abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45138671
Weet niet of het hier moet of in Digital Corner, maar aangezien het om fotobewerking gaat plaats ik het maar hier.

Ben momenteel bezig met mijn website (Scarafax's Wereldje!) te vernieuwen...
Dus het leek me leuk om een berichtje te plaatsen, voor de bezoekers dat mijn website momenteel vernieuwd word, en er dus snel een nieuwe aan komt. Leek me ook wel leuk om er een leuke foto of een fotobewerking bij te doen. Nou dat is uiteindelijk dit werkje geworden. Vinden jullie ervan?

zondag 21 januari 2007 @ 13:55:06 #52
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45557884
Ik maak momenteel een site ter ere van mijn overleden zoontje. Op deze site wil ik vanzelfsprekend een aantal mooie foto's plaatsen.

Ik kan natuurlijk een mini-cursus fotobewerking gaan doen, maar ik heb eigenlijk niet de intentie om deze kennis daarna nog veel te gebruiken. Ook ben ik niet in het bezit van photoshop.

Eigenlijk zoek ik dus iemand die (max.) een drietal foto's wat speciale effecten wil geven (contour van gezicht uitsnijden en plaatsen op een transparante achtergrond).

Als tegenprestatie heb ik niet veel te bieden, behalve dan oprechte dankbaarheid, én een 'credit' vermelding op de betreffende site indien gewenst, al dan niet met plaatsing van een link naar je eigen site.

Misschien een beetje een onbeschoft verzoek, maar wie niet geschoten is altijd mis, toch?
... ♥ ik mis je ♥
pi_45720210
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:55 schreef phluphy het volgende:
Ik maak momenteel een site ter ere van mijn overleden zoontje. Op deze site wil ik vanzelfsprekend een aantal mooie foto's plaatsen.

Ik kan natuurlijk een mini-cursus fotobewerking gaan doen, maar ik heb eigenlijk niet de intentie om deze kennis daarna nog veel te gebruiken. Ook ben ik niet in het bezit van photoshop.

Eigenlijk zoek ik dus iemand die (max.) een drietal foto's wat speciale effecten wil geven (contour van gezicht uitsnijden en plaatsen op een transparante achtergrond).

Als tegenprestatie heb ik niet veel te bieden, behalve dan oprechte dankbaarheid, én een 'credit' vermelding op de betreffende site indien gewenst, al dan niet met plaatsing van een link naar je eigen site.

Misschien een beetje een onbeschoft verzoek, maar wie niet geschoten is altijd mis, toch?
ik denk dat ik wel wat voor jou en je zoontje kan betekenen!
mail maar

[ Bericht 2% gewijzigd door FlyingFox op 27-01-2007 10:58:19 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:41:57 #54
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45720400
you got mail
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 28 januari 2007 @ 17:37:36 #55
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_45763689
Eigenlijk heb ik een soortgelijk verzoek als phluphy...

Regelmatig kijk ik hier om de kunst van bewerken van foto's te bewonderen! Ik ben niet zo handig;-) Nu heb ik een heel bijzonder verzoek: wie kan voor mij een foto bewerken van een baby die een paar dagen geleden is overleden? Het betreft een foto die gemaakt is met een mobieltje. Het kindje op de foto is slechts 8 maanden oud geworden en was al langere tijd ernstig ziek. De foto is 3 dagen voor zijn dood genomen. Op de foto lacht hij en dat was echt heel bijzonder! Helaas staan er op de foto allerlei storende elementen zoals zuurstof- en voedingssondeslangen en pleisters op zijn wangetjes. Is er iemand die deze foto kan bewerken voor mij? Om privacyredenen kan ik de foto hier niet plaatsen maar ik weet zeker dat ik de moeder van het kind er heel blij zou kunnen maken... Ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
pi_45763732
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:37 schreef Pippi het volgende:
Eigenlijk heb ik een soortgelijk verzoek als phluphy...

Regelmatig kijk ik hier om de kunst van bewerken van foto's te bewonderen! Ik ben niet zo handig;-) Nu heb ik een heel bijzonder verzoek: wie kan voor mij een foto bewerken van een baby die een paar dagen geleden is overleden? Het betreft een foto die gemaakt is met een mobieltje. Het kindje op de foto is slechts 8 maanden oud geworden en was al langere tijd ernstig ziek. De foto is 3 dagen voor zijn dood genomen. Op de foto lacht hij en dat was echt heel bijzonder! Helaas staan er op de foto allerlei storende elementen zoals zuurstof- en voedingssondeslangen en pleisters op zijn wangetjes. Is er iemand die deze foto kan bewerken voor mij? Om privacyredenen kan ik de foto hier niet plaatsen maar ik weet zeker dat ik de moeder van het kind er heel blij zou kunnen maken... Ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Ik wil wel wat proberen hoor. Mail staat in mn profiel .
  zondag 28 januari 2007 @ 17:55:01 #57
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_45764259
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:39 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ik wil wel wat proberen hoor. Mail staat in mn profiel .
Wat fjin! Ik weet alleen niet of ik de foto nu voor je moet verkleinen... hij is best wel groot 179 kB (183.298 bytes)...
pi_45764298
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:55 schreef Pippi het volgende:

[..]

Wat fjin! Ik weet alleen niet of ik de foto nu voor je moet verkleinen... hij is best wel groot 179 kB (183.298 bytes)...
Ik heb 'm het liefst zo groot mogelijk, en 180kb past makkelijk door mn brievenbus .
  zondag 28 januari 2007 @ 17:57:49 #59
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_45764354
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:56 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ik heb 'm het liefst zo groot mogelijk, en 180kb past makkelijk door mn brievenbus .
Je bent een schat! Alvast bedankt;-)
Ik stuur 'm nu naar je toe.... geef mij ff een seintje als je niets ontvangt...
  zondag 28 januari 2007 @ 18:03:04 #60
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_45764529
Lynx666 ik heb 'm net naar je verstuurd....!
pi_45766068
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:03 schreef Pippi het volgende:
Lynx666 ik heb 'm net naar je verstuurd....!
Meteen mee aan de slag gegaan, en je hebt weer mail terug .
  zondag 28 januari 2007 @ 19:03:52 #62
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_45766332
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:56 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Meteen mee aan de slag gegaan, en je hebt weer mail terug .
WOW! Wat is de foto mooi geworden... ik ben er echt helemaal stil van...
Kan ik je op 1 of andere manier bedanken?
pi_45766382
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:03 schreef Pippi het volgende:

[..]

WOW! Wat is de foto mooi geworden... ik ben er echt helemaal stil van...
Kan ik je op 1 of andere manier bedanken?
Een dankjewel vind ik al voldoende , ben blij dat je 'm mooi vindt
  zondag 28 januari 2007 @ 19:53:28 #64
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_45767754
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:05 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Een dankjewel vind ik al voldoende , ben blij dat je 'm mooi vindt
DANK JE WEL!
pi_45768026

no problem
pi_45779808
Hmz sorry mensen, ik zie de reacties nu pas...
Maar ik zie al dat iedereen is geholpen...
pi_45794782
-edit ik zie dat dit topic voor vragen is bedoeld-

[ Bericht 86% gewijzigd door ..zapper op 29-01-2007 17:16:33 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 30 januari 2007 @ 14:30:26 #68
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_45823332
- Informatief -

Persbureau Reuters en Photoshop...

Wat mag wel en wat niet bij het aanleveren van (nieuws)foto's.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  zondag 4 februari 2007 @ 04:02:08 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45962855
Ahem, kan iemand mij vertellen wat-ie van deze bewerking vindt? (eronder het origineel)

Ik wilde de kleuren warmer en helderder, en meer dieptecontrast. En een beetje surreëel sfeertje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45963542
quote:
Op zondag 4 februari 2007 04:02 schreef Ringo het volgende:
Ahem, kan iemand mij vertellen wat-ie van deze bewerking vindt? (eronder het origineel)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wilde de kleuren warmer en helderder, en meer dieptecontrast. En een beetje surreëel sfeertje.
ik denk dat je met de levels gespeeld, de gebouwen zijn naar mijn smaak iets te geel.
mijn poging :

(met hulp van het filter Shadow Illuminator)
btw scheveningen ?
  FOK!fotograaf zondag 4 februari 2007 @ 07:54:54 #71
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45963604
Het is inderdaad scheveningen. Het Zwarte pad als ik het goed zo.

Ik vind de bewerking wel tof. Ik houd altijd wel van warme kleuren. En daardoor steekt het blauw van de lucht wat beter af ook.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 9 april 2007 @ 20:20:24 #72
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48154864
Ik hoop dat ik hier goed zit in dit topic, want ik zit even met een vraag over Photoshop CS2 en RAW-foto's.

Van de week heeft manlief alle programma's weer opnieuw geinstalleerd, waaronder dus Photoshop CS2. Voor het opnieuw installeren kreeg ik altijd bij het openen van mijn RAW-foto's zo'n soort voorscherm in het programma. Kon ik wat stoeien met de belichting, temperatuur, schaduwen etc. Daarna kon ik het gewoon laden in photoshop en sloeg het vervolgens op in jpeg.
Maar nu kan ik geen RAW meer openen (Canon EOS 400D) in het programma en moet ik via de eos-software de foto opstarten. En de foto lijkt ook ineens 'anders'. Kan vervolgens wel naar photoshop, maar dat alleen al is omslachtig. Daarnaast kan ik ineens ook niet meer in jpeg opslaan. Alleen bij 'opslaan voor web'. Tiff kan weer wel, maar het is allemaal omslachtig.
Lastig, lastig, lastig. Maar weet iemand hoe het komt dat het programma niet meer zo werkt als eerst?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48155512
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:20 schreef dutchie het volgende:
Ik hoop dat ik hier goed zit in dit topic, want ik zit even met een vraag over Photoshop CS2 en RAW-foto's.

Van de week heeft manlief alle programma's weer opnieuw geinstalleerd, waaronder dus Photoshop CS2. Voor het opnieuw installeren kreeg ik altijd bij het openen van mijn RAW-foto's zo'n soort voorscherm in het programma. Kon ik wat stoeien met de belichting, temperatuur, schaduwen etc. Daarna kon ik het gewoon laden in photoshop en sloeg het vervolgens op in jpeg.
Maar nu kan ik geen RAW meer openen (Canon EOS 400D) in het programma en moet ik via de eos-software de foto opstarten. En de foto lijkt ook ineens 'anders'. Kan vervolgens wel naar photoshop, maar dat alleen al is omslachtig. Daarnaast kan ik ineens ook niet meer in jpeg opslaan. Alleen bij 'opslaan voor web'. Tiff kan weer wel, maar het is allemaal omslachtig.
Lastig, lastig, lastig. Maar weet iemand hoe het komt dat het programma niet meer zo werkt als eerst?
ik denk dat je hier eens moet kijken, misschien is je man deze extra "vergeten"
http://www.adobe.com/nl/products/photoshop/cameraraw.html
  maandag 9 april 2007 @ 21:00:31 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48156497
Maar dat is voor CS3 toch?
pi_48159397
Camera Raw is in te voegen in CS2, wel de versie en camera letten. Wil nog wel eens update nodig hebben voor de nieuwste cameras/lenzen. Maar volgens mij is dit het stukje dat je mist, tenzij je gebruikt van Bridge of Lightroom en dat onderdeel nog moet toevoegen (ook allebei van Adobe).
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:28:12 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48168948
Bedankt Msx-Hinter, dan ga ik nog eens kijken. Het houdt me nl. nog steeds bezig. Is gewoon lastig.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:23:05 #77
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48213504
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:07 schreef Msx-Hinter het volgende:
Camera Raw is in te voegen in CS2, wel de versie en camera letten. Wil nog wel eens update nodig hebben voor de nieuwste cameras/lenzen. Maar volgens mij is dit het stukje dat je mist, tenzij je gebruikt van Bridge of Lightroom en dat onderdeel nog moet toevoegen (ook allebei van Adobe).
Zou het kunnen dat doordat Bridge ook geinstalleerd is, dat deze als het ware Photoshop overruled? Dat ie daarom geen jpeg en raw meer pakt?
Die patch op de adobe-site werkt trouwens niet meer helaas. Dus dat was ookal geen succes.
  woensdag 11 april 2007 @ 19:17:20 #78
35325 shi
elegance in simplicity
pi_48226644
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:23 schreef dutchie het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat doordat Bridge ook geinstalleerd is, dat deze als het ware Photoshop overruled? Dat ie daarom geen jpeg en raw meer pakt?
Die patch op de adobe-site werkt trouwens niet meer helaas. Dus dat was ookal geen succes.
bridge IS juist de raw importer van cs2. dus zonder bridge werkt het zeker niet

welke raw importer gebruikte jij voordat manlief je computer heeft gehernstaleerd? want uit jou verhaal kan ik heel slecht opmaken of dat je voorheen gebruikmaakte van adobe's "camera raw importer"of dat je een plugin voor photoshop gebruikte die gemaakt was door een andere leverancier (bijvoorbeeld cannon)

jij kan in cs2 niet saven naar jpg zeg je, zou het kunnen zijn dat jij nog lagen in je bestand hebt zitten en of dat jij je foto in 16 bit modus hebt geimporteerd en bent vergeten het om te zetten naar 8-bit??

[ Bericht 29% gewijzigd door shi op 11-04-2007 19:23:12 ]
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_48227452
Probeer dit eens : is de raw "codec" van canon zelf:

http://software.canon-europe.com/software/0026049.asp?model=

maar zoals shi zegt zou het met bridge moeten werken...
  dinsdag 17 april 2007 @ 16:11:22 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48423222
Nou het mysterie is opgelost hoor. Manlief had de updates idd niet geinstalleerd bij het opnieuw installeren. Alles werkt weer, gelukkig.
Wel heel erg bedankt voor jullie input.
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:47:15 #82
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48536490
Ik heb een verzoekje,

Ik wil een foto op doek laten afdrukken voor mijn zus die 8 maanden naar Australie en NieuwZeeland is geweest en weer naar huis komt.
Nou heb ik een van haar foto's uit Fiji uitgekozen, maar die is wat grijzig...
Ik kan zelf wel wat met de kleuren en het contrast spelen, maar zou willen vragen of er iemand hier die er iets meer verstand van heeft eens mee zou willen knutselen?

Ik zou graag willen dat alles wat minder grijs wordt, de zee wat blauwer en de planten wat groener zeg maar

Ik kan het bestand mailen, is 2 MB groot....

Bedankt alvast!
pi_48537094
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:47 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb een verzoekje,

Ik wil een foto op doek laten afdrukken voor mijn zus die 8 maanden naar Australie en NieuwZeeland is geweest en weer naar huis komt.
Nou heb ik een van haar foto's uit Fiji uitgekozen, maar die is wat grijzig...
Ik kan zelf wel wat met de kleuren en het contrast spelen, maar zou willen vragen of er iemand hier die er iets meer verstand van heeft eens mee zou willen knutselen?

Ik zou graag willen dat alles wat minder grijs wordt, de zee wat blauwer en de planten wat groener zeg maar

Ik kan het bestand mailen, is 2 MB groot....

Bedankt alvast!
check je PM
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:25:28 #84
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48537899
Ik heb gemaild! Bedankt alvast voor t proberen!
pi_48541289
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:25 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb gemaild! Bedankt alvast voor t proberen!
ik heb de grote versie terug gemaild..

voor:

en na:
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:04:48 #86
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_48553328
Ik ben op zoek naar goede plugins die (gratis) te downloaden zijn voor Photoshop CS 2? Weet iemand welke bijna een must-have zijn?
Let me explain something to you. Um, I am not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. You know, that or uh, His Dudeness, or uh, Duder, or El Duderino if you're not into the whole brevity thing.
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:21:57 #87
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_48554004
Zijn er al mensen die met CS 3 werken? In hoeverre verschilt de versie met CS 2? Is het een enorme vooruitgang? Ik ben namelijk bang dat ik het bij mij niet lekker draait. Ik heb een P4 3.2 Ghz en 1 GB intern.
Let me explain something to you. Um, I am not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. You know, that or uh, His Dudeness, or uh, Duder, or El Duderino if you're not into the whole brevity thing.
pi_48554538
er komen 2 versies van photoshop CS3. 1 Extended en 1 normaale.
de grootste verandering zal de snelheid zijn. ik zelf heb alleen nog met de demo gewerkt van cs3 en heb niet echt super veel verschil gemerkt.

waar ik wel erg naar uit kijk is het hele CS3 paket. dit zijn Photoshop, Illustator, In Design, Flash, Dreamweaver, Acrobat, Fireworks, Device Central, Adobe Bridge. al deze programmas zullen naat loos met elkaar functioneren. hierdoor zal het een stuk makkelijker zijn op websites te maken met flash en dreamweaver.
pi_48554605
Must-have pulgins? na mijn idee zijn die er niet. ik heb geen enkele plugin geinstaleerd.
wat voor een plugin's ben je opzoek naar?
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:41:59 #90
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_48554826
Wat is het verschil tussen de extended en de normale versie?
pi_48555159
hier staat wat het verschil is:
http://www.adobe.com/products/photoshop/ps_psext_info.html

volgens mij is het grootste verschil dat je met de extended ook video bestanden kan bewerken.

wat ook wel een interesant porduct is is Photoshop Lightroom. dat is een photoshop dit speciaal ontwikkeld is voor het nabewerken van fotos.
http://www.adobe.com/products/photoshoplightroom/
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:52:17 #92
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48555252
Ik heb zelf CS3 draaien en het grootste verschil zit m in de interface. Ik moet zeggen dat die nieuwe interface me énorm bevalt. En verder zitten er genoeg leuke nieuwe speeltjes in, maar ik dnek eerlijk gezegd niet dat je daar heel veel gebruik van zult maken.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 23:20:33 #93
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_48558280
Ik ga dit topic even aan 't centrale PS-topic hangen....
Relatief kleine vraag die denk ik prima daar terecht kan.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 23:21:01 #94
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_48558300
Kamersmans slaat de spijker op z'n kop...
Wees wat duidelijker wat je precies zoekt anders schiet 't niets op natuurlijk.

Verder plak ik deze (ook) even aan 't centrale PS topic
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_48559551
Is PS niet uitgebreid genoeg? :p
Blaat,
Roy
pi_48567132
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:35 schreef Kamermans het volgende:
er komen 2 versies van photoshop CS3. 1 Extended en 1 normaale.
de grootste verandering zal de snelheid zijn. ik zelf heb alleen nog met de demo gewerkt van cs3 en heb niet echt super veel verschil gemerkt.

waar ik wel erg naar uit kijk is het hele CS3 paket. dit zijn Photoshop, Illustator, In Design, Flash, Dreamweaver, Acrobat, Fireworks, Device Central, Adobe Bridge. al deze programmas zullen naat loos met elkaar functioneren. hierdoor zal het een stuk makkelijker zijn op websites te maken met flash en dreamweaver.
Ow, naadloos.
pi_48811416
Wat is nu eigenlijk de 'beste' manier (mooiste resultaat) om een foto om te zetten naar zwart wit?
- je kan de mode op grayscale zetten
- saturation naar -100 slepen / desaturate
- de channel mixer pakken en daar monochrome aanvinken
- enz
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_48812887
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:03 schreef Gremen het volgende:
Wat is nu eigenlijk de 'beste' manier (mooiste resultaat) om een foto om te zetten naar zwart wit?
- enz
Ik doe meestal een gradient map, en dan nog wat sleuren met de curves of brightness/contrast.
De saturation naar 0 geeft een heel viezig contrast, de gradient map doet het direct vrij netjes.

Er zijn trouwens kant en klare B-W actions te downloaden, die doen het nog uitgebreider en netter(denk ik).
  FOK!fotograaf zaterdag 28 april 2007 @ 20:49:44 #99
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48814407
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:03 schreef Gremen het volgende:
- enz
Hangt af van het effect. De ene bewerking is harder, anders met contrast, etc. Er is geen 1 juiste manier imo.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48814853
Ah oke, thanx

Het blijft idd ook een persoonlijke voorkeur en welk resultaat je wilt hebben
Vroeg me alleen af welke methode over het algemeen het beste resultaat geeft. Of het meest lijkt op de foto die je zou hebben als je direct ZW schiet. Maar goed, gewoon uitproberen dus
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')