ergo, de boel veilig maken dusquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze moeten Israel niet beschermen, ze moeten hezbollah ontwapenen en de grenzen opbouwen
nee tuurlijk nietquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Maar een veiligheidsmacht die jou als land niet eens erkent maar jou wel moet beschermen? Geeft toch geen veilig gevoel of wel?![]()
dan moeten ze zich er ook niet mee bemoeienquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef klez het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de VS heeft vanaf het begin aangegeven dat het niet verstandig zou zijn wanneer zij ertussen zouden gaan zitten. Ik denk dat iedereen het daar ook wel over eens is.
och, er zullen echt wel en paar zo gelukkig zijn om de boel te overleven en die beginnen dan weer opnieuw. Schrijven ze nieuw boekquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Neh, ik geloof niet in doomsday. We zullen het leren, je leert natuurlijk het beste hoe het wel moet door eerst te leren hoe het niet moet.
ja ... heeft Israel verder nix mee te maken behalve dat die zich terug moeten trekkenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ergo, de boel veilig maken dus![]()
Een paar?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef -scorpione- het volgende:
och, er zullen echt wel en paar zo gelukkig zijn om de boel te overleven en die beginnen dan weer opnieuw. Schrijven ze nieuw boek![]()
Tja. Ik denk niet dat ze dat doen omdat ze het leuk vinden. De Amerikaanse "thinktanks" zien Israel al een tijdje als een blok aan het been voor de Amerikaanse belangen in het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan moeten ze zich er ook niet mee bemoeien
Zal dat niet meer te maken hebben met het feit dat de VS en Israël altijd hand-in-hand worden gezien en de VS ook het voortouw heeft genomen in de meest recente vredesplannetjes ? En verder profileren ze zich altijd als het land wat wél optreedt. Let wel : dit is geen veroordeling, slechts een nuance, ik ben het er mee eens dat de VS zich zoveel mogelijk afzijdig moet houden in deze kwestie('s).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:34 schreef klez het volgende:
Vergeet niet dat wereldwijd in de eerste dagen van deze crisis iedereen meteen weer naar de VS keek. "Doe eens iets".
quote:Hizbullah hands out cash to Lebanese war victims
Hizbullah handed out bundles of cash on Friday to people whose homes were wrecked by Israeli bombing, consolidating the Iranian-backed group's support among Lebanon's Shiites and embarrassing the Beirut government.
"This is a very, very reasonable amount. It is not small," said Ayman Jaber, 27, holding a wad he had just picked up from Hizbullah of USD 12,000 in banknotes wrapped in tissue.
Israeli and US officials have voiced concern that Hizbullah will entrench its popularity by moving fast—with Iranian money—to help people whose homes were destroyed or damaged in the 34-day conflict with Israel.
Hizbullah has not said where the funds are coming from to compensate people for an estimated 15,000 destroyed homes. The scheme appears likely to cost at least USD 150 million. The Lebanese government has yet to launch anything similar.
Its reconstruction chief said Israeli bombardment had inflicted a "disastrous" USD 3.6 billion worth of physical damage on Lebanon from which it could take years to recover.
Al-Fadl Shalaq, head of the Council for Development and Reconstruction, said the devastation from the five-week conflict exceeded that caused by Lebanon's 1975-1990 civil war.
"I have witnessed all the wars in Lebanon but I have never seen a war this fierce and I do not see a response to clearing the rubble of war to match it," he told Reuters in an interview.
Bron: ynetnews
nu al?quote:Israël voert luchtaanval uit in Oost-Libanon
AFP, ANP
BEIROET - Israëlische gevechtsvliegtuigen en helikopters hebben vrijdagavond een luchtaanval uitgevoerd in het oosten van Libanon. Volgens de Libanese politie had de aanval plaats in een nagenoeg onbewoond deel van de Bekaa-vallei. Er zouden vier Israëlische raketten zijn afgevuurd en daarop zou vanaf de grond op de toestellen zijn geschoten.
Sinds maandag geldt er een staakt-het-vuren tussen Israël en Hezbollah, dat in de vallei een machtsbasis heeft. Israël heeft gezegd geen offensieve acties meer te zullen uitvoeren, maar wel in actie te komen in geval van zelfverdediging. De Israëlische strijdkrachten hebben de aanval niet bevestigd.
Wordt al tegengesprokenquote:
Voor we hierover gaan bakkelijen, ff afwachtten, t kan ook MissHoney op vakantie daar zijn!quote:22:33 IDF Spokesman denies report on IAF strike in Baalbek, Lebanon (Haaretz) 22:18 IAF drones, warplanes crisscrossing the skies over Lebanon`s Bekaa Valley (AP)
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:01 schreef B4CO het volgende:
t kan ook MissHoney op vakantie daar zijn!
Ach ja, Jan Marijnissen is ook altijd hééél populair in polls...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
19:39 Nasrallah voted most popular figure in Middle East in Egyptian poll (Reuters)
en dat voor een sjiiet, maarja wie staat er op nr 2 mubarak gaddaffi?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
19:39 Nasrallah voted most popular figure in Middle East in Egyptian poll (Reuters)
Bin Laden natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dat voor een sjiiet, maarja wie staat er op nr 2 mubarak gaddaffi?![]()
Met die Nasrallah krijg je nooit vrede!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
quote:" Als we in de hele wereld op zoek gaan naar een persoon die laffer, weerzinwekkender, zwakker en weker in geest, psyche, ideologie en religie is, vinden we niemand anders dan de jood"
quote:" Als zij [de joden] allemaal in Israël bij elkaar komen, dan bespaart dat ons de moeite om in de rest van de wereld achter ze aan te gaan "
quote:" Martelaarsoperaties - zelfmoordaanslagen - zouden buiten Palestina moeten worden geëxporteerd. Ik moedig Palestijnen aan hun zelfmoordaanslagen wereldwijd uit te voeren "
Kortom wat moet je met zo'n mafkeesquote:" Zoals Adolf Hitler de joden heeft bevochten, zo zijn wij een grote islamitische natie van de jihad, en ook wij zullen de joden bevechten en verbranden "
quote:Israël voert actie in Libanon uit
` Israël bevestigt dat het een aanval
in Libanon heeft uitgevoerd.Libanese
bronnen melden dat vliegtuigen en
helikopters gisteravond en vannacht
doelen bij Baalbek in de Bekaa-vallei
hebben aangevallen en commando's hebben
gedropt.Drie Hezbollah-strijders zouden
zijn gedood.
Volgens Hezbollah zijn de Israëliërs
verjaagd en hebben Hezbollah-strijders
een aantal Israëliërs gedood.
Het is de eerste grote Israëlische
actie in Libanon zijn sinds maandag het
bestand inging.Israël heeft gezegd dat
het in Libanon alleen nog in actie komt
uit zelfverdediging.
Onschadelijk maken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:50 schreef more het volgende:
Met die Nasrallah krijg je nooit vrede!
een paar recente uitspraken van Hassan Nasrallah:
Kortom wat moet je met zo'n mafkees![]()
![]()
Ja, okay, maar heeft de Mossad daar ooit eerder wakker van gelegen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:14 schreef sp3c het volgende:
hij woont niet in bezet gebied
Natuurlijk niet, Israël verdedigt zich alleen maar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:38 schreef Chadi het volgende:
is dat geen schending van het staakt het vuren?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, Israël verdedigt zich alleen maar.
ja hoorde ik ook, maleisie hadden ze het ook over trouwensquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef damian5700 het volgende:
Gisteren hoorde ik via het late NOS Journaal, dat de V.N. het contigent Indonesiërs voor de internationale troepenmacht in Libanon heeft bedankt op verzoek van Israël. Weet iemand daar iets meer over, want ik kan er nu niets van terugvinden?
Het enige wat ik wel vond was dit, maar dat zijn andere troepen.
nee maar dan is het wat moeilijker zoeken naar de goede kerelquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, okay, maar heeft de Mossad daar ooit eerder wakker van gelegen?
In principe is dat ook zo, toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:47 schreef Monidique het volgende:
Inderdaad, Maleisië ookquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja hoorde ik ook, maleisie hadden ze het ook over trouwens
Was dat niet iets met die resolutie die aan Israël oplegde de offensieve acties te staken?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, verdedigen doe je nog altijd als je aangevallen wordt imo.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zorgen dat Hezbollah zichzelf niet kan herbewapenen, kan dat niet worden gezien als verdediging?
Israel heeft geen behoefte aan VN troepen aan de noordgrens uit landen die Israel niet erkennen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:03 schreef damian5700 het volgende:
Gisteren hoorde ik via het late NOS Journaal, dat de V.N. het contigent Indonesiërs voor de internationale troepenmacht in Libanon heeft bedankt op verzoek van Israël. Weet iemand daar iets meer over, want ik kan er nu niets van terugvinden?
Het enige wat ik wel vond was dit, maar dat zijn andere troepen.
Lijkt me ook logisch!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Israel heeft geen behoefte aan VN troepen aan de noordgrens uit landen die Israel niet erkennen.
Natuurlijk wel! Tegen terroristen mag je bijna elk middel gebruiken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
In principe is dat ook zo, toch?
Zorgen dat Hezbollah zichzelf niet kan herbewapenen, kan dat niet worden gezien als verdediging?
De trots van het Midden Oosten en onze islamitische medemens. En dan vinden mensen het gek dat er steeds meer haat tegenover moslimlanden is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:50 schreef more het volgende:
[..]
Met die Nasrallah krijg je nooit vrede!
een paar recente uitspraken van Hassan Nasrallah:
[..]
[..]
[..]
[..]
Kortom wat moet je met zo'n mafkees![]()
![]()
Hou toch eens op met die uitgemolken term terroristen man, dat slaat werkelijk nergens meer op, en tevens maakt het je blind, pas nou maar op!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef more het volgende:
Natuurlijk wel! Tegen terroristen mag je bijna elk middel gebruiken.
Libanon laat al jaren toe hoe Hezbollah door Iran en Syrie bewapend wordt, als Israel niets doet dan is Hezbollah over 5 jaar weer sterk genoeg bewapend om Israel weer aan te vallen. En dan begint die lijer van van een president van Libanon ook nog te zeuren dat Israel het bestand schendt, die gast en zijn regering zijn de reden dat Hezbollah uberhaupt nog bestaat en zijn dus verantwoordelijk voor alle doden en schade die het gevolg zijn van de acties van Hezbollah.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:11 schreef damian5700 het volgende:
Op CNN wordt gemeld, dat Israël doorgaat met acties totdat het militaire embargo tegen Hezbollah wordt bekrachtigd.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Dit bestand is natuurlijk een goede gelegenheid voor hergroepering en -bewapening door Hezbollah. Ik denk dat het in niemands belang is dat dit gebeurt.
Eenschquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Libanon laat al jaren toe hoe Hezbollah door Iran en Syrie bewapend wordt, als Israel niets doet dan is Hezbollah over 5 jaar weer sterk genoeg bewapend om Israel weer aan te vallen. En dan begint die lijer van van een president van Libanon ook nog te zeuren dat Israel het bestand schendt, die gast en zijn regering zijn de reden dat Hezbollah uberhaupt nog bestaat en zijn dus verantwoordelijk voor alle doden en schade die het gevolg zijn van de acties van Hezbollah.
Suf is dat he.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:52 schreef sp3c het volgende:
ook eensch
toch heeft Israel ook schuld aan de kwestie, ze houden immers nog steeds Libanezen vast ...
als Hezbollah nix doet en gaat zitten hopen dat die gasten vrij komen dan komen ze dus gewoon niet vrij.
Dat heb ik al menigmaal eerder gezegd. Punt is ook dat je niet kunt doen alsof Hezbollah een vredige partij is die tot doel heeft Libanon te beveiligen tegen Israeli's en je kunt ook niet doen alsof Hezbollah een normaal leger is dat niets van doen heeft met Syrie en Iran, want dat is allemaal niet zo. Dat helpt dus ook niet voor een oplossing.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Suf is dat he.
Ik kan je zoon ontvoeren, en hem vasthouden, en hem niet vrijlaten, en als jij dan gewelddadig gaat doen, dan kan ik zeggen dat geweld niets oplost, en dat je een terrorist bent, en dat ik niet onderhandel met terroristen, en ondertussen zit je zoon nog steeds vast en gebeurt er verder niets.
Daarom is het gebruiken van de term terrorisme en daar stellig over blijven doen gewoon funest voor de discussie, en voor de oplossing.
Klopt, klopt, klopt...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:21 schreef -scorpione- het volgende:
Dat heb ik al menigmaal eerder gezegd. Punt is ook dat je niet kunt doen alsof Hezbollah een vredige partij is die tot doel heeft Libanon te beveiligen tegen Israeli's en je kunt ook niet doen alsof Hezbollah een normaal leger is dat niets van doen heeft met Syrie en Iran, want dat is allemaal niet zo. Dat helpt dus ook niet voor een oplossing.
het is een militie, dat dekt de hele ladingquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:21 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat heb ik al menigmaal eerder gezegd. Punt is ook dat je niet kunt doen alsof Hezbollah een vredige partij is die tot doel heeft Libanon te beveiligen tegen Israeli's en je kunt ook niet doen alsof Hezbollah een normaal leger is dat niets van doen heeft met Syrie en Iran, want dat is allemaal niet zo. Dat helpt dus ook niet voor een oplossing.
Hoe je het ook noemt, je kunt het eens met ze zijn of niet, maar iedereen heeft de keuze een leger op te starten. Als men bij Hezbollah denkt dat ze bestaansrecht hebben, wie zijn anderen dan om daar wat van te zeggen? Ja ok, je mag er wat van zeggen, maar je kunt niet bepalen of ze er mogen zijn of niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een militie, dat dekt de hele lading
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |