HIer een verslag zoals ik de laatste paar dagen ervaren heb in het ziekenhuis
![]()
HET viel allemaal iig reuze mee, de pijn viel ook mee te leven, gewoon 3x per dag 2 x 500 mg paracetemols
De wonden zien er goed uit, diepte is meer dan 10 cm tot nu toe, de catheter gaat er goed in
volgende week dinsdag weer terug voor de controlle
psychisch gaat het helemaal top met mij, beter als voor de operatie, naar de wc gaan is nu echt veel natuurlijker, en op dit moment houd het mijn billen warm. hihi
7 nov => dag voor opname
Vandaag dus de rit naar het ziekenhuis met de trein, in heerlen opgestapt met mijn mams en Ria. Om 8 uur hadden we de trein, richting Amsterdam VUmc.
De hele reis was ik behoorlijk zenuwachtig, hoe dichter ik bij het Vu kwam hoe meer kriebels ik voelde.
Eenmaal aangekomen op metrostation, stukkie lopen naat het VU, het was best wel fris.
In het ziekenhuis aangekomen, even snel de weg vragen aan de portier, etage 6 afdeling c.
Aangekomen op de afdeling ff wachten op de inschrijving, tevens meteen mijn eerste astronauten voer gekregen, Idd niet echt te drinken, het was zo rond de 11.15
Even de intake gehad en ziekenhuis bandje omgekregen en toen naar de kamer, nummer 46 lig ik.
Lig met 4 personen op kamer, waarvan 3 transsexuelen. Tenminste lotgenoten de komende paar dagen op de kamer.
Onder tussen hebben we nog een vaag drankie gehad, met een witte poeder, niet helemaal duidelijk wat dat voor spul was.
Gelukkig kregen we ook weer zo smerig astronauten drankie erbij, we boffen erbij omdat we ook nog thee erbij kunnen krijgen om het weg te spoelen.
Bloed is net afgenomen, en gesprek gehad met de co-assistent van DR Bouman.
Bloeddruk was wat aan de hoge kan kant 105/155 idd erg hoog voor mijn doen uit, maar jah nog steeds sta ik te beven.
Tis nu pas 16 uur en maar wachten op wat gaat komen, tegen de avond een klysma, dus zal wel veel naar de wc rennen worden.
De tijd van de operatie krijg ik pas om 17 uur te horen, hoop echt dat ik een van de eerste zal zijn.
Mis wel al heel erg me kleine rakkers thuis, shit ben vergeten wat foto’s te op de lap te zette van me moppies, Gelukkig zijn ze nu in goede handen van liz, Dat maakt mij toch weer wat rustiger.
10 nov
Helaas gister en 8 nov niks kunnen typen, maar toch een klein verslag
Nou ik werd dus als eerste opereert om 8 uur smorgens.
Je kan wel nagaan dat ik niet veel geslapen heb, om 4 uur werd ik wakker van het knipperlicht slapen, nog wat zitte naduffe, en om 5 uur gaan klaarmaken, scheren, wassen, operatiejasje aan (heel sexy) rond 6 uur was ik dus klaar, kreeg ik een pilletje om in een roes te komen. Om 7.30 werd ik dan met mijn bed naar de OK geraced, door 2 gekke verpleegsters, was el lachen die rit.
Aangekomen op de OK ff in de wachtkamer liggen met 5 andere patiënten, waarvan 2 transsexuele, ik en nog een ander
Na 5 min werden we afgehaald en in de OK gebracht, best wel megakoud daaro.
Van bed naar tafel gewisselt, infuus erin, zuurstofmasker op en weg was ikke.
Naar horen zeggen van de chirurg was ik binnen 3 uur klaar. I was born, gelukkig geen al te lange bevalling. Rond 13.30 kwam ik op de kamer terug, en vanaf daar weet ik niet meer zo heel erg veel. Savond kwam moeders ff langs met ria, maar das ook het enigste.
The Day After.
Nou de pijn viel reuze mee, had het echt zwaarder verwacht. Wat paracetamols gehad 2x 500 en naproxen 250 mg
Dat krijgen we 3x per dag, de drankies wat wij krijgen, smaken enigszins wel lekker.
Ik had 3 drains en 1 katheter, wel lastig zeg al die slangen uit je lichaam.
Gister nog wat zitte chillen, wat misselijk geweest.
Kwam gister wel ineens een probleem bij, Darm obstructie, van al die vage drankjes, moet ik gigantisch windjes laten, echter met die obstructie geen gemakkelijke klus.
Gisteravond ook aardig ziek geweest daarvan, Helaas kan de dok er niks aandoen, omdat de darmen niet geactiveerd mogen worden de komende 2 dagen. Vanmorgen kwam de lucht er gelukkig wel goed uit, echter nu in de middag weer dat probleem.
Vanmorgen (vrijdag) zijn de 3 drains verwijderd) dacht echt dat zal wel een helse pijn geven, maar gelukkig, het viel reuze mee. Vandaag zal het wel weer chillen zijn, nog steeds geen pijn, Dus valt reuze mee allemaal. Vanmiddag zal tamara hier op bezoek komen, dus zal wel ff keten worden. Straks maar weer verder met het verslag
Tamara’s
Sooooooooooooooooooo………..daar zijn we dan. En wat ben ik blij daan weer te zien . Jep je ziet het goed. Dit is tamara op bezoek bij daan. Het was heel leuk vanmiddag in de stad om iets te kopen voor haar. Net alsof je voor een geboorte gaat kijken. Een nieuw leven. Ik geniet er zo van dat het er uiteindelijk is. Dat nu ook aan de buitenkant gewerkt word. Het was de rit wel waard. Gelukkig niet zo veel pijn tot nu toe voor haar. Laten we hopend at het zo blijft.
We hebben hier net nog een beetje getoverd met het bed hihihihihihihi. Dat op film vastgelegd zodat iedereen gelooft dat we kunnen toveren. Soooooooooooooooooooooo jeminee dat was het dan weer…Lieve schat, ik wens je veel succes en ik bel je elke dag even.
Alles kumpt good zeggen ze wel eens in limburg…dag schat, vond het heerlijk om je ff te zien.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dag 4
Zooooooo vandaag zondag 12 nov weer ff een klein verslag van mij.
Vanmorgen weer wat pijnstillers gekregen en een bitterdrank magnesiumsulfide, deze is om de darmen weer aktief te maken, dat heb ik ook geweten. Ik heb gewoon 2 po’s vol ontlast, een hele opluchting zeg. Aangezien ik al 3 dagen op de pot moest, nu dus de finale.
Planning voor morgen is dat de katheter en tampon eruit gaan. Zie ik wel even tegen op.
De boel is al aardig aan het kleuren daar beneden, schaamstreek is aardig geel en blauw en paars, de schaamlippen zijn ook nog flink gezwollen en natuurlijk gekleurd. De pijn is nog te doen. Alleen dan aan de bovenkant waar het geel is doet het wel pijn. Maar ach ff doorbijten.
Vanavond krijgen we onze eerste echte vast eten weten weer, en boterhammetje, ohhh lekker, leef ik dus echt nu naar toe. Vanaf vandaag moeten we ook al zelfstandig de wond aan de buitenkant spoelen. Dat stelt echt geen zak voor, tube met vloeistof boven de muts houden en leegknijpen, verbandje tegen de wond aan en verbandbroekje weer aan.
Gisteren was lisette met kim ff op bezoek, aaaahhh dat deed mij echt ff goed, wat heb ik die schat gemist. En om dan weer ff te knuffele , lekker ff zitte praten, jammer dat ze er zo kort was, maar ze was er, dat telt.
Nu is het zometeen weer wat dvd kijken, lord of the rings maar en wachten op vanavond op het lekkere boterhammetje.
Tot nu toe valt het allemaal echt mee. Had erger verwacht met de srs.
Maandag 13 nov
Vandaag is de tampon en catheter verwijdert Viel ook reuze mee gelukkig
Al zelfstandig naar de wc gegaan, en geplast, dat ging ook helemaal naar wens, alleen door de zwelling was het niet echt een straal maar liep het meer over me billen.
Ik mag vandaag naar huis, maar helaas geen vervoer, dus wachten op morgen
Net nog ff lekker gedoesjt, ook een heerlijk gevoel.
Het plassen voelt echt heel natuurlijk aan, eindelijk weg met dat ding
Ik lig nu alleen op mijn kamer, de andere mochten al naar huis toe, maar ik moet op vervoer wachten, die pas morgen komt, dus nu wordt het echt vervelen vanavond.
De tas is al zo ver ingepakt als mogelijk