abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 september 2006 @ 23:50:00 #1
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41468546
"ik vin jou eh lekkur wijf!"
Maandag 21 Augustus 2006:
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Komt vanmorgen een collega op het werk, zo dronken als een tor. Echt letterlijk niet te filmen, die gast kon bijna niet meer op zijn benen staan. Ik vraag me af hoe hij met de auto tot hier is geraakt.

Ik vroeg hem "Goh, je hebt hem wel goed plakken he? Zou je niet liever naar huis gaan?" - "Heheheh gistere feessie gehad... Beetjuh laat geworreheheheh..." Waarop hij vervolgens naar de koffieautomaat loopt (op zich goede actie) of laat ik zeggen, strompelt. Komt hij op de gang Diane van het secretariaat (fictieve naam, overigens geen aantrekkelijke dame) tegen, zegt hij zo "Hej weet juh? Ik vin jou eh lekkur wijf!" En grijpt haar vervolgens helemaal vast.

Ze hebben hem met drie man los moeten trekken Daarna hebben ze hem met de taxi naar huis gestuurd.

En dat op een maandag
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ze was nogal "ontdaan" door de strakke actie van Sjaak (fictieve naam). Ze zit nu bij te komen achter een kop koffie nadat ze een gesprek met de manager heeft gehad.

Ik voorspel nu al dat Sjaak een heleboel fanmail gaat krijgen als "Ik vin jou eh viezuh man"
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Op dit moment: een overheidsinstantie die gast komt er dus waarschijnlijk met een waarschuwing vanaf.
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
We zien het wel in de loop van de dag. Als die gast weer nuchter is kan hij zijn verhaal komen doen bij de manager, en dan hoor ik wel wat er gebeurt. Ik hou jullie op de hoogte van alle ranzige details.
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, even een kleine update

Zojuist gehoord van Diane (fictieve naam) dat nadat ze een gesprek had gehad met de manager, Sjaak (fictieve naam) door de manager thuis is opgebeld. Logisch, als manager wil je die gast zodra hij weer nuchter is op kantoor hebben voor een goed gesprek. Uit dat telefoongesprek schijnt niet heel erg veel gekomen te zijn, meneer was nog te dronken om een fatsoenlijk woord uit te kunnen brengen, maar een kwartier daarna kreeg Diane een telefoontje. Van Sjaak. Iets in de trant van "Kenkerhoeah je moet mij niet zwart maken kenkerhoeah anders weet ik waar je huis woont". Diane weer overstuur door die zuiplap Meneer is nog niet helemaal nuchter dus.

Dat belooft wat voor morgen. Het begint steeds leuker te worden
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou, normaal is het best een goeie kerel. Je kunt met hem lachen, heeft altijd goeie zin, is behulpzaam en terzake deskundig. Maar de geruchten doen nu de ronde dat hij een drankprobleem heeft

Hij is ook niet getrouwd ofzo en staat al een tijdje droog want hij heeft een kop als een trekpleister Verder sleutelt hij graag aan auto's en is het soms best een nerd. Hij draagt bruine broeken van de c&a en bijna altijd een vest (ook als het warm is). Hij is 46 jaar.
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er gaan nu al stemmen op om een Heineken vlag in zijn kantoor te hangen en zijn bureaustoel te vervangen door een kratje Brand
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Diane is eerder naar huis gegaan
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, het ging ongeveer zo:
Sjaak:
Ik:
Diane:
Wij:
Manager:
Sjaak per telefoon:
Diane:
Wij:
Diane:

Mischien volgt er nog een
Dinsdag 22 Augustus 2006:
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, hij is er weer

Vanmorgen werd Sjaak bij zijn binnenkomst opgewacht door een aantal grijnzende collega's in de hal. Sjaak heeft snel de trap genomen (doet hij anders nooit) naar zijn kantoor. Hij was nuchter En geloof het of niet, een collega heeft inderdaad in zijn kantoor een Heineken vlag opgehangen! De collega van Sjaak - we noemen deze persoon Hans - zei dat Sjaak niets van deze vlag durfde te zeggen en strak voorover gebogen over zijn toetsenbord zat naar zijn beeldscherm te turen, met een grote bak koffie naast hem (Sjaak heeft zijn eigen mok). Hij zei geen woord. Totdat Sjaak ineens opschrok toen de telefoon ging. Het schijnt, aldus de collega Hans, dat Sjaak zichtbaar het zweet uitbrak en even aarzelde om de telefoon op te pakken. Na een kort "Hallo... Ja... Ja okee..." nam hij nog een slok koffie en stond hij op, inderdaad om naar het kantoor van de manager te gaan.

Wat daar besproken is zullen we nooit weten. Wel is inmiddels bekend dat Sjaak het bedrijf niet hoeft te verlaten! Hij heeft een laatste kans gekregen omdat hij voorheen een toch wel goede staat van dienst had. Wel wordt van hem verwacht dat hij persoonlijk zijn excuses gaat aanbieden aan Diane.

Of het leven er voor hem gemakkelijker op wordt waag ik te betwijfelen. Sjaak heeft inmiddels de nodige fanmail gekregen van collega's over het hele bedrijf, varierend van "Top! Ga zo door!", "Koekje erbij" tot aan hele serieuze epistels over zijn drankprobleem aan toe. Ook zal hij dit nog jarenlang te horen krijgen en de verwachting is dat Sjaak wellicht uit eigen beweging het bedrijf zal verlaten. Of hem dat lukt, hij staat nu immers te boek als een 46-jarige zuiplap, valt te betwijfelen. We gaan dus nog heel lang genieten van Sjaak

Van Diane tot nog toe geen spoor vandaag Het schijnt dat ze niet alleen komt.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou, Diane moet nog op het werk komen En ze komt volgens de geruchten niet alleen.
Vervolg:
Depri Diana en Schenk-maar-in Sjaak.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
DIANE IS BOOS!!!

Ze kwam rond half een aanzetten met een dame in een mantelpakje. Jong ding, aktentas, haar opgestoken, je kent het wel. Het was niet haar lesbische meesteres maar haar juridisch adviseur Samen gingen ze naar de manager. Die haalde er iemand van interne zaken bij en ze hebben een gesprek gehad.

Dat dit niet helemaal volgens de verwachting van Diane ging, bleek wel uit het feit dat ze met een kwaad gezicht bijna stampvoetend door het gebouw heen stoof. Haar lesbische meesteres juridisch adviseur was inmiddels weer vertrokken. "En wat denkt die Jean-Paul wel niet! Mij vertellen dat ik er geen werk van zou moeten maken omdat dat schieten is met een olifant op een mug en dat dat Sjaak zou kunnen schaden nou wat interesseert mij dat nou?" Zoiets hoorde ik haar bleren door de gang

Uit nadere informatie van interne zaken (want je wil toch weten waarom Sjaak niet de zak heeft gekregen, vroegen we schijnheilig) bleek het volgende.
Sjaak heeft een uitstekende staat van dienst gehad en het incident met Diane valt te betreuren, maar doet aan zijn staat niets af. Daarbij zou het ontslaan van Sjaak het bedrijf in een moeilijke positie brengen hetgeen voor geen van de partijen wenselijk werd geacht. Natuurlijk was het voor Sjaak wel degelijk de laatste keer en werd van hem verwacht dat hij zijn excuses ging aanbieden aan Diane, en zou een aangetekend schrijven met hetgeen er was besproken tussen hem en de manager Sjaak worden toegezonden. Ook werd Sjaak een hulpverleningsprogramma aangeboden bij een professionele instantie als hij een echt drankprobleem had. Tja, overheid he?

Dat laatste schoot Diane dus vooral in het verkeerde keelgat. Alsof die kl**tzak nog niet genoeg werd beschermd en geholpen, zij was toch per slot van rekening het slachtoffer? Ze staat nu al de hele middag bij de koffieautomaat haar verontwaardiging te uiten tegen iederen die het maar horen wil.

Sjaak is nog niet bij haar langs geweest voor die excuses Dat lijkt me ook geen slimme zet op dit moment. Hoewel hij het zo snel mogelijk achter zich wil laten is hem aangeraden om toch even voor de bui te blijven schuilen.

UIt een kort gesprek met Diane (roddel, roddel) maakte ik op dat ze die lesbische meesteres juridisch adviseur had meegenomen om te kijken of er iets aan financiele schadevergoeding of een soort van vakantie uitgesleept kon worden. Helaas was de dame in kwestie nog slechts een rechtenstudent en zat de meneer van interne zaken al 20 jaar in het vak Niks nakkes nada dus voor Diane, kopje koffie en gewoon weer aan je werk.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Knap is Diane niet eens En of die lesbische meesteres juridisch adviseur familie danwel een bekende van haar was, laat ik in het midden. Om een zus van haar te zijn is Diane niet mooi genoeg.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

"Ja, dat gebeurt dagelijks met bonussen voor allerlei topmannen, dus waarom zou ik daar niet een keer van mogen profiteren?" aldus DIane in het betreffende gesprek.

Topmannen. Bonus. Diane
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
INSTANT UPDATE!!!

Ondanks gewaarschuwd te zijn heeft Sjaak toch al zijn moed verzameld en is hij naar Diane gegaan om zijn excuses aan te bieden. "Zou je daar niet beter even mee wachten?" vroeg zijn collega Hans nog voorzichtig, "Het kan zijn dat ze nog een beetje boos is van dat gesprek met Jean-Paul daarstraks." - "Nee, ik wil het achter de rug hebben, dan ben ik ervan af, dan kan ik weer gewoon verder met mijn werk. Ik zit me hier gewoon op te vreten." antwoordde Sjaak, en tegen alle goedbedoelde waarschuwingen in sjokte hij naar het kantoor van Diane, gadegeslagen door enkele op sensatie beluste medewerkers die voorzichtig met hem meeschuifelden richting het hol van de leeuw. Waaronder ik, want zo corrupt ben ik wel

Eenmaal in het hol der sensatie aangekomen begon Sjaak iets te stamelen in de trant van "Eh Diane, dat van gisteren... eh... ik wou even zeggen dat... eh..." Op dat moment zocht hij oogcontact met Diane en barstte de bom. Diane keek hem woedend aan met haar armen over elkaar, haar mond en ogen stijf dicht geknepen en bijna onbeweeglijk. Dit kon Sjaak niet vatten, de arme ziel, hij kroop toch met hangende pootjes naar haar terug? Hij zocht een uitweg en probeerde snel weg te komen met de woorden "Nou ja als het je niets uitmaakt dan eh... dan eh... dan ga ik wel weer." terwijl hij achteruit schuifelde en naar de deur van het kantoor wees. Diane's gezicht stond op ontploffen.

Wat de situatie er niet beter op maakte, was dat enkele collega's snel de Heineken vlag van Sjaak's kantoor hadden gehaald en daarmee de gang in kwamen gelopen. Dus net toen Sjaak probeerde het kantoor te ontvluchten, kwamen die collega's met die Heineken vlag aanzwaaien! Sjaak zag het niet, maar Diane wel. Hij begreep dus niet waarom ze ineens zo woest op stond en kwaad naar de deur liep. Hij maakte zich gauw uit de voeten, maar struikelde daarbij over de handtas van Diane die bij de deur stond (je had het niet beter kunnen plannen ) Diane nu helemaal over de rooie, schreeuwen "Vuilak! Viezerik! Lompe boer!" Ze greep een van die stressballetjes die overal op kantoor liggen en gooide dat naar hem toe. Sjaak maakte dat hij weg kwam. Diane op de gang schreeuwen. De rest van de collega's lachen (waaronder ik). Toen kwam de manager kijken wat er aan de hand was (snel de Heineken vlag wegmoffelen). Diane weer in haar slachtofferrol, hysterisch janken, mee naar het kantoor van de manager enz.

Sjaak is nu ook helemaal ontdaan, de arme kerel. En hij bedoelde het nog wel zo goed Gelukkig heeft hij getuigen van zijn goede bedoelingen.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Van Sjaak hadden we ook nooit gedacht dat hij stomdronken op kantoor zou komen. Nooit problemen met die man. En Diane is wel een roddeltrutje, maar dit soort gedrag verwacht je ook niet.

In crisissituaties leer je de mensen pas echt kennen, en al helemaal als het om hevige emoties gaat
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Goed, Diane is naar huis. De manager heeft haar even aangehoord en nadat hij de kant van Sjaak heeft vernomen concludeerde hij dat het niet slim was geweest van van Sjaak om nu al zijn excuses aan te bieden, maar dat hij niets fout heeft gedaan. Diane was woest en ging naar huis. "Als dat hier zo moet kunnen jullie allemaal naa de kl*ten lopen!" Bam, deur dicht.

Sjaak wordt nou een beetje opgevangen door zijn directe collega's. Hij is overstuur, snapt het allemaal niet. Voorzichtig is hem een workshop communicatievaardigheden / assertiviteit aangeraden om zijn sociale antennes wat bij te stellen. Dat heb je met boekhouders he, meer werk dan vrienden.

Een andere collega van me (ja, we zijn met een heleboel), heeft eens gevraagd aan de manager hoe dit nu verder moet. Hij gaf aan dat hij dat ook niet meer wist. Beide partijen schijnen in deze situatie niet meer nader tot elkaar te kunnen komen, deelde hij mee. Maar hij bleef zoeken naar een oplossing. Het teambuildingsweekend komt er binnenkort aan, en mischien dat er iets in het programma "ingepast" kan worden. Dat wordt nog lachen

Nee, ik verzin het niet, ook al is het mischien te grappig voor woorden. Dit zijn de dagen dat je blij bent dat je in een dergelijk bedrijf werkt
Uitleg over Sjaak:
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou ja, nette broeken, altijd een vest... alleen dat haar is een stuk korter. Verder is hij niet erg communicatief en heb je nooit last van hem. Dus eigenlijk zie ik wel een overeenkomst
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Diane doet het nog vooral goed bij de dames van het secretariaat. Ongeveer de helft van het personeel stat achter Sjakie en de andere helft volgt het gebeuren nauwlettend.
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hij schijnt haar niet bewust bij haar tieten gepakt te hebben Dat kan natuurlijk wel per ongeluk zijn gebeurd En over de bobbel in zijn broek kan wens ik niet te oordelen.
Woensdag 23 Augustus 2006:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Diane en Sjaak zijn weer op kantoor Er wordt natuurlijk veel gegniffeld over die twee. Zoals ik al eerder zei heeft Diane eigenlijk alleen maar de steun van de dames in het secretariaat. Ze staat nog steeds veel te klagen bij de koffieautomaat. Dirk-Jan, een joviale medewerker van finance, heeft even met haar gekletst en haar uitgevraagd waarover ze nou eigenlijk zo boos is.

"Nou", zegt ze, "Ik ben met name zo gepikeerd omdat die kl**tzak van een Sjaak niet bestraft is voor zijn gore gedrag. En dat ik Jean-Paul (manager) maar niet aan het verstand krijg gebracht wat voor een el-len-dig gevoel dat nu is, dat ik de hele dag met die l*l in een gebouw moet samenwerken! NIet normaal! Vind jij dat normaal, Dirk-Jan? Nou? Niet normaal toch?" in een wanhopige poging om bij een andere afdeling enige steun te verwerven.

Nu is Dirk-Jan nogal een opstoker en houdt hij wel van een relletje. Wat hij zegt moet je dus nogal eens met een korreltje zout nemen. Doe je dat niet, dan raak je betrokken in allerlei verhalen en geruchten die gewoon niet waar zijn. Afijn, Dirk-Jan kijkt even om zich heen en buigt zich zo voorover naar Diane: "Nou, ik weet het niet, Diane... Maar het lijkt erop dat jij als de aanstichtster van dit alles wordt gezien!" Diane schrikt zich een hoedje. "Hoezo? Wat is er aan de hand dan?" vraagt ze verbijsterd. "Nou, Diane, ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar valt het je niet op dat Sjaak deze morgen al een paar keer bij Jean-Paul is geweest? En niet om zijn ontslagbrief op te halen als je het mij vraagt." antwoordde Dik-Jan terwijl hij nog een slok koffie nam. "Ik denk zelfs dat die twee dikke maatjes zijn," vervolgde hij zijn verhaal, "of is jou ook niet bekend dat die twee gisteravond samen lekker hebben doorgezakt? Iedereen weet dat hier."

Diane's verbijstering maakte plaats voor verontwaardiging. "Ik ga er meteen wat aan doen," fluisterde ze samenzweerderig tegen Dirk-Jan, "Nu begrijp ik waarom die Sjaak er niet uit vliegt! Hartstikke bedankt, Dirk-Jan!" Dirk-Jan bleef met een vette grijns achter bij de koffie-automaat terwijl Diane op hoge poten naar het kantoor van Jean-Paul de manager stapte. De deur van het kantoor van Jean-Paul stond open, zodat diverse mensen in de directe omgeving van het gesprek konden meegenieten. "Waar ben jij mee bezig! Een beetje schijnheilig zitten doen met je boekhoudersvriendje he! Wat ben jij eigenlijk voor iemand! Weet je wel wat..." Jean-Paul onderbrak haar. "Rustig! Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt! Ga eerst eens rustig zitten en vertel me wat er nou weer aan de hand is." Diane sloeg door. "RUSTIG? En jij hebt geen flauw idee he? Ik zal je eens rustig! Wacht maar!" Bam, deur dicht

Nu zit Diane dus op haar kantoor achter gesloten deur en niemand durft in haar buurt te komen. Vermoedens rijzen dat ze aan het mailen is met de directeur hetgeen geen echt soepele actie is als je zo overstuur bent.

Dirk-Jan heeft me zijn actie zojuist verteld. Mensen die hem kennen weten wat voor onzin hij af en toe uitkraamt, maar voor anderen met een minder gevoelige sociale antenne komt het allemaal heel serieus over. Anyway, de sfeer wordt er niet beter op, maar wel leuker
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, de pauze is weer afgelopen. We zaten met zijn allen in de kantine waar toch wel een "wat zou er nu weer gaan gebeuren" sfeer heerste. Sjaak zat aan zijn gebruikelijke tafel samen met zijn boekhoudcollega Hans. Normaal zitten ze daar alleen, maar deze keer waren er een paar fans van hem aangeschoven om te informeren naar de laatste stand van zaken en hoe het met Sjaak ging. Aan de andere kant van de kantine had het secretariaat zich gevestigd met Diane in het midden. Ze deed net of er niets aan de hand was en knabbelde rustig wat van haar club zalm. Er was natuurlijk wel iets aan de hand, getuige de vele kwade blikken die van de overige dames van het secretariaat richting de tafel waar Sjaak zat aangeschoven werden geworpen. Je weet wel, zo pseudo per ongeluk omkijken en dan je ogen tot spleetjes samenknijpen

Dit ging zo even door, totdat Chili (ik ken haar echte naam niet, maar ze ziet er zuid-Amerikaans uit dus noemen we haar Chili), een van de dames van het secretariaat die bij Diane aan de tafel zat, opstond en haar dienblad afruimde. Daarna liep ze naar de tafel waar Sjaak zat te eten (iedereen keek om in blijde verwachting van wat er nou weer stond te gebeuren). Daar aangekomen boog ze zich voorover de tafel heen, richtte zich tot Sjaak en zei sissend, zodat de halve kantine het kon horen, waaronder ik: "Zo, vieze gluiperd, dat hab jai goet voor elkaar, he! Jai ben een vieze gluiperd weet je dat of niet?" Sjaak zat met zijn mond vol tanden (en brood, want hij was nog aan het eten).

Een van de aangeschoven collega's bij Sjaak nam het echter voor hem op. Taeke (fictieve naam) van finance antwoordde geheel in stijl: "Moet jij niet eens gaan masturberen, frigide trut?" Waarop Chili met een verontwaardigde blik met grote passen de kantine uit liep , een substantieel deel van de mannelijke aanwezigen in de kantine grinnikend achter zich latend.

Chili heeft een klacht tegen Taeke ingediend. De manager stijgt het allemaal een beetje boven zijn hoofd en hij weet dat Sjaak er niets aan kan doen. Er ontstaan nu gewoon twee kampen hier en hij weet niet meer wat hij daarmee moet doen. Hij gaat een meeting beleggen deze middag om te voorkomen dat nog meer mensen zich ermee gaan bemoeien
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nee echt, serieus, ik overdrijf niet als ik het kon filmen had ik het gedaan.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
WE GOT ONE!!!

Snel gemaakt door een collega die ik niet bij naam ga noemen.

In het midden, achter de tafel: SJAAK! Met de rug naar ons toegekeerd: Hans.

Links van de tafel zit nog een dame van de administratie die ik vanuit privacyoverwegingen niet bij haar naam zal noemen, maar vanaf nu onder het pseudoniem Vochtige Kut door zal gaan

Ik heb een paar mensen onherkenbaar gemaakt op aanraden van de fotograaf.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lees de omschrijving van Sjaak hij draagt broeken van de c&a en altijd een vest

Maar goed, degene die het niet gelooft moet het zelf weten. Ik doe toch wel gewoon verslag van die meeting zometeen hoor
Vervolg:
Sjaak en Diane deel 3
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Pffft, wat een gelul daar in die meeting Over het "personele probleem" rond de afdeling secretariaat en boekhouding.

Zonder dat er namen zijn genoemd (die wist iedereen toch al ) is medegedeeld dat er nu een onwenselijke situatie is ontstaan die voor geen van de partijen wenselijk danwel positief is. Er dient derhalve door het management te worden toegezien en waar nodig opgetreden tegen signalen die duiden op een verdere verstoring van de arbeidsrelatie tussen de afdelingen secretariaat en boekhouding. In dat kader zijn de volgende zaken besloten:

- betrokken personen dienen hun werkzaamheden op de normale wijze te hervatten zonder zich nog langer bezig te houden met randzaken die niet direct werkgerelateerd zijn.
- indianenverhalen (er werd al snel "in Diane?" geroepen in de meeting ) bij de koffieautomaat of elders zijn niet wenselijk en daar zal door het management op worden gelet.
- grappen met Heineken vlaggen of andere drankgerelateerde produkten zijn uitdrukkelijk niet gewenst en er zal tegen opgetreden worden.
- in een nader overleg zullen betrokken personen op een nader te bepalen tijdstip gehoord en bij elkaar gebracht worden om de lucht te klaren ("Dranklucht zeker" werd geroepen van achter uit de zaal).
- Mensen die nog vragen hebben over deze situatie of anderszins moeite hebben ermee om te gaan, kunnen hiervoor terecht bij het inderhaast opgericht crisisteam, bestaande uit de manager van de afdeling en een medewerker van interne zaken

Tot zover geen probleem. Totdat een van de dames van het secretariaat (ik weet niet zeker of het Chili was) aan het begin van de vragenronde riep "En Sjaak dan? Wordt die kerel dan niet voor zijn gedrag bestraft!" Hierop ontstond gemompel in de zaal en vertrok menigeens gezicht in een grimas van verontwaardiging. "Rustig mensen, even rustig blijven, dan kan ik zonder man en paard te noemen antwoorden op de gestelde vraag." Verhief de medewerker van interne zaken zijn stem. "Het is inderdaad zo dat na gehoord te zijn betreffende personen op hun gedrag en verantwoordelijkheid zijn gewezen en dat er waar nodig corrigerende actie is geweest. Dezelfde verantwoordelijkheid vragen wij nu ook van jullie door gewoon weer aan het werk te gaan en de situatie niet verder te laten escaleren."

Diane stond op. "Corrigerende actie m'n reet!" (iedereen lachen) "Als jij het goedpraat wat meneer daar heeft gedaan," (Diane wees naar de manager Jean-Paul) "keur je gewoon goed wat die man heeft gedaan! Dat pik ik niet! Dat kan gewoon niet!" schreeuwde ze bijna hysterisch. Sjaak draaide zich nu naar haar om. "Diane, ik..." - "En jij moet je bek houden! Jij hebt al genoeg gedaan!" Snikkend zakte Diane op haar stoel in elkaar, ondersteund door Chili en een andere dame van het secretariaat. Een collega van de tafel naast haar bood haar een pakje tissues aan, die Diane allemaal inpikte.

Dirk-Jan stond nu op van zijn stoel, en zei "Beste Jean-Paul, ik denk dat deze meeting nu lang genoeg heeft geduurd. De emoties lopen hoog op en zoals je ziet wordt de sfeer er niet beter op. Ik wil je zometeen trouwens graag nog even spreken, kan dat?" En dus werd de meeting beeindigd Inmiddels zit iedereen weer op zijn plek en hoor je alleen nog gefluister op de gang. Zelfs bij de koffieautomaat staat niemand
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het blijft leuk, ondanks de getemperde sfeer. Dirk-Jan van finance zit nu bij Jean-Paul de manager. Benieuwd wat hij te vertellen heeft
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Overigens heeft iedereen net een mail van IZ gehad. Dat alles wat er gebeurd en gezegd is intern moet blijven en niet naar buiten gebracht moet worden

Shit, wat moet ik nou doen? Als ik gepakt word ben ik de Sjaak.

Fuckit, ik heb nou toch al teveel verteld, ik ga gewoon door
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kom dit topic nog eens bekijken en schrik een beetje van de reacties hier Ik wil niet dat er mensen ruzie gaan maken in iets dat ik als vermakelijke kost beschouw. En al helemaal niet om mij, maak daar alsjeblieft nou geen ruzie over, want dan voel ik me weer schuldig

Sommige mensen twijfelen aan de echtheid van het verhaal. Ze menen een aantal zaken te hebben ontdekt en wijzen in dit topic fijntjes op de onlogische gevolgtrekkingen. Om enige openheid van zaken te geven daarom het volgende.

Ik werk bij een overheidsinstelling. Kan dus niet alle inside info geven over hoe mensen heten, want bij googlen ben ik het bokje. Daarom heb ik aangegeven dat de namen van de betrokkenen fictief zijn. Of dat echt zo is, is nog maar de vraag, maar dan kan mij in ieder geval later niet verweten worden dat ik hun echte naam op het internet heb gegooid Een soort van zelfbescherming zelf maar. Voor hetzelfde geld heet Sjaak wel Jaques en kan Diane wel Diana of Dianne heten

Wat betreft die foto. Ook hier geldt, ik werk bij een overheidsinstelling en kan dus niet zomaar deze info op straat gooien. Daarom zijn sommige personen onherkenbaar gemaakt. Ik geef het toe, de foto is niet vandaag genomen. Die dateert van afgelopen winter als ik me niet vergis (inderdaad, geen blaadjes aan de bomen, en hoewel er dacht ik ook wel iets van sneeuw lag zijn de parkmuurtjes toch wel wit) en het betreft wel degelijk de genoemde personen Sjaak, Hans en Vochtige Kut, zij het fictieve namen. Van Vochtige Kut weet ik de echte naam niet, ze werkt hier niet meer.
De reden dat ik die foto niet meteen heb geplaatst in mijn eerste topic is dat ik toch ergens wel bang was dat iemand erachter zou komen. Zie mijn bokjesverhaal

Maar is het hele verhaal nu verzonnen? Ik zeg u, neen! Het gebeurt hier wel degelijk voor mijn ogen en ik beschrijf wat ik zie, hoor en wat ik van betrokkenen gemeld krijg. Dat het soms ongeloofwaardig hilarisch is, geef ik meteen toe. En als het kon, nodigde ik een paar van jullie uit om mee te komen kijken. Helaas moet ik uitkijken met wat ik hier schrijf. Google is snel

De conclusie? Bravo, Sherlocks, jullie hebben een aantal gaten in het verhaal ontdekt. Die zijn er echter ingeslopen doordat ik bepaalde zaken moest fingeren. Maar driewerf bravo!
Donderdag 24 Augustus 2006:
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er is een sixpack Grolsch gevonden onder het bureau van Sjaak!!!

Hoe die daar terecht is gekomen weten we niet, we gaan ervan uit dat Sjaak niet zo idioot is om zijn eventuele drankprobleem hier nog eens te benadrukken. En zuipen onder werktijd heeft zoals we inmiddels weten hilarische gevolgen bij Sjaak

Ook de manager die het hoorde gaat ervan uit dat Sjaak hier niets vanaf weet. Wel heeft de manager het bier in beslag genomen Zo wordt het natuurlijk nooit eens leuk.

Ik moet nu nog even wat werk doen, maar zometeen vertel ik over wat Dirk-Jan met de manager Jean-Paul besproken heeft!

roddels gaan snel
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Na de pauze weten we meer Eerst even eten weet je.
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, we zijn weer terug Het moet niet gekker worden hier. Hebben we net uitgebreid zitten lunchen in de kantine (overheid he), komen we terug, zien we dat een of andere creatieve geest een spoor van bierflesdopjes heeft gelegd over de vloer van de gang! En wel van het kantoor van Sjaak tot aan, jawel, het secretariaat!

We weten niet wie zich die moeite heeft genomen om dat spoor van kroonkurkjes zo mooi over de gang tussen beide kantoren te leggen. Een aantal mensen komen ervoor in aanmerking. Taeke, die eerder uit de kantine was vertrokken; Hans, die buiten was gaan wandelen met Sophie van de receptie; en Marco, de stagiair bedrijfswetenschappen die af en toe graag een biertje lust en op zijn plek was gebleven. O, en natuurlijk Karel van PR, de enige echte wijnkenner op ons bedrijf. De rest van het personeel zat in de kantine voor zover ik weet. Het zijn kroonkurken van Amstel.

Ook dit werd weer niet op prijs gesteld door Jean-Paul de manager. We stonden met een groep naar het kunstwerk van kroonkurken te kijken toen hij aan kwam lopen en het geheel in ogenschouw nam. "Wat is dit toch voor kinderachtige club hier, een beetje de boel op stelten lopen zetten! Als degene die dat gedaan heeft nu eens eerlijk zegt dat hij of zij het was! Kinderachtig jongens, kinderachtig, echt waar!" - "Jongens? Huh, en als een van de dames van het secretariaat dat nou eens heeft gedaan? He? Om Sjaak zwart te maken? Hehehe." grinnikte Taeke. Jean-Paul de manager keek Taeke kwaad aan. "Het feit dat jij dat allemaal wel lollig vindt, is tot daar aan toe, maar je moet nou geen verdenkingen op anderen gaan leggen he?" Taeke grinnikte en nam een slok koffie terwijl hij zich omdraaide om naar zijn plek terug te gaan.

"Nee, jongens, echt kinderachtig" probeerde Jean-Paul nog de steun van de groep te winnen, "zoiets doe je gewoon niet in deze situatie. Dat is mischien leuk met carnaval, maar nu niet." - "En nou die handjes, de lucht in..." sprong Marco met zijn handen omhoog naar voren in een poging om leuk te doen. Na een algemeen onuitgesproken "OMG" door de rest van de groep kroop Marco snel weer terug onder de steen in zijn kantoor. De rest ging ook maar aan het werk, want er werd niet meer gescholden ofzo.

Mieke van de huishoudelijke dienst heeft de kroonkurken opgeruimd en in een zakje gedaan. Dirk-Jan kwanm haar op de gang tegen en zei "Geef maar hier meid, ik gooi ze wel voor je weg" terwijl hij het zakje van haar overnam. Geen idee wat hij nu weer in zijn schild voert

Helaas waren de kroonkurken alweer verwijderd voordat Sjaak en Diane op hun plek terug waren

Door al die dwaze tussenacties kom ik er maar niet aan toe om het gesprek tussen Dirk-Jan en Jean-Paul hier neer te plempen
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Goed, het Dirk-Jan en Jean-Paul verhaal. Dirk-Jan verzocht op he einde van de meeting om een gesprek met Jean-Paul. Ik kan redelijk met Dirk-Jan overweg en hij vindt het ook heerlijk om erkenning te krijgen voor zijn streken, dus hij heeft me in geuren en kleuren verteld wat ze daar hebben besproken. Voor de goede orde, dit vond dus vanmorgen voor het sixpack en kroonkurkenincident plaats.

Het vond plaats in het kantoor van Jean-Paul. Dirk-Jan begon het gesprek. "Tja, jean-Paul, ik weet niet goed hoe ik het je moet zeggen... maar ik kan jou als manager wel in vertrouwen nemen?" vroeg hij met een bezorgde blik. "Dat weet je, Dirk-Jan, daar ben ik voor in het crisiteam geplaatst he. Vertel, wat is er?" zei Jean-Paul terwijl hij een slok van zijn koffie naar binnen slurpte. "Ik weet niet zo goed waar te beginnen," roerde Dirk-Jan in zijn kopje, "Het gaat tenslotte wel om collega's he... Maar goed. Je weet dat Sjaak een, laten we zeggen, redelijk drankprobleem heeft he?" - "Dat is bekend." - "Nou, dan weet je mischien ook dat dat voortkomt uit zijn relationele sfeer." - "Hoe bedoel je?" Vroeg Jean-Paul verbaasd. "Je weet dat Sjaak niet getrouwd is en geen vriendin heeft." antwoordde Dirk-Jan "Ja dat klopt, ik heb hem ook nooit horen praten over zoiets als een relatie ofzo." - "Nee, nou goed," vervolgde Dirk-Jan zijn verhaal met een sombere ondertoon, "Nu wil het feit dat Sjaak en Diane een kortstondige, maar heftige relalie hebben gehad." Jean-Paul verslikte zich in zijn koffie. "Pfrt, wat? Die twee? Een relatie zeg je?" - "Jazeker wel. Afgelopen zomer. Toen het zulk lekker weer was buiten en we dat uitstapje naar de efteling hadden. Weet je nog?" - "Ja, maar Diane is getrouwd! Dus daar geloof ik niets van!" - "Geloof het maar," ging Dirk-Jan met zijn verhaal, "Je weet toch nog wel dat we hun een tijdje hebben lopen zoeken? Tot we hen samen tussen de boskabouters uit zagen komen lopen." Jean-Paul zat aan zijn kin en fronste zijn wenkbrouwen. "Ga door." - "Okee. We waren allemaal verbaasd dat Sjaak ineens zo vrolijk deed, zo was hij anders nooit." - "Nee, inderdaad." - "En dat zou ook verklaren waarom Sjaak afgelopen maandag zo om de nek van Diane heeft gehangen, hij kan haar blijkbaar nog steeds niet vergeten, die arme ziel." - "Nou vraag ik je... Sjaak en Diane samen..." fluisterde Jean-Paul terwijl hij steeds verder voorover gebogen ging zitten. "En," vervolgde Dirk-Jan zijn verhaal, "dat zou ook verklaren waarom Diane zo heftig reageert op Sjaak. Die wil haar relatie beschermen!"

Jean-Paul zweeg en veegde het zweet van zijn voorhoofd. "Diane en Sjaak... Wie had dat gedacht... Bedankt dat je me dit verteld hebt, Dirk-Jan, dat maakt de zaak een stuk duidelijker. Ik zal beide personen straks spreken en dan zullen we er vast uit komen." Dirk-Jan verliet het kantoor.

Ik kwam Dirk-Jan bijna proestend op de gang tegen. "En, salarisverhoging gehad?" grapte ik. "Nee" zei hij, en hij vertelde me het hele verhaal. Dat dus compleet gelul van Dirk-Jan is, maar straks als Sjaak en Diane bij elkaar geplaatst worden weer waarschijnlijk voor de nodige sensatie gaat zorgen. Ik hoorde Dirk-Jan met open mond aan. "Man, ben je wel goed snik?" - "Geen probleem, er zullen geen dooien vallen, dat beloof ik." Lachend liep hij verder naar zijn kantoor. Ik staarde hem verbijsterd na. Voordat ik er ook de enorme humor van begon in te zien
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nu kan ik me herinneren dat Sjaak en Diane vorig jaar inderdaad met elkaar opgetrokken hebben op de efteling. Maar een relatie, nee

Sterker nog, Sjaak en Diane zijn beide van die types, daar wil je geen relatie mee.

Ongelooflijk hoe overtuigend die Dirk-Jan soms kan zijn
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
Van het gesprek tussen Jean-Paul, Sjaak en Diane hebben we niets meegekregen. De deur was dicht In elk geval gebeurde na ongeveer 4 minuten het volgende.

(gestommel in het kantoor) We hoorden iemand zijn of haar stem verheffen, we weten niet wie. Op een gegeven moment vliegt de deur open en komt een woedende Sjaak naar buiten gestormd. "WEL GRDVR! Ellendige hoeah!" (Sjaak praat een beetje Haags) Loopt zo door naar zijn kantoor, pakt daar zijn spullen en verlaat woedend het pand, zijn collega Hans verbijsterd achterlatend.

Ook Diane, die aarzelend naar haar kantoor liep, was niet in een opperbeste stemming. Geen huilie deze keer, doch wel ontdaan. Ze leek notabene helemaal niet kwaad ofzo. Achter haar aan kwam Jean-Paul naar buiten. Hij had een geweldig rood hoofd en veegde het zweet van zijn voorhoofd.

Ik liep naar hem toe. "Je ziet er niet goed uit, kerel. Samen even bakkie doen?" Bood ik aan, hulpvaardig als ik ben Samen liepen we naar de koffieautomaat. "Ik... Ik begrijp er niets van, Vogeltjesdans (fictieve naam), ik heb toch alleen maar geprobeerd om het uit te praten met die twee... Ik begrijp nou werkelijk niet wat er mis is gegaan..." - Kalm aan," suste ik hem, "Neem eerst eens een bak koffie en vertel me dan eens wat er gebeurd is."

Jean-Paul begon te vertellen. "Nou," zei hij, "Ik heb hen verteld dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen (ik kon mijn lachen bijna niet verbergen ) dat er tussen beiden nog iets meer gaande was dan alleen maar het conflict van afgelopen maandag." - "O? Wat dan? dan weet je meer dan ik." lulde ik erop los. "Ja, het is mijn vak om meer te weten," leuterde hij verder, "alleen pakte dat hier zo goed uit." - "Maar wat is er gebeurd dan?" vroeg ik hem. "Dat kan ik je niet vertellen, dat is prive." antwoordde Jean-Paul terwijl hij zich achter een slok koffie verschool. "Komop Jean-Paul, je kunt het me best vertellen! Je weet dat ik met zoiets niet te koop loop." Jean-Paul aarzelde even. "Nou... Het betreft een precaire zaak... Sjaak... Sjaak en Diane... die hebben..." - "Een relatie?" onderbrak ik hem. Jean-Paul keek geschrokken op. "Hoe weet jij dat?" - "Iedereen weet dat hier" - "Nee!" - "jawel, oud nieuws hoor. Sinds vorig jaar op de efteling weet iedereen dat hier." sloeg ik een slag in de rondte, gevolgd door een slok koffie. "Dat ik dat niet heb zien aankomen..." - "Dat had de beste kunnen overkomen, Jean-Paul. Je hebt het veel te druk. Maar wat was er nou precies gebeurd?"

Jean-Paul vervolgde zijn verhaal. "Ik heb hen van mijn bevindingen op de hoogte gesteld en dat ik wist dat er tussen beide iets gaande was. En dat het me het beste leek dat ze dat beiden open en bloot zouden uitpraten, hier op het kantoor, zonder al dat personeel erbij." Hij nam nog een nieuwe kop koffie uit de automaat. "Afijn," vervolgde hij, "Beiden ontkenden dat er iets tussen hen was. Ik heb hen nogmaals benadrukt dat ze zich daarvoor niet hoefden te schamen en dat er op mijn kantoor niet geoordeeld werd." Ik nam zelf ook nog een kop koffie en hoorde het verhaal glimlachend aan. "Diane noemde Sjaak zelfs weer een viezerik," vervolgde Jean-Paul zijn verhaal, "toen ik aangaf dat zijn actie van maandagmorgen met deze achtergrond des te begrijpelijker was geworden. Daarop is Sjaak zo kwaad geworden dat hij ineens opstond en is vertrokken. Ik weet het niet meer. Wat kan ik nu nog doen?" - "Voorlopig even niets. Maak je geen zorgen, Jean-Paul. Laat het voor nu even zakken, en neem een lang weekend. Binnenkort hebben we het teambuildingsweekend." - "Bedankt voor je advies, Vogeltjesdans," nam Jean-Paul afscheid toen hij naar zijn kantoor liep, "En voor je luisterend oor." Ik:
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kan ik het helpen dat ik zo slecht ben en zo af en toe van een relletje hou
Vrijdag 25 Augustus 2006:
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is weer vrijdag! Jean-Paul heeft vrij genomen vandaag en de sfeer is opperbest. Hoe de sfeer bij Sjaak en Diane is, weet ik niet, ik heb nog niet gekeken en ik ben ze ook niet tegengekomen alles nog niet genoeg was, stonden Marco de stagiar, Taeke en Evert van finance daar luchtgitaar te spelen a la ZZ-top! Voor degenen die niet weten wat ZZ-top is:

De baarden hebben ze echter niet, alsook de donkere brillen en cowboyhoeden.

Hilariteit alom dus Voor je het weet krijgen we een Sjaak en Diane karaoke bar. Ik hoop dat Jean-Paul maandag ook nog weg blijft Ik vraag me af of we hem niet een weekje of drie naar een bungalowpark kunnen sponsoren
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zojuist zijn Taeke, Marco, Evert en Dirk-Jan in polonaise naar de kantine gelopen

Diane was zoals gewoonlijk niet te spreken over dat gedrag Ze zal maandag wel het een en ander aan Jean-Paul rapporteren
Vervolg:
Sjieke Sjaak en Dirty Diane deel 4
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Pffft, er wordt met suikerzakjes gegooid hier Nu wordt het toch wel erg kinderachtig. Dat ze in de kantine zakjes melkpoeder deden uitblazen naar andere collega's is tot daar aan toe (en een stof dat dat gaf!), maar als je constant suikerzakjes om je oren krijgt is dat niet bijzonder tof.

De pauze stond dan ook geheel in het teken van humor. Schuine moppen over en weer, liefst zo Diane-onvriendelijk mogelijk, en Sjaak die flink werd opgepept door Dirk-Jan. "Hee Sjaak, ouwe rukker, hoe ist?" - "Bwoah, gaat wel." - "Zeker weten? Je ziet er een beetje sip uit jongen! Ga je een keer mee naar de hoeren" (iedereen grinneken). "Dat doet het secretariaat niet meer, dat weet je toch." riep Evert van de afdeling finance er achteraan (iedereen schateren).

Deze hilariteit bleef natuurlijk niet onopgemerkt door de kudde dames van het secretariaat die zo met een half oor onze tafel zaten af te luisteren. Blijkbaar had een van hen, Linda (fictieve naam) de laatste opmerking over hoeren/secretariaat gehoord want ze stapte op ons af. "Wat hoorde ik nu net, iets over hoeren bij het secretariaat?" vroeg ze met een ijzig gezicht. Het geschater verstomde tot een enkel gegrinnik. Diverse collega's van andere tafels keken om. "Nou?" vroeg Linda weer, "Wat was dat nou van die hoeren?" - "Hoeren? Waar? Waar?" probeerde Marco leuk te zijn, voordat een kwade blik van Linda hem zijn domme kop deed houden en half onder de tafel deed wegglibberen. "Nou?" drong Linda nog een keer aan. "Ik kan je wel een adresje geven hoor," antwoordde Taeke doodserieus, "ik weet alleen niet of die lesbisch doet". Iedereen lachen. "Ach man! Stelletje eikels!" siste Linda terwijl ze zich omdraaide en terug naar haar tafel liep. "Ga toch krassen! Dan win je nog eens wat!" riep Evert haar nog na

Kortom, we vermaakten ons wel in die kantine. Ondertussen was er een redelijke stofwolk opgetrokken van melkpoeder, hetgeen niet onopgemerkt was gebleven door de huistuinenkeukenlesbo Marieke (fictieve naam) van het restaurant. Ze liep snel alle tafels af om daar de overgebleven zakjes melkpoeder te confisqeren en te redden van acute verspreiding door de kantine. Toen liep ze langs de tafel van Diane. Aan de tafel naast haar zat Jaap (fictieve naam) van het facilitair bedrijf. Nu is Jaap altijd al een relneger geweest (een neger die Jaap heet ) en hij kon het dan ook niet laten om Marieke, die dus pot is, met een vingervlugge beweging in haar kont te knijpen toen ze tussen de tafels door liep. Ze draaide zich geschrokken om. Voor de rest in de kantien het goed en wel in de gaten had, wezen Jaap en twee van zijn collega's naar Diane, zo van "Zij daar! Zij heeft het gedaan! Zij daar, met die lelijke blouse!" Verrast keek Marieke naar Diane. Uit haar blik sprak iets anders dan verontwaardiging. Diane zat met haar mond vol tanden (en aarbeienyoghurt) en kon geen woord uitbrengen. Na dit intiem moment tussen beide dames ging Marieke weer verder met haar melkpoederzakjesophaalronde.

Inmiddels zijn we weer terug op ons kantoor. Samen met Jaap en Dirk-Jan ben ik aan het bekijken of we een leuke poets kunnen bakken voor volgende week.

O ja, het teambuldingsweekend is trouwens ook bekend! Het wordt een weekendje expeditie Robinson in de Ardennen. Je weet wel, kampvuurtje maken, bruggetje over een riviertje bouwen, vlotvaren, mountainbiken, struikschijten enz. Ik hoop dat Diane en Sjaak zich ook inschrijven
Maandag 28 Augustus 2006:
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vanmorgen kwam Dirk-Jan even naar me toe. "Spoedoverleg! Top secreet!" - "Zo, salarisverhoging gehad, Dirkie?" vroeg ik. "Nee joh, maar kom zometeen even samen op MSN." antwoordde Dirk-Jan met een samenzweerderig lachje op zijn smoel. "MSN? Wat is er mis met de koffieautomaat?" - vroeg ik weer. "Zoals ik al zei, top secreet. Voeg me toe met darkdorkdirk@msn.com, dan zie ik je zometeen wel." - "Nou, okee dan." Aldus verliet Dirk-Jan de kamer en ging ik nog maar eens koffie halen, mijn vijfde kop alweer. Zometeen maar eens toevoegen en kijken wat hij te zeggen heeft.

MSN adressen zijn fictief
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Jaap, Marco en Dirk-Jan zaten al samen in groepsgesprek toen ik erbij kwam. Hierbij het gesprek.

Jaap: ej e ouwe rukker
marco:
ik: dag waarde collegae, wat was er zo dringend dat het niet bij 4.10 kon?
marco: haha
jaap: nou dat moeten we daar niet vertellen
dirk-jan: hoi V, ik zal je vertellen wat we gaan doen
ik: nou laat es horen dan
dirk-jan: je weet van vorge wek
dirk-jan: +e
dirk-jan: toen diane de restaurantpot in haar kont gknepen zou hebbe
ik: ja, en?
dirk-jan: nou daar gaan we op voortborduren
ik: o leuk, vertel eens?
marco: ja dirk, VERTEL VERTEL VERTEl!
dirk-jan: nou jaap gaat as we speak een grote reep chocolade halen bij de esso
dirk-jan: en dan doer hij daar
dirk-jan: een grote rode strik op
dirk-jan: met een kaartje
dirk-jan: en nou ag jij raden wat daarop staat!
ik: nou, ik weet niet eens voor wie die reep chocolade is.
dirk-jan: tuurlijk wel! dat is toch wel duideljk
jaap: loser
ik: hey, watch it he
marco: voor marieke natuurlijk
ik: ach, met afz. diane zekers?
marco: huhuh
dirk-jan: ja, maar dat is nog niet alles... we pakken een van de kaartjes van sjaak heh heh
dirk-jan: knippen we zo een beetje zen naam d'r vanaf
dirk-jan: maar wel nog mer zijn telefoonnummer
dirk-jan: heh heh
jaap: en dat lijkt het net oz alsog die sjaak een stuk choc aan marieke geeft maar dan emt de naam van diane erop
marco: huhuh
ik: ??? en dat is dermate gevoelig dat het niet bij de koffieautomaat kan?
jaap: ja ben daar gek
marco: MSN kan tenminste niemand meelezen
ik:
ik: okee ga die reep halen dan
jaap: ben al weg
dirk-jan: goed plan he?
ik: masterlijk
dirk-jan: maar niemand iets vertellen he?
ik: als het graf, je kent me toch?

Tot zover het intieme, o zo top secreete MSN gesprek. Het onderwerp is leuk, maar waarom dat nou allemaal zo geheimzinnig moet...

eigenlijk zijn het best wel schoften
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Whehehe Nadat Jaap de chocoladereep had gehaald, Marco een kaartje van Sjaak had gepikt, dit had voorzien van de woorden "XXX Diane", en Dirk-Jan rond 10:30 de bomb in position had geplaatst in het pottenhol waar Marieke doorgaans verblijft als ze niet aan het koken of schoonmaken is, was het afwachten

We zaten in de kantine met zijn allen gezellig aan de tafel. In het selecte gezelschap van Dirk-Jan, Marco, Jaap en Taeke vlogen de grappen ons weer om de oren. Tussen twee slokken drinkyoghurt met frambozensmaak door zag ik Marieke, de huistuinenkeukenlesbo van het restaurant, al regelmatig vanuit de keuken richting de tafel waar het secretariaat plaats had genomen gluren. Ik stootte Taeke aan. "Hee kijk, die Marieke, die kijkt wel erg vaak de kantine in he?" - "Ja nou je het zegt, ik denk dat we de ketting nog maar wat moeten inkorten", aldus Taeke. Whehehe alom in de groep dus. Verder gebeurde er niet zoveel in de kantine en dus besloten wij om buiten nog even een sigaretje te roken ofzo. Ik rook zelf niet, maar voor de gezelligheid inhaleer ik altijd lekker mee.

Inmiddels was de kantine redelijk leeg, wat heet, alleen het secretariaat zat nog aan pakken karnemelk te lurken (luie donders! ). De kantine ligt naast de ingang aan de voorzijde, en dus konden wij het een en ander zien gebeuren van buiten. Marieke zag haar kans schoon. Met een blij gezicht en de keurig ingepakte reep chocolade met het kaartje er nog aan liep ze naar de tafel waar Diane nog aan haar broodje zure zult zat te knagen. Marieke stapt zo heel parmantig naar Diane toe, buigt zich van achteren naar haar toe, zegt een paar woorden e
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_41468983
zegt een paar woorden e.......

Wat E

Verder
gebruiker 2609 is een stom ventje
pi_41468987
tvp
pi_41469050
jaaa update *o*
morgen maar weer afwachten

(toch geen TVP he :x)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_41469364
De rest van de OP
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Whehehe Nadat Jaap de chocoladereep had gehaald, Marco een kaartje van Sjaak had gepikt, dit had voorzien van de woorden "XXX Diane", en Dirk-Jan rond 10:30 de bomb in position had geplaatst in het pottenhol waar Marieke doorgaans verblijft als ze niet aan het koken of schoonmaken is, was het afwachten

We zaten in de kantine met zijn allen gezellig aan de tafel. In het selecte gezelschap van Dirk-Jan, Marco, Jaap en Taeke vlogen de grappen ons weer om de oren. Tussen twee slokken drinkyoghurt met frambozensmaak door zag ik Marieke, de huistuinenkeukenlesbo van het restaurant, al regelmatig vanuit de keuken richting de tafel waar het secretariaat plaats had genomen gluren. Ik stootte Taeke aan. "Hee kijk, die Marieke, die kijkt wel erg vaak de kantine in he?" - "Ja nou je het zegt, ik denk dat we de ketting nog maar wat moeten inkorten", aldus Taeke. Whehehe alom in de groep dus. Verder gebeurde er niet zoveel in de kantine en dus besloten wij om buiten nog even een sigaretje te roken ofzo. Ik rook zelf niet, maar voor de gezelligheid inhaleer ik altijd lekker mee.

Inmiddels was de kantine redelijk leeg, wat heet, alleen het secretariaat zat nog aan pakken karnemelk te lurken (luie donders! ). De kantine ligt naast de ingang aan de voorzijde, en dus konden wij het een en ander zien gebeuren van buiten. Marieke zag haar kans schoon. Met een blij gezicht en de keurig ingepakte reep chocolade met het kaartje er nog aan liep ze naar de tafel waar Diane nog aan haar broodje zure zult zat te knagen. Marieke stapt zo heel parmantig naar Diane toe, buigt zich van achteren naar haar toe, zegt een paar woorden en voordat Diane er erg in heeft zoent Marieke Diane zo op haar wang! Diane reageerde als door een bij gestoken en stond snel op. Afwerend keerde ze zich tegen Marieke, die nog steeds stond te glimlachen maar toch enigszins verbaasd leek over de afwijzende reactie van Diane

Hilariteit alom. Wij konden onze pret niet op aan de buitenkant waar wij het gebeuren met grote ogen stonden te aanschouwen. "Snel, kom naar binnen, dan kunnen we horen wat er gezegd wordt!" riep Marco. Wij naar binnen, strategisch achter een hoek blijven staan zodat wij niet gezien zouden worden maar wel alles konden horen wat er gezegd werd.
"... voor gezaik, doe jai toch niet!" zei Chili tegen Marieke, die achter de kudde van het secretariaat het restaurant uithuppelde. "Hoezo? Diane heeft me toch zelf laten weten dat ze me... eh..." - "Hoezo? Wat heb ik laten weten dan?" reageerde Diane kwaad. "Nou hier... deze reep chocolade. En dat kaartje erbij dat van jou afkomt." - "Dat is helemaal niet van mij! Laat zien!" Woedend rukte Diane het kaartje van de reep chocolade af, die daardoor op de grond viel en in 2068 stukjes brak. "Grdvr! 5 euro 75!" gromde Jaap binnensmonds. "Hou je bek, uil, dadelijk horen ze ons!" fluisterde Dirk-Jan.

Anyway, toen Diane het kaartje nader bestudeerde zag ze - zoals gepland - het telefoonnummer dat erop stond. De naam van de kaartjeshouder - Sjaak dus - was er dankzij vakwerk van Marco zorgvuldig van afgeknipt. Diane liep met het jaartje naar de receptie, waardoor wij weer naar buiten moesten om niet gezien te worden. Diane nam daar een toestel, tikte het nummer in, en tokkelde ongeduldig met haar vingers op de balie tot er iemand op zou nemen. Toen dat gebeurde ontplofte ze. "WAT? Jij vuile schijnheilige kl**tzak! Wacht to ik jou in je vingers krijg!" Het hele secretariaat, gevolgd door lesbo Marieke, stormde de trap op. Toen ben ik hen helaas uit het oog verloren

I love it when a plan comes together
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee, het verhaal. Het heeft een beetje vertraging opgelopen wegens problemen elders, en ik moet af en toe ook nog een stukje werken, maar goed. Hier volgt het verhaal van Evert, die wel al op zijn afdeling terug was.

Diane rende dus, gevolgd door de rest van het secretariaat en huistuinenkeukenlesbo Marieke, de trap op naar het kantoor van Sjaak. Nu wil het toeval dat de dame van de receptie het een en ander aan Sjaak heeft doorgegeven, zo van "Pas op want Diane wil je weer eens de nek omdraaien" In plaats dat die sukkel nu maakt dat hij wegkomt, nee, Sjaak doet zijn deur dicht en omdat die deuren niet afgesloten kunnen worden, barricadeert hij de deur met zijn bureaustoel

Eenmaal bij het kantoor aangekomen ziet Diane dat het kantoor dicht is. Ze rammelt aan de klink, slaat en schopt tegen de deur en schreeuwt "Vuile kl**zak! Doe open! Ik krijg je wel, ongeloofljik stuk zakkenwasser!" De overige dames schelden mee. "Hond! Natte riem! Lege lollie!" (aldus de woorden van Evert ) Diane begint met haar schouder tegen de deur te bonken. Dat helpt natuurlijk geen zier want Diane is een slappe doos en dus wordt er gezocht naar zwaardere middelen om Sjaak uit zijn hol te krijgen. In dat kader kijkt Chili de gang rond en ziet een trolley met gebruikte kopjes koffie bij de koffieautomaat staan, bestemd voor eenvoudige afvoer naar de vaatwasser.

Chili rent naar de trolley toe en sleurt het ding mee naar het kantoor van Sjaak. "Diane! Kaik hier!" -"Ja, goed zo! Kom hier met dat ding! Komop meiden, met zijn allen! Een, twee, drie..." Drie dames, waaronder Diane en Chili grijpen de trolley stevig vast, nemen een aanloop en rennen vervolgens in volle vaart met dat ding tegen de deur van Sjaak zijn kantoor! Normaal gesproken krijg je de deur wel met zo'n actie open, ware het niet dat Sjaak uit puur lijfsbehoud zijn deur nog eens extra had gebarricadeerd met het ladeblok van zijn bureau. Het overduidelijke gevolg was dat de trolley geheel onverwacht tegen de deur tot stistand kwam. Hetgeen weer tot gevolg had, dat zowel Diane, Chili en de andere dame compleet over de trolley op de grond kletterden! Pats, boem, auw. Hysterie alom. Huilen, krijsen, je weet wel, waar vrouwen goed in zijn.

Inmiddels kwamen wij de afdeling opgelopen (natuurlijk net doen alsof wij van niets wisten ) en namen het geheel, een prettige ogende chaos met huilende dames, in ogenschouw. Dirk-Jan nam het woord. "Maar meiden, wat is er gebeurd? Is de derde wereldoorlog uitgebroken?" De dames kregen geen woord uitgebracht. Diane en chili zaten huilend op de grond, Marieke stond met haar hoofd in haar handen te grienen alsof de lesbotuinbroeken waren uitverkocht en de overige dames stonden er wat verdwaasd bij.

Dirk-Jan, Evert en Jaap brachten de dames naar hun kantoor. Marco ging wat koffie voor hen regelen. Ik klopte voorzichtig op de deur van Sjaak zijn kantoor. "Sjaak? Hallo? Vogeltjesdans hier, het is voorbij, je kunt tevoorschijn komen hoor." Er volgde wat gestommel. "Hallo Vogeltjesdans," deed Hans de deur open, "is het voorbij?" - "ja hoor," antwoordde ik, "De dames zijn zwaar depressief afgevoerd. Waar is Sjaak?" Hans wees naar een hoekkast met archiefmappen. En helemaal onderin zat Sjaak, die zich tussen een rij hangmappen had verstopt. Ik wist niet dat iemand zich zo klein kon maken

Ik heb Sjaak maar via de achteruitgang naar buiten begeleid Hij nam de rest van de dag verlof, zei hij. Morgen heeft hij echter geen kans op verlof omdat zijn collega Hans dan naar de dokter moet, dus dat wordt peentjes zweten voor Sjaak
Zondag 3 September 2006:
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ben net terug Want wat hebben wij inderdaad gehad? HET TEAMBUILDINGSWEEKEND! En ja beste lezers, dat was me weer een verhaal waard. Maar nu ga ik dat niet typen want ik ben net terug van een driedaagse bende in het gezelschap van soeplullen, en ik ben eigenlijk erg moe en dus wil ik gaan slapen.

Verder wil ik me nog excuseren voor mijn afwezigheid. Maar er rees het vermoeden dat er het een en ander naar buiten werd gebracht en dus heeft systeembeheer auditing op de ISA server aangezet. Dus even niet posten Gelukkig werk ik ook bij de afdeling systeembeheer en als zodanig weet ik te vertellen dat de auditing morgen wordt opgeheven Dus morgen meer

[ Bericht 5% gewijzigd door Jegorex op 04-09-2006 00:29:53 ]
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  maandag 4 september 2006 @ 00:22:40 #6
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41469534
als trouw lezer van de vorige delen plant ik hier ff een TVP
ik ben lief :)
  maandag 4 september 2006 @ 00:23:13 #7
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41469547
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:03 schreef brood_korst het volgende:
zegt een paar woorden e.......

Wat E

Verder

teveel tekens voor de OP
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_41469580
Is dat je levensverhaal?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_41469710
yes hebben we teminste morgen weer een verse update
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  maandag 4 september 2006 @ 00:36:18 #10
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_41469867
Deze soap zou de redding van Talpa kunnen zijn
pi_41470128
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:36 schreef Sh0g het volgende:
Deze soap zou de redding van Talpa kunnen zijn
Jij wilt dat Talpa word gered?/?////??
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_41470179
deze reeks dirk-jan held!!
  maandag 4 september 2006 @ 00:59:12 #13
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_41470363
And the peasants rejoiced!
Nee jij bent lekker. =X
  maandag 4 september 2006 @ 01:00:07 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_41470382
tieten, vagina's en penissen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!fotograaf maandag 4 september 2006 @ 01:25:14 #15
151126 angel008
pi_41470922
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:22 schreef A_L_N_F het volgende:
ben met hem
  Moderator / Redactie FP maandag 4 september 2006 @ 02:42:21 #17
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_41472174
OMG wat is dit SCHITTEREND
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_41472439
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:22 schreef A_L_N_F het volgende:
pi_41472593
Je moet scriptschrijver van een soap worden.
pi_41472761
edit
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_41473142
tvp
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_41473497
TVP
  maandag 4 september 2006 @ 08:48:53 #23
102768 EvilThijn
Best lief mits bier
pi_41473925
Aah maandagochtend. nieuwe week. Kan niet wachten op de update
"The assumption is the mother of all Fuck-ups"
"I wanna hurt you just to hear you screaming my name"