst dat ik niet zomaar zwanger zal worden..
Of dat het helemaal niet zou lukken..
Ik denk dat ik dan toch heel anders tegen die dingetjes aan zou kijken die ik nu zou hebben gekocht..
Het is echt niet nogmaal meer, zoveel zwangere vrouwen er in de stad rondlopen..quote:Op woensdag 6 september 2006 15:51 schreef Vicky het volgende:
Ik zie zoveel zwangere vrouwen lopen en dan denk ik... zucht.. ik wil ook weer.. Maar ik moet gewoon nog even een paar jaartjes wachten...
Dat gevoel heb ik soms als ik gewoon nog maar op school rondloop. Enorm veel jonge collega's die allemaal druk bezig zijn met gezinsuitbreiding waar iedereen 'zomaar' zwanger lijkt te worden. Dat krijg je natuurlijk als je 60 vrouwelijke collega's hebtquote:Op woensdag 6 september 2006 16:11 schreef Fiorenza het volgende:
[..]
Het is echt niet nogmaal meer, zoveel zwangere vrouwen er in de stad rondlopen..
Het maakt me zelfs een soort van boos ofzo...![]()
zoiets van "zij krijgen binnenkort allemaal zo'n lief klein kindje en ik niet..."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |