Direct z/w is niet per definitie het beste resultaat hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 21:03 schreef Gremen het volgende:
Ah oke, thanx
Het blijft idd ook een persoonlijke voorkeur en welk resultaat je wilt hebben
Vroeg me alleen af welke methode over het algemeen het beste resultaat geeft. Of het meest lijkt op de foto die je zou hebben als je direct ZW schiet. Maar goed, gewoon uitproberen dus
Ik werk nu al een tijdje met CS3, en ben erg tevreden. De black en white adjustment layer is érg handig, je kan met je pointer boven de kleurgroep hangen en die door heen en weer te slepen onder of over te belichten. Verder kun je een non destructieve USM layer maken, en die masken. Dit kun je met elk filter, bijv. blur doen. Door de layer naar smart object te converteren. PSCS3 is ook wat sneller, ACR4 heeft fill light, erg handig..quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:21 schreef Build.1984 het volgende:
Zijn er al mensen die met CS 3 werken? In hoeverre verschilt de versie met CS 2? Is het een enorme vooruitgang? Ik ben namelijk bang dat ik het bij mij niet lekker draait. Ik heb een P4 3.2 Ghz en 1 GB intern.
Met behoud van Exif infoquote:Op maandag 14 mei 2007 21:03 schreef Kumho het volgende:
Een hele simpele vraag:
Hoe zet ik mijn Photoshop bestand om in een JPG/ JPEG bestand?![]()
Zelfde vraag hier. Ik zou graag PS willen hebben, maar niet voor die prijs.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef k_man het volgende:
Waar werken jullie nou eigenlijk mee? Elements, of heeft iedereen een paar honderd euro uitgegeven aan CS?
Adobe Encore maak je DVD`s mee, menu`s etc. Snap niet dat je dat in een foto-forum vraagt.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:01 schreef falloutboy het volgende:
G'day
Iemand toevallig verstand van Adobe Encore?
quote:Op maandag 21 mei 2007 21:05 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Adobe Encore maak je DVD`s mee, menu`s etc. Snap niet dat je dat in een foto-forum vraagt.
Maar wat wil je weten? Google heeft ook heel veel antwoorden btw.
Jah, voornamelijk om presentaties mee te maken.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:29 schreef falloutboy het volgende:
[..]
Adobe Photoshop Adobe Encore. Snap?
Ja al gegoogeld, leverde niet veel antwoorden op. Vond het n beetje onnodig om er een apart topique over te openen.
Had wat kleine vragen, gebruik je het zelf dan?
Adobe maakt ook Acrobat reader, probeer het eens in TTKquote:Op maandag 21 mei 2007 23:29 schreef falloutboy het volgende:
[..]
Adobe Photoshop Adobe Encore. Snap?
quote:Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef k_man het volgende:
Waar werken jullie nou eigenlijk mee? Elements, of heeft iedereen een paar honderd euro uitgegeven aan CS?
dat willen ze wel maar dat mag niet volgens de fok! policy...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:01 schreef _Kaatje_ het volgende:
En niemand wil natuurlijk delen waar je zoiets uberhaupt kúnt downloaden.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:08 schreef _Kaatje_ het volgende:
Zou je mij misschien willen pmmen PankPinther??![]()
ik zal ze even vermanend toespreken via pmquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:31 schreef Xilantof het volgende:
Ik zeg niets.... maar jullie snappen me wel...
als je in het layers palette (lagen) de hue/saturation laag aanklikt en daarbij het rechter vierkantje selecteerd, dan kun je daarna met je penseel (instellen op kleur zwart) in de foto tekenen en dan komt de kleur weer terugquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:44 schreef faun het volgende:
ja ik was dan zover dat ik dan die afbeelding grijs heb gemaakt en dan? wat moet ik dan doen om een bepaald stukje gekleurd te krijgen in de originele kleur wat het eerst was?
en hoe kun je rode ogen wegkrijgen bij photoshop?
ik ben je dankbaar als je deze twee vragen kunt beantwoorden.
of als je CS2 hebt gebruik maken van het rodeogen tooltje dat onder het knopje met het pleistertje valtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:50 schreef Kamermans het volgende:
roden ogen weg werken kan op verschillende manieren,
je kan een nieuwe layer maken, en op de plek van de ogen met een brush een rondje zetten, en dan de layer op color zetten. (ogen worden dus kleur van de brush)
je kan de plek van de ogen selecteren, en dan met hue/saturation spelen.
oja dat bestaat ook nog,.. nog nooit gebruikt :pquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
of als je CS2 hebt gebruik maken van het rodeogen tooltje dat onder het knopje met het pleistertje valt
in paintshop (pro) zit die optie ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:55 schreef faun het volgende:
ja dan moet ik wachten tot ik die heb, maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
Dank daarvoor! Er had me nog iemand geholpen en ik heb ze allebei gemailt met de vraag welke het beste uitkomt op het formaat dat we willen. Heb tevens ook mijn berichtje veranderd want ik ben al voorzien! Nogmaals dank!quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef Eelcotje84 het volgende:, inmiddels heb ik hen al geholpen. ging met de magic lasso en dan de hue sat. het makkelijkst en snelst.
hopelijk heb ik hun cavas niet verneukt.. (als ze maar geen 300 x 300cm grootte nemen :p)
p.s. wat vinde jullie als doorgewinterde illustrators e.d. van het volgende?
http://www.qkoegrasei.nl/Eelco/voorbeelden/example%20shirt6.jpg
kaalquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef Eelcotje84 het volgende:, inmiddels heb ik hen al geholpen. ging met de magic lasso en dan de hue sat. het makkelijkst en snelst.
hopelijk heb ik hun cavas niet verneukt.. (als ze maar geen 300 x 300cm grootte nemen :p)
p.s. wat vinde jullie als doorgewinterde illustrators e.d. van het volgende?
http://www.qkoegrasei.nl/Eelco/voorbeelden/example%20shirt6.jpg
Als digitale fotograaf heb je veel meer aan een product als Lightroom en dat is best te betalen voor de serieuze amateurfotograaf. Voor dat bedrag heb je nog geen fatsoenlijke lens iig. Zeker voor batchverwerking en RAW bewerking veel bruikbaarder dan PS.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:45 schreef k_man het volgende:
Wat je vraagt is redelijk onmogelijk... Je geeft aan dat je weinig weet van photoshop, maar wat je wil doen vereist toch zeker in ieder geval een basiskennis van de software. Het is dus niet echt uit te leggen in een post. Het is een beetje hetzelfde als uitleggen hoe je een post moet maken op Fok, terwijl je niet weet hoe een computer werkt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:41 schreef Mss het volgende:
Ik hoop dat ik hier goed zit, maar als het niet zo is, verbeter me asjeblieft even.
Voor een schoolopdracht ga ik gebruikmaken van Photoshop, maar ik ken heel weinig van het programma.
De bedoeling is om een collage te maken van verschillende foto's. Heeft iemand ideeen hoe ik de foto's mooi in elkaar kan laten overlopen?
Verder wil ik een aantal foto's in dezelde kleurgroep doen. Zo zijn er een bepaald aantal foto's waar de kleur rood moet overheersen. Hetgene wat al rood is moet extra opvallen, en de dingen die niet rood zijn naar een roodtint gebracht worden. Het is een beetje onduidelijk, maar ik kan het niet anders uitleggen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Misschien een oplossing, nieuwe laag maken en daarin de schaduw selecteren met de wand. Je kan de gevoeligheid instellen. Dan een gewone brush pakken (Lekker groot, opacity beetje laag.) en dan gewoon de selectie invullen. Zeg maar de schaduw namaken, hierna kun je gewoon naar de laag selecteren van het plaatje en alles (inclusief schaduw) wegknippen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:43 schreef Incolumis het volgende:
ik heb een beetje kennis wel van photoshop, maar uit 1 ding kom ik niet.
ik heb namelijk een plaatje en daar wil ik een bepaalde kleur laten vervangen door transparant. nou weet ik wel dat ik de magic wand kan gebruiken, maar er zit veel "schaduw" die ik wil blijven houden.
hoe pak ik het aan? gelieve in noobstijl uitleggen
Bedankt! Daar ga ik mee aan de gang, eens kijken of ik nog wat kan reddenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:58 schreef Kamermans het volgende:
oke ik ben ff gaan uitproberen en denk dat ik wel een redelijke oplossing gevonden heb.stap 1 : maak eerst een elliptical marquee. (gewoon een rondje selecteren) stap 2 : deze wil je natuurlijk niet helemaal rond want het moet goed in perspectief staan. dat kan je doen door bij select -> transform selection stap 3 : vergroot nu de selectie met 20 pixels. select -> modify -> expand 20 px. stap 4 : nu wil je de rand van de selectie wat zachter hebben. select -> modify -> feather en dan ook 20 px. nu heb je een mooie selectie om de propellor heen. stap5 : nu ga je naar filter -> blur -> radial blur. je selecteerd blur method spin. en quality best. en amount moet je maar betje kijken hoeveel je dat wilt hebben.
Oh, ook handig om te weten, ik heb namelijk nog geen grotere foto gevonden nee...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:44 schreef RacerDKB het volgende:
Een foto van 468x250 krijg jij nooit mooi op een shirt gedrukt.
Heb je niet een wat grotere resolutie van die Holleeder foto?
Ik ben ook bezig n00b, maar als het niet lukt vraag ik het na, en als ik er geen topic voor vind dan maak ik een nieuw topic.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:13 schreef -MS- het volgende:
Nega, er bestaat ook een centraal Fotosoep topic. Ga zelf eens wat doen, profiterende neger.
Als hij zo abstract wordt maakt de kwaliteit niet zo heel veel meer uit denk ikquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:59 schreef Deack het volgende:
Okay...
Hier is die van mij Ik heb hem ook vergroot! Laat je wel even het resultaat zien straks??
[[url=http://img162.imagevenue.com/loc1022/th_73516_holleeder2_122_1022lo.jpg]afbeelding][/URL]
Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt?quote:Op zondag 22 juli 2007 17:56 schreef releaze het volgende:
Gewoon de Actions en Batch functies gebruiken in photoshop.
foto overtekenen in een nieuwe laagquote:Op maandag 23 juli 2007 17:34 schreef koejoeloek het volgende:
Wie O wie kan mij vertellen hoe ik een foto moet bewerken zodat ie dit effect krijgt:
[afbeelding]
Beetje het GTA idee dus
Kun je iets meer in detail treden? Want hier heb ik vrij weinig aanquote:Op maandag 23 juli 2007 17:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
foto overtekenen in een nieuwe laag
waarbij je de grove lijnen aanhoud
open foto in fotosjopquote:Op maandag 23 juli 2007 18:21 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Kun je iets meer in detail treden? Want hier heb ik vrij weinig aan![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:21 schreef Babsie22 het volgende:
[afbeelding]
Waarschijnlijk een beginners vraagje.. Maar kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik de bladeren op de voorgrond zwart/wit kan maken en het strand erachter in kleur kan houden?? (en het lijkt of de foto een beetje aan de blauwe kant is)
Thanks!!
Ehm... ikke n00b zijn..quote:Op maandag 23 juli 2007 23:30 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
[afbeelding]
Gewoon foto op nieuwe layer kopieren, die maak je zwart wit, maak je een layermask van de bovenste layer, zorg dat je kleuren palet op zwart/wit staat, en vervoglens in het snelmasker met een brush (verschillende formaten gebruiken) terugpainten wat je in kleur wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |