Diane en Sjaak zijn weer op kantoor
![]()
Er wordt natuurlijk veel gegniffeld over die twee. Zoals ik al eerder zei heeft Diane eigenlijk alleen maar de steun van de dames in het secretariaat. Ze staat nog steeds veel te klagen bij de koffieautomaat. Dirk-Jan, een joviale medewerker van finance, heeft even met haar gekletst en haar uitgevraagd waarover ze nou eigenlijk zo boos is.
"Nou", zegt ze, "Ik ben met name zo gepikeerd omdat die kl**tzak van een Sjaak niet bestraft is voor zijn gore gedrag. En dat ik Jean-Paul (manager) maar niet aan het verstand krijg gebracht wat voor een el-len-dig gevoel dat nu is, dat ik de hele dag met die l*l in een gebouw moet samenwerken! NIet normaal! Vind jij dat normaal, Dirk-Jan? Nou? Niet normaal toch?" in een wanhopige poging om bij een andere afdeling enige steun te verwerven.
Nu is Dirk-Jan nogal een opstoker en houdt hij wel van een relletje. Wat hij zegt moet je dus nogal eens met een korreltje zout nemen. Doe je dat niet, dan raak je betrokken in allerlei verhalen en geruchten die gewoon niet waar zijn. Afijn, Dirk-Jan kijkt even om zich heen en buigt zich zo voorover naar Diane: "Nou, ik weet het niet, Diane... Maar het lijkt erop dat jij als de aanstichtster van dit alles wordt gezien!" Diane schrikt zich een hoedje. "Hoezo? Wat is er aan de hand dan?" vraagt ze verbijsterd. "Nou, Diane, ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar valt het je niet op dat Sjaak deze morgen al een paar keer bij Jean-Paul is geweest? En niet om zijn ontslagbrief op te halen als je het mij vraagt." antwoordde Dik-Jan terwijl hij nog een slok koffie nam. "Ik denk zelfs dat die twee dikke maatjes zijn," vervolgde hij zijn verhaal, "of is jou ook niet bekend dat die twee gisteravond samen lekker hebben doorgezakt? Iedereen weet dat hier."
Diane's verbijstering maakte plaats voor verontwaardiging. "Ik ga er meteen wat aan doen," fluisterde ze samenzweerderig tegen Dirk-Jan, "Nu begrijp ik waarom die Sjaak er niet uit vliegt! Hartstikke bedankt, Dirk-Jan!" Dirk-Jan bleef met een vette grijns achter bij de koffie-automaat terwijl Diane op hoge poten naar het kantoor van Jean-Paul de manager stapte. De deur van het kantoor van Jean-Paul stond open, zodat diverse mensen in de directe omgeving van het gesprek konden meegenieten. "Waar ben jij mee bezig! Een beetje schijnheilig zitten doen met je boekhoudersvriendje he! Wat ben jij eigenlijk voor iemand! Weet je wel wat..." Jean-Paul onderbrak haar. "Rustig! Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt! Ga eerst eens rustig zitten en vertel me wat er nou weer aan de hand is." Diane sloeg door. "RUSTIG? En jij hebt geen flauw idee he? Ik zal je eens rustig! Wacht maar!" Bam, deur dicht
![]()
Nu zit Diane dus op haar kantoor achter gesloten deur en niemand durft in haar buurt te komen. Vermoedens rijzen dat ze aan het mailen is met de directeur
![]()
hetgeen geen echt soepele actie is als je zo overstuur bent.
Dirk-Jan heeft me zijn actie zojuist verteld. Mensen die hem kennen weten wat voor onzin hij af en toe uitkraamt, maar voor anderen met een minder gevoelige sociale antenne komt het allemaal heel serieus over. Anyway, de sfeer wordt er niet beter op, maar wel leuker