ik doe fullsquats met 70kg, en quatersquats met 110kg, shnaps?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:04 schreef synthesix het volgende:
Ik miss ff iets, hoe kan je nou reps doen met meer dan 100% van je 1rm..
De definitie van 1rm is toch dat het je hoogste gewicht is, dat je minimaal 1 keer kan doen?
Squat met een ROM van plusminus 15cm, die je gebruikelijk (ivm veiligheid) uitvoert vanaf pins (in het powerrack). Je begint dus met de concentrische fase, omdat de barbell onderin de beweging begint.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:07 schreef synthesix het volgende:
Pin quarter squat being?
klopt idd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:04 schreef synthesix het volgende:
Ik miss ff iets, hoe kan je nou reps doen met meer dan 100% van je 1rm..
De definitie van 1rm is toch dat het je hoogste gewicht is, dat je minimaal 1 keer kan doen?
Tja, je moet de barbell ook niet in je nek leggen maar op je traps. Voel je niks meer van.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef BertV het volgende:
Ben ik de enige die eigenlijk meer vecht tegen de druk van die stang op de nekwervels dan het gewicht zelf met squatten? Zeker boven de 70kg. (geen fullsquat trouwens)
Ik heb al een handdoek en zo'n schuimkussen om de stang.
Lactose intolerantie krijg je niet van veel lactose, dat heb je of je hebt het niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:29 schreef BertV het volgende:
hmja, dat afvallen na de vakantie had ik ook. Flink slecht en veel gegeten "met het gepeupel" en toch afvallen. Toch wel een complimentje voor m'n schema.
Ik las dat "sommige vinden" dat soja(melk), testosteron verlagend werkt.
Nu moet je niet alles geloven wat je leest, maar ik gebruik zo'n liter per dag voor m'n eiwitshakes.
Omschakelen naar melk een aanrader? Ik gebruik al een bak kwark en 70gram eiwitpoeder per dag. Ik heb geen zin in een lactose-intolleratie.
k, het zit in de familie ( net als zowat al het andere)... ik zal het later ook wel krijgen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Lactose intolerantie krijg je niet van veel lactose, dat heb je of je hebt het niet.
Aargh. .Duurtraining. Shit hee, waarom komen ze daar nou elke keer weer mee aan..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja, je moet de barbell ook niet in je nek leggen maar op je traps. Voel je niks meer van.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik 145kg heb gedeadlift en daarmee exact 2x BW omhoog krijg (afgevallen in de vakantie door slechte voeding/training). McGilles, it's good to be the king.
Het slechte nieuws is dat ik daarna weinig meer gedaan heb (behalve weighted dips) doordat een instructeur (geeft ook het muay thai) van mening was dat ik te intensief train. Oke, daar heeft ie gelijk in, ik ben de laatste tijd erg hoog in intensiteit gegaan. Hij wilde mij echter aan de "duurtraining" (20 reps
) hebben en dat gaat dus mooi niet door
. Ook stelde hij voor geen rugoefeningen meer te doen om die "te ontlasten" (genomineerd voor meest onnozele uitspraak).
Aight, hij vroeg wat ik "met deze informatie" ging doen en ik zei dat ik het thuis zou bekijken en zou overleggen met 'mijn' bronnen.
synthesix, I share your gym pain![]()
Rug moet je hoog belasten, is de belangrijkste spier van het lichaam. Zonder sterke rug ben je nergens, en kan je een hoge deadlift, squat, bench, overhead press of wat dan ook wel vergeten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:08 schreef synthesix het volgende:
Zo werkt het niet echt, het is geen aandoening ofzo die je op latere leeftijd krijgt, je kan het beter vergelijken met een allergie.
Maarja, volgens mij wordt je juist tolleranter voor lactose als je het veel binnen krijgt;
dus niet minderen met zuivel..
[..]
Aargh. .Duurtraining. Shit hee, waarom komen ze daar nou elke keer weer mee aan..
Ze kunnen het gewoon niet begrijpen. 'Nee, ik wil geen lange spieren en dat soort ellende. Ik wil gewoon kracht en massa, lul. Is dat nou zo moeilijk'![]()
Wat is er trouwens zo onnozel aan om even te stoppen met rugoefeningen als die te hoog belast wordt?
Haha, mijn instructeur zei trouwens dat ik niet alles moet geloof wat op internet staat, toen ik hem vertelde hoe het kon dat ik zoveel over oefeningen en anotomie e.d. wist.
Oja, en hem moet ik zeker blindelings vertrouwen met z'n spanning erop houden..![]()
Ik geloof iets van lat pulldowns ofzo. In ieder geval niet veel soeps. Nah ja, ik luister naar em bij muay thai, maar verder moet ie z'n muil houdenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:34 schreef synthesix het volgende:
Wat was hij van plan dan, je rug uberhaupt niet meer te trainen?
Wat, heb je weer 2 uur in de sauna gezeten voor je attempt?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:39 schreef McGilles het volgende:
Zeppie, "its good to be king" geldt meer voor mij, met mijn 96kg kan ik 200kg deadliften, net iets meer dan jij
Nee, nadat ik ziek was geweest ben ik van 103 naar 94 gegaan, en sindsdien weer 2 kg erbijquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat, heb je weer 2 uur in de sauna gezeten voor je attempt?
Oja?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:40 schreef LedZep het volgende:
Btw je hebt een kutsig, het zou moeten zijn:
"Gott ist tot" - Nietzsche
"Nietzsche ist tot" - Gott
Also: Nietzsche ist Gott
Mja is min of meer een intelligente grapquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:47 schreef synthesix het volgende:
[..]
Oja?
Ik heb het in ieder geval uit also sprach zarathustra. Maar dan klopt het nog niet, want er komt eigenlijk nog een heel lulverhaal achter dat gott ist tot aan. Maarja, zoveel mag ik weer niet in mn sig proppen..
Niet Trainen is trouwens niet echt bevorderlijk voor m'n verpercentage volgens mij
Ik kan wel gaan cardio'en, maar dat zuigt dikke anus, dus toch maar niet
Leg uitquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mja is min of meer een intelligente grap
"Never diet. Only more train"
Je kent die redeneringen van: "mensen zijn sterfelijk", "persoon x is een mens" -> "persoon x is sterfelijk" ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef synthesix het volgende:
[..]
Leg uit![]()
Maja, ik heb toch liever wat meer vetjes dan een verneukte rug(gegraat)
ja, ik heb ook de indruk dat m'n benen veel zwaarder aankunnen, maarja het is niet voor niets een "heavy compound"quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef BertV het volgende:
Ben ik de enige die eigenlijk meer vecht tegen de druk van die stang op de nekwervels dan het gewicht zelf met squatten? Zeker boven de 70kg. (geen fullsquat trouwens)
Ik heb al een handdoek en zo'n schuimkussen om de stang.
Je traint gewoon te vaak, te hard, te snel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:22 schreef synthesix het volgende:
Ik weet bij het squatten eigenlijk niet wat niet meer verder wil, ik voel alleen dat het niet meer lukt, maar niet speciaal een spiergroep die weigert ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |