'jump the shark': dat is een engelse term die aangeeft dat een serie over z'n toppunt heen is. Het originele concept is enorm aangepast, de karakters zijn vervangen en er zijn al zoveel afleveringen geweest dat er alleen nog maar doldwaze vergezochte verhaallijnen zijnquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:45 schreef sleepflower het volgende:
Wat was dat met die haai eigenlijk? Die snapte ik niet.
Dit was echt de leukstequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:
bring in a character to replace him
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:49 schreef __Saviour__ het volgende:
maar toch vond ik het op het interieur van een hive lijken
en zo slecht blijkt mijn furling voorspelling niet te zijn he
in het vorige topic postte ik dit
[afbeelding]
Ook mooi dat juist Vala dat stukje gaf.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:45 schreef Crazykill het volgende:
Toen Vala een nieuw idee moest geven aan die gozer voor die film. Tealc had een grote baard, Mitchell had een ijzeren plaat op zn hoofd, en je zag ook een Asgard met een grijze snor en baard(21:55 min)
"Okay you've got me, I've no idea what that is"quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:47 schreef __Saviour__ het volgende:
ah, ok
Maar dat schip moest toch een hiveship voorstellen of dat was ook farscape?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nope, 9 is ook al uit in de grijze box uitvoering! (heb hem hier liggen!)
die heeft wat vertraging opgelopen ivm wat rechtenproblemen tussen sony en fox.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:36 schreef sleepflower het volgende:
Weet je of Atlantis seizoen 2 ook al uit is?
Okay, bedankt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die heeft wat vertraging opgelopen ivm wat rechtenproblemen tussen sony en fox.
sommige webshops houden 07/09/2006 aan als datum, maar dat is niet echt bevestigd en het kan eventueel veel later worden.
Dikke wenkbrauwen en een snor, ik kwam niet meer bij.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:45 schreef Crazykill het volgende:
Toen Vala een nieuw idee moest geven aan die gozer voor die film. Tealc had een grote baard, Mitchell had een ijzeren plaat op zn hoofd, en je zag ook een Asgard met een grijze snor en baard(21:55 min)
Dat was serieus een vette bak, dat wil ik ook wel weten!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:16 schreef staalltje het volgende:
Even nog een vraagje over 10.05, weet iemand wat voor auto Mitchell rijdt als hij naar de berghut van O'neill komt?
Indeedquote:Op zondag 20 augustus 2006 15:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik had s9 ook lang gezien, maar heb ook de DVD. Stargate is dat meer dan waard.
Ik wou dit net gaan posten om voor __Saviour__ duidelijk te maken waarom dat stukje juist zo geniaal wasquote:Op zondag 20 augustus 2006 14:32 schreef JK het volgende:
[..]
Dikke wenkbrauwen en een snor, ik kwam niet meer bij.
Overigen zijn Claudia Black en Ben Browder hoofdpersonen in Farscape, nu acteren ze dus samen in SG-1. Dus wat betreft is dat ook een grappige referentie, naar hun eigen serie
Ik ben zelfs op gateworld gaan zoeken welke ubervette episode ik gemist hadquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:27 schreef kingmob het volgende:
Die intro was echt WTF "that didn't happen", waarna sam precies dat zei lol.
Het was waarschijnlijk gewoon een set redress.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:49 schreef __Saviour__ het volgende:
maar toch vond ik het op het interieur van een hive lijken
Volgens mij een Ford Mustang GTA uit eind 60 begin 70 ofzo... idd een vette bak!!!quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:36 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Dat was serieus een vette bak, dat wil ik ook wel weten!
Maar het ging dus juist eigenlijk over de echte SG-1 acteurs, maar voor de grap hebben ze de wormhole acteurs ervoor gebruikt. Er zaten best leuke dingen in (save dr. lavant -> save daniel jackson) enzo.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:26 schreef LSDsmurf het volgende:
Enkel het einde vond ik niet zo geslaagd, de interviews met die wormhole extreme acteurs duurden een beetje te lang.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:48 schreef Mirel het volgende:
SG-1 cancelled((((((((((((((((((((((((((((((((
http://www.multichannel.c(...)isplay=Breaking+News
JEMIG
"The aging series is expensive to produce, and the U.S.-Canadian dollar exchange rate has wiped out savings related to the Vancouver production"
Weinig reclame op Sci-Fi Channel zou ook wel een reden zijn, en dat het niet meer primetime uitgezonden werd?![]()
Tja het gaat uiteindelijk om geld.. en SG1 heeft een val van 30% in kijkcijfers.. :/quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:13 schreef TechXP het volgende:
Sorry, maar ik vind het gewoon stom. Maak dan de hele reeks af en rond er een einde aan. En ga niet zomaar stoppen. Laten de Stargate fans dit zomaar gebeuren?
Na 10 seizoenen verdient de kijker toch wel beter?
Ze gaan wel dit seizoen afmaken begrijp ik? Zijn die afleveringen niet al opgenomen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
zo ligt dat niet. die studiobazen redeneren heel simpel: minder kijkers, dan kappen ermee!
hopelijk wordt alles nu wel mooi afgerond. het zou extreem kut zijn om na 10 jaar ineens zomaar te stoppen en een open verhaal achter te laten.
http://www.gatenet.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=244&Itemid=254quote:SG-1 geannuleerd, SGA krijgt een nieuw seizoen
Maandag 21 augustus 2006 - Vandaag is de toekomst van de serie Stargate SG-1 bekend gemaakt. De serie die inmiddels al in het tiende seizoen zit zal geen nieuw seizoen erbij krijgen. Dit maakte Multichannel News vandaag bekend. Het nieuws werd helaas bekend na de uitzending van de tweehonderdste aflevering.
Stargate Atlantis daarentegen zal een vierde seizoen erbij krijgen, waarbij het netwerk hoopt dat de spin-off serie op zichzelf kan blijven draaien.
SG-1 heeft de hele zomer al problemen gehad met de kijkcijfers, met een seizoensopener die 20% minder bekeken werd dan de seizoensopener van vorig jaar. De cijfers werden in de volgende weken niet beter.
Kijkers en personeel hebben verscheidene oorzaken gegeven voor de lage kijkcijfers. Zo zou de verplaatsing naar negen uur 's avonds een domme zet zijn geweest, omdat de serie daarmee tegelijkertijd met de populaire serie Monk zou worden uitgezonden.
Hoewel Stargate Atlantis ook in kijkcijfers daalde deed deze serie het toch iets beter dan Stargate SG-1.
Stargate SG-1 werd voor het eerst uitgezonden op Showtime in de Verenigde Staten in juli 1997, waarna het nog vijf jaar uitgezonde zou worden voordat dat netwerk besloot om de serie te annuleren. In 2002 werd er door MGM een deal gesloten om verder te gaan met de productie en de serie te verhuizen naar SciFi Channel, alwaar het het een van de best bekeken programma's werd die enorm vaak herhaald werd.
Buiten het feit dat de serie het record bezit van langstlopende TV-serie is het programma er ook medeverantwoordelijk voor dat SciFi Channel nu behoort tot een van de top 10 kabelnetwerken. Hoewel de schrijvers de show meermaals wilden afsluiten, zorgde de nieuwe en grotere grope kijkers er steeds weer voor dat de serie bleef groeien. Ondanks het vertrek van Richard Dean Anderson in 2004 bleven de kijkcijfers sterk, hoewel niet meer zo hoog als vroeger. Ook was er nog even sprake van om de serie te hernoemen tot Stargate Command, maar SciFi Channel besloot om bij SG-1 te blijven.
Ironisch genoeg is dit het eerste jaar na seizoen 4 dat alle plannen (contracten, verhaal, etc.) voor een nieuw seizoen al klaar waren. De serie liep van jaar tot jaar, waardoor de schrijvers steeds genoodzaakt waren om elk jaar een mogelijke seizoensafsluiter te maken.
De laatste tien afleveringen van Stargate SG-1 zullen na de pauze in het midden van het seizoen pas in maart 2007 uitgezonden worden.
Maar wat nu? De producenten en MGM hebben al herhaaldelijke het verlangen laten blijken om niet alleen met Stargate Atlantis verder te gaan, maar ook met iets nieuws in de toekomst. Of dat nu een SG-1 film, een miniserie of een derde TV-serie zou worden is niet bekend. Ondertusen heeft Atlantis alle kans om uit de schaduw van Stargate SG-1 te stappen en op eigen benen te gaan staan.
Een officiele aankondig met meer informatie over de toekomst van Stargate wordt in de loop van de week verwacht. We houden jullie op de hoogte.
Gateworld heeft het verhaal nagetrokken en hun bron vertelde hun dat het artikel klopt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:00 schreef sleepflower het volgende:
Is het eigenlijk al door iemand anders bevestigd dan door Multichannel News? Ik vind het een beetje vroeg om te zeggen dat SG-1 definitief gecanceled wordt.
Matig.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:06 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Gateworld heeft het verhaal nagetrokken en hun bron vertelde hun dat het artikel klopt.
Daarnaast gaan misschien nu veel mensen denken dat wellicht atlantis ook zo gestopt kan worden en dat ze daardoor misschien twijfelen of ze het wel moeten gaan volgen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:40 schreef LSDsmurf het volgende:
Maar ik heb er wel mijn twijfels bij of ze zo de fans tevreden kunnen stellen. I
Die petitie gaat wel hardquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:49 schreef __Saviour__ het volgende:
http://www.ipetitions.com/petition/Stargate/index.html
Getekend! En hoop dat het goed helpt!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:49 schreef __Saviour__ het volgende:
http://www.ipetitions.com/petition/Stargate/index.html
Inderdaad, en gewoon heel je msn lijst laten tekenenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:42 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Die petitie gaat wel hardToen ik tekende waren er nog geen 40 stemmen, nu zijn het er al meer dan 1300
![]()
2:24 --> 1654 signaturesquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:42 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Die petitie gaat wel hardToen ik tekende waren er nog geen 40 stemmen, nu zijn het er al meer dan 1300
![]()
quote:Cooper: SG-1 will go on
Monday - August 21, 2006 | by Darren Sumner
Don't count Stargate SG-1 out just yet. Though SCI FI Channel has cancelled the long-running series (story), the show's producers are hard at work looking for a new outlet for the story to continue, executive producer Robert C. Cooper told GateWorld exclusively.
"As far as the future I can't comment yet because nothing has been confirmed," Cooper said. "What we want to emphasize is that the franchise is not dying. SG-1 will go on in some way. We're just not ready to announce how."
A formal announcement from the studio and the network is expected later this week.
Cooper also emphasizes that, though emotions are running high among Stargate fans who have just learned the news, it is important to keep the show's ratings strong throughout the remainder of its run on SCI FI. "What's most important is that fans don't take out their frustration with SCI FI by not watching," he said. "In fact, what they need to do is watch both SG-1 and Atlantis LIVE and make sure the ratings stay strong.
"That helps prove to other outlets that might be interested in SG-1 that the show is still as strong as we think it is."
Could Stargate SG-1 find its way to yet another network in 2007? Or might the SG-1 team be headed for a TV movie, mini-series, direct-to-video feature ... or the big screen? Stay with GateWorld for the latest developments.
Stargate SG-1 Season Ten continues with all-new episodes this Friday at 9 p.m. Eastern/Pacific on SCI FI, followed by Stargate Atlantis at 10 p.m.!
http://gateworld.net/news/2006/08/cooper_isg-1i_will_go_on.shtml
een eindfilm hoop ik dan. al is seizoen maar 2 alleveringen ik hoop wel dat ze hem afsluitenquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
atlantis is wel vernieuwd, die krijgt seizoen 4
"Studio executives are working to identify an alternative outlet for Stargate SG-1,"
wat betekent dat?
Ook maar ff getekendquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:42 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |