abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:44:51 #101
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40929295
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn aanname is gebaseerd op de documentaire, en het is mijn mening. Het is een nazi-leger.
ja moslims gedragen zich niet als nazi

profeet mohammed en Hitler zouden dikke vriendjes zijn geweest als ze in dezelfde tijd hadden geleefd.
het enige voordeel wat hitler had was de moderne tijd en wapentuig en transport. kon hij net wat meer ellende toebrengen dan die pedofiel daar in die zandbak.

alleen al het feit dat moslims over mensen lastig vallen zegt al genoeg over de mentaliteit die moslims allemaal hebben en waarom zouden de palestijnen daar dan een uitzondering op zijn
ik ben lief :)
pi_40929333
Profeet Mohammed leeft niet meer dus je gebrabbel is irrelevant. En inderdaad wij houden van last geven, en zijn bovendien nazistisch opgevoed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40929435
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik had het niet over die film, maar over jouw opmerking aan mij gericht. De laatste zin in jouw bericht, slimmerik.
Het was eerlijk gezegd geen opmerking specifiek naar jouw gericht. Ik bedoelde ermee te zeggen wat het IDF van elke willekeurige Palestijn dacht aan de checkpoint.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:56:40 #104
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40929544
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:44 schreef A_L_N_F het volgende:

alleen al het feit dat moslims over mensen lastig vallen zegt al genoeg over de mentaliteit die moslims allemaal hebben en waarom zouden de palestijnen daar dan een uitzondering op zijn
Het zegt niets over moslims, het zegt slechts iets over druiloren, en niet iedere moslim is een druiloor, begrijp je?

Druiloren vind je overal.

Als jij spreekt in termen als "die moslims allemaal hebben", dan ben je zelf blijkbaar ook een druiloor.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:06:10 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40929722
quote:
FACT FILE Country breakdown

A U.N. Security Council resolution to end the Israeli-Hezbollah war authorizes up to 15,000 U.N. troops be deployed to Lebanon to enforce a ceasefire.
Israel may oppose the inclusion of countries that do not have diplomatic relations with the Jewish state.
Click on the left for information from some countries who have indicated they may contribute to the force.

Austrailia
Austrailia is considering contributing a small group of troops.

Belgium
Defence Minister Andre Flahaut says there is a “very high likelihood” Belgium will contribute troops.

Brunei
Brunei is prepared to send around 200 peacekeepers.

Cyprus
Cyprus offers to act as the transit hub for an expanded U.N. force in Lebanon.

Finland
President Tarja Halonen has said Finland could send 200 peacekeepers to Lebanon.

France
President Jacques Chirac said France would provide 200 extra troops -- fewer than some U.N. officials had hoped for -- and said some 1,700 French troops positioned near Lebanon would be made available to the United Nations but would not be placed under U.N. control.
France already has some 200 troops in the existing, 2,000-strong U.N. Interim Force in Lebanon (UNIFIL) and leads the operation.

Germany
Not prepared to contribute ground troops but will consider offering navy support, Chancellor Angela Merkel said. Considering helping with humanitarian work and securing the Lebanese-Syrian border.

Greece
Greece is examining the possibility of contributing.

Indonesia
Indonesia is prepared to send 1,000 troops, including 150 engineers to help rebuild infrastructure.

Italy
Italy is ready to send between 2,000 and 3,000 troops. Defence Ministry Undersecretary Lorenzo Forcieri has said they would be from all the armed services, including special forces, and Italy could have vice-command of the force. Foreign Minister Massimo D’Alema has said the force will have “heavy weapons, armed vehicles, tanks, helicopters, it will have troops that can respond to any attack.”

Malaysia
Malaysia wants to send peacekeepers despite Israel saying it might oppose the inclusion of nations that do not have diplomatic ties with the Jewish state. The country has said it will send 1,000 peacekeepers.

Morocco
Morocco may contribute but wants clearer idea of the force’s mandate. Military source said last week Morocco could send between 1,500 and 2,000 troops.

New Zealand
New Zealand is willing to take part but any contribution would be small because of existing troop commitments in East Timor and the Solomon Islands.

Norway
Norway plans to send four motor torpedo boats and 100 soldiers to the peacekeeping mission.

Portugal
Portugal is evaluating how it could contribute.

Spain
Prime Minister Jose Luis Rodriguez Zapatero is seeking the support of political leaders to send troops. Newspapers report Spain plans to send around 700 troops.

Turkey
Turkish news reports say Ankara may contribute as many as 5,000 troops to the force, though Foreign Ministry officials stress no final decision has been made and that much hinges on the force’s rules of engagement.

United States
The United States has not indicated if they will contribute to the force.

Source: Reuters
Updated: 4:34 p.m. ET Aug. 17, 2006
schiet lekker op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40929763
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

schiet lekker op
Niet echt dus, als ik het zo zie
Allah Al Watan Al Malik
pi_40932483
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:49 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

De regering in Iran wordt toch echt door grote delen van de bevolking gesteund, met name onder de jongere Iraniërs. Daarbij is Iran een soort van democratie.
De macht in Iran ligt niet bij de president, maar bij islamitische geestelijken en hun niet-gekozen leider Ayatollah Ali Khamenei.
De raad van hoeders waar Khamenei deel van uit maakt, bepaald wie er mee mag doen aan deze nepverkiezingen.
Onder de jongeren heerst er juist grote onvrede over de dictatoriale koers van Iran, wat natuurlijk door de sensuur moeilijk naar buiten komt.
quote:
En Syrië, geef de bevolking de kans en ze maken een afgezant van Hamas/moslimbroeders president, precies zo als in Irak, en in de Palestijnse gebieden. Waarop de rest van de wereld natreurt over die gematigde Assad.
Laat me niet lachen!
President Bashar kreeg een spoedcursus aan de militaire academie in Damascus en mag zich nu president luitenant-generaal doctor Bashar noemen. President sinds hij bij de verkiezingen met 95% werd gekozen. Hij was de enige kandidaat.

