abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51950914
Wat is het verschil tussen distort en skew in photoshop? Ze lijken allebei bruikbaar te zijn bij het corrigeren van vallende gebouwen en perspectieffouten...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51955161
bij skew is het dat je een punt horizontaal of verticaal verplaatst, bij disort kan je een punt tegelijkertijd horizontaal en verticaal verplaatsen.

maak verder niet echt veel uit,..
pi_51983381
quote:
Op maandag 23 juli 2007 23:59 schreef koejoeloek het volgende:

Ik vroeg me al af waarom je die bladeren zwart wit wou hebben maar als je letterlijk doet wat ik net typte, moet het lukken.

Hier heb je de link naar het PSD bestandje van de omgekeerde versie, misschien word het je dan ook gelijk wat duidelijker, als je het ziet.
Wat je ook kan doen. Bij die psd van koejoeloek de layer mask selecteren en dan op CTRL-i drukken. Daarmee invert je de layermask dus draait ie de kleuren en zwartwit om zeg maar

Dan zie je gelijk dat het ff snel gedaan is
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:49:24 #204
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52055398
Voor fotografen heb ik nog een tip:

Adobe Lightroom
http://www.adobe.com/nl/products/photoshoplightroom/

Erg makkelijk

Zal eens een tut schrijven over bijvoorbeeld wat te doen bij overbelichting.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:55:51 #205
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52055589
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef DarkManta het volgende:
Voor fotografen heb ik nog een tip:

Adobe Lightroom
http://www.adobe.com/nl/products/photoshoplightroom/

Erg makkelijk

Zal eens een tut schrijven over bijvoorbeeld wat te doen bij overbelichting.
Vind je? Als je de basis van color-enchanging weet kan je met Photoshop net zo veel (misschien zelfs meer) dan met Lightroom, enige voordeel van Lightroom is dat het allemaal net wat sneller (en dus ongecontroleerder) gebeurd. Ben er geen fan van
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:58:17 #206
124655 DarkManta
pi_52055654
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:55 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Vind je? Als je de basis van color-enchanging weet kan je met Photoshop net zo veel (misschien zelfs meer) dan met Lightroom, enige voordeel van Lightroom is dat het allemaal net wat sneller (en dus ongecontroleerder) gebeurd. Ben er geen fan van
Voor mensen die Photoshop te ingewikkeld vinden, is dit een uitkomst.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:48:32 #207
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52057276
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:58 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Voor mensen die Photoshop te ingewikkeld vinden, is dit een uitkomst.
Ik snap niet dat mensen photoshop ingewikkeld kunnen vinden, je kan overal op het net tutorials vinden, ik heb hele tijd terug een 3 dvd box van total training gekocht (gekocht met tijd ) en mezelf alles aangeleerd, de basis dingen in ieder geval, en dat is toch wat je bijna altijd nodig hebt.
pi_52059101
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:48 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen photoshop ingewikkeld kunnen vinden, je kan overal op het net tutorials vinden, ik heb hele tijd terug een 3 dvd box van total training gekocht (gekocht met tijd ) en mezelf alles aangeleerd, de basis dingen in ieder geval, en dat is toch wat je bijna altijd nodig hebt.
ik denk dat dat nou juist het punt is, mensen willen niet eerst een hoop ingewikkeld gedoe, die willen gelijk aan de slag zonder al die tutorials, boeken en dvd boxen

dat ze dezelfde functionaliteit (en veel meer) uit PS in combinatie met bridge kunnen halen ben ik verder met je eens
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:42:31 #209
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52059159
Als je veel met Raw bestanden werkt, is lightroom een fijn programma hoor. En met 1 druk op de knop open je photoshop voor het echte zware werk
pi_52059383
Ik heb sinds kort Lightroom. Vind het handig programma om de foto's te bekijken. Voor bewerking ga ik nog altijd over op Photosoep.
pi_52067094
Hoi mensen!

Ik ben mijn vakantiefoto's aan het bewerken en loop dan regelmatig tegen overbelichte stukken lucht aan (stukken lucht tussen gebouwen bijv). Dit steekt natuurlijk nogal fel af tegen de rest van de foto.

Mijn vraag is nu hoe ik deze stukken lucht afzonderlijk van de rest van de foto wat donkerder / minder fel kan maken . Met de Magic Wand tool kan ik de lucht perfect afgebakend selecteren, maar wat de dan volgende stap is, is voor mij een raadsel.

Heeft iemand enig idee?
pi_52068130
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:35 schreef Roeni3 het volgende:
Hoi mensen!

Ik ben mijn vakantiefoto's aan het bewerken en loop dan regelmatig tegen overbelichte stukken lucht aan (stukken lucht tussen gebouwen bijv). Dit steekt natuurlijk nogal fel af tegen de rest van de foto.

Mijn vraag is nu hoe ik deze stukken lucht afzonderlijk van de rest van de foto wat donkerder / minder fel kan maken . Met de Magic Wand tool kan ik de lucht perfect afgebakend selecteren, maar wat de dan volgende stap is, is voor mij een raadsel.

Heeft iemand enig idee?
Check eens vanaf hier, wellicht heb je er wat aan
pi_52068279
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:12 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Check eens vanaf hier, wellicht heb je er wat aan
Thanks voor de link.

Helaas heb ik er niet zo veel aan, omdat ik de foto in B&W wil hebben en dus geen action kan gebruiken die de lucht 'blauw' maakt. Bovendien vond ik de resultaten zoals in jouw link verkregen niet al te natuurlijk...

Is het niet simpelweg mogelijk een selectie binnen een foto donkerder te maken / minder brightness te geven oid?
pi_52068513
jah dat kan ook

Maar wat ik in 1e instantie deed was de levels een beetje te drastisch naar rechts geramd als je het een beetje terugtrekt wordt het ook beter.

Wat je kan doen als je het zooitje geselecteerd hebt, even op CTRL-J drukken (selectie op nieuwe laag) en dan idd met de brightness spelen wellicht, plaats anders ff voorbeeld
pi_52069142
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:27 schreef Blue Thunder het volgende:
jah dat kan ook

Maar wat ik in 1e instantie deed was de levels een beetje te drastisch naar rechts geramd als je het een beetje terugtrekt wordt het ook beter.

Wat je kan doen als je het zooitje geselecteerd hebt, even op CTRL-J drukken (selectie op nieuwe laag) en dan idd met de brightness spelen wellicht, plaats anders ff voorbeeld
Dat laatste deed het hem ! Mijn dank is eeuwig en groot.
pi_52285196
Ik ben in PS nu aan spelen met RAW files (met Camera Raw). Een vraagje over de witbalans: ik heb gehoord dat je een soort 'meetlat' kan leggen naast je foto, om zo te kijken welke witbalans (dus welke temperatuur en tint) je het beste kan instellen voor je foto.

Dit kan natuurlijk niet kloppen, maar misschien kunnen jullie mij hiermee helpen ? Ik ben eigenlijk sowieso benieuwd naar tips wat een redelijke 'standaard' manier is om je RAW foto's in Camera Raw te bewerken. Dus waar op te letten, welke sliders je eigenlijk altijd moet aanpassen etc.
pi_52286230
van die soort meetlat wat je er naast kan leggen heb ik niet gehoord, en geloof ook dat dat niet in photoshop zit,..

heb je de nieuwe photoshop? dus CS3? daar kan je ook JPG fotos bewerken in camera raw.
hier is een video tutorial over de camera raw optie in CS3

deel1 is meer de basis en over hoe je jpg kan bewerken.
deel 2 gaat verder over de kleuren en mogelijkheden. maar ik raad je aan om ze gewoon alle 2 eventejs te bekijken

deel1
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart1_sk

deel2
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart2_sk
pi_52287110
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 16:47 schreef Kamermans het volgende:
van die soort meetlat wat je er naast kan leggen heb ik niet gehoord, en geloof ook dat dat niet in photoshop zit,..

heb je de nieuwe photoshop? dus CS3? daar kan je ook JPG fotos bewerken in camera raw.
hier is een video tutorial over de camera raw optie in CS3

deel1 is meer de basis en over hoe je jpg kan bewerken.
deel 2 gaat verder over de kleuren en mogelijkheden. maar ik raad je aan om ze gewoon alle 2 eventejs te bekijken

deel1
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart1_sk

deel2
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart2_sk
Ik heb CS2, maar toch kan ik dit vast gebruiken. Heel erg bedankt.
pi_52287527
Meerdere fotoos op elkaar plakken (dat je bijvrbeeld 1 persoon meerdere keren op 1 foto ziet), hoe? Er zijn ongetwijfeld minstens 836 faq's en tutorials te vinden, maar ik kom even niet op de juiste zoektermen.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_52287773
Simpelweg knippen en plakken.

Let er dan wel op dat je een statief gebruikt, zodat het perspectief hetzelfde blijft
pi_52287807
Weet iemand hoe je 1,(of meerdere stappen )stap van de magnetic lasso tool ongedaan maakt , om, zeg maar 1 stapje terug te gaan zonder het eerder geselecteerde helemaal weg te doen zodat je helemaal overnieuw kan beginnen ?

http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:53:04 #222
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_52288586
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:55 schreef Linden het volgende:
Meerdere fotoos op elkaar plakken (dat je bijvrbeeld 1 persoon meerdere keren op 1 foto ziet), hoe? Er zijn ongetwijfeld minstens 836 faq's en tutorials te vinden, maar ik kom even niet op de juiste zoektermen.
knal alle fotos in een aparte layer boven elkaar, voeg een masker toe en poets alles weg wat je niet wil zien.
pi_52288991
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:11 schreef limpix het volgende:
Weet iemand hoe je 1,(of meerdere stappen )stap van de magnetic lasso tool ongedaan maakt , om, zeg maar 1 stapje terug te gaan zonder het eerder geselecteerde helemaal weg te doen zodat je helemaal overnieuw kan beginnen ?

je kan selecties opslaan, alleen weet niet of als je vervolgens undo doet of je die save dan ook weer weghaalt,..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:44:13 #224
124655 DarkManta
pi_52292502
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:11 schreef limpix het volgende:

Gewoon op je DELETE rammen.
Elk vierkantje staat voor een magnetic match, dus als je er 3 wilt weghebben 3x DELETE rammen.
pi_52293234
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:44 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Gewoon op je DELETE rammen.
Elk vierkantje staat voor een magnetic match, dus als je er 3 wilt weghebben 3x DELETE rammen.
Thanks ! dat was wat ik zocht !
Zowat alle knoppen gehad.. maar nu
Goeie !
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')