abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:14:58 #1
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_29700004
Vorige deeltje: Stargate SG-1 - Chevron 5 engaged!

STARGATE SG-1

Over Stargate
De succesvolle SF-serie Stargate SG-1 is voortgekomen uit de film Stargate en heeft ondertussen alweer 8 seizoenen achter de rug. Het succes is nog lang niet over, want op 15 juli 2005 start het negende seizoen, op de zender Sci Fi Channel! In Nederland zend momenteel Veronica de serie uit, op zaterdag rond 20:35u.

In de serie draait het om een buitenaards apparaat, genaamd de Stargate. Met zo'n Stargate is het mogelijk om een wormgat te openen naar een andere Stargate, op een andere planeet, waardoor direct transport van de ene naar de andere Stargate mogelijk is.
De Aardse Stargate is in handen van de Amerikaanse luchtmacht, en bevindt zich in het Cheyenne Mountain Complex. Vanuit hier ondernemen diverse teams missies via de Stargate om nieuwe technologieëen te vinden en nieuwe bondgenootschappen te sluiten.

DVD

De seizoenen 1 t/m 7 zijn nu uitgegeven in prachtige zilveren DVD-boxen! Deze zijn o.a. verkrijgbaar bij Free Record Shop, Van Leest en Media Markt.

De release van seizoen 8 staat gepland voor 15 september 2005

Atlantis
Het enorme succes van de serie heeft een spin-off opgeleverd: Stargate Atlantis. De legende van de mythische verloren stad blijkt waar te zijn en er wordt een nieuw team naar toe gestuurd! Natuurlijk is hier ook een topic over, en wel deze: Stargate Atlantis Chevron 4

Bezoek voor het laatste Stargatenieuws regelmatig http://www.stargate-sg1.nl!

OP met dank aan __Saviour__

[ Bericht 49% gewijzigd door Roa op 18-08-2005 00:45:36 ]
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:19:17 #2
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_29700189
Mijn vorige post:
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:04 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hallow = heilig.

Dus "Heilig zijn de Orii".
Middle-English als ik me niet vergis? Zo praatten de mensen vroeger
  Donald Duck held dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:39:02 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_29702864
Wat een prachtige OP
1 aanpassinkje: de release van de dvdbox is inmiddels uitgesteld naar 15 september
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_29703116
tvp.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:58:56 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29706094
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:45 schreef kree het volgende:
tvp.
pi_29708240
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:19 schreef Roa het volgende:
Mijn vorige post:
[..]

Middle-English als ik me niet vergis? Zo praatten de mensen vroeger
Ja, zo'n jaar of 5 geleden.

Het is een modern Engels woord, hoor. Het is alleen niet iets wat je elke dag nodig hebt. Tenzij je bij de 'clergy' zit natuurlijk.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 00:44:19 #7
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_29739861
Net 9x05 gezien... was druk met andere dingen
Wat een hufters, die Orii en die prior. Hij is wel wat begripvoller geworden sinds de aanvaring in het dorp van 9x02. Als de Orii op elke planeet te keer gaan als in 9x05 dan is 'Origin spread across the entire galaxy'

Ben benieuwd naar The Fourth Horsemen. Maar dat duurt nog een week of 4 a 5 dacht ik.
pi_29739966
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een prachtige OP
1 aanpassinkje: de release van de dvdbox is inmiddels uitgesteld naar 15 september
Ja, het ging bijna vanzelf, alsof ik het van hogere hand kreeg aangereikt. En de datum is aangepast.
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:02 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, zo'n jaar of 5 geleden.

Het is een modern Engels woord, hoor. Het is alleen niet iets wat je elke dag nodig hebt. Tenzij je bij de 'clergy' zit natuurlijk.
Ja, okay, maar het is volgens mij wel zo'n woord dat regelrecht uit de middeleeuwen komt ofzo. Misschien ook niet, never mind Ik kan ook even geen duidelijk nederlands voorbeeld verzinnen.

Ben maar weer oude afleveringen aan het kijken. Die ene waar Teal'c en Jack in die tijdlus zitten is mooi
pi_29742528
Nog 2 daagjes en dan weer nieuwe stargates
Do what you love, love what you do!
pi_29746216
Yaaay!
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_29754553
yippi..

ik zit seizoen 8 te kijken ff op mijn gemak weer, maareh ik ben zelf een heel groot star trek fan ( sorry mensen) elke keer als ze over die replicators beginnen, zit ik echt in mijn hoofd met the borg,,,
don't give me that fucking bullshit
pi_29755926
jah ik ben nu nog bezig met stargate sg1 seizoen aan het kijken. ik heb vanaf seizoen 5 tot aan seizoen 8 aflevering 14 tot nu gekeken in iets meer dan een week tijd. ik wil voor zaterdag up to date zijn.

maar stargate is echt 1 van de beste series die ik ken.
gr tactic
pi_29756287
ik moet zeggen, ik was eerst zwaar anti sg-1, omdat ik met star trek was opgegroeid. Ik vindt het wel een kei goeie serie, vooral de humor die erin zit dat maakt de serie wel. Ik zit soms wel te kijken van goh dit komt me aardig bekend en gejat voor van star trek
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:30:14 #14
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_29756603
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:18 schreef haagse_elfje het volgende:
ik moet zeggen, ik was eerst zwaar anti sg-1, omdat ik met star trek was opgegroeid. Ik vindt het wel een kei goeie serie, vooral de humor die erin zit dat maakt de serie wel. Ik zit soms wel te kijken van goh dit komt me aardig bekend en gejat voor van star trek
Replicators vergelijk met the Borg vind ik persoonlijk een nogal kromme vergelijking. De Borg streven naar perfectie en zijn geen 'ongelukje', de Replicators willen gewoon vermenigvuldigden, that's it. Goed, ze gaan naar superieure technologie, maar dat is imo de enige overéénkomst.

Verder heb je opzich wel een punt hoor, maar vaak zijn dergelijke dingen ook met knip-oog naar Star Trek toe. Ik vind Star Trek ook leuk, maar ben ook groot fan van SG-1 en Atlantis. Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten
pi_29762513
Vind ik ook!

Aan de andere kant heb je van die WIJVEN die zeggen: "hm, ik vind niks dat met 'star' begint leuk"
  Donald Duck held donderdag 18 augustus 2005 @ 21:47:04 #16
46149 __Saviour__
pi_29764484
De verwijzigen naar Star Trek in de show zijn ook leuk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_29764787
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:47 schreef __Saviour__ het volgende:
O'neil die elk schip de enterprise wil noemen
  Donald Duck held donderdag 18 augustus 2005 @ 22:03:17 #18
46149 __Saviour__
pi_29764999
Die o.a. ja
En Major Sheppard die de Puddle Jumper camoufleert (cloaked) en zegt Everybody remember where we parked!
En natuurlijk de 2 nerd-wetenschappers in The Other Guys
En de 'Carter' uit Wormhole X-Treme die de polarity wilt reversen (dé oplossing in het Star Trek universum. Je wilt iets gedaan krijgen van apparatuur waarvoor het niet bedoeld is? polarity reversen!)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_29765498
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Die o.a. ja
En Major Sheppard die de Puddle Jumper camoufleert (cloaked) en zegt Everybody remember where we parked!
Ik snap deze niet
  Donald Duck held donderdag 18 augustus 2005 @ 22:20:47 #20
46149 __Saviour__
pi_29765632
Da's een directe verwijzing naar Star Trek IV: The Voyage Home
Daarin parkeert Kirk ook een schip, camoufleert het, en zegt 'everybody remember where we parked'
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_29766040
Ben druk bezig met downloaden van jaargang 4,5 6,7 en 8 om mij een beetje bij te spijkeren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29769128
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:47 schreef __Saviour__ het volgende:
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:58:04 #23
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_29773614
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:03 schreef __Saviour__ het volgende:
En natuurlijk de 2 nerd-wetenschappers in The Other Guys
Dat die ene iets zegt van: "Oh sure, Star Trek, where they try to solve every problem with a tachyon beam!"

Kunnen ze niet een keer een wat meer prominente Trek-acteur (nog meer dan Robert Picardo, Rene Auberjonois, Colm Meaney en Blalock that is hehe) een bijrol laten doen?
William Shatner als flamboyante generaal die samen met O'Neill de boel op stelten zet of Patrick Stewart als maffe alien leider.
pi_29777389
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's een directe verwijzing naar Star Trek IV: The Voyage Home
Daarin parkeert Kirk ook een schip, camoufleert het, en zegt 'everybody remember where we parked'
aah...
En die heb ik zelfs nog op dvd
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:02:00 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_29793224
Ik ben heel benieuwd hoe ze die orii gaan bestreiden. Er zal toch wel een deus ex machina aan te pas moeten komen gok ik zo.
Ook leuk zou zijn als ze subtiele oplossingen verzinnen, naast het directe vechten, door op de een of andere manier de basis onder de orii weg te schoppen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')