abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42327953
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:38 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Best begrijpelijk allemaal

IK ga het daarentegen best moeilijk vinden om me al die maanden "in te houden" zeg maar. Bij vrienden enzo kan het wel, maar op school is wat lastiger

Nouja, dat gevoel dat ik het wel rustig aan doen heb ik eigenlijk gewoon vanwege het feit dat het gewoon behoorlijk vervelend zou zijn als het niet door ging maar ik wel gewoon al als vrouw rond heb gelopen 'en public'.

Plus het is af en toe nog wel moeilijk om iets van die mannelijkheid erdoorheen te zien, die middelste laag waar ik het over had, al wordt dat dus wel steeds minder, gelukkig
Ik heb mezelf ook niet in kunnen houden, had weliswaar wel gesprekken met Petra Klene bij de werkgroep van Humanitas, maar nog voor ik afspraken had, ben ik als vrouw gaan leven, en heb ik het iedereen verteld, dat vertellen heb ik gedaan voor ik volledig als vrouw ben gaan leven ook.

Wat betreft dat veranderen, ja, je veranderd. Maar als je goed nadenkt verander je je hele leven door, alleen de periode met hormonen enzo gaat het evenetjes wat sneller. Misschien dat je bepaalde aspecten van jezelf anders gaat zien. Bepaalde dingen te manlijk vind om te doen (heb ik gehad....). Het beginnen met hormonen was voor mij een openbaring, een thuiskomst in mijn eigen lichaam, zo voelde het. Ik ben 5 maanden lang elke dag ziek geweest, maar dat maakte niks uit. De borstontwikkeling was soms pijnlijk, maakte niks uit. Wat nu het meeste pijn doet is e discriminatie die je tegenkomt als mensen weten dat je van geslacht veranderd bent. Die is er helaas nog steeds.
pi_42328191
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:49 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Het beginnen met hormonen was voor mij een openbaring, een thuiskomst in mijn eigen lichaam, zo voelde het. Ik ben 5 maanden lang elke dag ziek geweest, maar dat maakte niks uit. De borstontwikkeling was soms pijnlijk, maakte niks uit. Wat nu het meeste pijn doet is e discriminatie die je tegenkomt als mensen weten dat je van geslacht veranderd bent. Die is er helaas nog steeds.
Ik kijk daar ook heel erg naar uit , maar aan de andere kant weet ik dat ik voorzichtig moet zijn. Het voelt gewoon alsof dit echt is wie ik ben, maar wat als na die gesprekken het allemaal totaal anders is (wat ik me moeilijk kan voorstellen overigens) en dan kan het alleen tegenvallen. Niet dat ik ook maar een beetje twijfel op dit moment , maar dit komt vooral door wat mn vader me verteld heeft, dit was echt het meest belangrijkst voor hem. En wat die discriminatie betreft, gelukkig zie ik er totaal niet mannelijk uit, ik moet me echt bijna verkleden als man (en borstelige wenkbrauwen en je niet altijd scheren helpt ook wel ). Ik ben dan wel 20 jaar, maar zo heel erg is bij mij alles niet verandert, nouja, mn bovenlichaam wel, veel te bonkig en spierig, maar gelukkig niet superbreed en gezegend met een flinke derriere ( hoewel dat ook niet altijd zegeningen waren! )
pi_42332664
Ik zie er ondanks 1.86 en flink gebouwd ook niet manlijk uit gelukkig. Op straat naroepen ofzo is in het begin wellicht wel gebeurd, maar tegenwoordig echt niet meer. Maar in sommige contacten is het makkelijker om te vertelle hoe of wat, en dat heeft mij bij mijn vorige werkgever oa. mij mijn baan gekost. Niet alleen dat hoor, ik heb (door medicijnen nu gelukkig weinig last van eindelijk na 8 jaar flink pijn hebben) chronische pijn, door infectie bij een borstimplantaat. In het dagelijks leven heb ik absoluut geen last van discriminatie. En geniet soms zelfs nog van de weinige hoffelijkheid jegens vrouwen die er is.
Tja, bij de zelfhulpgroep waren er genoeg die al voor mijn opereatie jaloers waren op mijn heupen en billen. Na ben ik wel flink aangekomen, maar probeer dat de komende jaren er weer beetje bij beetje van af te krijgen ook.

Wat betreft jou Maisnon, volg je hart, doe wat jij wvoelt dat je moet doen, doe het wanneer je denkt het moet, of ik wil. Die tijd komt (als het al niet zover is). En als ik zo lees, komt er een moment dat je er waarschijnlijk niet meer onderuit komt. Heb vertrouwen in je eigen gevoel. Dat gevoel, dat onverdringbare gevoel van ik ben een vrouw is bij de beoordeling heel belangrijk. Ik weet dat er tegenwoordig naar nog andere factoren wordt gekeken ook, oa persoonlijkheisafwijkingen. Maar als je het gevoel hebt, raak je dat niet meer kwijt. Het proces van geslachtsverandering is over het algemeen best wel zwaar. Maar aan het eind, als alles achter de rug. Tegen mij is wel eens gezegd, na je operatie is het gras niet groener (er zijn er veel die denken dat hun leven na de opeartie beter, rookleuriger is, en dat is vaak niet zo), ik heb toen geantwoord, ja, dat weet en besef ik, maar het smaakt waarschijnlijk wel beter. En dat laatste is ook zo. Mijn leven is oa door discriminatie op werkgebied en chronische pijn, en naar boven komen van oud zeer (oa depressief sinds mijn puberteit) eigenlijk slechter geworden, e toch zou ik het niet terug willen draaien. Ik leef nu zoals ik ben, als wie ik ben, een vrouw van binnen en van buiten. Ik ben getrouwd geweest, heb 3 zonen. Acceptere van hun kant uit gaat goed, mijn ex ook sinds we niet meer samen wonen. Eigenlijk erger, ze heeft me enige tijd geleden bekend dat ze eigenlijk nog steeds verliefd op mij is....
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 14:06:44 #154
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_42334166
ik heb 2 maanden moeten wachten, maar dat kwam omdat mijn maatschappelijk werker bij jos aanklopte dat het allemaal echt uit de hand liep.
Maar door de wachtlijsten in 2004 was het wel 4 maanden wachten op gesprekken met de psych, tot intake gesprek was 8 weken bij mij.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 14:17:20 #155
57690 danielluh
pi_42334343
bericht gehad van advocaat, vanmorgen alle papieren al bij de gemeentes gehaald.
Morgen alles op de post doen

echter peilt de rechtsbijstand 2 jr, das wel kut, want toen verdiende ik 32000 euro en nu maar 7900
dus moet nieuwe peildatum aanvragen omdat ik meer dan 15% ben gezakt met inkomsten.

dus ik hoop dat ik recht heb op gefinancierde rechtshulp, anders heb ik een zwaar probleem

zal het komende week wel horen van de advocaat
pi_42340732
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:20 schreef Maisnon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die gesprekken voorafgaand aan de behandeling? Ze willen natuurlijk weten of het 'dat wel echt is' zeg maar, maar wat wordt er allemaal besproken? Of is dat te persoonlijk om hier neer te zetten
Er wordt o.a. over je levensloop, relaties en huidige leven gepraat. Het genderteam wil niet alleen weten of je het meent, maar wil er ook achter komen of je verwachtingen realistisch zijn, of je een transitie aan kan, en of je steun hebt in je omgeving.
pi_42340801
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:57 schreef AnnaB het volgende:

Na een aantal gesprekken (verschilt van persoon tot persoon) wordt je in het team besproken, dan krijg je te horen ja, nee, of meer gesprekken. en ja betekent dat je van hun mag, Maar je moet dus echt zelf ook ja zeggen dan nog.
En ook niet alleen zeggen. Je mag ook tekenen dat je bekend bent met alle (mogelijke) gevolgen.
pi_42340850
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:34 schreef danielluh het volgende:

nu nog een mail naar jos gooien, of ik nu evrschillende maten vibrator nodig heb, of gewoon 1 mt, dat is beetje onduidelijk aangegeven op de papierne van het vu
Vibrators zou ik niet doen, maar gewone stents.

Het precieze advies verschilt per chirurg, maar in alle gevallen die ik tot nu toe ken heb je wel meerdere maten nodig. In het begin zul je ook een kleinere diameter gebruiken dan daarna. Je gebruikt steeds een iets grotere diameter, en gebruikt per keer ook meerdere stents.
pi_42340896
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:04 schreef Maisnon het volgende:

Maar wat zijn voor hun dan echte redenen om het niet te doen? Als het bijvoorbeeld, heel stom gezegd, 'voor de lol is' zeg maar? En wat dan in wat minder extremere mate?
Een reden kan ook zijn dat er teveel twijfels zijn of je een transitie aan kunt op dat moment. In zo'n geval kun je overigens je later wel weer opnieuw aanmelden en nog een keer door de hele molen heen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:45:08 #160
57690 danielluh
pi_42341039
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:38 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Vibrators zou ik niet doen, maar gewone stents.

Het precieze advies verschilt per chirurg, maar in alle gevallen die ik tot nu toe ken heb je wel meerdere maten nodig. In het begin zul je ook een kleinere diameter gebruiken dan daarna. Je gebruikt steeds een iets grotere diameter, en gebruikt per keer ook meerdere stents.
op papiertje van vu staat
je kan dilator sets kopen op internet, maar zijn prijzig.
daarvoor kan je ook een dildo of vibrator kopen
en dan staat er een vibrator met 3x19 cm

lekker duidelijk ook, btw kan ook nergens vinden waar je dilator sets kan kopen./
dat ze dan een site bijzette ofzo :S
pi_42341047
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:10 schreef Maisnon het volgende:

Ik bedoel, ik ken mezelf al 20 jaar, en het is misschien alsof je een goede vriend nooit meer ziet... is dit heel raar?
Ik denk niet dat het een vreemde gedachte is. Precies zoals je het schrijft heb ik geen ervaringen, maar het is niet zo dat je er tijdens de transitie alleen op vooruit gaat. Er zullen ook wat dingen negatief veranderen, en wat dat betreft kun je soms wel eens missen hoe het was, gek genoeg misschien.
pi_42341162
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 09:07 schreef Maisnon het volgende:

En wat die discriminatie betreft, gelukkig zie ik er totaal niet mannelijk uit, ik moet me echt bijna verkleden als man
Het voordeel is dat dan niemand of hooguit een enkeling na de transitie zelf op het idee zal komen dat je een ander geslacht had er voor. Helaas is het wel zo dat wanneer iemand er op wat voor manier dan ook achter komt, je uiterlijk niet alles zeggend is. Het idee alleen is voor sommigen voldoende om je op een totaal andere manier te behandelen.
pi_42341245
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:45 schreef danielluh het volgende:

[..]

op papiertje van vu staat
je kan dilator sets kopen op internet, maar zijn prijzig.
daarvoor kan je ook een dildo of vibrator kopen
en dan staat er een vibrator met 3x19 cm

lekker duidelijk ook, btw kan ook nergens vinden waar je dilator sets kan kopen./
dat ze dan een site bijzette ofzo :S
Ik heb een setje van Duratek. Ze zijn inderdaad wel prijzig, en je verzekeraar zal het niet vergoeden. Je kunt op de site ook kijken naar de maten. Vooral de kleinste 3 maten zul je nodig hebben, dan heb je een beetje een idee.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:58:51 #164
57690 danielluh
pi_42341427
de kleinste is 25 mm dan 29 en 32

vrijdag eens lekker shoppe

en 186 us dollar, pffffff hahahaha
pi_42341542
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:58 schreef danielluh het volgende:
de kleinste is 25 mm dan 29 en 32

vrijdag eens lekker shoppe

en 186 us dollar, pffffff hahahaha
Er zit nog een hele wetenschap achter het productieproces. Bijna alle stents speciaal voor medische doeleinden ontworpen zijn erg duur. Met gewone dildo's moet dat goedkoper kunnen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:05:37 #166
57690 danielluh
pi_42341601
nou ben eens aan het neuzen op christine le duc en pabo, maar nie echt wat ik moet hebbe

de meest rare vormen, eenvoudige hebbe ze nie eens :S
pi_42344843
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:36 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

En ook niet alleen zeggen. Je mag ook tekenen dat je bekend bent met alle (mogelijke) gevolgen.
Ik heb helemaal niks getekent tot nog toe, niet voor s tart hormonen, niet voor enige operatie of wat dan ook. Maar misschien bij het OLVG dat het daar wel moet, is ook best een zware ingreep op zich.
pi_42345006
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:05 schreef danielluh het volgende:
nou ben eens aan het neuzen op christine le duc en pabo, maar nie echt wat ik moet hebbe

de meest rare vormen, eenvoudige hebbe ze nie eens :S
Ik heb ze inderdertijd bij NVHS winkel in Amsterdam gekocht. Ik weet niet of die er nog is.
Ik heb de aanbevolen maat van Jos, en 1 iets dunnere gekocht, samen toen ongeveer 50 gulden kwijt. Heb gewoon het lef om een sexshop binnen te lopen, daar zijn wel gewonen normale recht toe recht aan vibrators te koop. Tarzan komt nog wel

En gewoon zoeken via zoekmachina naar vibrators, of ebay, marktplaats kan ook nog wel wat opleveren.....

[ Bericht 7% gewijzigd door AnnaB op 03-10-2006 23:15:40 ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 06:59:27 #169
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_42349294
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 23:03 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik heb ze inderdertijd bij NVHS winkel in Amsterdam gekocht. Ik weet niet of die er nog is.
Ik heb de aanbevolen maat van Jos, en 1 iets dunnere gekocht, samen toen ongeveer 50 gulden kwijt. Heb gewoon het lef om een sexshop binnen te lopen, daar zijn wel gewonen normale recht toe recht aan vibrators te koop. Tarzan komt nog wel

En gewoon zoeken via zoekmachina naar vibrators, of ebay, marktplaats kan ook nog wel wat opleveren.....
Wehkamp dan?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_42352210
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:57 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks getekent tot nog toe, niet voor s tart hormonen, niet voor enige operatie of wat dan ook. Maar misschien bij het OLVG dat het daar wel moet, is ook best een zware ingreep op zich.
Na groen licht heb ik moeten tekenen. Een keer voor de behandeling in het algemeen, een keer voor wat Androcur doet, en een keer voor wat estrogenen doen. Ach, tegenwoordig dekt iedereen zich in, dus het VU waarschijnlijk ook.
pi_42352291
Nog een vraagje , ik ben dan wel niet zo heel breed, en heb niet zo'n heel kleine... derriere... maar ik heb eens even gekeken en mn schouders steken aan allebei de kanten 3 centimeter verder uit dan mn heupen, nu had ik van Doagere wel gehoord dat er iets aan je heupen zal veranderen, maar zal die verhouding ooit een beetje vrouwelijker worden? Wat is het effect van hormonen op je schouders en je heupen? Het klinkt allemaal een beetje overdreven, maar jullie weten denk ik zelf ook wel hoe erg je er mee bezig kan zijn

Dit is eigenlijk iets waar ik ontzettend van baal op dit moment.. of ik me ooit echt vrouw zal gaan voelen als het totaalplaatje niet mooi klopt
pi_42353558
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:49 schreef Maisnon het volgende:
Nog een vraagje , ik ben dan wel niet zo heel breed, en heb niet zo'n heel kleine... derriere... maar ik heb eens even gekeken en mn schouders steken aan allebei de kanten 3 centimeter verder uit dan mn heupen, nu had ik van Doagere wel gehoord dat er iets aan je heupen zal veranderen, maar zal die verhouding ooit een beetje vrouwelijker worden? Wat is het effect van hormonen op je schouders en je heupen? Het klinkt allemaal een beetje overdreven, maar jullie weten denk ik zelf ook wel hoe erg je er mee bezig kan zijn

Dit is eigenlijk iets waar ik ontzettend van baal op dit moment.. of ik me ooit echt vrouw zal gaan voelen als het totaalplaatje niet mooi klopt
Door hormonen zullen je heupen iets meer vet krijgen en je schouders zullen nauwelijks iets bevatten. De botverhouding verander je echter niets aan. Zo'n groot probleem in passabiliteit hoeft dat niet te zijn, want als je op alles gaat letten zul je zien dat er zelfs maar weinig biologische vrouwen zijn waar niets op aan te merken valt. Vraag je echter wel af wat je wilt : Wil je (in sociaal opzicht) een gewone vrouw zijn, of wil je een fotomodel zijn? Als dat laatste het geval is, zul je bedrogen uitkomen met een transitie.
pi_42353774
Nja, dat laatste realiseer ik me wel, , ik hoef natuurlijk geen fotomodel te zijn, maar iedereen heeft altijd wel wat aan te merken op zichzelf. En inderdaad, er zijn maar weinig biologische vrouwen waar niets op aan te merken valt, en daar hoef ik niet bij te horen, en daar zal ik ook nooit bij horen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:55:29 #174
57690 danielluh
pi_42353910
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 06:59 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Wehkamp dan?
wehkamp sta ik op de zwarte lijst en er staan geen maten bij :S

ik ga morgen of vrijdag naar christine leduc hebbe ze daar nie ga ik naar duitsland beate uhse die heeft wel veel
pi_42354132
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:50 schreef Maisnon het volgende:
Nja, dat laatste realiseer ik me wel, , ik hoef natuurlijk geen fotomodel te zijn, maar iedereen heeft altijd wel wat aan te merken op zichzelf. En inderdaad, er zijn maar weinig biologische vrouwen waar niets op aan te merken valt, en daar hoef ik niet bij te horen, en daar zal ik ook nooit bij horen.
Na de transitie is de kans overigens groot dat je meer op jezelf aan te merken hebt dan er voor. Zal wel door hormonen komen..

Maar wees voor jezelf vooral eerlijk, dan kom je vanzelf wel op de (voor jou) juiste weg.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:41:19 #176
57690 danielluh
pi_42355069
Heb net slecht nieuws gekregen

de chirurg die mij zou opereren dr angel, heeft en ongeluk gehad en kniebanden gescheurd

mijn operatie is dus nie 12 okt, maar 7 nov nu door dr niessen (plastisch chirurg)

het geluk is echt weer met mij :S

dus nie vrijdag de 13de nu, dat scheelt wel weer wat
pi_42355345
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef danielluh het volgende:

de chirurg die mij zou opereren dr angel, heeft en ongeluk gehad en kniebanden gescheurd

mijn operatie is dus nie 12 okt, maar 7 nov nu door dr niessen (plastisch chirurg)

Tjonge jonge, je bent toch niet bijgelovig Daniëlle ?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42356815
Hopelijk blijft het bij deze vertraging danielluh. Sterkte!
pi_42362410
foutje
pi_42362488
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:53 schreef Doagere het volgende:

[..]

Je leest niet goed, er staat dat ik Androcur gebruik, en Estradiol 50mg.

Vandaag naar UMCG gegaan en gevraagd aan mijn gynacoloog of ik niet 100mg mocht gaan gebruiken van die Estradiol plesiters. Hij zij dat dat alleen zinvol was als de hormoon spiegel niet goed is (ofzo, heb niet alles onthouden). Dus ik moest bloedprikken, en dan mag ik miesschien wel een hogere dosis.
100 MG Estradiol pleisters? Ben jij wel helemaal bij de tijd?

ik krijg via het UMCG ook 100 mg androcur per dag dus 2x 50 mg
en 4 mg pleisters progynova

Hoe kom jij dan in godsnaam bij 100MG estradiol pleisters?

hoe grappig!

Ik laat mijn SRS t.z.t. uitvoeren in Essen (Duitsland) door Frau Krege. Daar ben ik in ieder geval sneller aan de beurt dan in het UMCG.

En de operatietechnieken en het eindresultaat schijnen daar ook beter te zijn dan hier.

Dat vind ik toch wel belangrijk! Je kan zo'n SRS immers maar 1 keer laten doen

Als het een beetje meezit hoop ik daar in Essen direct na mijn RLT onder het mes te kunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door cocobv op 04-10-2006 17:13:14 ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:31:22 #181
57690 danielluh
pi_42363474
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 13:42 schreef BetaWolff het volgende:
Hopelijk blijft het bij deze vertraging danielluh. Sterkte!
hopelijk ook, ga er wel van uit, dat niesen niks gaat gebeuren

en nee hoor ik ben niet bijgelovig, maar je moet het ook een beetje postief zien, bij de bakke neer gaan zitten schiet je ook niet op.

tis gelukkig maar 3 weken
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:32:19 #182
57690 danielluh
pi_42363508
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:52 schreef cocobv het volgende:

[..]

100 MG Estradiol pleisters? Ben jij wel helemaal bij de tijd?

ik krijg via het UMCG ook 100 mg androcur per dag dus 2x 50 mg
en 4 mg pleisters progynova

Hoe kom jij dan in godsnaam bij 100MG estradiol pleisters?

hoe grappig!

Ik laat mijn SRS t.z.t. uitvoeren in Essen (Duitsland) door Frau Krege. Daar ben ik in ieder geval sneller aan de beurt dan in het UMCG.

En de operatietechnieken en het eindresultaat schijnen daar ook beter te zijn dan hier.

Dat vind ik toch wel belangrijk! Je kan zo'n SRS immers maar 1 keer laten doen

Als het een beetje meezit hoop ik daar in Essen direct na mijn RLT onder het mes te kunnen.
hoorde van iemand dat je toch al ruim van te voren je daar moet aanmelden, liet mij vertellen zelfs 1,5 jr van te voren wil je na je rlt meteen geholpen worden.
pi_42364746
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:32 schreef danielluh het volgende:

[..]

hoorde van iemand dat je toch al ruim van te voren je daar moet aanmelden, liet mij vertellen zelfs 1,5 jr van te voren wil je na je rlt meteen geholpen worden.
ja dat klopt. mijn RLT van anderhalf jaar is net begonnen en ik heb binnenkort intake daar in Essen.

Dus ik denk dat het precies uitkomt. En je hebt daar ook niet direct nu al een srs-verklaring nodig. Dat kan later. Als je maar al wel aan de hormonen bent.

Ik heb wel begrepen dat je de kosten voor de SRS eerst zelf moet voorschieten in Essen.
pi_42365334
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef danielluh het volgende:

Dit is inderdaad niet leuk zeg, weer langer afwachten.... Dan zal het langskomen ook wat moeilijker gaan, maar je weet maar nooit. De 7e november moet ik om 10:15 bij Dr van Trotsenburg zijn voor controle. Maar moet ook nog een keer naar Dr Luc Gijs. Maar die afspraak moet nog komen. Ik hoop rond die tijd, zou wel mooi zijn.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:37:56 #185
57690 danielluh
pi_42365412
ja ik verwacht op het moment niet veel meer van het VU

er waren mensen die al vrij gevraagt hadden voor mij en hun agende om hadde gegooit

die mense zie ik dus nu nie meer komen in ziekenhuis
aangezien verlof dagen ook schaars zijn

kijk maar meis, is leuk als je net in de buurt bent en kan langs komen
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:39:03 #186
57690 danielluh
pi_42365446
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:14 schreef cocobv het volgende:

[..]

ja dat klopt. mijn RLT van anderhalf jaar is net begonnen en ik heb binnenkort intake daar in Essen.

Dus ik denk dat het precies uitkomt. En je hebt daar ook niet direct nu al een srs-verklaring nodig. Dat kan later. Als je maar al wel aan de hormonen bent.

Ik heb wel begrepen dat je de kosten voor de SRS eerst zelf moet voorschieten in Essen.
ligt aan je verzekering, zou zeker eerst bij hun informeren. hoe en wat met buiteland. de 1 betaald wel de rekening en bij de ander, moet je voorschieten.

ik laat het mooi in het VU doen, daar zijn de resultaten ook mooi.
pi_42365473
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:14 schreef cocobv het volgende:

[..]

Wordt de operatie wel gewoon vergoed door de basisverzekering voor je ? Ik ben helemaal niet meer bekend met allerlei chirurgen etc. Toen ik mijn RLT periode zat, had ik wel wat internationale contacten, vooral UK en VS. Ben ook 2x naar Engeland geweest zelfs. Was heel leuk. Later is het contact verwaterd helaas. In die periode was ik ook redelijk op de hoogte van aantal chirurgen enzo. Maar ben nu echt (bewust) uit het wereldje. Ik heb genoeg aan mijn eigen problemen. Maar dat wil niet zeggen dat als ik iemand ergens mee kan helpen dat ik het niet doe hoor, verre van.
pi_42365518
Het is vandaag eigenlijk feest voor mij. Het is precies 10 jaar geleden dat ik full-time als vrouw ben gaan leven. !
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:48:24 #189
57690 danielluh
pi_42365693
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:40 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Wordt de operatie wel gewoon vergoed door de basisverzekering voor je ? Ik ben helemaal niet meer bekend met allerlei chirurgen etc. Toen ik mijn RLT periode zat, had ik wel wat internationale contacten, vooral UK en VS. Ben ook 2x naar Engeland geweest zelfs. Was heel leuk. Later is het contact verwaterd helaas. In die periode was ik ook redelijk op de hoogte van aantal chirurgen enzo. Maar ben nu echt (bewust) uit het wereldje. Ik heb genoeg aan mijn eigen problemen. Maar dat wil niet zeggen dat als ik iemand ergens mee kan helpen dat ik het niet doe hoor, verre van.
je moet ten alle tijden wel een goedkeuring hebben van de verzekering, anders krijg je zeker niks.
En volgens mij is het zelfs zo, dat als je niet binnen 6 maanden kan worden geholpen, je pas naar het buitenland mag, ligt geheel aan de verzekering.

binnen nederland, valt het onder de basis
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:50:51 #190
57690 danielluh
pi_42365770
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:41 schreef AnnaB het volgende:
Het is vandaag eigenlijk feest voor mij. Het is precies 10 jaar geleden dat ik full-time als vrouw ben gaan leven. !

ik was al jaar vrouw voor ik mij aanmelde op het VU.
dat maakte de RLT wel stuk gemakkelijker
pi_42366026
ik heb al contact gehad met mijn zorgverzekeraar. Ik moet het verschil betalen tussen wat het hier zou kosten en in duitsland. Maar naar wat ik begrepen heb van m''n zorgverzekeraar maakt dat elkaar niet zoveel.

Ik ben trouwens bij Groene Land / Achmea.

[ Bericht 7% gewijzigd door cocobv op 04-10-2006 19:04:42 ]
pi_42366077
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:48 schreef danielluh het volgende:

[..]

je moet ten alle tijden wel een goedkeuring hebben van de verzekering, anders krijg je zeker niks.
En volgens mij is het zelfs zo, dat als je niet binnen 6 maanden kan worden geholpen, je pas naar het buitenland mag, ligt geheel aan de verzekering.

binnen nederland, valt het onder de basis
Voor zover ik weet is dat niet meer zo.

5, 6 jaar geleden was dat nog wel zo. Toen kon het idd alleen als hier de wachtlijsten (te) lang waren. Want een vriendin van mij heeft in 2000 geprobeerd om naar Essen te gaan voor de SRS. Dat lukte dus niet omdat ze hier ook snel aan de beurt kon zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door cocobv op 04-10-2006 19:08:29 ]
pi_42366468
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:45 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Na groen licht heb ik moeten tekenen. Een keer voor de behandeling in het algemeen, een keer voor wat Androcur doet, en een keer voor wat estrogenen doen. Ach, tegenwoordig dekt iedereen zich in, dus het VU waarschijnlijk ook.
In het UMCG Groningen hoeft dat ook niet! Ik heb iig niets hoeven te tekenen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:41:08 #194
57690 danielluh
pi_42370968
ik heb wel wat moeten tekenen in het VU
3 tal papieren dat ik wist wat hormonen deden met het lichaam. niet spannend dus
pi_42372056
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:50 schreef danielluh het volgende:

[..]

ik was al jaar vrouw voor ik mij aanmelde op het VU.
dat maakte de RLT wel stuk gemakkelijker
Bij mij was dat een paar weken, maar ja, alles is bij mij in sneltreinvaart gegaan, er zit nog net geen 2 jaar tussen 1e gesprek met psychologe en SRS.
pi_42372175
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:59 schreef cocobv het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat niet meer zo.

5, 6 jaar geleden was dat nog wel zo. Toen kon het idd alleen als hier de wachtlijsten (te) lang waren. Want een vriendin van mij heeft in 2000 geprobeerd om naar Essen te gaan voor de SRS. Dat lukte dus niet omdat ze hier ook snel aan de beurt kon zijn.
Mijn verzekeraar (Menzis) heeft een zorgmakelaar, als je ergens langer dan 2 maanden moet wachten oid kun je die inschakelen om te kijken of het elders sneller kan, of buitenland daar bij hoort weet ik niet. Maar bij mij is oost west thuis best. Okay, ik ga nu naar het OLVG in Amsterdam in plaats van het VU, maar ja, daar werkt ook de chirurg die me indertijd mede geopereerd heeft, en ik hoorde vandaag bij plastisch chirurg van het VU (dr. Don Griot) dat hun wachtlijst ook korter is dan bij het VU.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 06:19:01 #197
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_42379294
Ik ben benieuwd hoelang ik nog moet wachten. De laatste tijd lees ik de één na de ander dat die onder het mes gaan. Sinds het OLVG ingeschakeld is door het VU lijkt het ineens heel snel te gaan. Eind volgende maand zit mijn RLE erop... Ik gok op volgend voorjaar...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:11:10 #198
57690 danielluh
pi_42379724
6 maande na mijn rle kreeg ik gesrpek met de chirurg, Na dat gesprek sta je pas op de wachtlijst, en deze is nu nog 3-5 maanden, dat ik moets wachten.

maar hoor ook ineens allemaal namen voorbij komen van chirurgen die oik nog nooit heb gehoort
Zoui eerste instantie door dr boumans geholpen worden, toen kwam ineens dr van trotsenburg dat hij samen met dr angel uit wenen mij zou opereren, en nu is het ineens dr niessen

ze hebben nu wel een doos chirurgen opengetrokken zeg.
Ken nog een tijd herinneren dat ze er geen 1 hadden
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:39:25 #199
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_42383704
Ze opereren nu in 3 ziekenhuizen... VU zelf, OLVG (Kanhai en nog eentje) en dan nog een ziekenhuis (ben de naam ff kwijt) waar ze FtM operaties doen...

Helaas is Van Onselen afgevallen eerder dit jaar...
chantalcoolsma.nl
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:32:54 #200
57690 danielluh
pi_42391064
van onselen had een conflict met raad van bestuur in dat ziekenhuis, daarom is hij ermee gestopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')