Zo is een half jaar na mijn operatie Dr. Hage opgestapt, was toen een van werelds bekendste en beste chirurg. Hij is in 1997 of 1996 uitgeroepen tot werelds beste chirurg voor SRS, voorwaar niet niks.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:32 schreef danielluh het volgende:
van onselen had een conflict met raad van bestuur in dat ziekenhuis, daarom is hij ermee gestopt.
Mijn middelste soon kreeg gisteren ook 8 november als operatiedatum voor en operatie in dagopname. En ja, nog 4 weken te gaan dus....quote:Op donderdag 12 oktober 2006 05:15 schreef danielluh het volgende:
zoo telefoontje gehad van het VU
8 nov is nu mijn definitieve datum, zolang er niks met dr boumans gebeurt
weer 3 weken te gaanheb een de ja vu
nee ben nog steeds gestopt met hormonen, alleen andro neem ik nog, tot 2 weken voor de operatiequote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:21 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Mijn middelste soon kreeg gisteren ook 8 november als operatiedatum voor en operatie in dagopname. En ja, nog 4 weken te gaan dus....
Succes met het opnieuw afwachten/aftellen.
Voor de vorige planning was je toch al met de vrouwlijke hormonen gestopt ? Was je daar weer mee begonnen ? En mag je tegenwoordig androcur gewoon blijven gebruiken. 8 jaar gelden mocht dat niet, en dat zorgde er bij sommige voor dat ze weer erecties kregen, hetgeen die personen niet echt prettig vonden.
Pffff. Das op zijn zachts gezegd k*t met peren. Na 3 weken zonder hormonen begin ik me pas rotter te voelen tegenwoordig, maar voor mijn SRS operatie weet ik wel dat dat na een dag of 4-5 al was. Maar wij moesten toen 3 weken voor de operatie stoppen met beide.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:18 schreef danielluh het volgende:
[..]
nee ben nog steeds gestopt met hormonen, alleen andro neem ik nog, tot 2 weken voor de operatie
dus zit nu al 5 weken zonder hormonen en is ook te merken
Que?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:01 schreef BrauN het volgende:
TVP.
shit meis, en 1ste kwartaal kan ook eind maart dus zijn :Squote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:12 schreef AnnaB het volgende:
Vandaag (precies 8 jaar geleden dag van opname voor SRS) ben ik bij Dr. Karim geweest in het OLVG in Amsterdam. Mijn vagina is diep genoeg, 9 a 10 cm, maar bij 5 cm zit er een vernauwing. Waarschijnlijk heeft daar een infectie oid gezeten.
Ik heb het advies om met een dunne vibrator regelmatig te zorgen dat die opening niet kleiner wordt. Moest een vibrator zijn van 1 - 1,5 cm dikte. De dunste die ik zo snel kon vinden was ongeveer 1,7. Maar hij gaat wel tot helemaal achterin. Dus dat is positief.
Ik moet begin december terugkomen voor controle om te kijken hoe dan alles is. Operatie zal waarschijnlijk gaan plaatsvinden in 1e kwartaal 2007. Dr. Karim zou ook met Dr. Hage overleggen omdat dit ook voor hem weer iets nieuws was, dus hoe dit het beste aan te pakken. Ik sta in ieder geval op de wachtlijst voor operatie, en er is 5 uur gereserveerd voor de operatie. Het zal geen simpele operatie zijn. Er zijn risico's aan verbonden, zoals bij elke operatie. En garantie tot de voordeur![]()
![]()
![]()
Nu maar afwachten, en zorgen dat voor de rest alles zo blijft als het nu is bij de vagina.
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:01 schreef danielluh het volgende:
[..]
Ikheb heel veel last van emotie swings, nu merk ik echt dat ik al 5-6 weken geen hormonen meer neem, heb mijn gevoel/emoties niet meer in de hand
hahah nou in de 3 jr dat ik hormonen slik, nog nooit last van gehad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:40 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.![]()
Ik hoor biologische vrouwen toch ook vooral klagen bij lage oestrogeen-gehaltes.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:40 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.![]()
dat ligt helaas nie aan mijquote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:29 schreef BetaWolff het volgende:
Succes danielluh!
Laat het nu wel even allemaal goed gaan.
Als ie ziek wordt zorgen we dat ie zo ziek wordt....... Nee, dreigen helpt toch niet, overmachtsituaties blijf je houden, ik heb ooit gehoord van iemand die was opgenomen voor een neusoperatie, dan moet je je 1 dag voor de opeartie melden vanwege onderzoeken etc, en die kreeg de dag van de opeartie te horen dat ie naar huis kon omdat er een spoedoperatie tussendoor kwam. Gelukkig dat ze dat bij gynaecologie/plastische chirurgie met dit soort operaties niet doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:50 schreef danielluh het volgende:
[..]
dat ligt helaas nie aan mij
laten we hopen dat dr boumans nie op vakantie gaat deze komende 3 weken
Vervoer terug is geen probleem hoor, als je maar zorgt voor begeleiding. Je krijgt een bewijs dat je niet met ov ofzo naar huis kunt, dus in principe wordt het vergoed, je moet het alleen wel even voorschieten waarschijnlijk. Vraag anders na bij Jos, of je ziektekostenverzekeraar hoe dat precies zit. Het kan zijn dat het nu met de basisverzekering opeens allemaal anders is, zoals met zoveel helaas.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:24 schreef danielluh het volgende:
liever niet, moet nog genoeg regelen alweer eens.
3 weken uitstel is wel gemakkelijk, maar ineens. oppas is geregeld die op mijn huisie en dieren past.
Nu nog vervoer en de hele reutemeteute regelen
Ik denk dat dat best wel het geval kan zijn, maar ik doe het echt niet omdat ik het spannend vind om een vrouw te zijn, maar omdat er voor mij niks aan klopt aan het jongen zijn. Het is straks denk ik meer alsof er een barriere opgeheven wordt, eerder een opluchting dan spannendquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef Ludger het volgende:
Gewoon eens een vraag, vind je de weg er naar toe niet veel spannender dan eenmaal vrouw te zijn?
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:58 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat best wel het geval kan zijn, maar ik doe het echt niet omdat ik het spannend vind om een vrouw te zijn, maar omdat er voor mij niks aan klopt aan het jongen zijn. Het is straks denk ik meer alsof er een barriere opgeheven wordt, eerder een opluchting dan spannend
Maar ik ben niet de meest ideale persoon om dit te beantwoordenik ben er amper aan begonnen, en ik kan ook niet altijd precies verwoorden wat ik voel
, de afgelopen weken heb ik op veel vragen antwoord kunnen geven, voor mezelf. Maar daar zijn ook vragen bijgekomen
Dat nepvrouw van je vind ik persoonlijk discriminerend. Het is bewezen door onderzoek dat een transseksueel, beter gezegd iemand met genderdysforie een plek heeft in de hersenen die vrouwlijk is, of in het geval van vrouw naar man, manlijk is. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de hoeveelheid testosteron gedurende een bepaalde fase van ontwikkeling van de foetus. Dit laatste is een vermoeden, geen zekerheid.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:16 schreef Ludger het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...
Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'. Overigens vind ik het wel knap als Johannaeen man weet te vinden..., omgeving denkt wel gauw van, wat moet je met een nepvrouw
![]()
Welnee, voor mij ben je ook een vrouwquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Laatst geloofde iemand niet dat mensen zoals ik nog steeds gediscrimineerd worden. Wat jij doet is een typisch voorbeeld van zo'n discriminatie. Waarom ? Dat vraag ik me af. Vind je dat we minder zijn ? Ben je bang voor mensen zoals ik ? Of ben je een van de vele die door de media een verkeerd beeld hebben gekregen van menzen zoals ik ? Ik zou een uitleg van jou wel zeer op prijs stellen.
nou zoals het nu uitziet, komt mijn mams mij halen, vindt toch fijner om in ene bekende auto te zittenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:48 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Vervoer terug is geen probleem hoor, als je maar zorgt voor begeleiding. Je krijgt een bewijs dat je niet met ov ofzo naar huis kunt, dus in principe wordt het vergoed, je moet het alleen wel even voorschieten waarschijnlijk. Vraag anders na bij Jos, of je ziektekostenverzekeraar hoe dat precies zit. Het kan zijn dat het nu met de basisverzekering opeens allemaal anders is, zoals met zoveel helaas.
De weg erheen is zeker spannend en vooral ook mooi.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef Ludger het volgende:
Gewoon eens een vraag, vind je de weg er naar toe niet veel spannender dan eenmaal vrouw te zijn?
de media/maatschappij kent nog steeds het verschil niet tussen travestieten en transsexuelen, kan je ze ook niet kwalijk nemen, een travestiet trekt natuurlijk veel meer aandacht.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Ludger het volgende:
[..]
Welnee, voor mij ben je ook een vrouwIk heb ook niet gezegd dat je een neppe vrouw bent
Dus nee, niet discriminerend bedoeld. Dus of je minder bent, nee..
maar het lijkt me wel storend wanneer het anderen door je lengte en bouw opvalt dat je grofgezegd, omgebouwd bent.
Wat de media je wel voorspiegelt zijn wandelende horken van vrouwen, (druk opgemaakt, haar flink geverfd, truttig (ik wilde het woord hoerig vermijden) gekleed.. In ieder geval komt het nogal overdreven over. Al kan ik het me voorstellen dat ALS je eerder een bouwvakkers-look had, je veel moeite doet om enigzins het ideaal van schoonheidsmodelletje te bereiken.. Je moet je uiterlijk wel mee hebben als transseksueel is mijn meningMisschien flauw, maar misschien zou men je dan beter extra mannelijke hormonen kunnen toedienen (geen idee of dat wel opgaat..). Neem mij niet te serieus
![]()
Dat is de reden waarom ik in het verleden heb mee gedaan aan publiciteit. Ik ben gewoon huis-tuin-en-keukentypje, ze hebben me ook weleens ma flodder genoemd. Degene die dat zei kreeg trouwens wel op haar kop (was bij de zelfhulpgroep). Tja, extra manlijke hormonen, was het maar zo simpel. Ik was liever 10 jaar in therapie gegaan dan dit te doen, want het heeft heel mijn leven op zijn kop gezet. Geloof me, ik heb heel veel uitgzocht, nagelezen. De enige manier om er vanaf te komen van het gevoel is je lichaam aanpassen of roerloos tussen 6 plankjes gaan liggenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Ludger het volgende:
Wat de media je wel voorspiegelt zijn wandelende horken van vrouwen, (druk opgemaakt, haar flink geverfd, truttig (ik wilde het woord hoerig vermijden) gekleed.. In ieder geval komt het nogal overdreven over. Al kan ik het me voorstellen dat ALS je eerder een bouwvakkers-look had, je veel moeite doet om enigzins het ideaal van schoonheidsmodelletje te bereiken.. Je moet je uiterlijk wel mee hebben als transseksueel is mijn meningMisschien flauw, maar misschien zou men je dan beter extra mannelijke hormonen kunnen toedienen (geen idee of dat wel opgaat..). Neem mij niet te serieus
![]()
Je denkt dat dat het enige is? Vreemd, want laat dat nu juist iets zijn wat de buitenwereld niet ziet, en wat de buitenwereld niet gebruikt om jou in sociaal opzicht als man of vrouw te zien. Of vraag jij aan iedereen die je spreekt of ze hun broek naar beneden willen doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:16 schreef Ludger het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...
Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:53 schreef Doagere het volgende:
Heb net gebeld voor mijn bloeduitslag, en ik had net zoveel vrouwelijke hormonen in mijn lijf dan iedere andere normale vrouw!![]()
Is genderdysforie een ziekte?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:10 schreef Lentigo het volgende:
Hallo iedereen.. In verband met mijn studie probeer ik een essay te schrijven over de ethiek van genderdysforie. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Gelieve hier uitgebreid over te discussieren, zodat ik een heel mooi verslag kan maken![]()
Is genderdysforie een ziekte?
Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk? (Is het dus wenselijk dat je de keus/het dilemma hebt een dergelijke behandeling te ontvangen?)
Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig? (Is er bijvoorbeeld het risico dat rijke mensen een betere behandeling krijgen dan arme mensen en wat vind je hiervan)
Wat denk je over wetenschappelijk onderzoek naar genderdysforie?
Dankjewel..![]()
Ja. Zie DSM-IV.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:10 schreef Lentigo het volgende:
Hallo iedereen.. In verband met mijn studie probeer ik een essay te schrijven over de ethiek van genderdysforie. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Gelieve hier uitgebreid over te discussieren, zodat ik een heel mooi verslag kan maken![]()
Is genderdysforie een ziekte?
Het is de enige behandeling die op lange termijn enig resultaat lijkt te hebben.quote:Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk? (Is het dus wenselijk dat je de keus/het dilemma hebt een dergelijke behandeling te ontvangen?)
De behandeling wordt uiterst zorgvuldig gedaan, met veel screening en begeleiding. Wanneer je meer geld hebt kun je een betere behandeling permitteren, maar dat dan wel in het buitenland. Ik denk dat dat eigenlijk wel algemeen geldt voor de gezondheidszorg, dat je met meer geld een betere behandeling kunt krijgen in het buitenland.quote:Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig? (Is er bijvoorbeeld het risico dat rijke mensen een betere behandeling krijgen dan arme mensen en wat vind je hiervan)
Er wordt veel onderzoek verricht. Zelf heb ik ook een extra psychologische test laten afnemen voor wetenschappelijke doeleinden. Hierbij wordt dezelfde ethiek gehanteerd als bij andere gebieden van de gezondheidszorg gebruikelijk is.quote:Wat denk je over wetenschappelijk onderzoek naar genderdysforie?
Dankjewel..![]()
Behandelingen van mensen voordat hormoontherapieen en geslachtsoperaties bestonden sloegen niet aan. Het is bekend dat de behandeling werkt, dat is niet iets wat maar gegokt wordt. Voor zover ik weet is het in geen enkele tak van de medische sport ethisch verantwoord om iemand willens en wetens niet te behandelen terwijl dat wel nodig is. De enige uitzondering hierop zijn experimentele behandelingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:24 schreef Lentigo het volgende:
Bijvoorbeeld dat wetenschappelijk onderzoek.. Hoe ver mag daarbij gegaan worden? In principe kan pas aangetoond werken dat de behandeling werkt als er ook mensen niet behandeld worden. Mag je mensen niet behandelen om zo de wetenschap verder te helpen?
Deze site bevat informatie over genderysforie in het nieuws en een paar onderzoeken. Misschien heb je er iets aan, al weet ik niet precies wat de opdracht is, dus kan ook zijn dat je er niets aan hebt...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef Lentigo het volgende:
Dankjewel! Hmm.. t wordt toch moeilijker dan ik dacht om een goed stuk over genderdysforie te schrijven! Misschien moet ik toch een andere aandoening gaan kiezen, hoewel ik dit een heel interessant iets vind... Aargh.. Ik houd niet van begeleiders die hele strikte eisen stellen aan het soort vragen dat je behandelt!
Maarr..Dan ga ik maar snel mijn benen epileren, zodat ik vanavond mijn epilady aan Maisnon kan geven![]()
Hahaha, niet vergeten Kim!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef Lentigo het volgende:
Dankjewel! Hmm.. t wordt toch moeilijker dan ik dacht om een goed stuk over genderdysforie te schrijven! Misschien moet ik toch een andere aandoening gaan kiezen, hoewel ik dit een heel interessant iets vind... Aargh.. Ik houd niet van begeleiders die hele strikte eisen stellen aan het soort vragen dat je behandelt!
Maarr..Dan ga ik maar snel mijn benen epileren, zodat ik vanavond mijn epilady aan Maisnon kan geven![]()
In DSM V willen ze genderdysforie er uit halen, omdat het meer en meer niet als een psychische aandoening (ziekte) gezien wordt, maar als geboorte 'defect' waar men (soms/vaak) pas op latere leeftijd achter komt.quote:
Dat wist ik nog niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:18 schreef AnnaB het volgende:
[..]
In DSM V willen ze genderdysforie er uit halen, omdat het meer en meer niet als een psychische aandoening (ziekte) gezien wordt, maar als geboorte 'defect' waar men (soms/vaak) pas op latere leeftijd achter komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |