abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51169338
Jongens van Almere heeft een dramatische site zonder menukaart, wel een gemiste kans...
Peace man!
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:55:37 #252
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51181732
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:30 schreef J.Herrer het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat het een mode-stad begint te worden
Veelal kleding- en schoenenzaken. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar een gevarieerder winkelaanbod zou toch wel beter zijn. Ook in de plaats van de "oudere" winkel die naar het nieuwe centrum verhuizen, komen eigenlijk alleen maar kledingzaken.
En ook vooral de landelijke winkelketens Wanneer komen ze eens met speciale winkeltjes? Juist die zaakjes die je niet in elke stad terug vindt, maakt een centrum iets bijzonderder

Ze hebben trouwens tegenover de kerk (in de straat bij de bart smit) een nieuwe kledingzaak met Amerikaanse hiphop-style kleding. Die vind je verder alleen in Eindhoven.
Dat zijn de winkeltjes die Almere hard nodig heeft
In de Citadel is (weggestopt) een koffie/theewinkeltje, er zat eerst meer maar dat is alweer weg...

Ik hou ook niet van die eenheidsworst...

Het oude speelgoedwinkeltje Funtoys, tegenover de Lidl, overweegt te vertrekken omdat ze voor veel geld in een verdomhoekje zitten nu. Dat vind ik heel erg. Winkels zoals Funtoys zijn nog zo "zichzelf", en ontzettend klantgericht! Mijn zoontje van bijna 12 is er vaste klant, en de baas heeft hem al een keer gebeld dat er nieuwe Lego was. Dat zie ik Bart Smit nog niet doen... Hun service is heel goed, erg op de persoon, en als zij vertrekken, net als andere "kleine winkeltjes" (voor zover die er nog zijn), is dat een groot verlies (en alweer een overwinning voor Het Grote Geld... ).
De sloop van het Circus, met dat verrukkelijke boekwinkeltje, vind ik ook dieptriest... maar als je er officieel tegen protesteert, word je uitgelachen dat je "tegen vooruitgang bent"... Sorry, laat mij dan maar ouderwets zijn
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51191230
Dat koffie- en theewinkeltje is mijn lievelingswinkel. Ik vind de chocolaterie in een van de passages (kan ze niet uit elkaar halen) trouwens ook een aanrader. En de Funtoys inderdaad... doet me denken aan de oude 'dorpsspeelgoedwinkel' in de plaats waar ik opgroeide. Als wij iets van speelgoed te kopen hebben, doen we dat altijd daar.
Peace man!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:45:32 #254
168255 J.Herrer
pi_51195110
Daar in de buurt heb je trouwens ook zo'n stripwinkel, op de hoek. Ook wel een leuke toko.
Ze verkopen er soms wel gave posters
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:19:32 #255
66422 dutch-mamma
pi_51196191
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:45 schreef J.Herrer het volgende:
Daar in de buurt heb je trouwens ook zo'n stripwinkel, op de hoek. Ook wel een leuke toko.
Ze verkopen er soms wel gave posters
En Tim Burtonpoppetjes...
En dingen uit Pirates of the Caribbean...

En er staat al jaren een beeldje van Edward Scissorhands... helaas is die loeiduur

Geweldig winkeltje!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51297244
weet iemand één of meerdere fonteinen binnen almere waar je 'in kan staan'? ik heb werkelijk nog nooit een fontein in almere gezien namelijk
  maandag 9 juli 2007 @ 17:41:59 #257
168255 J.Herrer
pi_51297772
Stationsplein had vroeger kleine fonteintjes, daar kon je best in staan.
Is nu helemaal verbouwd, maar volgens mij kan er water uit die gleuven spuiten.

Ik weet dat er ook 1 in Almere haven zit, naast die gracht en daar kan je echt doorheen lopen ja
  maandag 9 juli 2007 @ 18:00:47 #258
66422 dutch-mamma
pi_51298226
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:41 schreef J.Herrer het volgende:

Ik weet dat er ook 1 in Almere haven zit, naast die gracht en daar kan je echt doorheen lopen ja
Ik kom er net vandaan

Uit die gleuf aan het Stationsplein komen inderdaad straaltjes water!
pi_51298767
quote:

waar in Almere Haven zit dat precies dan?
  maandag 9 juli 2007 @ 18:34:25 #260
168255 J.Herrer
pi_51299229
In het centrum
Niet de richting naar de haven zelf, maar de andere kant. Loop je even een winkelstraatje door en dan zie je hem rechts ergens, is naast een gracht
pi_51323681
Gister naar Le Baron geweest en terwijl het buiten regende toch heerlijk buiten gezeten onder de tentjes met verwarming. Vond ik zeer prettig...Is dat al lang?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:10:56 #262
57434 Marloes
Digital Love
pi_51324156
Nee is nog niet zo lang, ik zag het een paar weken terug in de ALMERE VANDAAG (:'')) staan, dus het zal er nu een paar weken zijn;)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_51589534
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

waar in Almere Haven zit dat precies dan?
Als je de Marktstraat uitloopt, de Markt op. Bij dit Dolfijn kunstwerk cq. gedenkteken. Op de hoek heb je een opticien 'Het Huis', en daar pal voor de deur heb je roosters in de grond waar variërend stralen water uit spuiten.

Je hebt ook nog een hele grote bij het Weerwater, achter het Flevo Ziekenhuis. Alleen dan moet je wel je zwembroek meenemen.
pi_51589736
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:34 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Als je de Marktstraat uitloopt, de Markt op. Bij dit Dolfijn kunstwerk cq. gedenkteken. Op de hoek heb je een opticien 'Het Huis', en daar pal voor de deur heb je roosters in de grond waar variërend stralen water uit spuiten.

Je hebt ook nog een hele grote bij het Weerwater, achter het Flevo Ziekenhuis. Alleen dan moet je wel je zwembroek meenemen.
die laatste ìs het weerwater of niet?
pi_51592228
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:41 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

die laatste ìs het weerwater of niet?
Zou je wel denken inderdaad.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:34 schreef j0rrit het volgende:
Je hebt ook nog een hele grote bij het Weerwater, achter het Flevo Ziekenhuis.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:37:42 #266
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51797663
Even een vraagje, wat vinden jullie van Almere vandaag de dag?
Mijn mening: Het verpaupert teveel en de gemeente knapt alleen maar nog het stadshart op, voor het andere is 'geen geld meer'. Ik vind ook dat de gemeente 'uitgaan' niet begrijpt, want ik vind dat er geen ene hoer te doen want met enkelt cafe`s en 2 discotheken ben je er ook nog niet.
Ik heb eigenlijk steeds meer zin om op mezelf te gaan wonen (buiten almere, misschien nog buiten nl).
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_51800057
quote:

Klopt. Er spuit inderdaad water uit.... nouja... zo af en toe dan...
pi_51800328
Ach, Almere is een prima stadje.
Echter vind het ik het uitgaan bijzonder kut. Anno is leuk op z'n tijd, maar over het algemeen is het elke keer hetzelfde liedje. Mambo is voor negers en kutpubers. In Le Baron hebben ze geen idee dat er überhaupt gasten in hun zaak is. Cheers, Bordeaux, etc is ook een beetje voor te jong grut, net als Nox overigens. Waar ik me eigenlijk altijd wel vermaak is Red Delicious, maar in een Chipriani bijvoorbeeld niet.

Ik woon nu vier jaar in het centrum van Almere en ik heb deze vier jaar niets anders gezien dan dat er wel weer een straat open lag of dat er bouwverkeer langs. Levert in mijn optiek veel teveel stress op en dat is idd irritant.

Feit blijft dat ik me prima vermaak bij de studentenvereniging en dat ik zeer efficiënt woon (eigenlijk alles wat ik nodig heb is op loopafstand).
pi_51800710
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:36 schreef Misanthropist het volgende:
Echter vind het ik het uitgaan bijzonder kut. Anno is leuk op z'n tijd, maar over het algemeen is het elke keer hetzelfde liedje. Mambo is voor negers en kutpubers. In Le Baron hebben ze geen idee dat er überhaupt gasten in hun zaak is. Cheers, Bordeaux, etc is ook een beetje voor te jong grut, net als Nox overigens. Waar ik me eigenlijk altijd wel vermaak is Red Delicious, maar in een Chipriani bijvoorbeeld niet.

Ik woon nu vier jaar in het centrum van Almere en ik heb deze vier jaar niets anders gezien dan dat er wel weer een straat open lag of dat er bouwverkeer langs. Levert in mijn optiek veel teveel stress op en dat is idd irritant.

Feit blijft dat ik me prima vermaak bij de studentenvereniging en dat ik zeer efficiënt woon (eigenlijk alles wat ik nodig heb is op loopafstand).
"Oe! Wat een stress! Niet meer te hardennnnn! Ligt er alweer een straat open!"
pi_51800847
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:44 schreef niekth het volgende:

[..]

"Oe! Wat een stress! Niet meer te hardennnnn! Ligt er alweer een straat open!"
een gevoel Neeke, een gevoel.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:44:25 #271
57434 Marloes
Digital Love
pi_51802928
Waarom heet dat grandcafe nu ineens ''Entree'' ipv ''De jongens van Almere''

The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:30:28 #272
77575 NiTiN
Move On Up
pi_51804369
wait. wut?
I went clubbing. Softest coat ever.
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:55:55 #273
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51807655
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef Marloes het volgende:

'De Jongens' dat zijn twee kennissen van me, het is zo dat ze nu als het ware onderdeel zijn van Entree Brasserien, het heet nu 'De Jongens'.
  woensdag 25 juli 2007 @ 08:00:34 #274
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51807690
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:36 schreef Misanthropist het volgende:

Ik ga meestal naar Amsterdam om echt uit te gaan, meestal in de melkweg o.i.d.. Hopelijk word Totum nu wat als het een poppodium is en komen er ook goede artiesten i.p.v. enkelt lokale artiesten.
pi_51810001
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef Marloes het volgende:

rechtsonder dat plakaat met entree staat nog steeds "De jongens van Almere"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')