Pffft, wat een gelul daar in die meeting
![]()
Over het "personele probleem" rond de afdeling secretariaat en boekhouding.
Zonder dat er namen zijn genoemd (die wist iedereen toch al
![]()
) is medegedeeld dat er nu een onwenselijke situatie is ontstaan die voor geen van de partijen wenselijk danwel positief is. Er dient derhalve door het management te worden toegezien en waar nodig opgetreden tegen signalen die duiden op een verdere verstoring van de arbeidsrelatie tussen de afdelingen secretariaat en boekhouding. In dat kader zijn de volgende zaken besloten:
- betrokken personen dienen hun werkzaamheden op de normale wijze te hervatten zonder zich nog langer bezig te houden met randzaken die niet direct werkgerelateerd zijn.
- indianenverhalen (er werd al snel "in Diane?" geroepen in de meeting
![]()
) bij de koffieautomaat of elders zijn niet wenselijk en daar zal door het management op worden gelet.
- grappen met Heineken vlaggen of andere drankgerelateerde produkten zijn uitdrukkelijk niet gewenst en er zal tegen opgetreden worden.
- in een nader overleg zullen betrokken personen op een nader te bepalen tijdstip gehoord en bij elkaar gebracht worden om de lucht te klaren ("Dranklucht zeker" werd geroepen van achter uit de zaal).
- Mensen die nog vragen hebben over deze situatie of anderszins moeite hebben ermee om te gaan, kunnen hiervoor terecht bij het inderhaast opgericht crisisteam, bestaande uit de manager van de afdeling en een medewerker van interne zaken
![]()
Tot zover geen probleem. Totdat een van de dames van het secretariaat (ik weet niet zeker of het Chili was) aan het begin van de vragenronde riep "En Sjaak dan? Wordt die kerel dan niet voor zijn gedrag bestraft!" Hierop ontstond gemompel in de zaal en vertrok menigeens gezicht in een grimas van verontwaardiging. "Rustig mensen, even rustig blijven, dan kan ik zonder man en paard te noemen antwoorden op de gestelde vraag." Verhief de medewerker van interne zaken zijn stem. "Het is inderdaad zo dat na gehoord te zijn betreffende personen op hun gedrag en verantwoordelijkheid zijn gewezen en dat er waar nodig corrigerende actie is geweest. Dezelfde verantwoordelijkheid vragen wij nu ook van jullie door gewoon weer aan het werk te gaan en de situatie niet verder te laten escaleren."
Diane stond op. "Corrigerende actie m'n reet!" (iedereen lachen) "Als jij het goedpraat wat meneer daar heeft gedaan," (Diane wees naar de manager Jean-Paul) "keur je gewoon goed wat die man heeft gedaan! Dat pik ik niet! Dat kan gewoon niet!" schreeuwde ze bijna hysterisch. Sjaak draaide zich nu naar haar om. "Diane, ik..." - "En jij moet je bek houden! Jij hebt al genoeg gedaan!" Snikkend zakte Diane op haar stoel in elkaar, ondersteund door Chili en een andere dame van het secretariaat. Een collega van de tafel naast haar bood haar een pakje tissues aan, die Diane allemaal inpikte.
Dirk-Jan stond nu op van zijn stoel, en zei "Beste Jean-Paul, ik denk dat deze meeting nu lang genoeg heeft geduurd. De emoties lopen hoog op en zoals je ziet wordt de sfeer er niet beter op. Ik wil je zometeen trouwens graag nog even spreken, kan dat?" En dus werd de meeting beeindigd
![]()
Inmiddels zit iedereen weer op zijn plek en hoor je alleen nog gefluister op de gang. Zelfs bij de koffieautomaat staat niemand
[ Bericht 1% gewijzigd door vogeltjesdans op 23-08-2006 15:45:03 ]