Gaymuziek of niet (metalcore, nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:08 schreef synthesix het volgende:
Metalcore. Oftewel gaymuziek
Ik denk trouwens dat als ik ga trainen met deathmetal, ik zo opgefokt raak, dat ik al helemaal geen techniek meer overhou, en ga deadliften met bolle rug enzo..
Bij mijn sportschool flikken ze het trouwens gewoon om soms gerard joling te draaien...:')
Jij drinkt 't? Ohhhh okquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je 600ml melk + 150gr havermout doet is het helemaal niet zo'n drapje hoor, als je het laat staan natuurlijk wel maar gewoon gelijk opdrinken, zelfde dikte als jogy-drink ongeveer
Die havervlokken merk je niks meer van, het is compleet vermalen in de blenderquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:00 schreef Sloper het volgende:
[..]
Jij drinkt 't? Ohhhh okIk wist niet dat je die havervlokken gewoon naar binnen kon drinken
Ach wat boeit het, het heet ook niet voor niets [centraal] bodybuildingdeveloping topicquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:09 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik mik het altijd in een halve liter yoghurt, met een klein beetje magere vla erbij. Smaakt heerlijk, alleen ziet het er niet uit.
[..]
Dat heb ik dus wel gedaan, en daarom ben ik totaal niet sterk vind ik. Anderen zullen er anders tegenaan kijken maar in verhouding met mijn lichaamsgewicht gebruik ik geen grote gewichten. Het gaat mij dan ook alleen om het spieren kweken, en een heel stuk minder om gewichten.
Same here. Had al helemaal een nieuw topic aangemaakt, had bijna op verzenden geklikt toen ik dit vondquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:12 schreef Fugie het volgende:
kon het topic nie vinden, zocht op bodybuild
Hoeveel is normaal?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:23 schreef ivosnivo het volgende:
Vette pomp overal zeg, kan me armen ook stuk minder goed bewegen enzo. Dus ik bedacht me is om ze is op te meten, 47,5 cm gespannen
Volgens mij heeft de gemiddelde man iets van 35.. denk dat het bij mij ook zoiets is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:26 schreef Frautie het volgende:
[..]
Hoeveel is normaal?
En ik heb Kane maar op de MP3 speler gezet. Dan heb ik iig enig idee wat die gasten zingen zaterdag.
En wie weet ga ik er wel harder van lopen![]()
Daar zit je nou toch al maanden mee? Ik zou een keer bij je huisarts langsgaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:31 schreef Fugie het volgende:
zit nog steeds met mijn polsblessure, probleem is dat ik mijn pols belast tijdens werk en het dus niet echt lekker kan genezen (en ik ga niet thuis blijven voor zoiets kleins). Maar als het niet snel over is wordt het sowieso ff bezoekje aan de dokter
Aangespannen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de gemiddelde man iets van 35.. denk dat het bij mij ook zoiets is.
kweet neit wat je allemaal slikt, maar goed is het niet voor jequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:43 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Daar zit je nou toch al maanden mee? Ik zou een keer bij je huisarts langsgaan.
[..]
Aangespannen?
?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:25 schreef Fugie het volgende:
[..]
kweet neit wat je allemaal slikt, maar goed is het niet voor je
Ik heb er nu anderhalve week last vanEn ik was zo eigewijs om er afgelopen vrijdag toch mee te gaan trainen en dat was niet zo handig
ik heb weleens gedeadlift met slippersquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:30 schreef J-Will het volgende:
Briljant
Bij mij zitten wel veel beachboys enzo maar ik geef er geen zak om. Die blijven allemaal weg bij 'mijn' squatrek
Één van die kerels, mannetje van 16 ofzo die in theorie op teenslippers zou kunnen komen, bencht een aardige 75 kg denk ik, dumbellcurlt met 15 kg maar dat zijn ook de enige twee oefeningen die ik hem ooit heb zien doen.
Ik ontkenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:30 schreef J-Will het volgende:
Briljant
Bij mij zitten wel veel beachboys enzo maar ik geef er geen zak om. Die blijven allemaal weg bij 'mijn' squatrek
Één van die kerels, mannetje van 16 ofzo die in theorie op teenslippers zou kunnen komen, bencht een aardige 75 kg denk ik, dumbellcurlt met 15 kg maar dat zijn ook de enige twee oefeningen die ik hem ooit heb zien doen.
koolhydratenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:46 schreef Tommy__ het volgende:
wat is KH?
ik heb de indruk dat die quartersquats met 150% 1RM enorm bevorderend zijn voor zowel kracht als massa![]()
ja, ik had wel het gevoel dat ik nog verder kon, maar het was nog maar m'n 2e keer.. maar 20 reps met 200% meen je dat?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Quarter squats moet je gewoon met 200% doen en dan een rep of 15-20 uitrammen.![]()
Tuurlijk, high carb sucks. Maar aangezien het voornamelijk complexe carbs zijn valt de schade mee. En redelijk veel vet (20%) wel, dus dat is iig ergquote:
Jep, high rep quarter squats rule. Vooral de eerste rep is moeilijk omdat je em van de pins af moet breken. De herhalingen daarna doe ik gewoon touch & go, dus dat gaat redelijk vlot. Tot je rug bezwijktquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:49 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ja, ik had wel het gevoel dat ik nog verder kon, maar het was nog maar m'n 2e keer.. maar 20 reps met 200% meen je dat?
Omdat het menselijk lichaam niet is gemaakt om op koolhydraten te leven. Zoek eens op "Paleo diet".quote:
dus daarom is Tate gestopt met z'n 10.000kcal dieet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat het menselijk lichaam niet is gemaakt om op koolhydraten te leven. Zoek eens op "Paleo diet".
Die vent was gewoon gek wat voeding betreftquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:55 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
dus daarom is Tate gestopt met z'n 10.000kcal dieet?![]()
Hoe kan jij in godsnaam nog cleans doen na squats en deadlifts?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:58 schreef McGilles het volgende:
Vandaag trouwens gedaan:
8 setjes squat
6 setjes deadlift
4 setjes cleans
4 setjes lunge
4 setjes legcurl
4 setjes legextension
En toen was ik dood, nu slapen![]()
Goede fysiekquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:00 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hoe kan jij in godsnaam nog cleans doen na squats en deadlifts?
60kg of 110kg, in die clean zal weinig explosiviteit gezeten hebben na squat én dead.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Goede fysiek(denk ik)
M'n reet was daarna wel 1 blok beton
We hebben het hier over 200% van je parallel of fullsquat PR, en daar je dan pin quarter squats meequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:04 schreef synthesix het volgende:
Ik miss ff iets, hoe kan je nou reps doen met meer dan 100% van je 1rm..
De definitie van 1rm is toch dat het je hoogste gewicht is, dat je minimaal 1 keer kan doen?
Genoeg explosiviteit hoor, maar na mijn training ben ik totaal uitgeblustquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:05 schreef LedZep het volgende:
[..]
60kg of 110kg, in die clean zal weinig explosiviteit gezeten hebben na squat én dead.
ik doe fullsquats met 70kg, en quatersquats met 110kg, shnaps?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:04 schreef synthesix het volgende:
De definitie van 1rm is toch dat het je hoogste gewicht is, dat je minimaal 1 keer kan doen?
Squat met een ROM van plusminus 15cm, die je gebruikelijk (ivm veiligheid) uitvoert vanaf pins (in het powerrack). Je begint dus met de concentrische fase, omdat de barbell onderin de beweging begint.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:07 schreef synthesix het volgende:
Pin quarter squat being?
klopt idd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:04 schreef synthesix het volgende:
Tja, je moet de barbell ook niet in je nek leggen maar op je traps. Voel je niks meer van.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef BertV het volgende:
Ben ik de enige die eigenlijk meer vecht tegen de druk van die stang op de nekwervels dan het gewicht zelf met squatten? Zeker boven de 70kg. (geen fullsquat trouwens)
Ik heb al een handdoek en zo'n schuimkussen om de stang.
Lactose intolerantie krijg je niet van veel lactose, dat heb je of je hebt het niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:29 schreef BertV het volgende:
hmja, dat afvallen na de vakantie had ik ook. Flink slecht en veel gegeten "met het gepeupel" en toch afvallen. Toch wel een complimentje voor m'n schema.
Ik las dat "sommige vinden" dat soja(melk), testosteron verlagend werkt.
Nu moet je niet alles geloven wat je leest, maar ik gebruik zo'n liter per dag voor m'n eiwitshakes.
Omschakelen naar melk een aanrader? Ik gebruik al een bak kwark en 70gram eiwitpoeder per dag. Ik heb geen zin in een lactose-intolleratie.
k, het zit in de familie ( net als zowat al het andere)... ik zal het later ook wel krijgen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Lactose intolerantie krijg je niet van veel lactose, dat heb je of je hebt het niet.
Aargh. .Duurtraining. Shit hee, waarom komen ze daar nou elke keer weer mee aan..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja, je moet de barbell ook niet in je nek leggen maar op je traps. Voel je niks meer van.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik 145kg heb gedeadlift en daarmee exact 2x BW omhoog krijg (afgevallen in de vakantie door slechte voeding/training). McGilles, it's good to be the king.
Het slechte nieuws is dat ik daarna weinig meer gedaan heb (behalve weighted dips) doordat een instructeur (geeft ook het muay thai) van mening was dat ik te intensief train. Oke, daar heeft ie gelijk in, ik ben de laatste tijd erg hoog in intensiteit gegaan. Hij wilde mij echter aan de "duurtraining" (20 reps
) hebben en dat gaat dus mooi niet door
. Ook stelde hij voor geen rugoefeningen meer te doen om die "te ontlasten" (genomineerd voor meest onnozele uitspraak).
Aight, hij vroeg wat ik "met deze informatie" ging doen en ik zei dat ik het thuis zou bekijken en zou overleggen met 'mijn' bronnen.
synthesix, I share your gym pain![]()
Rug moet je hoog belasten, is de belangrijkste spier van het lichaam. Zonder sterke rug ben je nergens, en kan je een hoge deadlift, squat, bench, overhead press of wat dan ook wel vergeten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:08 schreef synthesix het volgende:
Zo werkt het niet echt, het is geen aandoening ofzo die je op latere leeftijd krijgt, je kan het beter vergelijken met een allergie.
Maarja, volgens mij wordt je juist tolleranter voor lactose als je het veel binnen krijgt;
dus niet minderen met zuivel..
[..]
Aargh. .Duurtraining. Shit hee, waarom komen ze daar nou elke keer weer mee aan..
Ze kunnen het gewoon niet begrijpen. 'Nee, ik wil geen lange spieren en dat soort ellende. Ik wil gewoon kracht en massa, lul. Is dat nou zo moeilijk'![]()
Wat is er trouwens zo onnozel aan om even te stoppen met rugoefeningen als die te hoog belast wordt?
Haha, mijn instructeur zei trouwens dat ik niet alles moet geloof wat op internet staat, toen ik hem vertelde hoe het kon dat ik zoveel over oefeningen en anotomie e.d. wist.
Oja, en hem moet ik zeker blindelings vertrouwen met z'n spanning erop houden..![]()
Ik geloof iets van lat pulldowns ofzo. In ieder geval niet veel soeps. Nah ja, ik luister naar em bij muay thai, maar verder moet ie z'n muil houdenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:34 schreef synthesix het volgende:
Wat was hij van plan dan, je rug uberhaupt niet meer te trainen?
Wat, heb je weer 2 uur in de sauna gezeten voor je attempt?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:39 schreef McGilles het volgende:
Zeppie, "its good to be king" geldt meer voor mij, met mijn 96kg kan ik 200kg deadliften, net iets meer dan jij
Nee, nadat ik ziek was geweest ben ik van 103 naar 94 gegaan, en sindsdien weer 2 kg erbijquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat, heb je weer 2 uur in de sauna gezeten voor je attempt?
Oja?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:40 schreef LedZep het volgende:
Btw je hebt een kutsig, het zou moeten zijn:
"Gott ist tot" - Nietzsche
"Nietzsche ist tot" - Gott
Also: Nietzsche ist Gott
Mja is min of meer een intelligente grapquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:47 schreef synthesix het volgende:
[..]
Oja?
Ik heb het in ieder geval uit also sprach zarathustra. Maar dan klopt het nog niet, want er komt eigenlijk nog een heel lulverhaal achter dat gott ist tot aan. Maarja, zoveel mag ik weer niet in mn sig proppen..
Niet Trainen is trouwens niet echt bevorderlijk voor m'n verpercentage volgens mij
Ik kan wel gaan cardio'en, maar dat zuigt dikke anus, dus toch maar niet
Leg uitquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mja is min of meer een intelligente grap
"Never diet. Only more train"
Je kent die redeneringen van: "mensen zijn sterfelijk", "persoon x is een mens" -> "persoon x is sterfelijk" ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef synthesix het volgende:
[..]
Leg uit![]()
Maja, ik heb toch liever wat meer vetjes dan een verneukte rug(gegraat)
ja, ik heb ook de indruk dat m'n benen veel zwaarder aankunnen, maarja het is niet voor niets een "heavy compound"quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef BertV het volgende:
Ben ik de enige die eigenlijk meer vecht tegen de druk van die stang op de nekwervels dan het gewicht zelf met squatten? Zeker boven de 70kg. (geen fullsquat trouwens)
Je traint gewoon te vaak, te hard, te snel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:22 schreef synthesix het volgende:
Ik weet bij het squatten eigenlijk niet wat niet meer verder wil, ik voel alleen dat het niet meer lukt, maar niet speciaal een spiergroep die weigert ofzo.
Toen ik hem nog op de smith deed had ik mijn voeten altijd heel ver vooruit. Me rug was verticaal en me benen waren precies in een hoek van 90 graden. Op die manier vond ik het nog wel te doen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:41 schreef ConQuestador het volgende:
Gister toch maar weer geprobeerd te squatten (vorige keren kreeg ik keer op keer last van mijn onderrug achteraf). Bij ons op de sportschool hebben ze alleen een smith machine, en de instructeur zei altijd dat je recht onder de stang moest gaan staan.
Gister zelf geprobeerd wat lekker aanvoelde, en toen kwam ik erachter dat juist iets meer naar voren staan een stuk prettiger is, het lukt me dan ook mijn rug recht te houden en dus de rug te ontlasten. Ik dacht heel rustig bezig te zijn met 45 kilo, maar na 3x10 fullsquat kon ik nauwelijks meer op mijn benen staan! wat een geweldige oefening die squat!! Nu ik 'm goed doorheb komt ie zeker in mijn schema![]()
![]()
![]()
Probeer wat andere manieren om hem neer te leggen en gebruik de beste. Ik gebruik ook kussen en handdoek en heb nergens last van. Behalve als ik kuiten ga trainen op de smith, maar dan heb ik ook vrij zware gewichten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef BertV het volgende:
Zal het van die perzikshake komenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, nadat ik ziek was geweest ben ik van 103 naar 94 gegaan, en sindsdien weer 2 kg erbij
Wel grappig, hier in dit topic is iedereen druk aan het deadliften. Maar ik heb in alle sportscholen waar ik train nog iemand het zien doen. Ik doe het sinds een aantal maanden nu, en zo af en toe raad een instructeur hem wel is af (voor de rest nooit gezeik gehad). Maar eigenlijk laten ze iedereen aan zijn/haar lot over, je ziet dan ook heel veel mensen verkeerd trainen, waarom pakken ze die niet aan?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:08 schreef synthesix het volgende:
Zo werkt het niet echt, het is geen aandoening ofzo die je op latere leeftijd krijgt, je kan het beter vergelijken met een allergie.
Maarja, volgens mij wordt je juist tolleranter voor lactose als je het veel binnen krijgt;
dus niet minderen met zuivel..
[..]
Aargh. .Duurtraining. Shit hee, waarom komen ze daar nou elke keer weer mee aan..
Ze kunnen het gewoon niet begrijpen. 'Nee, ik wil geen lange spieren en dat soort ellende. Ik wil gewoon kracht en massa, lul. Is dat nou zo moeilijk'![]()
Wat is er trouwens zo onnozel aan om even te stoppen met rugoefeningen als die te hoog belast wordt?
Haha, mijn instructeur zei trouwens dat ik niet alles moet geloof wat op internet staat, toen ik hem vertelde hoe het kon dat ik zoveel over oefeningen en anotomie e.d. wist.
Oja, en hem moet ik zeker blindelings vertrouwen met z'n spanning erop houden..![]()
*visualiseert*quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:51 schreef ivosnivo het volgende:
Zal het van die perzikshake komenIk heb die ziekte ook gehad, van 115 naar 107 kilo 5 maanden geleden ofzo. Zit nu eindelijk weer op 113.
Bedankt voor je tip trouwens voor me ontbijt, had nog geen blender en het smaakte niet zo best. Toen ik halverwege me werk zat heb ik moeten stoppen op de vluchtstrook om te kotsen. Zat een vette plakaat havermout aan me witte auto geplaktKon het er maar moeilijk af krijgen na me werk. Daarna snoeihard wezen trainen, en toen ik buiten stond moest ik weer kotsen. Zo vlak voor de sportschool, ben maar snel door gelopen
Dat is eigenlijk wel een heel goed idee denk ik. Ik doe altijd gewoon tot 1 arm niet meer kan, en dan stoppen met de andere. Maar op jouw manier gaat het een stukkie sneller lijkt mequote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:00 schreef Frautie het volgende:
[..]
*visualiseert*![]()
Owkee, mijn linkerspierbal is als ik die span minder hoog dan mijn rechter....ergens logisch, want ik ben rechts. Maar hoe trek ik dat gelijk? Ik begin al mijn setjes al met links omdat dat mijn zwakke arm is...maar euh, is met links een setje extra pakken een idee?
* Sloper pakt blender uit het jaar kruik van de vliering.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Die havervlokken merk je niks meer van, het is compleet vermalen in de blender
Lekker gezond, zo'n gruwelijk slechte bewegingquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toen ik hem nog op de smith deed had ik mijn voeten altijd heel ver vooruit. Me rug was verticaal en me benen waren precies in een hoek van 90 graden. Op die manier vond ik het nog wel te doen.
Hoezo, dat is toch goed? Het is een oefening voor je hele lichaam me dunktquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je traint gewoon te vaak, te hard, te snel.
Je bent enthousiast, dat is goed, dat was/ben ik ook. Maar je kan geen zware squats doen zovaak, al helemaal niet met deads erbij. Dat kunnen je pezen, gewrichten en ligamenten niet aan. Opbouwen, denken in maanden voor het opbouwen van je frequency. Met goed geluk kan je over 6 maanden 3x per week heavy squats doen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:12 schreef synthesix het volgende:
[..]
Hoezo, dat is toch goed? Het is een oefening voor je hele lichaam me dunkt![]()
Je kunt 5x5 doen met deadlifts, en dan hetzelfde gewicht, dus bv 5x5x60kg. Werkt erg goed.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:57 schreef Frautie het volgende:
Pff, vanaaf zo hard getraind dat ik sterretjes zag![]()
Ik had wel weer last van loerende mannen...dus gewoon om 't hoekje gaan staan kijken als ik aan het deadliften ben?![]()
Ging beter qua grip! Alleen hoe bouwen jullie 't op? Ik doe nu 3 setjes, 40/60/70 kg. Maar hoe nu verder?
En met frontsquatten blijft 't pijn doen op mijn schouders waar ik de halter leg...gaat dit ooit over?
boeit nietquote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat kind op die pic heeft de barbell ook behoorlijk ellendig in de nek liggen zeg.
ik train nu 3x8 omdat ik sterker wil worden, ik wil niet teveel massa aanzetten...Dus met 5 x 5 gebeurt dat niet...hoop ik?!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:02 schreef LedZep het volgende:
Je kunt 5x5 doen met deadlifts, en dan hetzelfde gewicht, dus bv 5x5x60kg. Werkt erg goed.
Ik heb nooit last gehad van barbells, anywhere. Frontsquats wel behoorlijk belastend op de polsen.
Dat kind op die pic heeft de barbell ook behoorlijk ellendig in de nek liggen zeg.
Ja, 't gaat lekkerquote:
Natuurlijk zet je geen massa aan. Maar je doet dus 8 reps met 70kg?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:32 schreef Frautie het volgende:
[..]
ik train nu 3x8 omdat ik sterker wil worden, ik wil niet teveel massa aanzetten...Dus met 5 x 5 gebeurt dat niet...hoop ik?!
Ik heb met frontsquats totaal geen last van mijn polsen, maar puur de plek waar de stang ligt. Als ik mijn armen optil, dan heb ik op mijn schouders een plat stuk/geul (ik kan 't niet anders uitleggen) en daar leg ik de stang op..En dat doet zeer
![]()
Met 90% kan jij geen 10 reps doen kerel. Of je bent een monster.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:39 schreef Tommy__ het volgende:
ik heb de laatste tijd het idee dat ik met 90% 1RM met bijna alle oefeningen +10 reps kan doen, als ik er dan 10% bijleg lukt het me nog amper om er 2 te doen![]()
Ik doe alles 3 setjes 8 herhalingen. Vind 't niet leuk om te trainen op 1 rm. Ik wil gewoon zo zwaar mogelijk pakken, en dat consequent uitbouwen...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:35 schreef LedZep het volgende:
Natuurlijk zet je geen massa aan. Maar je doet dus 8 reps met 70kg?Zeer indrukwekkend
.
5x5 is een bewezen systeem dat voor bijna alle core-oefeningen werkt en zeker voor deads, dus ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Begin dat wel lichter dan je aankan, dus met een gewicht waar je 7-8 reps mee kan oid. En dan elke week verhogen. Anders zit je wss te snel op een plateau.
kijk,quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Met 90% kan jij geen 10 reps doen kerel. Of je bent een monster.![]()
ok ik ga volgende week voor 5x5quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:51 schreef LedZep het volgende:
Dat ligt aan jullie (tommy, j-will) starting strength, die wss onderontwikkeld is. De eerste rep komt uit volledige stop, bij leg press zijn de reps daarna gewoon peanuts. Als je deadlift met touch & go geldt het daar ook wel.
Frautie: deadlift kan je toch het beste wat lagere reps pakken (5, later mss 3). Omdat het zo'n zware compound beweging is wil je het liefst ook zoveel mogelijk gewicht, om de meeste motorunits en spiervezels aan te spreken. High rep zorgt in principe alleen maar voor slechtere techniek.
Maar je haalt niet na elke rep de spanning er volledig af neem ik aan? Eigenlijk is dat wel de beste en zwaarste manier. Gewoon elke rep vanuit volledige stilstandquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:11 schreef Tommy__ het volgende:
ik let nogtans zeer goed op m'n uitvoering bij de legpress en ga altijd tot helemaal beneden..
J-Will, wat is jou squat? ik doe wel 4x75, raar dat ik 8x90 deadlift, en jij 3x80 maar nogtans doe je de legpress veel beter dan ik, het kan ook aan het toestel liggenvind het wel leuk om samen op te gaan
ok, zal ik vrijdag proberen, ben is benieuwd hoe veel reps ik persquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar je haalt niet na elke rep de spanning er volledig af neem ik aan? Eigenlijk is dat wel de beste en zwaarste manier. Gewoon elke rep vanuit volledige stilstand![]()
Gewoon net zo lang doorgaan tot je moet kotsen, dat werkt altijd op een of andere manierquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:16 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ok, zal ik vrijdag proberen, ben is benieuwd hoe veel reps ik pers![]()
ik moet nooit kotsen als het niet van bacterieen afhangtquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gewoon net zo lang doorgaan tot je moet kotsen, dat werkt altijd op een of andere manier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |