Zij maakt die link, zij verbindt die twee met elkaar, vandaar die oplopende cijferreeks die boven haar hoofd te zien is, boven het kruis. Daarom vraag ik of je het achterliggende verhaal kent. Ik niet - ik weet dat het iets met armoede van doen heeft en vermoed dus dat er een gedachte achter zit. Dat is voor mij wezenlijk. Als louter provocatie of puur voor de vorm, houd ik hier niet zo van. Verbieden gaat dan wel weer ver maar dan kan ik me de gekwetstheid wel enigszins voorstellen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
maak die link is?
want ik zie hemniet
Nee, jij moet beter je best doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:58 schreef sp3c het volgende:
ja het was een domme vraag
Ja, dat is absurd - dat is weer de omgekeerde reactie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:10 schreef sp3c het volgende:
dat ijk om die wens voor malloot, simpelziel en fascist wordt uitgemaakt vind ik overigens wel een beetje vreemd
Maakt ze het geloof belachelijk dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:08 schreef sp3c het volgende:
als de wens dat mensen elkaar niet publiekelijk belachelijk maken fascistisch is dan ben ik dat ook idd ... anders niet
Daar is echt geen Madonna voor nodig hoor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maakt ze het geloof belachelijk dan?.
quote:Madonna verdedigt kruisiging: Jezus zou het zo gewild hebben
Superster Madonna verdedigt haar keuze om zich te laten ‘kruisigen’ tijdens haar tournee. “Ik denk niet dat Jezus Christus boos zou zijn op mij. Zeker niet als hij ziet welke boodschap ik probeer mee te geven. Jezus leerde ons dat we van onze buren moeten houden.”
Madonna, compleet met doornkroon, hangt aan het kruis terwijl ze Live to tell brengt. Ondertussen worden op een scherm achter haar beelden van Afrikaanse aidsweesjes geprojecteerd. Op die manier wil de popster haar fans aanzetten om geld te geven aan aids-liefdadigheidsorganisaties.
Verschillende christelijke organisaties hebben al geschokt gereageerd. De leider van de katholieken in Engeland en Wales: “Wat madonna doet is een banala perversie van een magische gebeurtenis.” De meesten echter reageren gelaten. Of zoals de catholic League in de Verenigde Staten het uitdrukt: “Madonna probeert wel te choqueren maar het enige wat ze bereikt is dat ze overkomt als een saaie trut.”
hoezo moet ik beter mijn best doenquote:
Verschil is dat niemand oproept om hem de mond te snoeren, wat jij dus wel doet bij Madonna.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:15 schreef sp3c het volgende:
als dokter Phil weer is zijn bek opentrekt over Nederland dan staat ook heel zijn forum vol boze Hollanders die niet zo graag beledigd worden.
ik ook niet, daarom vroeg ik er zelf ook al naarquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Zij maakt die link, zij verbindt die twee met elkaar, vandaar die oplopende cijferreeks die boven haar hoofd te zien is, boven het kruis. Daarom vraag ik of je het achterliggende verhaal kent. Ik niet
eigenlijk had ze zich dus gewoon als een clown kunnen verkleden met hongerende Afrikaanse kindertjes op de achtergrond ... zolang Madonna erin zit en liedjes zingt komt dat op het zelfde neerquote:- ik weet dat het iets met armoede van doen heeft en vermoed dus dat er een gedachte achter zit. Dat is voor mij wezenlijk. Als louter provocatie of puur voor de vorm, houd ik hier niet zo van. Verbieden gaat dan wel weer ver maar dan kan ik me de gekwetstheid wel enigszins voorstellen.
dan heb je die posts nog niet gelezenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Verschil is dat niemand oproept om hem de mond te snoeren, wat jij dus wel doet bij Madonna.
Nogmaals, dat jij het niet snapt of niet weet te waarderen is geen reden om het te verbieden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:19 schreefniet zo goed waarom ze zich per se a sp3c het volgende:
[..]
dan heb je die posts nog niet gelezen
besides, ik wil haar niet de mond snoeren, ze mag best haar liedjes zingen van mij, ik snap alleen ls jezus moet verkleden, dat mogen ze van mij verbieden
Nou nee, daar waren verschillende versies van, Maar da's een HOC topic wel waard denk ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:17 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou nee, de Romeinse straf was ophangen aan een kruis met een X vorm,
Bel em op zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat Madonna wel gelijk heeft - mijn beeld van Jezus is ook dat hij hier geen problemen mee zou hebben gehad, zeker niet in deze context - al blijft de context nog een beetje vaag. Maar een oproep tot donatie voor zieken en zwakkeren is wel in de geest van die figuur die we Jezus noemen, vind ik.
ik vind het beledigend en dat is voor mij dus een reden om het te verbieden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat jij het niet snapt of niet weet te waarderen is geen reden om het te verbieden.
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso nietquote:En hoe je kunt beweren dat verbieden niet gelijk staat aan de mond snoeren, is mij een raadsel.
Nee, wel eeuwen lang mensen afpersen en vermoorden, meer dan 500.000 vrouwen vermoord omdat ze d8 dat het heksen waren? en dat is pas het puntje van de ijsberg...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:36 schreef the_fucker het volgende:
Láát die christenen toch. Er worden toch geen tientallen mensen vermoord of ambassades in de fik gestoken ?
Ja, alle moslims staken alles in de fik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:23 schreef JohnDope het volgende:
Wel grappig wanneer je de christenen wilt bashen dan komt men aan met die soort halfzachte topics.
Maar wanneer je moslims wilt bash dan kan je 100den negatieve topics over ze starten. En die steken dan vervolgens de hele boel in de fik.
Je kunt Madonna niet waarderen, ben je dus al bevooroordeeld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het beledigend en dat is voor mij dus een reden om het te verbieden.
het gaat niet om snappen of waarderen, ik waardeer madonna zowieso niet en als iemand me de link uitlegt dan verander ik misschien van mening, maar dat kan Madonna zelf blijkbaar niet eens
[..]
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso niet
Juistem!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:29 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, wel eeuwen lang mensen afpersen en vermoorden, meer dan 500.000 vrouwen vermoord omdat ze d8 dat het heksen waren? en dat is pas het puntje van de ijsberg...
man ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijkquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:30 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Je kunt Madonna niet waarderen, ben je dus al bevooroordeeld.
Wat Jezus ermee te maken weet je niet, want je weet niets van haar muziek.
Dusss kun je het ook niet verbieden aangezien je geen objectief oordeel kan geven.![]()
misschien is dat een onderdeel van haar meningsuiting...?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso niet
Wat een oogklep ben jij ook, ongelooflijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, alle moslims staken alles in de fik.
Maar het is toch goed om te zien dat dit soort mechanismes aan alle kanten gelden.
dat lijkt me evident, ze zal met haar miljoenen niet gedwongen worden om dat te doenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:37 schreef David Letterman het volgende:
[..]
misschien is dat een onderdeel van haar meningsuiting...?
Duhh.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
man ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijk
goed hoor jij hebt gelijk
een mening over een bepaald geloof mag je dus niet uiten omdat het over een geloofskwestie gaat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat lijkt me evident, ze zal met haar miljoenen niet gedwongen worden om dat te doen
vrijheid van meningsuiting betekend echter niet dat je alles maar moet mogen (of uberhaupt willen) zeggen en dit vind ik daar een goed voorbeeld van
natuurlijk wel, maar je hoeft mensen niet te beledigen om je mening te uitenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:43 schreef David Letterman het volgende:
[..]
een mening over een bepaald geloof mag je dus niet uiten omdat het over een geloofskwestie gaat?
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk wel, maar je hoeft mensen niet te beledigen om je mening te uiten
en wat is die mening trouwens want de achterliggende gedachte is me nog steeds niet duidelijk, ik krijg enkel het gevoel dat Jezus aan een soort fundraiser geplakt wordt omdat hij een celebrity is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |