abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:22:15 #1
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40898366
Almere
De nieuwste, snelstgroeiende, leukste en veelzijdigste stad van Nederland is dé plek voor wie niet ín maar betaalbaar náást de randstad wil wonen.

180.000 mensen zijn er in ruim 30 jaar komen wonen en de groei houdt maar niet op.

Plaatjes zeggen eigenlijk meer dan woorden en ik vond de volgende foto's die het helemaal zeggen.

The Wave, fotogeniek als altijd

Het kasteel, al jaren in deze staat te bewonderen, een mooie plek om roofvogels te spotten

Ook bekend als 'stadhuis' in een reclame is dit de werkplek naast die van Mickeys

Wie bij Almere denkt aan recht en hoekig komt vaak bedrogen uit

ook saai en eentonig van kleur klopt lang niet altijd
Alle foto's door Geert van Wijk

Het podium op de Grote Markt

Skyline van Almere

Algemene informatie Almere
Almere is een gemeente in de Nederlandse provincie Flevoland, in de polder Zuidelijk Flevoland. De gemeente grenst aan Lelystad en Zeewolde en aan het Goimeer, IJmeer en Markermeer. De stad ligt geheel onder zeeniveau (2 tot 5 meter). Almere is thans de grootste gemeente van Flevoland met 179.523 inwoners (1 juni 2006, bron: CBS), en de achtste gemeente van Nederland. Sinds het voetbalseizoen 2005/2006 wordt er in Almere betaald voetbal gespeeld door FC Omniworld.

Geschiedenis
Van oorsprong waren de IJsselmeerpolders vooral of zelfs uitsluitend bedoeld als landbouwgrond. Na de Tweede Wereldoorlog echter kwam men tot het inzicht dat de snel groeiende bevolking van met name Amsterdam voor een deel elders gehuisvest zou moeten worden. Zo ontwierp men twee steden in de polders Oostelijk en Zuidelijk Flevoland. De stad in Oostelijk Flevoland werd Lelystad, de stad in zuidelijk Flevoland werd op de eerste schetsen nog Zuidweststad genoemd, maar kreeg in de jaren zeventig de naam Almere, naar de vroeg-Middeleeuwse naam van de Zuiderzee (zie Almere (meer)).

De eerste woningen in Almere werden opgeleverd in 1976. De stad werd toen nog direct bestuurd door het Openbaar Lichaam Zuidelijke IJsselmeerpolders (Z.IJ.P.), met een landdrost aan het hoofd. In 1984 werd de gemeente Almere officieel ingesteld.

Oorspronkelijk was Almere opgezet als meerkernige stad. Dit beleid is losgelaten, zodat bijvoorbeeld een wijk als Tussen de Vaarten kon worden gebouwd. Ook ziet men tussen de oudste en de nieuwste woonwijken duidelijk een veranderd woningbouwbeleid terug: in de jaren zeventig was dit gericht op nivellering en functionaliteit, in de jaren negentig werd het de trend meer exclusieve en opvallende woningen te bouwen (bijvoorbeeld in de Regenboogbuurt).

Verkeer en vervoer
Almere ligt aan de A6 en A27. In 1987 is Almere aangesloten op het landelijke spoorwegnet middels de in 1988 volledig voltooide Flevolijn Weesp – Lelystad. De stad heeft vijf stations: Almere Muziekwijk (geopend in 1987), Almere Centrum (geopend in 1987), Almere Parkwijk (geopend in 1996), Almere Buiten (geopend in 1987) en Almere Oostvaarders (geopend in 2004). Een zesde station, Almere Poort, zal waarschijnlijk in 2007 of 2008 geopend worden. De infrastructuur binnen Almere kenmerkt zich door gescheiden infrastructuur voor fiets, auto en bus (volledig vrijliggende fietspaden en busbanennetwerk). De stadsdienst wordt uitgevoerd door Connexxion, met als merknaam Maxx. De stadsdienst heeft 8 buslijnen.

Bekende Nederlanders uit Almere
Ali Bouali (16 oktober 1981) is een Nederlandse rapper van Marokkaanse afkomst, beter bekend als Ali B.
Caroline de Bruijn (31 juli 1962) Nederlandse soap-actrice, getrouwd met Erik de Vogel, al jaren bekend als Janine Elschot Sanders in Goede Tijden Slechte Tijden.
Joost Buitenweg (24 mei 1967), Nederlands acteur, bekend van de series Goede Tijden, Slechte Tijden en SamSam.
Maria van Daalen (8 juli 1950) is dichter en essayist (dagblad Trouw)
Lindo Duvall (8 maart 1973) is een Nederlandse radio-dj.
Michiel van Hulten (18 februari 1969), landelijk voorzitter van de Partij van de Arbeid.
Jeroen van Inkel (7 juli 1961) (geboren als Jeroen Donderwinkel) is een bekende Nederlandse radio-dj.
Arie Koomen (1968) is een Nederlandse cabaretier (Arie & Silvester) en is bekend van het BNN-programma De Lama's.
Jörgen Raymann (13 augustus 1966) is een Nederlands/Surinaams cabaretier/stand-up comedian.
Gregory Sedoc (16 oktober 1981), Nederlandse hordeloper.
Floortje Smit (16 juli 1983), Nederlandse zangeres, eindigde als runner-up in Idols 3.
Berdien Stenberg (30 juli 1957) (geboren als Berdien Steunenberg) is een Nederlandse fluitiste, die in de jaren '80 van de 20e eeuw enkele internationale hits scoorde. Is momenteel lid van de Almeerse gemeenteraad voor het CDA.
Kenneth Steffers (26 november 1987) Nederlandse acteur, bekend als Toni Togo in de serie 'Das ist so Togo' kortefilms van MTV.
Rob Verlinde (30 augustus 1950) is een bekende tuinman TV presentator, en schrijver van diverse tuinboeken.
Erik de Vogel (2 mei 1961) Nederlandse soap-acteur, bekend als Ludo Sanders in Goede Tijden Slechte Tijden bij RTL-4.
Klaas Wilting (15 februari 1943) is een Nederlands ex-politieman, correspondent, mediatrainer, televisiepresentator en politicus.

Bron

Het vorige deel vind je hier

[ Bericht 22% gewijzigd door Mickeys op 17-08-2006 13:34:33 (Update) ]
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40899795
geen OP-update?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:25:43 #3
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40900556
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:05 schreef Misanthropist het volgende:
geen OP-update?
Als ik thuis ben zal ik er even tijd voor maken.. zit nu op het werk dus iets lastiger. Misschien dat Dagonet nog iets kan toevoegen
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40900633
Gistermiddag zag mijn straat er zo uit!

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_40901007
We hadden het idd over het weer en blank staande tunneltjes:
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:07 schreef Dagonet het volgende:
Iemand al ondergestroomde tunneltjes tegengekomen?
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:33 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Nope, jij wel?
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:06 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Station oostvaarders
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:17 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lachen.. hetgeen jij quote is gepost op de 14e en hetgeen je meldt is van de 16e.. gisteravond dus. Toen ik rond half 6 naar huis reed vond ik het al behoorlijk zwart in de lucht boven Buiten. Ik nog blij dat ik daar niet heen hoefde
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:42 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

het scheen iig gigantisch gehageld te hebben in buiten. in stad heb ik niets gezien
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:55 schreef LaZZ het volgende:
Zat er gisteren midden in, onder het spoor door bij DoeMere stond het helemaal blank, auto's vielen stil en je wielen zaten helemaal onder water!
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:53:10 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40901372
Gisteravond was het helemaal helder. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:23:31 #7
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_40902383
Tussen 4 en 5 in Tussen De Vaarten ook een enorme wolkbreuk. De putten konden het redelijk aan, maar onder viaductjes stond het goed blank.

Ik zat er middenin met mijn fiets
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:35:58 #8
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40902748
Update in de OP gedaan. Sommige dingen uit de vorige topic met links deden of niets of waren niet echt bruikbaar
pi_40918773
Leuk die foto van de eilandenbuurt
pi_40944194
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:35 schreef Mickeys het volgende:
Update in de OP gedaan. Sommige dingen uit de vorige topic met links deden of niets of waren niet echt bruikbaar
gaaf! 14.gif
pi_40944765
Mooie foto's van Almere, het gaat allang niet meer op dat het een grote zandhoop is wat men vroeger altijd zei over deze stad.
pi_41323185
dit weekend is het almere haven festival!
  maandag 4 september 2006 @ 09:08:00 #13
66422 dutch-mamma
pi_41474270
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:35 schreef woniya het volgende:
Mooie foto's van Almere, het gaat allang niet meer op dat het een grote zandhoop is wat men vroeger altijd zei over deze stad.
Klopt.

Moet je bijvoorbeeld eens in Haven kijken! Dat staat er alweer 30 jaar.

Toch merk ik altijd schrikreacties als ik zeg waar ik woon. Almere is koud, winterig en kaal, niks te doen, saai, wonen alleen maar Amsterdammers, wat doet zo'n leuk vrouwtje als jij in zo'n baggerstad...

Dat je er ruimte hebt, natuur (ja, echt!), veel groen, kinderveilige wijken, tja, dat geloven ze niet...

Dat ik ook wel eens e.e.a. mis, zoals leuke tokootjes en alternatieve winkeltjes ipv eenheidsworst, zeg ik dan maar even niet...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 4 september 2006 @ 09:18:30 #14
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41474446
tvp van een lelystedeling
Lang leve mij! *O*
pi_41486956
Nou, hier nog een enthousiaste Almeerder (of Almeerse, in dit geval!) Twee jaar geleden wilde ik er nog niet dood gevonden worden. Niet dat ik Almere kende (ik was er nog nooit geweest) maar net als 95 procent van de Nederlanders had ik mijn (voor)oordeel al klaar. Tot een vriend er plots een huis kocht. Mijn vent & ik besloten er 'zomaar voor de lol' eens doorheen te gaan rijden en patsboem: verkocht! Inmiddels wonen we er anderhalf jaar met heel veel plezier en ik zou er echt niet meer weg willen. En terwijl bijna iedereen toen riep "waar begínnen jullie aan!" is nu bijna iedereen in onze omgeving ook enthousiast over de stad, de ruimte, het groen, de huizen, de centrale ligging... de vriendin die toen het meest kritisch t.o.v. Almere was en het hardst riep "Almere? Niks aan!" komt hier nu zelfs ook wonen. Tja...
Peace man!
pi_41487083
Ik woon trouwens in Literatuurwijk en vind dat 'n heerlijke wijk. Ruim opgezet (maar ja, dat zijn de meeste wijken in Almere wel), 10 minuten lopen en je zit in het bos, half uurtje lopen naar de stad, kwartiertje rijden naar hartje Amsterdam. Ik ken alleen maar leuke mensen in de wijk. De mensen die je op donderdagavond in de stad ziet rondhangen zijn echt niet representatief voor Almere, is mijn ervaring.
Peace man!
  maandag 4 september 2006 @ 20:21:09 #17
66422 dutch-mamma
pi_41491754
Ik riep tot 1996 ook dat ik er niet wilde wonen

Ik heb Literatuurwijk nog gebouwd zien worden
pi_41575596
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:21 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik riep tot 1996 ook dat ik er niet wilde wonen
En toen liep je tegen je droomhuis aan?
Peace man!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:39:03 #19
66422 dutch-mamma
pi_41576874
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:50 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

En toen liep je tegen je droomhuis aan?
Lang verhaal kort: in het Gooi was wonen onbetaalbaar geworden, er was gezinsuitbreiding, 3-kamerappartment was te klein geworden, en nadat "men" lang genoeg aan ons kop had gezeurd dat Almere echt niet zo erg was, zijn we toch maar eens gaan kijken.

En toen bleken er eigenlijk best wel leuke wijkjes en pandjes te zijn
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:58:28 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41614071
Ik weet het.. het lijkt spammen maar het is voor een goed doel!!!!!

********************************************************************************
Parkhuys Almere is een Roparun inloophuis voor mensen met een chronische of ernstige ziekte, zoals kanker.

Vrijwilligers geven tijd en aandacht, een luisterend oor en een steuntje in de rug.

Met lotgenoten deel je ervaringen en voel je je gesteund.

BRADERIE

Op zondag 10 september is er een kleine braderie

Van 11u tot 15 u.

Speelgoed, o.a. Barbies, koetsen; peuterspeelgoed; kleding ;

keuken apparatuur en nog veel meer ter beschikking gesteld door ondernemers.

De opbrengst is volledig voor het Parkhuys

Leuke koopjes en ook nog prachtige prijzen te winnen.

De hoofdprijs is een ballonvaart

Er is ook de mogelijkheid voor een kijkje in het Parkhuys en een rondleiding

Tot zondag ! Steun het Parkhuys !

www.parkhuysalmere.nl
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:06:11 #21
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_41643982
Misschien is het wat om een lijst van fokkers woonzaam in Almere in de op te plaatsen?
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_41679189
Ik ga volgende week waarschijnlijk uit eten in Almere... hebben jullie nog leuke aanraders? (ik wil eens ergens anders heen dan El Chico, na 20 keer ofzo daar gegeten te hebben)
Peace man!
pi_41692486
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:55 schreef FlowerPeace het volgende:
Ik ga volgende week waarschijnlijk uit eten in Almere... hebben jullie nog leuke aanraders? (ik wil eens ergens anders heen dan El Chico, na 20 keer ofzo daar gegeten te hebben)
Red Delicious is een aanrader!
  maandag 11 september 2006 @ 00:44:29 #24
66422 dutch-mamma
pi_41695280
quote:
Atlantis, wokken!
pi_41716085
quote:
De Bergerrie op de Grote Markt!! Heel erg lekker en betaalbaar! Wel reserveren want het zit elke avond vol.
pi_41724738
quote:
Op maandag 11 september 2006 00:44 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Atlantis, wokken!
waar zit dat?
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:41:55 #27
66422 dutch-mamma
pi_41726307
Aan het Weerwater.
pi_41728285
Bij alledrie nog nooit geweest, dus bedankt voor de tips! Is dat Atlantis ook een beetje gezellig van binnen? 't Maakt op mijn vanaf buiten altijd de indruk van een wegrestaurant ofzo (als ik tenminste het juiste voor me heb, volgens mij wel)
Peace man!
pi_41934680
Almere is best oke, hoop dat ik, wanneer ik klaar ben met mn studie, op tijd ben om te kijken of wonen in Poort betaalbaar is Vlak naast het water en helemaal nieuw, moet lukken hoop ik zo!

Filmwijk-resident trouwens. op de fiets nog geen 2 minuten van

respectievelijk kleine 5 a 6 minuten van
en
vandaan

en een 10-15 minuten de andere kant op voor

Moet zeggen: mooie foto's. Zie bovenstaande m.u.v. de ufo toch bijna dagelijks en zo zijn ze toch wel erg mooi.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_41939888
Chipriani in het Stadshart is ook een aanrader! Vrijdag heerlijk gegeten
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:24:39 #31
66422 dutch-mamma
pi_41943547
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:10 schreef FlowerPeace het volgende:
Bij alledrie nog nooit geweest, dus bedankt voor de tips! Is dat Atlantis ook een beetje gezellig van binnen? 't Maakt op mijn vanaf buiten altijd de indruk van een wegrestaurant ofzo (als ik tenminste het juiste voor me heb, volgens mij wel)
Ben je niet in de war met het Gouden Huis aan de Veluwedreef? Atlantis zie je volgens mij niet vanaf de weg...

Het is wel gróót daar...! Maar ik heb dat niet als hinderlijk ervaren.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:30:33 #32
38433 snijder
snijderdotcom
pi_41943637
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:44 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

De Bergerrie op de Grote Markt!! Heel erg lekker en betaalbaar! Wel reserveren want het zit elke avond vol.
Schei uit! Slecht eten en een slechte service. Ga ik nooit meer heen.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_41976840
tvp
pi_41977082
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef Radjesh het volgende:
tvp
bradaaaa
  woensdag 20 september 2006 @ 12:40:04 #35
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41979927
Inmiddels beginnen de plannen voor Almere Poort ook wat duidelijker te worden. Het lijkt mijn inziens heel veel op een uitstraling als dat van bijv. Amsterdam. Herenhuizen stijl voor zover ik dat heb kunnen nagaan. Maar echt nog concrete dingen kon ik niet op de site vinden.

Wonen in Almere Poort

In totaal worden in Almere Poort binnen vijf woongebieden zo’n 11.000 woningen gebouwd in vijf verschillende sferen:
• Ontspannen stedelijk
• Comfortabel suburbaan
• Bijzonder wonen rond het groen
• Centrumwonen
• Flaneren langs de kust (wordt later gerealiseerd in de kuststrook)
Er zal gebouwd worden in allerlei prijsklassen (koop en huur) en allerlei vormen (woningtypen). Het Europakwartier start dit jaar als eerste met de verkoop en de bouw. Deze zomer is al informatie beschikbaar, onder andere in Poort Dok, het strandinfopaviljoen van Almere Poort.

De wijken:

Europakwartier
Europakwartier 3.200 woningen.
Start verkoop woningen zomer 2006, start bouw 2006.
Woonsfeer: ontspannen stedelijk.

Stads maar toch heel ontspannen wonen in de nieuwe Strandstad van de Randstad? Dat kan in het Europakwartier! Deze zomer al start verkoop van allerlei woningen en appartementen. Er komen circa 3200 woningen grotendeels in grote, gesloten bouwblokken, rond gezamenlijke binnenhoven. Elk bouwblok krijgt zijn eigen karakter met allerlei woningtypen. Ieder binnenhof krijgt een andere functie en inrichting.

Je parkeert hier gewoon voor de deur, in de binnenhof of in je eigen parkeergarage.Langs de centrale Europalaan krijg je winkels, kleine bedrijven, kantoren, horeca en ateliers.Natuurlijk scholen, kinderdagverblijven en volop speelruimte. Verder zorgvoorziening en speciale woon-zorg woningen waar wonen en zorg goed te combineren zijn.

Columbuskwartier
Columbuskwartier 1.000 woningen, start bouw 2007
Woonsfeer: comfortabel suburbaan

Het Columbuskwartier wordt een prettig, gevarieerd woongebied met duurzaamheid als belang thema. In de deelgebieden is ruimte voor gezinshuizen, woon-werkcombinaties zelfbouw en wooniniatieven. De bouw begint in het zuidelijk deel. Deze wijk heeft een speelse opzet waar de jongste inwoners centraal staan. Een verkeersluw lint van speelobjecten is een ware ontdekkingstocht voor kinderen.

Op centrale plekken in de wijk zijn – op een bescheiden schaal - voorzieningen gepland: winkels, een supermarkt, horeca, dienstverlening, zorg. Er komen twee basisscholen in de buurt, een peuterspeelzaal, buitenschoolse opvang, een buurtcentrum en een sportzaal, grenzend aan het Cascadepark en aan het kinderpad, dat door de hele wijk heen loopt.

Homeruskwartier

Homeruskwartier 3.000 woningen, start bouw 2008
Woonsfeer: bijzonder wonen rond het groen

Vijf brede bomenlanen lopen vanuit de verschillende hoeken naar een groot romantisch park in het midden van de wijk. Het park, met een mooie vijver, is het centrum, het hart van het Homeruskwartier. Rond het park slingert zich een weg, waaraan de winkels, scholen en bijzondere gebouwen liggen.

Aan het park en aan de lanen liggen allerlei verschillende, kleine woonbuurtjes, die communities worden genoemd. Elke community heeft, afhankelijk van de wensen en leefstijlen van de bewoners, een eigen sfeer en opzet. Door de krachtige opzet van Homeruskwartier is er dus veel ruimte voor (gezamenlijke) initiatieven voor bijzondere vormen van wonen en leven

Olympiakwartier

Olympiakwartier 1.200 woningen, start woningbouw 2008
Woonsfeer: centrumwonen

Het Olympiakwartier, het gebied dat ligt rond het NS station, wordt het centrumgebied van Almere Poort. Olympiakwartier krijgt een klassiek uitstraling met hogere, stevige woonblokken. Deze worden afgewisseld met leisure voorzieningen zoals het centrum voor top- en breedtesport. Dit centrum wordt begin 2007 in gebruik genomen.

Het vreemde blijft dat men het heeft over 5 wijken maar er zijn er maar 4 terug te vinden. Het is dus nog overduidelijk in ontwikkeling.
pi_41991350
Hmmz waar zou de starter die wel dicht bij het centrum zou willen wonen maar niet perse (liever niet zelfs) er echt in terecht kunnen komen?...
pi_41991558
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:24 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met het Gouden Huis aan de Veluwedreef? Atlantis zie je volgens mij niet vanaf de weg...

Het is wel gróót daar...! Maar ik heb dat niet als hinderlijk ervaren.
Ik heb die twee inderdaad door elkaar gehaald, ontdekte ik toen ik van de week een rondje Weerwater fietste
Peace man!
pi_41991719
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 00:57 schreef Misanthropist het volgende:
Chipriani in het Stadshart is ook een aanrader! Vrijdag heerlijk gegeten
O, cool! Daar ga ik zeker weten heel snel 'n keertje eten. Ik wist nog niet eens dat daar horeca zou komen, tot ik er zaterdag langs liep... Hoe zit 't met de prijzen, is 't een beetje betaalbaar?
Peace man!
pi_41991746
De plannen voor Almere Poort doen me sterk aan IJburg denken.
Peace man!
pi_42165531
Topsporthal in Poort nog later klaar

Gepubliceerd op 27 september 2006, 11:49
Laatst bijgewerkt op 27 september 2006, 11:50

ALMERE -
De oplevering van de nieuwe topsporthal in Poort is opnieuw uitgesteld. Eigenlijk hadden Omniworld Volleybal en Basketball hun nieuwe onderkomen per 1 september moeten betrekken. Dit is al uitgesteld tot januari en gisteren maakte het college van burgemeester en wethouders bekend dat het wel eens april kan worden.

Reden van de vertraging zijn problemen met de constructie van de gevel. Beide verenigingen blijven tot en met april gebruik maken van sporthal Waterwijk.

Gaat lekker...
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_42170400
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:36 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

O, cool! Daar ga ik zeker weten heel snel 'n keertje eten. Ik wist nog niet eens dat daar horeca zou komen, tot ik er zaterdag langs liep... Hoe zit 't met de prijzen, is 't een beetje betaalbaar?
Je betaalt minimaal 20 euro voor een hoofdgerecht, maar daar krijg je ook wel vers spul voor. Drankprijzen zijn verder gemiddeld. Prima tent iig om eens luxe uit eten te gaan
pi_42259656
M'n buurman zag vanochtend een koffer drijven en daar zat een lijk in !!

was in t park bij de hoven/gouwen

---------------------------

Lijk in koffer gevonden in Almere-Haven

Uitgegeven: 30 september 2006 15:15

ALMERE - De politie heeft zaterdag een lijk gevonden in Almere-Haven. Het lichaam zat in een koffer die in een slootje dreef in de buurt van de wijk De Uithof. Dat heeft de politie zaterdag gemeld.
Het is niet bekend of het om een man of een vrouw gaat. Het lichaam is, in de koffer, overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) voor onderzoek.

Een voorbijganger alarmeerde rond 11.30 uur de politie toen hij de koffer zag drijven. Het is onbekend of het lichaam nog uit één stuk bestaat. De politie kon zaterdag verder nog niets zeggen over de zaak.
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:08:43 #43
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_42276215
Dat zei mijn moeder ook al. Die zei dat het slachtoffer was overvallen (?), maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Tevens een tvp'tje
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_42286782
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 11:08 schreef VeX- het volgende:
Dat zei mijn moeder ook al. Die zei dat het slachtoffer was overvallen (?), maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Tevens een tvp'tje
Als ik iemand overval dan heb ik ook altijd een koffer bij me
pi_42296326
heee o/ hier ook een almerenaar ofzo :p
de werven, in haven een van de oudste wijken van almere dus
  maandag 2 oktober 2006 @ 00:02:55 #46
109577 2609
Paris (L)
pi_42299023
hebben ze daar ook grote appartementen in almere poort misschien ga ik daar wel wonen
pi_42477300
Heb familie in Danswijk wonen

Prima wonen daar OV is ook altijd op tijd maar uitgaan is echt dieptriest daar
Wat een ballenzooi zeg
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_42728430
Uitgaan doe je ook niet in almere, maargoed alles boven de rivieren is een beetje triest om uit te gaan
pi_43013126
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:11 schreef teckna het volgende:
Uitgaan doe je ook niet in almere, maargoed alles boven de rivieren is een beetje triest om uit te gaan
Gelul man, Amsterdam ligt ook boven de rivieren.
pi_43037987
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:11 schreef teckna het volgende:

Nee lekker 'carnevalle' dan
  † In Memoriam † maandag 25 december 2006 @ 22:39:17 #51
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44740065
Jaa een hele lame schop

Kerst in Almere Centrum!

Orkestje van 't Leger des Heils

De blauw boom naast de V&D (excuses voor de brakke telefoon kwaliteit )

Oooooh

Ik vond het nieuwe centrum nu trouwens gezellig, maar dat kwam meer door de hoeveelheid mensen en de versiering en drukte. Verder vind ik het totaal nog geen sfeer hebben, maar word ik wel blij want elke keer als ik naar het nieuwe centrum ga is er wel weer een nieuwe winkel open

Ohja en de MEXX en een kinderschoenenwinkel waren trouwens bij All You Need Is Love in de uitzending (Kindertjes uit A'dam Noord die het niet zo rijk hebben kregen een nieuwe outfit) en de nieuwe vishandel (tegenover het nieuwe restaurant Chipriani) was ook in het nieuws
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_44749503
Dan ook nog maar even een update over de bouw van het zakencentrum l'Hermitage:

Er komen drie gebouwen bij het station Almere Centrum: Carlton, Martinez en Majestic. Met de bouw van het grootste gebouw zal in het tweede kwartaal 2007 begonnen worden. Het gebouw is 39.000 m2 groot. Juist dit gebouw, met de naam Carlton, wordt als eerste gerealiseerd, omdat het een landmark zal worden: het gebouw wordt 120 meter hoog. Het gebouw komt te liggen tussen het Alnovum en de busbaan en de bouw zal 2,5 jaar gaan duren. Anderhalf jaar na de start van Carlton kan gestart worden met de realisatie van Majestic (30.000 m2), het 85 meter hoge gebouw aan de Landdrostdreef. Anderhalf jaar na de start van Marjestic zal worden gestart met de bouw van het middelste gebouw, het 75 meter hoge Martinez (24.000 m2).

Enkele ontwerpen voor het visuele idee:

U ziet het Alnovum rechts, de Eurotoren links en station Almere Centrum boven de drie.

Sfeerimpressie:

Bovenaanzicht (onder station, links Carlton, rechts Majestic):

Bovenaanzicht:

Carlton:

Martinez:

Majestic:

In het Mandela-park komen twee ondergrondse parkeergarages voor maximaal 1500 auto’s, die buiten kantoortijden op de koopavonden, de zaterdagen en op koopzondagen gedeeltelijk dienst doet als openbare garage.

Het busstation gaat overigens ook geheel op de schop (vandaar dus het tijdelijke busstation bij het Mandelapark). Enkele impressies:

Ik vind het persoonlijk allemaal erg nice, helemaal te bedenken dat het over een jaar of vijf-zes allemaal af moet zijn. Ik kan ook goed begrijpen dat het voor een enkeling niet leuk is om in de herrie en in de schaduw te moeten wonen, maar je weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren in Almere. Ik heb ook een paar jaar in de herrie van het nieuwe Stadshart moeten wonen, maar het resultaat is er dan ook!
  dinsdag 26 december 2006 @ 17:16:30 #53
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_44750873
Ziet er allemaal erg netjes uit!
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 22:02:21 #54
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44777674
Boh, dat ziet er eigenlijk best goed uit.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 27 december 2006 @ 23:55:43 #55
66422 dutch-mamma
pi_44781769
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:39 schreef Skaai het volgende:(...)en de nieuwe vishandel (tegenover het nieuwe restaurant Chipriani) was ook in het nieuws
Vishandel!!!
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 15:10:45 #56
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44794505
Vishandel, viswinkel, poteetoe potatoe
Maar het was er zo te zien erg druk met de kerst, kan me ook niet voor het beeld halen dat wij een grote visboer hebben in Almere. Ja alleen op de markt
pi_44798127
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:10 schreef Skaai het volgende:
Vishandel, viswinkel, poteetoe potatoe
Maar het was er zo te zien erg druk met de kerst, kan me ook niet voor het beeld halen dat wij een grote visboer hebben in Almere. Ja alleen op de markt
Die Volendammer vishandel in het inmiddels afgebroken Circus was best een grote visboer hoor! En lekker ook!

Visfrietjes
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 18:04:07 #58
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_44799824
Ja die visboer had ik al meegerekend, die liep als een tiet. Dat rook je ook
Visfriet ja en kibbeling
  donderdag 28 december 2006 @ 20:30:38 #59
66422 dutch-mamma
pi_44804644
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:04 schreef Skaai het volgende:
Ja die visboer had ik al meegerekend, die liep als een tiet. Dat rook je ook
Visfriet ja en kibbeling
Fruit de mer
Goeie haring

Ik ben helaas de komende dagen te druk, maar... dat wordt volgende week even langsfietsen! Even poolshoogte nemen!
pi_44990901
quote:
Op maandag 25 december 2006 22:39 schreef Skaai het volgende:

Kerst in Almere Centrum!

De blauw boom naast de V&D (excuses voor de brakke telefoon kwaliteit )
[afbeelding]
Cool mijn kerstverlichting staat ook op deze foto

Ik word wel gek van de flitsen van mensen die fotos aan het maken zijn van die blauwe boom!
pi_44997133
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef chrdek het volgende:

[..]

Cool mijn kerstverlichting staat ook op deze foto

Ik word wel gek van de flitsen van mensen die fotos aan het maken zijn van die blauwe boom!
jij woont in de V&D?
pi_44997200
Mijn vriendin en ik hebben laatst gekeken voor een huisje in Almere en we hadden er wel een paar gevonden waar we onszelf al wel zagen wonen, maar toen zagen we dat er op een paar 100 meter afstand dus een TBS-kliniek gebouwd wordt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:28:30 #63
66422 dutch-mamma
pi_44997651
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:36 schreef Leipo666 het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben laatst gekeken voor een huisje in Almere en we hadden er wel een paar gevonden waar we onszelf al wel zagen wonen, maar toen zagen we dat er op een paar 100 meter afstand dus een TBS-kliniek gebouwd wordt
Klopt... is ook een boel om te doen geweest...
pi_44997669
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:28 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Klopt... is ook een boel om te doen geweest...
voor ons dus ook de rede om daar geen huis te kopen.....
pi_44999630

[ Bericht 100% gewijzigd door dek23 op 04-01-2007 11:26:44 ]
pi_44999687
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:24 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

jij woont in de V&D?
nee, maar wel heel dichtbij
pi_44999694
Ik heb laatst nog geholpen de Hema in te richten daar in het nieuwe stadscentrum
pi_44999823
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:28 schreef Ayaxola het volgende:
Ik heb laatst nog geholpen de Hema in te richten daar in het nieuwe stadscentrum
die vind ik wel lelijk en vervelend geworden. schijnt een test te zijn voor de nieuwe huisstijl van de hema?
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:10:40 #69
66422 dutch-mamma
pi_45008372
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

voor ons dus ook de rede om daar geen huis te kopen.....
Wel elders in Almere?
pi_45029920
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:10 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Wel elders in Almere?
waarschijnlijk niet, het zal hoogstwaarschijnlijk toch Hilversum worden
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2007 @ 08:06:02 #71
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45030125
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:34 schreef chrdek het volgende:

[..]

die vind ik wel lelijk en vervelend geworden. schijnt een test te zijn voor de nieuwe huisstijl van de hema?
Ja idd ik vind het geen leuke Hema geworden. Niet gezelig en zo ruimtelijk en groot, ja okay het is wel wat beter dan dat vorige pand maar het enige waar ik tot nu toe plezier van heb gehad is het uitzicht vanaf het restaurant
pi_45031312
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 08:06 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja idd ik vind het geen leuke Hema geworden. Niet gezelig en zo ruimtelijk en groot, ja okay het is wel wat beter dan dat vorige pand maar het enige waar ik tot nu toe plezier van heb gehad is het uitzicht vanaf het restaurant
dat is op zich wel grappig ja. ik ga recht onder de hema door als ik parkeer met de auto dat is wel lollig
de bioscoop gaat op bepaalde dagen ook beter lopen. gisteren was het druk!
pi_45034918
Ik vind het ook niet alles, maargoed ik kom er nu waarschijnlijk toch niet zo vaak meer
pi_45266948
Waar komt die TBS kliniek precies?

O en eten moet je echt doen bij Red Delicious, whooaa
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45274752
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:25 schreef Marloes het volgende:
Waar komt die TBS kliniek precies?

O en eten moet je echt doen bij Red Delicious, whooaa
ten noorden van de stripheldenwijk, oftewel eigenlijk heet meest noordelijke puntje van almere-buiten
pi_45313757
Ooh leuk een Almere topic. Blijf ik ook een beetje op de hoogte van mijn eigen stad.
Haha
Noem me maar Majesteit
pi_45314426
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:28 schreef chrdek het volgende:

[..]

nee, maar wel heel dichtbij
toen de citadel nog in aanbouw was ben ik daar geregeld boven geweest (daar waar het kanteel staat zeg maar). je kon tegenover de sport2000 het gebouw inlopen en binnendoor naar boven lopen. best bizar dat beveiliging je gewoon gedag zegt daarboven op dat moment
pi_45315876
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:16 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

toen de citadel nog in aanbouw was ben ik daar geregeld boven geweest (daar waar het kanteel staat zeg maar). je kon tegenover de sport2000 het gebouw inlopen en binnendoor naar boven lopen. best bizar dat beveiliging je gewoon gedag zegt daarboven op dat moment
hahah ja klopt! op een gegeven moment kon ik de bewakers bij naam en maakte ik bijna altijd een praatje

daar komt trouwens de blokker waar je doorheen bent gelopen.
maar ik deed het ook altijd hoor, daar naar binnen gaan. ben je ook wel eens in de ruimtes achter de winkels geweest toen? het is echt een heeeel groot doolhof!

ik woon dus btw in de citadel nu
pi_45316412
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:21 schreef chrdek het volgende:

[..]

hahah ja klopt! op een gegeven moment kon ik de bewakers bij naam en maakte ik bijna altijd een praatje

daar komt trouwens de blokker waar je doorheen bent gelopen.
maar ik deed het ook altijd hoor, daar naar binnen gaan. ben je ook wel eens in de ruimtes achter de winkels geweest toen? het is echt een heeeel groot doolhof!

ik woon dus btw in de citadel nu
dat kon ik opmaken inderdaad

ik heb het allemaal gezien daarbinnen, ook van die openstaande meterkasten nog enzo
heb je trouwens gezien hoe fokking hoog het is als je voor zo'n meterast staat en naar beneden kijkt?

overigens weet ik nog niet wat er achter die blokker komt. leek wel een magazijn ofzo. enig idee?
pi_45320059
achter de blokker is de laad en los hal voor de winkeliers. kleding ed wordt daar geleverd. ook via deze hal kunnen bewoners verhuizen enzo. als je naar de hospitaalgarage gaat en je kijkt na de makelaar rechts, dan kijk je zo de hal in. wel oppassen, is 24 uur per dag bewaakt met dezelfde bewakers als toen

het is idd hoog! maar niet zo hoog als de nieuwe side by side aan het weerwater! wel eens een kijkje op de bovenste verdieping genomen?
pi_45320131
Nog een paar jaar en dan is Flevoland zo ver weggezakt dat het onder het water is verdwenen.
pi_45322121
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:26 schreef draaijer het volgende:
Nog een paar jaar en dan is Flevoland zo ver weggezakt dat het onder het water is verdwenen.
geweldig onderbouwd nutteloos "iets" van je!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:31:52 #83
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_45326906
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:26 schreef draaijer het volgende:
pi_45335844
felvoland is toch al meer dan een meter VERZAKT?! Doe eens je huiswerk voordat je een reactie post.. Waarom moet men ook alweer steeds de tuin en de straten verhogen?! Oja..
pi_45337378
quote:
Op zondag 14 januari 2007 08:23 schreef draaijer het volgende:
felvoland is toch al meer dan een meter VERZAKT?! Doe eens je huiswerk voordat je een reactie post.. Waarom moet men ook alweer steeds de tuin en de straten verhogen?! Oja..
open een "feLVoland verzakt" topic

pi_45470316
is deze ooit al voorbij gekomen? stukje citadel van binnenuit http://www.youtube.com/watch?v=0SrVe2bCeJk
pi_45490738
Je weet het vantevoren natuurlijk niet, maar achteraf een beetje overdreven allemaal:
quote:
De gemeente Almere heeft de noodtoestand in verband met de storm opgeheven. Dat laat Burgemeester Annemarie Jorritsma weten. De gemeente had voor gestrande treinreizigers een noodopvang ingericht in het Helen Parkhurst College. Daar meldde zich één persoon. Ook was Radio Flevoland ingeschakeld als calamiteitenzender.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_45521808
Geniaal.
En waarom het Helen Parkhurst College. Dat is niet echt dicht bij Almere Centrum, doe dan 't Baken ofzo.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_45527720
die ene persoon... was dat die zwerver met zijn winkelwagentje? ookwel de eerste bewone van het hotel genoemd?
pi_45537816
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:41 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=OAIPFCC0LgM

Almere gangsterrsssss
Mag ik een vriendelijke vergoeding vragen als mijn huis hierop getoond word?
best wel een aardige clip zo zonder geluid
pi_45539563
nog ff een fotootje voor tussendoor

overigens een leuk Almere weblog: http://www.klaarvoordestad.nl/
pi_45592730
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 12:41 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=OAIPFCC0LgM

Almere gangsterrsssss
Klinkt best leuk voor de lokale rappers!
Kirby is gemaakt voor knuff. Ze noemen hem wel eens, huggy the bär!
<( ^__^ )>: wub woo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:34:23 #94
57434 Marloes
Digital Love
pi_45612179
Is de vero moda in Almere groot?
The more that I appear.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:35:50 #95
57434 Marloes
Digital Love
pi_45612221
Ik zag trouwens zaterdag dat er nu ook een bagels & beans zit
The more that I appear.
  woensdag 24 januari 2007 @ 20:28:29 #96
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_45642029
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:27 schreef RayMania het volgende:
Geniaal.
En waarom het Helen Parkhurst College. Dat is niet echt dicht bij Almere Centrum, doe dan 't Baken ofzo.
Wel bij parkwijk? En zo ver van het centrum is het ook weer niet he.
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 23:58:59 #97
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45843793
quote:
Op zondag 14 januari 2007 08:23 schreef draaijer het volgende:
Ze hebben zo'n 2 jaar geleden al de hele Molenbuurt een halve meter op moeten hogen . Wat een kuttijd was dat zeg, fucking 1,5 jaar zand en modder in huis .
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:05:23 #98
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45889999
Heel Flevoland was toch in zo'n 25 jaar ingeklinkt wat ze berekend hadden voor 100 jaar?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  † In Memoriam † donderdag 1 februari 2007 @ 23:23:07 #99
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45902377
Dat weet ik niet, ik ben nog maar 21 .
pi_45928001
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:35 schreef Marloes het volgende:
Ik zag trouwens zaterdag dat er nu ook een bagels & beans zit
erg nice idd
pi_45937162
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:16 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

erg nice idd
Nog niet geweest... is het wat? Chipriani vind ik wel leuk om te zitten, helaas is het personeel niet al te snel.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:17:44 #102
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_45944071
@TS, ook Paul Rabberink van 3FM is een bekende nederlander!
Upcoming festival: 26/05 Pinkpop Landgraaf
Visited gigs: The Rolling Stones A Bigger Bang tour 31/07/06 Arena, Razorlight 07/02/07 Vredenburg, Little man tate 22/03 Melkweg, Hinder 30/03 Melkweg, Ilse deLange 04/04 HMH
pi_45976088
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 10:38 schreef chrdek het volgende:

[..]

Nog niet geweest... is het wat? Chipriani vind ik wel leuk om te zitten, helaas is het personeel niet al te snel.
http://www.bagelsbeans.nl/

is zeker wat. relaxed lunchen met een warme bagel naar keuze met beleg naar keuze (vaak ook warm) met creamcheese en wat je zelf kiest. het is niet goedkoop, maar wel erg lekker!

Met Chipriani ben ik eigenlijk een beetje klaar. Ik kwam er geregeld uit mijn werk om ff relaxed uit te puffen en wat te ouwehoeren. Op een gegeven moment waren ze soms dicht of gingen ze bijna dicht (half 12) en je kon er eigenlijk niet meer op aan of ze wel of niet open waren dus daarna nam ik de moeite niet eens meer om wat verder te lopen en ging ik gewoon weer als vanouds naar Le Baron
  zondag 4 februari 2007 @ 17:46:37 #104
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_45977887
Ik ga vanavond naar de Bergerrie
Visited gigs: The Rolling Stones A Bigger Bang tour 31/07/06 Arena, Razorlight 07/02/07 Vredenburg, Little man tate 22/03 Melkweg, Hinder 30/03 Melkweg, Ilse deLange 04/04 HMH
  zondag 4 februari 2007 @ 20:37:49 #105
57434 Marloes
Digital Love
pi_45984871
Er zit ook (weer) een nieuw restaurant: chalet angé, ofzo. Tegenover chirpriani. Het zag er wel leuk uit.. Ik heb vandaag gelunched bij chipriani, opzich was het wel lekker alleen de bediening was kut.
The more that I appear.
pi_45990450
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:00 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

...
le baron vind ik ook kut qua bediening! de borden werden de laatste keer letterlijk op tafel gegooid! en ik zit er nooit echt relaxed.. nooit echt op mijn gemak. Anno vind ik ook niet relaxed meer...

Dus ik zoek eigenlijk een leuke loungetent waar je (idd na je werk ofzo) wat kan drinken. misschien is dat restaurant aan de overkant van chipriani wat?
  zondag 4 februari 2007 @ 22:28:17 #107
57434 Marloes
Digital Love
pi_45991146
Red Delicious moet je dan heengaa! Dat is echt super (L)
Goede bediening, lekker eten, erg goed!
The more that I appear.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:37:28 #108
94080 VeX-
pi_45991573
Bergerrie is op zich ook wel aardig. Ik ben er eind december geweest ivm een personeelsetentje en het was wel gezellig.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_45991815
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:37 schreef VeX- het volgende:
Bergerrie is op zich ook wel aardig. Ik ben er eind december geweest ivm een personeelsetentje en het was wel gezellig.
red delicious ben ik inderdaad nog nooit geweest. eens uitproberen!!

De bergerie is altijd leuk om af en toe wat te gaan eten, maar het is zooo vaak al volgeboekt dat er zomaar langs gaan bijna nooit meer mogelijk is.
pi_45995458
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:28 schreef Marloes het volgende:
Red Delicious moet je dan heengaa! Dat is echt super (L)
Goede bediening, lekker eten, erg goed!
idd, elke maand eet ik er met mijn dispuut en ik lunch er zeker één keer per week. absolute aanrader!
pi_46000219
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:23 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

idd, elke maand eet ik er met mijn dispuut en ik lunch er zeker één keer per week. absolute aanrader!
endzjin?
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:20:44 #112
168255 J.Herrer
pi_46073931
heeft iemand dat nieuwe theater al gezien (van binnen) ?
er was onlangs een open dag ofzo
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:24:43 #113
66422 dutch-mamma
pi_46074062
Nee... Wel ben ik gister (eindelijk) op het Belfort geweest, waar ik allerlei "lekkere winkeltjes" trof: een warme bakker, iets toko-achtigs (helaas te weinig tijd om daar binnen te gaan), de eerder genoemde viswinkel en in een zijstraatje een koffie-/theespecialiteitenwinkel.
Ik had te weinig tijd om uitgebreid te gaan lopen sneupen, naar het verlicht de pijn vanwege het verdwijnen van Het Circus wel enigszins.

Nou dat leuke boekwinkeltje uit het Circus weer terug...!
pi_46076247
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:12 schreef dek23 het volgende:

[..]

endzjin?
onderdeel van ja
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:01:20 #115
57434 Marloes
Digital Love
pi_46076959
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:24 schreef dutch-mamma het volgende:
Nee... Wel ben ik gister (eindelijk) op het Belfort geweest, waar ik allerlei "lekkere winkeltjes" trof: een warme bakker, iets toko-achtigs (helaas te weinig tijd om daar binnen te gaan), de eerder genoemde viswinkel en in een zijstraatje een koffie-/theespecialiteitenwinkel.
Ik had te weinig tijd om uitgebreid te gaan lopen sneupen, naar het verlicht de pijn vanwege het verdwijnen van Het Circus wel enigszins.

Nou dat leuke boekwinkeltje uit het Circus weer terug...!
Die koffie/theespecialiteiten winkel is een aanrader. Ze hebben er hele lekkere dingen, vooral de scone met jam en boter is een aanrader (je kan er gewoon ook gewoon zitten, ernaast zit een winkel.)
Die toko zit er nog maar een week maar die zag er ook erg goed uit!
En die bakker die ik zag was ook geweldig, wat een mooie taarten
The more that I appear.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:55:27 #116
168255 J.Herrer
pi_46078792
Mocht iemand ooit in de buurt van het station lopen, en trek hebben in Turkse pizza ga dan absoluut niet naar die doner company daar op de hoek

Ze proppen die hele pizza zo vol met groente, dat je gewoon een groentewrap zit te eten
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:07:42 #117
94080 VeX-
pi_46081126
Dat ben ik met je eens. Als je daarbij het vreemde bestelsysteem en de smaak van de döner of kebab zelf proeft, dan hoeft het van mij niet meer. Die Kipdöner smaakte echt een stuk minder lekker als ik gewend ben.

Ik haal voortaan wel wat bij het Amstelstation. Dat is dezelfde tent, maar met een groter assortiment. Daar hebben ze wel gewoon normale döner. Ik heb gehoord dat het bij Marmaris (achter de intertoys) trouwens wel goed te eten is.

En anders kun je voor lekker Turkse Pizza ook nog terecht bij die Turkse bakker bij de Passage.

Maar een broodje bal bij de keurslager bij het station blijft het lekkerst (en goedkoopst)
pi_46081943
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:07 schreef VeX- het volgende:
Dat ben ik met je eens. Als je daarbij het vreemde bestelsysteem en de smaak van de döner of kebab zelf proeft, dan hoeft het van mij niet meer. Die Kipdöner smaakte echt een stuk minder lekker als ik gewend ben.

Ik haal voortaan wel wat bij het Amstelstation. Dat is dezelfde tent, maar met een groter assortiment. Daar hebben ze wel gewoon normale döner. Ik heb gehoord dat het bij Marmaris (achter de intertoys) trouwens wel goed te eten is.

En anders kun je voor lekker Turkse Pizza ook nog terecht bij die Turkse bakker bij de Passage.

Maar een broodje bal bij de keurslager bij het station blijft het lekkerst (en goedkoopst)
Juist! jij kent de juiste plaatsen voor een turkse pizza... die bij de passage heeft ook nog eens heeele lekkere baklava!
pi_46082038
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:20 schreef J.Herrer het volgende:
heeft iemand dat nieuwe theater al gezien (van binnen) ?
er was onlangs een open dag ofzo
theater is best mooi geworden! (moet er de hele dag op uitkijken, dus gelukkig maar!) ook van binnen issie mooi en groot! veel kleine zaaltjes voor kunstige mensen

ik ben benieuwd hoe het is bij een voorstelling, maar ik ga in maart naar youp van het hek...
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:52:04 #120
57434 Marloes
Digital Love
pi_46082457
Waar zit dat nieuwe theater?
The more that I appear.
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:01:47 #121
66422 dutch-mamma
pi_46082789
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:01 schreef Marloes het volgende:

[..]

Die koffie/theespecialiteiten winkel is een aanrader. Ze hebben er hele lekkere dingen, vooral de scone met jam en boter is een aanrader (je kan er gewoon ook gewoon zitten, ernaast zit een winkel.)
Die toko zit er nog maar een week maar die zag er ook erg goed uit!
En die bakker die ik zag was ook geweldig, wat een mooie taarten
Bij dat koffiewinkeltje heb ik een half pond sterke grofgemalen expresso gekocht voor mijn koffiezettertje (zo'n glazen, waar je koffie in schept, heet water erop, en na 4 minuten een soort van zeef naar beneden duwen en schenken).
Wow...! Dan kan Douwe Egberts wel inpakken!
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:04:43 #122
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_46082897
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:12 schreef dek23 het volgende:

[..]

endzjin?
Wie gaat op wintersport met endzjin?
pi_46083362
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:04 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Wie gaat op wintersport met endzjin?
ik iig niet, je moet voor zover ik weet lid zijn om via ['endzjin] mee te kunnen gaan
  woensdag 7 februari 2007 @ 20:39:27 #124
168255 J.Herrer
pi_46085880
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:52 schreef Marloes het volgende:
Waar zit dat nieuwe theater?
Achter de mediamarkt
als je die weg links van de mediamarkt volgt loopt je er zo'n beetje tegenaan
pi_46086222
op het weerwater
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:26:37 #126
57434 Marloes
Digital Love
pi_46105835
oke

is iemand al bij dat nieuwe restaurant geweest? chalet ange ofzo?
The more that I appear.
pi_46129770
heeft iemand hier een mening over die nieuwbouw wijk Noorderplassen-West?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 07:49:42 #128
66422 dutch-mamma
pi_46129857
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 07:32 schreef Leipo666 het volgende:
heeft iemand hier een mening over die nieuwbouw wijk Noorderplassen-West?
Ehhh, nog geen mening, maar staan er ook goedkope huizen (ook huur)...?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:17:51 #129
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_46130684
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

ik iig niet, je moet voor zover ik weet lid zijn om via ['endzjin] mee te kunnen gaan
Nee, want ik ben ook geen lid

pi_46131183
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:17 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Nee, want ik ben ook geen lid

en je gaat wel mee wintersporten?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:10:53 #131
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_46133289
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:47 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

en je gaat wel mee wintersporten?
Ja! Wordt feest
pi_46136439
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:10 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Ja! Wordt feest
ik denk toch dat het voor jou 50 euro duurder wordt
  zondag 11 februari 2007 @ 15:37:37 #133
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_46205831
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:40 schreef chrdek het volgende:

[..]

theater is best mooi geworden! (moet er de hele dag op uitkijken, dus gelukkig maar!) ook van binnen issie mooi en groot! veel kleine zaaltjes voor kunstige mensen

ik ben benieuwd hoe het is bij een voorstelling, maar ik ga in maart naar youp van het hek...
... Het gebouw is idd best aardig, al dat ckv gedoe is goed gelukt.

De grote zaal is niet echt super ofzo, het is volgens mij kleiner dan de metropole en het is echt te lelijk voor woorden. Jan Jaap was het daar ook wel erg mee eens

Maar dat betekend niet dat ik er niet meer naar toe ga

Youp here we come
pi_46208926
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:37 schreef me2001 het volgende:

[..]

... Het gebouw is idd best aardig, al dat ckv gedoe is goed gelukt.

De grote zaal is niet echt super ofzo, het is volgens mij kleiner dan de metropole en het is echt te lelijk voor woorden. Jan Jaap was het daar ook wel erg mee eens

Maar dat betekend niet dat ik er niet meer naar toe ga

Youp here we come
is het zicht op het podium een beetje ok in de zaal?
Gelukkig zit ik op het balkon bij Youp! geen spuug van het eerste rij dus

zitten op dit moment trouwens op de forumtrap een stel losers een rapvideo te maken..
pi_46209182
Waar mensen bier in de voortuin drinken zou ik nooit willen wonen
pi_46209369
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:11 schreef draaijer het volgende:
Waar mensen bier in de voortuin drinken zou ik nooit willen wonen
Prima! je hoort ons daar ook niet over klagen! doeiii
  zondag 11 februari 2007 @ 17:37:32 #137
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_46210197
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:40 schreef chrdek het volgende:

[..]

Ben naar de open dag geweest van de Kunstlinie/Theater - de grote zaal was op zich wel stijlvol maar ook heel kil - combinatie tussen grijs, grijs, grijs en blauwe led lichtjes. Alles van metaal. Het voordoek is zelfs grijs...

M'n vriendin heeft daar zo'n diner gehad dat je op allerlei plekken eten kreeg, het hoofdgerecht op het podium geloof ik

Maar 't is zeker een verbetering met de Metropole. Heb gehoord dat ze daar alle binnenmuren gaan slopen en dat daar allemaal kinderkleding winkels in gaan komen ofzo?
overnieuw. uitprinten. nachecken.
pi_46212689
Ik ben ook naar de open dag geweest. Mooi gebouw op zich, ik verheug me al op mooie theatervoorstellingen. Twee minpuntjes: zelfs in de winterzon was het bloedheet in de glazen gangen & zaaltjes aan het water (okay, daar kom je tijdens een voorstelling niet ) en als je boven aan de zijkant zit zie je weinig van het podium (stoelen kun je helemaal naar voren schuiven, maar dan nog zat ik voornamelijk tegen een rand aan te kijken)
Peace man!
pi_46212766
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:01 schreef Marloes het volgende:

[..]

Mijn favoriete winkel in Almere... Wij halen er regelmatig espressobonen. De Oil & Vinegar daarnaast is ook errug fijn.
Peace man!
  zondag 11 februari 2007 @ 19:02:06 #140
66422 dutch-mamma
pi_46212822
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:00 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

Mijn favoriete winkel in Almere... Wij halen er regelmatig espressobonen. De Oil & Vinegar daarnaast is ook errug fijn.
Dat is mijn volgende winkelmissie
pi_46214049
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:02 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Dat is mijn volgende winkelmissie
Hm, de mijne ook weer, denk ik. Daarnaast komt volgens mij een soortgelijke winkel te zitten, weet iemand daar meer van?
Peace man!
  zondag 11 februari 2007 @ 21:05:40 #142
66422 dutch-mamma
pi_46217244
quote:
Op zondag 11 februari 2007 19:42 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

Hm, de mijne ook weer, denk ik. Daarnaast komt volgens mij een soortgelijke winkel te zitten, weet iemand daar meer van?
Op het hoekje? Geen idee... maar ik ben er blij mee! Vond het jammer dat het Circus plat moest, en nou zag ik rond het Belfort weer dergelijke winkeltjes!
  zondag 11 februari 2007 @ 21:27:38 #143
57434 Marloes
Digital Love
pi_46218241
Het hele centrum van Almere Buiten wordt ook gesloopt hoorde ik
En er komt daar ook een AH XL.
The more that I appear.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:53:07 #144
66422 dutch-mamma
pi_46219496
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:27 schreef Marloes het volgende:
Het hele centrum van Almere Buiten wordt ook gesloopt hoorde ik
En er komt daar ook een AH XL.
Nééééééééééé!!!!!!!!!!!!!!!
pi_46220165
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:05 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Op het hoekje? Geen idee... maar ik ben er blij mee! Vond het jammer dat het Circus plat moest, en nou zag ik rond het Belfort weer dergelijke winkeltjes!
Ja, helemaal eens! Ik ben benieuwd hoe het wordt als 't Belfort helemaal gevuld is. Ik vond het van het nieuwe centrum jammer dat er zo ontzettend veel modewinkels waren, het evenwicht leek me een beetje weg. Dus erg leuk dat er nu weer wat meer anderssoortige zaakjes bij komen.
Peace man!
pi_46223228
De Marmaris is overigens van mijn buren. Ja, jullie zijn vast jaloers.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:35:32 #147
168725 Humanoid
klein vogeltje
pi_46223716
Marmaris ligt in Turkije! Alle púzzelstukjes komen op hun plaats.
En Almere is een put.
Hai.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:41:01 #148
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_46223947
ik heb heel veel buren
Screw you guys, I'm going home.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:41:51 #149
168725 Humanoid
klein vogeltje
pi_46223982
In je kot.
Hai.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:44:37 #150
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_46224115
inderdaad! hoe kunt gij dat nu weten, onbekende jongeling
  zondag 11 februari 2007 @ 23:46:41 #151
168725 Humanoid
klein vogeltje
pi_46224196
Hallo, ik ben Geert.
Hai.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:49:23 #152
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_46224308
Liquid_isokisok vroeg daarstraks of ik hier niet wou zeggen dat ze heb moeten unbannen. Zou ik er een topic over openen?

(k)
  zondag 11 februari 2007 @ 23:52:50 #153
168725 Humanoid
klein vogeltje
pi_46224446
Ik vroeg het aan een connectie. Nu maar afwachten.
Hai.
  maandag 12 februari 2007 @ 16:34:57 #154
105731 me2001
pi_46241799
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:04 schreef chrdek het volgende:

[..]

is het zicht op het podium een beetje ok in de zaal?
Gelukkig zit ik op het balkon bij Youp! geen spuug van het eerste rij dus

zitten op dit moment trouwens op de forumtrap een stel losers een rapvideo te maken..
De zaal is vrij klein en het podium laag dus je hem altijd goed zicht vanuit de zaal. Vanaf de balkons ook prima zicht alleen vanaf de zijkant van de balkons is het echt bagger. Bij Jan Jaap waren deze eigenlijk ook allemaal leeg.

Maar het is toch jammer dat dit de zaal van almere moet worden. Al die grijstinten is gewoonweg deprimerend. Metropole was toch echt mooier...

Maarja vroeger was alles beter he
pi_46242732
Wat is er met de Metropole dan? Gaat/is dat ook weg?
Klik dan als je durft
  maandag 12 februari 2007 @ 18:37:37 #156
105731 me2001
pi_46246023
die gaat/is ook weg jah
pi_46259252
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:59 schreef Suijk het volgende:
Enig idee of de diplomauitreikingen naar het nieuwe theater gaan?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:41:15 #158
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_46262574
De Metrpole was een stuk erger dan het nieuwe theater. Is trouwens ook nooit bedoeld als theater.
pi_46270890
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:04 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Enig idee of de diplomauitreikingen naar het nieuwe theater gaan?
Geen idee eigenlijk, sta je er ook bij?
Klik dan als je durft
pi_46271454
Hey wat geestig, een Almere topic.

Woon nu ongeveer 17 jaar in Muziekwijk en vind het hier best okee. Centrum is redelijk compleet (wel erg veel telecom- en hairstylingwinkels) en zeer gemakkelijk te bereiken met het OV. Verder ligt Amsterdam of Utrecht natuurlijk ook om de hoek. Prima dus.

Wat ik wel echt gigantisch mis is een leuke alternatieve tent. Je hebt hier wel Totum (sinds kort een tweederangs concertzaaltje geworden, bij gebrek aan beter) en JC Trapnotov, maar daar wordt het overspoeld door "kleine kiddo's", waardoor ik er niet graag kom...Dat is natuurlijk ook een beetje het lot van Almere, iets met jonge stad enzo.

Verder vind ik het verschrikkelijk jammer dat er van de popzaal nu een discotheek is gemaakt. Nu zullen er ongetwijfeld wel een aantal culturele dingetjes plaatsvinden (Make More Music, bijvoorbeeld, maar dat vind ik ook niet je van het), maar doorgaans zal het echt meer een discotheek zijn. Erg jammer. Had graag leuke concerten gemixd met leuke feesten daar gezien.

Ben wel erg benieuwd naar de schouwburg. Heb kaartjes vooor een aantal voorstellingen daar, dus we zullen het meemaken.
BTW het zou wel te gek zijn als de diploma uitreiking ook hier kan plaatsvinden. Metropole wordt geloof ik lastig, want ik begreep dat het een supermarkt zou worden?
pi_46274060
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:41 schreef -lucas- het volgende:
De Metrpole was een stuk erger dan het nieuwe theater. Is trouwens ook nooit bedoeld als theater.
in de metropole was geen airco
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:24:45 #162
66422 dutch-mamma
pi_46278193
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:59 schreef Suijk het volgende:
Wat komt ervoor in de plaats? Kledingwinkel zeker...?
pi_46288816
quote:
Verder vind ik het verschrikkelijk jammer dat er van de popzaal nu een discotheek is gemaakt.
Eensch!

OV is inderdaad ook erg goed geregeld hier. Ik ga trouwens meestal lopend naar het centrum - is vanaf Literatuurwijk zo'n 20 minuten. Of op de fiets en dan parkeren in een van de gratis bewaakte stallingen.
Peace man!
pi_46293278
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:09 schreef Suijk het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, sta je er ook bij?
een half jaartje nog en dan sta ik erbij!
pi_46304010
Dan zit je in het zelfde jaar als ik.
pi_46304464
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:14 schreef Subterranean het volgende:
Dan zit je in het zelfde jaar als ik.
hip. welke richting doe je? B&A? ook in 2003 begonnen?
pi_46304981
B&A en in 2003 begonnen, ja.
pi_46308071
ik ook

heb alleen versnellingstraject gebruikt als jaar speling
pi_46308742
Ik kom wel van het MBO (ROC Flevoland), maar heb besloten er niets mee te doen, ivm JAVA. Dat lag me niet zo, haha.

maargoed, verder over Almere.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:36:05 #170
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_46457351
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:20 schreef Subterranean het volgende:
Wat ik wel echt gigantisch mis is een leuke alternatieve tent. Je hebt hier wel Totum (sinds kort een tweederangs concertzaaltje geworden, bij gebrek aan beter) en JC Trapnotov, maar daar wordt het overspoeld door "kleine kiddo's", waardoor ik er niet graag kom...Dat is natuurlijk ook een beetje het lot van Almere, iets met jonge stad enzo.
Inderdaad, laat hier maar een Melkweg v2.0 opgestart worden zal denk ik ongetwijfeld een succes worden!
  maandag 19 februari 2007 @ 19:25:44 #171
57434 Marloes
Digital Love
pi_46466381
Ik word echt schijtziek van alle rotondes in Almere
The more that I appear.
  maandag 19 februari 2007 @ 19:50:56 #172
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46467595
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:36 schreef IndyROKR het volgende:

[..]

Inderdaad, laat hier maar een Melkweg v2.0 opgestart worden zal denk ik ongetwijfeld een succes worden!
Dinges, Musinq staat toch nog steeds leeg?
pi_46469018
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dinges, Musinq staat toch nog steeds leeg?
2 maart is de opening van Nox Fervida:
http://www.musicfrom.nl/m(...)-voor-disco-nox.html
http://www.almere.nl/live/index.jsp?nav=1461&loc=49418&det=160577
http://www.partyscene.nl/(...)_nieuwe_club_rijker_
http://www.klicked.nl/web(...)t-voor-lege-popzaal/

om zo eens een paar websites te noemen
pi_46472637
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:25 schreef Marloes het volgende:
Ik word echt schijtziek van alle rotondes in Almere
de meesten zijn prima met 70+ te nemen
  zondag 25 februari 2007 @ 19:34:14 #176
67478 Radjesh
Dire Straits!
  zondag 25 februari 2007 @ 21:21:04 #177
77575 NiTiN
Move On Up
pi_46672035
misschien was het toffer als het iets zou worden vergelijkbaar met paradiso of melkweg whatever, in plaats van de zoveelste disco.

Ach we zien het wel.
pi_47132426
tip: The Boathouse.... wel reserveren van tevoren!
pi_47587484
Oe oe een Almere topic... ben ook almeerdenaar sinds een maandje of twee... woonachtig in het heul lelijke leegstaande kantoorgebouw achter/naast het WTC (m'n school ) zeg maar

Ben blij dat er weer een supermarkt terug is bij het station

[ Bericht 21% gewijzigd door rattt op 23-03-2007 17:06:35 ]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:07:36 #181
66422 dutch-mamma
pi_47587761
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:59 schreef rattt het volgende:
Oe oe een Almere topic... ben ook almeerdenaar sinds een maandje of twee... woonachtig in het heul lelijke leegstaande kantoorgebouw achter/naast het WTC (m'n school ) zeg maar

Leegstaand kantoorgebouw...?
Kraak of antikraak...?
(wel goed, want die leegstaande kantoordingen vind ik gewoon schrijnend, terwijl hier zo'n woningnood is qua huurwoningen)
pi_47588097
Antikraak/vandalisme inderdaad...
In dit prachtige gebouw:
http://www.hanzevastcapit(...)/mpch39-C_almere.jpg

Enige nadeel is dat je er met 2 weken uit moet als het toch nog wordt verhuurd/verkocht/gesloopt, maar voor 150 euro in de maand boeit me dat niet zo
pi_47588526
zit daar een douche in dat gebouw?
pi_47588958
Niet van zichzelf maar er is er 1 neergezet door de verhuurder ja (gelukkig wel )

Je hebt ook eens een mooi uitzicht over Almere op het dak (tussen de umts antennes... dat wel)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 18:14:03 #185
66422 dutch-mamma
pi_47589629
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 17:18 schreef rattt het volgende:
Antikraak/vandalisme inderdaad...
In dit prachtige gebouw:
http://www.hanzevastcapit(...)/mpch39-C_almere.jpg

Enige nadeel is dat je er met 2 weken uit moet als het toch nog wordt verhuurd/verkocht/gesloopt, maar voor 150 euro in de maand boeit me dat niet zo
Oh, ja, bekend plekje!
En okee, geen douche, maar met een kraan en een washandje kom je ook wel ver
(EDIT: lezen, DM...)

Jammer genoeg laten ze geen mensen met kinderen toe, want ik ken teveel vrouwen die scheiden en op straat staan... Ik weet niet wat erger is: bij oma en opa op zolder met je kinderen (en dan niet een weekje, maar soms 2-3 jaar), of in een kantoorpand... Uit die 2 kwaden zou ik dan waarschijnlijk het kantoorpand kiezen... Zijn in ieder geval oma en opa uit de stress...

DM heeft 2 1/2 jaar ingeschreven moeten staan voor ze een 3-kamerflat kreeg met 2 kinderen... Moet zeggen dat het wel een heel mooi flatje is en ik qua ruimte nog mazzel heb!
pi_47591156
quote:

nice

jij woont ook efficiënt in Almere dus

Ik woon hier
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:10:06 #187
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_47593528
Zeg, ik hoorde van iemand dat Doemere gesloopt gaat worden. Wat is daarvan waar en wanneer is de grote dag en wat komt daar dan te staan?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:24:29 #188
66422 dutch-mamma
pi_47597943
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:10 schreef IndyROKR het volgende:
Zeg, ik hoorde van iemand dat Doemere gesloopt gaat worden. Wat is daarvan waar en wanneer is de grote dag en wat komt daar dan te staan?
Hè?!? Het nieuwste deel staat er net...!
pi_47598101
nee man, tuurlijk gaan ze dat niet slopen. voorlopig niet. dat is het enigste wat mensen naar almere buiten trekt om te winkelen. aan de andere kant is het misschien wel eens aan vernieuwing toe.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:27:55 #190
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_47604927
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:30 schreef chrdek het volgende:
nee man, tuurlijk gaan ze dat niet slopen. voorlopig niet. dat is het enigste wat mensen naar almere buiten trekt om te winkelen. aan de andere kant is het misschien wel eens aan vernieuwing toe.
Ik hoorde het ook maar van iemand die daar woont dat die een brief heeft gekregen. Het zal wel niet zo zijn dat het meteen morgen klaar is. Ik weet verder ook niet hoe of wat of waar.

By the way, wat zijn ze nou allemaal aan het doen bij station centrum?
pi_47606082
vernieuwen, veranderen, opknappen. het was allemaal een beetje klein geworden voor het aantal bussen. ik als het goed is ergens in augustus klaar
pi_47606726
m.b.t. Buiten:
http://www.almere.nl/live/index.jsp?nav=1461&loc=442803&det=27064
http://www.almere.nl/live/index.jsp?nav=1461&loc=246058&det=175844

bij het station in het centrum komen drie of vier busbanen (in plaats van twee) met haltes onder het station door. staat ook eerder in dit of het vorige topic
pi_47617254
Volgende week weer de jaarlijkse rally van Almere: http://www.almererally.nl/
pi_47640799
Ik was gisteren bij Totum en toen ik naar huis ging was daar de omgeving afgezet vlakbij de Schout garage, politie was op de been. Iemand een idee wat er gebeurd is?
pi_47641610
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:24 schreef Antarcticas het volgende:
Ik was gisteren bij Totum en toen ik naar huis ging was daar de omgeving afgezet vlakbij de Schout garage, politie was op de been. Iemand een idee wat er gebeurd is?
ja steekpartijtje in de schoutstraat
  maandag 2 april 2007 @ 17:19:07 #196
167723 sanni
Acima de seu
pi_47931228
ah,hier dus over Almere. Moet er morgen zijn dus als iemand hier iets noemenswaardig over kan vertellen dan hoor ik het graag. I.i.g leeft bij mij het idee van een veredeld dorp.
pi_47941290
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:19 schreef sanni het volgende:
ah,hier dus over Almere. Moet er morgen zijn dus als iemand hier iets noemenswaardig over kan vertellen dan hoor ik het graag. I.i.g leeft bij mij het idee van een veredeld dorp. [afbeelding]
keep it that way
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:17:31 #199
11766 eymey
koning één-oog
pi_47952875
quote:

DANG, en ik als Almeerder heb dit topic al een half jaar niet gezien? (terwijl ik zelfs eens op zoek was of er zo'n topic was).

Anyway... ik heb van origine niet echt veel met de stad: Ben geboren in Utrecht en opgegroeid in de omgeving van Apeldoorn. Ben hier in 2002 komen wonen voor werk en (toenmalige) vriendin. Ondertussen woon ik alweer sinds 1,5 jaar alleen in het blok starterswoningen (containerwoningen, liefkozend "o-town" genoemd) in Filmwijk, achter de paviljoens.

Los van het feit dat mijn sociale leven hier nog niet echt op gang gekomen is (ben geen disco type dus ontmoet via die weg weinig nieuwe mensen) vind ik Almere verder een perfecte stad om te wonen: ruim opgezet, prima openbaar vervoer, best veel natuur in en rond de stad en je kan vanuit hier alle kanten op.

Oh ja, supermarkt bij het station: Aanvankelijk was ik blij dat het een plusmarkt werd (ben 3 jaar de plusmarkt in seizoenenbuurt gewend). Helaas is m'n enthousiasme wat getemperd door de erg krappe en volgestampte opzet en de ontzettende traagheid daar, zowel van de gemiddelde mede-shopper die ik er tot nu toe ben tegen gekomen en van het werk aan de kassa's.

Toch maar een stukkie lopen naar de AH XL dus
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_47972420
Het programma voor de 15e editie van het bevrijdingdfestival:

En wat valt ie me tegen Had wat mij betreft wel een stuk verrassender gemogen.

Ik denk dat ik dit jaar maar uit wijk naar een andere stad. Helaas.

[aanvulling:]
Ahh, ik zie net dat het overal niet al te spannend is.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:24:25 #201
66422 dutch-mamma
pi_47972886
Ramses Shaffy!!! Die wil ik zien!

Verder: alwéér geen Pigmeat...
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:04:23 #202
167723 sanni
Acima de seu
pi_47979346
Was vandaag dus in Almere,heb gedaan wat ik wilde , en ik vond Almere wel zozo. Wonen? neu,niet echt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:44:10 #203
11766 eymey
koning één-oog
pi_47988007
Oeh ik had het programma van bevrijdingsfestival nog helemaal niet gezien!

De line-up van het pioneer podium kan mij wel degelijk bekoren: Wipneus & pim, ramses shaffy, van velzen, racoon, di-rect..... allemaal prima te nassen (Y). En police cover act... ach..... leuk toch
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_47993114
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:00 schreef chrdek het volgende:
tip: The Boathouse.... wel reserveren van tevoren!
Ben er gisteren geweest, goed te doen inderdaad!
Klik dan als je durft
pi_47995572
Brainpower
Typhoon & Blaxtar

Leuke line up
pi_47996615
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:17 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ben er gisteren geweest, goed te doen inderdaad!
En gister heb je niet eens in het zonnetje kunnen zitten!
pi_48001021
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:14 schreef Urvin het volgende:
Brainpower
Typhoon & Blaxtar

Leuke line up

doe mij maar Van Velzen
  woensdag 4 april 2007 @ 13:53:14 #208
168255 J.Herrer
pi_48002925
Typhoon is wel gruwelijk
Vorig jaar was Opgezwolle er ook, die mis ik eigenlijk wel

Tribute 2 Marley lijkt me ook wel de moeite waard
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:15:15 #209
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_48082588
Ik zal naar Alderliefste en ramses shaffy gaan kijken. Traffasi is, net zoals vorig jaar, echt de moeite waard. En van velzen zal ik gaan kijken. Verder zal ik denk ik alleen maar bij dat regio rock podium gaan kijken.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:53:29 #210
11766 eymey
koning één-oog
pi_48273917
LOL @ de "Almere Vandaag" van eerder deze week.....

Winkels in het nieuwe stadshart in nood omdat het stadshart een bouwput zou zijn en daardoor minder bezoekers zou trekken . Nee joh, je meent het?

Volgens mij is er genoeg aanloop en op die eeuwige nieuwe bibliotheek na begint het toch best ergens op te lijken. Ik kan niet wachten tot het gebied rond de nieuwe schouwburg klaar is!

En tot de herkansing van de voorstelling van Arie & Silvester gepland is . Defect aan de trekwand-installatie, of all things
  donderdag 12 april 2007 @ 23:17:23 #211
66422 dutch-mamma
pi_48274845
Er stond ook dat het speelgoedwinkeltje tegenover de Lidl ermee wil stoppen wegens ellendig gestegen huren, terwijl ze net buiten het echte winkelgebied terecht waren gekomen...

Dat zou ik echt erg vinden. Dit winkeltje is niet zoals de eenheidsworst van Toys R Us en Bart Smit... Mijn kinderen komen er graag hun zakgeld uitgeven...
pi_48289163
de gemeente vind ik de schuldige aan het winkelcentrum verhaal. onwijs hoge huren. de snoepwinkel op het belfortplein (de verassing geloof ik) is er daardoor ook al mee opgehouden
pi_48290601
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:47 schreef chrdek het volgende:
de gemeente vind ik de schuldige aan het winkelcentrum verhaal. onwijs hoge huren. de snoepwinkel op het belfortplein (de verassing geloof ik) is er daardoor ook al mee opgehouden
maar als die snoepwinkel dus in het nieuwe stadshart zat dan is hij waarschijnlijk gewoon niet erg slim bezig geweest, aangezien je die huur toch van tevoren weet lijkt mij.
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:19:29 #214
11766 eymey
koning één-oog
pi_48303281
Dat lijkt mij ook. Dat is ook wat er in Almere Vandaag stond.... je weet dat als je in een splinternieuw stadshart gaat zitten, dat het dan in het begin nog behelpen zal zijn en dat je wellicht niet meteen op een top-omzet moet gaan rekenen.

Maar als het inderdaad waar is wat dutch-mamma zegt, van winkels in het oude deel van het centrum die ook te maken krijgen met gestegen huren, dan vind ik het weer een ander verhaal worden. Zeker als ze er al langer zitten.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:14:06 #215
66422 dutch-mamma
pi_48304944
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:47 schreef chrdek het volgende:
Dat Belfortplein is echt een achterafpleintje, een verdomhoekje. Ik vrees dat er meer bedrijfjes daar gaan sneuvelen.
En dat zou ik erg vinden, want het is het leukste hoekje van dat stadshart dat verder vol eenheidsworst staat!
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:15:38 #216
66422 dutch-mamma
pi_48304984
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:19 schreef eymey het volgende:
Dat lijkt mij ook. Dat is ook wat er in Almere Vandaag stond.... je weet dat als je in een splinternieuw stadshart gaat zitten, dat het dan in het begin nog behelpen zal zijn en dat je wellicht niet meteen op een top-omzet moet gaan rekenen.

Maar als het inderdaad waar is wat dutch-mamma zegt, van winkels in het oude deel van het centrum die ook te maken krijgen met gestegen huren, dan vind ik het weer een ander verhaal worden. Zeker als ze er al langer zitten.
Dit is mijn bron...
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:02:40 #217
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_48315669
Ik word helemaal ziek van iedereen die over die ene vermiste praat. Dat ene hardcore meisje van het ROC. Het is echt het gesprek van de dag maand.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 10:19:54 #218
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_48317083
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 08:02 schreef IndyROKR het volgende:
Ik word helemaal ziek van iedereen die over die ene vermiste praat. Dat ene hardcore meisje van het ROC. Het is echt het gesprek van de dag maand.
Nou om het vuur nog even op te stoken, het is een klasgenootje van mijn buurmeisje! !

Maar verder volg ik het ook niet, ik geloof toch niet echt dat het meiske levend terug komt.
pi_48318703
Skaai, vertoef(de) jij wel eens bij de Gamma?
Klik dan als je durft
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:20:48 #220
167318 IndyROKR
Johny Borrell
pi_48320751
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 10:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nou om het vuur nog even op te stoken, het is een klasgenootje van mijn buurmeisje! !

Maar verder volg ik het ook niet, ik geloof toch niet echt dat het meiske levend terug komt.
Ach, er word elke week wel iemand vermist, waarom is dit speciaal dan?
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:39:19 #221
66422 dutch-mamma
pi_48331270
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:20 schreef IndyROKR het volgende:

[..]

Ach, er word elke week wel iemand vermist, waarom is dit speciaal dan?
Het zal je dochter, zus, vriendin etc maar zijn...

Is dat andere vermiste meisje al terecht?
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:18:24 #222
168255 J.Herrer
pi_48332520
Ik hoorde van een gast die bij Noorderplassen woont dat daar vanmiddag een lijk is gevonden
Misschien is dat dat meisje wel
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:42:37 #223
66422 dutch-mamma
pi_48333325
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:18 schreef J.Herrer het volgende:
Ik hoorde van een gast die bij Noorderplassen woont dat daar vanmiddag een lijk is gevonden
Misschien is dat dat meisje wel
http://nu.nl/news/1043138(...)meisje_gevonden.html

Shit...
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:10:04 #224
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48336133
In de Noorderplassen in Almere-Stad is zaterdagmiddag het stoffelijk overschot geborgen van Cassandra van Schaijk.

Buurtbewoners waren aan het varen bij de Oostvaardersdijk toen ze het lichaam vonden.

Vorige week werd ook in de Noorderplassen gezocht naar de vermiste Cassandra van Schaijk, een 17-jarig meisje uit Almere. Cassandra werd sinds 24 maart vermist na een bezoek aan het Almere Events Center, het voormalige Eindelijk.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 23:13:48 #225
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_48336237
Dat meisje kwam wel eens langs op m'n vorige werk. Luguber idee. Is ook een klasgenootje van mijn buurmeisje, de hele msn tamtam is in werking gezet joh. Naar gebeuren .
pi_48336314
Triest nieuws. Zag overal posters hangen hier, had niet verwacht dat zij dood zou zijn .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:17:48 #227
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48336352
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:13 schreef Skaai het volgende:
Dat meisje kwam wel eens langs op m'n vorige werk. Luguber idee. Is ook een klasgenootje van mijn buurmeisje, de hele msn tamtam is in werking gezet joh. Naar gebeuren .
Hetzelfde buurmeisje als waar jij hebt opgepast? Van de vermoorde vader?
pi_48336654
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:10 schreef Dagonet het volgende:
[afbeelding] In de Noorderplassen in Almere-Stad is zaterdagmiddag het stoffelijk overschot geborgen van Cassandra van Schaijk.

Buurtbewoners waren aan het varen bij de Oostvaardersdijk toen ze het lichaam vonden.

Vorige week werd ook in de Noorderplassen gezocht naar de vermiste Cassandra van Schaijk, een 17-jarig meisje uit Almere. Cassandra werd sinds 24 maart vermist na een bezoek aan het Almere Events Center, het voormalige Eindelijk.
tsja, vermoedelijk eigen schuld, dikke bult. met een onbekende meegegaan na het stappen en 'lekker romantisch' bij de nooderplassen vermoord

edit: lijkt mij een zeer realistische mogelijkheid. verder sterkte voor de nabestaanden, is natuurlijk nooit leuk dit soort dingen
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 23:29:28 #229
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_48336723
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hetzelfde buurmeisje als waar jij hebt opgepast? Van de vermoorde vader?
Nee thank god niet zeg, is een ander buurmeisje.
En dat buurmeisje waar jij op doelt is mijn buurmeisje niet meer, ze woont nu in Lelystad.
Ik heb veel buurmeisjes .
  zondag 15 april 2007 @ 17:45:27 #230
57434 Marloes
Digital Love
pi_48353440
Maar is ze alleen naar huis gefietst? Of? Dat vraag ik me dan af..
The more that I appear.
pi_49723897
Is er nog iets te melden in Almere? Het stationsplein krijgt eindelijk een beetje vorm, nu onder het station nog. Ben benieuwd of we de nieuwe bieb ooit te zien krijgen en de sporthal in Almere Poort ziet er toch wel heel vet uit van binnen...
Klik dan als je durft
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:13 #232
57434 Marloes
Digital Love
pi_49725612
Ik ga morgenvroeg weer even de stad in.. Lekker rustig.. Even naar de zara, mexx etc.
The more that I appear.
pi_49726291
volgende week bestaat de sociëteit van ['endzjin] ook vijf jaar
pi_49776460
bloemetjeskoopavond in Almere btw
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:29:20 #235
38433 snijder
snijderdotcom
pi_49790234
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:29 schreef Misanthropist het volgende:
bloemetjeskoopavond in Almere btw
En het niet te vergeten western festival in Almere Buiten vandaag!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:34:25 #236
62964 Little_Acorn
You would know
pi_49790341
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:29 schreef snijder het volgende:

[..]

En het niet te vergeten western festival in Almere Buiten vandaag!
O ja, dat is elk jaar, wat een trieste bedoeling is dat toch. Wel vermakelijk om even te gaan kijken vanmiddag.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:34:19 #237
38433 snijder
snijderdotcom
pi_49795480
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:34 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

O ja, dat is elk jaar, wat een trieste bedoeling is dat toch. Wel vermakelijk om even te gaan kijken vanmiddag.
het was er echt fucking druk, kon niet eens parkeren!
pi_51058306
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:02 schreef Suijk het volgende:
Is er nog iets te melden in Almere? Het stationsplein krijgt eindelijk een beetje vorm, nu onder het station nog. Ben benieuwd of we de nieuwe bieb ooit te zien krijgen en de sporthal in Almere Poort ziet er toch wel heel vet uit van binnen...
Ik vind het stationsplein niet erg spannend geworden moet ik zeggen. Verder ben ik over het nieuwe centrum nog altijd enthousiast. Volgens mij wordt het er ook steeds drukker, elke keer als ik er nu kom wordt er lustig gewinkeld. Dat was in het begin wel anders...
Peace man!
  maandag 2 juli 2007 @ 15:04:08 #239
66422 dutch-mamma
pi_51059501
Inderdaad begint het nieuwe centrum me steeds beter te bevallen! Alleen... die helling is niet erg prettig als je een handicap hebt of zo. Ik heb er zelf ook problemen mee :S
  maandag 2 juli 2007 @ 16:03:15 #240
57434 Marloes
Digital Love
pi_51061428
Er zitten nu ook hele leuke eettentjes!! Chipriani was er uiteraard al, maar Yamas is ook leuk Er komt nu ook een Indonesisch restaurant en sinds een week zit er ook een brasserie genaamd ''De jongens van Almere'' => is iemand daar al geweest?
The more that I appear.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:04:20 #241
168255 J.Herrer
pi_51063246
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:04 schreef dutch-mamma het volgende:
Inderdaad begint het nieuwe centrum me steeds beter te bevallen! Alleen... die helling is niet erg prettig als je een handicap hebt of zo. Ik heb er zelf ook problemen mee :S
Je kunt er toch ook met de roltrap of lift komen?
Stadshart begint wel vorm te krijgen ja Ik vind die nieuwe boulevard aan het water wel heel mooi, alleen nog een beetje kaal
pi_51063787
@ Marloes: nog niet geweest, en hun website is niet erg informatief...
@J. Herrer: ja, die boulevard vind ik ook mooi geworden. En ik zag dat er eindelijk winkels zitten tegenover de Selexyz naast de fietsenstalling, dat vond ik altijd zo'n somber stuk.
Peace man!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:30:23 #243
168255 J.Herrer
pi_51064169
Ik vind het alleen jammer dat het een mode-stad begint te worden
Veelal kleding- en schoenenzaken. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar een gevarieerder winkelaanbod zou toch wel beter zijn. Ook in de plaats van de "oudere" winkel die naar het nieuwe centrum verhuizen, komen eigenlijk alleen maar kledingzaken.
En ook vooral de landelijke winkelketens Wanneer komen ze eens met speciale winkeltjes? Juist die zaakjes die je niet in elke stad terug vindt, maakt een centrum iets bijzonderder

Ze hebben trouwens tegenover de kerk (in de straat bij de bart smit) een nieuwe kledingzaak met Amerikaanse hiphop-style kleding. Die vind je verder alleen in Eindhoven.
Dat zijn de winkeltjes die Almere hard nodig heeft
pi_51093124
Can de frontpage:
quote:
De gemeente Almere geeft donderdag in discotheek Nox een feest voor geslaagden getiteld het 'Startkwalificatiefeest'. Uitgenodigd zijn alle Almeerders die dit jaar een diploma havo, vwo of mbo niveau 2,3,4 hebben gehaald. Voor geslaagden van het vmbo is het feest verboden.

De festiviteiten kosten meer dan twintigduizend euro. Tijdens het feest zijn er optredens van de Nederlandse hiphop-formaties The Partysquad, Opposites en de Jeugd van Tegenwoordig.

Onderwijswethouder Martine Visser (CU/CDA) hoopt dat van het feest ''een positieve prikkel'' uit gaat. Jongeren met alleen een vmbo-diploma beschikken in principe niet over een erkende startkwalificatie voor de arbeidsmarkt. Als ze goed hun best doen, kunnen ze in de toekomst ook naar het 'Startkwalificatiefeest'.

Een meerderheid in de gemeenteraad van Almere is niet te spreken over het feit dat vmbo'ers niet welkom zijn. D66 spreekt van ''kinderachtig'' gedoe. De SP vindt dat vmbo-leerlingen hiermee ''echt op de tenen'' worden getrapt. De Almere Partij noemt het ''een trieste zaak'' en Leefbaar Almere heeft het over ''kwetsende, onnodige discriminatie''.
En waarom de HBO opleiding Information Engineering niet? Almere wil toch een studentenstad zijn? Jammer, had graag de jeugd weer eens in actie gezien (even afgezien van het feit of je tussen de 17 jarigen rond wilt hobbelen).

Iemand een idee?
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:26:59 #245
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_51143833
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:12 schreef Subterranean het volgende:
Can de frontpage:
[..]

En waarom de HBO opleiding Information Engineering niet? Almere wil toch een studentenstad zijn? Jammer, had graag de jeugd weer eens in actie gezien (even afgezien van het feit of je tussen de 17 jarigen rond wilt hobbelen).

Iemand een idee?
Tja, de gemeente heeft wel geld om een feestje te geven maar geen geld om het riool hier in de straat te fixen... het kan! in Almere
pi_51144810
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:12 schreef Subterranean het volgende:
Can de frontpage:
[..]

Iemand een idee?
Jaarlijks heb je (weer) het HOA-feest voor alle (eerstejaars) studenten van de opleidingen in Almere

je kweekt iig als stad een band met studenten en scholieren
pi_51168816
Is iemand al gaan eten bij Chalet Ange? Ik wil zaterdag met bezoek uit eten en aangezien zij nogal kritisch zijn en er op IENS veel slechte beoordelingen staan bij Chipriani ben ik op zoek naar een alternatief (en eens iets anders dan El Chico want daar komen we al zo vaak) Tips zijn welkom.
Peace man!
pi_51168998
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef FlowerPeace het volgende:
Is iemand al gaan eten bij Chalet Ange? Ik wil zaterdag met bezoek uit eten en aangezien zij nogal kritisch zijn en er op IENS veel slechte beoordelingen staan bij Chipriani ben ik op zoek naar een alternatief (en eens iets anders dan El Chico want daar komen we al zo vaak) Tips zijn welkom.
Chalet Ange is prima, valt te vergelijken met Boat House en net niet met Bakboord. Misschien is de Jongens van Almere (ter hoogte van Chalet Ange en Bagels 'n Beans) ook een idee: http://www.jongensvanalmere.nl/

Overigens zou ik gewoon even bellen naar een van de restaurants en vragen of ze je de menukaart kunnen toesturen
pi_51169107
Thanks. Net hun site gevonden en de menukaart ziet er erg okay uit :-) De Jongens van Almere wil ik ook zeker een keer bezoeken, misschien bel ik ze inderdaad wel even.
Peace man!
pi_51169186
staat dat niet online dan?
pi_51169338
Jongens van Almere heeft een dramatische site zonder menukaart, wel een gemiste kans...
Peace man!
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:55:37 #252
66422 dutch-mamma
pi_51181732
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:30 schreef J.Herrer het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat het een mode-stad begint te worden
Veelal kleding- en schoenenzaken. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar een gevarieerder winkelaanbod zou toch wel beter zijn. Ook in de plaats van de "oudere" winkel die naar het nieuwe centrum verhuizen, komen eigenlijk alleen maar kledingzaken.
En ook vooral de landelijke winkelketens Wanneer komen ze eens met speciale winkeltjes? Juist die zaakjes die je niet in elke stad terug vindt, maakt een centrum iets bijzonderder

Ze hebben trouwens tegenover de kerk (in de straat bij de bart smit) een nieuwe kledingzaak met Amerikaanse hiphop-style kleding. Die vind je verder alleen in Eindhoven.
Dat zijn de winkeltjes die Almere hard nodig heeft
In de Citadel is (weggestopt) een koffie/theewinkeltje, er zat eerst meer maar dat is alweer weg...

Ik hou ook niet van die eenheidsworst...

Het oude speelgoedwinkeltje Funtoys, tegenover de Lidl, overweegt te vertrekken omdat ze voor veel geld in een verdomhoekje zitten nu. Dat vind ik heel erg. Winkels zoals Funtoys zijn nog zo "zichzelf", en ontzettend klantgericht! Mijn zoontje van bijna 12 is er vaste klant, en de baas heeft hem al een keer gebeld dat er nieuwe Lego was. Dat zie ik Bart Smit nog niet doen... Hun service is heel goed, erg op de persoon, en als zij vertrekken, net als andere "kleine winkeltjes" (voor zover die er nog zijn), is dat een groot verlies (en alweer een overwinning voor Het Grote Geld... ).
De sloop van het Circus, met dat verrukkelijke boekwinkeltje, vind ik ook dieptriest... maar als je er officieel tegen protesteert, word je uitgelachen dat je "tegen vooruitgang bent"... Sorry, laat mij dan maar ouderwets zijn
pi_51191230
Dat koffie- en theewinkeltje is mijn lievelingswinkel. Ik vind de chocolaterie in een van de passages (kan ze niet uit elkaar halen) trouwens ook een aanrader. En de Funtoys inderdaad... doet me denken aan de oude 'dorpsspeelgoedwinkel' in de plaats waar ik opgroeide. Als wij iets van speelgoed te kopen hebben, doen we dat altijd daar.
Peace man!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:45:32 #254
168255 J.Herrer
pi_51195110
Daar in de buurt heb je trouwens ook zo'n stripwinkel, op de hoek. Ook wel een leuke toko.
Ze verkopen er soms wel gave posters
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:19:32 #255
66422 dutch-mamma
pi_51196191
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:45 schreef J.Herrer het volgende:
Daar in de buurt heb je trouwens ook zo'n stripwinkel, op de hoek. Ook wel een leuke toko.
Ze verkopen er soms wel gave posters
En Tim Burtonpoppetjes...
En dingen uit Pirates of the Caribbean...

En er staat al jaren een beeldje van Edward Scissorhands... helaas is die loeiduur

Geweldig winkeltje!
pi_51297244
weet iemand één of meerdere fonteinen binnen almere waar je 'in kan staan'? ik heb werkelijk nog nooit een fontein in almere gezien namelijk
  maandag 9 juli 2007 @ 17:41:59 #257
168255 J.Herrer
pi_51297772
Stationsplein had vroeger kleine fonteintjes, daar kon je best in staan.
Is nu helemaal verbouwd, maar volgens mij kan er water uit die gleuven spuiten.

Ik weet dat er ook 1 in Almere haven zit, naast die gracht en daar kan je echt doorheen lopen ja
  maandag 9 juli 2007 @ 18:00:47 #258
66422 dutch-mamma
pi_51298226
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:41 schreef J.Herrer het volgende:

Ik weet dat er ook 1 in Almere haven zit, naast die gracht en daar kan je echt doorheen lopen ja
Ik kom er net vandaan

Uit die gleuf aan het Stationsplein komen inderdaad straaltjes water!
pi_51298767
quote:

waar in Almere Haven zit dat precies dan?
  maandag 9 juli 2007 @ 18:34:25 #260
168255 J.Herrer
pi_51299229
In het centrum
Niet de richting naar de haven zelf, maar de andere kant. Loop je even een winkelstraatje door en dan zie je hem rechts ergens, is naast een gracht
pi_51323681
Gister naar Le Baron geweest en terwijl het buiten regende toch heerlijk buiten gezeten onder de tentjes met verwarming. Vond ik zeer prettig...Is dat al lang?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:10:56 #262
57434 Marloes
Digital Love
pi_51324156
Nee is nog niet zo lang, ik zag het een paar weken terug in de ALMERE VANDAAG (:'')) staan, dus het zal er nu een paar weken zijn;)
The more that I appear.
pi_51589534
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

waar in Almere Haven zit dat precies dan?
Als je de Marktstraat uitloopt, de Markt op. Bij dit Dolfijn kunstwerk cq. gedenkteken. Op de hoek heb je een opticien 'Het Huis', en daar pal voor de deur heb je roosters in de grond waar variërend stralen water uit spuiten.

Je hebt ook nog een hele grote bij het Weerwater, achter het Flevo Ziekenhuis. Alleen dan moet je wel je zwembroek meenemen.
pi_51589736
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:34 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Als je de Marktstraat uitloopt, de Markt op. Bij dit Dolfijn kunstwerk cq. gedenkteken. Op de hoek heb je een opticien 'Het Huis', en daar pal voor de deur heb je roosters in de grond waar variërend stralen water uit spuiten.

Je hebt ook nog een hele grote bij het Weerwater, achter het Flevo Ziekenhuis. Alleen dan moet je wel je zwembroek meenemen.
die laatste ìs het weerwater of niet?
pi_51592228
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:41 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

die laatste ìs het weerwater of niet?
Zou je wel denken inderdaad.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:34 schreef j0rrit het volgende:
Je hebt ook nog een hele grote bij het Weerwater, achter het Flevo Ziekenhuis.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:37:42 #266
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51797663
Even een vraagje, wat vinden jullie van Almere vandaag de dag?
Mijn mening: Het verpaupert teveel en de gemeente knapt alleen maar nog het stadshart op, voor het andere is 'geen geld meer'. Ik vind ook dat de gemeente 'uitgaan' niet begrijpt, want ik vind dat er geen ene hoer te doen want met enkelt cafe`s en 2 discotheken ben je er ook nog niet.
Ik heb eigenlijk steeds meer zin om op mezelf te gaan wonen (buiten almere, misschien nog buiten nl).
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_51800057
quote:

Klopt. Er spuit inderdaad water uit.... nouja... zo af en toe dan...
pi_51800328
Ach, Almere is een prima stadje.
Echter vind het ik het uitgaan bijzonder kut. Anno is leuk op z'n tijd, maar over het algemeen is het elke keer hetzelfde liedje. Mambo is voor negers en kutpubers. In Le Baron hebben ze geen idee dat er überhaupt gasten in hun zaak is. Cheers, Bordeaux, etc is ook een beetje voor te jong grut, net als Nox overigens. Waar ik me eigenlijk altijd wel vermaak is Red Delicious, maar in een Chipriani bijvoorbeeld niet.

Ik woon nu vier jaar in het centrum van Almere en ik heb deze vier jaar niets anders gezien dan dat er wel weer een straat open lag of dat er bouwverkeer langs. Levert in mijn optiek veel teveel stress op en dat is idd irritant.

Feit blijft dat ik me prima vermaak bij de studentenvereniging en dat ik zeer efficiënt woon (eigenlijk alles wat ik nodig heb is op loopafstand).
pi_51800710
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:36 schreef Misanthropist het volgende:
Echter vind het ik het uitgaan bijzonder kut. Anno is leuk op z'n tijd, maar over het algemeen is het elke keer hetzelfde liedje. Mambo is voor negers en kutpubers. In Le Baron hebben ze geen idee dat er überhaupt gasten in hun zaak is. Cheers, Bordeaux, etc is ook een beetje voor te jong grut, net als Nox overigens. Waar ik me eigenlijk altijd wel vermaak is Red Delicious, maar in een Chipriani bijvoorbeeld niet.

Ik woon nu vier jaar in het centrum van Almere en ik heb deze vier jaar niets anders gezien dan dat er wel weer een straat open lag of dat er bouwverkeer langs. Levert in mijn optiek veel teveel stress op en dat is idd irritant.

Feit blijft dat ik me prima vermaak bij de studentenvereniging en dat ik zeer efficiënt woon (eigenlijk alles wat ik nodig heb is op loopafstand).
"Oe! Wat een stress! Niet meer te hardennnnn! Ligt er alweer een straat open!"
pi_51800847
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:44 schreef niekth het volgende:

[..]

"Oe! Wat een stress! Niet meer te hardennnnn! Ligt er alweer een straat open!"
een gevoel Neeke, een gevoel.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:44:25 #271
57434 Marloes
Digital Love
pi_51802928
Waarom heet dat grandcafe nu ineens ''Entree'' ipv ''De jongens van Almere''

The more that I appear.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:30:28 #272
77575 NiTiN
Move On Up
pi_51804369
wait. wut?
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:55:55 #273
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51807655
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef Marloes het volgende:

'De Jongens' dat zijn twee kennissen van me, het is zo dat ze nu als het ware onderdeel zijn van Entree Brasserien, het heet nu 'De Jongens'.
  woensdag 25 juli 2007 @ 08:00:34 #274
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51807690
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:36 schreef Misanthropist het volgende:

Ik ga meestal naar Amsterdam om echt uit te gaan, meestal in de melkweg o.i.d.. Hopelijk word Totum nu wat als het een poppodium is en komen er ook goede artiesten i.p.v. enkelt lokale artiesten.
pi_51810001
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef Marloes het volgende:

rechtsonder dat plakaat met entree staat nog steeds "De jongens van Almere"
pi_51810052
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 08:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik ga meestal naar Amsterdam om echt uit te gaan, meestal in de melkweg o.i.d.. Hopelijk word Totum nu wat als het een poppodium is en komen er ook goede artiesten i.p.v. enkelt lokale artiesten.
Als er ander personeel komt wel, anders niet ben ik bang. Niet dat ik wat tegen het huidige bestuur heb, maar ik denk niet dat het gaat lukken gezien de professionaliteit van een aantal van de huidige medewerkers.
pi_51855431
Sluit nieuw aan in dit topic, woon sinds 1 jaar in Almere (Hout).
Red Delicious is inderdaad mijn favoriete plek voor eten / drankje.
Verder Bakboord of Kemphaan, maar dat is het qua eten wel.

Volgende week weer 1ste vrijdag van de maand in Delicious = club night.
Iemand vaker geweest?
Was er 1 x eerder tijdens de clubnight, maar dat was in mei, net koninginnedag gehad, dodenherdenking, dus erg rustig.
Wel lekker gegeten evengoed, maar niet heel veel gemerkt van club gebeuren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:13:41 #278
57434 Marloes
Digital Love
pi_51855721
Bedoel je in Red Delicious? Ik ben wel eens boven geweest dat er een Dj aan het draaien was. Oh ja, en ook wel een keer beneden. Maar heel spectaculair was het niet want er ging niemand dansen ofzo
The more that I appear.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:14:11 #279
57434 Marloes
Digital Love
pi_51855747
Owja en ik was er ook toen tijdens de dodenherdenking "+
The more that I appear.
pi_51856453
ah ok
dat was voor mij ook de eerste keer club night, ga het volgende week opnieuw proberen.
Nieuwe kaart trouwens ook inmiddels, ook goed te doen.

Kemphaan vind ik ook echt wel leuk en lekker, nadeel vind ik dat je een menu krijgt en niet kunt kiezen.
Doe ik bij Bakboord ook wel eens, geen zin om iets uit te zoeken dus dan gewoon een dagmenu, maar dan beslis je toch nog tenminste zelf, bij Kemphaan heb je geen keuze; zitten en dit is wat je krijgt, vind ik persoonlijk beetje jammer, anders zou ik er waarschijnlijk wel iets vaker zitten.

vind wel de sfeer prettig in almere, maar dat zal vast afhangen van de buurt / wijk, ik ken ze niet, maar er zullen vast wijken zijn die minder of vervelend zijn of juist heel prettig.
ik kom eigenlijk alleen in mijn eigen buurt en in stad, soms in buiten voor de boodschappen, dus ik weet nog lang niet genoeg van deze stad.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:09:03 #281
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_51880873
Ben gisteren wezen eten bij Le Baron, mijn vrienidn houdt zo van de salades en ik ben gek op die chololade mousse daar.

Maar is met die nieuwe inrichting van het terras nog meer veranderd? Want het was echt knudde gisteren:
- eten besteld
- na het hoofdvoorgerecht ongeveer 30 a 40 minuten gewacht
- gevraagd hoe lang het nog ging duren
- het was nog niet doorgegeven aan de keuken
- tijd later toch gekregen
- mag er boter bij het brood? tuurlijk
- tijd later gevraagd waar dat bleef, was niet goed doorgegeven
- drinken opgenomen, verkeerde drankje, mee terug
- uiteindelijke laatste drankje nooit gekregen
- stond wel op de bon...

Naja. Hopelijk kwam dat door de drukte.

[ Bericht 0% gewijzigd door -lucas- op 27-07-2007 19:17:13 ]
pi_51880996
Bediening is daar al heel lang kut, vooral als het terras open is.
Klik dan als je durft
pi_51881083
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef Suijk het volgende:
Bediening is daar al heel lang kut, vooral als het terras open is.
Ja, ze hebben daar soms niet door dat er nog klanten zijn
pi_51881247
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:33 schreef WRH het volgende:
Doe ik bij Bakboord ook wel eens, geen zin om iets uit te zoeken dus dan gewoon een dagmenu, maar dan beslis je toch nog tenminste zelf
Bakboord is echt super. Laatst ook weer zitten eten op een zonnige avond op het terras aan het water. Geweldige ambiance. Lekker eten en allemaal bootjes langs zien varen en dergelijke. Meestal nemen wij de dagmenu of weekmenu, dat is iedere keer weer perfect. Dat wordt namelijk samen gesteld met ingrediënten die ze vers en van goede kwaliteit hebben kunnen inkopen. Altijd verrassend. Het is een net restaurant, maar je zit er niet oncomfortabel zoals het bij andere eetgelegenheden het geval kan zijn. Het personeel is correct, maar toch casual. Dat maakt het aangenaam. Je bent echter wel ruim ¤60,- p.p kwijt, iets wat voor veel mensen toch een aardige drempelwaarde is merk ik in mijn naaste omgeving.

Tante Truus op de Grote Markt is ook leuk. Je kunt er lekkere broodjes eten tussen de middag, en ook daar hangt een leuke sfeer. De verwachtingen van iedereen liggen wat anders, en daardoor zijn ze heel vergevend naar het personeel wat voor een goed klimaat zorgt. Echter is de verstandelijk gehandicapte bediening wel heel open. Ze laten zich absoluut geen blad voor de mond nemen. Dus als je een gamba op je bord hebt liggen, krijg je iets te horen in de trant van: "Gatver wat een vies beest! Ga je dat eten?" Maar dat heeft ook zo z'n charme. Die mensen voelen zich gewaardeerd omdat ze iets kunnen betekenen, en het is weer wat nieuws voor de klanten. Het eten is prima. Mensen die zeuren over gekwijl in het eten, dat is zo verwerpelijk. Zulke simpele zielen hebben er nog nooit gezeten, dat weet ik zeker.
pi_51884741
Neem zelf ook heel vaak het dagmenu van Bakboord, is echt bijna altijd super.
Liefst dan het chaufeurs wijn arrangement erbij, toch lekker afgestemde wijntjes, ook altijd goed.
Vind veel geld uitgeven aan goed eten niet erg, mits het goed eten is.
(te) veel geld kwijt zijn aan slechte kwaliteit, slecht personeel of gewoon slechte smaak is echt balen.

Tante Truus moet ik nog eens proberen, wordt een beetje tegengehouden door het personeel, omdat ik inderdaad niet goed weet wat te verwachten.
Anno moet ik nog proberen, ziet er wel leuk uit, maar toen ik buiten de kaart bekeek werd ik er niet echt warm van, toch maar een kans geven denk ik.

Baron 1 x geprobeerd, eten was in orde, bediening nauwelijks te vinden, te weinig en wat er rondliep een probleem met het korte termijn geheugen, niets wat je vroeg kwam, begon al met bij het afruimen vragen of het gesmaakt had; euh, nee, zit net, dit is van de vorige klant...

Is er niet komende maand ook dat water festival in Haven?
Varen met botters, eettentjes op straat en kunstmarkt?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:03:18 #286
57434 Marloes
Digital Love
pi_51885734
Bij Anno is de bediening ook kut :p
Yamas is ook heel leuk! Laatst voor 't eerst gegeten 's middags.
The more that I appear.
pi_51886017
Bij Le Baron begrijpen ze er absoluut niets van inderdaad. Serveersters kijken bewust niet naar de gasten om maar niets te doen te hebben en de bediening verder is een chaos, omdat ze niet met wijken werken. Nu het nieuwe terras er is, is de chaos al stukken minder, maar voorheen kon je bij wijze van spreken makkelijk een half uur op de rekening wachten zeg maar.

Overigens gisteren weer eens bij Red Delicious gegeten, champignonsoepje vooraf, varkenshaas omwikkeld met spek en daaroverheen brie als hoofdgerecht; ideaal. Verder was de bediening weer subliem zoals het hoort.

Waar zit Yamas? Aan het Belfordplein (toch)?

Het Almere Havenfestival is dit jaar op 31 augustus, 1 en 2 september. Ook elk jaar weer erg leuk www.almerehavenfestival.nl

Aanstaande zondag en maandag is overigens op het stadhuisplein en op de grote markt Midzomermarkt "Markt met ruim 120 kramen op het Stadhuisplein en de Grote Markt". http://www.vvvalmere.nl/v_beheer/print.asp?lang=1&type=36&print_type=36&n_code=40897
Heerlijk stukje overlast weer van veel teveel tokkies bij elkaar...

[ Bericht 21% gewijzigd door Misan op 27-07-2007 14:23:21 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:10:05 #288
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_51895407
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:26 schreef WRH het volgende:

Is er niet komende maand ook dat water festival in Haven?
Varen met botters, eettentjes op straat en kunstmarkt?
Ik woon praktisch om de hoek, ik moet eigenlijk toch echt gaan dit jaar
  zaterdag 28 juli 2007 @ 01:22:35 #289
77575 NiTiN
Move On Up
pi_51905123
Red Delicious van de week nog gezeten. De bediening is sneller, correcter en toffer dan bij Anno en Le Baron bij elkaar.

Een na laatste drankje toffe whisky, want laatste drankje zou cocktail worden (was besloten ) dus bij bestellen van cocktail doet de barman suggestie 'als jullie van whisky houden, kan je ook een Rusty Nail nemen... staat niet op de kaart overigens... euhm... weet je wat ik maak een beetje kan je proeven, en dan beslissen of je toch die andere wil of deze neemt.'

zo gezegd zo gedaan, proefsample gemaakt, en het was baas dus de rusty nail werd het Erg leuk en netjes zo van de barman. Ik had al goede ervaring met RD. Vaker langsgaan maar.
pi_51906336
cocktail-aanradertje bij RD: Beach Ice Tea
Mijn record is in een kwartier en de volgende dag is altijd naar
pi_51907663
Durf het bijna niet te zeggen maar ga altijd voor de eigen cocktail, Red Delicious als aperitief, goed te doen, worden meestal 2 aperitiefjes.
Met lekker weer de schaal fingerfood erbij, ook erg goed te doen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:41:50 #292
57434 Marloes
Digital Love
pi_51910766
Op de vorige kaart was de Red Rose echt super lekker, maar die hebben ze nu niet meer geloof ik
The more that I appear.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 12:49:53 #293
168255 J.Herrer
pi_51910923
Gewoon naar de La place op het dak van de Citadel
Heb je ook nog een mooi uitzicht
pi_51937681
Nog niet geweest.
Wel ok voor een broodje denk ik, maar niet echt geschikt voor 's-avonds volgens mij.
pi_51937711
Red Rose klinkt trouwens wel lekker (zit meteen met Rose Red in mijn gedachten).
Wat zat er (ongeveer) in?
Vraag ik het gewoon een keertje, denk niet dat ze het echt erg vinden om gewoon wat te maken dat niet op de kaart staat.
En ben er toch vrijdag, hernieuwde poging clubnight.
pi_51941768
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 08:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het wederom die Barry Bouquet die er wat moois van wilt maken. Dat gaat dus weer mislukken.
  zondag 29 juli 2007 @ 23:17:26 #297
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51946857
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:28 schreef Subterranean het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het wederom die Barry Bouquet die er wat moois van wilt maken. Dat gaat dus weer mislukken.
Dat zou wel erg jammer zijn, want Almere staat bij lange na niet op de kaart wat betreft uitgaan.
Alleen dat music & bierfestival komen Krezip en the sheer, dat lijkt me leuk om te bekijken. Maar verder is er niks te doen het hele jaar door.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 00:45:53 #299
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_51949125
Dat bloemenwinkeltje op de Diagonaal is leuk . En goedkoop!
pi_51955676
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:17 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat zou wel erg jammer zijn, want Almere staat bij lange na niet op de kaart wat betreft uitgaan.
Alleen dat music & bierfestival komen Krezip en the sheer, dat lijkt me leuk om te bekijken. Maar verder is er niks te doen het hele jaar door.
En gelukkig ook weer Racoon en Tribute 2 Bob Marley...Ohja en Alderliefste hadden we ook nog niet gehad dit jaar .
  maandag 30 juli 2007 @ 14:33:58 #301
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51959886
Dat tribute 2 bob marley die is zowat vaste gast in Almere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')