abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42394799
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:32 schreef danielluh het volgende:
van onselen had een conflict met raad van bestuur in dat ziekenhuis, daarom is hij ermee gestopt.
Zo is een half jaar na mijn operatie Dr. Hage opgestapt, was toen een van werelds bekendste en beste chirurg. Hij is in 1997 of 1996 uitgeroepen tot werelds beste chirurg voor SRS, voorwaar niet niks.....
  donderdag 12 oktober 2006 @ 05:15:37 #202
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_42600719
zoo telefoontje gehad van het VU
8 nov is nu mijn definitieve datum, zolang er niks met dr boumans gebeurt

weer 3 weken te gaan heb een de ja vu
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_42601339
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 05:15 schreef danielluh het volgende:
zoo telefoontje gehad van het VU
8 nov is nu mijn definitieve datum, zolang er niks met dr boumans gebeurt

weer 3 weken te gaan heb een de ja vu
Mijn middelste soon kreeg gisteren ook 8 november als operatiedatum voor en operatie in dagopname. En ja, nog 4 weken te gaan dus....
Succes met het opnieuw afwachten/aftellen.
Voor de vorige planning was je toch al met de vrouwlijke hormonen gestopt ? Was je daar weer mee begonnen ? En mag je tegenwoordig androcur gewoon blijven gebruiken. 8 jaar gelden mocht dat niet, en dat zorgde er bij sommige voor dat ze weer erecties kregen, hetgeen die personen niet echt prettig vonden.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:18:33 #204
57690 danielluh
pi_42606438
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:21 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Mijn middelste soon kreeg gisteren ook 8 november als operatiedatum voor en operatie in dagopname. En ja, nog 4 weken te gaan dus....
Succes met het opnieuw afwachten/aftellen.
Voor de vorige planning was je toch al met de vrouwlijke hormonen gestopt ? Was je daar weer mee begonnen ? En mag je tegenwoordig androcur gewoon blijven gebruiken. 8 jaar gelden mocht dat niet, en dat zorgde er bij sommige voor dat ze weer erecties kregen, hetgeen die personen niet echt prettig vonden.
nee ben nog steeds gestopt met hormonen, alleen andro neem ik nog, tot 2 weken voor de operatie

dus zit nu al 5 weken zonder hormonen en is ook te merken
pi_42607006
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:18 schreef danielluh het volgende:

[..]

nee ben nog steeds gestopt met hormonen, alleen andro neem ik nog, tot 2 weken voor de operatie

dus zit nu al 5 weken zonder hormonen en is ook te merken
Pffff. Das op zijn zachts gezegd k*t met peren. Na 3 weken zonder hormonen begin ik me pas rotter te voelen tegenwoordig, maar voor mijn SRS operatie weet ik wel dat dat na een dag of 4-5 al was. Maar wij moesten toen 3 weken voor de operatie stoppen met beide.

Heel veel sterkte voor de komende weken in ieder geval,

groetjes, Anna
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:56:25 #206
57690 danielluh
pi_42609156
ja best wel ja, ben ook behoorlijk van slag met emoties, heel snel op mijn tenen getrapt. maar jah over 3 weken gaat het gedoe weer verder.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:01:50 #207
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42637436
TVP.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:41:59 #208
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_42651248
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:01 schreef BrauN het volgende:
TVP.
Que?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:43:25 #209
57690 danielluh
pi_42651299
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:41 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Que?
tvp - terug vind post

poster vindt het topic interessant
pi_42728473
Vandaag (precies 8 jaar geleden dag van opname voor SRS) ben ik bij Dr. Karim geweest in het OLVG in Amsterdam. Mijn vagina is diep genoeg, 9 a 10 cm, maar bij 5 cm zit er een vernauwing. Waarschijnlijk heeft daar een infectie oid gezeten.
Ik heb het advies om met een dunne vibrator regelmatig te zorgen dat die opening niet kleiner wordt. Moest een vibrator zijn van 1 - 1,5 cm dikte. De dunste die ik zo snel kon vinden was ongeveer 1,7. Maar hij gaat wel tot helemaal achterin. Dus dat is positief.
Ik moet begin december terugkomen voor controle om te kijken hoe dan alles is. Operatie zal waarschijnlijk gaan plaatsvinden in 1e kwartaal 2007. Dr. Karim zou ook met Dr. Hage overleggen omdat dit ook voor hem weer iets nieuws was, dus hoe dit het beste aan te pakken. Ik sta in ieder geval op de wachtlijst voor operatie, en er is 5 uur gereserveerd voor de operatie. Het zal geen simpele operatie zijn. Er zijn risico's aan verbonden, zoals bij elke operatie. En garantie tot de voordeur
Nu maar afwachten, en zorgen dat voor de rest alles zo blijft als het nu is bij de vagina.
pi_42728549
Misschien wel een interessant artikel om hier te vermelden.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:01:57 #212
57690 danielluh
pi_42731989
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:12 schreef AnnaB het volgende:
Vandaag (precies 8 jaar geleden dag van opname voor SRS) ben ik bij Dr. Karim geweest in het OLVG in Amsterdam. Mijn vagina is diep genoeg, 9 a 10 cm, maar bij 5 cm zit er een vernauwing. Waarschijnlijk heeft daar een infectie oid gezeten.
Ik heb het advies om met een dunne vibrator regelmatig te zorgen dat die opening niet kleiner wordt. Moest een vibrator zijn van 1 - 1,5 cm dikte. De dunste die ik zo snel kon vinden was ongeveer 1,7. Maar hij gaat wel tot helemaal achterin. Dus dat is positief.
Ik moet begin december terugkomen voor controle om te kijken hoe dan alles is. Operatie zal waarschijnlijk gaan plaatsvinden in 1e kwartaal 2007. Dr. Karim zou ook met Dr. Hage overleggen omdat dit ook voor hem weer iets nieuws was, dus hoe dit het beste aan te pakken. Ik sta in ieder geval op de wachtlijst voor operatie, en er is 5 uur gereserveerd voor de operatie. Het zal geen simpele operatie zijn. Er zijn risico's aan verbonden, zoals bij elke operatie. En garantie tot de voordeur
Nu maar afwachten, en zorgen dat voor de rest alles zo blijft als het nu is bij de vagina.
shit meis, en 1ste kwartaal kan ook eind maart dus zijn :S
sterkte meis en risico's dat zijn de standaard praatjes

Ikheb heel veel last van emotie swings, nu merk ik echt dat ik al 5-6 weken geen hormonen meer neem, heb mijn gevoel/emoties niet meer in de hand
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:37 #213
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_42755600
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:01 schreef danielluh het volgende:

[..]

Ikheb heel veel last van emotie swings, nu merk ik echt dat ik al 5-6 weken geen hormonen meer neem, heb mijn gevoel/emoties niet meer in de hand
Wen er alvast maar aan, zo voelen vrouwen zich elke dag.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:15:21 #214
57690 danielluh
pi_42762374
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:40 schreef sleepflower het volgende:

[..]

hahah nou in de 3 jr dat ik hormonen slik, nog nooit last van gehad.
weet nu wel hoe ene vrouw zich voelt in de overgang.
pi_42762459
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:40 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ik hoor biologische vrouwen toch ook vooral klagen bij lage oestrogeen-gehaltes.
pi_42762464
Succes danielluh!

Laat het nu wel even allemaal goed gaan.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:50:08 #217
57690 danielluh
pi_42762656
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:29 schreef BetaWolff het volgende:
Succes danielluh!

Laat het nu wel even allemaal goed gaan.
dat ligt helaas nie aan mij
laten we hopen dat dr boumans nie op vakantie gaat deze komende 3 weken
pi_42762794
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:50 schreef danielluh het volgende:

[..]

dat ligt helaas nie aan mij
laten we hopen dat dr boumans nie op vakantie gaat deze komende 3 weken
Als ie ziek wordt zorgen we dat ie zo ziek wordt....... Nee, dreigen helpt toch niet, overmachtsituaties blijf je houden, ik heb ooit gehoord van iemand die was opgenomen voor een neusoperatie, dan moet je je 1 dag voor de opeartie melden vanwege onderzoeken etc, en die kreeg de dag van de opeartie te horen dat ie naar huis kon omdat er een spoedoperatie tussendoor kwam. Gelukkig dat ze dat bij gynaecologie/plastische chirurgie met dit soort operaties niet doen.
http://www.europeants.org/WTPS/Papers/weet_niet_hoe_het_ziet.htm
Een link met interview met mij in 2000. Sommige dingen denk ik nu wat anders over, maar de grote lijn is nog steeds hetzelfde.....
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:09:41 #219
57690 danielluh
pi_42763930
ik moet oplette dat ik nie ziek wordt
iedereen in mijn omgeving loopt al flink te snotteren en sommige zelfs griep, heb nu iedereen huisverbod gegeven.
merk ook al dat ik wat verkouden begin te worden
pi_42764475
Beter nu de griep dan over 2 weken moet je maar denken.....
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:24:56 #221
57690 danielluh
pi_42770747
liever niet, moet nog genoeg regelen alweer eens.
3 weken uitstel is wel gemakkelijk, maar ineens. oppas is geregeld die op mijn huisie en dieren past.
Nu nog vervoer en de hele reutemeteute regelen
pi_42789126
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:24 schreef danielluh het volgende:
liever niet, moet nog genoeg regelen alweer eens.
3 weken uitstel is wel gemakkelijk, maar ineens. oppas is geregeld die op mijn huisie en dieren past.
Nu nog vervoer en de hele reutemeteute regelen
Vervoer terug is geen probleem hoor, als je maar zorgt voor begeleiding. Je krijgt een bewijs dat je niet met ov ofzo naar huis kunt, dus in principe wordt het vergoed, je moet het alleen wel even voorschieten waarschijnlijk. Vraag anders na bij Jos, of je ziektekostenverzekeraar hoe dat precies zit. Het kan zijn dat het nu met de basisverzekering opeens allemaal anders is, zoals met zoveel helaas.
pi_42791303
Gewoon eens een vraag, vind je de weg er naar toe niet veel spannender dan eenmaal vrouw te zijn?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42791632
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef Ludger het volgende:
Gewoon eens een vraag, vind je de weg er naar toe niet veel spannender dan eenmaal vrouw te zijn?
Ik denk dat dat best wel het geval kan zijn, maar ik doe het echt niet omdat ik het spannend vind om een vrouw te zijn, maar omdat er voor mij niks aan klopt aan het jongen zijn. Het is straks denk ik meer alsof er een barriere opgeheven wordt, eerder een opluchting dan spannend

Maar ik ben niet de meest ideale persoon om dit te beantwoorden ik ben er amper aan begonnen, en ik kan ook niet altijd precies verwoorden wat ik voel , de afgelopen weken heb ik op veel vragen antwoord kunnen geven, voor mezelf. Maar daar zijn ook vragen bijgekomen
pi_42792166
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:58 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik denk dat dat best wel het geval kan zijn, maar ik doe het echt niet omdat ik het spannend vind om een vrouw te zijn, maar omdat er voor mij niks aan klopt aan het jongen zijn. Het is straks denk ik meer alsof er een barriere opgeheven wordt, eerder een opluchting dan spannend

Maar ik ben niet de meest ideale persoon om dit te beantwoorden ik ben er amper aan begonnen, en ik kan ook niet altijd precies verwoorden wat ik voel , de afgelopen weken heb ik op veel vragen antwoord kunnen geven, voor mezelf. Maar daar zijn ook vragen bijgekomen
Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...

Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'. Overigens vind ik het wel knap als Johanna een man weet te vinden..., omgeving denkt wel gauw van, wat moet je met een nepvrouw
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_42792957
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:16 schreef Ludger het volgende:

[..]

Het lijkt me ook wel logisch dat je geopereerd gaat worden als je eenmaal je als vrouw begeeft...

Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'. Overigens vind ik het wel knap als Johanna een man weet te vinden..., omgeving denkt wel gauw van, wat moet je met een nepvrouw
Dat nepvrouw van je vind ik persoonlijk discriminerend. Het is bewezen door onderzoek dat een transseksueel, beter gezegd iemand met genderdysforie een plek heeft in de hersenen die vrouwlijk is, of in het geval van vrouw naar man, manlijk is. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de hoeveelheid testosteron gedurende een bepaalde fase van ontwikkeling van de foetus. Dit laatste is een vermoeden, geen zekerheid.
Ik voel me eigenlijk meer vrouw dan andere vrouw, want ik heb MOETEN bewijzen dat ik een vrouw ben, niet tegenstaande wat mijn lichaam toonde. Ik heb kinderen, ik ben daar de biologische vader van, toch beschouwen ze mij als moeder, de een als een 2e moeder, de ander als de echte moeder. Vader zullen ze me echt niet meer noemen.
Je wordt niet ongesteld. Ik persoonlijk zou haast zeggen helaas, want dat betekent dat ik ook geen kinderen kan baren, hetgeen in mijn beleving wel zou moeten kunnen.
En wat is kunstmatig ? Die opgedirkte dames vol met allerlei plastische chirurgie, of die met SRS. Hetgeen de enige oplossing is voor het gevoel je niet thuis te voelen in je eigen lichaam.
Toen ik een paar weken bezig was, was het een soort thuiskomst in mijn eigen lichaam, alles ging eindelijk een beetje kloppen. Ik heb ook een periode van rouw gehad, van het afscheid nemen van mijn manlijk deel (voor de operatie hoor). Het was toch een deel van mij, ook al wilde ik het niet hebben.
De operatie was voor mij een vanzelfsprekendheid. Ik had geen hekel aan mijn penis, maar het hoort niet bij een vrouw. Mijn 3 kinderen zijn er niet 'per ongeluk' gekomen. Mijn ex is nog steeds verliefd op me. Ik ben nog steeds wie ik ben, eigenlijk nog meer dan vroeger. Kan me gedragen als mezelf, hoef geen toneel meer te spelen of wat dan ook.
3 Weken voor mijn SRS (geslachtsveranderende operatie) heb ik mijn huidige vriend leren kennen. Nu ruim 8 jaar geleden. Vandaag 19 oktober 2006 is het 8 jaar geleden dat ik geopereerd ben. Hij was 21 toen we elkaar leerde kennen. Ik ben 17 jaar ouder. En toch zijn we nog steeds bij elkaar, wonen zelfs al ruim 4 jaar bij elkaar, delen een bed. Hebben 5 weken na mijn operatie voor het eerst samen echt seks gehad. Wat is dan nep aan mij ? Dat ik geen baarmoeder heb. Er zijn wel meer vrouwen zonder baarmoeder of die niet ongesteld worden om wat voor reden dan ook. Of soms die chromosomen ?
Als jij mij tegenkomt op straat zie je eenvrouw, een forse, lange vrouw. Maar dat zijn er meer. Ik heb het afgelopen jaar diverse keren psychologische onderzoeken gehad, en iedere keer wordt ik zonder meer als vrouw benoemd. Ook al weten ze van mijn verleden.
Hoe zou jij het vinden als iedereen jouw een nepventje gaat vinden omdat je bv altijd witte sokken draagt (link naar tv reclame enige tijd geleden) ?
Laatst geloofde iemand niet dat mensen zoals ik nog steeds gediscrimineerd worden. Wat jij doet is een typisch voorbeeld van zo'n discriminatie. Waarom ? Dat vraag ik me af. Vind je dat we minder zijn ? Ben je bang voor mensen zoals ik ? Of ben je een van de vele die door de media een verkeerd beeld hebben gekregen van menzen zoals ik ? Ik zou een uitleg van jou wel zeer op prijs stellen.
pi_42793439
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Laatst geloofde iemand niet dat mensen zoals ik nog steeds gediscrimineerd worden. Wat jij doet is een typisch voorbeeld van zo'n discriminatie. Waarom ? Dat vraag ik me af. Vind je dat we minder zijn ? Ben je bang voor mensen zoals ik ? Of ben je een van de vele die door de media een verkeerd beeld hebben gekregen van menzen zoals ik ? Ik zou een uitleg van jou wel zeer op prijs stellen.
Welnee, voor mij ben je ook een vrouw Ik heb ook niet gezegd dat je een neppe vrouw bent Dus nee, niet discriminerend bedoeld. Dus of je minder bent, nee..
maar het lijkt me wel storend wanneer het anderen door je lengte en bouw opvalt dat je grofgezegd, omgebouwd bent.
Wat de media je wel voorspiegelt zijn wandelende horken van vrouwen, (druk opgemaakt, haar flink geverfd, truttig (ik wilde het woord hoerig vermijden) gekleed.. In ieder geval komt het nogal overdreven over. Al kan ik het me voorstellen dat ALS je eerder een bouwvakkers-look had, je veel moeite doet om enigzins het ideaal van schoonheidsmodelletje te bereiken.. Je moet je uiterlijk wel mee hebben als transseksueel is mijn mening Misschien flauw, maar misschien zou men je dan beter extra mannelijke hormonen kunnen toedienen (geen idee of dat wel opgaat..). Neem mij niet te serieus

[ Bericht 18% gewijzigd door Ludger op 19-10-2006 01:19:32 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:10:00 #228
57690 danielluh
pi_42795592
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:48 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Vervoer terug is geen probleem hoor, als je maar zorgt voor begeleiding. Je krijgt een bewijs dat je niet met ov ofzo naar huis kunt, dus in principe wordt het vergoed, je moet het alleen wel even voorschieten waarschijnlijk. Vraag anders na bij Jos, of je ziektekostenverzekeraar hoe dat precies zit. Het kan zijn dat het nu met de basisverzekering opeens allemaal anders is, zoals met zoveel helaas.
nou zoals het nu uitziet, komt mijn mams mij halen, vindt toch fijner om in ene bekende auto te zitten
mams blijft ook aantal dagen in het gastenverblijf vanaf mijn operatiedag tot de vrijdag, sweekend gaat ze weer ff naar huis, en smaandags zal ze er weer elke dag zijn, en dan hopelijk dat ik swoensdag of donderdags weer lekker naar me huisie en diertjes kan gaan
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:48 schreef Ludger het volgende:
De weg erheen is zeker spannend en vooral ook mooi.
Je verandert langzaam in de persoon die je hoort te zijn. elke kleine verandering is een mijlpaal voor jezelf.
Maar je doet het gewoon omdat je een vrouw bent en dat alles samen moet kloppen.
Vrouw zijn is het uit eindelijke doel. eb dat gevoel geeft mij veel meer een goed gevoel.
En eenmaal als vrouw is het leven ook nog spannend.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:16:27 #229
57690 danielluh
pi_42795652
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Ludger het volgende:

[..]

Welnee, voor mij ben je ook een vrouw Ik heb ook niet gezegd dat je een neppe vrouw bent Dus nee, niet discriminerend bedoeld. Dus of je minder bent, nee..
maar het lijkt me wel storend wanneer het anderen door je lengte en bouw opvalt dat je grofgezegd, omgebouwd bent.
Wat de media je wel voorspiegelt zijn wandelende horken van vrouwen, (druk opgemaakt, haar flink geverfd, truttig (ik wilde het woord hoerig vermijden) gekleed.. In ieder geval komt het nogal overdreven over. Al kan ik het me voorstellen dat ALS je eerder een bouwvakkers-look had, je veel moeite doet om enigzins het ideaal van schoonheidsmodelletje te bereiken.. Je moet je uiterlijk wel mee hebben als transseksueel is mijn mening Misschien flauw, maar misschien zou men je dan beter extra mannelijke hormonen kunnen toedienen (geen idee of dat wel opgaat..). Neem mij niet te serieus
de media/maatschappij kent nog steeds het verschil niet tussen travestieten en transsexuelen, kan je ze ook niet kwalijk nemen, een travestiet trekt natuurlijk veel meer aandacht.

als transsexueel streef je zoiezo niet naar het ideaal beeld vrouw, Dat is vrijwel onmogelijk, tenzij je er al in je kinderjaren bij bent.
Ik zelf ben ook vrij lang 1.95 en best fors gebouwt, atletisch, maar verder ook niet zo echt veel problemen als ik buiten kom. Ik ga daarom ook liever met grote vrouwen stappen, dan val ik nog minder op.

extra mannelijke hormonen? dan bereik je dus het tegenovergestelde. denk dat dat alleen van toepassing is voor vrouw-man transsexuele, die zulle er meer baat bij hebben.
pi_42796784
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Ludger het volgende:
Dat is de reden waarom ik in het verleden heb mee gedaan aan publiciteit. Ik ben gewoon huis-tuin-en-keukentypje, ze hebben me ook weleens ma flodder genoemd. Degene die dat zei kreeg trouwens wel op haar kop (was bij de zelfhulpgroep). Tja, extra manlijke hormonen, was het maar zo simpel. Ik was liever 10 jaar in therapie gegaan dan dit te doen, want het heeft heel mijn leven op zijn kop gezet. Geloof me, ik heb heel veel uitgzocht, nagelezen. De enige manier om er vanaf te komen van het gevoel is je lichaam aanpassen of roerloos tussen 6 plankjes gaan liggen .Ik moet toegeven dat er zelfs bij zijn die ook super vrouwlijk worden hoor, vooral als ze op jonge leeftijd beginnen ( voor mij is onder de 25 al jong). En als bij pubers de puberteit wordt 'stil gelegd' is het helemaal perfect eigenlijk..
En omgebouwd is ook al zo'n mediawoord. Wat zou ik nou eens graag die media laten zien dat we ( tenminste de meeste van ons, er zijn uitzonderingen hoor) gewoon door het leven gaan als een gewone vrouw, zonder probleem. Ik ben lid van een clientenraad in een ggz instelling, en er zijn een aantal leden die mijn verleden niet weten en vermoeden, en de raad van bestuur ook niet.
In het dagelijks leven vallen ook alleen de extra-vagante types op. Die lopen als een boortwerker, op hoge haken lopen (terwijl ze bv 1.85 zijn), netkousen, kort rokje (tja, kan echt niet meer na een bepaalde leeftijd), zeer zwaar opgemaakt. In vergis je niet, de samenleving en de media ziet geen verschil tussen travestie en transseksueel, terwijl het een verschil van dag en nacht is, letterlijk.
pi_42798423
Heb net gebeld voor mijn bloeduitslag, en ik had net zoveel vrouwelijke hormonen in mijn lijf dan iedere andere normale vrouw!
pi_42805560
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:16 schreef Ludger het volgende:

[..]

Het blijft wel kunstmatig.. in knipsels/foto's van vroeger blijf je '' Johan'' al ben je nu '' Johanna''. Johanna zal geen kinderen kunnen krijgen, ze kan niet meelullen over hoe klote het wel is weer ongesteld te zijn. Het enige voordeel is dat Johanna niet meer walgt van haar 'wormvormig aanhangsel'.
Je denkt dat dat het enige is? Vreemd, want laat dat nu juist iets zijn wat de buitenwereld niet ziet, en wat de buitenwereld niet gebruikt om jou in sociaal opzicht als man of vrouw te zien. Of vraag jij aan iedereen die je spreekt of ze hun broek naar beneden willen doen?

Genderdysforie heeft weinig te maken met het lichamelijke aspect, maar meer met het sociale aspect. Uiteindelijk zorgt die lichamelijke aanpassing voor het kunnen veranderen van sociale rol, en daar is het om te doen.
pi_42810497
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:53 schreef Doagere het volgende:
Heb net gebeld voor mijn bloeduitslag, en ik had net zoveel vrouwelijke hormonen in mijn lijf dan iedere andere normale vrouw!
pi_42831467
Hallo iedereen.. In verband met mijn studie probeer ik een essay te schrijven over de ethiek van genderdysforie. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Gelieve hier uitgebreid over te discussieren, zodat ik een heel mooi verslag kan maken
Is genderdysforie een ziekte?
Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk? (Is het dus wenselijk dat je de keus/het dilemma hebt een dergelijke behandeling te ontvangen?)
Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig? (Is er bijvoorbeeld het risico dat rijke mensen een betere behandeling krijgen dan arme mensen en wat vind je hiervan)
Wat denk je over wetenschappelijk onderzoek naar genderdysforie?

Dankjewel..
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:09:32 #235
57690 danielluh
pi_42834810
govver, is de hulp voor rechtsbijstand afgewezen, omdat ik 2 jr geleden teveel verdiende :S
nu mag ik een berg formulieren invullen om de peildatum te verleggen :S
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:14:21 #236
57690 danielluh
pi_42834951
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:10 schreef Lentigo het volgende:
Hallo iedereen.. In verband met mijn studie probeer ik een essay te schrijven over de ethiek van genderdysforie. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie. Gelieve hier uitgebreid over te discussieren, zodat ik een heel mooi verslag kan maken
Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk? (Is het dus wenselijk dat je de keus/het dilemma hebt een dergelijke behandeling te ontvangen?)
Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig? (Is er bijvoorbeeld het risico dat rijke mensen een betere behandeling krijgen dan arme mensen en wat vind je hiervan)

Dankjewel..
Ik zie het zelf niet als een ziekte meer een aandoening, waar wat tegen gedaan kan worden

Is het bestaan van de huidige behandeling wenselijk?
Ik vindt het huidige traject na wensen gaan, op de lange wachtlijsten na dan, maar dat is een algemeen probleem op alle mediscge vlakken

Is de manier waarop met de behandeling om wordt gegaan zorgvuldig?
In het traject wordt je zeer goed gescreend, daarbij als je groen licht heb, wordt je elke 3 maanden verwacht bij de dok en psych, dus er wordt wel zorgvuldig mee omgegaan in mijn ogen.
Het is wel zo, dat er veel uit de basisverzekering is gehaald en dat de rijke dus meer geld hebben voor bv baard ontharing en sliconen borsten.

Dat ze hierbij nog niet ver genoeg zijn, maar wel nog onderzoek naar doen.
pi_42835263
Bijvoorbeeld dat wetenschappelijk onderzoek.. Hoe ver mag daarbij gegaan worden? In principe kan pas aangetoond werken dat de behandeling werkt als er ook mensen niet behandeld worden. Mag je mensen niet behandelen om zo de wetenschap verder te helpen?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:15:00 #238
57690 danielluh
pi_42836724
Gelukkig zijn er ook transsexuele die niet all the way gaan, die op laatste moment afhaken.

Het niet behandelen van een transsexueel, kan gevaarlijk zijn voor de desbetreffende persoon.
bv Ik moest voor mijzelf kiezen, zelfdoding of het traject ingaan, meer keuzes had ik gewoon niet meer.
Als man doorleven was geen optie.

Maar als de patient instemt om met zo'n onderzoek mee te doen, en tis echt op een vrijwillige basis, zou er toch probleem mee zijn
pi_42838018
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:10 schreef Lentigo het volgende:
Ja. Zie DSM-IV.
quote:
Het is de enige behandeling die op lange termijn enig resultaat lijkt te hebben.
quote:
De behandeling wordt uiterst zorgvuldig gedaan, met veel screening en begeleiding. Wanneer je meer geld hebt kun je een betere behandeling permitteren, maar dat dan wel in het buitenland. Ik denk dat dat eigenlijk wel algemeen geldt voor de gezondheidszorg, dat je met meer geld een betere behandeling kunt krijgen in het buitenland.
quote:

Dankjewel..
Er wordt veel onderzoek verricht. Zelf heb ik ook een extra psychologische test laten afnemen voor wetenschappelijke doeleinden. Hierbij wordt dezelfde ethiek gehanteerd als bij andere gebieden van de gezondheidszorg gebruikelijk is.
pi_42838102
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:24 schreef Lentigo het volgende:
Bijvoorbeeld dat wetenschappelijk onderzoek.. Hoe ver mag daarbij gegaan worden? In principe kan pas aangetoond werken dat de behandeling werkt als er ook mensen niet behandeld worden. Mag je mensen niet behandelen om zo de wetenschap verder te helpen?
Behandelingen van mensen voordat hormoontherapieen en geslachtsoperaties bestonden sloegen niet aan. Het is bekend dat de behandeling werkt, dat is niet iets wat maar gegokt wordt. Voor zover ik weet is het in geen enkele tak van de medische sport ethisch verantwoord om iemand willens en wetens niet te behandelen terwijl dat wel nodig is. De enige uitzondering hierop zijn experimentele behandelingen.
pi_42842766
Dankjewel! Hmm.. t wordt toch moeilijker dan ik dacht om een goed stuk over genderdysforie te schrijven! Misschien moet ik toch een andere aandoening gaan kiezen, hoewel ik dit een heel interessant iets vind... Aargh.. Ik houd niet van begeleiders die hele strikte eisen stellen aan het soort vragen dat je behandelt!

Maarr..Dan ga ik maar snel mijn benen epileren, zodat ik vanavond mijn epilady aan Maisnon kan geven
pi_42844238
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef Lentigo het volgende:
Dankjewel! Hmm.. t wordt toch moeilijker dan ik dacht om een goed stuk over genderdysforie te schrijven! Misschien moet ik toch een andere aandoening gaan kiezen, hoewel ik dit een heel interessant iets vind... Aargh.. Ik houd niet van begeleiders die hele strikte eisen stellen aan het soort vragen dat je behandelt!

Maarr..Dan ga ik maar snel mijn benen epileren, zodat ik vanavond mijn epilady aan Maisnon kan geven
Deze site bevat informatie over genderysforie in het nieuws en een paar onderzoeken. Misschien heb je er iets aan, al weet ik niet precies wat de opdracht is, dus kan ook zijn dat je er niets aan hebt...
pi_42844827
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:50 schreef Lentigo het volgende:

Hahaha, niet vergeten Kim!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:25:21 #244
57690 danielluh
pi_42849506
www.wgtrans.nl staat ook nog wel wat op
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 06:48:09 #245
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_42856882
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_42857755
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:56 schreef BetaWolff het volgende:

[..]Ja. Zie DSM-IV.
[..]
In DSM V willen ze genderdysforie er uit halen, omdat het meer en meer niet als een psychische aandoening (ziekte) gezien wordt, maar als geboorte 'defect' waar men (soms/vaak) pas op latere leeftijd achter komt.
pi_42858293
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:18 schreef AnnaB het volgende:

[..]

In DSM V willen ze genderdysforie er uit halen, omdat het meer en meer niet als een psychische aandoening (ziekte) gezien wordt, maar als geboorte 'defect' waar men (soms/vaak) pas op latere leeftijd achter komt.
Dat wist ik nog niet.

Ik vraag me daarbij overigens wel af hoe dat zit met andere vormen van genderdysforie dan transseksualiteit, zoals bijvoorbeeld transgenderisme. Weet je daar ook iets over toevallig?
pi_42858472
Transgenderisme wordt NIET erkend door dsm IV en ik betwijfel of dat dat in V wel gaat gebeuren, Het is ook de vraag wanner de vijf versie uitkomt hoor, ze zijn er al zeker 8 jaar mee bezig, en ik heb begrepen van sommige mensen dat het nog wel 20 jaar zou kunnen duren voordat ie er officieel is. Bij de nieuwe versie worden er ook andere uitgangspunten gehanteerd geloof ik. Maar echt het fijne weet ik er ook niet van van. Ik weet dat er vnl amerikanen in het dsm comitee zitten, maar ook wel een redelijk aantal europese psychologen/psychiaters. En tja, bv 2e niveau genderdysforie, dus door opvoeding lijkt me toch echt wel een psychische afwijking blijven.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:48:39 #249
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_42975686
up
chantalcoolsma.nl
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:52:24 #250
57690 danielluh
pi_42975912
nog 1,5 week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')