quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:25 schreef danielluh het volgende:
[..]
kijk eens hier, dit is mijn website
De geslachtsoperatie (niet voor de zwakke maag, 18+)
Je moet idd niet aan het eten zijn... alhoewel, kan wel tegen bloed op zichquote:Op maandag 21 augustus 2006 08:42 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Waarschuwing! Bekijk deze link niet wanneer je, net zoals ik, aan het werk bent.
In een van de vorige delen staat er een stukje over als ik me niet vergis.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:24 schreef sleepflower het volgende:
Bestaat het andersom ook al? Dat je van vrouw naar man gaat en dan geopereerd wordt? Kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen.
Hm, ok, is wel gewoner dan met een vrouw denk ik, doordat je zelf nu vrouw bent? Enige verschil met andere heterostelletjes is dat je geen kinderen krijgt en je kan niet klagen met andere vrouwen over ongesteld zijn, toch?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:26 schreef danielluh het volgende:
ik ben zelf bi sexueel, maar voor een vaste relatie wil ik toch echt wel een man, daar voel ik gewoon veel meer voor
quote:hahah ja dat is het enige, kinderen kan je adopteren, maar heb een goede vriendin, die graag dur kind afstaat om op te passen
Ik weet dat hier verschillende manieren voor zijn. Is in Londen in 2000 bij het congres ook wel een en ander over verteld. In het verleden werd in ieder geval vaak een stuk vel met vlees van de onderarm gebruikt als basis om een een penis te vormen. Vergis je trouwens niet. Door de manlijke hormonen (testoteron) , groeit de clitoris vaak ook, het maximum wat ik ooit gehoord heb was 3,5 cm. Is niet veel op natuurlijk, maar wel 100% natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:18 schreef lesley het volgende:
tvp2
ik vroeg me af hoe ze dan van een vrouw een man maken, zijn daar ook foto's van?
hoorde net dat dr karim ff naar het buitenland is gegaanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:40 schreef AnnaB het volgende:
Gisteren toen ik naar de pijnpoli op het VU ging kwam ik toevallig Dr Van Trotsenburg tegen. We hebben zo'n 5-10 miuten staan te praten. Ik krijg ik ieder geval geen afspraak bij Dr. Bouman, maar bij Dr Karim, omdat die ook bij mijn operatie aanwezig is geweest. En naar zeggen van Dr Van Trotsenburg, schiet Dr Hage Dr Karim ook weleens te hulp bij moeilijke gevallen (ik hoop niet dat ik dat ben). Nu maar afwachten van Jos wanneer ik bij Dr Karim terecht kan.
Wat leuk!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:40 schreef Doagere het volgende:
En toen was mijn tvp'tje weg.
Ben sinds 13 maart dit jaar aan de hormonen, en het gaat perfecrt! En ik heb een vriendje. Nu ruim 7 weekjes![]()
ZIjn dat nu ook aparte typetjes, die dokters die dergelijke operaties doen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:44 schreef danielluh het volgende:
[..]
hoorde net dat dr karim ff naar het buitenland is gegaan
Ze komen niet als echt aparte typetjes op me over, niet excentriek ofzo. Of je moet iets anders bedoelen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:23 schreef Ludger het volgende:
[..]
ZIjn dat nu ook aparte typetjes, die dokters die dergelijke operaties doen?
Hm ok, ik dacht zo.. je moet wel een beetje gek zijn, wil je als arts geslachtsveranderingsoperaties uitvoeren, behalve de psychische voordelen van een patient is lichamelijk verder alles gezond, toch? Ik bedoel, als arts snij je eerder wanneer de patient ziek is.. Beetje filosofisch van me, heb ook geen vooroordelen (weet er verder weinig vanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:29 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ze komen niet als echt aparte typetjes op me over, niet excentriek ofzo. Of je moet iets anders bedoelen?
Via daar kwam ik hier terecht: http://www.nytimes.com/2006/08/20/fashion/20gender.html?_r=2&adxnnl=1&adxnnlx=1156158528-toNjVqMHHh9lcfELEWitxA&oref=slogin&oref=sloginquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:10 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Wat leuk!Wat vindt je vriendje er eigenlijk van?
Vond deze site wel interessant wat betreft informatie FtM operaties. Klinkt allemaal erg pijnlijk.
http://www.ftmguide.org/grs.html
Als ie maar weer terug komt, ik heb geen haast, verwacht en wachttijd van 6-12 maanden voor correctie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:44 schreef danielluh het volgende:
[..]
hoorde net dat dr karim ff naar het buitenland is gegaan
Het is net hoe je het bekijkt. Je doet iets voor een patient wat anders nooit mogelijk zou zijn, hem thuis laten komen in zijn eigen lichaam. Zo heb ik het letterlijk gevoeld gedurende de geslachtsverandering, en de operatie was voor mij de finishing touch. Je verandert al heel veel door de hormonen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:42 schreef Ludger het volgende:
[..]
Hm ok, ik dacht zo.. je moet wel een beetje gek zijn, wil je als arts geslachtsveranderingsoperaties uitvoeren, behalve de psychische voordelen van een patient is lichamelijk verder alles gezond, toch? Ik bedoel, als arts snij je eerder wanneer de patient ziek is.. Beetje filosofisch van me, heb ook geen vooroordelen (weet er verder weinig van![]()
Tegen de tijd dat de plastisch chirurg gaat snijden is de rest vaak al aan het gewenste geslacht aangepast. En zeg nu zelf, een vrouw met een penis of een man met een vagina, dat is toch niet gezond?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:42 schreef Ludger het volgende:
[..]
Hm ok, ik dacht zo.. je moet wel een beetje gek zijn, wil je als arts geslachtsveranderingsoperaties uitvoeren, behalve de psychische voordelen van een patient is lichamelijk verder alles gezond, toch? Ik bedoel, als arts snij je eerder wanneer de patient ziek is.. Beetje filosofisch van me, heb ook geen vooroordelen (weet er verder weinig van![]()
I.i.g. slim, zo'n operatie als laatste onderdeel.. stel je wilt nog terug.. Gebeurt dat trouwens wel eens?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de plastisch chirurg gaat snijden is de rest vaak al aan het gewenste geslacht aangepast. En zeg nu zelf, een vrouw met een penis of een man met een vagina, dat is toch niet gezond?
Ik weet niet hoe vaak dat gebeurt, maar ik neem wel aan dat het gebeurt, want de Real Life Experience (RLE) van een jaar (anderhalf jaar via het VU) is ook echt de fase die bedoeld is om eventueel nog met minimale gevolgen terug te kunnen wanneer het toch niet goed blijkt te zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:49 schreef Ludger het volgende:
[..]
I.i.g. slim, zo'n operatie als laatste onderdeel.. stel je wilt nog terug.. Gebeurt dat trouwens wel eens?
Ja hoor, ik heb met een spijtoptant in een talkshow gezeten. Wilde weer leven als man, borsten laten verwijderen, tja, alleen weer een penis maken is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:49 schreef Ludger het volgende:
[..]
I.i.g. slim, zo'n operatie als laatste onderdeel.. stel je wilt nog terug.. Gebeurt dat trouwens wel eens?
De screening is nu niet veel beter dan 10 jaar geleden. Uiteindelijk beslis JIJ als client of je het wel of niet wil als je toestemming krijgt. Ik denk niet dat spijtoptanten helemaal zijn te voorkomen. Alleen door een betere screening zullen er wel minder zijn, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:34 schreef danielluh het volgende:
heb jos ooit horen zeggen dat er 2% spijt optanten waren
das bijna niks, ben er ooit 1 tegen gekomen in het ziekenhuis, die had er duidelijk echt veel spijt van, rade mij dat ook af,hahahaha
was ook heel negatief tegenover alles.
Volgens mij was dat ook iemand die te hoge verwachtingen had van het leven als vrouw.
die was dan wel 10 jr geleden het traject ingerolt, nu is de screening veel en veeel beter dan toen
Is voor het eerst fdat ik hoor van een RLE van een jaar. In het verleden is door het congres (of afvaardiging) van de Harry Benjamin Foundation in de standards of care volgens mij toch echt een RLE van 1,5 jaar gezet. Daarin wijkt het VU niet af van wat in het algemeen internationaal normaal is (of was in ieder geval)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:10 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak dat gebeurt, maar ik neem wel aan dat het gebeurt, want de Real Life Experience (RLE) van een jaar (anderhalf jaar via het VU) is ook echt de fase die bedoeld is om eventueel nog met minimale gevolgen terug te kunnen wanneer het toch niet goed blijkt te zijn.
Ik ben 13 maar 1997 begonnen met hormonen.......quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:40 schreef Doagere het volgende:
En toen was mijn tvp'tje weg.
Ben sinds 13 maart dit jaar aan de hormonen, en het gaat perfecrt! En ik heb een vriendje. Nu ruim 7 weekjes![]()
De huidige editie (6) van de HBIGDA SOC schrijft nog steeds een RLE van 12 maanden voor. De VU wijkt af met haar termijn van 18 maanden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:04 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Is voor het eerst fdat ik hoor van een RLE van een jaar. In het verleden is door het congres (of afvaardiging) van de Harry Benjamin Foundation in de standards of care volgens mij toch echt een RLE van 1,5 jaar gezet. Daarin wijkt het VU niet af van wat in het algemeen internationaal normaal is (of was in ieder geval)
Dan loop je een stukje voor op mij.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:06 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik ben 13 maar 1997 begonnen met hormonen.......
Inderdaad. Ik wist niet dat ze dat zo goed konden! Wel fijn voor Danielle, dat het zo 'echt' is.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:17 schreef sleepflower het volgende:
Enge plaatjes.Maar het resultaat ziet er wel mooi uit.
Ik heb het de laatste jaren niet bijgehouden, dus geloof ik je graag dat het veranderd is. Ik zelf had toen ik eenmaal met hormonenen begon zoiets van hoe eerder die operatie, hoe liever. Achteraf vind ik zelfs dat het te snel is gegaan (het hele proces binnen 2 jaar 25 oktober 1996 1e gesprek, 19 oktober 1998 operatie). Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat ook komt door andere psychische problemen die pas na de operatie naar boven zijn gekomen. Het VU zal wel een reden hebben om toch de 1,5 jaar vast te houden, misschien wel de kans op spijtoptanten nog meer te verminderen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:22 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
De huidige editie (6) van de HBIGDA SOC schrijft nog steeds een RLE van 12 maanden voor. De VU wijkt af met haar termijn van 18 maanden.
Je mist wel iets, nl dat je absoluut geen kinderen zelf kunt baren......(hoe jaloers ben ik op mijn ex geweest bij alledrie de kinderen)quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:31 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wist niet dat ze dat zo goed konden! Wel fijn voor Danielle, dat het zo 'echt' is.
En over dat niet ongesteld worden zou ik maar niet al te ongelukkig zijn, je mist niks.
Och, ik heb pas een kleine hersteloperatie van Dr Van Trotsenburg gehad, en krijg nog een grote waarschijnlijk van Karim/Hage. Dus jaloers hoef je in ieder geval niet op me te zijn. Bovendien heb ik de pech dat een infectie bij mijn linkerborstimplantaat door het VU genegeerd is, en pas een jaar na dato de prothese is verwijderd, maar ik nu wel chronische (neuropathische) pijn heb.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:11 schreef Doagere het volgende:
[..]
Dan loop je een stukje voor op mij.![]()
En dat is gewoon balen met hoofdletters........quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:31 schreef danielluh het volgende:
en met het termijn van de operatievan nog een dikke 10 maanden
ik wilde ook altijd een kind kunnen baren, tot mijn ex een keizersnee kreeg die mis ging, en ze nu beetje vertekent op haar buik door het leven gaatquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:12 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Je mist wel iets, nl dat je absoluut geen kinderen zelf kunt baren......(hoe jaloers ben ik op mijn ex geweest bij alledrie de kinderen)
Dat is zeker balen. Ik ben steeds verder van het VU gaan wonen (onbewust) Eerst in Hoofddorp, tot vlak voor de operatie, daarna Leiderdorp, en nu sinds ruim 4 jaar Rotteradm. Ongeveer 2 uur van deur tot deur. Ik kom er nu alleen voor pijnpoli (nu 1x per 3 maanden) en genderteam (2x per jaar, ivm hormoonimplanaat per komende november. En ik krijg ergens dit jaar nog een gesprek met Dr. Gijs (hoofd psychologen genderteam) ivm uitslag diagnose, en natuurlijk nog dr. Karim in OLV.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:36 schreef danielluh het volgende:
deze operaties worden in nederland alleen in groningen en he VUMC gedaan
best wel balen als limburgse om elke keer 3,5 uur te reizen voor een gesprek van 30 min
Dat kan helaas ook bij ander operaties gebeuren, bv als ik straks verlenging van mij vagina krijg. Moet nog afwachten hoe dat momenteel gebeurt vand Karim.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:14 schreef danielluh het volgende:
[..]
ik wilde ook altijd een kind kunnen baren, tot mijn ex een keizersnee kreeg die mis ging, en ze nu beetje vertekent op haar buik door het leven gaat
ik wil juist dolgraag weg uit limburg, maar de hoofdreden is meer dat er gewoon geen werk is hiero.quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:26 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dat is zeker balen. Ik ben steeds verder van het VU gaan wonen (onbewust) Eerst in Hoofddorp, tot vlak voor de operatie, daarna Leiderdorp, en nu sinds ruim 4 jaar Rotteradm. Ongeveer 2 uur van deur tot deur. Ik kom er nu alleen voor pijnpoli (nu 1x per 3 maanden) en genderteam (2x per jaar, ivm hormoonimplanaat per komende november. En ik krijg ergens dit jaar nog een gesprek met Dr. Gijs (hoofd psychologen genderteam) ivm uitslag diagnose, en natuurlijk nog dr. Karim in OLV.
Maar ik heb het er wel voor over. Tijd heb ik genoeg (ben in de grote UWV herkeuringsronde op psychische gronden 80-100% afgekeurd). Ik moet alleen er op letten dat onze 2 Bassets op tijd uitgelaten worden.
Och ja, wat ik allemaal al niet zogenaamd aan hulp heb gehad en niet geholpen heeft. Het grootste deel van mensen met genderysforie met psychische klachten krijgen vaak gratis de diagnose nborderline of borderline trekken erbij. Ik heb daar over gehad met iemand die na de gesalchtsverandering gestudeerd heeft tot klinisch psycholoog. En die komt tot dezelfde concluse als ik. Genderdysforie kan zorgen voor bepaalde beschadigingen die lijken op borderline, ze horen en zijn het gevolg van de genderdysforie, en kunnen ook niet met borderline therapie behandeld worden, hoe dan wel ???quote:Op maandag 28 augustus 2006 08:52 schreef danielluh het volgende:
[..]
ik wil juist dolgraag weg uit limburg, maar de hoofdreden is meer dat er gewoon geen werk is hiero.
zuid-oost limburg is het zeer slecht gestelt met het werk. parkstad regio heeft zelfs de hoogste werkeloosheid van heel limburg.
en omdat ik gwoon het reizen moe ben, al mijn vrienden wonen in de randstad. Maar helaas het geld is er nie om nu ff te verhuizen.
Jammer dat je weer zo vaak terug moet naar het VU, ik zou er zelf gek van worden, maar hoogstwaarschijnlijk zit dat er voor mij ook aan te komen.
Ik heb nog steeds last van een beetje baard op mijn kin en heb daar totaal geen geld meer voor, aangezien ik in de schuldsanering zit, omdat weg te laseren. Dus zie mijzelf volgend jaar daarvoor ook regelmatig een psych bezoeken hoor.
Maar ook extra, als ze het laseren te duur vonden is jammer, maar psych elke week bezoeken en daardoor afgekeurd gaan worden is duurder.
Ik moet hoogenvorst ook niet tegenkomen, dan kan ie een stronttaart verwachten
In mijn tijd was er normaal geen correctie meer nodig bij 90% van de geopereerden, tenminste niet binnen 1 a 2 jaar. Bij mij is het nu door allerlei oorzaken wel nodig helaas.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:01 schreef danielluh het volgende:
nou ik ga er wel vanuit dat ik minimaal 1 correctie nodig heb na mijn operatie.
Voor de rest zal het wel meevallen hoor, als alles eenmaal voorbij is, dan kan ik ook pas tot rust komen.
gister met mijn ouders er ook over gehad, en zij willen mij el een kleine lening geven om de rest van mijn baard te laseren
Op gender gebied zal er verder niet veel gebeuren.
Eerder op persoonlijk vlak dat het kan botsen met andere mensen. ik heb nogal een grote bek, vooral tegenover instanties zoals verzekeringene en banken
Ik heb door een truukje (bij veranderen verzekereaar verzwijgen dat ik al een vergoeding gehad had) zo'n ongever 4,500 gulden aan electrisch epileren vergoed gekregen (laseren begon toen net te komen en werd over het algemeen nog niet vergod), en zelfs dat is nit genoeg, en dan had ik nog niet eens zware baardgroei.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:12 schreef danielluh het volgende:
mijn verzekering gaf maar 1100 euro uit, aan laseren en dat is eenmalig, ik stap ook over na een andere verzekeraar, maar dat is pas in 2008. Deze mag mijm operatie nu mooi betalen.
discriminere is vaak lastig te bewijzen om welke gronden ze dat doen. Ik denk dan zo, die ander heeft een gebrek en nie ik
inderdaadquote:
ik ben gewoon mijzelf gebleven, heb niet heel veel hoeven aanpassen aan mijn gedrag. Te overdreven vrouwelijk val je ook door de boot.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:49 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je gedrag? Je hebt je eerst als man moeten gedragen, en om dan in één keer te switchen, moet je je ineens een heel andere houding aannemen, andere bewegingen enzo.
Ben je hier niet heel overdreven mee in het begin, of schiet het er soms bij in zeg maar, dat je je vooral mannelijk gedraagt?
Was benieuwd
wij gaan nog een feesie bouwen dit weekend en ergens na de operatie een groot feesiequote:Op donderdag 7 september 2006 00:16 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
inderdaad
Ik had je al gesproken maar alsnog dikke kus![]()
Dat is iets wat niet in een keer gaat, maar dat geldt voor het hele gedrag. Je leert langzaam aangeleerde patronen af, en naar mate je zekerder van jezelf wordt leer je weer andere dingen aan.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:49 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je gedrag? Je hebt je eerst als man moeten gedragen, en om dan in één keer te switchen, moet je je ineens een heel andere houding aannemen, andere bewegingen enzo.
Ben je hier niet heel overdreven mee in het begin, of schiet het er soms bij in zeg maar, dat je je vooral mannelijk gedraagt?
Was benieuwd
Hartelijk gefeliciteerd. Die arts uit Wenen is gen nieuwe hoor, maar hij gaat Dr van Trotsenburg opleiden om deze operaties ook zelfstandig te kunnen doen (uitbreiding van de capaciteit). De man uit Wenen doet 90% van alle SRS operaties in Oostenrijk. Dit alles uit eigen mond van Dr. van Trotsenburg vernomen toen ik hem toevallig tegenkwam toen ik naar de pijnpoli moest enige tijd geleden in het VU. We hebben toch wel zo'n 10 minuten staan te praten. We (van Trotsenburg en ik) moeten elkaar eerder gezein hebben op een congres in Londen in 2000. Maar ja, kende heel die man toen nog niet. We waren in ieder geval beide op dat meerdaagse congres, en de kans elkaar helemaal niet gezien te hebben is minimaal.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:59 schreef danielluh het volgende:
heb eindelijk een datum nu, 12 okt is de finale dan ga ik onder het mes
chirurg gaat trotsenburg worden en een neiuwe arts uit wenen, ff zijn naam kwijt, hij heeft al 150 geslachtsoperaties uitgevoerd. en nu mag hij mij helpen
Bij mij is het eigenlijk zo ondanks dat ik lang (1.86) en fors gebouwd ben vroeger meer opviel door mijn gedarg dan tegenwoordig. Nageroepen ofzo ben ik in het begin 2x, 1x een paar dagen na een tv uitzneding waarin te gast, de andere keer toen ik met een wat opvallendere vriending in Amsterdam liep.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:49 schreef Maisnon het volgende:
Was benieuwd
quote:Op donderdag 7 september 2006 08:03 schreef danielluh het volgende:
[..]
wij gaan nog een feesie bouwen dit weekend en ergens na de operatie een groot feesie
Ik zxal dinsdag het fijne wel horen van dr van trotsenburg. Hij is ook mijn doktor waar ik altijd bij terug moet.quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:12 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Hartelijk gefeliciteerd. Die arts uit Wenen is gen nieuwe hoor, maar hij gaat Dr van Trotsenburg opleiden om deze operaties ook zelfstandig te kunnen doen (uitbreiding van de capaciteit). De man uit Wenen doet 90% van alle SRS operaties in Oostenrijk. Dit alles uit eigen mond van Dr. van Trotsenburg vernomen toen ik hem toevallig tegenkwam toen ik naar de pijnpoli moest enige tijd geleden in het VU. We hebben toch wel zo'n 10 minuten staan te praten. We (van Trotsenburg en ik) moeten elkaar eerder gezein hebben op een congres in Londen in 2000. Maar ja, kende heel die man toen nog niet. We waren in ieder geval beide op dat meerdaagse congres, en de kans elkaar helemaal niet gezien te hebben is minimaal.
Ik heb trouwens op 16 oktober een afspraak bij Dr. Karim in het OLV in Amsterdam om 15.00 , Als je het leuk vind kan ik proberen van te voren even langs te komen (beloof nog niks).
Dr van Trostenburg heeft mij enkele maanden geleden al geopereerd aan het begin van de vagina, om daar litteken weefsel weg te halen. Ben ik ook eens een keer op de afdeling gynaecologie geweest, een afdeling waar ik nooit verwacht had te komen. (2x op spreekuur, 1x dagopname)quote:Op vrijdag 8 september 2006 07:53 schreef danielluh het volgende:
[..]
Ik zxal dinsdag het fijne wel horen van dr van trotsenburg. Hij is ook mijn doktor waar ik altijd bij terug moet.
leuk als je ff tijd vrij kan maken om langs te komen
ik ben ook vrij lang (1.95), en de ene dag is beter dan de ander, maar tis gewoon wat je uitstraalt en ook hoe je je stem gebruikt.
Vroeger was het op de afdeling Plastische chirurgie, met z'n 2-en op 1 kamer die na elkaar geopereerd werden dezelfde dag 's morgens.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:38 schreef danielluh het volgende:
ik was vandaag ook op gyneacologie, dossier moest daar worden aangemaakt. anestesist heeft me gechecked, trotsenburg gesproken over het 1 en ander.
de doktor die uit wenen komen heet iets met dr angel, heeft een hele tijd voor dr spehr in duitsland gewerkt, is gevraagt daar om te blijven door dr spehr, dat is echt al heel wat, dus ik heb er heel veel vertrouwen in.
opname zal een dag of 8 zijn op de afdeling gyneacologie, waar op diezelfde 2 dagen dat ik er ben nog 4 andere opereert zullen worden, dus wordt een gezellige boel![]()
alles is nu zo ver rond, nu nog kijken of ik de 11de of de 12de okt daar moest zijn
ben wel flink zenuwachtig , maar verstand op 0 en gaan
Ik had er ook nooit behoefte aan, heb nooit sex als 'man' gehad. Dat aftrekken was puur voor de opluchting, voor even.. Ik heb ook liever niks met dat ding te maken.quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:18 schreef danielluh het volgende:
aftrekken? daar had ik nooit een behoefte aan, vindt dat ding aanraken al vies zat.
en aan je natte dromen zal je niks kunnen doen, sjah en als je je wilt aftrekken stoppen met de andro en de hormonen.
deze 2 zorgen ervoor dat je geen libido meer hebt, dus ook geen behoefte meer aan sex.
nooit als man kunnen genieten van sex![]()
ps.je weet toch wel dat er een risico is na je operatie dat je nooit meer kan klaarkomen?
als dat al zo belangrijk is voor jouw, dan denk er nog maar eens goed over na
quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:25 schreef danielluh het volgende:
aan de dromen doe je dus niks. er mee leren omgaan das enigste
Ik heb er geen last van gehad. Je schrijft echter dat je 50 mg gebruikt, dat vind k dan weer weinig. Waarom is de dosis vastgesteld op 50 mg, weet je dat?quote:
Met 100mg heb ik er zo nu en dan ook nog last van... Maargoed dat je vervolgens weer wakker wordt...quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:17 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van gehad. Je schrijft echter dat je 50 mg gebruikt, dat vind k dan weer weinig. Waarom is de dosis vastgesteld op 50 mg, weet je dat?
Als je er last van hebt heeft het niet te maken met te weinig/onregelmatig slikken? Had je toevallig een hoog testerongehalte? Het werkt natuurlijk wel weer bij iedereen anders... Dat is ook wel zo...quote:Op zondag 24 september 2006 10:00 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Met 100mg heb ik er zo nu en dan ook nog last van... Maargoed dat je vervolgens weer wakker wordt...![]()
Geen idee... Eens in de 3 maanden heb ik weer zo'n droom... Nja boeie hoor! Lig er niet wakker van (nou ja wordt er wel wakker van, maar slaap gewoon weer in daarna)quote:Op zondag 24 september 2006 11:00 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Als je er last van hebt heeft het niet te maken met te weinig/onregelmatig slikken? Had je toevallig een hoog testerongehalte? Het werkt natuurlijk wel weer bij iedereen anders... Dat is ook wel zo...
Dat valt dan wel mee inderdaad... Desondanks ben ik blij dat ik er zelf geen last van heb gehad...quote:Op zondag 24 september 2006 11:12 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Geen idee... Eens in de 3 maanden heb ik weer zo'n droom... Nja boeie hoor! Lig er niet wakker van (nou ja wordt er wel wakker van, maar slaap gewoon weer in daarna)![]()
50 mg Androcur, en hoeveel estradiol ? 50 mg androcur is niet de dosis die het VU normaal voorschrijft, 2x daags 50 mg is het normaal. Ben je bij het genderteam onder behandeling, dan zou ik verhoging van de androcur aanvragen, en testosteron level laten meten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:14 schreef Doagere het volgende:
Ik zit met een probleem, ik ben 13 Maart dit jaar met Androcur en Estradiol 50mg begonnen, en sinds die tijd heb ik geen behoefte meer om mezelf af te trekken. Voordat ik met hormonen begon was het 1x per week dat ik dat deed, om even een opluchting te voelen (mannen weten vast wel waar ik het over heb).
Maar nu krijg ik de afgelopen tijd steeds vaker natte dromen.. Zoals vanacht, ik droomde dat ik lekker aan het eten was in een restaurant met mijn vriendje, en dat ik naar de wc moest. Daar ging ik mezelf aftrekken en vlak na het hoogtepunt werd ik wakker met een water-achtige plakkerige spul in mijn broekje.
Wat kan ik hiertegen doen? Want ik vindt dit echt heel erg vervelend..
doagere loopt niet bij het VU, maar in groningen, had het laatst ook nog dat ze de medicijnen zelf moest betalen. ook ergens best vaag, maar komt omdat ze in duitsland woont.quote:Op zondag 24 september 2006 23:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
50 mg Androcur, en hoeveel estradiol ? 50 mg androcur is niet de dosis die het VU normaal voorschrijft, 2x daags 50 mg is het normaal. Ben je bij het genderteam onder behandeling, dan zou ik verhoging van de androcur aanvragen, en testosteron level laten meten.
de eikel wordt gebruikt om een clitoris te maken, wij kunnen daarom alleen via de clitoris gestimuleerd worden en klaarkomen. en de rest zou ik nog niet weten, dat is iets dat zal ik over 3 maanden kunnen beoordelen.quote:Op maandag 25 september 2006 00:13 schreef Ludger het volgende:
@AnnaB Mag ik vragen hoe dat kan? Hergebruikt men soms zenuwen bij zo'n operatie ? Ik vroeg me zo af of je wel evenveel gevoel hebt als een 'gewone' vrouw... Puur medisch vraagje...
ik moet niet denken aan anale sex, heb al genoeg last van mijn sterretje. lastige aambeienquote:Op maandag 25 september 2006 00:33 schreef wonderer het volgende:
Even een vraag die ineens in me opkomt, is anale seks geen handig alternatief? Ik neem aan dat ze de prostaat ook weghalen, maar het kan toch nog steeds best lekker zijn?
Het gevoeligste deel van de eikel wordt gebruikt om een clitoris te maken, zenuwbanen, bloedvaten etc daar naar toe worden intact gelaten. Klaarkomen alleen via clitoris is (was) bij mij niet zo. Vroeger was klaarkomen een ramp voor mij, zo'n zaadlozing en dan is het meteen over. Nu niet meer, ik kon meerdere orgasmes hebben, wel moeilijker dan als man, maar heb het toch redelijk vaak gehad in mijn sexueel actieve periode. Nat worden gaat helemaal niet. Er zijn misschien mensen bij wie er nog voch uit de prostaat komt, bij mij niet (logisch ook, ook de vocht aanmaak gebeurd door testosteron, en dat maakt je lichaam nog maar weinig aan als je ballen weg zijn).quote:Op maandag 25 september 2006 00:13 schreef Ludger het volgende:
@AnnaB Mag ik vragen hoe dat kan? Hergebruikt men soms zenuwen bij zo'n operatie ? Ik vroeg me zo af of je wel evenveel gevoel hebt als een 'gewone' vrouw... Puur medisch vraagje...
Zenuwen worden inderdaad zoveel mogelijk gepreserveerd. Sexuele gevoeligheid zit weinig verschil tussen bij mannen en vrouwen (De onderdelen zeg maar), waardoor het in de meeste gevallen lukt om sexuele gevoeligheid te behouden.quote:Op maandag 25 september 2006 00:13 schreef Ludger het volgende:
Prostaat wordt niet weggehaald, omdat dat vervelende complicaties kan geven. Wel wordt de prostaat door het gebrek aan testosteron een flink stuk kleiner. Het zal ook iets zijn wat bij sommige medische onderzoeken (bijvoorbeeld een echo) zichtbaar zal worden, en vraagtekens kan opleveren.quote:Op maandag 25 september 2006 00:33 schreef wonderer het volgende:
Even een vraag die ineens in me opkomt, is anale seks geen handig alternatief? Ik neem aan dat ze de prostaat ook weghalen, maar het kan toch nog steeds best lekker zijn?
Je leest niet goed, er staat dat ik Androcur gebruik, en Estradiol 50mg.quote:Op zondag 24 september 2006 23:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
50 mg Androcur, en hoeveel estradiol ? 50 mg androcur is niet de dosis die het VU normaal voorschrijft, 2x daags 50 mg is het normaal. Ben je bij het genderteam onder behandeling, dan zou ik verhoging van de androcur aanvragen, en testosteron level laten meten.
Ik heb recent een echo en rontgen van de buikorganen gehad, met nadruk op gal en nieren. Ze zullen de prostaat vast wel hebben zien zitten. Maar ik trek me daar niks van aan, en ze mogen er toch niks van zeggen, geheimhoudingsplicht....quote:Op maandag 25 september 2006 13:25 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Prostaat wordt niet weggehaald, omdat dat vervelende complicaties kan geven. Wel wordt de prostaat door het gebrek aan testosteron een flink stuk kleiner. Het zal ook iets zijn wat bij sommige medische onderzoeken (bijvoorbeeld een echo) zichtbaar zal worden, en vraagtekens kan opleveren.
Ik zou zelf niet aan anale seks moeten denken.
Het systeem is veranderd, dus ik weet het niet zeker. Het hangt af van je inkomen (Wat je dus daadwerkelijk verdient, niet wat je overhoudt). Wanneer je in de laagste inkomenscategorie valt betaal je 90 euro eigen bijdrage + de helft van de griffierechten (De helft van 190 = 95). Soms zijn er speciale regelingen mogelijk dat je minder betaalt, maar daar weet ik verder weinig van. De volledige procedure kost zo'n 700 a 1500 euro als je geen toevoeging kunt krijgen (Afhankelijk van het tarief van je advocaat, de ervaring van de advocaat, en hoe je zelf alles aanlevert). De documenten (geboorteakte en bevolkingsregister) moet je altijd zelf betalen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:47 schreef danielluh het volgende:
hoe zit het eigenlijk met de naamswijziging?
kreeg net brief van het VU, wat ik allemaal moet regelen, dat is ook geen probleem, maar ik zit dus in de bijstand, en heb niet echt veel geld of helemaal niks eigenlijk, aangezien ook nog de schuldsanering erbij zit.
is het nog mogelijk om een bewijs van onvermogen te halen zodat de advocaat kosten minder zijn?
Anders ben ik straks geopereert, maar kan ik niks laten omzetten de komende 3 jr, door de schuldsanering.
Weet iemand dat toevallig. zag iig dat ik een advocaat in breda moet pakken
Je kunt ook proberen bijzondere bijstand aan te vragen voor de juridische geslachtswijziging. Gezien je situatie denk ik dat je daar best kans op maakt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:47 schreef danielluh het volgende:
dat ga ik maandag ook doen, heb een advocaat gekregen van jos, die zit bij de genderstichting.
Dus zal wel 1 en ander weten. Ik hou niks over van mijn geld, schuldsanering he, mag van 20 euro de week leven.
maandag maar ff bellen en ook met de gemeente, kan nu bijzondere bijstand krijgen met de kosten na de operatie
De kopie ID heeft te maken met wetgeving dat de advocaat je identiteit moet vaststellen. Het wordt niet gebruikt in de procedure, maar het is wel nodig als je wilt dat een advocaat iets voor je doet inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:50 schreef danielluh het volgende:
brief van VU staat in
kopie ID of paspoort
origineel afschrift geboorte akte
een bewijs van nederlanderschap
dat heb ik nodig en een machtiging voor de advocaat om mijn medische verklaring op te laten vragen
Hmmmm dat is ook wel een idee... Ik heb een eigen huis, dus krijg never nooit geen toevoeging... Maakt het soort rechtsbijstandverzekering nog wat uit?quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:18 schreef AnnaB het volgende:
Ik heb alleen uittreksel geboorteregister zelf betaald, en een paar telefoonjes en geboortebewijs opsturen. Voor de rest is alles betaald door mijn rechtsbijstandsverzekering.
Als je je op tijd aanmeld bij je rechtsbijstandsverzekering duurt het niets langer. Nu had ik het al ruim een half jaar voor de verwachte operatiedatum aangevraagd, omdat ik graag wilde weten of ze het vergoedde, en tot mijn stomme verbazing betalden hun het voor mij. Bij SRK is het bekend, die hebben het voor mij ook betaald en gedaan. Weet alleen geen namen meer uit die tijd, en het is de vraag of diegene daar nog werken ook.quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:26 schreef danielluh het volgende:
ken je gewoon je rechtsbijstand inschakelen?
die heb ik ook, maar jos zegt, dan kan de procedure langer duren omdat ze er minder verstand van hebben
Ik heb zo'n beetje mijn levensverhaal verteld. leefde al full-time als vrouw toen ik aan de gesprekken begon. en toen ik dinsdag 29 oktober 1996 mijn eerste afspraak had, was ik de vrijdag daarvoor op TV geweest in een talkshow. Enja, als je dan zo'n 20 minuten in beeld bent en dingen vertelt, en door een goede psychologe/seksuologe ondervraagd bent (Goedele Liekens) is er al een beppalde beeldvorming. Ik had na het 1e gesprek het idee dat de andere 3 meer waren omdat het protocol het eiste, dan dat er onduidelijkheid was van mijn mijn onverdringbaar gevoel van vrouw zijn. Het gaat vooral omdat onverdringbaar gevoel, en er hoort ook echt wel een bepaald levensverhaal bij. En uiteindelijk ben je zelf degene die de keuze maakt. Het genderteam kan je wel afwijzen, maar zal nooit zeggen dat je het MOET doen. Na een aantal gesprekken (verschilt van persoon tot persoon) wordt je in het team besproken, dan krijg je te horen ja, nee, of meer gesprekken. en ja betekent dat je van hun mag, Maar je moet dus echt zelf ook ja zeggen dan nog.quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:20 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die gesprekken voorafgaand aan de behandeling? Ze willen natuurlijk weten of het 'dat wel echt is' zeg maar, maar wat wordt er allemaal besproken? Of is dat te persoonlijk om hier neer te zetten
ik ben zelf 1.95 , maar je ziet soms wle mensen kijken van hoe lang ik ben, maar gelukkig valt het minder op als ik met vriendinnen ben die boven de 1.80 benquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
TVP (nee, ik heb geen persoonlijke twijfels, en een vrouw van 2 meter 3 zou ook redelijk apart zijn, maar studietechnisch heeft dit wel m'n interesse)
Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:57 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Na een aantal gesprekken (verschilt van persoon tot persoon) wordt je in het team besproken, dan krijg je te horen ja, nee, of meer gesprekken. en ja betekent dat je van hun mag, Maar je moet dus echt zelf ook ja zeggen dan nog.
transgenders bv mannen die alleen borsten willen hebbenquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?
En ja, ik ga hier waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat meer postenmaar ik kan er nu niet veel over kwijt, hoewel ik dat wel wil
Vooral aangezien ik nu op school zit op dit moment.
Wat is SRK?quote:Op maandag 2 oktober 2006 00:07 schreef AnnaB het volgende:
Als je bij/via SRK verzekerd bent, MOETEN ze het vergoeden, mits je verzekering is ingegaan voor je aanmelding bij het genderteam, en het niet nadrukkelijk is uitgesloten, loopt ie niet via SRK kan er altijd gerefeerd worden dat SRK het in 1998 voor mij wel vergoed heeft. Ze doen het niet zelf, heb advocate in Amstelveen het laten doen, maar hun hebben het betaald, en daar gaat het om. SRK doet het niet zelf, maar je kunt zelf een (betaalbare) advocaat uitzoeken doe alles voor je regelt.
SRK is een rechtsbijstandsverzekeraar, net als DAS , alleen kun je niet bij hun zelf een verzekering afsluiten, maar via een groot aantal andere verzekeraars. Heeft te maken met oa alls je bv een probleem krijgt met je verzekering, dat hn onafhankelijk zijn.quote:
Ik geloof ook dat er 1 of 2% spijtoptanten zijn, gelukkig heel weinig. In de talkshow waar ik in zat was ook een spijtoptant, en dat is verdomd lastig. Ik persoonlijk heb weinig confrontatie met mezelf gemerkt tijdens de screeningsfase, maar misschien kwam ik al wel te overtigend over. Ook weet ik van Dr. L. Gijs (hoofd van de psychologen) dat ze nu toch wel wat anders werken dan 10 jaar geleden. 3 Oktober is het 10 jaar geleden dat ik de beslissing heb genomen om vanaf de dag erna compleet als vrouw door het leven te gaan, zo goed en kwaad als dat dat kon....quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:09 schreef danielluh het volgende:
[..]
transgenders bv mannen die alleen borsten willen hebben
dat je toch meer travestiet bent dan transsexueel
ID stoornis of andere psychische aandoening waarbij persoonlijkheid kan verschillen.
de psych in het VU zijn hele goed in het beoordelen of iemand wel echt gender dysfories is of niet.
je wordt zelf ook behoorlijk geconfronteerd met jezelf, zodat jezelf al gaat nadenken of het wel iets is
dacht dat er iets van 1 of 2% spijtoptanten zijn, dit zijn personen die er dus echt spijt van hebben.
Gewone maat vibrator, en evt 1 iets dunnere, zo heb ik het gedaan. Zeker omte beginnen is een iets dunnere dan de normale dikte wel fijn. Maar normale dikte zou ook van begin af aan moeten passen. Het is net wat je wil. Ik had er twee, en dat ging prima.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:34 schreef danielluh het volgende:
nu nog een mail naar jos gooien, of ik nu evrschillende maten vibrator nodig heb, of gewoon 1 mt, dat is beetje onduidelijk aangegeven op de papierne van het vu
Ik heb het in de zelfhulpgroep meegemaakt dat iemand toestemming had om het te doen maar nog erg twijfelde. Die had het nog niet aan familie etc verteld, leefde nog fulltime als man etc. Je bent verplicht om als de eerste 3 maanden van de hormonen voorbij zijn te beginnen aan de Real Life Test, je bent dan verplicht om ook volledig als vrouw te leven. En dat is een moeilijke stap voor velen, voor mij was het een vanzelfsprekendheid op een gegeven moment. Wel met hulp van een maatschappelijk werker van Humanitas van de werkgroep genderdysforie moet ik er bij zeggen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?
En ja, ik ga hier waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat meer postenmaar ik kan er nu niet veel over kwijt, hoewel ik dat wel wil
Vooral aangezien ik nu op school zit op dit moment.
Nja, bij mij is het nu al vanzelfsprekendquote:Op maandag 2 oktober 2006 23:38 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb het in de zelfhulpgroep meegemaakt dat iemand toestemming had om het te doen maar nog erg twijfelde. Die had het nog niet aan familie etc verteld, leefde nog fulltime als man etc. Je bent verplicht om als de eerste 3 maanden van de hormonen voorbij zijn te beginnen aan de Real Life Test, je bent dan verplicht om ook volledig als vrouw te leven. En dat is een moeilijke stap voor velen, voor mij was het een vanzelfsprekendheid op een gegeven moment. Wel met hulp van een maatschappelijk werker van Humanitas van de werkgroep genderdysforie moet ik er bij zeggen.
En ja, voor de lol zal niemand het doen, maar bij sommige mensen twijfel ik wel aan de beweegreden, of de zekerheid. Er is ook een groep spijtoptanten (10%) die wel in enige mate spijt heeft, maar niet terug wil naar voor de geslachtsverandering.
Ik weet dat er bij zijn die het om seksuele redenen doen, bv zuid-amerikaanse transen. In Thailand is het heel gewoon om te doen, is het zelfs een cultuur, een manier om geld te verdienen. Dat is voor ons niet te snappen dat iemand dat om zo'n reden doet, maar het gebeurd wel.
Maar ook hier denk ik weleens dat er enkeling het om dat soort reden doet, of om aandacht te vragen. In een enkel geval zien ze dat bij het VU, maar geven ze toch toestemming, omdat de kwaliteit van het leven van die personen toch beter wordt uiteindleijk.
7 a 8 maanden... Zodra je je aanmeld, heb je eerst een intake (kort gesprekje). Hierop moet je al een paar weken wachten. Vervolgens laten ze je doelbewust 4 maanden wachten en dan begint de gesprekkenfase.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:07 schreef Maisnon het volgende:
Hoe lang duurt die periode van gesprekken eigenlijk?
Gewoon genderteam bellen...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:07 schreef Maisnon het volgende:
En hoe maak je een fatsoenlijke afspraak?
Best begrijpelijk allemaalquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:31 schreef ChantalC het volgende:
[..]
7 a 8 maanden... Zodra je je aanmeld, heb je eerst een intake (kort gesprekje). Hierop moet je al een paar weken wachten. Vervolgens laten ze je doelbewust 4 maanden wachten en dan begint de gesprekkenfase.
[..]
Gewoon genderteam bellen...![]()
![]()
Hoe het nu allemaal exact is weet ik niet. Bewust 4 maanden laten wachten dat geloof ik niet. En bij mij hebben die 4 gesprekken ongeveer 4 maanden in beslag genomen. eind oktober 1e gesprek, 15 februari goedkeuring, en 15 maart begonnen met hormonen. Wel al intake gesprek gehad met Prof. Gooren op 15 augustus. En als ik niet naar een symposium was gegaan, had het waarschijnlijk langer geduurd voor die gesprekken begonnen waren (verhaal apart).quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:31 schreef ChantalC het volgende:
[..]
7 a 8 maanden... Zodra je je aanmeld, heb je eerst een intake (kort gesprekje). Hierop moet je al een paar weken wachten. Vervolgens laten ze je doelbewust 4 maanden wachten en dan begint de gesprekkenfase.
[..]
Gewoon genderteam bellen...![]()
![]()
Ik heb mezelf ook niet in kunnen houden, had weliswaar wel gesprekken met Petra Klene bij de werkgroep van Humanitas, maar nog voor ik afspraken had, ben ik als vrouw gaan leven, en heb ik het iedereen verteld, dat vertellen heb ik gedaan voor ik volledig als vrouw ben gaan leven ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:38 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Best begrijpelijk allemaal
IK ga het daarentegen best moeilijk vinden om me al die maanden "in te houden" zeg maar. Bij vrienden enzo kan het wel, maar op school is wat lastiger
Nouja, dat gevoel dat ik het wel rustig aan doen heb ik eigenlijk gewoon vanwege het feit dat het gewoon behoorlijk vervelend zou zijn als het niet door ging maar ik wel gewoon al als vrouw rond heb gelopen 'en public'.
Plus het is af en toe nog wel moeilijk om iets van die mannelijkheid erdoorheen te zien, die middelste laag waar ik het over had, al wordt dat dus wel steeds minder, gelukkig
Ik kijk daar ook heel erg naar uitquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:49 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Het beginnen met hormonen was voor mij een openbaring, een thuiskomst in mijn eigen lichaam, zo voelde het. Ik ben 5 maanden lang elke dag ziek geweest, maar dat maakte niks uit. De borstontwikkeling was soms pijnlijk, maakte niks uit. Wat nu het meeste pijn doet is e discriminatie die je tegenkomt als mensen weten dat je van geslacht veranderd bent. Die is er helaas nog steeds.
Er wordt o.a. over je levensloop, relaties en huidige leven gepraat. Het genderteam wil niet alleen weten of je het meent, maar wil er ook achter komen of je verwachtingen realistisch zijn, of je een transitie aan kan, en of je steun hebt in je omgeving.quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:20 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die gesprekken voorafgaand aan de behandeling? Ze willen natuurlijk weten of het 'dat wel echt is' zeg maar, maar wat wordt er allemaal besproken? Of is dat te persoonlijk om hier neer te zetten
En ook niet alleen zeggen. Je mag ook tekenen dat je bekend bent met alle (mogelijke) gevolgen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:57 schreef AnnaB het volgende:
Na een aantal gesprekken (verschilt van persoon tot persoon) wordt je in het team besproken, dan krijg je te horen ja, nee, of meer gesprekken. en ja betekent dat je van hun mag, Maar je moet dus echt zelf ook ja zeggen dan nog.
Vibrators zou ik niet doen, maar gewone stents.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:34 schreef danielluh het volgende:
nu nog een mail naar jos gooien, of ik nu evrschillende maten vibrator nodig heb, of gewoon 1 mt, dat is beetje onduidelijk aangegeven op de papierne van het vu
Een reden kan ook zijn dat er teveel twijfels zijn of je een transitie aan kunt op dat moment. In zo'n geval kun je overigens je later wel weer opnieuw aanmelden en nog een keer door de hele molen heen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:04 schreef Maisnon het volgende:
op papiertje van vu staatquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:38 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Vibrators zou ik niet doen, maar gewone stents.![]()
Het precieze advies verschilt per chirurg, maar in alle gevallen die ik tot nu toe ken heb je wel meerdere maten nodig. In het begin zul je ook een kleinere diameter gebruiken dan daarna. Je gebruikt steeds een iets grotere diameter, en gebruikt per keer ook meerdere stents.
Ik denk niet dat het een vreemde gedachte is. Precies zoals je het schrijft heb ik geen ervaringen, maar het is niet zo dat je er tijdens de transitie alleen op vooruit gaat. Er zullen ook wat dingen negatief veranderen, en wat dat betreft kun je soms wel eens missen hoe het was, gek genoeg misschien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:10 schreef Maisnon het volgende:
Ik bedoel, ik ken mezelf al 20 jaar, en het is misschien alsof je een goede vriend nooit meer ziet... is dit heel raar?
Het voordeel is dat dan niemand of hooguit een enkeling na de transitie zelf op het idee zal komen dat je een ander geslacht had er voor. Helaas is het wel zo dat wanneer iemand er op wat voor manier dan ook achter komt, je uiterlijk niet alles zeggend is. Het idee alleen is voor sommigen voldoende om je op een totaal andere manier te behandelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:07 schreef Maisnon het volgende:
En wat die discriminatie betreft, gelukkig zie ik er totaal niet mannelijk uit, ik moet me echt bijna verkleden als man
Ik heb een setje van Duratek. Ze zijn inderdaad wel prijzig, en je verzekeraar zal het niet vergoeden. Je kunt op de site ook kijken naar de maten. Vooral de kleinste 3 maten zul je nodig hebben, dan heb je een beetje een idee.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:45 schreef danielluh het volgende:
[..]
op papiertje van vu staat
je kan dilator sets kopen op internet, maar zijn prijzig.
daarvoor kan je ook een dildo of vibrator kopen
en dan staat er een vibrator met 3x19 cm
lekker duidelijk ook, btw kan ook nergens vinden waar je dilator sets kan kopen./
dat ze dan een site bijzette ofzo :S
Er zit nog een hele wetenschap achter het productieproces.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:58 schreef danielluh het volgende:
de kleinste is 25 mm dan 29 en 32
vrijdag eens lekker shoppe
en 186 us dollar, pffffff hahahaha
Ik heb helemaal niks getekent tot nog toe, niet voor s tart hormonen, niet voor enige operatie of wat dan ook. Maar misschien bij het OLVG dat het daar wel moet, is ook best een zware ingreep op zich.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:36 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
En ook niet alleen zeggen. Je mag ook tekenen dat je bekend bent met alle (mogelijke) gevolgen.
Ik heb ze inderdertijd bij NVHS winkel in Amsterdam gekocht. Ik weet niet of die er nog is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:05 schreef danielluh het volgende:
nou ben eens aan het neuzen op christine le duc en pabo, maar nie echt wat ik moet hebbe
de meest rare vormen, eenvoudige hebbe ze nie eens :S
Wehkamp dan?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:03 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb ze inderdertijd bij NVHS winkel in Amsterdam gekocht. Ik weet niet of die er nog is.
Ik heb de aanbevolen maat van Jos, en 1 iets dunnere gekocht, samen toen ongeveer 50 gulden kwijt. Heb gewoon het lef om een sexshop binnen te lopen, daar zijn wel gewonen normale recht toe recht aan vibrators te koop. Tarzan komt nog wel![]()
![]()
![]()
En gewoon zoeken via zoekmachina naar vibrators, of ebay, marktplaats kan ook nog wel wat opleveren.....
Na groen licht heb ik moeten tekenen. Een keer voor de behandeling in het algemeen, een keer voor wat Androcur doet, en een keer voor wat estrogenen doen. Ach, tegenwoordig dekt iedereen zich in, dus het VU waarschijnlijk ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:57 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks getekent tot nog toe, niet voor s tart hormonen, niet voor enige operatie of wat dan ook. Maar misschien bij het OLVG dat het daar wel moet, is ook best een zware ingreep op zich.
Door hormonen zullen je heupen iets meer vet krijgen en je schouders zullen nauwelijks iets bevatten. De botverhouding verander je echter niets aan. Zo'n groot probleem in passabiliteit hoeft dat niet te zijn, want als je op alles gaat letten zul je zien dat er zelfs maar weinig biologische vrouwen zijn waar niets op aan te merken valt. Vraag je echter wel af wat je wilt : Wil je (in sociaal opzicht) een gewone vrouw zijn, of wil je een fotomodel zijn? Als dat laatste het geval is, zul je bedrogen uitkomen met een transitie.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:49 schreef Maisnon het volgende:
Nog een vraagje, ik ben dan wel niet zo heel breed, en heb niet zo'n heel kleine... derriere... maar ik heb eens even gekeken en mn schouders steken aan allebei de kanten 3 centimeter verder uit dan mn heupen, nu had ik van Doagere wel gehoord dat er iets aan je heupen zal veranderen, maar zal die verhouding ooit een beetje vrouwelijker worden? Wat is het effect van hormonen op je schouders en je heupen? Het klinkt allemaal een beetje overdreven, maar jullie weten denk ik zelf ook wel hoe erg je er mee bezig kan zijn
Dit is eigenlijk iets waar ik ontzettend van baal op dit moment.. of ik me ooit echt vrouw zal gaan voelen als het totaalplaatje niet mooi klopt![]()
wehkamp sta ik op de zwarte lijst en er staan geen maten bij :Squote:
Na de transitie is de kans overigens groot dat je meer op jezelf aan te merken hebt dan er voor. Zal wel door hormonen komen..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:50 schreef Maisnon het volgende:
Nja, dat laatste realiseer ik me wel,, ik hoef natuurlijk geen fotomodel te zijn, maar iedereen heeft altijd wel wat aan te merken op zichzelf. En inderdaad, er zijn maar weinig biologische vrouwen waar niets op aan te merken valt, en daar hoef ik niet bij te horen, en daar zal ik ook nooit bij horen.
Tjonge jonge, je bent toch niet bijgelovig Daniëlle ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef danielluh het volgende:
Heb net slecht nieuws gekregen
de chirurg die mij zou opereren dr angel, heeft en ongeluk gehad en kniebanden gescheurd
mijn operatie is dus nie 12 okt, maar 7 nov nu door dr niessen (plastisch chirurg)
het geluk is echt weer met mij :S
dus nie vrijdag de 13de nu, dat scheelt wel weer wat
100 MG Estradiol pleisters? Ben jij wel helemaal bij de tijd?quote:Op maandag 25 september 2006 16:53 schreef Doagere het volgende:
[..]
Je leest niet goed, er staat dat ik Androcur gebruik, en Estradiol 50mg.![]()
Vandaag naar UMCG gegaan en gevraagd aan mijn gynacoloog of ik niet 100mg mocht gaan gebruiken van die Estradiol plesiters. Hij zij dat dat alleen zinvol was als de hormoon spiegel niet goed is (ofzo, heb niet alles onthouden). Dus ik moest bloedprikken, en dan mag ik miesschien wel een hogere dosis.
hopelijk ook, ga er wel van uit, dat niesen niks gaat gebeurenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:42 schreef BetaWolff het volgende:
Hopelijk blijft het bij deze vertraging danielluh. Sterkte!
hoorde van iemand dat je toch al ruim van te voren je daar moet aanmelden, liet mij vertellen zelfs 1,5 jr van te voren wil je na je rlt meteen geholpen worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:52 schreef cocobv het volgende:
[..]
100 MG Estradiol pleisters? Ben jij wel helemaal bij de tijd?
ik krijg via het UMCG ook 100 mg androcur per dag dus 2x 50 mg
en 4 mg pleisters progynova
Hoe kom jij dan in godsnaam bij 100MG estradiol pleisters?
hoe grappig!![]()
Ik laat mijn SRS t.z.t. uitvoeren in Essen (Duitsland) door Frau Krege. Daar ben ik in ieder geval sneller aan de beurt dan in het UMCG.
En de operatietechnieken en het eindresultaat schijnen daar ook beter te zijn dan hier.
Dat vind ik toch wel belangrijk! Je kan zo'n SRS immers maar 1 keer laten doen![]()
Als het een beetje meezit hoop ik daar in Essen direct na mijn RLT onder het mes te kunnen.
ja dat klopt. mijn RLT van anderhalf jaar is net begonnen en ik heb binnenkort intake daar in Essen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:32 schreef danielluh het volgende:
[..]
hoorde van iemand dat je toch al ruim van te voren je daar moet aanmelden, liet mij vertellen zelfs 1,5 jr van te voren wil je na je rlt meteen geholpen worden.
Dit is inderdaad niet leuk zeg, weer langer afwachten.... Dan zal het langskomen ook wat moeilijker gaan, maar je weet maar nooit. De 7e november moet ik om 10:15 bij Dr van Trotsenburg zijn voor controle. Maar moet ook nog een keer naar Dr Luc Gijs. Maar die afspraak moet nog komen. Ik hoop rond die tijd, zou wel mooi zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef danielluh het volgende:
Heb net slecht nieuws gekregen
de chirurg die mij zou opereren dr angel, heeft en ongeluk gehad en kniebanden gescheurd
mijn operatie is dus nie 12 okt, maar 7 nov nu door dr niessen (plastisch chirurg)
het geluk is echt weer met mij :S
dus nie vrijdag de 13de nu, dat scheelt wel weer wat
ligt aan je verzekering, zou zeker eerst bij hun informeren. hoe en wat met buiteland. de 1 betaald wel de rekening en bij de ander, moet je voorschieten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:14 schreef cocobv het volgende:
[..]
ja dat klopt. mijn RLT van anderhalf jaar is net begonnen en ik heb binnenkort intake daar in Essen.
Dus ik denk dat het precies uitkomt. En je hebt daar ook niet direct nu al een srs-verklaring nodig. Dat kan later. Als je maar al wel aan de hormonen bent.
Ik heb wel begrepen dat je de kosten voor de SRS eerst zelf moet voorschieten in Essen.
Wordt de operatie wel gewoon vergoed door de basisverzekering voor je ? Ik ben helemaal niet meer bekend met allerlei chirurgen etc. Toen ik mijn RLT periode zat, had ik wel wat internationale contacten, vooral UK en VS. Ben ook 2x naar Engeland geweest zelfs. Was heel leuk. Later is het contact verwaterd helaas. In die periode was ik ook redelijk op de hoogte van aantal chirurgen enzo. Maar ben nu echt (bewust) uit het wereldje. Ik heb genoeg aan mijn eigen problemen. Maar dat wil niet zeggen dat als ik iemand ergens mee kan helpen dat ik het niet doe hoor, verre van.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:14 schreef cocobv het volgende:
[..]
ja dat klopt. mijn RLT van anderhalf jaar is net begonnen en ik heb binnenkort intake daar in Essen.
Dus ik denk dat het precies uitkomt. En je hebt daar ook niet direct nu al een srs-verklaring nodig. Dat kan later. Als je maar al wel aan de hormonen bent.
Ik heb wel begrepen dat je de kosten voor de SRS eerst zelf moet voorschieten in Essen.
je moet ten alle tijden wel een goedkeuring hebben van de verzekering, anders krijg je zeker niks.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:40 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Wordt de operatie wel gewoon vergoed door de basisverzekering voor je ? Ik ben helemaal niet meer bekend met allerlei chirurgen etc. Toen ik mijn RLT periode zat, had ik wel wat internationale contacten, vooral UK en VS. Ben ook 2x naar Engeland geweest zelfs. Was heel leuk. Later is het contact verwaterd helaas. In die periode was ik ook redelijk op de hoogte van aantal chirurgen enzo. Maar ben nu echt (bewust) uit het wereldje. Ik heb genoeg aan mijn eigen problemen. Maar dat wil niet zeggen dat als ik iemand ergens mee kan helpen dat ik het niet doe hoor, verre van.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:41 schreef AnnaB het volgende:
Het is vandaag eigenlijk feest voor mij. Het is precies 10 jaar geleden dat ik full-time als vrouw ben gaan leven. !
Voor zover ik weet is dat niet meer zo.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:48 schreef danielluh het volgende:
[..]
je moet ten alle tijden wel een goedkeuring hebben van de verzekering, anders krijg je zeker niks.
En volgens mij is het zelfs zo, dat als je niet binnen 6 maanden kan worden geholpen, je pas naar het buitenland mag, ligt geheel aan de verzekering.
binnen nederland, valt het onder de basis
In het UMCG Groningen hoeft dat ook niet! Ik heb iig niets hoeven te tekenen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:45 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Na groen licht heb ik moeten tekenen. Een keer voor de behandeling in het algemeen, een keer voor wat Androcur doet, en een keer voor wat estrogenen doen. Ach, tegenwoordig dekt iedereen zich in, dus het VU waarschijnlijk ook.
Bij mij was dat een paar weken, maar ja, alles is bij mij in sneltreinvaart gegaan, er zit nog net geen 2 jaar tussen 1e gesprek met psychologe en SRS.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:50 schreef danielluh het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik was al jaar vrouw voor ik mij aanmelde op het VU.
dat maakte de RLT wel stuk gemakkelijker
Mijn verzekeraar (Menzis) heeft een zorgmakelaar, als je ergens langer dan 2 maanden moet wachten oid kun je die inschakelen om te kijken of het elders sneller kan, of buitenland daar bij hoort weet ik niet. Maar bij mij is oost west thuis best. Okay, ik ga nu naar het OLVG in Amsterdam in plaats van het VU, maar ja, daar werkt ook de chirurg die me indertijd mede geopereerd heeft, en ik hoorde vandaag bij plastisch chirurg van het VU (dr. Don Griot) dat hun wachtlijst ook korter is dan bij het VU.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:59 schreef cocobv het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat niet meer zo.
5, 6 jaar geleden was dat nog wel zo. Toen kon het idd alleen als hier de wachtlijsten (te) lang waren. Want een vriendin van mij heeft in 2000 geprobeerd om naar Essen te gaan voor de SRS. Dat lukte dus niet omdat ze hier ook snel aan de beurt kon zijn.
Zo is een half jaar na mijn operatie Dr. Hage opgestapt, was toen een van werelds bekendste en beste chirurg. Hij is in 1997 of 1996 uitgeroepen tot werelds beste chirurg voor SRS, voorwaar niet niks.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:32 schreef danielluh het volgende:
van onselen had een conflict met raad van bestuur in dat ziekenhuis, daarom is hij ermee gestopt.
Mijn middelste soon kreeg gisteren ook 8 november als operatiedatum voor en operatie in dagopname. En ja, nog 4 weken te gaan dus....quote:Op donderdag 12 oktober 2006 05:15 schreef danielluh het volgende:
zoo telefoontje gehad van het VU
8 nov is nu mijn definitieve datum, zolang er niks met dr boumans gebeurt
weer 3 weken te gaanheb een de ja vu
nee ben nog steeds gestopt met hormonen, alleen andro neem ik nog, tot 2 weken voor de operatiequote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:21 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Mijn middelste soon kreeg gisteren ook 8 november als operatiedatum voor en operatie in dagopname. En ja, nog 4 weken te gaan dus....
Succes met het opnieuw afwachten/aftellen.
Voor de vorige planning was je toch al met de vrouwlijke hormonen gestopt ? Was je daar weer mee begonnen ? En mag je tegenwoordig androcur gewoon blijven gebruiken. 8 jaar gelden mocht dat niet, en dat zorgde er bij sommige voor dat ze weer erecties kregen, hetgeen die personen niet echt prettig vonden.
Pffff. Das op zijn zachts gezegd k*t met peren. Na 3 weken zonder hormonen begin ik me pas rotter te voelen tegenwoordig, maar voor mijn SRS operatie weet ik wel dat dat na een dag of 4-5 al was. Maar wij moesten toen 3 weken voor de operatie stoppen met beide.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:18 schreef danielluh het volgende:
[..]
nee ben nog steeds gestopt met hormonen, alleen andro neem ik nog, tot 2 weken voor de operatie
dus zit nu al 5 weken zonder hormonen en is ook te merken
Que?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:01 schreef BrauN het volgende:
TVP.
shit meis, en 1ste kwartaal kan ook eind maart dus zijn :Squote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:12 schreef AnnaB het volgende:
Vandaag (precies 8 jaar geleden dag van opname voor SRS) ben ik bij Dr. Karim geweest in het OLVG in Amsterdam. Mijn vagina is diep genoeg, 9 a 10 cm, maar bij 5 cm zit er een vernauwing. Waarschijnlijk heeft daar een infectie oid gezeten.
Ik heb het advies om met een dunne vibrator regelmatig te zorgen dat die opening niet kleiner wordt. Moest een vibrator zijn van 1 - 1,5 cm dikte. De dunste die ik zo snel kon vinden was ongeveer 1,7. Maar hij gaat wel tot helemaal achterin. Dus dat is positief.
Ik moet begin december terugkomen voor controle om te kijken hoe dan alles is. Operatie zal waarschijnlijk gaan plaatsvinden in 1e kwartaal 2007. Dr. Karim zou ook met Dr. Hage overleggen omdat dit ook voor hem weer iets nieuws was, dus hoe dit het beste aan te pakken. Ik sta in ieder geval op de wachtlijst voor operatie, en er is 5 uur gereserveerd voor de operatie. Het zal geen simpele operatie zijn. Er zijn risico's aan verbonden, zoals bij elke operatie. En garantie tot de voordeur![]()
![]()
![]()
Nu maar afwachten, en zorgen dat voor de rest alles zo blijft als het nu is bij de vagina.
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:01 schreef danielluh het volgende:
[..]
Ikheb heel veel last van emotie swings, nu merk ik echt dat ik al 5-6 weken geen hormonen meer neem, heb mijn gevoel/emoties niet meer in de hand
hahah nou in de 3 jr dat ik hormonen slik, nog nooit last van gehad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:40 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.![]()
Ik hoor biologische vrouwen toch ook vooral klagen bij lage oestrogeen-gehaltes.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:40 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.![]()
dat ligt helaas nie aan mijquote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:29 schreef BetaWolff het volgende:
Succes danielluh!
Laat het nu wel even allemaal goed gaan.
Als ie ziek wordt zorgen we dat ie zo ziek wordt....... Nee, dreigen helpt toch niet, overmachtsituaties blijf je houden, ik heb ooit gehoord van iemand die was opgenomen voor een neusoperatie, dan moet je je 1 dag voor de opeartie melden vanwege onderzoeken etc, en die kreeg de dag van de opeartie te horen dat ie naar huis kon omdat er een spoedoperatie tussendoor kwam. Gelukkig dat ze dat bij gynaecologie/plastische chirurgie met dit soort operaties niet doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:50 schreef danielluh het volgende:
[..]
dat ligt helaas nie aan mij
laten we hopen dat dr boumans nie op vakantie gaat deze komende 3 weken
Vervoer terug is geen probleem hoor, als je maar zorgt voor begeleiding. Je krijgt een bewijs dat je niet met ov ofzo naar huis kunt, dus in principe wordt het vergoed, je moet het alleen wel even voorschieten waarschijnlijk. Vraag anders na bij Jos, of je ziektekostenverzekeraar hoe dat precies zit. Het kan zijn dat het nu met de basisverzekering opeens allemaal anders is, zoals met zoveel helaas.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:24 schreef danielluh het volgende:
liever niet, moet nog genoeg regelen alweer eens.
3 weken uitstel is wel gemakkelijk, maar ineens. oppas is geregeld die op mijn huisie en dieren past.
Nu nog vervoer en de hele reutemeteute regelen
Ik denk dat dat best wel het geval kan zijn, maar ik doe het echt niet omdat ik het spannend vind om een vrouw te zijn, maar omdat er voor mij niks aan klopt aan het jongen zijn. Het is straks denk ik meer alsof er een barriere opgeheven wordt, eerder een opluchting dan spannendquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef Ludger het volgende:
Gewoon eens een vraag, vind je de weg er naar toe niet veel spannender dan eenmaal vrouw te zijn?
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:58 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat best wel het geval kan zijn, maar ik doe het echt niet omdat ik het spannend vind om een vrouw te zijn, maar omdat er voor mij niks aan klopt aan het jongen zijn. Het is straks denk ik meer alsof er een barriere opgeheven wordt, eerder een opluchting dan spannend
Maar ik ben niet de meest ideale persoon om dit te beantwoordenik ben er amper aan begonnen, en ik kan ook niet altijd precies verwoorden wat ik voel
, de afgelopen weken heb ik op veel vragen antwoord kunnen geven, voor mezelf. Maar daar zijn ook vragen bijgekomen
Dat nepvrouw van je vind ik persoonlijk discriminerend. Het is bewezen door onderzoek dat een transseksueel, beter gezegd iemand met genderdysforie een plek heeft in de hersenen die vrouwlijk is, of in het geval van vrouw naar man, manlijk is. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de hoeveelheid testosteron gedurende een bepaalde fase van ontwikkeling van de foetus. Dit laatste is een vermoeden, geen zekerheid.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:16 schreef Ludger het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...
Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'. Overigens vind ik het wel knap als Johannaeen man weet te vinden..., omgeving denkt wel gauw van, wat moet je met een nepvrouw
![]()
Welnee, voor mij ben je ook een vrouwquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Laatst geloofde iemand niet dat mensen zoals ik nog steeds gediscrimineerd worden. Wat jij doet is een typisch voorbeeld van zo'n discriminatie. Waarom ? Dat vraag ik me af. Vind je dat we minder zijn ? Ben je bang voor mensen zoals ik ? Of ben je een van de vele die door de media een verkeerd beeld hebben gekregen van menzen zoals ik ? Ik zou een uitleg van jou wel zeer op prijs stellen.
nou zoals het nu uitziet, komt mijn mams mij halen, vindt toch fijner om in ene bekende auto te zittenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:48 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Vervoer terug is geen probleem hoor, als je maar zorgt voor begeleiding. Je krijgt een bewijs dat je niet met ov ofzo naar huis kunt, dus in principe wordt het vergoed, je moet het alleen wel even voorschieten waarschijnlijk. Vraag anders na bij Jos, of je ziektekostenverzekeraar hoe dat precies zit. Het kan zijn dat het nu met de basisverzekering opeens allemaal anders is, zoals met zoveel helaas.
De weg erheen is zeker spannend en vooral ook mooi.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef Ludger het volgende:
Gewoon eens een vraag, vind je de weg er naar toe niet veel spannender dan eenmaal vrouw te zijn?
de media/maatschappij kent nog steeds het verschil niet tussen travestieten en transsexuelen, kan je ze ook niet kwalijk nemen, een travestiet trekt natuurlijk veel meer aandacht.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Ludger het volgende:
[..]
Welnee, voor mij ben je ook een vrouwIk heb ook niet gezegd dat je een neppe vrouw bent
Dus nee, niet discriminerend bedoeld. Dus of je minder bent, nee..
maar het lijkt me wel storend wanneer het anderen door je lengte en bouw opvalt dat je grofgezegd, omgebouwd bent.
Wat de media je wel voorspiegelt zijn wandelende horken van vrouwen, (druk opgemaakt, haar flink geverfd, truttig (ik wilde het woord hoerig vermijden) gekleed.. In ieder geval komt het nogal overdreven over. Al kan ik het me voorstellen dat ALS je eerder een bouwvakkers-look had, je veel moeite doet om enigzins het ideaal van schoonheidsmodelletje te bereiken.. Je moet je uiterlijk wel mee hebben als transseksueel is mijn meningMisschien flauw, maar misschien zou men je dan beter extra mannelijke hormonen kunnen toedienen (geen idee of dat wel opgaat..). Neem mij niet te serieus
![]()
Dat is de reden waarom ik in het verleden heb mee gedaan aan publiciteit. Ik ben gewoon huis-tuin-en-keukentypje, ze hebben me ook weleens ma flodder genoemd. Degene die dat zei kreeg trouwens wel op haar kop (was bij de zelfhulpgroep). Tja, extra manlijke hormonen, was het maar zo simpel. Ik was liever 10 jaar in therapie gegaan dan dit te doen, want het heeft heel mijn leven op zijn kop gezet. Geloof me, ik heb heel veel uitgzocht, nagelezen. De enige manier om er vanaf te komen van het gevoel is je lichaam aanpassen of roerloos tussen 6 plankjes gaan liggenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Ludger het volgende:
Wat de media je wel voorspiegelt zijn wandelende horken van vrouwen, (druk opgemaakt, haar flink geverfd, truttig (ik wilde het woord hoerig vermijden) gekleed.. In ieder geval komt het nogal overdreven over. Al kan ik het me voorstellen dat ALS je eerder een bouwvakkers-look had, je veel moeite doet om enigzins het ideaal van schoonheidsmodelletje te bereiken.. Je moet je uiterlijk wel mee hebben als transseksueel is mijn meningMisschien flauw, maar misschien zou men je dan beter extra mannelijke hormonen kunnen toedienen (geen idee of dat wel opgaat..). Neem mij niet te serieus
![]()
Je denkt dat dat het enige is? Vreemd, want laat dat nu juist iets zijn wat de buitenwereld niet ziet, en wat de buitenwereld niet gebruikt om jou in sociaal opzicht als man of vrouw te zien. Of vraag jij aan iedereen die je spreekt of ze hun broek naar beneden willen doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:16 schreef Ludger het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...
Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:53 schreef Doagere het volgende:
Heb net gebeld voor mijn bloeduitslag, en ik had net zoveel vrouwelijke hormonen in mijn lijf dan iedere andere normale vrouw!![]()
Is genderdysforie een ziekte?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:10 schreef Lentigo het volgende:
Hallo iedereen.. In verband met mijn studie probeer ik een essay te schrijven over de ethiek van genderdysforie. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Gelieve hier uitgebreid over te discussieren, zodat ik een heel mooi verslag kan maken![]()
Is genderdysforie een ziekte?
Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk? (Is het dus wenselijk dat je de keus/het dilemma hebt een dergelijke behandeling te ontvangen?)
Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig? (Is er bijvoorbeeld het risico dat rijke mensen een betere behandeling krijgen dan arme mensen en wat vind je hiervan)
Wat denk je over wetenschappelijk onderzoek naar genderdysforie?
Dankjewel..![]()
Ja. Zie DSM-IV.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:10 schreef Lentigo het volgende:
Hallo iedereen.. In verband met mijn studie probeer ik een essay te schrijven over de ethiek van genderdysforie. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Gelieve hier uitgebreid over te discussieren, zodat ik een heel mooi verslag kan maken![]()
Is genderdysforie een ziekte?
Het is de enige behandeling die op lange termijn enig resultaat lijkt te hebben.quote:Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk? (Is het dus wenselijk dat je de keus/het dilemma hebt een dergelijke behandeling te ontvangen?)
De behandeling wordt uiterst zorgvuldig gedaan, met veel screening en begeleiding. Wanneer je meer geld hebt kun je een betere behandeling permitteren, maar dat dan wel in het buitenland. Ik denk dat dat eigenlijk wel algemeen geldt voor de gezondheidszorg, dat je met meer geld een betere behandeling kunt krijgen in het buitenland.quote:Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig? (Is er bijvoorbeeld het risico dat rijke mensen een betere behandeling krijgen dan arme mensen en wat vind je hiervan)
Er wordt veel onderzoek verricht. Zelf heb ik ook een extra psychologische test laten afnemen voor wetenschappelijke doeleinden. Hierbij wordt dezelfde ethiek gehanteerd als bij andere gebieden van de gezondheidszorg gebruikelijk is.quote:Wat denk je over wetenschappelijk onderzoek naar genderdysforie?
Dankjewel..![]()
Behandelingen van mensen voordat hormoontherapieen en geslachtsoperaties bestonden sloegen niet aan. Het is bekend dat de behandeling werkt, dat is niet iets wat maar gegokt wordt. Voor zover ik weet is het in geen enkele tak van de medische sport ethisch verantwoord om iemand willens en wetens niet te behandelen terwijl dat wel nodig is. De enige uitzondering hierop zijn experimentele behandelingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:24 schreef Lentigo het volgende:
Bijvoorbeeld dat wetenschappelijk onderzoek.. Hoe ver mag daarbij gegaan worden? In principe kan pas aangetoond werken dat de behandeling werkt als er ook mensen niet behandeld worden. Mag je mensen niet behandelen om zo de wetenschap verder te helpen?
Deze site bevat informatie over genderysforie in het nieuws en een paar onderzoeken. Misschien heb je er iets aan, al weet ik niet precies wat de opdracht is, dus kan ook zijn dat je er niets aan hebt...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef Lentigo het volgende:
Dankjewel! Hmm.. t wordt toch moeilijker dan ik dacht om een goed stuk over genderdysforie te schrijven! Misschien moet ik toch een andere aandoening gaan kiezen, hoewel ik dit een heel interessant iets vind... Aargh.. Ik houd niet van begeleiders die hele strikte eisen stellen aan het soort vragen dat je behandelt!
Maarr..Dan ga ik maar snel mijn benen epileren, zodat ik vanavond mijn epilady aan Maisnon kan geven![]()
Hahaha, niet vergeten Kim!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef Lentigo het volgende:
Dankjewel! Hmm.. t wordt toch moeilijker dan ik dacht om een goed stuk over genderdysforie te schrijven! Misschien moet ik toch een andere aandoening gaan kiezen, hoewel ik dit een heel interessant iets vind... Aargh.. Ik houd niet van begeleiders die hele strikte eisen stellen aan het soort vragen dat je behandelt!
Maarr..Dan ga ik maar snel mijn benen epileren, zodat ik vanavond mijn epilady aan Maisnon kan geven![]()
In DSM V willen ze genderdysforie er uit halen, omdat het meer en meer niet als een psychische aandoening (ziekte) gezien wordt, maar als geboorte 'defect' waar men (soms/vaak) pas op latere leeftijd achter komt.quote:
Dat wist ik nog niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:18 schreef AnnaB het volgende:
[..]
In DSM V willen ze genderdysforie er uit halen, omdat het meer en meer niet als een psychische aandoening (ziekte) gezien wordt, maar als geboorte 'defect' waar men (soms/vaak) pas op latere leeftijd achter komt.
NIet als stoornis gezien bedoel je met niet erkend, of bedoel je iets anders?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:13 schreef AnnaB het volgende:
Transgenderisme wordt NIET erkend door dsm IV en ik betwijfel of dat dat in V wel gaat gebeuren,
Genderdysforie door opvoeding?quote:En tja, bv 2e niveau genderdysforie, dus door opvoeding lijkt me toch echt wel een psychische afwijking blijven.
Totaal ongeveer een jaar tot anderhalf jaar wat danielluh zegt. Afhankelijk van je gezondheid en complicaties kan het echter zijn dat je er na een paar maanden al nauwelijks meer iets van merkt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:09 schreef Maisnon het volgende:spanneeeend. Hoe lang duurt het herstel?
dat laatste vraag ik mij ook afquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:52 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
NIet als stoornis gezien bedoel je met niet erkend, of bedoel je iets anders?
[..]
Genderdysforie door opvoeding?Wat moet ik me daar bij voorstellen?
tuurlijk vindt ik dat goedquote:Op maandag 6 november 2006 19:45 schreef Stamp_Kip het volgende:
Ik zal wel een update-tje houde hier:)
Mochte jullie dat willen en mits daan ut goed vind
mischien een domme vraag, maar ik was een tijd terug erg onder de indruk van je foto's, hoe gaat het nu, hoever ben je, en komen er nog nieuwe foto's?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:53 schreef Doagere het volgende:
Heb net gebeld voor mijn bloeduitslag, en ik had net zoveel vrouwelijke hormonen in mijn lijf dan iedere andere normale vrouw!![]()
ja tuurlijk heb ik nieuwe foto's, maarja mensen schijnen zich eraan te irriteren dat ik die post.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:19 schreef lesley het volgende:
[..]
mischien een domme vraag, maar ik was een tijd terug erg onder de indruk van je foto's, hoe gaat het nu, hoever ben je, en komen er nog nieuwe foto's?
Fijn dat het goed gaat met haar, het is toch een hele ingreep, lichamelijk en psychisch. Vooral dat laatste vergissen een hoop mensen zich nog weleens in.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:45 schreef Stamp_Kip het volgende:
Hoi Anna,
zover ik weet gata alles goed..operatie is geslaagd veel pijn natuurlijk..en volgens dr moeder waarmee ik gebelt had kwma ze met nog 2 andere op de kamer teliggen, waarvan ze dr met 1 goed kon opschieten..En als alles goed blijft gaan mag ze waarschijnlijk woensdag/donderdag na huis toe..
Mocht ik nog mee rnieuws hebben dan laat ikd at hier wel ff weten
quote:Op zondag 12 november 2006 22:36 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat met haar, het is toch een hele ingreep, lichamelijk en psychisch. Vooral dat laatste vergissen een hoop mensen zich nog weleens in.
Wat zal die vierde zich een vreemde eend in de bijt hebben gevoeld, zeg!quote:Lig met 4 personen op kamer, waarvan 3 transsexuelen. Tenminste lotgenoten de komende paar dagen op de kamer.
Na een paar weekjes doe je alles weer zelf.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:04 schreef danielluh het volgende:
tot nu toe gaat nog alles goed, alleen is er nu een korstje aan het groeien boven mijn urinebuis, kan nog plassen, maar als die dicht gaat dan wordt het weer naar het VU kachelen.
Dus hopelijk laat die op tijd los.
Voor de rest, is de afhankelijkheid nu echt wel shit.
Jeujquote:Op donderdag 16 november 2006 18:12 schreef danielluh het volgende:
Ik maak me zeker niet druk, had vandaag nog gebeld naar het VU, zou er nood aan de man zijn, dan kon ik ook naar de eerste hulp in heerlen voor een katheter.
op het kraamverband zit geen bloed meer, alleen nog wond vocht, er zijn ook flinke stolsel al uit de vagina gespoelt, dus dat zit ook allemaal goed, vanaf dinsdag mogen we gaan dileren en hormoontjes weer gaan slikken.
Iig ik voel me echt geestelijk super goed, gevoel dat ik de hele wereld aankan, zo heb ik mij nog nooit gevoeld
Het is niet iets wat je jezelf aan hebt geleerd he, dus ehm, zou jij vergeten dat je man bent denk je?quote:Op vrijdag 17 november 2006 00:53 schreef Ludger het volgende:
Heel andere vraag...
Stel je krijgt een hersenbloeding of je wordt dementerend, ga je dan weer vergeten dat je een vrouw bent?![]()
als je dementerend bent, moet je toch gaan zitten met plassenquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:53 schreef Ludger het volgende:
Heel andere vraag...
Stel je krijgt een hersenbloeding of je wordt dementerend, ga je dan weer vergeten dat je een vrouw bent?![]()
15 cm is wel redelijk diep als ik me niet vergis. Veel dieper gaat het meestal niet. Is ook niet nodig.quote:Op maandag 20 november 2006 08:19 schreef danielluh het volgende:
morgen op controlle in het VU of binnen in ook alles goed is, en hopelijk is de diepte ook goed, dat vidt ik nu het belangrijkste dat ik de 15cm zeker haal
Altogether heel erg goed dus.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:46 schreef danielluh het volgende:
nou was vandaag dus op controlle
alles zag er goed uit en diepte 17 cm en breedte 3-3.5 cm breedt
mijn 16 cm vibo gaat ook tot de dop erin.
over 3 weken weer terug maar de arts verwacht geen spannande dingen, alles is gewoon super goed gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |