quote:*****************************************
Ook SGP-jongeren tegen show Madonna
` SGP-jongeren proberen een in hun ogen
godslasterlijke scène uit het concert
van Madonna te voorkomen.Ze treedt op 3
en 4 september op in de A'dam ArenA.De
jongeren vragen minister Donner of de
bewuste scène kan worden verboden.
Tijdens het nummer Live to Tell hangt
Madonna aan een kruis en heeft ze een
doornenkroon op haar hoofd."Het sterven
aan het kruis is voor christenen zo'n
groot wonder,daar mag niet mee gespot
worden",zegt een van de SGP-jongeren.
Het Vaticaan heeft het optreden al
veroordeeld en in Duitsland willen ze
de zangeres aanklagen als de scène niet
veranderd of verwijderd wordt.
Messias. Die profeet is van die andere godsdienst....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:51 schreef Mwanatabu het volgende:
"Hey Ma Donna, this is minister Donna van Jus-ti-tie and I come with my po-li-tie aight?"
En on-topic: pech voor de christenen. Wil je het niet zien, dan ga je niet. Profeten zijn niet gevrijwaard van humor of dramatische uitbeeldingen door slimme zakenvrouwen. Sorry.
Het Christendom kent ook profeten, hoor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:15 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Messias. Die profeet is van die andere godsdienst....![]()
Volgens mij heeft Madonna die SGP-ers ingehuurd om nog een beetje publiciteit te krijgen rondom haar armzalige jaren-80 showtje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:20 schreef descendent1 het volgende:
Gaat de SGP dan ook protesteren tegen de beeltenissen van Jezus in de katholieke kerk? Te beginnen in Steenvoorde for old times sake?![]()
Aanstellers; die SGP-fundi's. Als je het niet wilt zien kijk je gewoon niet. Dat soort lui schijnt helaas vaak te vergeten dat (godezijdank) niet iedereen er zo een fundamentalistische levensvisie op nahoudt als zij.
Dank jequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:38 schreef buachaille het volgende:
Alle fans veel sterkte toegewenst in de Arena![]()
Dat 'kruisgebruik' van dr komt wel ergens uit voort geloof ik; was het niet zo dat ze toen ze nog katholiek was het - a la Sinead O'Connor- niet eens was met het 'beleid' van de katholieke opperfundi (de Paus dus).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Madonna die SGP-ers ingehuurd om nog een beetje publiciteit te krijgen rondom haar armzalige jaren-80 showtje.
En jullie moeten niet zeiken, mevrouw parasiteert met haar verwijzingen naar het kruis op het Christendom. Alleen omdat dit één van de wereldmerken is waarop geen copyright rust denk ik. Alle fans veel sterkte toegewenst in de Arena![]()
Kritiek op iets hebben is iets anders dan dat er doodsbedreigingen worden geuit. Ik heb kritiek op het gebruiken van Christelijke symbolen maar wens haar niet het graf in. Integendeel, als een liedje van haar op de radio komt en ik hoor geestelijk gehandicapten van 43 jaar meezingen met haar muziek dan heb ik een kwaliteitsmomentquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:44 schreef Megalomaniac het volgende:
Zo zie je maar hoe hypocriet het Westen is.
Zeggen dat de moslims niet mogen zijn als er gespot wordt met hun geloof, maar ondertussen...
Gooo Maddy!!!![]()
Het principe is wel vergelijkbaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kritiek op iets hebben is iets anders dan dat er doodsbedreigingen worden geuit. Ik heb kritiek op het gebruiken van Christelijke symbolen maar wens haar niet het graf in. Integendeel, als een liedje van haar op de radio komt en ik hoor geestelijk gehandicapten van 43 jaar meezingen met haar muziek dan heb ik een kwaliteitsmoment![]()
Dacht je dat die Katholieken niet fel kunnen reageren?? Dan ben jij heel naief.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kritiek op iets hebben is iets anders dan dat er doodsbedreigingen worden geuit. Ik heb kritiek op het gebruiken van Christelijke symbolen maar wens haar niet het graf in. Integendeel, als een liedje van haar op de radio komt en ik hoor geestelijk gehandicapten van 43 jaar meezingen met haar muziek dan heb ik een kwaliteitsmoment![]()
Maar dat was niet de 'Zoon van God' natuurlijk... duh!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:10 schreef Isegrim het volgende:
Wat is er trouwens 'wonderlijk' aan het feit dat Christus aan een kruis zou zijn gestorven? De Romeinen straften wekelijks honderden mensen op die manier.
Ik trok het even zo breed mogelijk: Mozes, Jezus, Mohammed, Abraham, Buddha, Elvis. Mag je gewoon grappen over maken. Islam beschouwt Jezus/Isa wel als een profeet, overigens, en de Joden ook, maar niet als de Messias.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:15 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Messias. Die profeet is van die andere godsdienst....![]()
Maar waarom moeten mensen iets vernederen, waar ze zelf niks mee hebben. Terwijl het voor andere heilig is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:07 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die menen te moeten bepalen wat anderen wel of niet mogen doenFlikker toch eens op met dat gejank.
Madonna is Katholiek opgevoedt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:32 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Maar waarom moeten mensen iets vernederen, waar ze zelf niks mee hebben. Terwijl het voor andere heilig is?
Ik neem toch ook geen foto van een dierbaar familielid, die flink vernederd wordt. Om die vervolgens aan een groot publiek te tonen...
Als dat laatste mag, mag je ook over het eerste klagen.
Speciaal daarvoor en voor figuren zoals jij is het worstelen met Christenen uitgevonden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:30 schreef dr.dunno het volgende:
hoe dan ook, lekker belangrijk wat die bemoeial-gristenen willen ; als ze er last van hebben hoeren ze maar lekker op naar de EO-jongerendag of gaan ze maar een a-melodieuze psalm zingen in een buurtkerkje.
quote:Flevo richt zich ook op niet-christenendoor onze redacteur Hilbert Meijer
LIEMPDE - Het Flevofestival dat gisteren in het Brabantse Liempde is begonnen, richt zich dit jaar voor het eerst nadrukkelijk op niet-christenen. Ongeveer een kwart van de bezoekers van het christelijke evenement is niet of niet meer lid van een kerk.
Een hoek van het terrein van het driedaagse festival is gereserveerd voor bezoekers die niet of nauwelijks bekend zijn met het christelijk geloof. In een speciale tent kunnen zij ontdekken wat geloven inhoudt. ,,Uit onderzoek onder bezoekers is gebleken dat een groot deel niet kerkelijk of randkerkelijk is'', zegt Helma van de Beek, één van de tentleiders van God for dummies, God voor beginners. ,,Daar houden niet alle onderdelen van het festival rekening mee.''
Volgens woordvoerder Carolien Roos van het Flevofestival sluit de extra aandacht voor niet-gelovigen aan op de doelstelling van het festival om bezoekers in een ongedwongen sfeer iets te laten ontdekken van het christelijk geloof. ,,Bezoekers die niet weten hoe het geloof in elkaar zit, krijgen daar de basisprincipes te horen.'' Zo krijgen belangstellenden in een uurtje het evangelie uitgelegd. Ook is er een 'Bijbels abc'. ,,Belangrijke begrippen, zoals genade en barmhartigheid, worden daar aan de hand van het alfabet uitgelegd'', zegt Helma van de Beek. Morgen staat in het teken van 'kies de juiste kerk'. Diverse kerken presenteren zich om bezoekers handvatten te geven bij een eventuele kerkkeus. Ook de vraag waarom je naar de kerk zou gaan, komt aan de orde.
Meest opmerkelijk onderdeel dit jaar, dat ook aanhaakt bij het toenemende aantal niet-christelijke bezoekers, is het Extreme Wrestling Evangelism. Via worstelwedstrijden waarbij alles mag, proberen worstelaars uit Groningen jongeren te bereiken die weinig afweten van het geloof, maar hier wel interesse in hebben. Hoe zij dat doen, was voor de bezoekers gisteren nog niet duidelijk.
Als thema heeft de organisatie Vips only (alleen voor belangrijke mensen) gekozen. ,,Flevo is het enige festival met een thema'', zegt woordvoerder Roos. ,,Dat komt doordat wij jongeren iets willen meegeven: iedereen is belangrijk, omdat je geschapen bent door God. In de maatschappij is het vooral belangrijk wat je doet. Wij willen laten zien dat het erom gaat wie je bent in Jezus Christus.''
Vanwege het geweld tussen Israël en Libanon heeft de organisatie van het festival een extra programma ingelast over het Midden-Oosten. Twee Libanese vrouwen die afgelopen week uit hun land zijn gevlucht, vertellen morgenavond over hun leven in Libanon. ,,We zijn blij dat we dit op de valreep hebben kunnen regelen'', zegt Carolien Roos. ,,We willen een maatschappelijk debat op gang brengen over de rol van oorlog in de wereld.''
Het hele festival, dat zondagmorgen wordt afgesloten met een openluchtkerkdienst, kunnen bezoekers op ansichtkaarten hun wensen voor de toekomst van Nederland schrijven. Die worden overhandigd aan premier Balkenende, die het festival morgen zal bezoeken. Het Flevofestival kan overigens rekenen op meer politici. Gisteravond ging staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) in op de vredesmissie in Afghanistan en morgen treden onder meer minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) en Kamerleden van SP, ChristenUnie en CDA op.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:33 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Madonna is Katholiek opgevoedt.
Idd who cares. Christenen zijn watjes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:36 schreef the_fucker het volgende:
Láát die christenen toch. Er worden toch geen tientallen mensen vermoord of ambassades in de fik gestoken ?
bronquote:SGP-jongeren willen verbod godslasterende scène
Kruistocht tegen Madonna
’Ze heeft haar hele carrière al gedonder gehad’
Na eerdere massale protesten in de VS, Duitsland, Italië, Rusland en Groot-Brittannië, is nu ook in ons land een religieuze rel uitgebroken rond de recente concertreeks van Madonna. De altijd al graag shockerende zangeres hangt tijdens haar Confessions World Tour (3 en 4 september in een uitverkochte ArenA) net als Jezus Christus aan het kruis, compleet met doornenkroon op het hoofd. De jongerenafdeling van de SGP vindt de podiumact totaal onacceptabel. Zij vragen minister Donner (Justitie) te proberen het tafereel te verbieden!
„Pure blasfemie! Dit is je reinste godslastering”, legt Gert van Veldhuizen van de SGP-jongeren uit. „Kijk, wij constateren wel vaker uitingen waarmee christenen beledigd worden. Maar hier worden geen gelovigen beledigd, hier wordt God aangevallen. Moet het zó ver gaan in ons land? Kijk, mensen zullen wel denken: ’Ach, daar heb je die SGP’ers weer eens’, maar wij zijn niet de enigen die grote moeite met dit optreden hebben. In verschillende landen waar Madonna met haar nieuwe tournee al heeft opgetreden, brak er onrust uit.”
Inderdaad, sinds de popdiva op 21 mei in Los Angeles aftrapte met de Confessions Tour, ontstond er ogenblikkelijk grote publieke en religieuze verontwaardiging. Behoudende Amerikaanse media maakten gehakt van de provocerende kruisigingsscène. Ook in Italië kreeg de zangeres een flinke veeg uit de pan van Radio Vaticaan, dat het podiumtafereel als ’respectloos, smakeloos, provocerend en dom’ betitelde.
Excommuniceren
Kardinaal Tonini betichtte Madonna’s optreden als „een publieke daad van vijandschap. Ze lastert het geloof en maakt het kruis belachelijk! Men zou haar moeten excommuniceren!” En ook Moskou grijpt in. De Russen verbannen het allereerste optreden van Madonna in hun land, naar een plek ver weg van de orthodoxe heiligdommen op het Rode Plein. En de Duitse Justitie woont de concerten bij, om ter plekke te kunnen ingrijpen, mocht er iets strafbaars gebeuren.
„Daar snappen wij dus helemaal niets van!” zeggen Kimberley van Pinxteren en Hans Schaft, twee superfans van het eerste uur en tevens oprichters van de fanclub Madonna Underground. „Wij zijn net terug uit Londen waar we de show voor het eerst hebben gezien. Ze bedoelt het juist heel goed. De concertbezoekers hadden de tranen in de ogen staan. Madonna’s boodschap is juist: ’Het slechte wat je overkomt in je leven, probeer dat ten goede te keren. De tekst van het lied wat ze zingt, ’Live to tell’, is ook heel positief. Laat de SGP-jongeren eerst maar eens gaan kijken, voordat ze oordelen”, zo vindt het tweetal. „Want wat ze nu willen, is zwaar overtrokken.”
Maar Gert van Veldhuizen laat fijntjes weten dat dat beslist niet gaat gebeuren. „Wij willen dat artikel 147 van het wetboek van strafrecht wordt ingezet. Het verbod op smalende godslastering. Na al die protesten in verschillende landen is het toch duidelijk genoeg? We weten wat de inhoud van haar shows is. Ze beledigt de Zoon van God. Grijp dan in!”
„Dat kunnen wij niet, vooraf”, legt een woordvoerster van het openbaar ministerie uit. „Alleen als iemand achteraf aangifte doet, kunnen wij actie ondernemen.”
Van Veldhuizen vindt dat maar een rare gang van zaken: „Dat is toch krom? Als je nou weet dat iemand een diefstal gaat plegen, pak je ’m toch van tevoren op?”
Grenzen
De SGP-jongeren vestigen nu hun hoop op minister Donner. Ze hopen dat de bewindsman het gewraakte tafereel kan laten verbieden. Van Veldhuizen: „Zo langzamerhand is de vrijheid van meningsuiting heilig verklaard in dit land. Gelukkig laten al die protesten van christenen én moslims én joden in verschillende landen zien, dat hele bevolkingsgroepen vinden dat er wel degelijk grenzen zijn aan het toelaatbare.”![]()
De omstreden scène: Madonna tijdens ’Live to tell’ aan een groot kruis, bestaande uit spiegeltegels.
En Madonna zelf? Die voert ondertussen haar eigen Golgotha avond aan avond op. „Helaas, ik denk niet dat ze er zich ook maar iets van aantrekt”, erkent Van Veldhuizen. Kimberley van Pinxteren beaamt dat volmondig: „Welnee, natuurlijk niet! Het interesseert ’r geen fuck! En bovendien, ze heeft haar hele carrière al gedonder gehad.”
Controverse of niet, het gezaghebbende Amerikaanse muziekmagazine Rolling Stone voorspelt dat Madonna’s Confession Tour de geschiedenis zal ingaan als één van de succesvolste concertreeksen ooit. Overal waar de zangeres haar show opvoert, waren de (soms peperdure) beschikbare kaarten in een mum van tijd uitverkocht.
Madonna volgt de Kaballa......En dat doet ze al langerquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:33 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Madonna is Katholiek opgevoedt.
Is dat jouw manier van redeneren?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:05 schreef buachaille het volgende:
D'r wordt ook altijd gezeken door atheïsten als een paar evangelisten een tentje openen op een festival dus laat de SGP-jeugd nu ook maar eens haar gang gaan.
Ik neem aan dat jij God gewoon bij zijn naam noemt. Dat is volgens Joden godslasterlijk. Pas jij je ook daar op aan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:32 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Maar waarom moeten mensen iets vernederen, waar ze zelf niks mee hebben. Terwijl het voor andere heilig is?
Ik neem toch ook geen foto van een dierbaar familielid, die flink vernederd wordt. Om die vervolgens aan een groot publiek te tonen...
Maar kaballa volgt haar niet meerquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:53 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Madonna volgt de Kaballa......En dat doet ze al langer
Het heeft ermee te maken dat zij dus WEL benul heeft van het geloof, anders dan het Westen heeft over de Islam, daar ging het over. Wat jij zegt slaat nergens op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:43 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Als jou broer iets anders over je vader denkt, vind jij het wel leuk, als hij hem voor lul zet.
Nou nee, de Romeinse straf was ophangen aan een kruis met een X vorm,quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:10 schreef Isegrim het volgende:
Wat is er trouwens 'wonderlijk' aan het feit dat Christus aan een kruis zou zijn gestorven? De Romeinen straften wekelijks honderden mensen op die manier.
Hoe heet die kerel dan? Ik kan zn voornaam nog altijd niet.....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij God gewoon bij zijn naam noemt. Dat is volgens Joden godslasterlijk. Pas jij je ook daar op aan?
Aandacht voor Afrikaanse kindertjes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:48 schreef sp3c het volgende:
is er ook een reden voor dat ze dat doet of houd ze gewoon van dat soort dingen?
Zo de oude wijze opa zal het wel even uitleggen aan z'n kleinkindquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Is dat jouw manier van redeneren?Nou, ik zal het even voor je uitleggen.
Ik vind het ook niet leuk om aangesproken te worden door evangelisten, vooral niet als het Jehova's of Mormonen zijn. Het is trouwens ook niet leuk om aangesproken te worden door figuren die je een krant of verzekering willen aansmeren. Dan zeg je gewoon dat je al een krant hebt (de fabeltjeskrantquote:Mensen vinden het niet altijd leuk om aangesproken te worden door evangelisten. Op straat of festivals. Temeer omdat ze een manier van redeneren hebben die voor veel mensen onnavolgbaar is, en vaak behoorlijk wat drogredenatie bevat.
Maar nou willen die mensen van de SGP er voor zorgen dat die concerten van Madonna worden aangepast, of afgelast. Terwijl er een veel makkelijkere oplossing is: negeren. God zorgt er immers wel voor dat degenen die er naar toe gaan, hun gepaste straf krijgen. Daar hebben ze verder weinig mee te maken
Zijn voornaam is "Met" dat weet toch iedereen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:23 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Hoe heet die kerel dan? Ik kan zn voornaam nog altijd niet.....![]()
Ja, 't is dat ik die nog niet heb, dus daarom spreek ik jou ff aanquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:36 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zo de oude wijze opa zal het wel even uitleggen aan z'n kleinkind![]()
[..]
Dat valt toch wel mee? Ik krijg helemaal niks mee van die concerten van Madonna. Christenen negeren in dat opzicht toch zoveel? Er gebeuren zoveel "Godslasterlijke dingen" in Nederland. Ik snap ook wel dat het goedkope provocatie is van Madonna, en ik geef ook niks om haar muziek of concerten, maar als het zo doorgaat, dan kunnen ze straks tegen veel meer zaken gaan 'protesteren'. Als ik Madonna wil zien bij haar tegeltjeskruis is dat mijn zaak.quote:En over drogredenen gesproken, je kan er zelf ook wat van. Je weet zelf ook dat negeren niet mogelijk is. Of je moet in een hutje op de hei gaan zitten zonder krant of tv.
Wie zegt dat het haar doel is om iets of iemand te vernederen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:32 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Beide mag. Mensen moeten gewoon eens wat minder lange tenen krijgen.quote:Ik neem toch ook geen foto van een dierbaar familielid, die flink vernederd wordt. Om die vervolgens aan een groot publiek te tonen...
Okay, dan liggen de grenzen aan de vrijheid van meningsuiting bij jou wat verder dan die van mij. Of wil je beweren dat jij geen grens kent?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, 't is dat ik die nog niet heb, dus daarom spreek ik jou ff aan
[..]
Dat valt toch wel mee? Ik krijg helemaal niks mee van die concerten van Madonna. Christenen negeren in dat opzicht toch zoveel? Er gebeuren zoveel "Godslasterlijke dingen" in Nederland. Ik snap ook wel dat het goedkope provocatie is van Madonna, en ik geef ook niks om haar muziek of concerten, maar als het zo doorgaat, dan kunnen ze straks tegen veel meer zaken gaan 'protesteren'. Als ik Madonna wil zien bij haar tegeltjeskruis is dat mijn zaak.
quote:We kennen hier vrijheid van meningsuiting. Dat is een groot en kostbaar goed. Velen hebben het leven gegeven in de strijd voor dit recht van elke individuele burger. Er is geen enkele aanleiding om ook maar één millimeter van deze vrijheid op te geven vanwege de gewelddadige druk van enkele fanatici in sommige Islamitische Christelijke landen. Stel, we zouden, zoals de Europese Commissie wil, een gedragscode afspreken, dan zou dat het begin van het einde zijn van de vrijheid van meningsuiting.
Betweter.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:17 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou nee, de Romeinse straf was ophangen aan een kruis met een X vorm,
Misschien moet je het woord 'negeren' even opzoeken in het woordenboek.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:36 schreef buachaille het volgende:
En over drogredenen gesproken, je kan er zelf ook wat van. Je weet zelf ook dat negeren niet mogelijk is. Of je moet in een hutje op de hei gaan zitten zonder krant of tv.
Ze hebben gewoon een beetje een kort lontje, die lui. Het zal je hobby maar zijn, je overal meteen beledigd door voelen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:01 schreef SCH het volgende:
Ik mis een beetje de motivering bij de SGP-jongeren. Waarom mag dit niet en waarom zien ze het meteen als iets negatiefs.
Madonna is nou juist iemand die erg met religie en het jodendom bezig is en dit misschien heel goed kan motiveren. Het lijkt een beetje een pavlov-reactie.
Ik hoef dat woord heus niet op te zoeken in een woordenboek. Ik bedoelde ontlopen bedankt dat je me daar op wees. Negeren is echter niet mogelijk, Christenen hebben ook hun trots. Als iemand jou beledigt dan ga je ook verhaal halen. Tenzij je de mening van die gene dusdanig laag hebt zitten dat het je niet boeit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien moet je het woord 'negeren' even opzoeken in het woordenboek.
Negeren zou overigens ook een veel intelligentere indruk maken. Nu doen ze iets wat behoorlijk averechts werkt. Koren op de molen van Madonna.
Volgens mij proberen ze redelijk respectvol een discussie aan te gaan. Volgens mij moet je eens in een woorde-boek opzoeken wat een kort lontje betekent.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon een beetje een kort lontje, die lui. Het zal je hobby maar zijn, je overal meteen beledigd door voelen.
Misschien kun jij aan Donner vragen om de bijbel te censureren aangezien die beledigend is voor homoseksuelen?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:41 schreef Ringo het volgende:
SGP-jongeren??
Die wil je toch juist shockeren?
Meer kruizen! Meer doornenkronen!![]()
Jesus was a porn star
![]()
De allerverstandigste reactie als iemand je beledigt is om net te doen of diegene niet bestaat. Dat is de enige manier om te zorgen dat diegene niet beloond wordt voor zijn gedrag en dan is de lol er gauw af.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik hoef dat woord heus niet op te zoeken in een woordenboek. Ik bedoelde ontlopen bedankt dat je me daar op wees. Negeren is echter niet mogelijk, Christenen hebben ook hun trots. Als iemand jou beledigt dan ga je ook verhaal halen. Tenzij je de mening van die gene dusdanig laag hebt zitten dat het je niet boeit.
Ze willen censuur. Dat heeft in mijn woordenboek helemaal niks met respect te maken. Iedereen die wat voor censuur dan ook wil toepassen, mag van mij naar Iran verhuizen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Volgens mij proberen ze redelijk respectvol een discussie aan te gaan. Volgens mij moet je eens in een woorde-boek opzoeken wat een kort lontje betekent.
Jazeker heb ik grenzenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay, dan liggen de grenzen aan de vrijheid van meningsuiting bij jou wat verder dan die van mij. Of wil je beweren dat jij geen grens kent?
Verder zal ik afsluiten met enige wijze woorden van Jan Marijnissen![]()
[..]
Inderdaad, geeft meer aan dat hij ook maar een gewone sterveling was.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:10 schreef Isegrim het volgende:
0 ... well it all makes sense then doesn't itquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:31 schreef schatje het volgende:
[..]
Aandacht voor Afrikaanse kindertjes.
[afbeelding]
raisingmalawi.org
Malloot.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:14 schreef sp3c het volgende:
mwah ik vind het nergens voor nodig, van mij mag het verboden worden
En rechten op artistieke vrijheden zeggen je ook niet zoveel zeker? Kom op, vind je het beledigend, prima, laat het oordelen en beoordelen aan je god over en ga gewoon door met je leven. Als jouw geloof echt het ware is dan krijgen ze hun straf wel, hoef jij toch niet over in te zitten?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef sp3c het volgende:
nee alles maar toestaan om het mom van de vrijheid van meningsuiting zorgt voor een geweldige wereld
bovendien zeg ik niet dat het me niet boeit ik zeg (in die exacte woorden) IK VIND HET NERGENS VOOR NODIG, het is beledigend net als die mohammed cartoons dus van mij mag het verboden worden ... malloot
Ze proberen geen discussie aan te gaan; ze willen het censureren omdat het niet in HUN fundi-overtuiging past. Dus alle normale mensen moeten zich maar aanpassen aan de wil van deze fundi's volgens hen. Kijk; wanneer ze slechts in hun eigen kring tegen Madonna waarschuwen vind ik het best; maar zo een stelletje fundamentalisten moet niet aan de rest van Nederland proberen hun wil op te leggen. (niet dat ze dat ooit zal lukken gelukkig).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Volgens mij proberen ze redelijk respectvol een discussie aan te gaan. Volgens mij moet je eens in een woorde-boek opzoeken wat een kort lontje betekent.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef sp3c het volgende:
nee alles maar toestaan om het mom van de vrijheid van meningsuiting zorgt voor een geweldige wereld
bovendien zeg ik niet dat het me niet boeit ik zeg (in die exacte woorden) IK VIND HET NERGENS VOOR NODIG, het is beledigend net als die mohammed cartoons dus van mij mag het verboden worden ... malloot
ik heb geen god en of ze al dan niet bestraft worden zal mij werkelijk een rotzorg wezenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
En rechten op artistieke vrijheden zeggen je ook niet zoveel zeker? Kom op, vind je het beledigend, prima, laat het oordelen en beoordelen aan je god over en ga gewoon door met je leven. Als jouw geloof echt het ware is dan krijgen ze hun straf wel, hoef jij toch niet over in te zitten?
Waarom voelen gelovigen zich eigenlijk altijd gelijk zo collectief op hun religieuze pik getrapt?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef sp3c het volgende:
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:41 schreef Arcee het volgende:
Waarom voelen gelovigen zich eigenlijk altijd gelijk zo collectief op hun religieuze pik getrapt?
Briljant.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:44 schreef sp3c het volgende:
geen idee, ik denk dat het te maken heeft met het geloof
Maar ken je het achterliggende verhaal achter het gebruik van de symbolen. Daar hangt veel van af wmb.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:35 schreef sp3c het volgende:
het is onnodig, ik zie er verder totaal geen toegevoegde waarde in voor dat toernee (wat kan het die Afrikaanse kindertjes nu schelen hoe Madonna zich verkleed, zolang ze maar geld geeft) behalve dat ze weer flink in de publiciteit is
Dit is wel het meest domme argument wat ik ooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef sp3c het volgende:
Ik vind jouw redenatie hier beledigend en nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:
dat is dan ook niet het argument, het argument waarom ik het nergens voor nodig vind/het van mij verboden mag worden is dat het beledigend is ... staat er gewoon in hoor
Het kan beledigend zijn, voor veel christenen is het helemaal niet beledigend, die vinden de link met de armoede erg nuttig denk ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:02 schreef sp3c het volgende:
dat is dan ook niet het argument, het argument waarom ik het nergens voor nodig vind/het van mij verboden mag worden is dat het beledigend is ... staat er gewoon in hoor
probeer het maar in de feedbackquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind jouw redenatie hier beledigend en nergens voor nodig.
Verwijderen dus.
Het was slechts een voorbeeld om het fascistische gehalte van je opmerking aan te tonen. Dat je dat niet snapt zegt me al genoeg.quote:
maak die link is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan beledigend zijn, voor veel christenen is het helemaal niet beledigend, die vinden de link met de armoede erg nuttig denk ik.
Hey Bushquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het was slechts een voorbeeld om het fascistische gehalte van je opmerking aan te tonen. Dat je dat niet snapt zegt me al genoeg.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef SCH het volgende:
Waarom vind je het beledigend sp3c?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]Christenen geloven dat Jezus de redder is van heel de wereld ofzo ... dan kan ik me best voorstellen dat ze het niet cool vinden dat Madonna (of all people!) een beetje gaat doen of zij jezus is
fascistisch nog welquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het was slechts een voorbeeld om het fascistische gehalte van je opmerking aan te tonen. Dat je dat niet snapt zegt me al genoeg.
Je moet eens kijken naar de gevolgen en niet naar de achterliggende motivatie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
fascistisch nog wel
als de wens dat mensen elkaar niet publiekelijk belachelijk maken fascistisch is dan ben ik dat ook idd ... anders niet
Zij maakt die link, zij verbindt die twee met elkaar, vandaar die oplopende cijferreeks die boven haar hoofd te zien is, boven het kruis. Daarom vraag ik of je het achterliggende verhaal kent. Ik niet - ik weet dat het iets met armoede van doen heeft en vermoed dus dat er een gedachte achter zit. Dat is voor mij wezenlijk. Als louter provocatie of puur voor de vorm, houd ik hier niet zo van. Verbieden gaat dan wel weer ver maar dan kan ik me de gekwetstheid wel enigszins voorstellen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
maak die link is?
want ik zie hemniet
Nee, jij moet beter je best doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:58 schreef sp3c het volgende:
ja het was een domme vraag
Ja, dat is absurd - dat is weer de omgekeerde reactie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:10 schreef sp3c het volgende:
dat ijk om die wens voor malloot, simpelziel en fascist wordt uitgemaakt vind ik overigens wel een beetje vreemd
Maakt ze het geloof belachelijk dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:08 schreef sp3c het volgende:
als de wens dat mensen elkaar niet publiekelijk belachelijk maken fascistisch is dan ben ik dat ook idd ... anders niet
Daar is echt geen Madonna voor nodig hoor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maakt ze het geloof belachelijk dan?.
quote:Madonna verdedigt kruisiging: Jezus zou het zo gewild hebben
Superster Madonna verdedigt haar keuze om zich te laten ‘kruisigen’ tijdens haar tournee. “Ik denk niet dat Jezus Christus boos zou zijn op mij. Zeker niet als hij ziet welke boodschap ik probeer mee te geven. Jezus leerde ons dat we van onze buren moeten houden.”
Madonna, compleet met doornkroon, hangt aan het kruis terwijl ze Live to tell brengt. Ondertussen worden op een scherm achter haar beelden van Afrikaanse aidsweesjes geprojecteerd. Op die manier wil de popster haar fans aanzetten om geld te geven aan aids-liefdadigheidsorganisaties.
Verschillende christelijke organisaties hebben al geschokt gereageerd. De leider van de katholieken in Engeland en Wales: “Wat madonna doet is een banala perversie van een magische gebeurtenis.” De meesten echter reageren gelaten. Of zoals de catholic League in de Verenigde Staten het uitdrukt: “Madonna probeert wel te choqueren maar het enige wat ze bereikt is dat ze overkomt als een saaie trut.”
hoezo moet ik beter mijn best doenquote:
Verschil is dat niemand oproept om hem de mond te snoeren, wat jij dus wel doet bij Madonna.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:15 schreef sp3c het volgende:
als dokter Phil weer is zijn bek opentrekt over Nederland dan staat ook heel zijn forum vol boze Hollanders die niet zo graag beledigd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |