Wat je ook kan doen. Bij die psd van koejoeloek de layer mask selecteren en dan op CTRL-i drukken. Daarmee invert je de layermask dus draait ie de kleuren en zwartwit om zeg maarquote:Op maandag 23 juli 2007 23:59 schreef koejoeloek het volgende:
Ik vroeg me al af waarom je die bladeren zwart wit wou hebbenmaar als je letterlijk doet wat ik net typte, moet het lukken.
Hier heb je de link naar het PSD bestandje van de omgekeerde versie, misschien word het je dan ook gelijk wat duidelijker, als je het ziet.
Vind je? Als je de basis van color-enchanging weet kan je met Photoshop net zo veel (misschien zelfs meer) dan met Lightroom, enige voordeel van Lightroom is dat het allemaal net wat sneller (en dus ongecontroleerder) gebeurd. Ben er geen fan vanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef DarkManta het volgende:
Voor fotografen heb ik nog een tip:
Adobe Lightroom
http://www.adobe.com/nl/products/photoshoplightroom/
Erg makkelijk
Zal eens een tut schrijven over bijvoorbeeld wat te doen bij overbelichting.
Voor mensen die Photoshop te ingewikkeld vinden, is dit een uitkomst.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:55 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Vind je? Als je de basis van color-enchanging weet kan je met Photoshop net zo veel (misschien zelfs meer) dan met Lightroom, enige voordeel van Lightroom is dat het allemaal net wat sneller (en dus ongecontroleerder) gebeurd. Ben er geen fan van![]()
Ik snap niet dat mensen photoshop ingewikkeld kunnen vinden, je kan overal op het net tutorials vinden, ik heb hele tijd terug een 3 dvd box van total training gekocht (gekocht met tijdquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:58 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Voor mensen die Photoshop te ingewikkeld vinden, is dit een uitkomst.
ik denk dat dat nou juist het punt is, mensen willen niet eerst een hoop ingewikkeld gedoe, die willen gelijk aan de slag zonder al die tutorials, boeken en dvd boxenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:48 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen photoshop ingewikkeld kunnen vinden, je kan overal op het net tutorials vinden, ik heb hele tijd terug een 3 dvd box van total training gekocht (gekocht met tijd) en mezelf alles aangeleerd, de basis dingen in ieder geval, en dat is toch wat je bijna altijd nodig hebt.
Check eens vanaf hier, wellicht heb je er wat aanquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:35 schreef Roeni3 het volgende:
Hoi mensen!
Ik ben mijn vakantiefoto's aan het bewerken en loop dan regelmatig tegen overbelichte stukken lucht aan (stukken lucht tussen gebouwen bijv). Dit steekt natuurlijk nogal fel af tegen de rest van de foto.
Mijn vraag is nu hoe ik deze stukken lucht afzonderlijk van de rest van de foto wat donkerder / minder fel kan maken. Met de Magic Wand tool kan ik de lucht perfect afgebakend selecteren, maar wat de dan volgende stap is, is voor mij een raadsel.
Heeft iemand enig idee?
Thanks voor de link.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:12 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Check eens vanaf hier, wellicht heb je er wat aan![]()
Dat laatste deed het hemquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:27 schreef Blue Thunder het volgende:
jah dat kan ook
Maar wat ik in 1e instantie deed was de levels een beetje te drastisch naar rechts geramdals je het een beetje terugtrekt wordt het ook beter.
Wat je kan doen als je het zooitje geselecteerd hebt, even op CTRL-J drukken (selectie op nieuwe laag) en dan idd met de brightness spelen wellicht, plaats anders ff voorbeeld
Ik heb CS2, maar toch kan ik dit vast gebruiken. Heel erg bedankt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:47 schreef Kamermans het volgende:
van die soort meetlat wat je er naast kan leggen heb ik niet gehoord, en geloof ook dat dat niet in photoshop zit,..
heb je de nieuwe photoshop? dus CS3? daar kan je ook JPG fotos bewerken in camera raw.
hier is een video tutorial over de camera raw optie in CS3
deel1 is meer de basis en over hoe je jpg kan bewerken.
deel 2 gaat verder over de kleuren en mogelijkheden. maar ik raad je aan om ze gewoon alle 2 eventejs te bekijken
deel1
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart1_sk
deel2
http://www.photoshopuser.com/?page=cs3/videos&video=camerarawpart2_sk
knal alle fotos in een aparte layer boven elkaar, voeg een masker toe en poets alles weg wat je niet wil zien.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:55 schreef Linden het volgende:
Meerdere fotoos op elkaar plakken (dat je bijvrbeeld 1 persoon meerdere keren op 1 foto ziet), hoe? Er zijn ongetwijfeld minstens 836 faq's en tutorials te vinden, maar ik kom even niet op de juiste zoektermen.
je kan selecties opslaan, alleen weet niet of als je vervolgens undo doet of je die save dan ook weer weghaalt,..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:11 schreef limpix het volgende:
Weet iemand hoe je 1,(of meerdere stappen )stap van de magnetic lasso tool ongedaan maakt , om, zeg maar 1 stapje terug te gaan zonder het eerder geselecteerde helemaal weg te doen zodat je helemaal overnieuw kan beginnen ?
![]()
Gewoon op je DELETE rammen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:11 schreef limpix het volgende:
Weet iemand hoe je 1,(of meerdere stappen )stap van de magnetic lasso tool ongedaan maakt , om, zeg maar 1 stapje terug te gaan zonder het eerder geselecteerde helemaal weg te doen zodat je helemaal overnieuw kan beginnen ?
![]()
Thanks ! dat was wat ik zocht !quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:44 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Gewoon op je DELETE rammen.
Elk vierkantje staat voor een magnetic match, dus als je er 3 wilt weghebben 3x DELETE rammen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |