De radar en het wapenarsenaal vormen inderdaad een sleutelcomponent. JIj trekt het alleen door het in belachelijke om op een heel kinderachtige manier je gelijk proberen te halen.quote:Op donderdag 14 september 2006 08:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar men beweert hier dat het toestel niet het belangrijkste is, maar het wapentuig wat er in zit en onder hangt![]()
Ho ho, mij werd in niet mis te verstane bewoordingen toch duidelijk vertelt dat het vliegtuig niet belangrijk is:quote:Op donderdag 14 september 2006 08:32 schreef Sickie het volgende:
[..]
De radar en het wapenarsenaal vormen inderdaad een sleutelcomponent. JIj trekt het alleen door het in belachelijke om op een heel kinderachtige manier je gelijk proberen te halen.
Zelfs op mijn vraag of dan zelfs een dubbeldekker voldoende zou zijn werd bevestigend beantwoord:quote:Op woensdag 13 september 2006 10:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, kan prima. Het gaat om het wapentuig, niet het vliegtuig.
Vervolgens hou ik het nog een beetje modern met een 747 en dan trek ik het in het belachelijke? Ik dacht het niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Als die AMRAAM raketten kan dragen, snel af kan vuren en een betere radar heeft dan de tegenstander.. in principe wel. Waarom denk je dat onze F16 bommenwerpers boven Joegoslavie in de lucht van hun MiG-29 interceptors wonnen?
Jij snapt kennelijk niet dat wanneer men stelt dat de radar en de wapens belangrijker zijn dan het toestel dat dat niet betekent dat het toestel vervangen kan worden door een paar lakens en latten. Of je bent gigantisch aan het trollen.quote:Op donderdag 14 september 2006 08:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ho ho, mij werd in niet mis te verstane bewoordingen toch duidelijk vertelt dat het vliegtuig niet belangrijk is:
[..]
Zelfs op mijn vraag of dan zelfs een dubbeldekker voldoende zou zijn werd bevestigend beantwoord:
[..]
Vervolgens hou ik het nog een beetje modern met een 747 en dan trek ik het in het belachelijke? Ik dacht het niet.
Ik heb gewoon gelijk als ik zeg dat ook het vliegtuig z'n capaciteiten wel degelijk uitmaakt. Jammer dat je dat gewoon, als een klein kind, niet wilt toegeven.
het was een metafoor als die fregatten in het ijselmeer gaan liggen (weet niet of dat mogelijk is) en bij groningen. dan beslaan ze bijna heel NL en een groot deel van duitslandquote:Op donderdag 14 september 2006 08:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De Duitsers komen niet over de Noordzee, dus aan die fregatten heb je weinig![]()
En die patriots zijn luchtdoelraketten, vliegtuigen moeten dus al opgestegen zijn, voordat een patriot ze neer kan halen![]()
Dat heeft zin als de huidige (en voor de komende tijd ook toekomstige) oorlogen worden uitgevochten met zelfmoordaanslagen en afstandsbestuurbare bommen langs wegen.....quote:Op donderdag 14 september 2006 19:29 schreef sp3c het volgende:
met SM2 raketten die Kamp voor de LCF wil kopen kun je vanaf het Den Helder doelen boven Maastricht uit de lucht schieten
Jij denkt dat die tacktieken ook worden gehanteerd als wij ons eigen land moeten verdedigen?quote:Op donderdag 14 september 2006 19:35 schreef nonzz het volgende:
[..]
Dat heeft zin als de huidige (en voor de komende tijd ook toekomstige) oorlogen worden uitgevochten met zelfmoordaanslagen en afstandsbestuurbare bommen langs wegen.....
Israel, Afghanistan, Irak, Sudan. Daar vuren ze ook raketten af. Zinnig dus.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Jij denkt dat die tacktieken ook worden gehanteerd als wij ons eigen land moeten verdedigen?
De andere optie komt erop neer om de luchtmacht op te heffen. Dat geniet dus jouw voorkeur?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:36 schreef onemangang het volgende:
Kamer stemt in met doorgang JSF-project
Geldverspilling en een beslissing net ver genoeg van de verkiezingen om mensen die in het stemhokje te doen vergeten.
Je kan ook kanteklare vliegtuigen kopen. De onzekerheden zijn wel errug groot in dit project.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:44 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
De andere optie komt erop neer om de luchtmacht op te heffen. Dat geniet dus jouw voorkeur?
Ze zijn erg geschikt om moslims mee dood te makenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:01 schreef pberends het volgende:
Waarom stemt ChristenUnie in met de JSF??
ja ik weet ook niet waar ze die geldverspilling vandaan halen het is 1 van de goedkoopste oplossingenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:44 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
De andere optie komt erop neer om de luchtmacht op te heffen. Dat geniet dus jouw voorkeur?
die over 5 jaar verouderd zijn en ook nog eens duurderquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan ook kanteklare vliegtuigen kopen. De onzekerheden zijn wel errug groot in dit project.
Ik snap niet waar je nu al een prijs voor dit project vandaan kan halen. Dit soort grote defensieorders vallen eigenlijk altijd dubbel zo duur uit als oorspronkelijk bedoeld. Vraag me af of het dan nog de goedkoopste optie is..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja ik weet ook niet waar ze die geldverspilling vandaan halen het is 1 van de goedkoopste oplossingen
En met een beetje creatief boekhouden kunnen we er ook nog wel een HSL uitpersen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:28 schreef du_ke het volgende:
Met een bescheiden kostenstijging van minder dan 50% kan je voor de kosten van de JSF zeker 4 betuwelijnen aanleggen.
Ja met 14 miljard staatssteun kan ik ook heel wat banen creeërenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:33 schreef Roellie80 het volgende:
We willen toch zo graag een rechtse regering, VVD en CDA all the way ??
Deze vinden het belangrijk dat we meedoen aan het project omdat dit de komende jaren een aantal duizend banen creeert.
Of een paar jaar gratis stads en streekvervoer.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En met een beetje creatief boekhouden kunnen we er ook nog wel een HSL uitpersen.
wat zou dan volgens jou de achterliggende gedachte zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja met 14 miljard staatssteun kan ik ook heel wat banen creeëren.
ze gaan rond de 45 miljoen kosten wat nog steeds 5 miljoen goedkoper is dan directe concurenten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je nu al een prijs voor dit project vandaan kan halen. Dit soort grote defensieorders vallen eigenlijk altijd dubbel zo duur uit als oorspronkelijk bedoeld. Vraag me af of het dan nog de goedkoopste optie is..
Er liggen gewoon nog een hoop tegenslagen in het verschiet. Zolang ze nog niet uitgetest zijn en in massaproductie genomen kan je geen echte prijs noemen volgens mij.
Dat kan. Overigens zit de onzekerheid op de kosten rondom de deelname. Dat is uiteraard geen 14 miljard maar 1 miljard.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:56 Schreef LangeTabbetje het volgende:Je kan ook kanteklare vliegtuigen kopen. De onzekerheden zijn wel errug groot in dit project.
Weet ik niet, ze willen er ook geen antwoord opgevenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:01 schreef pberends het volgende:
Waarom stemt ChristenUnie in met de JSF??
en niet zomaar prutsbanen voor Melketiers maar hoogwaardige arbeidsplaatsen. In een industrietak met ruim 48 zoveel &D als gemiddeld. Dat willen we toch; een kenniseconomie? Anderzijds is er voor dergelijke mensen werk genoeg.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:33 schreef Roellie80 het volgende:
Deze vinden het belangrijk dat we meedoen aan het project omdat dit de komende jaren een aantal duizend banen creeert.
14 miljard/ 30 jaar = 500 miljoen per jaar. Daarvoor kan je de bussen neit gratis laten rijden..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:34 schreef du_ke het volgende:
Of een paar jaar gratis stads en streekvervoer.
Ja maar ze zijn er nog niet. Zolang de massaproductie nog niet op gang is geloof ik geen ruk van die prijs. over het algemeen kan je er van uitgaan dat tussen deze fase (ontwerp) en de productiefase nog wel een kleine verdubbeling van de prijs plaats zal vinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ze gaan rond de 45 miljoen kosten wat nog steeds 5 miljoen goedkoper is dan directe concurenten.
Voor het dubbele wel (en daar mogen we toch vanuit gaanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef Napalm het volgende:
14 miljard/ 30 jaar = 500 miljoen per jaar. Daarvoor kan je de bussen neit gratis laten rijden..
Als de Nederlandse bedrijven goed genoeg zijn om met steun mee te doen zouden ze ook goed genoeg moeten zijn om zonder die steun mee te doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef Napalm het volgende:
[..]en niet zomaar prutsbanen voor Melketiers maar hoogwaardige arbeidsplaatsen. In een industrietak met ruim 48 zoveel &D als gemiddeld. Dat willen we toch; een kenniseconomie? Anderzijds is er voor dergelijke mensen werk genoeg.
[..]
Zijn daar garanties gegeven over die banen ?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:33 schreef Roellie80 het volgende:
We willen toch zo graag een rechtse regering, VVD en CDA all the way ??
Maar zoals de meeste met me eens zullen zijn zijn er genoeg redenen te verzinnen waarom wij niet mee zouden moeten doen, maar het geld aan andere dingen moeten besteden.
stem dus maar SP![]()
Hmm, valt mee die extra kosten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor het dubbele wel (en daar mogen we toch vanuit gaan).
http://nl.wikipedia.org/w(...)het_openbaar_vervoer
nee dat vindt juist vaak plaats in de R&D periode en die is bijna afgelopen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar ze zijn er nog niet. Zolang de massaproductie nog niet op gang is geloof ik geen ruk van die prijs. over het algemeen kan je er van uitgaan dat tussen deze fase (ontwerp) en de productiefase nog wel een kleine verdubbeling van de prijs plaats zal vinden.
en dan defensie opheffenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:59 schreef du_ke het volgende:
Ben dan ook voor geen van beiden. Was meer om even aan te geven wat je evt ook met at geld kan doen. Je kan ook de belasting verlagen bv
Of concentreren op de taken waar we echt goed in zijn, de marine b.v.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dan defensie opheffen
Nou ik ga er toch echt vanuit dat er nog wel wat addertjes onder het gras zitten qua kosten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat vindt juist vaak plaats in de R&D periode en die is bijna afgelopen.
ja dat gaat opschieten zonder luchtmacht ben je nergens net zoals zonder landmacht je hebt gewoon alle 3 nodigquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of concentreren op de taken waar we echt goed in zijn, de marine b.v.
Jij denkt dat wij met de JSF ons eigen land moeten verdedigen?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Jij denkt dat die tacktieken ook worden gehanteerd als wij ons eigen land moeten verdedigen?
Dus nieuwe marineschepen halen voor dezelfde prijs is geen probleem?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of concentreren op de taken waar we echt goed in zijn, de marine b.v.
heel nuttig zolang er nog geen gezamenlijk buitenlands beleid is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:
Ik weet niet of het wel zo noodzakelijk is om alle takken te behouden. We doen toch alle operaties samen met andere landen.
Denk dat het verstandiger is je te focussen op enkele kerntaken. Hoe nuttig is het om elk europees land z'n eigen complete krijgsmacht te laten behouden?
Weet ik niet, zie ons niet zelfstandig een land binnenvallen of een complete vredesmissie opzetten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
heel nuttig zolang er nog geen gezamenlijk buitenlands beleid is.
Vertel... Welk nut? Afghaanse dorpjes bombarderen waarin zich mogelijk een enkele talibanstrijder zit en al de bijkomende burgerslachtoffers maar voor lief nemen? Straaljagers hebben in de huidige wijze van oorlogsvoering geen enkele nut meer, het (handjevol) 'vijanden' verschanst zich namelijk in woonwijken.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ben helemaal voor het JSF project.
Die F16's worden oud en blijken toch hun nut momenteel dagelijks te bewijzen.
Nou, en of wij de afgelopen 50 jaar een hoop vrede hebben bereikt met straaljagers, zeg. De Israeliers waren zelfs met hun machtige luchtmacht niet in staat om Hezbollah op de knieën te krijgen. Waarom? omdat in een guerillaoorlog straaljagers meer ellende aanrichten dan problemen kunnen oplossen.quote:Verder vind ik het als Nederlander ook gewoon COOL om wat van die 'moordwapens' te bezitten en daar de wereld mee over te gaan tbv VREDE.
In de Irak oorlog heeft bombarderen toch heel wat nut gehad.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:18 schreef onemangang het volgende:
Vertel... Welk nut? Afghaanse dorpjes bombarderen waarin zich mogelijk een enkele talibanstrijder zit en al de bijkomende burgerslachtoffers maar voor lief nemen? Straaljagers hebben in de huidige wijze van oorlogsvoering geen enkele nut meer, het (handjevol) 'vijanden' verschanst zich namelijk in woonwijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |