Met een mooie vraag...quote:Op zondag 3 september 2006 14:43 schreef dolle_hond het volgende:
mooi topic
2=quote:
quote:refereert aan de gedwongen herplaatsing van de Cherokee indianen naar het westen van de Verenigde Staten in 1838, wat resulteerde in de dood van naar schatting 4000 Cherokees.
quote:Op zondag 3 september 2006 15:07 schreef Grobbel het volgende:
Trail of Tears, lijkt me.
Que?quote:
Oja! Da's waar ook, ik wilde geen antwoord maar een plaatje. Snel dus!quote:Op zondag 3 september 2006 15:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Que?![]()
Ik kom ook maar net binnenrollen, zag dat er een vraag open stond. Heb verder niet naar het eisenpakket gekeken. :[
zoiets?quote:Op zondag 3 september 2006 15:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Oja! Da's waar ook, ik wilde geen antwoord maar een plaatje. Snel dus!
Oja! Superplaat, The Neon Golden!quote:Op zondag 3 september 2006 15:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Notwist
Plaatje is vooral vaak langsgekomen in de triviareeks in 2003, maar het lijkt er toch op dat velen de band gewoon volledig vergeten hebben.quote:Op zondag 3 september 2006 15:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Notwist
Nee.quote:Op zondag 3 september 2006 15:48 schreef belsen het volgende:
Waren het oorspronkelijk trompettisten?
Correct.quote:Op zondag 3 september 2006 15:55 schreef Grobbel het volgende:
Afkomstig uit New Orleans?
Wilde gok na het zien van de naam van Wynton Marsalis.quote:
en ik was er weer eens nietquote:Op zondag 3 september 2006 15:58 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe vraag:
Noem drie bekende bands waar Tanya Donelly een "founding member" van was.
Ik vond destijds het album tegenvallen ten opzichte van het optreden op Pukkelpop...quote:Op zondag 3 september 2006 15:29 schreef Grobbel het volgende:
Plaatje is vooral vaak langsgekomen in de triviareeks in 2003, maar het lijkt er toch op dat velen de band gewoon volledig vergeten hebben.
Maar ik zeg niets.quote:Op zondag 3 september 2006 19:18 schreef knars het volgende:
Oei. Zou nu voor straf iemand anders de puntentelling bij moeten gaan houden? EN voor wie zou dat de grootste straf zijn?![]()
Mwah, valt wel mee.quote:Op zondag 3 september 2006 19:39 schreef peaceman het volgende:
Is it that difficult?
Edit: zie nu pas wie de vraagsteller was...quote:Op zondag 3 september 2006 19:47 schreef peaceman het volgende:
t is niet de bedoeling dat mensen die het opgezocht hebben op mijn, in het engels, gestelde vraag antwoorden natuurlijk...
Zou ik graag doen, als ik wist wie het waren....quote:Op zondag 3 september 2006 20:07 schreef peaceman het volgende:
Geef nou gewoon antwoord op mijn vraag![]()
Nee, dat snap ik.quote:Op zondag 3 september 2006 19:47 schreef peaceman het volgende:
t is niet de bedoeling dat mensen die het opgezocht hebben op mijn, in het engels, gestelde vraag antwoorden natuurlijk...
Welke doorzichtige hints?quote:Op zondag 3 september 2006 20:12 schreef cafca het volgende:
shit...nou begin ik die doorzichtige hints ineens te snappen.....![]()
Toch wel ja.quote:Op zondag 3 september 2006 20:32 schreef cafca het volgende:
Panic! at the disco, toch?
quote:Op zondag 3 september 2006 20:32 schreef cafca het volgende:
Panic! at the disco, toch?
quote:I wonder to myself
Could life ever be sane again ?
The Leeds side-streets that you slip down
I wonder to myself
Hopes may rise on the Grasmere
But Honey Pie, you're not safe here
So you run down
To the safety of the town
Ah, dus die prijs bedoel je...quote:Op zondag 3 september 2006 20:37 schreef knars het volgende:
[..]
en haalde daarmee ook nog het journaal als "de relatief onbekende band Panic! At the Disco die de prijs voor beste video won op de MTV Video Awards"
dolle_hond +1quote:Op zondag 3 september 2006 20:49 schreef dolle_hond het volgende:
panic van the smiths
Dus de beste video is de hoofdprijs? Ik mis zeker een paar hersencellen gezien het niet maken van die associatiequote:
ligt niet aan jouquote:Op zondag 3 september 2006 22:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus de beste video is de hoofdprijs? Ik mis zeker een paar hersencellen gezien het niet maken van die associatie![]()
Voor Knars niet....quote:Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef ranja het volgende:
[..]
ligt niet aan jouvolgens mij zijn alle prijzen hoofdprijzen
neuh, ben meer van de vervolgvragen, he..nu ja, Tee Set---> After Tea..maar dan toch weer meer Roek's Family..whateverquote:Op zondag 3 september 2006 23:10 schreef ranja het volgende:
Toch wel, dacht dat je actueel wilde zijn
quote:Op zondag 3 september 2006 23:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
neuh, ben meer van de vervolgvragen, he..nu ja, Tee Set---> After Tea..maar dan toch weer meer Roek's Family..whatever
tis maar wat je leuk vindt, inkoppers vragen of proberen wat uitdagenders te doenquote:Op zondag 3 september 2006 23:25 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
True, true..
maar mijn vragen worden tenminste binnen 6 uur geraden
Live to tell?quote:Op zondag 3 september 2006 23:18 schreef belsen het volgende:
Van de week hoorde ik op radio 1 een interview met Donner over het wel of niet verbieden van de kruisigingsact van Madonna.
Welk nummer van Madonna gebruiken ze, toepasselijk, bij dit item?
Ik vind je vragen vaak best leuk, maar het zou, naast natuurlijk het al veel vaker genoemde gebrek aan bruikbare hints, vaak ook wel fijn zijn als je, naast het wel vermelde treinen, ook zou vermelden als je het bijvoorbeeld anderhalf uur mogelijk te druk hebt (want dat weet je meestal ongeveer wel van tevoren).quote:Op zondag 3 september 2006 23:29 schreef ranja het volgende:
[..]
tis maar wat je leuk vindt, inkoppers vragen of proberen wat uitdagenders te doen
Tuurlijk.quote:Op zondag 3 september 2006 23:57 schreef ranja het volgende:
Papa don't preach?
wel als je choreograaf bentquote:Op maandag 4 september 2006 00:14 schreef knars het volgende:
mwah, bij de Oscars is de hoofdprijs toch ook niet de prijs voor de beste choreografie?
Bedoel je niet 'kruizen'?quote:Op maandag 4 september 2006 00:08 schreef ranja het volgende:
best wel
mag ik 10 liedjes over kruisen, al dan niet toevallig? niet aanvullen of reserve getallen
Ik ging vooral voor de titels maar die andere 3 zijn wel goed gevondenquote:Op maandag 4 september 2006 00:25 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Beatles - Ballad of John & Yoko
Prince - The Cross
Jose Gonzales - Crosses
Army of lovers - Crucified
Tori Amos - Crucify
Monty Python - Always Look On The Bright Side Of Life
Soundgarden - Jesus Christ Pose
Jimmy Cliff - Many Rivers To Cross
Gerry & The Pacemakers - Ferry 'Cross the Mercy
Tracy Chapman - Crossroads
geen idee wat er goed gerekend wordt
Ik heb het opgezocht en afgezien van een kleine spelfout is het goed. Het schaampunt zal nog wel uitgedeeld worden, Iggy mag verderquote:
Ow, ik dacht dat ie van het niets op 1 was binnengekomen? Zal ik wel verkeerd begrepen hebben dan, gelukkig...quote:Op maandag 4 september 2006 09:21 schreef iggy_in_the_house het volgende:
2 en 3 is goed....alleen is het 1 en 2maar dat heb ik niet gevraagd. Jan Smit staat nog niet in de top 3 in de Top 40 op dit moment...
Dat zijn ze inderdaad. Heb het opgezocht.quote:Op maandag 4 september 2006 09:27 schreef MadMaster het volgende:
Zijn Tiësto en Maxi Jazz al doorgestoten naar #1 #3 met Dace For Life?
Ik kon haar niet goed verstaanquote:Op maandag 4 september 2006 11:50 schreef MadMaster het volgende:
Waaronder Deerhoof dus.
Dat uitgerekend Peaceman een verkeerd antwoord geeft na het mogen aanschouwen van Deerhoof vorige week, het hoogtepunt van de avond...
Zekers.... Leuk nummer, sterke tekst...quote:Op maandag 4 september 2006 11:53 schreef MadMaster het volgende:
Deze moet je je kunnen herinneren, het laatste nummer van hun optreden
bunny bunny bunny bunny bunny bunny
I can't get you, lalalala
I can't have it
the monster rabbit
I can't have it
the monster rabbit
I can't have it
the monster rabbit
i can't have it
the monster rabbit
i can't have it
the monster rabbit
i can't have it
the monster rabbit
Over welke song gaat dit?quote:is a song written by Oklahoma singer-songwriter
, and most notably covered by
on his 1977 album
.
Contrary to popular belief,is an anti-drug song.
quote:Op maandag 4 september 2006 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Cocaine?
Sack+1quote:Cocaine is a song written by Oklahoma singer-songwriter J.J. Cale, and most notably covered by Eric Clapton on his 1977 album Slowhand.
Contrary to popular belief, “Cocaine” is an anti-drug song.
quote:What you get and what you see
Things that don't come easily
Feeling happy in my vein
Icicles within my brain
(cocaine)
quote:What you get and what you see
Things that don't come easily
Feeling happy in my pain
Icicles within my brain (cocaine)
Something blowing in my head
Winds of ice that soon will spread
Down to freeze my very soul
Makes me happy, makes me cold
My eyes are blind, but I can see
The snowflakes glisten on the tree
The sun no longer sets me free
I feel the snowflakes freezing me
Let the winter sunshine on
Let me feel the frost of dawn
Fill my dreams with flakes of snow
Soon I'll feel the chilling glow
Don't you think I know what I'm doing
Don't tell me that it's doing me wrong
You're the one that's really a loser
This is where I feel I belong
Kiss the world with winter flowers
Turn my day to frozen hours
Lyingin the sun
Will my ice age ever come?
'k Vind 'm wel oke, maar niet zo briljant als sommige anderen natuurlijk. Wel geweldig gecovert door System of a Down trouwensquote:Op maandag 4 september 2006 12:33 schreef knars het volgende:
ja, das Sack Blabbath met Snowblind. Niet hun beste nummer, imho.
absoluutquote:Op maandag 4 september 2006 12:43 schreef peaceman het volgende:
Hips don't lie?
Deze dusquote:Op maandag 4 september 2006 12:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Die ene met die fitness-loopband-dingesen? Geen idee wie dat zijn en het nummer is ook kut. Maar hij is briljant![]()
Ok go! Get over it is een leuk nummer van ze. Geniale clip, nummer is voor mtv/tmf begrippen goed te pruimenquote:Op maandag 4 september 2006 12:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Deze dus
Dit is toch veel briljanter? Of is ie te nieuw? Dan moet ie volgend jaar winnen
Iggy +1quote:Op maandag 4 september 2006 13:17 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Nieuwe oogst?
En terecht. Boudewijn de Grootquote:Op maandag 4 september 2006 13:18 schreef belsen het volgende:
Van Duin won overigens de talentenjacht.
quote:is geïnteresseerd in een rol in in een Bollywood-film. De samenwerking met topchoreograaf Farah Khan tijdens de MTV Video Awards donderdag is
zo goed bevallen, dat
graag eens in één van haar Bollywood-films wil dansen en acteren. Dat zegt Khan maandag in de Indiase krant The Times of India.
Voor wie het nog niet wist.quote:Op zondag 3 september 2006 15:46 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe openingspost & de nieuwe stand...
quote:Op maandag 4 september 2006 13:44 schreef MadMaster het volgende:
Van Morrison?
Niets aan toe te voegen.quote:Op maandag 4 september 2006 14:06 schreef schaap001 het volgende:
de moeder van Elvis!
De vrouw van Vernonquote:Op maandag 4 september 2006 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen.
Schaap001 +1
Dat zou goed kunnen: thank you, voor een waardeloze kutplaat.quote:Op maandag 4 september 2006 14:26 schreef ranja het volgende:
Thank You heet die toch?
Tja, gezien mijn vraagstelling, is dit antwoord goed te rekenen:quote:Op maandag 4 september 2006 14:15 schreef schaap001 het volgende:
Tracklist van welk album en van wie?
Het was inderdaad Thank You van Duran Duran: hun slechtste plaat ooit (een hele prestatie overigens... ze hebben tenslotte nog een heel pakket beroerde albums...)quote:Op maandag 4 september 2006 14:20 schreef belsen het volgende:
De slechtste plaat ooit van Duran Duran.
geen idee eignlijk, ik ben na hun 3e zo'n beetje afgehaakt.quote:Op maandag 4 september 2006 14:52 schreef schaap001 het volgende:
(een hele prestatie overigens... ze hebben tenslotte nog een heel pakket beroerde albums...)
Ik ook: maar ik kreeg onlangs het album Pop Trash (haha, what's in a name!) uit 2000 als afdankertje van iemand die ´m zelf hemeltergend slecht vond. En ik moet zeggen: ´t is me een gedrocht...quote:Op maandag 4 september 2006 15:00 schreef ranja het volgende:
[..]
geen idee eignlijk, ik ben na hun 3e zo'n beetje afgehaakt.
Nee helaas, Thank You is nóg slechter: aangezien ze a) niet de moeite hebben genomen om zelf songs te schrijven (ja, eentje) in het kader van geen-inspiratie-dan-maar-een-tribute-album, b) omdat ze dan nog niet eens zulke bijzondere covers hebben gekozen en c) omdat ze vervolgens die songs ook nog eens weten te verkloten.quote:Op maandag 4 september 2006 15:14 schreef ranja het volgende:
maar wel minder slecht dan Thank You dus? anders eis ik alsnog m'n punt
Goed hoor.quote:Op maandag 4 september 2006 15:38 schreef schaap001 het volgende:
Duran Duran
Bow Wow Woo
The The
the Yo Yo´s
Yada Yada
typefoutje, snap je toch welquote:Op maandag 4 september 2006 15:43 schreef peaceman het volgende:
Bow Wow Woo.. wat is daar dubbel aan?
quote:Op maandag 4 september 2006 15:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat album van The Raconteurs?
quote:Op maandag 4 september 2006 16:12 schreef peaceman het volgende:
Die vreselijke Killers?
quote:Op maandag 4 september 2006 16:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Audioslave?
Zit ook heel erg in de richtingquote:Op maandag 4 september 2006 16:38 schreef bukgeit het volgende:
Thuis overleden?
quote:Op maandag 4 september 2006 16:44 schreef dolle_hond het volgende:
alledrie op hetzelfde appartement overleden
quote:Op maandag 4 september 2006 16:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Maar het is een connectie, niet iets dat ze alledrie gemeen hebben..slechts 2. En de 3e heeft er dan ook wat mee te maken.
quote:Op maandag 4 september 2006 16:51 schreef knars het volgende:
Cass en Moon overleden in het appartement van Nilsson?
quote:Harry Nilsson's London flat
Nilsson's 1970s London flat, located in the building at 12 Curzon Place on the pricey edge of Mayfair, was a two-bedroom place decorated by the design company that ex-Beatle Ringo Starr owned at that time. Although Nilsson cumulatively spent several years at the flat, which was convenient to Apple Records, the Playboy Club, Tramps disco and the homes of friends and business associates, his work and interests took him to the U.S. for extended periods, and while he was away he lent his place to numerous musician friends. During one of his absences, ex-Mamas and Papas singer Cass Elliot and a few members of her tour group stayed at the flat while she performed solo at the London Palladium, headlining with her Torch Songs and "Don't Call Me Mama Anymore". Following a strenuous performance with encores, Elliot returned to the flat to relax and sleep and was discovered in one of the bedrooms, dead of heart failure, on July 29, 1974. Four years later, on September 7, 1978, The Who's drummer Keith Moon returned to the same room in the flat after a night out, and died from a massive overdose of a prescribed anti-alcohol drug. Nilsson, distraught over another friend's death taking place in his flat, and with little remaining need for the property, quickly sold it to Moon's bandmate Pete Townshend and consolidated his life in Los Angeles.
die is er hier in ieder geval alquote:Op maandag 4 september 2006 16:13 schreef peaceman het volgende:
Of wacht... Kwam Kasabian niet binnenkort met een nieuwe plaat?
Het goede antwoord is al gegeven: Cass en Moon zijn -apart van elkaar, dat wel- beide overleden in het appartement van Nilsson.quote:Op maandag 4 september 2006 17:13 schreef BeRightBack het volgende:
Mama Cass en Keith Moon hebben een relatie gehad..
Dus misschien woonden ze in het huis van Harry Nilsson?
Maar dat zal wel te ver gezocht zijn
Da's juist: de vraag was wat de connectie tussen de drie was (en niet de overeenkomst)quote:Op maandag 4 september 2006 17:14 schreef BeRightBack het volgende:
Ik weet ook dat Mama Cass en Keith Moon in dezelfde flat zijn overleden zou Harry Nilsson daar ook zijn overleden?
Ja sorry ik had even eerder de F5 knop moeten vinden..quote:Op maandag 4 september 2006 17:17 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Da's juist: de vraag was wat de connectie tussen de drie was (en niet de overeenkomst)![]()
Nilsson is daar niet overleden.
Maakt niet uit.quote:Op maandag 4 september 2006 17:20 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Ja sorry ik had even eerder de F5 knop moeten vinden..
Wat & van wie?quote:Harry was a rich young man
Who would become a priest
He dug up his dear father
Who was recently deceased
quote:Jeanie was a spoiled young brat
She thought she knew it all
She smoked mentholated cigarettes
And she had sex in the hall
Je wordt al warmer, maar ik zoek iets buiten het muzikale aspect. Zijn naam is een hint.quote:Op maandag 4 september 2006 18:53 schreef knars het volgende:
Hij heeft gemusiceerd met John Lennon en de Plastic Ono Band
Nee, meer gewoon dat ie Duits is.quote:Op maandag 4 september 2006 19:56 schreef knars het volgende:
Een Voorman is een aannemer ofzo in de bouw? Werkelijk waar geen idee...
Nee, het was wel kunstzinnig wat hij deed.quote:Op maandag 4 september 2006 20:17 schreef jerver73 het volgende:
pop encyclopedie uitgebracht?
quote:Op maandag 4 september 2006 20:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Albumcover-ontwerper?
quote:Klaus Voormann heeft voor de Beatles de hoes van de elpee Revolver ontworpen. Hij speelde later als bassist in de groep Manfred Mann en in de begeleidingsgroep van John Lennon, de Plastic Ono Band.
In 1982 dook hij op in de Duitse popgroep Trio, bekend van Da da da, du liebst mich nicht, ich lieb' dich nicht, aha aha aha (Engels: Da da da I don't love you you don't love me aha aha aha).
Ja nee, zo doen we dat niet. Punt naar jerver.quote:Op maandag 4 september 2006 22:24 schreef Mark het volgende:
Black Sabbath
Black Crowes
Black Uhuru
Blackstreet
Black Eyed Peas
Black
Frank Black / Black Francis
Roy Black
Cilla Black
Godspeed! You black emperor
Black Label Society
Black Rebel Motorcycle Club
Black 'n Blue
Black Flag
Blackfoot
Black Grape
Blackie Lawless (WASP)
Blackie (Voivod)
Black Keys
Jack Schwarz (Dark Angel)
En geleend van jerver:
Black Moses
Blackstrobe
Black market audio
Black and white brothers
Blackbox
Oh, dit zie ik nu pas. Ik snap dat je het niet leuk vindt, maar ter verdediging wil ik toch zeggen, dat ik het eerlijk meldde (en 25 was wel veelquote:Op maandag 4 september 2006 22:32 schreef bukgeit het volgende:
Nee, dat draai ik terug:
jerver73 -1
Mark +1
Maar ik houd er niet van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |