ik ook niet, daarom vroeg ik er zelf ook al naarquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Zij maakt die link, zij verbindt die twee met elkaar, vandaar die oplopende cijferreeks die boven haar hoofd te zien is, boven het kruis. Daarom vraag ik of je het achterliggende verhaal kent. Ik niet
eigenlijk had ze zich dus gewoon als een clown kunnen verkleden met hongerende Afrikaanse kindertjes op de achtergrond ... zolang Madonna erin zit en liedjes zingt komt dat op het zelfde neerquote:- ik weet dat het iets met armoede van doen heeft en vermoed dus dat er een gedachte achter zit. Dat is voor mij wezenlijk. Als louter provocatie of puur voor de vorm, houd ik hier niet zo van. Verbieden gaat dan wel weer ver maar dan kan ik me de gekwetstheid wel enigszins voorstellen.
dan heb je die posts nog niet gelezenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Verschil is dat niemand oproept om hem de mond te snoeren, wat jij dus wel doet bij Madonna.
Nogmaals, dat jij het niet snapt of niet weet te waarderen is geen reden om het te verbieden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:19 schreefniet zo goed waarom ze zich per se a sp3c het volgende:
[..]
dan heb je die posts nog niet gelezen
besides, ik wil haar niet de mond snoeren, ze mag best haar liedjes zingen van mij, ik snap alleen ls jezus moet verkleden, dat mogen ze van mij verbieden
Nou nee, daar waren verschillende versies van, Maar da's een HOC topic wel waard denk ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:17 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou nee, de Romeinse straf was ophangen aan een kruis met een X vorm,
Bel em op zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat Madonna wel gelijk heeft - mijn beeld van Jezus is ook dat hij hier geen problemen mee zou hebben gehad, zeker niet in deze context - al blijft de context nog een beetje vaag. Maar een oproep tot donatie voor zieken en zwakkeren is wel in de geest van die figuur die we Jezus noemen, vind ik.
ik vind het beledigend en dat is voor mij dus een reden om het te verbieden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat jij het niet snapt of niet weet te waarderen is geen reden om het te verbieden.
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso nietquote:En hoe je kunt beweren dat verbieden niet gelijk staat aan de mond snoeren, is mij een raadsel.
Nee, wel eeuwen lang mensen afpersen en vermoorden, meer dan 500.000 vrouwen vermoord omdat ze d8 dat het heksen waren? en dat is pas het puntje van de ijsberg...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:36 schreef the_fucker het volgende:
Láát die christenen toch. Er worden toch geen tientallen mensen vermoord of ambassades in de fik gestoken ?
Ja, alle moslims staken alles in de fik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:23 schreef JohnDope het volgende:
Wel grappig wanneer je de christenen wilt bashen dan komt men aan met die soort halfzachte topics.
Maar wanneer je moslims wilt bash dan kan je 100den negatieve topics over ze starten. En die steken dan vervolgens de hele boel in de fik.
Je kunt Madonna niet waarderen, ben je dus al bevooroordeeld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het beledigend en dat is voor mij dus een reden om het te verbieden.
het gaat niet om snappen of waarderen, ik waardeer madonna zowieso niet en als iemand me de link uitlegt dan verander ik misschien van mening, maar dat kan Madonna zelf blijkbaar niet eens
[..]
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso niet
Juistem!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:29 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, wel eeuwen lang mensen afpersen en vermoorden, meer dan 500.000 vrouwen vermoord omdat ze d8 dat het heksen waren? en dat is pas het puntje van de ijsberg...
man ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijkquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:30 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Je kunt Madonna niet waarderen, ben je dus al bevooroordeeld.
Wat Jezus ermee te maken weet je niet, want je weet niets van haar muziek.
Dusss kun je het ook niet verbieden aangezien je geen objectief oordeel kan geven.![]()
misschien is dat een onderdeel van haar meningsuiting...?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:
nou ze mag van mij gewoon haar liedjes zingen, wat Jezus daarmee te maken heeft snap ik zowieso niet
Wat een oogklep ben jij ook, ongelooflijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, alle moslims staken alles in de fik.
Maar het is toch goed om te zien dat dit soort mechanismes aan alle kanten gelden.
dat lijkt me evident, ze zal met haar miljoenen niet gedwongen worden om dat te doenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:37 schreef David Letterman het volgende:
[..]
misschien is dat een onderdeel van haar meningsuiting...?
Duhh.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
man ik kan hier alleen maar om lachen eigenlijk
goed hoor jij hebt gelijk
een mening over een bepaald geloof mag je dus niet uiten omdat het over een geloofskwestie gaat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat lijkt me evident, ze zal met haar miljoenen niet gedwongen worden om dat te doen
vrijheid van meningsuiting betekend echter niet dat je alles maar moet mogen (of uberhaupt willen) zeggen en dit vind ik daar een goed voorbeeld van
natuurlijk wel, maar je hoeft mensen niet te beledigen om je mening te uitenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:43 schreef David Letterman het volgende:
[..]
een mening over een bepaald geloof mag je dus niet uiten omdat het over een geloofskwestie gaat?
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk wel, maar je hoeft mensen niet te beledigen om je mening te uiten
en wat is die mening trouwens want de achterliggende gedachte is me nog steeds niet duidelijk, ik krijg enkel het gevoel dat Jezus aan een soort fundraiser geplakt wordt omdat hij een celebrity is
Was je oorspronkelijke antwoord dom of dit antwoord? Of beide? Of stel ik dan weer een domme vraag?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:15 schreef sp3c het volgende:
hoezo moet ik beter mijn best doen
ik heb geen idee waarom die mensen zo snel op hun pik getrapt zouden zijn want ik geloof niet
trouwens, ik geloof niet eens dat dat het geval is ... niet sneller dan anderen iig, als dokter Phil weer is zijn bek opentrekt over Nederland dan staat ook heel zijn forum vol boze Hollanders die niet zo graag beledigd worden.
iedereen geeft om wat anders al was het slechts een meisje en als andere dit (of haar) dan belachelijk gaan maken dan raak je beledigd
het was gewoon een domme vraag, en dan krijg je een dom antwoord
Ze beledigd toch niemand??quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat is die mening trouwens want de achterliggende gedachte is me nog steeds niet duidelijk, ik krijg enkel het gevoel dat Jezus aan een soort fundraiser geplakt wordt omdat hij een celebrity is
het oorspronkelijke antwoord, dit was enkel de uitleg er van en ja dat was weer een domme vraagquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Was je oorspronkelijke antwoord dom of dit antwoord? Of beide? Of stel ik dan weer een domme vraag?
waarom willen die christenen dan censuur?quote:
Jezus is dood, het gaat mij erom dat ze christenen beledigd door zich als Jezus te verkleden als een soort publiciteitsstuntquote:Het hoort gewoon bij t nummer.
Wat ik je net probeerde duidelijk te maken was dat zij wel de LAATSTE is die Jezus gaat 'beledigen' . Wanneer dringt dat nou eens door bij je?
neequote:Ga je druk maken om iets belangrijkers zeg.![]()
Christenen hebben altijd wat te zeiken...weet nog dat ze Jezus in South Park ook wilden verbieden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom willen die christenen dan censuur?
niet omdat ze gecharmeerd zijn van de voorstelling
[..]
Jezus is dood, het gaat mij erom dat ze christenen beledigd door zich als Jezus te verkleden als een soort publiciteitsstunt
want zeg nu zelf, het heeft totaal nix te maken met afrikaanse kindertjes met flinke honger
[..]
nee
Je hebt dus je domme antwoord uitgelegd. Was het daarna nog wel dom?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:00 schreef sp3c het volgende:
het oorspronkelijke antwoord, dit was enkel de uitleg er van en ja dat was weer een domme vraag
dan verschillen we daarover van mening...ik ben voor een totale vrijheid van meningsuiting, ook als deze mening soms beledigend is of niet voldoet aan het woord "netjes", "normen en waarden" etc...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee nu is het slim ... maar de vraag is nog steeds domquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je hebt dus je domme antwoord uitgelegd. Was het daarna nog wel dom?
Ja David, dat weten we!! We hebben je show weleens gezien heurr.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:09 schreef David Letterman het volgende:
[..]
dan verschillen we daarover van mening...ik ben voor een totale vrijheid van meningsuiting, ook als deze mening soms beledigend is of niet voldoet aan het woord "netjes", "normen en waarden" etc...
Idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:06 schreef Megalomaniac het volgende:
Als ze spotprenten over de Islam mag maken, mag je ook Jezus parodieren! Zo simpel is het.
fine by mequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:09 schreef David Letterman het volgende:
[..]
dan verschillen we daarover van mening...ik ben voor een totale vrijheid van meningsuiting, ook als deze mening soms beledigend is of niet voldoet aan het woord "netjes", "normen en waarden" etc...
ik ontneem je ook niet het recht om een mening over dit of welk ander standpunt in te nemen...dan begrijp je me verkeerd...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
fine by me
daar heb je recht op, waarom ik geen recht heb op mijn mening vind ik dan weer vreemd maja ik ben een fascistische simpelziel blijkbaar dus daar zal ik maar vrede mee hebben dan
Een slim antwoord op een domme vraag.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:09 schreef sp3c het volgende:
nee nu is het slim ... maar de vraag is nog steeds dom
Precies, als je het niet ziet is er toch niets aan de hand?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:15 schreef David Letterman het volgende:
[..]
ik ontneem je ook niet het recht om een mening over dit of welk ander standpunt in te nemen...dan begrijp je me verkeerd...
uitstekend dat je hier je mening ventileert over Madonna en haar show, en dat je dat persoonlijk beledigend vindt overkomen...
maar waarom moet iets dat voor iemand of een groep beledigend overkomt gecensureerd worden?
omdat anderen dan meteen zin krijgen om ook maar te gaan beledigen dan creeer je zo'n vervelende sfeer in het land. iedereen drijft zo uit elkaar en voor je het weet beginnen er treinen te ontploffen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:15 schreef David Letterman het volgende:
[..]
maar waarom moet iets dat voor iemand of een groep beledigend overkomt gecensureerd worden?
Ik zie anders geen mensen spontaan aan kruizen gaan hangen her en der hoor? Zit je nu niet een heul klein beetje te overdrijven wellicht?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat anderen dan meteen zin krijgen om ook maar te gaan beledigen
Tja...ben bang dat het daar wel op zal uitdraaien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat anderen dan meteen zin krijgen om ook maar te gaan beledigen dan creeer je zo'n vervelende sfeer in het land. iedereen drijft zo uit elkaar en voor je het weet beginnen er treinen te ontploffen.
Mwach, Madonna mag Christenen beledigen en wat voor haar geldt gaat ook op voor anderen dus krijg je weer van die dikke filmmakers die het woord moslim niet in de woord kunnen nemen zonder te beginnen over geitenneukers en pedofiele baarden, of van die mannen in jurken die vinden dat homo's doodmoeten en een belediging voor het ene ware geloof (in te vullen naar keuze) zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zie anders geen mensen spontaan aan kruizen gaan hangen her en der hoor? Zit je nu niet een heul klein beetje te overdrijven wellicht?
Nee. Doet ze dat dan? Kijk, als ze naakt over het kruis heen zou pissen om het vervolgens in de hens te steken, a la. (haha, alah). Maar gut, het kind denkt een artistiek statement te kunnen maken door tijdens een nummer aan een kruis met glitterspiegeltjes te gaan hangen. Nounou.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwach, Madonna mag Christenen beledigen
En dat is voor sommige gelovigen voldoende reden om beledigd te zijn en te kijken of ze dat af kunnen remmen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee. Doet ze dat dan? Kijk, als ze naakt over het kruis heen zou pissen om het vervolgens in de hens te steken, a la. (haha, alah). Maar gut, het kind denkt een artistiek statement te kunnen maken door tijdens een nummer aan een kruis met glitterspiegeltjes te gaan hangen. Nounou.
dus als ze naakt over het kruis heen zou pissen om het vervolgens in de hens te steken, a la (haha, alah). dan vind je het ineens niet goed?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee. Doet ze dat dan? Kijk, als ze naakt over het kruis heen zou pissen om het vervolgens in de hens te steken, a la. (haha, alah). Maar gut, het kind denkt een artistiek statement te kunnen maken door tijdens een nummer aan een kruis met glitterspiegeltjes te gaan hangen. Nounou.
Maar zou dat dan aan Madonna liggen of die gelovigen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat is voor sommige gelovigen voldoende reden om beledigd te zijn
Dat je ook té lange tenen kunt hebben.quote:
maar als het in jouw ogen te ver gaat (pissen, mond snoeren, simpelziel etc.) dan mag er wel of niet wat gedaan worden?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat je ook té lange tenen kunt hebben.
ik worstel niet met mezelf (!)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:36 schreef buachaille het volgende:
[..]
Speciaal daarvoor en voor figuren zoals jij is het worstelen met Christenen uitgevonden.![]()
[..]
Als het in mijn ogen te ver gaat, dan zal ik niet naar zo'n show gaan. Mocht ik daar uberhaupt in geinteresseerd zijn, wat ik bij de SGP-jongeren betwijfel. Pas als er strafbare feiten gepleegd worden op het podium mag er wat mij betreft ingegrepen worden, maar wat dat betreft geef ik ze weinig kans in Nederland. Godzijdank.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar als het in jouw ogen te ver gaat (pissen, mond snoeren, simpelziel etc.) dan mag er wel of niet wat gedaan worden?
ja ok daar kan ik ook nog wel inkomenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als het in mijn ogen te ver gaat, dan zal ik niet naar zo'n show gaan. Mocht ik daar uberhaupt in geinteresseerd zijn, wat ik bij de SGP-jongeren betwijfel. Pas als er strafbare feiten gepleegd worden op het podium mag er wat mij betreft ingegrepen worden, maar wat dat betreft geef ik ze weinig kans in Nederland. Godzijdank..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |