abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51950914
Wat is het verschil tussen distort en skew in photoshop? Ze lijken allebei bruikbaar te zijn bij het corrigeren van vallende gebouwen en perspectieffouten...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51955161
bij skew is het dat je een punt horizontaal of verticaal verplaatst, bij disort kan je een punt tegelijkertijd horizontaal en verticaal verplaatsen.

maak verder niet echt veel uit,..
pi_51983381
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:59 schreef koejoeloek het volgende:

Ik vroeg me al af waarom je die bladeren zwart wit wou hebben maar als je letterlijk doet wat ik net typte, moet het lukken.

Hier heb je de link naar het PSD bestandje van de omgekeerde versie, misschien word het je dan ook gelijk wat duidelijker, als je het ziet.
Wat je ook kan doen. Bij die psd van koejoeloek de layer mask selecteren en dan op CTRL-i drukken. Daarmee invert je de layermask dus draait ie de kleuren en zwartwit om zeg maar

Dan zie je gelijk dat het ff snel gedaan is
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:49:24 #204
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52055398
Voor fotografen heb ik nog een tip:

Adobe Lightroom
http://www.adobe.com/nl/products/photoshoplightroom/

Erg makkelijk

Zal eens een tut schrijven over bijvoorbeeld wat te doen bij overbelichting.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:55:51 #205
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52055589
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef DarkManta het volgende:
Voor fotografen heb ik nog een tip:

Adobe Lightroom
http://www.adobe.com/nl/products/photoshoplightroom/

Erg makkelijk

Zal eens een tut schrijven over bijvoorbeeld wat te doen bij overbelichting.
Vind je? Als je de basis van color-enchanging weet kan je met Photoshop net zo veel (misschien zelfs meer) dan met Lightroom, enige voordeel van Lightroom is dat het allemaal net wat sneller (en dus ongecontroleerder) gebeurd. Ben er geen fan van
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:58:17 #206
124655 DarkManta
pi_52055654
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:55 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Vind je? Als je de basis van color-enchanging weet kan je met Photoshop net zo veel (misschien zelfs meer) dan met Lightroom, enige voordeel van Lightroom is dat het allemaal net wat sneller (en dus ongecontroleerder) gebeurd. Ben er geen fan van
Voor mensen die Photoshop te ingewikkeld vinden, is dit een uitkomst.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:48:32 #207
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52057276
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:58 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Voor mensen die Photoshop te ingewikkeld vinden, is dit een uitkomst.
Ik snap niet dat mensen photoshop ingewikkeld kunnen vinden, je kan overal op het net tutorials vinden, ik heb hele tijd terug een 3 dvd box van total training gekocht (gekocht met tijd ) en mezelf alles aangeleerd, de basis dingen in ieder geval, en dat is toch wat je bijna altijd nodig hebt.
pi_52059101
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:48 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen photoshop ingewikkeld kunnen vinden, je kan overal op het net tutorials vinden, ik heb hele tijd terug een 3 dvd box van total training gekocht (gekocht met tijd ) en mezelf alles aangeleerd, de basis dingen in ieder geval, en dat is toch wat je bijna altijd nodig hebt.
ik denk dat dat nou juist het punt is, mensen willen niet eerst een hoop ingewikkeld gedoe, die willen gelijk aan de slag zonder al die tutorials, boeken en dvd boxen

dat ze dezelfde functionaliteit (en veel meer) uit PS in combinatie met bridge kunnen halen ben ik verder met je eens
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:42:31 #209
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52059159
Als je veel met Raw bestanden werkt, is lightroom een fijn programma hoor. En met 1 druk op de knop open je photoshop voor het echte zware werk
pi_52059383
Ik heb sinds kort Lightroom. Vind het handig programma om de foto's te bekijken. Voor bewerking ga ik nog altijd over op Photosoep.
pi_52067094
Hoi mensen!

Ik ben mijn vakantiefoto's aan het bewerken en loop dan regelmatig tegen overbelichte stukken lucht aan (stukken lucht tussen gebouwen bijv). Dit steekt natuurlijk nogal fel af tegen de rest van de foto.

Mijn vraag is nu hoe ik deze stukken lucht afzonderlijk van de rest van de foto wat donkerder / minder fel kan maken . Met de Magic Wand tool kan ik de lucht perfect afgebakend selecteren, maar wat de dan volgende stap is, is voor mij een raadsel.

Heeft iemand enig idee?
pi_52068130
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:35 schreef Roeni3 het volgende:
Hoi mensen!

Ik ben mijn vakantiefoto's aan het bewerken en loop dan regelmatig tegen overbelichte stukken lucht aan (stukken lucht tussen gebouwen bijv). Dit steekt natuurlijk nogal fel af tegen de rest van de foto.

Mijn vraag is nu hoe ik deze stukken lucht afzonderlijk van de rest van de foto wat donkerder / minder fel kan maken . Met de Magic Wand tool kan ik de lucht perfect afgebakend selecteren, maar wat de dan volgende stap is, is voor mij een raadsel.

Heeft iemand enig idee?
Check eens vanaf hier, wellicht heb je er wat aan
pi_52068279
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:12 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Check eens vanaf hier, wellicht heb je er wat aan
Thanks voor de link.

Helaas heb ik er niet zo veel aan, omdat ik de foto in B&W wil hebben en dus geen action kan gebruiken die de lucht 'blauw' maakt. Bovendien vond ik de resultaten zoals in jouw link verkregen niet al te natuurlijk...

Is het niet simpelweg mogelijk een selectie binnen een foto donkerder te maken / minder brightness te geven oid?
pi_52068513
jah dat kan ook

Maar wat ik in 1e instantie deed was de levels een beetje te drastisch naar rechts geramd als je het een beetje terugtrekt wordt het ook beter.

Wat je kan doen als je het zooitje geselecteerd hebt, even op CTRL-J drukken (selectie op nieuwe laag) en dan idd met de brightness spelen wellicht, plaats anders ff voorbeeld
pi_52069142
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:27 schreef Blue Thunder het volgende:
jah dat kan ook

Maar wat ik in 1e instantie deed was de levels een beetje te drastisch naar rechts geramd als je het een beetje terugtrekt wordt het ook beter.

Wat je kan doen als je het zooitje geselecteerd hebt, even op CTRL-J drukken (selectie op nieuwe laag) en dan idd met de brightness spelen wellicht, plaats anders ff voorbeeld
Dat laatste deed het hem ! Mijn dank is eeuwig en groot.
pi_52285196
Ik ben in PS nu aan spelen met RAW files (met Camera Raw). Een vraagje over de witbalans: ik heb gehoord dat je een soort 'meetlat' kan leggen naast je foto, om zo te kijken welke witbalans (dus welke temperatuur en tint) je het beste kan instellen voor je foto.

Dit kan natuurlijk niet kloppen, maar misschien kunnen jullie mij hiermee helpen ? Ik ben eigenlijk sowieso benieuwd naar tips wat een redelijke 'standaard' manier is om je RAW foto's in Camera Raw te bewerken. Dus waar op te letten, welke sliders je eigenlijk altijd moet aanpassen etc.
pi_52286230
van die soort meetlat wat je er naast kan leggen heb ik niet gehoord, en geloof ook dat dat niet in photoshop zit,..

heb je de nieuwe photoshop? dus CS3? daar kan je ook JPG fotos bewerken in camera raw.
hier is een video tutorial over de camera raw optie in CS3

deel1 is meer de basis en over hoe je jpg kan bewerken.
deel 2 gaat verder over de kleuren en mogelijkheden. maar ik raad je aan om ze gewoon alle 2 eventejs te bekijken

deel1
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart1_sk

deel2
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart2_sk
pi_52287110
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:47 schreef Kamermans het volgende:
van die soort meetlat wat je er naast kan leggen heb ik niet gehoord, en geloof ook dat dat niet in photoshop zit,..

heb je de nieuwe photoshop? dus CS3? daar kan je ook JPG fotos bewerken in camera raw.
hier is een video tutorial over de camera raw optie in CS3

deel1 is meer de basis en over hoe je jpg kan bewerken.
deel 2 gaat verder over de kleuren en mogelijkheden. maar ik raad je aan om ze gewoon alle 2 eventejs te bekijken

deel1
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart1_sk

deel2
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart2_sk
Ik heb CS2, maar toch kan ik dit vast gebruiken. Heel erg bedankt.
pi_52287527
Meerdere fotoos op elkaar plakken (dat je bijvrbeeld 1 persoon meerdere keren op 1 foto ziet), hoe? Er zijn ongetwijfeld minstens 836 faq's en tutorials te vinden, maar ik kom even niet op de juiste zoektermen.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_52287773
Simpelweg knippen en plakken.

Let er dan wel op dat je een statief gebruikt, zodat het perspectief hetzelfde blijft
pi_52287807
Weet iemand hoe je 1,(of meerdere stappen )stap van de magnetic lasso tool ongedaan maakt , om, zeg maar 1 stapje terug te gaan zonder het eerder geselecteerde helemaal weg te doen zodat je helemaal overnieuw kan beginnen ?

http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:53:04 #222
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52288586
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:55 schreef Linden het volgende:
Meerdere fotoos op elkaar plakken (dat je bijvrbeeld 1 persoon meerdere keren op 1 foto ziet), hoe? Er zijn ongetwijfeld minstens 836 faq's en tutorials te vinden, maar ik kom even niet op de juiste zoektermen.
knal alle fotos in een aparte layer boven elkaar, voeg een masker toe en poets alles weg wat je niet wil zien.
pi_52288991
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:11 schreef limpix het volgende:
Weet iemand hoe je 1,(of meerdere stappen )stap van de magnetic lasso tool ongedaan maakt , om, zeg maar 1 stapje terug te gaan zonder het eerder geselecteerde helemaal weg te doen zodat je helemaal overnieuw kan beginnen ?

je kan selecties opslaan, alleen weet niet of als je vervolgens undo doet of je die save dan ook weer weghaalt,..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:44:13 #224
124655 DarkManta
pi_52292502
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:11 schreef limpix het volgende:

Gewoon op je DELETE rammen.
Elk vierkantje staat voor een magnetic match, dus als je er 3 wilt weghebben 3x DELETE rammen.
pi_52293234
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:44 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Gewoon op je DELETE rammen.
Elk vierkantje staat voor een magnetic match, dus als je er 3 wilt weghebben 3x DELETE rammen.
Thanks ! dat was wat ik zocht !
Zowat alle knoppen gehad.. maar nu
Goeie !
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_52296970
In Camera Raw kan je instellen hoeveel scherpte je in je foto wilt hebben. Maar betekent dit dat als je die slider op 0 laat staan, de scherpte dus nihil is?

Waarom zou je dat willen? En hoeveel impact heeft die slider?
pi_52297160
je kan de scherpte boosten, dus als de orginele foto niet genoeg scherpte heeft kan je dat aanpassen, als je de slider op 0 laat staan, dan voeg je dus niet meer scherpte toe aan te foto. de schrpte blijft dus zoals je het gefotografeerd hebt.

om het effect te zien op de foto moet je iniedergeval op 100% kijken, als je uitgezoemd bent dan zie je het niet.
pi_52533064
Weet iemand of daar ook een speciaal programmaatje voor is
Ik wil dus foto's met van die wolkenachtige, mistachtige randen om een foto maken....
Of moet ik dat met Photoshop doen en dan een speciale filter gebruiken......?
Liever een wat kleiner pakket met alleen dergelijke functies....

iemand?

Thanx.....
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:11:28 #229
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52533108
Heb je al photoshop of niet?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52533643
je bedoelt niet het soft focus effect?
dat is namelijk heel makkelijk in photoshop na de bootsen. je dublicate de foto (ctrl+J), je hebt nu dus 2 layers met zelfde foto, de bovenste foto maak je erg wazig door de gaussian blur. vervolgens zet je de blending mode van de layer op softlight.
de ene vind het mooier om de wazige layer in kleur te houden, de andere vind het mooier om die layer in zwart wit te maken.

of als je gewoon een wazige rand wilt:
new layer (ctrl+shift+N) select all (ctrl+A) > Feather Selection (ctrl+alt+D) 30pixels ofzo, beetje uitrpoberen wat je mooi vind > inverse selection (ctrl+shift+I) > Fill Selection (Alt+Delete)

verder is er een fotobewerk topic: [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3

[ Bericht 9% gewijzigd door Kamermans op 20-08-2007 17:43:05 ]
pi_52533815
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:11 schreef -skippybal- het volgende:
Heb je al photoshop of niet?
Heb hem wel op de harde schijf staan ergens.....
Maar dan ben ik toch weer afhankelijk van speciale filters?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2007 @ 18:02:01 #232
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_52534405
Deze gaat met wat lijm aan het topic dat Kamermans aanhaalt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_52600409
Hallo allemaal.....
Ik ben er in geslaagd om met mijn camera toch de foto's te maken die ik graag wilde maken.....
Deze foto heb ik zelf gemaakt.....ben er trots op.....
Iedereen bedankt voor de adviezen......heb er veel aan gehad.....

http://www.picserver.nl/v/KGB7COT0568W
pi_52630052
Hallo, ik ben nieuw in het fotografie forum maar ik heb een vraag....
Wil iemand een foto voor mij bewerken?

Het gaat om deze foto. Mijn hond is welliswaar ernstig ziek maar ze heeft geen infuus uit dr neus lopen...Kan iemand dat wegwerken? Ook zou ik het kleine rode stukje onder mijn neus weg willen hebben en een stukje huid er voor in de plaats....

- Of kan iemand me vertellen waar ik deze vraag wel kan stellen?-
pi_52630362
Djep dat is erg gemakkelijk. Met een clone tool heb je het zo weg.
Quick&dirty:
http://i2.photobucket.com(...)jpg?t=1187892467.jpg

oops, stukje rood vergeten, opnieuw.

edit: done
pi_52630735
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:05 schreef fliert het volgende:
Djep dat is erg gemakkelijk. Met een clone tool heb je het zo weg.
Quick&dirty:
http://i2.photobucket.com(...)jpg?t=1187892467.jpg

oops, stukje rood vergeten, opnieuw.

edit: done
O wow, ik weet dat t simpel is, maar ik krijg dat nooit voor elkaar!!

Thnx
pi_52630838
Als je ze achter elkaar plakt, krijg je volgens mij een heel raar gifje.
Het ziet er al grappig uit als ik van de een naar de ander switch!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:48:40 #238
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_52642579
nog even over lightroom vs photoshop: het zijn echt twee verschillende tools; ik gebruik ze allebei naast elkaar. Lightroom voor het sorteerwerk en RAW bewerking en conversie naar TIF bestanden; Photoshop voor het fijnere werk met vooral blending layers i.c.m. masking. Dat zijn trucjes die Lightroom niet kan doen.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_52728287
Ik wil een aantal panorama's maken via het stitchen van een aantal foto's maar omdat ik op een deel van de foto's de zon in de rug heb, op een deel van van de foto's de zon van de zijkant en op een deel van de foto's de zon schuin van voren heb treden er helderheidsverschillen op. Qua tegenlicht enzo ben ik er al goed in geslaagd de foto's op het gewenste niveau (na veel maskers etc ) te krijgen maar er zijn toch nog wat lichte helderheids verschillen en dat zie je erg goed terug als ik de panorama's heb gemaakt. Is er een methode waarop je vrij objectief (dus niet door zelf te kijken) de helderheid tussen verschillende foto's gelijk kan trekken?
pi_52730793
de photomerge in photoshop cs3 werkt echt heel erg goed, die lost bijna alle problemen gewoon voor je op
pi_52738335
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:02 schreef Kamermans het volgende:
de photomerge in photoshop cs3 werkt echt heel erg goed, die lost bijna alle problemen gewoon voor je op
Maar ik heb geen Photoshop CS3. Ik wil het niet automatisch doen, ik wil juist wat deskundiger worden in het gebruik van Photoshop.
pi_52738805
de panoramas hebben een overlap van 25%? het moet gewoon lekker veel zijn, dan kan je mooie mask maken waardoor je de overgang tussen de fotos niet meer kan zien. vervolgend kan je met dodge en burn de highlights en shadows bijwerken,..
pi_52738897
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil een aantal panorama's maken via het stitchen van een aantal foto's maar omdat ik op een deel van de foto's de zon in de rug heb, op een deel van van de foto's de zon van de zijkant en op een deel van de foto's de zon schuin van voren heb treden er helderheidsverschillen op. Qua tegenlicht enzo ben ik er al goed in geslaagd de foto's op het gewenste niveau (na veel maskers etc ) te krijgen maar er zijn toch nog wat lichte helderheids verschillen en dat zie je erg goed terug als ik de panorama's heb gemaakt. Is er een methode waarop je vrij objectief (dus niet door zelf te kijken) de helderheid tussen verschillende foto's gelijk kan trekken?
hehe crosspost
pi_52744230
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:49 schreef Kamermans het volgende:
de panoramas hebben een overlap van 25%? het moet gewoon lekker veel zijn, dan kan je mooie mask maken waardoor je de overgang tussen de fotos niet meer kan zien. vervolgend kan je met dodge en burn de highlights en shadows bijwerken,..
Het stitchen ga ik me zelf niet aan wagen, dat mag mijn panoramasoftware doen. Ik gebruik The Panorama Factory, omdat die erg goed met parallaxfouten etc om kan gaan. Maar de helderheidsbewerking van dat programma gaan niet echt lekker, dus dat wil ik met Photoshop corrigeren, maar omdat ik de helderheid niet exact gelijk kan krijgen blijf ik steeds zitten met verloop van helderheid.
pi_52748246
als je toch met een automatich panorama programmatje werkt, gebruik dan gewoon de photoshop versie. daar heb je zelf vrijheid om de fotos over elkaar heen te leggen, en hij past het meteen aan. het is helemaal niet erg als je er zelf niet zo veel aan hoeft te doen
pi_52749111
heb nog even een algemene tip. als je je plaatjes resized in photohsop staat de mode altijd op "bicubic (best for smooth gradients)", maar dit moet je op "Bicubic sharper (best voor reduction)" zetten, je plaatjes blijven dan mooier als je ze resized:
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:13:12 #247
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_52783371
Goede tip idd! Ik doe dit ook sinds een tijdje en mijn preview JPG'jes komen er fraaier uit. Wordt ook aangeraden door o.a. Bruce Fraser in z'n megadikke Photoshop bijbel...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_52789588
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:52 schreef Djep het volgende:
Hallo, ik ben nieuw in het fotografie forum maar ik heb een vraag....
Wil iemand een foto voor mij bewerken?

[afbeelding]

Het gaat om deze foto. Mijn hond is welliswaar ernstig ziek maar ze heeft geen infuus uit dr neus lopen...Kan iemand dat wegwerken? Ook zou ik het kleine rode stukje onder mijn neus weg willen hebben en een stukje huid er voor in de plaats....

- Of kan iemand me vertellen waar ik deze vraag wel kan stellen?-
Hoi, tis niet helemaal gelukt naar mijn idde. Die huis werd een beetje nep, dus ik heb het maar helemaal wit gemaakt. Is dat ook goed? En die blur is omdat het er anders te scherp uitzag bij je neus nu valt het (hopelijk) niet zo op.

En ohja, je moet hem wel ff op 100% bekijken want nu lijkt het net alsof je hond een bobbelige neus heeft, als je hem uitvergroot is dat weg

[ Bericht 5% gewijzigd door Snoopy1982 op 29-08-2007 20:35:05 ]
pi_52924171
na aanleiding van dit topic: foto/photoshop vraagje, hulp, tip

rechter arm (voor de kijker links) vind ik alleen niet zo mooi geworden, de mask loopt een beetje over waardoor je die rand tezien krijgt.

als je de .psd wilt zien moet je het ff zeggen

[ Bericht 16% gewijzigd door Kamermans op 03-09-2007 20:23:05 ]
pi_52959492
Ik ben net begonnen met photoshoppen engebruk eigenlijk vaak het kloonstempel. Na wat tuts te hebben gelezen, lees ik ook over het retoucheerpenseel. klinkt zeer interessant. Alleen probleem is, ik weet niet hoe dat werkt. Ik las al dat het hetzelfde werkt als kloonstempel, maar wat ik ook doe, ik zie geen resultaat.. Wat doe ik verkeerd??
  woensdag 5 september 2007 @ 14:12:50 #251
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52959594
Staat de gevoeligheid niet op 0 ofzo?

Persoonlijk gebruik ik m nooit, ik vind de clone tool veel effectiever
pi_52959802
Nee volgens mij niet. Dat is in te stellen via penseel, hardheid, diameter en tussenruimte enzo toch? Staat niks raars ingesteld.

Waarom vind je de clone tool effectiever dan? Wat mij zo handig leek met retoucheer is dat het de structuur meeneemt namelijk.
  woensdag 5 september 2007 @ 14:55:32 #253
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52960608
Ja mar in de praktijk vind ik dat niet lekker werken, hij maakt een soort mix van de bron en het target.. en de clonetool vervangt het helemaal
pi_52963909
retoucheerpenseel, dat is het zelfde als healing brush neem ik aan?
het werkt idd bijna het zelfde als Clone Stamp, alleen de healing brush die past highlights en shadows enzo wat aan zodat het mooi in het geheel blend. het is dus perfect op moedervlekken ofzo weg te halen.

maar je ziet helemaal geen resultaat? of geen verschil met de Clone stamp
pi_52964026
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:07 schreef Pau100 het volgende:
Ik ben net begonnen met photoshoppen engebruk eigenlijk vaak het kloonstempel. Na wat tuts te hebben gelezen, lees ik ook over het retoucheerpenseel. klinkt zeer interessant. Alleen probleem is, ik weet niet hoe dat werkt. Ik las al dat het hetzelfde werkt als kloonstempel, maar wat ik ook doe, ik zie geen resultaat.. Wat doe ik verkeerd??
Kijk anders eens hier in het Centraal Photoshop Vraagjes-topic in DIG en hier voor de nodige tutorials die in dat topic zijn langsgekomen.

Bij de laatste link moet je even kijken bij deel 10 en dan de 3 retoucheer tutorials. Die over het retoucheren van vrouwen behandelt geloof ik wel de werking en de beste instelling van de healing brush.
Wel even zoeken want als ik op een link van een tutorial klik krijg ik het hele topic voor m'n kiezen en gaat mijn browser niet direct naar de desbetreffende post.

Zelf gebruik ik trouwens wel heel vaak de healing brush. Voor vlekjes en kleine oneffenheden op bijvoorbeeld de huid werkt dat het snelste.
En als je echt hele stukken door iets anders moet vervangen is de clone stamp het handigst. Zo had ik laatst een leuke foto van m'n hond. Jammergenoeg net een paar dagen daarvoor bij de dierenarts geweest waar ze een stuk vacht hadden weggeschoren. Dan is de clone stamp weer de reddende engel. Succes!
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_52988532
Bedankt ik ben erachter gekomen wat het was... Heel dom.. durf het hier bijna niet te zeggen.. maar ik werkte niet in de juiste laag. Sorry ben echt een beginneling.. haha. Had wel keurig volgens een tut een nieuwe laag aangemaakt, alleen had niet door dat je daar dan ook in moest werken..
  donderdag 6 september 2007 @ 19:29:53 #257
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_52988582
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ja mar in de praktijk vind ik dat niet lekker werken, hij maakt een soort mix van de bron en het target.. en de clonetool vervangt het helemaal
De healingbrush kan ook helemaal vervangen als je hem bovenaan op replace zet. Ik vind een voordeel daarvan dat ie steeds van hetzelfde stukje pakt als wat jij aan hebt gewezen ipv dat die plek "meeverhuisd" als je naar een ander stukje foto gaat.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_52988596
Oh dat wist ik niet, bedankt dat is ook handig inderdaad!
pi_53076631

ik heb deze foto ooit eens een ker met mijn telefoon gemaakt, ik zou deze echter graag iets helderderder hebben, kan iemand hier mee helpen?
pi_53077610

zoiets? heb ook ff die color noise er uit gehaald
pi_53078637
pi_53176965
Photoshop Tv op Youtube;
http://www.youtube.com/user/pstvguys

www.limpeiven.com
pi_53191692
Ik ben nogal een noob met photoshop maar heb toch een vraag aan jullie:
Ik heb een wereldkaartje en daar wil ik me route op uitstippelen. Iemand een tutorial hiervoor?
Ik hoor het graag
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 15 september 2007 @ 13:33:23 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53195432
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:15 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik ben nogal een noob met photoshop maar heb toch een vraag aan jullie:
Ik heb een wereldkaartje en daar wil ik me route op uitstippelen. Iemand een tutorial hiervoor?
Ik hoor het graag
Open een nieuw bestand zet op de eerste laag je wereldkaart
maak een nieuwe laag aan.
neem het potloodje, zet dat op bv 5 pixels, en begin je route te tekenen

klaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53199312
wat ynske zegt , en als je het gestippeld wilt dan zet je de spacing van de brush wat hoger.
(Spacing kan je vinden onder de "Brushes" window bij "Brush Tip Shape")
pi_53220084
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:00 schreef Kamermans het volgende:
wat ynske zegt , en als je het gestippeld wilt dan zet je de spacing van de brush wat hoger.
(Spacing kan je vinden onder de "Brushes" window bij "Brush Tip Shape")
Thankx voor de tip in ieder geval. Alleen gaat het om een GIF-bestandje en deze kan ik niet unlocken zodat ik een nieuwe layer kan aanmaken. Dubbelklikken lukt dus niet.
Iemand enig idee?
pi_53220157
probeer het te copieren en te plakken in een nieuw document
pi_53222365
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:36 schreef Kamermans het volgende:
probeer het te copieren en te plakken in een nieuw document
Op de een of andere manier werkte het niet met dat plaatje dus heb ik een ander plaatje gebruikt en dat werkt perfect. Toch bedankt.
Thankx
pi_53224500
Het resultaat tot nu toe.
Ik ben er trots op hihi (voor een noob)
pi_53225790
het is wel beetje slecht zichtbaar,... misschien een stroke toevoegen aan het lijntje? dus dubbel kliken op de layer met de stipeltjes, dan krijg je de blending modus, dan bij vink je stroke aan.
pi_53230440
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:33 schreef Kamermans het volgende:
het is wel beetje slecht zichtbaar,...
ja die kikker staat in de weg
pi_53230580
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:33 schreef Kamermans het volgende:
het is wel beetje slecht zichtbaar,... misschien een stroke toevoegen aan het lijntje? dus dubbel kliken op de layer met de stipeltjes, dan krijg je de blending modus, dan bij vink je stroke aan.
Thankx voor de tip. Als ik hem helemaal af heb dan laat ik het wel even zien.
pi_53238288
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:29 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

Thankx voor de tip. Als ik hem helemaal af heb dan laat ik het wel even zien.
Nog een kleine tip die niet fotogerelateerd is, maar wel handig.

Zet de foto's die je hier op fok wilt laten zien niet op imageshack (werkt niet op fok), maar op bijvoorbeeld http://photobucket.com of eventueel op je eigen webspace die je van je provider hebt gekregen.
Memories of broken dreams,
As distant as the sun,
Are drifting like an echo in the wind
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:01:43 #274
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_53346609
Soms komt een zw of kleuren foto beter tot zijn recht in een sepia tint.

Nu vraag ik me af of er een standaard sepia tint in het Pantone kleurenpalet is die als algemeen correct wordt gezien.. Dus een kleur die door elk professioneel fotoburo wordt gebruikt.

Of is het een naar persoonlijke smaak varierend allegaartje, net als vroeger in de doka?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:02:55 #275
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_53346616
Duotone bedoel je dus?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:04:19 #276
61556 klappernoot2000
pi_53346630
Nee de sepia toon an sich, ik vraag me af of er een standaard is
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:07:19 #277
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_53346655
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:04 schreef klappernoot2000 het volgende:
Nee de sepia toon an sich, ik vraag me af of er een standaard is
Van wikipedia:
quote:
Sepia may refer to:

* The color sepia:

1. a shade of brown (Hex: #704212) (RGB: 112, 66, 18)
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:23:07 #278
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53346747
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:01 schreef klappernoot2000 het volgende:
Soms komt een zw of kleuren foto beter tot zijn recht in een sepia tint.

Nu vraag ik me af of er een standaard sepia tint in het Pantone kleurenpalet is die als algemeen correct wordt gezien.. Dus een kleur die door elk professioneel fotoburo wordt gebruikt.

Of is het een naar persoonlijke smaak varierend allegaartje, net als vroeger in de doka?
Je kunt de functie

"Image" kiezen, dan "Adjustments", dan "Hue/Saturation"...

Krijg je een kleurenschuifpaletje en dan klik je de optie "colorize" aan.

en zet je Saturation en Hue allebei op 50 (midden?).

Op een mac is de sneltoetscombie Appel - U,
Op een PC zal dat Control - U zijn vermoed ik.

Succes.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  FOK!fotograaf vrijdag 21 september 2007 @ 05:59:22 #279
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53347320
Ik laat deze even aan het centrale topic lijmen
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:39:19 #280
61556 klappernoot2000
pi_53362601
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:23 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Je kunt de functie

"Image" kiezen, dan "Adjustments", dan "Hue/Saturation"...

Krijg je een kleurenschuifpaletje en dan klik je de optie "colorize" aan.

en zet je Saturation en Hue allebei op 50 (midden?).

Op een mac is de sneltoetscombie Appel - U,
Op een PC zal dat Control - U zijn vermoed ik.

Succes.

Hoe ik een sepia tint kan genereren weet ik wel zo langzamerhand, maar ik wil alleen weten of er een standaard norm voor is, een tint die officieel als de sepia tint word gezien.
Iedereen heeft een methode en ze verschillen allemaal min of meer (ikzelf maak mijn afbeelding duotone en kies daar een vaste pantone kleurenstaal voor en speel nog iets met de curves), ik vraag me af wat nu de juiste methode (de professionele aanpak) is..
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:49:27 #281
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53362825
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:39 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

maar ik wil alleen weten of er een standaard norm voor is
Ik ben ooit begonnen met Photoshop 1.0 toen had het programma niet eens lagen. Werk nu reeds 15 jaar met dit programma en heb me ook een tijd intensief bezig gehouden met fotografie en de combinatie daarvan.

Geloof me, die is er niet...

succes.
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:50:28 #282
61556 klappernoot2000
pi_53362849
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:49 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Ik ben ooit begonnen met Photoshop 1.0 toen had het programma niet eens lagen. Werk nu reeds 15 jaar met dit programma en heb me ook een tijd intensief bezig gehouden met fotografie en de combinatie daarvan.

Geloof me, die is er niet...

succes.
Dus iedereen doet maar wat zonder een echte standaard..
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:01:11 #283
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53363095
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:50 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

Dus iedereen doet maar wat zonder een echte standaard..
Dat klopt, helemaal nu de digitale fotografie een paar jaar geleden z'n intrede gedaan heeft. Vroeger was het nog een vak en hield men zich bezig met de verschillende wijzen van "ontwikkelen" in eigen Doka. Uitstervend ras, zeg ik je... helaas.
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:25:57 #284
61556 klappernoot2000
pi_53363749
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:01 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Dat klopt, helemaal nu de digitale fotografie een paar jaar geleden z'n intrede gedaan heeft. Vroeger was het nog een vak en hield men zich bezig met de verschillende wijzen van "ontwikkelen" in eigen Doka. Uitstervend ras, zeg ik je... helaas.
En er heeft niemand eens een oude sepia oplossing met een kleuren meter opgemeten en die als norm uitgeroepen..

Dan wil ik vanaf nu digitaal gegenereerde sepia uitroepen tot "een beetje lijkend op sepia" tot die standaard er is
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:33:14 #285
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53363944
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:25 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

Dan wil ik vanaf nu digitaal gegenereerde sepia uitroepen tot "een beetje lijkend op sepia" tot die standaard er is

Je bent best hardnekkig en determined op zoek merk ik.

Je zou het evetueel kunnen proberen op de profi- en amateur fotografie fora elders?
pi_53367419
de sepia manier die ik doe gaat als volgt:

eerst maak je een black/white adjustment layer aan. die zet je op de setting die je zelf het mooist vind.
vervolgens maak je een curves adjustment layer aan, hiermee verminder je groen en blauw, en je gooit er wat rood in. (mag allemaal redelijk veel)
maak nu een selectie van 1 van de kanaalen. (Ctrl+Alt+Shift+1,2 of 3)
met deze selectie maak je een mask over de curves adjustment layer.
zet de curve adjustment layer op softlight.(Alt+Shift+F)
maak nu een color balance adjustment layer aan. voeg rood, magenta en geel toe.
ga naar "Select >Color Range" en selecteer het donkerste deel van de foto.
voeg met deze selectie een mask toe aan de color balance adjustment layer.
vervolgens maak je een nieuwe layer(Ctrl+Alt+Shift+N), deze layer vul je met de grijs tint "808080" (dit is de grijs tint die precies tussen zwart en wit in zit), ga naar "Filter > Disort > Lens Corrections" en zet vignette -100. (Midpoint kan je ook veranderen, moet je maar ff kijken wat je zelf mooi vind.) klik op OK. zet deze layer op softlight. (Alt+Shift+F)

hoopelijk heb je hier wat aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamermans op 21-09-2007 22:01:21 ]
  zondag 23 september 2007 @ 20:46:49 #287
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53414846
Ik zie regelmatig mooie doch simpele lijstjes voorbij komen in de foto-topics. Hoe maken jullie die? Bijv. zo'n facet-randje.
Ik kan wel een lijstje maken via een 2e laag, maar ben nog niet zo'n crea dat ik wat mooiers uitgevonden heb.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 september 2007 @ 20:52:33 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53414946
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:46 schreef dutchie het volgende:
Ik zie regelmatig mooie doch simpele lijstjes voorbij komen in de foto-topics. Hoe maken jullie die? Bijv. zo'n facet-randje.
Ik kan wel een lijstje maken via een 2e laag, maar ben nog niet zo'n crea dat ik wat mooiers uitgevonden heb.
je kunt zelf gaan klooien om t maar onbeschoft te zeggen met lagen
sommigen gebruiken een programmatje als bordermaker
maar er zijn ook actions voor in photoshop waarmee je kaders/lijstjes door bijna 1 klik op de knop kan maken.

het ligt er helemaal aan wat voor soort lijstjes je leuk vind.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 23 september 2007 @ 20:58:52 #289
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53415106
Dus geen simpele handelingen in Photoshop zelf dus?
Ik was er al bang voor.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 september 2007 @ 21:04:08 #290
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53415252
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:58 schreef dutchie het volgende:
Dus geen simpele handelingen in Photoshop zelf dus?
Ik was er al bang voor.
t kan wel.
maar die actions in fotoshop zijn het makkelijkst

een paar voorbeeldjes
quote:
In dit geval gaat het even niet om de foto van Jane, maar om de border die er omheen is gemaakt. Hoe maak je dat nu,zo`n rand om je foto heen? Het is eigenlijk makkelijker dan je denkt in Photoshop. Even op deze foto toegespitst: Verklein je foto als eerste, in dit voorbeeld naar een groote van 640x480 pixels. Daarna doe je alle bewerkingen die je op je foto los wilt laten, met natuurlijk het verscherpen als laatste! .
Nu gaan we beginnen met de border om de foto te maken. Stel dat je het exact hetzelfde wilt als bij dit voorbeeld. Je ziet een dun randje om de foto, dan een witte rand, en natuurlijk alle gegevens die hier in de border staan.
Waar begin je mee?

We beginnen met het selecteren van de foto, dus selecteren / alles.
Daarna ga je naar aanpassen / rand ( ik heb een engelse versie waarin dit stroke genoemd wordt )
In dit voorbeeld maken we een randje ter grote van 1 pixel, dus zet de waarde op ččn pixel. Het mooiste is het als je een randkleur kiest, die ook terugkomt in je foto. Dit doe je door op het kleurenvakje te klikken, en daarna op je foto te klikken op de kleur die je de border zou willen geven, in dit geval pak ik een bruine kleur uit de foto. Ik gebruik in dit geval de optie om de rand binnenin de foto te houden, die vink ik dus aan, en druk daarna op ok. Nu ga je weer naar selecteren, en je drukt op deselecteren. Je ziet nu een mooi randje om je foto heen, in de kleur die je net gekozen hebt.
Nu gaan we verder met de border, in dit geval de witte rand die daarna komt, maar dit kun je in iedere willekeurige kleur maken die je wilt.
Al mijn foto`s van dit formaat, hebben een groote van 684x524 pixels. Je kunt natuurlijk iedere willekeurig formaat kiezen, maar we nemen nu even dezelfde afmeting om het makkelijk te houden.
Ga naar afbeelding / canvasgroote, en tik in het bovenste vakje 684 in, en in het onderste vakje 524. Nu kiezen we de kleur, in dit geval wit, en drukken op ok. Je ziet nu een mooie witte rand om je foto heen, en je hebt nu een mooie border om je foto heen. Wil je daar weer een rand omheen hebben, dan moet je de 1e stap even herhalen (aanpassen / rand, kleur kiezen en ok)
Nu hoeven we alleen nog even de teksten in de border te plaatsen, en dat doen we met de text-tool links in het menu (de grote T). Ik begin met de letters die onderop de border staan.
Je kunt ieder lettertype kiezen die je wilt bovenin het menu, maar ik gebruik voor dit lettertype Vivaldi, met een lettergrote van 15 pixels. We drukken bovenin het menu even op links uitlijnen, en klikken links in de border, gelijk aan het begin van de foto. Als je daar je text neergezet hebt, klik je op de move-tool (in het linkermenu, het pijltje met verplaats-teken aan de rechterkant). Nu willen we onderop rechts de tekst neerzetten,gemakshalve nemen we hetzelfde fonttype en dezelfde grote. Klik rechts in de border,weer gelijk aan het begin van de foto. Nadat je daar geklikt hebt (!) klikken we op rechts uitlijnen, niet eerder want anders verschuift je andere tekst weer! Je zet je tekst er neer, en je drukt weer op de move-tool. Nu hebben we onderaan in de border de tekst die we hebben wilden. Door deze acties heb je een extra laag gekregen, die gaan we even met laag / laag samenvoegen tot 1 laag maken (bovenin het menu te vinden)

Nu gaan we de tekst bovenin de border plaatsen. Bij mijn foto`s zie je daar de exif-gegevens staan. Als je dat ook wilt, kun je ze op 2 manieren opzoeken:
Bestand/ bestands info, en je kunt zo je fotogegevens even opschrijven. Je kunt het ook eerder doen, bijvoorbeeld in Windows al. Klik met je rechtermuis op je foto en druk op eigenschappen. Daarna druk je op het tabje samenvatting en drukt op geavanceerd. Nu zie je al je fotogegevens, en je kunt noteren wat je vermelden wilt.
Klik weer op de text-tool,en klik bovenin je border ter hoogte van het begin van je foto. selecteer welk lettertype en lettergrote je wilt hebben. In dit geval heb ik gekozen voor arial met een lettergrote van 10 pixels, let even op dat je weer drukt op links uitlijnen. Nu tik je je tekst daar weer in, en drukt daarna weer op de move-tool. Je hebt nu een foto met een mooi bordertje eromheen met je eigen teksten erin. Check nog even bij laag / laag samenvoegen of de foto nog uit ččn laag bestaat, waarschijnlijk wel als het goed is maar anders even samenvoegen.
en hier staat nog een andere uitleg
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 23 september 2007 @ 21:10:03 #291
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53415391
Zo da's lekker uitgebreid Ynske. Die ga ik bewaren.
(in de tussentijd wel de bordermaker gedonwload, werkt makkelijk.)

Ik deed dus laag 1 (foto). Dan canvasgrootte aanpassen (groter dus) en de lege ruimte selecteren. Die opvullen en dan een beetje spelen met de kleuren, overvloei, filter etc.
Maar gaf niet het resultaat altijd wat ik wilde. Dan zou ik nog meerdere lagen moeten maken en dan ben je met 1 foto en 1 lijstje wel lang bezig vond ik.
Die bordermaker maakt het al wat makkelijker.
pi_53427484
Ik begin wat meer gebruik van photoshop te maken en nu heb ik twee vraagjes, hopelijk zijn het niet al te domme vragen... (heb dit topic helemaal doorgelezen, de vorige twee nog niet, dus hopelijk ook niet dubbel):

-kun je met photoshop een groep foto's tegelijk verkleinen en zo ja, hoe? Zo niet, met welk programma kan dit wel?
-hoe zet je zo'n copyright-achtig iets in de rechteronderhoek, gewoon door de tekstfunctie te gebruiken of is daar een andere manier voor? En hoe doe je dat bij veel foto's tegelijk?

Alvast bedankt voor de moeite!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 september 2007 @ 11:28:58 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53427517
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:27 schreef Arinna het volgende:
Ik begin wat meer gebruik van photoshop te maken en nu heb ik twee vraagjes, hopelijk zijn het niet al te domme vragen... (heb dit topic helemaal doorgelezen, de vorige twee nog niet, dus hopelijk ook niet dubbel):

-kun je met photoshop een groep foto's tegelijk verkleinen en zo ja, hoe? Zo niet, met welk programma kan dit wel?
nee, bordermaker kan het wel
quote:
-hoe zet je zo'n copyright-achtig iets in de rechteronderhoek, gewoon door de tekstfunctie te gebruiken of is daar een andere manier voor? En hoe doe je dat bij veel foto's tegelijk?
tekstfunctie. idd
voor veel tegeliijk, wederom bordermaker
quote:
Alvast bedankt voor de moeite!
geen probleem
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53428011
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

[..]

tekstfunctie. idd
voor veel tegeliijk, wederom bordermaker
[..]

geen probleem
Oke, hartstikke bedankt! Ga ik die binnenkort even downloaden
pi_53554646
De tutorials uit deze topicreeks staat ook op http://wiki.fok.nl/index.php/Photoshop_tutorials_op_FOK%21 !
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53555089
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

[..]
heb jij aandelen in bordermaker ofzo?

tuurlijk kan photoshop dat

FILE > SCRIPTS > IMAGE PROCESSOR

even de folder locatie opgeven en dan bij 3 "jpeg" kiezen "resize to fit" aanvinken en vervolgens de maximum hoogte en breedte invullen (bijv 600 x 600)
enkel de langste zijde wordt dan ingekort tot 600 px dus de foto blijft in proportie

als je wilt kun je er ook nog een action aan koppelen en copyright info automatisch laten toevoegen in de exif

[ Bericht 1% gewijzigd door PankPinther op 28-09-2007 21:57:46 ]
pi_53555725
oops... verkeerde knopje
quote in plaats van edit
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:47:39 #298
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53575578
Heel irritant van mezelf dit, maar: vraagje.

Hoe heette dat ene gratis programma ook alweer, waarmee je foto's kon editten?
Het enige wat ik er nog van weet is dat het 4 letters had. .

Anyway, andere gratis software is misschien ook wel goed.
Als ik in een ander topic moet zijn, ook prima...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53575603
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:47 schreef Yildiz het volgende:
Heel irritant van mezelf dit, maar: vraagje.

Hoe heette dat ene gratis programma ook alweer, waarmee je foto's kon editten?
Het enige wat ik er nog van weet is dat het 4 letters had. .

Anyway, andere gratis software is misschien ook wel goed.
Als ik in een ander topic moet zijn, ook prima...
GIMP

Ga ik nu door voor de koelkast?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:48:46 #300
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_53575608
gimp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties