abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40936428
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

maak die link is?
want ik zie hemniet
Zij maakt die link, zij verbindt die twee met elkaar, vandaar die oplopende cijferreeks die boven haar hoofd te zien is, boven het kruis. Daarom vraag ik of je het achterliggende verhaal kent. Ik niet - ik weet dat het iets met armoede van doen heeft en vermoed dus dat er een gedachte achter zit. Dat is voor mij wezenlijk. Als louter provocatie of puur voor de vorm, houd ik hier niet zo van. Verbieden gaat dan wel weer ver maar dan kan ik me de gekwetstheid wel enigszins voorstellen.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:10:04 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40936437
dat ijk om die wens voor malloot, simpelziel en fascist wordt uitgemaakt vind ik overigens wel een beetje vreemd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40936476
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]
De vraag is of ze doet alsof ze Jezus is. Ik zou het niet weten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:11:37 #94
862 Arcee
Look closer
pi_40936485
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:58 schreef sp3c het volgende:
ja het was een domme vraag
Nee, jij moet beter je best doen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_40936491
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:10 schreef sp3c het volgende:
dat ijk om die wens voor malloot, simpelziel en fascist wordt uitgemaakt vind ik overigens wel een beetje vreemd
Ja, dat is absurd - dat is weer de omgekeerde reactie.
pi_40936523
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:08 schreef sp3c het volgende:

als de wens dat mensen elkaar niet publiekelijk belachelijk maken fascistisch is dan ben ik dat ook idd ... anders niet
Maakt ze het geloof belachelijk dan? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40936544
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maakt ze het geloof belachelijk dan? .
Daar is echt geen Madonna voor nodig hoor.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40936561
quote:
Madonna verdedigt kruisiging: Jezus zou het zo gewild hebben

Superster Madonna verdedigt haar keuze om zich te laten ‘kruisigen’ tijdens haar tournee. “Ik denk niet dat Jezus Christus boos zou zijn op mij. Zeker niet als hij ziet welke boodschap ik probeer mee te geven. Jezus leerde ons dat we van onze buren moeten houden.”

Madonna, compleet met doornkroon, hangt aan het kruis terwijl ze Live to tell brengt. Ondertussen worden op een scherm achter haar beelden van Afrikaanse aidsweesjes geprojecteerd. Op die manier wil de popster haar fans aanzetten om geld te geven aan aids-liefdadigheidsorganisaties.

Verschillende christelijke organisaties hebben al geschokt gereageerd. De leider van de katholieken in Engeland en Wales: “Wat madonna doet is een banala perversie van een magische gebeurtenis.” De meesten echter reageren gelaten. Of zoals de catholic League in de Verenigde Staten het uitdrukt: “Madonna probeert wel te choqueren maar het enige wat ze bereikt is dat ze overkomt als een saaie trut.”
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:15:26 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40936600
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, jij moet beter je best doen.
hoezo moet ik beter mijn best doen

ik heb geen idee waarom die mensen zo snel op hun pik getrapt zouden zijn want ik geloof niet
trouwens, ik geloof niet eens dat dat het geval is ... niet sneller dan anderen iig, als dokter Phil weer is zijn bek opentrekt over Nederland dan staat ook heel zijn forum vol boze Hollanders die niet zo graag beledigd worden.

iedereen geeft om wat anders al was het slechts een meisje en als andere dit (of haar) dan belachelijk gaan maken dan raak je beledigd

het was gewoon een domme vraag, en dan krijg je een dom antwoord
pi_40936647
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:15 schreef sp3c het volgende:

als dokter Phil weer is zijn bek opentrekt over Nederland dan staat ook heel zijn forum vol boze Hollanders die niet zo graag beledigd worden.
Verschil is dat niemand oproept om hem de mond te snoeren, wat jij dus wel doet bij Madonna.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:18:08 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40936677
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Zij maakt die link, zij verbindt die twee met elkaar, vandaar die oplopende cijferreeks die boven haar hoofd te zien is, boven het kruis. Daarom vraag ik of je het achterliggende verhaal kent. Ik niet
ik ook niet, daarom vroeg ik er zelf ook al naar
quote:
- ik weet dat het iets met armoede van doen heeft en vermoed dus dat er een gedachte achter zit. Dat is voor mij wezenlijk. Als louter provocatie of puur voor de vorm, houd ik hier niet zo van. Verbieden gaat dan wel weer ver maar dan kan ik me de gekwetstheid wel enigszins voorstellen.
eigenlijk had ze zich dus gewoon als een clown kunnen verkleden met hongerende Afrikaanse kindertjes op de achtergrond ... zolang Madonna erin zit en liedjes zingt komt dat op het zelfde neer

waarom dan toch jezus?

publiciteit?
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:19:35 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40936725
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Verschil is dat niemand oproept om hem de mond te snoeren, wat jij dus wel doet bij Madonna.
dan heb je die posts nog niet gelezen

besides, ik wil haar niet de mond snoeren, ze mag best haar liedjes zingen van mij, ik snap alleen niet zo goed waarom ze zich per se als jezus moet verkleden, dat mogen ze van mij verbieden
pi_40936786
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:19 schreefniet zo goed waarom ze zich per se a sp3c het volgende:

[..]

dan heb je die posts nog niet gelezen

besides, ik wil haar niet de mond snoeren, ze mag best haar liedjes zingen van mij, ik snap alleen ls jezus moet verkleden, dat mogen ze van mij verbieden
Nogmaals, dat jij het niet snapt of niet weet te waarderen is geen reden om het te verbieden.

En hoe je kunt beweren dat verbieden niet gelijk staat aan de mond snoeren, is mij een raadsel.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:21:39 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40936788
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:17 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nou nee, de Romeinse straf was ophangen aan een kruis met een X vorm,
Nou nee, daar waren verschillende versies van, Maar da's een HOC topic wel waard denk ik.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_40936825
Ik denk dat Madonna wel gelijk heeft - mijn beeld van Jezus is ook dat hij hier geen problemen mee zou hebben gehad, zeker niet in deze context - al blijft de context nog een beetje vaag. Maar een oproep tot donatie voor zieken en zwakkeren is wel in de geest van die figuur die we Jezus noemen, vind ik.
pi_40936838
Wel grappig wanneer je de christenen wilt bashen dan komt men aan met die soort halfzachte topics.

Maar wanneer je moslims wilt bash dan kan je 100den negatieve topics over ze starten. En die steken dan vervolgens de hele boel in de fik.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40936891
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat Madonna wel gelijk heeft - mijn beeld van Jezus is ook dat hij hier geen problemen mee zou hebben gehad, zeker niet in deze context - al blijft de context nog een beetje vaag. Maar een oproep tot donatie voor zieken en zwakkeren is wel in de geest van die figuur die we Jezus noemen, vind ik.
Bel em op zou ik zeggen.

Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:26:28 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40936936
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nogmaals, dat jij het niet snapt of niet weet te waarderen is geen reden om het te verbieden.
ik vind het beledigend en dat is voor mij dus een reden om het te verbieden.

het gaat niet om snappen of waarderen, ik waardeer madonna zowieso niet en als iemand me de link uitlegt dan verander ik misschien van mening, maar dat kan Madonna zelf blijkbaar niet eens
quote:
En hoe je kunt beweren dat verbieden niet gelijk staat aan de mond snoeren, is mij een raadsel.
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso niet
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:29:07 #109
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40937011
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:36 schreef the_fucker het volgende:
Láát die christenen toch. Er worden toch geen tientallen mensen vermoord of ambassades in de fik gestoken ?
Nee, wel eeuwen lang mensen afpersen en vermoorden, meer dan 500.000 vrouwen vermoord omdat ze d8 dat het heksen waren? en dat is pas het puntje van de ijsberg...
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_40937016
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:23 schreef JohnDope het volgende:
Wel grappig wanneer je de christenen wilt bashen dan komt men aan met die soort halfzachte topics.

Maar wanneer je moslims wilt bash dan kan je 100den negatieve topics over ze starten. En die steken dan vervolgens de hele boel in de fik.
Ja, alle moslims staken alles in de fik.

Maar het is toch goed om te zien dat dit soort mechanismes aan alle kanten gelden.
pi_40937055
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind het beledigend en dat is voor mij dus een reden om het te verbieden.

het gaat niet om snappen of waarderen, ik waardeer madonna zowieso niet en als iemand me de link uitlegt dan verander ik misschien van mening, maar dat kan Madonna zelf blijkbaar niet eens
[..]

nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso niet
Je kunt Madonna niet waarderen, ben je dus al bevooroordeeld.
Wat Jezus ermee te maken weet je niet, want je weet niets van haar muziek.
Dusss kun je het ook niet verbieden aangezien je geen objectief oordeel kan geven.
pi_40937095
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:29 schreef Killaht het volgende:

[..]

Nee, wel eeuwen lang mensen afpersen en vermoorden, meer dan 500.000 vrouwen vermoord omdat ze d8 dat het heksen waren? en dat is pas het puntje van de ijsberg...
Juistem! Eindelijk iemand de hypocricy ook door heeft!
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:34:13 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40937161
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:30 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Je kunt Madonna niet waarderen, ben je dus al bevooroordeeld.
Wat Jezus ermee te maken weet je niet, want je weet niets van haar muziek.
Dusss kun je het ook niet verbieden aangezien je geen objectief oordeel kan geven.
man ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijk

goed hoor jij hebt gelijk
pi_40937256
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:

misschien is dat een onderdeel van haar meningsuiting...?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_40937303
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, alle moslims staken alles in de fik.

Maar het is toch goed om te zien dat dit soort mechanismes aan alle kanten gelden.
Wat een oogklep ben jij ook, ongelooflijk.
Wij flikken die dingen niet! Dat doen ze alleen in die achterlijke cultuur!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:40:25 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40937334
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:37 schreef David Letterman het volgende:

[..]

misschien is dat een onderdeel van haar meningsuiting...?
dat lijkt me evident, ze zal met haar miljoenen niet gedwongen worden om dat te doen

vrijheid van meningsuiting betekend echter niet dat je alles maar moet mogen (of uberhaupt willen) zeggen en dit vind ik daar een goed voorbeeld van
pi_40937340
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

man ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijk

goed hoor jij hebt gelijk
Duhh.
pi_40937408
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me evident, ze zal met haar miljoenen niet gedwongen worden om dat te doen

vrijheid van meningsuiting betekend echter niet dat je alles maar moet mogen (of uberhaupt willen) zeggen en dit vind ik daar een goed voorbeeld van
een mening over een bepaald geloof mag je dus niet uiten omdat het over een geloofskwestie gaat?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:47:44 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40937516
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:43 schreef David Letterman het volgende:

[..]

een mening over een bepaald geloof mag je dus niet uiten omdat het over een geloofskwestie gaat?
natuurlijk wel, maar je hoeft mensen niet te beledigen om je mening te uiten

en wat is die mening trouwens want de achterliggende gedachte is me nog steeds niet duidelijk, ik krijg enkel het gevoel dat Jezus aan een soort fundraiser geplakt wordt omdat hij een celebrity is
pi_40937759
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk wel, maar je hoeft mensen niet te beledigen om je mening te uiten

en wat is die mening trouwens want de achterliggende gedachte is me nog steeds niet duidelijk, ik krijg enkel het gevoel dat Jezus aan een soort fundraiser geplakt wordt omdat hij een celebrity is
Daar heb je wel een punt.

Ik houd ook niet zo van dit soort provocatie, als dat het is, maar ook niet van verbieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')