50 mg Androcur, en hoeveel estradiol ? 50 mg androcur is niet de dosis die het VU normaal voorschrijft, 2x daags 50 mg is het normaal. Ben je bij het genderteam onder behandeling, dan zou ik verhoging van de androcur aanvragen, en testosteron level laten meten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:14 schreef Doagere het volgende:
Ik zit met een probleem, ik ben 13 Maart dit jaar met Androcur en Estradiol 50mg begonnen, en sinds die tijd heb ik geen behoefte meer om mezelf af te trekken. Voordat ik met hormonen begon was het 1x per week dat ik dat deed, om even een opluchting te voelen (mannen weten vast wel waar ik het over heb).
Maar nu krijg ik de afgelopen tijd steeds vaker natte dromen.. Zoals vanacht, ik droomde dat ik lekker aan het eten was in een restaurant met mijn vriendje, en dat ik naar de wc moest. Daar ging ik mezelf aftrekken en vlak na het hoogtepunt werd ik wakker met een water-achtige plakkerige spul in mijn broekje.
Wat kan ik hiertegen doen? Want ik vindt dit echt heel erg vervelend..
doagere loopt niet bij het VU, maar in groningen, had het laatst ook nog dat ze de medicijnen zelf moest betalen. ook ergens best vaag, maar komt omdat ze in duitsland woont.quote:Op zondag 24 september 2006 23:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
50 mg Androcur, en hoeveel estradiol ? 50 mg androcur is niet de dosis die het VU normaal voorschrijft, 2x daags 50 mg is het normaal. Ben je bij het genderteam onder behandeling, dan zou ik verhoging van de androcur aanvragen, en testosteron level laten meten.
de eikel wordt gebruikt om een clitoris te maken, wij kunnen daarom alleen via de clitoris gestimuleerd worden en klaarkomen. en de rest zou ik nog niet weten, dat is iets dat zal ik over 3 maanden kunnen beoordelen.quote:Op maandag 25 september 2006 00:13 schreef Ludger het volgende:
@AnnaB Mag ik vragen hoe dat kan? Hergebruikt men soms zenuwen bij zo'n operatie ? Ik vroeg me zo af of je wel evenveel gevoel hebt als een 'gewone' vrouw... Puur medisch vraagje...
ik moet niet denken aan anale sex, heb al genoeg last van mijn sterretje. lastige aambeienquote:Op maandag 25 september 2006 00:33 schreef wonderer het volgende:
Even een vraag die ineens in me opkomt, is anale seks geen handig alternatief? Ik neem aan dat ze de prostaat ook weghalen, maar het kan toch nog steeds best lekker zijn?
Het gevoeligste deel van de eikel wordt gebruikt om een clitoris te maken, zenuwbanen, bloedvaten etc daar naar toe worden intact gelaten. Klaarkomen alleen via clitoris is (was) bij mij niet zo. Vroeger was klaarkomen een ramp voor mij, zo'n zaadlozing en dan is het meteen over. Nu niet meer, ik kon meerdere orgasmes hebben, wel moeilijker dan als man, maar heb het toch redelijk vaak gehad in mijn sexueel actieve periode. Nat worden gaat helemaal niet. Er zijn misschien mensen bij wie er nog voch uit de prostaat komt, bij mij niet (logisch ook, ook de vocht aanmaak gebeurd door testosteron, en dat maakt je lichaam nog maar weinig aan als je ballen weg zijn).quote:Op maandag 25 september 2006 00:13 schreef Ludger het volgende:
@AnnaB Mag ik vragen hoe dat kan? Hergebruikt men soms zenuwen bij zo'n operatie ? Ik vroeg me zo af of je wel evenveel gevoel hebt als een 'gewone' vrouw... Puur medisch vraagje...
Zenuwen worden inderdaad zoveel mogelijk gepreserveerd. Sexuele gevoeligheid zit weinig verschil tussen bij mannen en vrouwen (De onderdelen zeg maar), waardoor het in de meeste gevallen lukt om sexuele gevoeligheid te behouden.quote:Op maandag 25 september 2006 00:13 schreef Ludger het volgende:
Prostaat wordt niet weggehaald, omdat dat vervelende complicaties kan geven. Wel wordt de prostaat door het gebrek aan testosteron een flink stuk kleiner. Het zal ook iets zijn wat bij sommige medische onderzoeken (bijvoorbeeld een echo) zichtbaar zal worden, en vraagtekens kan opleveren.quote:Op maandag 25 september 2006 00:33 schreef wonderer het volgende:
Even een vraag die ineens in me opkomt, is anale seks geen handig alternatief? Ik neem aan dat ze de prostaat ook weghalen, maar het kan toch nog steeds best lekker zijn?
Je leest niet goed, er staat dat ik Androcur gebruik, en Estradiol 50mg.quote:Op zondag 24 september 2006 23:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
50 mg Androcur, en hoeveel estradiol ? 50 mg androcur is niet de dosis die het VU normaal voorschrijft, 2x daags 50 mg is het normaal. Ben je bij het genderteam onder behandeling, dan zou ik verhoging van de androcur aanvragen, en testosteron level laten meten.
Ik heb recent een echo en rontgen van de buikorganen gehad, met nadruk op gal en nieren. Ze zullen de prostaat vast wel hebben zien zitten. Maar ik trek me daar niks van aan, en ze mogen er toch niks van zeggen, geheimhoudingsplicht....quote:Op maandag 25 september 2006 13:25 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Prostaat wordt niet weggehaald, omdat dat vervelende complicaties kan geven. Wel wordt de prostaat door het gebrek aan testosteron een flink stuk kleiner. Het zal ook iets zijn wat bij sommige medische onderzoeken (bijvoorbeeld een echo) zichtbaar zal worden, en vraagtekens kan opleveren.
Ik zou zelf niet aan anale seks moeten denken.
Het systeem is veranderd, dus ik weet het niet zeker. Het hangt af van je inkomen (Wat je dus daadwerkelijk verdient, niet wat je overhoudt). Wanneer je in de laagste inkomenscategorie valt betaal je 90 euro eigen bijdrage + de helft van de griffierechten (De helft van 190 = 95). Soms zijn er speciale regelingen mogelijk dat je minder betaalt, maar daar weet ik verder weinig van. De volledige procedure kost zo'n 700 a 1500 euro als je geen toevoeging kunt krijgen (Afhankelijk van het tarief van je advocaat, de ervaring van de advocaat, en hoe je zelf alles aanlevert). De documenten (geboorteakte en bevolkingsregister) moet je altijd zelf betalen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:47 schreef danielluh het volgende:
hoe zit het eigenlijk met de naamswijziging?
kreeg net brief van het VU, wat ik allemaal moet regelen, dat is ook geen probleem, maar ik zit dus in de bijstand, en heb niet echt veel geld of helemaal niks eigenlijk, aangezien ook nog de schuldsanering erbij zit.
is het nog mogelijk om een bewijs van onvermogen te halen zodat de advocaat kosten minder zijn?
Anders ben ik straks geopereert, maar kan ik niks laten omzetten de komende 3 jr, door de schuldsanering.
Weet iemand dat toevallig. zag iig dat ik een advocaat in breda moet pakken
Je kunt ook proberen bijzondere bijstand aan te vragen voor de juridische geslachtswijziging. Gezien je situatie denk ik dat je daar best kans op maakt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:47 schreef danielluh het volgende:
dat ga ik maandag ook doen, heb een advocaat gekregen van jos, die zit bij de genderstichting.
Dus zal wel 1 en ander weten. Ik hou niks over van mijn geld, schuldsanering he, mag van 20 euro de week leven.
maandag maar ff bellen en ook met de gemeente, kan nu bijzondere bijstand krijgen met de kosten na de operatie
De kopie ID heeft te maken met wetgeving dat de advocaat je identiteit moet vaststellen. Het wordt niet gebruikt in de procedure, maar het is wel nodig als je wilt dat een advocaat iets voor je doet inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:50 schreef danielluh het volgende:
brief van VU staat in
kopie ID of paspoort
origineel afschrift geboorte akte
een bewijs van nederlanderschap
dat heb ik nodig en een machtiging voor de advocaat om mijn medische verklaring op te laten vragen
Hmmmm dat is ook wel een idee... Ik heb een eigen huis, dus krijg never nooit geen toevoeging... Maakt het soort rechtsbijstandverzekering nog wat uit?quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:18 schreef AnnaB het volgende:
Ik heb alleen uittreksel geboorteregister zelf betaald, en een paar telefoonjes en geboortebewijs opsturen. Voor de rest is alles betaald door mijn rechtsbijstandsverzekering.
Als je je op tijd aanmeld bij je rechtsbijstandsverzekering duurt het niets langer. Nu had ik het al ruim een half jaar voor de verwachte operatiedatum aangevraagd, omdat ik graag wilde weten of ze het vergoedde, en tot mijn stomme verbazing betalden hun het voor mij. Bij SRK is het bekend, die hebben het voor mij ook betaald en gedaan. Weet alleen geen namen meer uit die tijd, en het is de vraag of diegene daar nog werken ook.quote:Op zondag 1 oktober 2006 10:26 schreef danielluh het volgende:
ken je gewoon je rechtsbijstand inschakelen?
die heb ik ook, maar jos zegt, dan kan de procedure langer duren omdat ze er minder verstand van hebben
Ik heb zo'n beetje mijn levensverhaal verteld. leefde al full-time als vrouw toen ik aan de gesprekken begon. en toen ik dinsdag 29 oktober 1996 mijn eerste afspraak had, was ik de vrijdag daarvoor op TV geweest in een talkshow. Enja, als je dan zo'n 20 minuten in beeld bent en dingen vertelt, en door een goede psychologe/seksuologe ondervraagd bent (Goedele Liekens) is er al een beppalde beeldvorming. Ik had na het 1e gesprek het idee dat de andere 3 meer waren omdat het protocol het eiste, dan dat er onduidelijkheid was van mijn mijn onverdringbaar gevoel van vrouw zijn. Het gaat vooral omdat onverdringbaar gevoel, en er hoort ook echt wel een bepaald levensverhaal bij. En uiteindelijk ben je zelf degene die de keuze maakt. Het genderteam kan je wel afwijzen, maar zal nooit zeggen dat je het MOET doen. Na een aantal gesprekken (verschilt van persoon tot persoon) wordt je in het team besproken, dan krijg je te horen ja, nee, of meer gesprekken. en ja betekent dat je van hun mag, Maar je moet dus echt zelf ook ja zeggen dan nog.quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:20 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die gesprekken voorafgaand aan de behandeling? Ze willen natuurlijk weten of het 'dat wel echt is' zeg maar, maar wat wordt er allemaal besproken? Of is dat te persoonlijk om hier neer te zetten
ik ben zelf 1.95 , maar je ziet soms wle mensen kijken van hoe lang ik ben, maar gelukkig valt het minder op als ik met vriendinnen ben die boven de 1.80 benquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
TVP (nee, ik heb geen persoonlijke twijfels, en een vrouw van 2 meter 3 zou ook redelijk apart zijn, maar studietechnisch heeft dit wel m'n interesse)
Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:57 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Na een aantal gesprekken (verschilt van persoon tot persoon) wordt je in het team besproken, dan krijg je te horen ja, nee, of meer gesprekken. en ja betekent dat je van hun mag, Maar je moet dus echt zelf ook ja zeggen dan nog.
transgenders bv mannen die alleen borsten willen hebbenquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?
En ja, ik ga hier waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat meer postenmaar ik kan er nu niet veel over kwijt, hoewel ik dat wel wil
Vooral aangezien ik nu op school zit op dit moment.
Wat is SRK?quote:Op maandag 2 oktober 2006 00:07 schreef AnnaB het volgende:
Als je bij/via SRK verzekerd bent, MOETEN ze het vergoeden, mits je verzekering is ingegaan voor je aanmelding bij het genderteam, en het niet nadrukkelijk is uitgesloten, loopt ie niet via SRK kan er altijd gerefeerd worden dat SRK het in 1998 voor mij wel vergoed heeft. Ze doen het niet zelf, heb advocate in Amstelveen het laten doen, maar hun hebben het betaald, en daar gaat het om. SRK doet het niet zelf, maar je kunt zelf een (betaalbare) advocaat uitzoeken doe alles voor je regelt.
SRK is een rechtsbijstandsverzekeraar, net als DAS , alleen kun je niet bij hun zelf een verzekering afsluiten, maar via een groot aantal andere verzekeraars. Heeft te maken met oa alls je bv een probleem krijgt met je verzekering, dat hn onafhankelijk zijn.quote:
Ik geloof ook dat er 1 of 2% spijtoptanten zijn, gelukkig heel weinig. In de talkshow waar ik in zat was ook een spijtoptant, en dat is verdomd lastig. Ik persoonlijk heb weinig confrontatie met mezelf gemerkt tijdens de screeningsfase, maar misschien kwam ik al wel te overtigend over. Ook weet ik van Dr. L. Gijs (hoofd van de psychologen) dat ze nu toch wel wat anders werken dan 10 jaar geleden. 3 Oktober is het 10 jaar geleden dat ik de beslissing heb genomen om vanaf de dag erna compleet als vrouw door het leven te gaan, zo goed en kwaad als dat dat kon....quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:09 schreef danielluh het volgende:
[..]
transgenders bv mannen die alleen borsten willen hebben
dat je toch meer travestiet bent dan transsexueel
ID stoornis of andere psychische aandoening waarbij persoonlijkheid kan verschillen.
de psych in het VU zijn hele goed in het beoordelen of iemand wel echt gender dysfories is of niet.
je wordt zelf ook behoorlijk geconfronteerd met jezelf, zodat jezelf al gaat nadenken of het wel iets is
dacht dat er iets van 1 of 2% spijtoptanten zijn, dit zijn personen die er dus echt spijt van hebben.
Gewone maat vibrator, en evt 1 iets dunnere, zo heb ik het gedaan. Zeker omte beginnen is een iets dunnere dan de normale dikte wel fijn. Maar normale dikte zou ook van begin af aan moeten passen. Het is net wat je wil. Ik had er twee, en dat ging prima.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:34 schreef danielluh het volgende:
nu nog een mail naar jos gooien, of ik nu evrschillende maten vibrator nodig heb, of gewoon 1 mt, dat is beetje onduidelijk aangegeven op de papierne van het vu
Ik heb het in de zelfhulpgroep meegemaakt dat iemand toestemming had om het te doen maar nog erg twijfelde. Die had het nog niet aan familie etc verteld, leefde nog fulltime als man etc. Je bent verplicht om als de eerste 3 maanden van de hormonen voorbij zijn te beginnen aan de Real Life Test, je bent dan verplicht om ook volledig als vrouw te leven. En dat is een moeilijke stap voor velen, voor mij was het een vanzelfsprekendheid op een gegeven moment. Wel met hulp van een maatschappelijk werker van Humanitas van de werkgroep genderdysforie moet ik er bij zeggen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?
En ja, ik ga hier waarschijnlijk de komende tijd nog wel wat meer postenmaar ik kan er nu niet veel over kwijt, hoewel ik dat wel wil
Vooral aangezien ik nu op school zit op dit moment.
Nja, bij mij is het nu al vanzelfsprekendquote:Op maandag 2 oktober 2006 23:38 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik heb het in de zelfhulpgroep meegemaakt dat iemand toestemming had om het te doen maar nog erg twijfelde. Die had het nog niet aan familie etc verteld, leefde nog fulltime als man etc. Je bent verplicht om als de eerste 3 maanden van de hormonen voorbij zijn te beginnen aan de Real Life Test, je bent dan verplicht om ook volledig als vrouw te leven. En dat is een moeilijke stap voor velen, voor mij was het een vanzelfsprekendheid op een gegeven moment. Wel met hulp van een maatschappelijk werker van Humanitas van de werkgroep genderdysforie moet ik er bij zeggen.
En ja, voor de lol zal niemand het doen, maar bij sommige mensen twijfel ik wel aan de beweegreden, of de zekerheid. Er is ook een groep spijtoptanten (10%) die wel in enige mate spijt heeft, maar niet terug wil naar voor de geslachtsverandering.
Ik weet dat er bij zijn die het om seksuele redenen doen, bv zuid-amerikaanse transen. In Thailand is het heel gewoon om te doen, is het zelfs een cultuur, een manier om geld te verdienen. Dat is voor ons niet te snappen dat iemand dat om zo'n reden doet, maar het gebeurd wel.
Maar ook hier denk ik weleens dat er enkeling het om dat soort reden doet, of om aandacht te vragen. In een enkel geval zien ze dat bij het VU, maar geven ze toch toestemming, omdat de kwaliteit van het leven van die personen toch beter wordt uiteindleijk.
7 a 8 maanden... Zodra je je aanmeld, heb je eerst een intake (kort gesprekje). Hierop moet je al een paar weken wachten. Vervolgens laten ze je doelbewust 4 maanden wachten en dan begint de gesprekkenfase.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:07 schreef Maisnon het volgende:
Hoe lang duurt die periode van gesprekken eigenlijk?
Gewoon genderteam bellen...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:07 schreef Maisnon het volgende:
En hoe maak je een fatsoenlijke afspraak?
Best begrijpelijk allemaalquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:31 schreef ChantalC het volgende:
[..]
7 a 8 maanden... Zodra je je aanmeld, heb je eerst een intake (kort gesprekje). Hierop moet je al een paar weken wachten. Vervolgens laten ze je doelbewust 4 maanden wachten en dan begint de gesprekkenfase.
[..]
Gewoon genderteam bellen...![]()
![]()
Hoe het nu allemaal exact is weet ik niet. Bewust 4 maanden laten wachten dat geloof ik niet. En bij mij hebben die 4 gesprekken ongeveer 4 maanden in beslag genomen. eind oktober 1e gesprek, 15 februari goedkeuring, en 15 maart begonnen met hormonen. Wel al intake gesprek gehad met Prof. Gooren op 15 augustus. En als ik niet naar een symposium was gegaan, had het waarschijnlijk langer geduurd voor die gesprekken begonnen waren (verhaal apart).quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:31 schreef ChantalC het volgende:
[..]
7 a 8 maanden... Zodra je je aanmeld, heb je eerst een intake (kort gesprekje). Hierop moet je al een paar weken wachten. Vervolgens laten ze je doelbewust 4 maanden wachten en dan begint de gesprekkenfase.
[..]
Gewoon genderteam bellen...![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |