abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41510561
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:37 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Er is helemaal niemand verbrand. Alle slachtoffers zijn gestikt.
Er zijn doden gevallen. Elf. Dat is véél te veel voor een onnozel brandje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41510570
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 09:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als we nu een kabinet gehad zouden hebben met een PvdA erin, zouden veel mensen die het nu vergoeilijken en op politieke spelletjes zinspelen
Als we een regering met de PvdA hadden gehad was dit na een week al helemaal geen issue meer geweest.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41510577
quote:

[..]

Je hebt gelijk................Ik had het anders moeten formuleren. Laat ik zeggen dat er bij de brand onnodig veel slachtoffers zijn gevallenl.
pi_41510674
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als we een regering met de PvdA hadden gehad was dit na een week al helemaal geen issue meer geweest.
Dat dergelijke zaken een issue blijven is een taak van de oppositie................daar heb jij dus bij een PvdA regering niet zo'n vertrouwen in.
pi_41510676
quote:

[..]

Oh en dat was wel nodig?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41510718
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:40 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nonsens, de PvdA zat tijdens Volendam en Enschede in de regering en ook die zaken hebben zeer lang gespeeld.

Die slachtofferrol die je keer op keer aanneemt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41510813
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:43 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

Dat dergelijke zaken een issue blijven is een taak van de oppositie........
Volgens mij is de media de grote aanjager. Als je ziet hoe dit hele gebeuren wordt toegespitst op personen en dat vergelijkt met Enschede of Volendam kun je zien dat de politieke achtergrond van de bewindslieden de berichtgeving erg beïnvloed.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41510862
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:48 schreef Tikorev het volgende:

Volgens mij is de media de grote aanjager. Als je ziet hoe dit hele gebeuren wordt toegespitst op personen en dat vergelijkt met Enschede of Volendam kun je zien dat de politieke achtergrond van de bewindslieden de berichtgeving erg beïnvloed.
Ow? Dat zie ik niet.
Ik zie wel dat jij zeer selectief reageert op de verschillende opmerkingen en veel moeite doet om anderen te doen geloven dat het allemaal wel meevalt en het de schuld van de media is dat hier aandacht aan wordt besteed.
pi_41510884
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik zie wel dat jij zeer selectief reageert op de verschillende opmerkingen en veel moeite doet om anderen te doen geloven dat het allemaal wel meevalt
Heb je daar een voorbeeld van?
pi_41510949
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:43 schreef sigme het volgende:

[..]

bron volkskrant

Benieuwd of dit muisje nog een staatje gaat krijgen.
Neen.
quote:
Gaat het met de mantel der desinteresse gedoofd worden,
Ja.
quote:

omdat men zich bezig houdt met verkiezingsbeloften
Ja, de grote goednieuwsshow om zieltjes te winnen. Poppenkast is going on...
quote:
en niet met politiek, of gaat Balkende 3 (3 toch?) nog een vette rel tegemoet?
Neen Balk vier is dit. We hadden 2 en 2bis (2 stuks dus)

We gaan geen vette rel tegemoet. nog maar 80 dagen voor de verkiezingen. Dus evt aftreden is voor de buhne.
pi_41511016
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:48 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoezo? Jij en nog een paar emmeren dat Verdonk (weer) wordt aangevallen. Dat dat best meevalt niet erg op, geloof ik.
quote:
De kritiek van de Onderzoeksraad aan het adres van de ministeries en de gemeente is vernietigend voor de betrokken bewindslieden, de ministers Dekker, Donner en Verdonk, en de gemeente Haarlemmermeer.
Er worden ministers verantwoordelijk gesteld. Dat spitst zich gewoonlijk toe op één individu, in dit geval wordt notabene de verantwoordelijkheid over meerdere verdeeld. Maar ministriele verantwoordelijkheid is altijd nogal persoonlijk - in de zin dat er slechts een handjevol personen de eindverantwoordelijkheid heeft.

Wat wou je dan? De bouwers / bewakers straffen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41511143
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:50 schreef Tikorev het volgende:

Heb je daar een voorbeeld van?
1 Blunders rijk verergerden Schipholbrand
2 Blunders rijk verergerden Schipholbrand
pi_41511278
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, als de tweede kamer alles bij moet houden dan hadden we geen tweede kamer maar een dubbel kabinet & alle instanties dubbel. De2e kamer controleert zoals ze goeddunkt. Als er iets misgegaan is, achteraf. Als sinds mensenheugenis.
[..]

Controle achteraf ongeldig achten en de tweede kamer laten aftreden? Dan heb je slecht les gehad bij het vak staatsinrichting.
[..]

De tweede kamer miept ook over zaken die het nieuws niet halen, maar dat hoor je niet, want dat haalt het nieuws niet. Verder is journalistiek en andere buitenparlementaire controle een onderdeel van een democratie.
[..]

Ja, dat helpt. Als media het terugkijken en afrekenen voor hun rekening nemen. Daar wordt de volgende gevangenis een stuk beter van.
Oke.. voordat je er helemaal een groot verhaal van maakt zal ik in het kort proberen uit te leggen waar ik me zo aan stoor.

De tweede kamer doet aan incidentenpolitiek met uitsluitend politiek gewin als motief.
Ze moeten voorstellen doen en daar proberen via wetgeving iets voor elkaar te krijgen. Die wetgeving, daar stemmen ze immers zelf over.

Maar tegenwoordig roepen ze ministers voor het minste geringste naar de kamer voor weer een spoeddebat... Die debatten worden er elk jaar meer en leveren elkjaar minder op. Maar ja je krijgt zo wel lekker veel aandacht op TV.

Als de tweede kamer zo moet functioneren zijn ze naar mijn idee nutteloos en kun je het net zo goed afschaffen.

Leuke column hierover http://www.elsevier.nl/op(...)tnr/75220/index.html
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:05:31 #64
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41511337
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nonsens, de PvdA zat tijdens Volendam en Enschede in de regering en ook die zaken hebben zeer lang gespeeld.

Die slachtofferrol die je keer op keer aanneemt .
Nou, klonk daar de roep tot aftreden der ministers dan?

Toch klinkt die hierbij wel weer richting Verdonk...

T heeft gewoon een punt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41511431
quote:
En hoe zou daar uit moeten blijken dat ik vind dat het allemaal wel meevalt? Dit zijn gewoon feiten.
pi_41511450
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:03 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Oke.. voordat je er helemaal een groot verhaal van maakt zal ik in het kort proberen uit te leggen waar ik me zo aan stoor.

De tweede kamer doet aan incidentenpolitiek met uitsluitend politiek gewin als motief.
Ze moeten voorstellen doen en daar proberen via wetgeving iets voor elkaar te krijgen. Die wetgeving, daar stemmen ze immers zelf over.

Maar tegenwoordig roepen ze ministers voor het minste geringste naar de kamer voor weer een spoeddebat... Die debatten worden er elk jaar meer en leveren elkjaar minder op. Maar ja je krijgt zo wel lekker veel aandacht op TV.

Als de tweede kamer zo moet functioneren zijn ze naar mijn idee nutteloos en kun je het net zo goed afschaffen.

Leuke column hierover http://www.elsevier.nl/op(...)tnr/75220/index.html
Luister, die kritiek is best terecht, maar niet als het gaat over elf doden. Dat is hopelijk wel een incident, maar het is beslist een incident wat door een goed parlement - achteraf, natuurlijk - tot op de bodem wordt uitgezocht én waarvoor (in een functionerende democratie) - koppen rollen. Politiek. Omdat er -aan de overheid overgeleverde mensen- zijn omgekomen door blunders. Niet door een onvoorziene ramp, maar door dom (goedkoop!) blunderen.
pi_41511501
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat wou je dan?
Misschien ook eens wat meer media-aandacht voor die illegaal die de boel in de hens heeft gezet.
pi_41511527
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:05 schreef Napalm het volgende:

[..]

T heeft gewoon een punt.
Zou die roep niet vooral komen door de ministeriele verantwoordelijkheid?

bij Volendam was er geen enkel ministerium direkt verantwoordelijk voor de fouten, welk lokale controles op het naleven van brandvoorscriften in een kroeg..
in enschede was er wel een onderzoek ook naar de controle en de vergunningen, maar ook deze waren vooral een lokale zaak...

bij de brand op schiphol en het falen van de brandvoorschriften, het gebrek aan opieiding van cipiers komet er wel duidelijk een de ministeriele verantwoordelijkheid kijken...

Denk je nu werkelijk dat het allemaal een mediacomplot is tegen personen? de brand op schiphol als een tweede rijksdagsbrand?
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_41511552
quote:

Waren er toen of ministeries verantwoordelijk voor het gebouw?
In volendam en Enschede waren particulieren eigenaar van de getroffen gebouwen.
pi_41511565
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:10 schreef Tikorev het volgende:

Misschien ook eens wat meer media-aandacht voor die illegaal die de boel in de hens heeft gezet.
Wat voor een media-aandacht zou daar nog aan moeten worden gegeven dan?
pi_41511575
quote:

[..]

T heeft gewoon een punt.
Duh. Het een is wél landelijke politiek, met diensten die onder de minister vallen, en het ander niet.
pi_41511595
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:08 schreef Tikorev het volgende:

En hoe zou daar uit moeten blijken dat ik vind dat het allemaal wel meevalt? Dit zijn gewoon feiten.
Ja. Maar je brengt het allemaal op zo'n manier alsof je vind dat het helemaal niet zo bijzonder is en dat het normaal is dat er bij een brand elf doden vallen.
pi_41511635
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat voor een media-aandacht zou daar nog aan moeten worden gegeven dan?
Gewoon eens wat vaker melden wie de hoofdaanstichter is van dit hele gebeuren als er weer eens over bericht wordt. Het lijkt soms net alsof Verdonk hoogstpersoonlijk die brand heeft aangestoken.
pi_41511721
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:16 schreef Tikorev het volgende:

Gewoon eens wat vaker melden wie de hoofdaanstichter is van dit hele gebeuren als er weer eens over bericht wordt. Het lijkt soms net alsof Verdonk hoogstpersoonlijk die brand heeft aangestoken.
Ik zie in dit media artikel nergens de suggestie dat Verdonk zelf de brand heeft aangestoken. De verantwoordelijkheid voor de fouten wordt verdeeld over verschillende instanties.

En ik zou niet weten waarom perse gemeld moet worden wie die brand heeft gesticht. Dat is geen nieuws meer. En de meeste media, melden vooral de nieuwe feiten, niet de oude feiten.
pi_41511733
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Weet je wat, we stellen hem politiek verantwoordelijk voor het feit dat die gevangenis zo gebouwd was dat ie dan afbrandt, en dat het personeel onvoldoende is getraind. Laat 'm aftreden, de kloothommel!

En laten we er álle nieuwsdiensten op af sturen om uit te vlooien hoe hij er precies voor heeft gezorgd dat vanuit zijn cel er een ramp zou ontstaan voor gedetineerden en personeel. Welke wetten en regels hij heeft genegeerd, rapporten afgewimpeld, welke controles heeft hij laten uitvoeren of juist niet etc etc etc. Wat dacht hij ermee te bereiken? Hoe voorkomen we dat een volgende illegaal weer zo'n onveilige gevangenis gebruikt?

Lessen moeten geleerd worden, en verantwoordelijkheid genomen, tenslotte.
pi_41511766
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Duh. Het een is wél landelijke politiek, met diensten die onder de minister vallen, en het ander niet.
Voorwerkbedrijven worden door VROM geïnspecteerd. In vegelijking met Jan Pronk destijds wordt Verdonk nu snoeihard aangepakt door de media.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:21:56 #77
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41511800
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:11 schreef Stippel het volgende:
Zou die roep niet vooral komen door de ministeriele verantwoordelijkheid?

bij de brand op schiphol en het falen van de brandvoorschriften, het gebrek aan opieiding van cipiers komet er wel duidelijk een de ministeriele verantwoordelijkheid kijken...
Die brandvoorschriften is dat geen gemeentelijke verantwoording gelijk Enschede en Volendam verantwoordelijk waren? Die cipiers, lijkt me Donner, niet Verdonk.. De brandweer, valt die onder Remkes of lokaal?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41511805
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:20 schreef Tikorev het volgende:

Voorwerkbedrijven worden door VROM geïnspecteerd. In vegelijking met Jan Pronk destijds wordt Verdonk nu snoeihard aangepakt door de media.
Wat heeft Jan Pronk er mee te maken?
En waarom focus je je alleen op Verdonk? Er worden verschillende instanties aangesproken, niet alleen het ministerie van Verdonk.
pi_41511815
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Weet je wat, we stellen hem politiek verantwoordelijk voor het feit dat die gevangenis zo gebouwd was dat ie dan afbrandt, en dat het personeel onvoldoende is getraind. Laat 'm aftreden, de kloothommel!

En laten we er álle nieuwsdiensten op af sturen om uit te vlooien hoe hij er precies voor heeft gezorgd dat vanuit zijn cel er een ramp zou ontstaan voor gedetineerden en personeel. Welke wetten en regels hij heeft genegeerd, rapporten afgewimpeld, welke controles heeft hij laten uitvoeren of juist niet etc etc etc. Wat dacht hij ermee te bereiken? Hoe voorkomen we dat een volgende illegaal weer zo'n onveilige gevangenis gebruikt?
En dat vanwege:
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

pi_41511869
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat heeft Jan Pronk er mee te maken?
Ging over de vuurwerkramp waar volgens sommigen de landelijke overheid geen verantwoordelijkheid had. Pronk had die dus wel en hoe hij destijds werd aangepakt staat in geen verhouding tot hoe Verdonk nu wordt aangepakt.
pi_41511925
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:24 schreef Tikorev het volgende:

Ging over de vuurwerkramp waar volgens sommigen de landelijke overheid geen verantwoordelijkheid had. Pronk had die dus wel en hoe hij destijds werd aangepakt staat in geen verhouding tot hoe Verdonk nu wordt aangepakt.
Dus je zegt dat in dit geval ook nog eens de controlerende instanties moeten worden aangepakt. En niet alleen de instanties die onterecht vergunningen hebben uitgegeven en bouwschriften niet hebben opgevolgd?

Je vergeet even het feit dat de overheid niet de eigenaar was van de vuurwerkfabriek, en de overheid is WEL de eigenaar van dat cellencomplex.

En zie je nu ondertussen dat niet alleen Verdonk wordt aangesproken?
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:27:58 #82
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41511982
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:24 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Aah gossie, ze moeten ook altijd jullie hebben he!
pi_41512022
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Die brandvoorschriften is dat geen gemeentelijke verantwoording gelijk Enschede en Volendam verantwoordelijk waren? Die cipiers, lijkt me Donner, niet Verdonk.. De brandweer, valt die onder Remkes of lokaal?
en daar gaat dat rapport nu net over, welke verantwoordelijkheden waar liggen en waar gefaald is ....
Wat houd je tegen om dat te lezen en je conclusies te trekken?

Overigens ben ik wel van mening dat het veel belangrijker is dat er maatregelen getroffen worden om een herhaling van zulke fouten te voorkomen, dan dat er koppen moeten rollen of gefixeerd op personen en hun bestraffng achteraf (waar hier iets te makkelijke voor gepleit wordt al legt iedereen kennelijk net de "zwarte piet" ergens anders neer)...

Wat mij betreft is het een feit dat in nederland de controle op ambtelijke diensten steeds verder tekort schiet, sinds eind jaren negentig is dit steeds erger geworden (vanaf de pikmeer-arresten, toen de Hoge Raad twee aanklachten tegen ambtelijke diensten wegens ver doorgaande corruptie voorkwam).

wat mij betreft zou een volgend kabinet de corruptiebestrijding en controle op de effectiviteit van overheidsdiensten erg hoog hebben moeten staan, inclusief een poging de rechtspraak onafhankelijker te maken (bv door een hervorming van binnenlandse zaken, justitie en OM en de verantwoordelijkheden daar).
Ik lees dat in geen enkel programma terug, het is een 'ondergeschoven' thema.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_41512065
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En dat vanwege:
[..]
Nee hoor, vanwege die post die ik citeerde.

Waarom verdedig je Verdonk zo? Alsof zij als enige verantwoordelijk wordt gesteld? Dat is helemaal niet zo - de gemeente en nog twee minister krijgen ook een veeg uit de pan. Waarom spits je het zo toe op Verdonk?

Ik verwacht dat zij -in dat rapport- ook zeker niet de meeste kritiek gaat krijgen. Donner en de gemeente lijken mij een stuk meer in gebreke gebleven (al weet ik niet zeker onder wiens verantwoordelijkheid deze cipiers vielen, dat zou nog wel eens zwaar kunnen wegen).
pi_41512067
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus je zegt dat in dit geval ook nog eens de controlerende instanties moeten worden aangepakt.
Ik zeg dat verantwoordelijken verantwoordelijk gehouden moeten worden voor gemaakte fouten ongeacht hun politieke achtergrond en dat ik sterk het gevoel heb dat dat niet gebeurt. Zie de overdreven ophef rond de persoon van Verdonk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tikorev op 05-09-2006 12:37:10 ]
pi_41512161
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom spits je het zo toe op Verdonk?
Heb je enigszins de berichtgeving hierover gevolgd de afgelopen maanden? Het was Verdonk voor en Verdonk na. Terwijl nu blijkt dat er veel meer partijen bij betrokken zijn. Ook mis ik totaal de hoofdveroorzaker van deze brand in de berichtgeving.
pi_41512171
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:43 schreef sigme het volgende:

[..]

bron volkskrant

Benieuwd of dit muisje nog een staatje gaat krijgen. Gaat het met de mantel der desinteresse gedoofd worden, omdat men zich bezig houdt met verkiezingsbeloften en niet met politiek, of gaat Balkende 3 (3 toch?) nog een vette rel tegemoet?
Yup. Dooie asielzoekers malen niet veel mensen om. "Die hoorden hier toch niet" en "ze zaten vast niet voor niets vast".
Plus dat het verkiezingstijd is: alles gaat fantaastisch en iedereen wordt rijk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:39:19 #88
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41512287
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heb je enigszins de berichtgeving hierover gevolgd de afgelopen maanden? Het was Verdonk voor en Verdonk na. Terwijl nu blijkt dat er veel meer partijen bij betrokken zijn. Ook mis ik totaal de hoofdveroorzaker van deze brand in de berichtgeving.
Natuurlijk mis je de veroorzaker van de brand in de berichtgeving, die is totaal irrelevant wanneer het om de politieke verantwoordelijkheid gaat!

Overigens mag wat mij betreft politieke verantwoordelijkheid met een korreltje zout genomen worden hoor. Het doet allang niet meer recht aan je gevoel voor rechtvaardigheid wanneer een minister (Of dat nou Pronk of Verdonk is) moet aftreden wegens de individuele fouten van een ambtenaar.
Pas wanneer het gaat om structurele fouten in de organisatie dient een minister verantwoordelijk te worden gehouden. Bij grove individuele fouten zou naar mijn mening de betreffende ambenaar strafrechtelijk vervolgd dienen te worden. Aanpassen die wet!
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:39:31 #89
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_41512290
quote:

[..]

Het zwartepieten spel gaat beginnen..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_41512299
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Echt hoor, ik zie dat niet.

Over Donner en de Haarlemmermeer is nog een hele rel geweest, met die vergunning voor het weer openstellen van het complex, compleet met bestuursdwang en al.

Dat ging alleen maar over de verantwoordelijkheid van Donner en de gemeente voor dat complex, en de brandveiligheid ervan. De media stonden er vol van.

Minister Dekker als falend verantwoordelijke hierin is me wel nieuw. Iemand enig idee wat haar wordt aangerekend?
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:44:57 #91
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41512429
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:39 schreef KlappernootatWork het volgende:
Het zwartepieten spel gaat beginnen..
Dat is al lang geleden begonnen:

Als ik dan eens vraag waarom Verdonk overal de schuld van krijgt ben ik aan het zwarte pieten? De rest staat misschien ook wel ergens zijdelings in een tekst maar de krantekoppen zijn"Verdonk moordenaar" en NOS doet vrolijk mee zonder kritiek daarop. . Waarom werkte het niet zo bij andere rampen? Het is gewoon een hetze tegen Verdonk omdat ze asielzoekers uitzet.
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:22 schreef calvobbes het volgende:
En waarom focus je je alleen op Verdonk?
Zie boven
pi_41512456
quote:

[..]

Brandvoorschriften zijn door de gemeente uitgevaardigd en worden daardoor gecontroleerd idd. Dat is een toezichthoudende taak. De uitvoering berust natuurlijk bij de aannemer, én de opdrachtgever die misschien pusht met deadlines of om dingen over het hoofd te zien.
Zoals sigme al stelt: het zwartepietenspel is weer begonnen. En ik gok dat de gemeente de lul wordt uiteindelijk, dat is namelijk een vast patroon.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41512557
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:31 schreef Tikorev het volgende:

Zie de overdreven ophef rond de persoon van Verdonk.
Nogmaals, waarom focus je je alleen op de kritiek op verdonk?
Er wordt echt niet alleen maar kritiek op Verdonk gegeven. Ook op andere instanties.

Ik zie meer mensen die Verdonk buiten schot willen houden, dan mensen die Verdonk aanspreken...
pi_41512585
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nogmaals, heb je enigszins de berichtgeving hierover gevolgd de afgelopen maanden? Het was Verdonk voor en Verdonk na. Terwijl nu blijkt dat er veel meer partijen bij betrokken zijn. Ook mis ik totaal de hoofdveroorzaker van deze brand in de berichtgeving.
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:51:17 #95
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41512609
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er wordt echt niet alleen maar kritiek op Verdonk gegeven. Ook op andere instanties.

Ik zie meer mensen die Verdonk buiten schot willen houden, dan mensen die Verdonk aanspreken...
Hij bedoelt waarschijnlijk dat handjevol krakers dat met spandoeken in de weer was een paar maanden geleden.
pi_41512665
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:44 schreef Napalm het volgende:

Als ik dan eens vraag waarom Verdonk overal de schuld van krijgt ben ik aan het zwarte pieten? De rest staat misschien ook wel ergens zijdelings in een tekst maar de krantekoppen zijn"Verdonk moordenaar"en NOS doet vrolijk mee zonder kritiek daarop. . Waarom werkte het niet zo bij andere rampen? Het is gewoon een hetze tegen Verdonk omdat ze asielzoekers uitzet.
Ow?
Als dat zo is, waarom is nu dan ook niet alles toegespitst op Verdonk? Als jouw beweringen waar zouden zijn, dan zouden ook niet andere instanties verwijten krijgen.
De headlines van deze berichten zijn ook niet over Verdonk.
"Blunders rijk verergerden Schipholbrand" en niet "Blunders Verdonk verergerden Schipholbrand" of "Onnodig veel doden bij Schipholbrand" en niet "Onnodig veel doden door Verdonk bij Schipholbrand"
pi_41512717
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:50 schreef Tikorev het volgende:

Nogmaals, heb je enigszins de berichtgeving hierover gevolgd de afgelopen maanden? Het was Verdonk voor en Verdonk na.
Ja ik heb de berichtgeving gevolgd. Maar niet gezien wat jij schetst.
Ja er waren wel een paar mensen die zich focusseden op Verdonk en haar de schuld gaven. Maar dat de media daar hard aan meewerkten heb ik nergens gezien.

Trouwens wel opvallend dat dit voor sommige mensen een belangrijkere discussie is dan de conclusie van het onderzoek...
pi_41512816
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nogmaals, heb je enigszins de berichtgeving hierover gevolgd de afgelopen maanden? Het was Verdonk voor en Verdonk na. Terwijl nu blijkt dat er veel meer partijen bij betrokken zijn. Ook mis ik totaal de hoofdveroorzaker van deze brand in de berichtgeving.
Nu blijkt

Volg jij wel iets van berichten waarin Verdonk niet genoemd wordt?
pi_41512890
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Volg jij wel iets van berichten waarin Verdonk niet genoemd wordt?
Jawel.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:24:47 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41513493
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:53 schreef calvobbes het volgende:

Ow?
Als dat zo is, waarom is nu dan ook niet alles toegespitst op Verdonk?
omdat er nu een dik rapport ligt waarin duidelijk staat dat het niet allemaal de schuld is van rare Rita. Dat zou nogal opvallen om dan alsnog de Schuld bij haar te leggen. Beschuldigen is vele makkelijker als er nog geen bewijzen zijn.

Ik mis trouwens de krantekoppen "Verdonk terft geen schuld inzake schiphol brand"...

De headlines met de brand waren wel met Verdonk. Vraag je op straat de mensen over de schipholbrand dan noemen ze maar één politicus en dat is Verdonk. Vraag je over Enschede of het Hemeltje dan is het heel anders?! Hoe komt dat dan? Leg het mij eens uit? Hebben die mensen op straat zo selectief de kranten gelezen of is er een totaal verkeerde indruk gewekt in de media?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')