Syrie heeft alleen al 17 verschillende geheime diensten die onafhankelijk van elkaar werken, dat zegt al genoeg omdat ze vooral tegen de eigen bevolking worden ingezet.
pi_40932566
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moet je de documentaire Checkpoint eens bekijken.
Is die docu ook ergens online te bekijken?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:59:37 #109
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40932674
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Israel showed its dick to the world. It was however a limp one"

De grootste blunder is dat ze zelf de mythe van het "onoverwinnelijke IDF" aan gort hebben geschoten. Hoewel een groot deel van de eer ook aan Hezbollah toekomt. Zonder een totale genocide op Libanon met WDM's kan Israel het niet winnen en dat hadden ze van tevoren kunnen weten.

Leuk geschreven column van een paar weken terug somt het wel aardig op vind ik
[..]

Trotse papa van Eden
pi_40932954
quote:

oops

http://www.exile.ru/transient/243/warnerd-merkava.jpg
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:14:51 #111
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40933183
quote:
Het lachen zal de Hamas en Hezbollah liefhebbers nog wel vergaan als de internationale vredesmacht weinig zoden aan de dijk zet, vermoed ik zo...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40933399
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:14 schreef klez het volgende:

[..]

Het lachen zal de Hamas en Hezbollah liefhebbers nog wel vergaan als de internationale vredesmacht weinig zoden aan de dijk zet, vermoed ik zo...
wat staat ons te wachten dan?

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40933401
quote:
[..]

ja, zo kun je het ook zien. Maar wel jammer dat die grote krijgers van de Hezbollah voornamelijk in tunnels en schuilkelders zitten. Wat dat betreft zijn het allemaal mietjes

Israel is trouwens niet het eerste leger dat zich stukbijt op een groepje vrijheidsstrijders in tunnels. Interessant is ook de vraag of Hezbollah Israel pijn zou kunnen doen als de IDF in tunnels ging zitten in Israel.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:23:33 #114
70154 klez
pi_40933495
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat valt er ons wachten dan?
Israel gaat het probleem "Hezbollah" (Iran-Syrie) hoe dan ook oplossen.
pi_40933537
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:21 schreef -scorpione- het volgende:

Interessant is ook de vraag of Hezbollah Israel pijn zou kunnen doen als de IDF in tunnels ging zitten in Israel.

ze hebben wel een potje lopen graven inderdaad
-Rabia Al-Basri
pi_40933596
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:23 schreef klez het volgende:

[..]

Israel gaat het probleem "Hezbollah" (Iran-Syrie) hoe dan ook oplossen.
dan moeten ze de volgende keer betere voorbereidingen treffen
-Rabia Al-Basri
pi_40933668
Ja, nu gaat het wel lukken. Israël doet het wel eventjes.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:28:47 #118
70154 klez
pi_40933671
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

dan moeten ze de volgende keer betere voorbereidingen treffen
Precies. Benieuwd of er nog koppen gaan rollen (figuurlijk) in Israel.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:33:49 #119
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40933834
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:28 schreef Monidique het volgende:
Als ze zouden willen zouden ze 't zo eventjes kunnen doen ja.

1. Verzamel alle WMD en fire at will
2. Dialoog

Hezbollah moet dat ook eens in leren zien.

Optie 2 is de enige weg.
pi_40934098
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:33 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Als ze zouden willen zouden ze 't zo eventjes kunnen doen ja.

1. Verzamel alle WMD en fire at will
2. Dialoog

Hezbollah moet dat ook eens in leren zien.

Optie 2 is de enige weg.
Werk jij voor de VN? Dialoog? Praten, praten, praten en alles is opgelost. Tuurlijk

Sommige discussies kom je gewoon niet uit en dan is het gewoon wachten tot één partij zijn zin doordrukt. Daarom kenden de christenen de kruistochten en kent de islam de jihad en heeft de VS een enorm defensie (rare term eigenlijk) budget. Als praten hielp dan investeerde ieder land wel in goede praters ipv soldaten
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:42:50 #121
70154 klez
pi_40934145
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:28 schreef Monidique het volgende:
Dat maak jij ervan. Israel had geen zin in een "full-scale" grondoorlog en dat heeft het nog steeds niet, lijkt het.
Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet zullen doen als de VN resolutie niet uitgevoerd wordt.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:43:15 #122
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40934156
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef -scorpione- het volgende:

Werk jij voor de VN? Dialoog? Praten, praten, praten en alles is opgelost. Tuurlijk

Sommige discussies kom je gewoon niet uit en dan is het gewoon wachten tot één partij zijn zin doordrukt. Daarom kenden de christenen de kruistochten en kent de islam de jihad en heeft de VS een enorm defensie (rare term eigenlijk) budget. Als praten hielp dan investeerde ieder land wel in goede praters ipv soldaten
Het zal wellicht nog even duren, maar het is de enige oplossing. De rest leidt alleen maar tot meer veenbranden, en conflict tot en met het einde der tijden.

Ik weet daarom wel voor welke optie ik kies. Het is verder afwachten totdat de partijen in het Midden-Oosten dit ook begrijpen.

De IRA kwam uiteindelijk via via ook gewoon aan tafel, het is een kwestie van tijd.
pi_40934265
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:43 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het zal wellicht nog even duren, maar het is de enige oplossing. De rest leidt alleen maar tot meer veenbranden, en conflict tot en met het einde der tijden.

Ik weet daarom wel voor welke optie ik kies. Het is verder afwachten totdat de partijen in het Midden-Oosten dit ook begrijpen.

De IRA kwam uiteindelijk via via ook gewoon aan tafel, het is een kwestie van tijd.
Het is niet een kwestie van een keuze. GVD je lijkt die halsema wel van de GL. Je kunt wel roepen we gaan praten en dat is de oplossing, maar dat is het dus niet. Dus kun je er ook niet voor kiezen.

Trouwens net gister The Wind that Shakes the Barley gezien. Het is nu gewoon wachten tot er weer een bom ontploft en het geweld weer losbarst.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:49:34 #124
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40934353
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:46 schreef -scorpione- het volgende:

Het is niet een kwestie van een keuze. GVD je lijkt die halsema wel van de GL. Je kunt wel roepen we gaan praten en dat is de oplossing, maar dat is het dus niet. Dus kun je er ook niet voor kiezen.

Trouwens net gister The Wind that Shakes the Barley gezien. Het is nu gewoon wachten tot er weer een bom ontploft en het geweld weer losbarst.
Sorry? Je zegt dat men er NIET voor kan kiezen om te gaan praten, om het geweld af te zweren, om de staat Israël te erkennen, om terug te trekken uit bezette gebieden, om politieke gevangenen vrij te laten?

Hoe kom je daar nou bij? Natuurlijk kun je daar wel voor kiezen.

Men moet het echter wel WILLEN.

En dat WILLEN komt vanzelf als ze zien dat er geen alternatief is.
pi_40934400
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:42 schreef klez het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Israel had geen zin in een "full-scale" grondoorlog en dat heeft het nog steeds niet, lijkt het.
Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet zullen doen als de VN resolutie niet uitgevoerd wordt.
En dan gaat het ze lukken? Het is gewoon zo eenvoudig? Het lukte twintig jaar geleden niet, maar nu zullen ze het eventjes doen? Het kan niet, ze kunnen het niet.
pi_40934451
Het conflict uitgelegd in een tekenfilm.
http://www.youtube.com/watch?v=jWmTlxJ-5Ag
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:54:49 #127
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40934472
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:51 schreef Monidique het volgende:

En dan gaat het ze lukken? Het is gewoon zo eenvoudig? Het lukte twintig jaar geleden niet, maar nu zullen ze het eventjes doen? Het kan niet, ze kunnen het niet.
Buiten dat, ook al lukt het ze wel, ze hebben dan slechts TIJDELIJK slechts EEN symptoom van het conflict de kop in gedrukt.

V E E N B R A N D zeg ik.

De keuze is eenvoudig, of ze blijven eeuwig strijden, of ze gaan aan tafel met elkaar.

Vervelend is het echter wel wanneer één partij graag wil babbelen en werken aan een oplossing terwijl de andere partij dat niet wil, en vervelend is het tevens wanneer beide partijen niet in staat zijn om te werken aan een oplossing omdat ze te emotioneel betrokken zijn, of trots, en dus eigenlijk allebei niet capabel zijn.

In dat geval dient het volk zijn stem te gebruiken, en ligt de verantwoordelijkheid dus ook daar.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:00:03 #128
70154 klez
pi_40934610
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen ze "het" wel. Het ligt er maar net aan hoe je "het" definieert.
Hezbollah weer 5 jaar terug in de tijd werpen? Dat hebben ze al gedaan, misschien. Hezbollah was niet op de wapenstilstand ingegaan als ze daar geen reden voor zagen.
Die buffer tot aan de Litani rivier instellen? Wis en zeker kunnen ze dat.
Of het afdoende is tegen een eventuele toekomstige nucleaire aanval? Dat lijkt me niet. Zie eerdere posts.
pi_40934698
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:00 schreef klez het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen ze "het" wel. Het ligt er maar net aan hoe je "het" definieert.
Het probleem Hezbollah, Syrië en Iran, zoals jij zei.
pi_40934776
quote:
Israëlische minister treedt af wegens tongzoen

ANP, AP

JERUZALEM - De Israëlische minister van Justitie Haim Ramon treedt af. De bewindsman maakte dat vrijdag zelf bekend. Reden voor het vertrek van de bewindsman is een aanklacht tegen hem wegens seksuele intimidatie, meldden Israëlische media. Het ontslag gaat volgens de krant Haaretz zondag in. De Israëlische openbaar aanklager maakte donderdag bekend dat hij Ramon op korte termijn in staat van beschuldiging zou stellen.

De 56-jarige Ramon zou op 12 juli, de dag dat Israël Libanon aanviel, een 18-jarige soldate hebben gezoend terwijl zij dat niet wilde. Dat zou zijn gebeurd tijdens een afscheidsfeestje op een overheidskantoor. De minister spreekt de aantijgingen tegen. Maar volgens de procureur-generaal, Meni Mazuz, heeft de soldate een consistente en geloofwaardige verklaring afgelegd, die door anderen wordt ondersteund.

Ramon had nog mogen proberen de procureur-generaal van zijn onschuld te overtuigen, alvorens hij voor de rechter zou moeten verschijnen, maar hij zei vrijdag dat hij geen gebruik zal maken van dit recht. Ramon is lid van Kadima en een belangrijke bondgenoot van premier Ehud Olmert.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:07:09 #131
70154 klez
pi_40934798
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het probleem Hezbollah, Syrië en Iran, zoals jij zei.
Nee. Dat zal niet zomaar gaan. Maar zoals eerder gezegd: ik twijfel geen moment aan de bereidheid van de Amerikanen en de Israelis om Iran en Syrië naar de middeleeuwen (voor zover ze daar nog niet inzitten) terug te bonjouren indien men signalen afgeeft die nucleaire agressie suggereren...

[ Bericht 1% gewijzigd door klez op 18-08-2006 13:12:54 ]
pi_40934804
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:49 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Sorry? Je zegt dat men er NIET voor kan kiezen om te gaan praten, om het geweld af te zweren, om de staat Israël te erkennen, om terug te trekken uit bezette gebieden, om politieke gevangenen vrij te laten?

Hoe kom je daar nou bij? Natuurlijk kun je daar wel voor kiezen.

Men moet het echter wel WILLEN.

En dat WILLEN komt vanzelf als ze zien dat er geen alternatief is.
"What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach... so you get what we had here last week, which is the way he wants it! Well, he get's it! I don't like it any more than you, men." (intro G 'n' R - Civil War).

Sommigen willen niet praten, klaar. Het is een illussie te denken dat er altijd een compromis geslagen kan worden, maar sommige karakters laten dit niet toe. Hell, in sommige culturen is het een teken van zwakte. Dus heb je een winnaar nodig, en als dat niet met praten kan, dan maar andere middelen.

En praten is ook gewelddadig, alleen dan niet physiek maar psychologisch. Vele conflicten zijn zo 'opgelost' waar later bleek dat ze juist níét opgelost waren. Jij refereerde aan het Ierse conflict, maar er zijn er zat meer. Ik kan zelfs geen conflicten bedenken waar praten de boel heeft opgelost.
pi_40934916
quote:
Israel alarm at UN force members
Israel says it would be "difficult if not inconceivable" to accept nations which do not recognise its right to exist as part of a UN force in Lebanon.

Israeli UN envoy Dan Gillerman was speaking after Indonesia and Malaysia, which do not recognise Israel, pledged troops for the UN deployment.

Malaysia said Israel should have no say in the make-up of the force.

The UN has expressed cautious optimism that it can deploy an initial 3,500-strong force within two weeks.

UN deputy chief Mark Malloch Brown warned earlier that delay could threaten the ceasefire.

To expect countries who don't even recognise Israel to guard Israel's safety I think would be a bit naive
Dan Gillerman
Israeli UN envoy

But building the force has proved problematical. Mr Malloch Brown said a lot of work was needed in the coming days to meet the two-week deadline.

There is concern that the offers do not necessarily provide the right mix of troops and capabilities needed for the deployment, the BBC's Bridget Kendall in New York says.

France, which had agreed to lead the force, said it would send only 200 extra troops immediately, far fewer than expected.

Bangladesh and Nepal have also pledged troops, while Germany has offered a maritime task force.

UN TROOP PLEDGES
France - leadership and 200 troops
Bangladesh - two battalions (up to 2,000 troops)
Malaysia - one battalion (up to 1,000 troops)
Indonesia - one battalion, an engineering company
Nepal - one battalion
Denmark - at least two ships
Germany - maritime and border patrols
Sources: UN diplomats

The UK and the US say they will provide logistical support, while Italy and Belgium have also indicated a willingness to contribute.

The UN had been planning for a stronger European contingent, and is disappointed by France's offer.

"We had hoped - we make no secret of it - that there would be a stronger French contribution," Mr Malloch Brown said.

The French government has expressed concern that the mission and mandate of the force are not yet sufficiently clear and has been seeking clarification.

Disappointment

As the UN's efforts to build the force continued, Mr Gillerman made clear Israel's unhappiness with some of the contributors.

"It would be very difficult if not inconceivable for Israel to accept troops from countries who do not recognise Israel, who have no diplomatic relations with Israel," he told the BBC.

He said they would be "very happy" to accept troops from Muslim countries they have friendly relations with.

"But to expect countries who don't even recognise Israel to guard Israel's safety I think would be a bit naive," he said.

His comments were dismissed by Malaysia, which, along with Indonesia, has a Muslim majority population.

"We're going to be on Lebanese territory ... We're not going to be on Israeli territory," Foreign Minister Syed Hamid Albar said.

'Positive sign'

Under the terms of the UN ceasefire resolution which ended the month-long conflict between Israel and Hezbollah, the expanded UN force should work alongside the Lebanese army in the south to keep the peace.

Each force should eventually number 15,000.

The Lebanese army is continuing its move south after crossing the Litani river on Thursday into areas previously controlled by Hezbollah.

It was the army's first move back into some parts of the south since the 1960s.

As the troops arrived in the devastated town of Khiam, near the Israeli border, one resident hailed it as a "positive sign".

"We hope that the two parties, Hezbollah and the Lebanese army, have an agreement on this [deployment]," Ahmed Zoghbi said.

Israel says it has now withdrawn from two-thirds of its positions in southern Lebanon, including the port city of Tyre and villages of Qana, Hadatha and Beit Yahoun.

The Lebanese government has been accused of being slow to seize the initiative over reconstruction efforts in the south, accusations it rejects.

Senior Lebanese reconstruction official, Al-Fadel Chalak, said Hezbollah had filled the gap, with potential political repercussions.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/5262490.stm

Published: 2006/08/18 10:39:38 GMT

© BBC MMVI
-Rabia Al-Basri
pi_40934999
Daar heeft Israel flink gelijk in.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:15:01 #135
70154 klez
pi_40935007
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Vooral die Fransen hè. Tsjonge jonge. Grote bek en vervolgens...
pi_40935115
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:15 schreef klez het volgende:

[..]

Vooral die Fransen hè. Tsjonge jonge. Grote bek en vervolgens...
ja heel gek inderdaad, je had vanochtend de libanese minister van buitenlandse zaken, die zei dat de fransen gisteren nog hadden gezegd dat ze bereid waren iets van 2700 te leveren en nu opeens 200
-Rabia Al-Basri
pi_40935146
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:14 schreef -scorpione- het volgende:
israel heeft niets te willen wat er in libanon gebeurt, als er maar geen katoesjas vallen
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:22:18 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40935200
ik snap niet zo goed dat Frankrijk en de VS die resolutie zo hebben lopen pushen als ze toch niet mee willen doen ... van Frankrijk vind ik het helemaal vreemd die zitten nu te klagen dat hun eigen resolutie vaag is over het mandaad!

zul je zien dat er strax nog echt Nederlanders heen moeten ook, gewoon de mijnenvegers aan de ketting leggen dan hebben we minstens een compagnie beschikbar

Apache's zullen er dan ook wel aangeplakt worden want die hebben maar 1 missie momenteel en strax komen die gasten tot rust!
pi_40935222
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:14 schreef -scorpione- het volgende:
Indonesie en Maleisie hebben daar gelijk in, het is Libanees grondgebied, daar heeft Israel geen drol over te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40935236
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

israel heeft niets te willen wat er in libanon gebeurt, als er maar geen katoesjas vallen
Maar een veiligheidsmacht die jou als land niet eens erkent maar jou wel moet beschermen? Geeft toch geen veilig gevoel of wel?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:23:48 #141
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40935244
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:07 schreef -scorpione- het volgende:

En praten is ook gewelddadig, alleen dan niet physiek maar psychologisch. Vele conflicten zijn zo 'opgelost' waar later bleek dat ze juist níét opgelost waren. Jij refereerde aan het Ierse conflict, maar er zijn er zat meer. Ik kan zelfs geen conflicten bedenken waar praten de boel heeft opgelost.
Nee? Okay.

Ik dacht, we zijn inmiddels weer wat jaartjes ouder en wijzer geworden.

Nou, dan maar totale vernietiging.
pi_40935263
Israel heeft daar wel een punt enerzijds anderzijds moet je het als een VN macht zien die een VN taak uitvoert en niet politiek gekleurd is.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:25:30 #143
70154 klez
pi_40935284
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:22 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet zo goed dat Frankrijk en de VS die resolutie zo hebben lopen pushen als ze toch niet mee willen doen ... van Frankrijk vind ik het helemaal vreemd die zitten nu te klagen dat hun eigen resolutie vaag is over het mandaad!

zul je zien dat er strax nog echt Nederlanders heen moeten ook, gewoon de mijnenvegers aan de ketting leggen dan hebben we minstens een compagnie beschikbar

Apache's zullen er dan ook wel aangeplakt worden want die hebben maar 1 missie momenteel en strax komen die gasten tot rust!
Eerlijk is eerlijk, de VS heeft vanaf het begin aangegeven dat het niet verstandig zou zijn wanneer zij ertussen zouden gaan zitten. Ik denk dat iedereen het daar ook wel over eens is.
pi_40935285
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Maar een veiligheidsmacht die jou als land niet eens erkent maar jou wel moet beschermen? Geeft toch geen veilig gevoel of wel?
De VN is een neutrale macht, het doet er als participerend land helemaal niet toe of je het wel of niet erkend, je hebt er een taak uit te voeren. Net zoals je troepen in de Westelijke Sahara hebt zitten, die de WS niet als land erkennen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40935302
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Nee? Okay.

Ik dacht, we zijn inmiddels weer wat jaartjes ouder en wijzer geworden.

Nou, dan maar totale vernietiging.
Ja, en waar denk je dat de mensheid hard op weg naar is? Als de andere diersoorten het niet kunnen dan doen we het zelf wel.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:26:39 #146
70154 klez
pi_40935308
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De VN is een neutrale macht, het doet er als participerend land helemaal niet toe of je het wel of niet erkend, je hebt er een taak uit te voeren. Net zoals je troepen in de Westelijke Sahara hebt zitten, die de WS niet als land erkennen.
Het is niet handig, wel?
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:27:01 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40935320
quote:

[..]

ze moeten Israel niet beschermen, ze moeten hezbollah ontwapenen en de grenzen opbouwen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:27:36 #148
70154 klez
pi_40935339
Ik zou denken aan Zuid-Amerikaanse landen, Japan, Oost-Europa.
pi_40935351
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

blablabla. Ik zou als Israel zijnde geen enkel vertrouwen hebben in de wassen neus van neutraliteit van de VN. Ik zie die Indo's gewoon een oogje dichtknijpen als Hezbollah strijders zich weer in de regio vestigen. Ze hebben daar namelijk gewoon belang bij, of ze die lichtblauwe pet nu op hebben of niet.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:28:28 #150
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40935362
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:26 schreef -scorpione- het volgende:

Ja, en waar denk je dat de mensheid hard op weg naar is? Als de andere diersoorten het niet kunnen dan doen we het zelf wel.
Neh, ik geloof niet in doomsday. We zullen het leren, je leert natuurlijk het beste hoe het wel moet door eerst te leren hoe het niet moet.
pi_40935366
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze moeten Israel niet beschermen, ze moeten hezbollah ontwapenen en de grenzen opbouwen
ergo, de boel veilig maken dus
pi_40935367
quote:

[..]

nee tuurlijk niet

-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:29:26 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40935385
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef klez het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, de VS heeft vanaf het begin aangegeven dat het niet verstandig zou zijn wanneer zij ertussen zouden gaan zitten. Ik denk dat iedereen het daar ook wel over eens is.
dan moeten ze zich er ook niet mee bemoeien

ik krijg hier een heel erg UNPROFOR gevoel van, de grote heren beslissen de spelregels en laten anderen vervolgens het spelletje spelen ... dat die regels niet werkten maakt niet uit want de grote heren doen toch niet mee.
pi_40935399
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:28 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Neh, ik geloof niet in doomsday. We zullen het leren, je leert natuurlijk het beste hoe het wel moet door eerst te leren hoe het niet moet.
och, er zullen echt wel en paar zo gelukkig zijn om de boel te overleven en die beginnen dan weer opnieuw. Schrijven ze nieuw boek
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:30:12 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40935411
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:28 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

ergo, de boel veilig maken dus
ja ... heeft Israel verder nix mee te maken behalve dat die zich terug moeten trekken
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:31:24 #156
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40935440
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef -scorpione- het volgende:

och, er zullen echt wel en paar zo gelukkig zijn om de boel te overleven en die beginnen dan weer opnieuw. Schrijven ze nieuw boek
Een paar?

Ik geloof niet dat nucleaire wapens ooit nog ingezet zullen worden, dus maak van een paar maar een boel.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:34:12 #157
70154 klez
pi_40935500
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan moeten ze zich er ook niet mee bemoeien
Tja. Ik denk niet dat ze dat doen omdat ze het leuk vinden. De Amerikaanse "thinktanks" zien Israel al een tijdje als een blok aan het been voor de Amerikaanse belangen in het Midden-Oosten.
Tot woede van veel andere Amerikanen overigens.
Vergeet niet dat wereldwijd in de eerste dagen van deze crisis iedereen meteen weer naar de VS keek. "Doe eens iets".
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:43:33 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40935717
mjah doe dan ook wat, desnoods betaal je de contingenten uit eigen zak als je zelf geen troepen wilt sturen, dan staat Nederland iig vooraan met een mannetje of 10.000
maar logistieke ondersteuning vind ik veel te vaag/slap

net als Frankrijk dat meteen wilde laten zien hoe belangrijk ze wel niet zijn, dat nu achteraf bijna evenveel man als Brunei maar ze willen de macht wel leiden!

korte termijn denken van beide grootmachten, die denken de oorlog is gestopt en thuis zijn ze ook weer stil dus hoef ik er nix meer aan te doen, tegen de tijd dat het weer oplaait ben ik toch niet meer de baas van het land
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:05:17 #159
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40937997
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:34 schreef klez het volgende:
Vergeet niet dat wereldwijd in de eerste dagen van deze crisis iedereen meteen weer naar de VS keek. "Doe eens iets".
Zal dat niet meer te maken hebben met het feit dat de VS en Israël altijd hand-in-hand worden gezien en de VS ook het voortouw heeft genomen in de meest recente vredesplannetjes ? En verder profileren ze zich altijd als het land wat wél optreedt. Let wel : dit is geen veroordeling, slechts een nuance, ik ben het er mee eens dat de VS zich zoveel mogelijk afzijdig moet houden in deze kwestie('s).

De rol van Frankrijk vind ik ook erg dubieus, ze keuren op dit moment af wat ze net zelf hebben ingediend bij de VN. Ik snap hun aarzeling over het mandaat en de onzekerheid hoe je een en ander aan de achterban moet verkopen. Hoe langer ik lees over die resolutie hoe meer ik het idee heb dat het wel erg slap in elkaar steekt. Ik snap dan ook niet dat zelfs Israël ermee in heeft gestemd.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:16:41 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40938339
overigens heeft Frankrijk wel 1700 militairen (2 rima?) onder eigen vlag in Libanon nu (zijn met de Mistral gekomen ), wat daar nu na de evacuaties mee moet gebeuren is me niet duidelijk, ik dacht dat die naar UNIFIL zouden gaan.
pi_40942359
quote:
Hizbullah hands out cash to Lebanese war victims

Hizbullah handed out bundles of cash on Friday to people whose homes were wrecked by Israeli bombing, consolidating the Iranian-backed group's support among Lebanon's Shiites and embarrassing the Beirut government.

"This is a very, very reasonable amount. It is not small," said Ayman Jaber, 27, holding a wad he had just picked up from Hizbullah of USD 12,000 in banknotes wrapped in tissue.

Israeli and US officials have voiced concern that Hizbullah will entrench its popularity by moving fast—with Iranian money—to help people whose homes were destroyed or damaged in the 34-day conflict with Israel.

Hizbullah has not said where the funds are coming from to compensate people for an estimated 15,000 destroyed homes. The scheme appears likely to cost at least USD 150 million. The Lebanese government has yet to launch anything similar.

Its reconstruction chief said Israeli bombardment had inflicted a "disastrous" USD 3.6 billion worth of physical damage on Lebanon from which it could take years to recover.

Al-Fadl Shalaq, head of the Council for Development and Reconstruction, said the devastation from the five-week conflict exceeded that caused by Lebanon's 1975-1990 civil war.

"I have witnessed all the wars in Lebanon but I have never seen a war this fierce and I do not see a response to clearing the rubble of war to match it," he told Reuters in an interview.
Bron: ynetnews
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40942693
Niks aan de hand dus. Hezbollah lapt blijkbaar alles, probleem opgelost.
pi_40951920
quote:
Israël voert luchtaanval uit in Oost-Libanon

AFP, ANP

BEIROET - Israëlische gevechtsvliegtuigen en helikopters hebben vrijdagavond een luchtaanval uitgevoerd in het oosten van Libanon. Volgens de Libanese politie had de aanval plaats in een nagenoeg onbewoond deel van de Bekaa-vallei. Er zouden vier Israëlische raketten zijn afgevuurd en daarop zou vanaf de grond op de toestellen zijn geschoten.

Sinds maandag geldt er een staakt-het-vuren tussen Israël en Hezbollah, dat in de vallei een machtsbasis heeft. Israël heeft gezegd geen offensieve acties meer te zullen uitvoeren, maar wel in actie te komen in geval van zelfverdediging. De Israëlische strijdkrachten hebben de aanval niet bevestigd.
nu al?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:01:38 #164
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40952199
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

nu al?
Wordt al tegengesproken
quote:
  • 22:33 IDF Spokesman denies report on IAF strike in Baalbek, Lebanon (Haaretz)
  • 22:18 IAF drones, warplanes crisscrossing the skies over Lebanon`s Bekaa Valley (AP)
  • Voor we hierover gaan bakkelijen, ff afwachtten, t kan ook MissHoney op vakantie daar zijn!
    Trotse papa van Eden
    pi_40952467
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 23:01 schreef B4CO het volgende:

t kan ook MissHoney op vakantie daar zijn!

19:39 Nasrallah voted most popular figure in Middle East in Egyptian poll (Reuters)
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:09:49 #166
    70154 klez
    pi_40952602
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 23:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

19:39 Nasrallah voted most popular figure in Middle East in Egyptian poll (Reuters)
    Ach ja, Jan Marijnissen is ook altijd hééél populair in polls...
    pi_40953125
    quote:

[..]

en dat voor een sjiiet, maarja wie staat er op nr 2 mubarak gaddaffi?
    -Rabia Al-Basri
    pi_40961408
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 23:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

en dat voor een sjiiet, maarja wie staat er op nr 2 mubarak gaddaffi?
    Bin Laden natuurlijk.
    pi_40961645
    quote:

[..]

Met die Nasrallah krijg je nooit vrede!

een paar recente uitspraken van Hassan Nasrallah:
    quote:
    " Als we in de hele wereld op zoek gaan naar een persoon die laffer, weerzinwekkender, zwakker en weker in geest, psyche, ideologie en religie is, vinden we niemand anders dan de jood"
    quote:
    " Als zij [de joden] allemaal in Israël bij elkaar komen, dan bespaart dat ons de moeite om in de rest van de wereld achter ze aan te gaan "
    quote:
    " Martelaarsoperaties - zelfmoordaanslagen - zouden buiten Palestina moeten worden geëxporteerd. Ik moedig Palestijnen aan hun zelfmoordaanslagen wereldwijd uit te voeren "
    quote:
    " Zoals Adolf Hitler de joden heeft bevochten, zo zijn wij een grote islamitische natie van de jihad, en ook wij zullen de joden bevechten en verbranden "
    Kortom wat moet je met zo'n mafkees
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:07:30 #170
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40961807
    quote:
    Israël voert actie in Libanon uit
    ` Israël bevestigt dat het een aanval
    in Libanon heeft uitgevoerd.Libanese
    bronnen melden dat vliegtuigen en
    helikopters gisteravond en vannacht
    doelen bij Baalbek in de Bekaa-vallei
    hebben aangevallen en commando's hebben
    gedropt.Drie Hezbollah-strijders zouden
    zijn gedood.

Volgens Hezbollah zijn de Israëliërs
    verjaagd en hebben Hezbollah-strijders
    een aantal Israëliërs gedood.

Het is de eerste grote Israëlische
    actie in Libanon zijn sinds maandag het
    bestand inging.Israël heeft gezegd dat
    het in Libanon alleen nog in actie komt
    uit zelfverdediging.
    Trotse papa van Eden
    pi_40962241
    is dat geen schending van het staakt het vuren?
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:07:52 #172
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40962730
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 09:50 schreef more het volgende:

Onschadelijk maken.

Wat maakt die knakker zoveel lastiger te pakken dan al die kopstukken van Hamas eigenlijk?
      Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:14:11 #173
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40962841
    hij woont niet in bezet gebied
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:25:31 #174
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40963074
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 11:14 schreef sp3c het volgende:
    hij woont niet in bezet gebied
    Ja, okay, maar heeft de Mossad daar ooit eerder wakker van gelegen?
    pi_40963532
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 10:38 schreef Chadi het volgende:
    is dat geen schending van het staakt het vuren?
    Natuurlijk niet, Israël verdedigt zich alleen maar.
    pi_40963784
    Ze schijnen ook in het oosten van Libanon hebben begeven en doelen hebben willen aanvallen.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/752185.html
    pi_40963929
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 11:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

pi_40963966
    Gisteren hoorde ik via het late NOS Journaal, dat de V.N. het contigent Indonesiërs voor de internationale troepenmacht in Libanon heeft bedankt op verzoek van Israël. Weet iemand daar iets meer over, want ik kan er nu niets van terugvinden?

Het enige wat ik wel vond was dit, maar dat zijn andere troepen.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_40963999
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef damian5700 het volgende:
    Gisteren hoorde ik via het late NOS Journaal, dat de V.N. het contigent Indonesiërs voor de internationale troepenmacht in Libanon heeft bedankt op verzoek van Israël. Weet iemand daar iets meer over, want ik kan er nu niets van terugvinden?

ja hoorde ik ook, maleisie hadden ze het ook over trouwens
    -Rabia Al-Basri
      Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:06:16 #180
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40964025
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 11:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ja, okay, maar heeft de Mossad daar ooit eerder wakker van gelegen?
    nee maar dan is het wat moeilijker zoeken naar de goede kerel
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:06:29 #181
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40964033
    quote:

In principe is dat ook zo, toch?

Zorgen dat Hezbollah zichzelf niet kan herbewapenen, kan dat niet worden gezien als verdediging?
    pi_40964069
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja hoorde ik ook, maleisie hadden ze het ook over trouwens
    Inderdaad, Maleisië ook
    pi_40964109
    quote:

[..]

Was dat niet iets met die resolutie die aan Israël oplegde de offensieve acties te staken?
    Dan lijkt me, dat zo'n tekst ruim interpretabel is.
    pi_40964570
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zorgen dat Hezbollah zichzelf niet kan herbewapenen, kan dat niet worden gezien als verdediging?
    Nee, verdedigen doe je nog altijd als je aangevallen wordt imo.
    pi_40964750
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef damian5700 het volgende:

Israel heeft geen behoefte aan VN troepen aan de noordgrens uit landen die Israel niet erkennen.
    pi_40965240
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Israel heeft geen behoefte aan VN troepen aan de noordgrens uit landen die Israel niet erkennen.
    Lijkt me ook logisch!
      Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:00:27 #187
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40965413
    deja vu!
    pi_40965503
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 12:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

In principe is dat ook zo, toch?

Natuurlijk wel! Tegen terroristen mag je bijna elk middel gebruiken.
    pi_40965618
    Ondertussen wordt de aandacht verschoven naar Syrie en Iran ... mss een gelegenheid voor bondgenoot US om ff bij te springen ?
    I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:08:45 #190
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_40965622
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 09:50 schreef more het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

De trots van het Midden Oosten en onze islamitische medemens. En dan vinden mensen het gek dat er steeds meer haat tegenover moslimlanden is.
    pi_40965680
    Op CNN wordt gemeld, dat Israël doorgaat met acties totdat het militaire embargo tegen Hezbollah wordt bekrachtigd.
    Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Dit bestand is natuurlijk een goede gelegenheid voor hergroepering en -bewapening door Hezbollah. Ik denk dat het in niemands belang is dat dit gebeurt.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:12:33 #192
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40965709
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef more het volgende:

Natuurlijk wel! Tegen terroristen mag je bijna elk middel gebruiken.
    Hou toch eens op met die uitgemolken term terroristen man, dat slaat werkelijk nergens meer op, en tevens maakt het je blind, pas nou maar op!
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:26:57 #193
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_40966096
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 13:11 schreef damian5700 het volgende:
    Op CNN wordt gemeld, dat Israël doorgaat met acties totdat het militaire embargo tegen Hezbollah wordt bekrachtigd.
    Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Dit bestand is natuurlijk een goede gelegenheid voor hergroepering en -bewapening door Hezbollah. Ik denk dat het in niemands belang is dat dit gebeurt.
    Libanon laat al jaren toe hoe Hezbollah door Iran en Syrie bewapend wordt, als Israel niets doet dan is Hezbollah over 5 jaar weer sterk genoeg bewapend om Israel weer aan te vallen. En dan begint die lijer van van een president van Libanon ook nog te zeuren dat Israel het bestand schendt, die gast en zijn regering zijn de reden dat Hezbollah uberhaupt nog bestaat en zijn dus verantwoordelijk voor alle doden en schade die het gevolg zijn van de acties van Hezbollah.
    pi_40966260
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 13:26 schreef franske19 het volgende:

[..]

Libanon laat al jaren toe hoe Hezbollah door Iran en Syrie bewapend wordt, als Israel niets doet dan is Hezbollah over 5 jaar weer sterk genoeg bewapend om Israel weer aan te vallen. En dan begint die lijer van van een president van Libanon ook nog te zeuren dat Israel het bestand schendt, die gast en zijn regering zijn de reden dat Hezbollah uberhaupt nog bestaat en zijn dus verantwoordelijk voor alle doden en schade die het gevolg zijn van de acties van Hezbollah.
    Eensch
      Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:52:19 #195
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40966723
    ook eensch

toch heeft Israel ook schuld aan de kwestie, ze houden immers nog steeds Libanezen vast ...

als Hezbollah nix doet en gaat zitten hopen dat die gasten vrij komen dan komen ze dus gewoon niet vrij.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:05:08 #196
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40967023
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 13:52 schreef sp3c het volgende:
    ook eensch

toch heeft Israel ook schuld aan de kwestie, ze houden immers nog steeds Libanezen vast ...

als Hezbollah nix doet en gaat zitten hopen dat die gasten vrij komen dan komen ze dus gewoon niet vrij.
    Suf is dat he.

Ik kan je zoon ontvoeren, en hem vasthouden, en hem niet vrijlaten, en als jij dan gewelddadig gaat doen, dan kan ik zeggen dat geweld niets oplost, en dat je een terrorist bent, en dat ik niet onderhandel met terroristen, en ondertussen zit je zoon nog steeds vast en gebeurt er verder niets.

Daarom is het gebruiken van de term terrorisme en daar stellig over blijven doen gewoon funest voor de discussie, en voor de oplossing.
    pi_40967474
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 14:05 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Suf is dat he.

Ik kan je zoon ontvoeren, en hem vasthouden, en hem niet vrijlaten, en als jij dan gewelddadig gaat doen, dan kan ik zeggen dat geweld niets oplost, en dat je een terrorist bent, en dat ik niet onderhandel met terroristen, en ondertussen zit je zoon nog steeds vast en gebeurt er verder niets.

Daarom is het gebruiken van de term terrorisme en daar stellig over blijven doen gewoon funest voor de discussie, en voor de oplossing.
    Dat heb ik al menigmaal eerder gezegd. Punt is ook dat je niet kunt doen alsof Hezbollah een vredige partij is die tot doel heeft Libanon te beveiligen tegen Israeli's en je kunt ook niet doen alsof Hezbollah een normaal leger is dat niets van doen heeft met Syrie en Iran, want dat is allemaal niet zo. Dat helpt dus ook niet voor een oplossing.
      zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:37:38 #198
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40967931
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 14:21 schreef -scorpione- het volgende:

Dat heb ik al menigmaal eerder gezegd. Punt is ook dat je niet kunt doen alsof Hezbollah een vredige partij is die tot doel heeft Libanon te beveiligen tegen Israeli's en je kunt ook niet doen alsof Hezbollah een normaal leger is dat niets van doen heeft met Syrie en Iran, want dat is allemaal niet zo. Dat helpt dus ook niet voor een oplossing.
    Klopt, klopt, klopt...

Zucht...

Als men niet WIL, tsja...

Het enige dat dit gedoe kan oplossen is vergeving en acceptatie, in de context van de staat Israël is er in 1948 tegen de wil van de Arabische landen neergezet, maar kom, we vergeven het ze en acccepteren de huidige situatie omdat we nou eenmaal vrede willen, dus, we zweren het geweld af en erkennen de staat Israël, en we gaan verder vanaf daar.

Als ze vol blijven houden dat de staat Israël illegaal is dan kan Israël zeggen "okay, we doeken de boel op".

Wie vergeeft wie, wie accepteert wat? En wat is rechtvaardig?
      Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:39:35 #199
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40967980
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 14:21 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

het is een militie, dat dekt de hele lading
    pi_40968352
    quote:
    Op zaterdag 19 augustus 2006 14:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is een militie, dat dekt de hele lading
    Hoe je het ook noemt, je kunt het eens met ze zijn of niet, maar iedereen heeft de keuze een leger op te starten. Als men bij Hezbollah denkt dat ze bestaansrecht hebben, wie zijn anderen dan om daar wat van te zeggen? Ja ok, je mag er wat van zeggen, maar je kunt niet bepalen of ze er mogen zijn of niet.

En de Arabische wereld is Israel natuurlijk niet zomaar opgedrongen. Alsof er voor de oprichting van Israel vorige eeuw geen geschiedenis is geweest.

Denken dat de status quo hoort zoals die is is de grootste valkuil waar mensen indonderen tijdens discussies. Hell, we kunnen zelfs van de VS roepen dat ze het land terug moeten geven aan de Indianen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')