abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2008 @ 02:48:32 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60458821
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 01:31 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Buitenlanders buiten de VVD houden omdat buitenlanders hier alleen via links in kwamen.
Jij bent zeker de in 1968 ingevoerde hernieuwde immigratiewet, nu MET gezinshereniging even vergeten, die door een VVD-er aan de kamer is voorgesteld, en door VVD/KVP (voorloper CDA) is goedgekeurd en aangenomen?

Maar ja, de VVD was destijds nog een echte ondernemerspartij, en die wilden liever niet dat de arbeidskrachten weer vertrokken, ze hielden ze liever hier maar dan MET hun familie.... dat was namelijk beter voor het bedrijfsleven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 31 juli 2008 @ 02:51:13 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60458832
Wat hebben mensen hier trouwens een totaal vertekend beeld van wat links en rechts nou eigenlijk inhoudt....

Vooral die opmerking "stel je bent links en je maakt je de hele dag zorgen over de honger in Afrika" is erg aanstekelijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60458842
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:51 schreef maartena het volgende:
Vooral die opmerking "stel je bent links en je maakt je de hele dag zorgen over de honger in Afrika" is erg aanstekelijk.
Neem het allemaal niet te serieus. Het was gewoon een voorbeeld om stereotype persoon te karakteriseren.
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:40:23 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_60460126
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 01:58 schreef Yildiz het volgende:
Eh, ik mag hopen dat men niet aan ontwikkelingshulp doet 'om zichzelf beter te laten voelen', maar puur vanwege (economische) belangen. Net zoals kunst, overigens.
Als het puur vanwege economische belangen was, hadden we allang het Chinese model ingevoerd van 'ontwikkelingshulp' lijkt me. En ik zie de economische belangen van het subsidieren van kunst al helemaal niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:39:08 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60460880
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, het zijn dus gewoon vuile corporatisten. Die moeten al helemaal van mijn centen afblijven, ik heb totaal niet de behoefte om grote bedrijven te sponseren, ik heb veel meer waardering voor de kleine ondernemer.
Idd, doe liever zaken met de kleine ondernemer dan met de grote multinationals
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe verklaar jij dan dat mensen verzekeringen afsluiten? Niemand hoopt ooit van een ziektekostenverzekering of brandverzekering gebruik te moeten maken, toch kopen velen die producten. Zo zal het mijns inziens ook gaan bij zaken als een arbeidsongeschiktheidsverzekering of een werkloosheidsverzekering. Ook het nut van dijken en vervoersinfrastructuur ziet iedereen wel in, ik verwacht dan ook geen problemen met de financiering in een meer privaat systeem.
Idd, en concurrentie in dat privatesysteem geeft de burger ook keuzemogelijkheiden en zal de prijs ook beinvloeden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:41:50 #96
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60460922
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef descendent1 het volgende:
Alleen als 'de rechtsen' dan geen gebruik mogen maken van alle sociale voorzieningen die door 'links geld' zijn gecreeerd...
M.a.w. Wat een idee...
rechtsen hebben gewoon een baan en zorgen voor zichzelf
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_60461582
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:49 schreef Pool het volgende:

Het grootste probleem van het systeem komt echter bij D66 terecht. De D66-stemmers hebben geen mening, dus dan zouden ze ook voor niets hoeven te betalen!
Het eerste goede argument ooit om D'66 te gaan stemmen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:01:54 #98
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60462291
Heb het altijd een beetje vreemd gevonden dat een ondernemer die VVD stemt alleen voor zijn eigen portemonnee gaat en dat iemand in de bijstand die op de SP stemt "sociaal is" (en dat natuurlijk niet doet voor zijn eigen portemonnee, dat is absurd om zoiets te veronderstellen)

Maar goed.
De enige manier om dit in te voeren is om een gigantische bureacratie te creeëren om dit allemaal te controleren. Zelfs dat iemand niet over de A27 rijdt, die ooit tegen de aanleg was of vanuit zijn politieke overtuiging daartegen zou moeten zijn.

Hoe zit het met de zwevende kiezer?. Die zitten blijkbaar niet op Fok, niet hier in ieder geval
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:11:41 #99
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60462476
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

rechtsen hebben gewoon een baan en zorgen voor zichzelf
Kunnen we misschien no-claim korting krijgen voor de WW, die mogen "de linksen" wat mij betreft ook wel krijgen.
Iedere 10 jaar dat je gewerkt hebt halveert de premie (ook voor de werkgever)
Ieder jaar WW verdubbelt de premie to de maximale premie is bereikt.

Lijkt me een goed plan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60462502
Maar goed.
De enige manier om dit in te voeren is om een gigantische bureacratie te creeëren om dit allemaal te controleren. Zelfs dat iemand niet over de A27 rijdt, die ooit tegen de aanleg was of vanuit zijn politieke overtuiging daartegen zou moeten zijn.

Hoe zit het met de zwevende kiezer?. Die zitten blijkbaar niet op Fok, niet hier in ieder geval

Haha controleren wie zou dat moeten doen diezelfde die nou de regeltjes controleren, ik vindt dat een lachertje in feite lach ik me kapot. Er wordt toch niks gecontroleerd alleen als je iets te hard rijd of een gordel niet draagt dan wordt er gecontroleerd. En als er iets niet inorde is, als er in feite een gat valt bij wijze van spreken, dan wordt er toch gewoon een nieuw gat gegraven om het oude te dichten. En uiteindelijk hebben we een grote gaten kaas. Vindt ik

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2008 11:13:49 ]
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:36:49 #101
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60463062
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, het zijn dus gewoon vuile corporatisten. Die moeten al helemaal van mijn centen afblijven, ik heb totaal niet de behoefte om grote bedrijven te sponseren, ik heb veel meer waardering voor de kleine ondernemer.
Ja, corporatisten, dat lijkt me zo ongeveer de beste omschrijving in dit hele topic.
Veel samenwerking tussen het bedrijfsleven en de overheid (waar het bedrijfsleven ook zo vaak om schreeuwt).
Vraag is of dat erg slecht is... dat is een ander topic waard.
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Als het puur vanwege economische belangen was, hadden we allang het Chinese model ingevoerd van 'ontwikkelingshulp' lijkt me. En ik zie de economische belangen van het subsidieren van kunst al helemaal niet.
Kunst = verhoging van de waarde van de omgeving.
Heel vaak kom je door een investering in kunst netto een stuk beter uit.

p.s. even een @ het hele 'links' / 'rechts' gedoe hier. .

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 31-07-2008 11:42:24 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_60464010
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Linkse mensen meer belasting?

Dan ook:

Linkse mensen hogere uitkering.
Linkse mensen gratis gezondheidszorg.
Linkse mensen gratis OV.
Linkse allochtonen hoeven niet in te burgeren.

Rechtse mensen minder belasting?

Dan ook:

Geen uitkering voor rechtsen die werkloos worden.
Alleen betaalde zorgverzekering.
Openbaar Vervoer kaartjes geprijsd naar het maken van winst, niet voor maatschappelijk belang.
Rechtse studenten geen OV kaart.
Rechtse allochtonen moeten eerst vloeiend Nederlands spreken.

Tja... zo kun je ellenlange lijsten maken natuurlijk, ik had in 2006 ook al een lijstje.

Kortom: Als een links iemand meer belasting moet betalen, dan wil een links iemand daar ook iets voor terug krijgen wat een rechts iemand niet krijg. - en andersom natuurlijk.
akkoord
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:57:50 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60468623
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Linkse mensen meer belasting?

Dan ook:

Linkse mensen hogere uitkering.
Linkse mensen gratis gezondheidszorg.
Linkse mensen gratis OV.
Linkse allochtonen hoeven niet in te burgeren.

Rechtse mensen minder belasting?

Dan ook:

Geen uitkering voor rechtsen die werkloos worden.
Alleen betaalde zorgverzekering.
Openbaar Vervoer kaartjes geprijsd naar het maken van winst, niet voor maatschappelijk belang.
Rechtse studenten geen OV kaart.
Rechtse allochtonen moeten eerst vloeiend Nederlands spreken.

Tja... zo kun je ellenlange lijsten maken natuurlijk, ik had in 2006 ook al een lijstje.

Kortom: Als een links iemand meer belasting moet betalen, dan wil een links iemand daar ook iets voor terug krijgen wat een rechts iemand niet krijg. - en andersom natuurlijk.
Alleen als je rechtsen dan alles gaat ontzeggen moet je niet naar minder maar naar geen belasting gaan voor de rechtsen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:02:00 #104
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60468720
Hoe kun je nou belasting betalen als je een uitkering geniet?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60468739
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Alleen als je rechtsen dan alles gaat ontzeggen moet je niet naar minder maar naar geen belasting gaan voor de rechtsen
Ja leuk, dan komen de rechtsen ook nooit meer buiten want de weg mag men dan ook niet meer op. Door die belmmering van verplaatsing worden alle rechtsen werkeloos, en verhongeren omdat ze geen uitkering krijgen.
pi_60469087
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef Basp1 het volgende:
Ja leuk, dan komen de rechtsen ook nooit meer buiten want de weg mag men dan ook niet meer op. Door die belmmering van verplaatsing worden alle rechtsen werkeloos, en verhongeren omdat ze geen uitkering krijgen.
Die 'rechtsen' houden anders meer dan genoeg geld over om zelf wegen aan te leggen.

Verder gaat dit topic natuurlijk niet over 'rechtsen' en 'linksen', dat verschil is marginaal. Het gaat over étatisten, mensen die hun denkbeelden met geweld aan het collectief menen te mogen opdringen, versus liberalen danwel libertariërs. Persoonlijk denk ik dat een 'opt-out' regeling een prima eerste stap zou kunnen zijn naar een vrijere samenleving. Zoals Tubeway en ik hierboven al aangaven: waar moeten we tekenen?
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:17:10 #107
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60469097
Totaal onzinnig plan natuurlijk, want dan worden alle mensen recht totdat ze bijvoorbeeld ontslagen worden dan zijn ze ineens links of wordt een topman ineens rechts om zo zijn top bonussen te kunnen innen etc etc...? Wat zou je tegen dergelijke ideologische verandering willen doen? Want anders wordt het gewoon van twee walletjes eten...
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:30:52 #108
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_60469473
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:49 schreef Pool het volgende:
Maar links hoeft dan natuurlijk niet mee te betalen aan alle soldaten in Irak en Afghanistan, dat wordt volledig door rechts gedragen. Net als de aankoop van de JSF trouwens. Bovendien hoeven linkse moordenaars maar 13 jaar in de cel, terwijl rechtse moordenaars worden opgehangen. Linkse dieven krijgen een taakstraf, voor rechtse dieven geldt een minimumstraf van 3 jaar en een three-strikes-out systeem.

En oja, rechts mag alle hyptheekrenteaftrek gaan betalen, dan doet links de huursubsidie. Rechts mag ook alle AOW van 65-plussers gaan betalen.

Het grootste probleem van het systeem komt echter bij D66 terecht. De D66-stemmers hebben geen mening, dus dan zouden ze ook voor niets hoeven te betalen!
D66 wordt overgenomen door de VVD. Probleem opgelost.

Verder vind ik het een briljant plan! De ultieme nuance, iedereen kiest zijn eigen strafmaat
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_60469796
Ik verzoek de belastingdienst vriendelijk doch dringend om mij per direct uit te schrijven.
pi_60469928
quote:

[..]

Het huidige wegennet bestaat al en is geen eigendom van 'links'.
pi_60470981
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:50 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het huidige wegennet bestaat al en is geen eigendom van 'links'.
En het onderhoud wordt door kaboutertjes gedaan die al blij zijn dat ze in een paddestoel langs de weg mogen wonen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 17:54:03 #112
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60471057
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die 'rechtsen' houden anders meer dan genoeg geld over om zelf wegen aan te leggen.

Iedereen z´n eigen weg
das efficient.:')
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:23:56 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60471473
quote:

[..]

Hahahah, nice.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 18:39:41 #114
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60471762
Geweldig idee!

* Boze_Appel wil ook weten waar hij moet tekenen.
Carpe Libertatem
pi_60471780
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:45 schreef Picchia het volgende:
Ik verzoek de belastingdienst vriendelijk doch dringend om mij per direct uit te schrijven.
ach, ze noemen je klant en ze leveren een product dus moet geen probleem zijn
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 18:41:02 #116
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60471791
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:54 schreef t-8one het volgende:
Iedereen z´n eigen weg
das efficient.:')
Gewoon zelf of via een mediator, danwel anwb-achtige organisatie regelen dat je ook op wegen van andere mag rijden voor een x bedrag, of gewoon tolwegen. De wegen in Frankrijk (terwijl er genoeg alternatieve omwegen zijn) worden er niet minder om gebruikt.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:45:32 #117
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_60471860
Where do i sign ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 18:51:24 #118
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60471970
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:45 schreef digitaLL het volgende:
Where do i sign ?
Volgens mij kunnen we ondertussen een handtekeningenactie beginnen.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:05:07 #119
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_60472217
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen we ondertussen een handtekeningenactie beginnen.
Anarcho capitalisme en libertarisme lijkt zich te verspreiden en dat is gezien de slechte staat van dienst van overheden niet verwonderlijk, en is de volgende stap van verlichting denk ik. God is dood en de staat gaat dood (hopelijk).
De volgende mp3 gaat over de mogelijke psychologische mechanismen achter etatisme. Het kan handvaten bieden hoe ze te ontmantelen.
Een van de beste podcasts imo van Stef.
Freedom disire slavery

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 31-07-2008 19:14:26 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:28:31 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60472686
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:05 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Anarcho capitalisme en libertarisme lijkt zich te verspreiden en dat is gezien de slechte staat van dienst van overheden niet verwonderlijk, en is de volgende stap van verlichting denk ik. God is dood en de staat gaat dood (hopelijk).
Misschien zoeken veel mensen nu eenmaal een godheid. De geschiedenis laat dat m.i. in ieder geval wel zien, van Zuid-Amerika tot Europa tot India tot Nieuw-Zeeland. Dat wordt onmogelijk tot belachelijk gemaakt door de wetenschap (of de aanhang ervan), waardoor men de godheden in andere dingen gaat zoeken, zoals voetbalcoaches en politici. Die blijken -tot stoornis van de aanhang- echter gewoon mensen te zijn, die vervolgens verguisd worden (hey, net zoals Jezus).

Nee, het kan altijd beter, maar dat de prestatie van de overheid een directe oorzaak zou zijn van de afkeer ervan, betwijfel ik.
quote:
De volgende mp3 gaat over de mogelijke psychologische mechanismen achter etatisme. Het kan handvaten bieden hoe ze te ontmantelen.
Een van de beste podcasts imo van Stef.
Freedom disire slavery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')