De meest oppervlakkige muziek is dan ook hetgene die het satijnen opperlaagje vormen van de muziekbulk die iedere dag wordt geproduceerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:32 schreef Overlast het volgende:
Bijna alle muziek die de laatste tientallen jaren gemaakt werd is oppervlakkig en heel beperkt houdbaar. Het is slechts consequent dan naar de allernieuwste muziek te luisteren.
Doe er eens wat zout bij dan. Waarom ontkracht ik mn postquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:03 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens wat betreft Spinvis. Wat je daarna noemt ontkracht je post alleen weer.
Misschien omdat ze nogal gehyped werd?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:28 schreef Chowi het volgende:
[..]
Precies. Ik begrijp ook niet hoe TS op het idee komt om haar tot de categorie "popi-jopi muziek" te rekenen.
Midnight Oil, XTC, U2, Elvis Costello, Smiths, The Cure, Echo & The bunnymen, Tom Waits, Sonic Youth, REM, Meatpuppets, dB's, Flaming Lips, Replacements, Metallica, Megadeth, Slayer, Testament, etc.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
de eighties ja
vol muziekale hoogstandjes![]()
REM? 80ties?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:40 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Midnight Oil, XTC, U2, Elvis Costello, Smiths, The Cure, Echo & The bunnymen, Tom Waits, Sonic Youth, REM, Meatpuppets, dB's, Flaming Lips, Replacements, Metallica, Megadeth, Slayer, Testament, etc.
Niks te klagen hoor![]()
Hoe dan? Op de radios tv en internet worden dezelfde schijtnummers steeds gepromote, het is al moeilijk genoeg om daar af en toe een goed nummer tussen te vinden. Je kunt naar concerten gaan, maar die zangers/zangeressen ontdek je ook pas als je wat van hun muziek gehoord hebt. Het is gewoon heel moeilijk om aan goede muziek te komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:29 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ach ja, je kan zelf ook wel muziek ontdekken zonder de muziekzenders, maar ja![]()
je post op een forum.... dat beteknd dat je internet hebtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef Solstice het volgende:
[..]
Hoe dan? Op de radios tv en internet worden dezelfde schijtnummers steeds gepromote, het is al moeilijk genoeg om daar af en toe een goed nummer tussen te vinden. Je kunt naar concerten gaan, maar die zangers/zangeressen ontdek je ook pas als je wat van hun muziek gehoord hebt. Het is gewoon heel moeilijk om aan goede muziek te komen.
Omdat je Spinvis kutmuziek noemt. Daarna kom je met een partij bagger dat de term muziek nauwelijks benadert. Of wil je wat gewauwel door een microfoon op steeds dezelfde beat muziek noemen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:34 schreef felic. het volgende:
[..]
Doe er eens wat zout bij dan. Waarom ontkracht ik mn post![]()
Vind je de Pussycat Dolls en Justin Timberlake slecht dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef Solstice het volgende:
[..]
Hoe dan? Op de radios tv en internet worden dezelfde schijtnummers steeds gepromote, het is al moeilijk genoeg om daar af en toe een goed nummer tussen te vinden. Je kunt naar concerten gaan, maar die zangers/zangeressen ontdek je ook pas als je wat van hun muziek gehoord hebt. Het is gewoon heel moeilijk om aan goede muziek te komen.
Pandora bezoeken ofzoquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:43 schreef Zyggie het volgende:
Goed punt. Hoe moet je aan de andere muziek komen. Misschien kan iemand een lijst maken van punten die je moet doen.![]()
Nee echt, serieus.![]()
yeaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:10 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Fuck nu kan ik het niet goed meer opnoemen. Hm
KT Tunstall, RHCP, Jack Johnson. Artic Monkeys, Maroon5 (als je het een jaar geleden had gevraagd), Pink Floyd, Oasis, Beatles.. En maar door met de standaard. White Stripes..
Nu ben ik zelf ook niet echt een muziekgod, maar de lijsten zijn zo voorspelbaar.
slecht is een beetje zwak uitgedruktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:43 schreef Teije het volgende:
Vind je de Pussycat Dolls en Justin Timberlake slecht dan?![]()
Eigenlijk doelde ik vooral op de student die dus juist afwijkt van TMF/MTV, maar dan wel een standaardlijst opsompt van MTV2 bands.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
yeaik hoor er niet bij
maar oasis en de beatles horen niet in dit rijtje thuis.. bestaan toch al redelijk lang en zijn niet op tmf te zien
Moet je toch eerst namen van bands en artiesten hebben. Gewoon limewire opstarten, met je kop op je toetsenbord rammen, en dan hopen dat het programma goeie muziek opzoekt heeft ook geen nut.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
je post op een forum.... dat beteknd dat je internet hebt
et voila een heel medium waar je kan zoeken naar goede muziek
Dramatisch dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:46 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
slecht is een beetje zwak uitgedrukt
Hun beste albums (van Murmur tot Lifes rich pageant) komen uit de jaren '80. Als je die kent weet je dat Automatic for the people niks nieuws was, sterker nog, eerder stilstand dan vooruitgang.quote:
Ellendig of niet, muzikaal was er genoeg te beleven als ik dat zo terug hoor.quote:maar goed de eighties zat vol ellendige muziek zo ellendig dat het nu gewoon leuk is om naar te luisteren
Zo moeilijk is dat toch niet? Je weet in grote lijnen wel welke genres je aanspreken. Koop daar een tijdschrift van, lees de cd-recensies en probeer eens een nummertje of een cd te downloaden hiervan. Spreekt het je aan, dan koop je de cd (of hou je het bij je gedownloade versie).quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:43 schreef Zyggie het volgende:
Goed punt. Hoe moet je aan de andere muziek komen. Misschien kan iemand een lijst maken van punten die je moet doen.![]()
Nee echt, serieus.![]()
i know... maar ik vind toch dat oasis en beatles t verkeerde voorbeeld zijn.. maar ik snap je puntquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:46 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Eigenlijk doelde ik vooral op de student die dus juist afwijkt van TMF/MTV, maar dan wel een standaardlijst opsompt van MTV2 bands.![]()
Gelukkig welquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:
Gelukkig hebben we Shakira nog.
Spinvis is gelukkig ook niet pas sinds gister begonnen ofz:{quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:59 schreef RTB het volgende:
Spinvis eigenlijk nog nooit gehoord. Even stiekem downloaden
idd, mensen die die single gekocht hebben zouden tegen de muur moeten.quote:
En bedankt...nu hoor ik dat liedje de hele nacht inmijn hoofd....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef RTB het volgende:
I'm in the moooooood for dancing! Romancing!![]()
Ooohhh, I'm giving it all tonight!![]()
Dat zeg ik in de OP ook zeker niet:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:20 schreef PrinceLu het volgende:
Ook al heeft de TS een punt, vind ik mensen die zich superieur voelen over anderen vanwege muzieksmaak eigenlijk veel zieliger.
quote:Ik zeg niet dat de muziek slecht is, in tegendeel, maar hoe kun je alleen van muziek houden/luisteren die recent populair zijn geworden?
Goed punt!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:20 schreef PrinceLu het volgende:
Ook al heeft de TS een punt, vind ik mensen die zich superieur voelen over anderen vanwege muzieksmaak eigenlijk veel zieliger.
Vergeet The buggles of Queen niet 14.gifquote:Op zondag 27 augustus 2006 04:59 schreef yok het volgende:
[..]
Goed punt!
En dan heeft de TS over 'de jeugd'. Flikker toch op met die term. Ik ben ook 'de jeugd' en luister naar;
Beatles, HIM, Rolling Stones, Ray Charles, Goo Goo Dolls, Coldplay, Eric Clapton, B.B King, Oasis, Acda & de Munnik, Audio Bully's, Blues Brothers, Tahiti80, The Feeling, KT Tunstall, Jack Johnson, Jamiroquai, Johhny Cash, Keane, Lynyrd Skynyrd, Racoon, A Balladeer, Blof, The Byrds, Cream, The Sheer, The Beach Boys etc. (en natuurlijk veel meer, dit zijn even de dingen die in mij opkwamen).
Genoeg voor iedereen. Ik zeg niet dat ik een goede muzieksmaak heb, hooguit een brede. Maar om 'de jeugd' zo over één kam te scheren (wat al veel te vaak gedaan word) vind ik echt belachelijk.
En de beste films is trouwens The usual Suspects en Memento. Nu blij met je 40 jaar oud?
Best leuke muziek, hoor. Ondanks dat bijna de hele Nederlandse bevolking erachteraan loopt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 04:20 schreef Schlumberger het volgende:
Opvallend dat nog niemand over 'Gnarls Barkley' begonnen is.
Het doet me deugd dat ie nu alweer in de vergetelheid aan het raken is
Natuurlijk, maar dat houdt het MUZ forum wel leuker dan als iedereen elkaars voorkeuren maar zou respecterenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:20 schreef PrinceLu het volgende:
Nieuwe bril kopen misschien? De TS heeft het helemaal niet over 'de jeugd'. Hij het gewoon over mensen die alleen een recente 'muzieksmaak' hebben. Dat kan van alle leeftijden zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 04:59 schreef yok het volgende:
[..]
Goed punt!
En dan heeft de TS over 'de jeugd'. Flikker toch op met die term. Ik ben ook 'de jeugd' en luister naar;
Beatles, HIM, Rolling Stones, Ray Charles, Goo Goo Dolls, Coldplay, Eric Clapton, B.B King, Oasis, Acda & de Munnik, Audio Bully's, Blues Brothers, Tahiti80, The Feeling, KT Tunstall, Jack Johnson, Jamiroquai, Johhny Cash, Keane, Lynyrd Skynyrd, Racoon, A Balladeer, Blof, The Byrds, Cream, The Sheer, The Beach Boys etc. (en natuurlijk veel meer, dit zijn even de dingen die in mij opkwamen).
Genoeg voor iedereen. Ik zeg niet dat ik een goede muzieksmaak heb, hooguit een brede. Maar om 'de jeugd' zo over één kam te scheren (wat al veel te vaak gedaan word) vind ik echt belachelijk.
En de beste films is trouwens The usual Suspects en Memento. Nu blij met je 40 jaar oud?
Wat bedoel de recente muziekstijl? Die brezah en Niger muziek die je de hele dag op de BOX en TMF voor bij ziet komen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:41 schreef Metal_Mart het volgende:
Nieuwe bril kopen misschien? De TS heeft het helemaal niet over 'de jeugd'. Hij het gewoon over mensen die alleen een recente 'muzieksmaak' hebben. Dat kan van alle leeftijden zijn.![]()
O, ja vergeet Queen en Supertramp ook nietquote:Op zondag 27 augustus 2006 04:59 schreef yok het volgende:
Lees de OP, debiel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat bedoel de recente muziekstijl? Die brezah en Niger muziek die je de hele dag op de BOX en TMF voor bij ziet komen?
Dat valt bij mij niet onder muziek. Luister maar een goed naar:
[..]
O, ja vergeet Queen en Supertramp ook niet![]()
Lees mijn post nog een goedquote:
Lees die van mij nog eens goed. Ik refereerde aan de OP. Daarin staat exact beschreven wat er met die recente muzieksmaak wordt bedoeld.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Lees mijn post nog een goed![]()
Ik vraag je wat en geef mijn mening ergens over
Ja, de recente muziek is bijna alleen maar van de TMF / The Box Brezah muziek. De bands die daar op een uitzondering vormen zijn maar bij een kleine groep mensen bekend met her en der een paar uitzonderingen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:58 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Lees die van mij nog eens goed. Ik refereerde aan de OP. Daarin staat exact beschreven wat er met die recente muzieksmaak wordt bedoeld.
idd!quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:19 schreef Maethor_Veleg het volgende:
niks mis met spinvis
Ga je asjeblieft melden voor een inburgeringscursus.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:16 schreef RacerDKB het volgende:
luisterd
Counting Crows gaan op zich al best een tijdje mee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:52 schreef pberends het volgende:
Vreselijk die mensen met hun popi-jopi muzieksmaak van alleen zeer recente artiesten tegenwoordig.
Favo muziek: Norah Jones, Jack Johnson, Counting Crows, met klapper op de vuurpijl: Spinvis!
Sinds wanneer zijn die mensen muziek gaan luisteren? Sinds 2004? Daarvoor hadden ze nog geen plaat gehoord ofzo?
Ik zeg niet dat de muziek slecht is, in tegendeel, maar hoe kun je alleen van muziek houden/luisteren die recent populair zijn geworden? Gooien die mensen hun cd's/mp3tjes die langer dan een jaar oud zijn weg ofzo? Het zou me niets verbazen.
Edit, ter verduidelijking:
Maar het doet met denken aan mensen aan wie je vraagt: "Wat is de beste film die je ooit gezien hebt??"
"Ja ehh, dat is (insert populaire film die op dat moment in de bios draait)"
Fuck that, die is uit 2006! Die mensen hebben een geheugen van een marmotje.
hier gewoon hardstyle, vocal trance tot aan klassieke muziekquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:57 schreef Zyggie het volgende:
Ook supergrappig is de 'alternatieve' muzieksmaak van veel studenten. Allemaal precies dezelfde bands, je kent het wel.
Dan luister je er niet naar ?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:11 schreef Danny_Ramone het volgende:
NOFX - Please play this song on the radio, blijft toch wel humor.
Ik word btw schijtziek van de arctic monkeys, vooral door de stem van de zanger.
Uhh nee... Nee, gewoon nee.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:41 schreef yok het volgende:
Muzieksmaak wordt bijna altijd ontwikkeld en/of beïnvloed door je ouders en vrienden. Gewoon hopen bij de eerste en bij de tweede zorgen dat je goede hebt.
- Queen mag trouwens ook wel in mijn rijtje-
Meestal wel hoor... Mijn ouders luisteren bijvoorbeeld naar Wet Wet Wet, Toto, Supertramp, ELO, Lionel Richie, Cliff Richard..., Queen, Huey Lewis and the News vind m'n moeder ook geinig... De helft hiervan staat ook in mijn Winamp lijst.quote:
Of ouders die eens een ander radiostation dan Sky Radio moeten vinden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:34 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Meestal wel hoor... Mijn ouders luisteren bijvoorbeeld naar Wet Wet Wet, Toto, Supertramp, ELO, Lionel Richie, Cliff Richard..., Queen, Huey Lewis and the News vind m'n moeder ook geinig... De helft hiervan staat ook in mijn Winamp lijst.
Ik heb rock 'n roll ouders![]()
Altomuziek.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:17 schreef A_L_N_F het volgende:
wat the fuck is spinvis?
waarom heb ik daar nog nooit van gehoord?
is dat emo/gothic/alto muziek of zo?
quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:11 schreef Danny_Ramone het volgende:
NOFX - Please play this song on the radio, blijft toch wel humor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |